Ofarligt eller nära -döden......

 
Sådär ja, nu är det min tur med feber och förkylning !
 
Ozzy och dottern i skogen mådde inte bra på studentfesten och var lite småkrassliga... och nu har både jag och dottern i Lund fått smittan.  Suck.
 
Lite märkligt är det att man inte tänker Covid längre... utan bara vanlig förkylning.
 
Å andra sidan så spelar det ju ingen roll vilket eftersom man är vaccinerad mot Covid och att det då troligen bara yttrar sig som en vanlig förkylning.. om det alls yttrar sig.
 
 
 
I dag blir det ingen träning för mig och det blir ingenting alls i övrigt heller..... febern är strax över 38 och det räcker för att golva mig.  Jag hasar omkring i morgonrock, svär och snörvlar och bär mig åt.
 
Hoppas jag är på benen tills i morgon.. för då ska ju Ozzys skolavslutning firas.
 
I dag kan jag inte besvara några frågor
 
Kram & kärlek 💖
 
 
1 Agnes:

skriven

Krya på dig, Es!

Stora kramen, Everybody! ;0}

2 Skorpan:

skriven

Åh nej vilken osis!
Klart du inte ska träna utan bara ligga o ta igen dig, ta in rejält med vätska o kurera dig.
Bli frisk fort!
Kram Skorpan

3 Linda N:

skriven

Krya på dig, Es!
Sitter i samma båt här. En klassisk sommarförkylning.🤧 Det är sällan sådana kommer lägligt, men det är som det är.
Kram o prosit säger jag!

4 SusanneAmalia :

skriven

Krya på dig. 💯❣️🙏🤗

5 Laila:

skriven

Åh vad tråkigt.
Hoppas att du kryar på dig snabbt!
Kryakramar ❤️‍🩹❤️‍🩹❤️‍🩹

6 Helena Ir :

skriven

Önskar dig ett snabbt tillfrisknande.
Kram

7 Anette:

skriven

Krya på dig! Kram ❤️

8 Igges matte 🐈‍⬛:

skriven

Huff, Krya på dig!

Kram 🐈‍⬛

9 .:

skriven

Krya på dig!
Kram

10 Månskenet:

skriven

Krya på dej! ❤️

11 Anki:

skriven

Ååh din stackare 🥰
Stoor kryapådig Kram

Kram Anki med flock

12 Alex:

skriven

Hej Esmeralda,
Ser du om det dyker upp någon intressant person för mig snart?

13 Liljan :

skriven

Godmorgon i sjukstugan och till övriga 🤧☕️☕️
Hade en feber som damp ner på mig natten till i torsdags. Resulterade i att jag fick byta sänglakan... länge sen man svettades pga feber!
Förkylningen ligger kvar, och igår sade jag högt till mig själv "Näää, min lediga dag på måndag måste få vara en ledig dag, även om jobbet vill att jag ska in på allmänt möte!!" Så som jag flängt runt å arbetets vägnar så är jag helt färdig nu.
Någon gång lär man säga Tack men Nej Tack!
🌺
ROSENKALLA!

Finns det någon i denna grupp som hinner läsa idag, och hjälpa mig med min rosenkalla? Den ska vara lättskött, dock ser den lite trött ut och växer sisådär... Ska man plantera den i en glaskruka som en orkidé? Eller ska den ha en kruka som passar precis eller större kruka att frodas i?
Tacksam för råd!

Kram till er från mig och Kungen. Han kom nyss in och klagade att han var blöt i pälsen... Det är 7 grader och det regnar...

14 Mercan :

skriven

Krya på dig söta Esmaralda 🤗💖😌önskar dig hälsa 🤗💓🤗

15 Angeli:

skriven

Massa krya på dej! <3

KRAAAM

16 Klara:

skriven

Hej Es, så jobbigt, krya på dig! ❤️‍🩹 kram Klara

17 Silvertassen :

skriven

Krya på dig, Es! ❤️

18 Katrin:

skriven

Jag tycker du ska stanna i sängen och bara kurera dig. Ta det med ro. Jag brukar planera in några pyamasdagar varje år för att bara vara, dessa dagar gör jag i stort ingenting.
Krya på dig.

19 AN:

skriven

Krya på dig kära Esmeralda! 🌸❤️

Kram!

20 <3:

skriven

Har två rosenkallor hemma. Rosenkallan trivs som allra bäst i lucker, porös jord och ska planteras djupt, allra helst i en hög kruka. Blomjord är ett utmärkt alternativ för att se till att rosenkallan trivs som allra bäst. Du kan täcka jorden med lite mossa för den gillar fukt.
Kram
🌺

21 Hönan:

skriven

Usch så segt!
Krya på dig!

Kram

22 Mallö:

skriven

Krya på dig!

Vet du var vi gjort av våra konsertbiljetter?
Elörr kan någon annan hjälpa oss med det?

23 Solstjärnan:

skriven

Äsch då..inget vidare när smittan går vidare..Vila o ta det lugnt i soffan med en bra serie o gör absolut ingenting
Krya på dig!
Kram Solstjärnan ☀️

24 AnnaK:

skriven

Krya 🥰

Kram 🤗

25 Mimmi:

skriven

Krya på dig

26 J:

skriven

Krya på dig, Es och hoppas att du mår bra snart 🧡
Kram

27 Ally:

skriven

Krya på dig Es 🤧🤒
God bättring snabbt!
Stor kram :) 💛

28 Rädd:

skriven

Det känns skit rent ut sagt. Kommer saker bli bra på jobbet? Idag kändes det som droppen rann över på fel sätt. Gjorde jag rätt som bromsade? Nänns som jag aldrig kommer framåt.

Ledsen, frustrerad.

29 Hedwig:

skriven

Krya på dig! Hoppas att du mår bättre i morgon!


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: