Sommarplaner.....

 
Har ni några sommarplaner ?
 
Om sommaren brukar jag hålla mig hemma för det är ju den tid på året  som släkt och vänner landar här i min gäststuga.. och vi får umgås på ett oprententiöst sätt.
 
På  något sätt känns det enklare att grilla och äta ute... än att  att  laga mat inomhus och duka till middag !
 
Enkelt är bäst, tycker jag !
 
 
 Först ut av sommarbesökarna är  mamma som dyker upp till midsommar och stannar en vecka.
Nästa gäst blir ryska syster... sedan ena dottern och därefter andra dottern..  sen  väninnan...och sonen kommer när vi inte är hemma eftersom han ska ha  militärfest för sina gamla kollegor, som traditionen bjuder.  Under en helg blir huset här fullt av millitärer !
 
 
Då far vi till danska Silkeborg och besöker makens systerdotter.
Och sen fortsätter det att rulla på med gäster här hos mig.
Och det är så himla roligt !
 
 
Så,  i början av september är ju tanken att vi kör till  Finland.. därifrån till Estland, Lettland, Litauen  och Polen och därifrån hem.  Blir en rejäl roadtrip !
 
Nu hoppas vi bara på sommarväder !!
 
Kram & kärlek💖
 
En liten reminder :
 
DU SOM VILL KÖPA ETT SIGNERAT EX AV BOKEN " RYSKA POSTEN"
Du swishar ryska syster Svetlana 230 kr... porto ingår.
När du swishat skriver du ett SMS till henne och talar om ditt namn och postadress.
Vi kommer båda att signera din bok.
Swish / sms :  070 6124304
 
 
 
 
1 Ghostwriter :

skriven

Inatt drömde jag att jag var på fest i Norrköping, träffade många nya människor. Hade precis kommit fram i drömmen. Åkte med en gammal vän från hemstaden.Träffade också min bästavän där. Jag kände mig lycklig och taggad. Vad betyder drömmen? Känns de som att jag får resa iväg i sommar? Mitt jobb tar mycket tid.




Kram
Önskar dig en bra dag

2 AnnaK:

skriven

Härligt bo som i utlandet på sommaren 😊

Inga planer alls här och gitter inte göra några. Kommer inte vidare i livet så länge jag inte tar mina beslut. Kan inte glädjas riktigt eller njuta av något på riktigt. Lever som i vacum.

Kram 🤗

3 K. :

skriven

Tänkte lägga bud på en IPhone, blir jag nöjd (om jag vinner) trots att det är en spricka baktill?





Kram!

4 SarA:

skriven

Inga bokade planer. Men tänkte ta en roadtrip neråt mot Malmö några dagar.
Hoppas på nytt jobb så jag kan förlänga min redan korta semester. 2,5 vecka är knappt att man hinner landa i semesterro. Har en intervju inbokad i veckan och inväntar svar på minst 2 sökta tjänster.
Kram

Svar: Roadtrip är alltid kul !Di har chans till i synnerhet en av de tjänster du sökt, runt 65 % chans, kram :)
Esmaralda

5 <3:

skriven

Godmorgon Es, visst gör jag rätt som inte träffar J innan midsommar? Så konstigt jag som var så kär och känner inte mycket för honom nu. Vem var han egentligen? Litar inte på honom längre 😔. Kommer J försöka se till att L och P inte träffar mig ? Om det skulle bli så.
L gillade mig mycket men mitt ♥️var då hos J. Kram

Svar: Ja skjut på mötet med J tills det känns rätt och känns det inte rätt, ja då träffar du inte honom.Kram :)
Esmaralda

6 AN:

skriven

Godmorgon kära Esmeralda, så fantastiskt med boksläppet! Jag ska lyssna på ljudboken när jag pendlar till jobbet!!

En fråga, finns det någon där ute som tänker extra på mig just nu?..det känns så..
Isf kan du beskriva lite vem det kan vara.

Kram!!

7 Misstjejen:

skriven

Hej

Det känns som om jag lever i min drömvärld under vårterminen även det kommer fortsätter. Jag vet att jag har önskar det ofta men det blir sanningen så speciellt om C kvinna.

Det betyder väl jag ska njuta av det och var stolt över det?

Ha det bra

8 Jossan :

skriven

Godmorgon
Måndag och snart semester!
Inatt kunde jag inte somna och jag sov så dåligt. Egentligen börjar jag inte förens 8 men jag ska vara på jobbet tidigare och fixa saker som jag inte kommer hinna annars..

Så på onsdag blir det semester!

Jag fick undan lite saker igår vilket var skönt. Men får fortsätta varje dag denna veckan så jag får en ren lägenhet innan jag åker till Spanien. Kommer ju knappt vara hemma under sommaren typ. Det ska bli skönt att ha en sommar där det händer mycket.

Nä lika bra att klä på sig och åka till jobbet..

Kram

Svar: Härligt med semester.. och då får du vila ut och göra lite skoj, sådant som ger dig god energi, kram :)
Esmaralda

9 Misstjejen:

skriven

Hej

Dom fyra kvinnor vet väl jag ser emot fram att jag ska ses dom igen i hösten? Samtidigt jag undrar varifrån som jag tänker att jag ska hålla den löften för dom att jag ska har kul i sommar. Var positiv och njuta av sommar även ha fokus med en rätt inställning.

Dom har inte sagt något om det men varifrån det? Men jag ska behålla den löften tills vi ska ses igen i hösten. Sen kan jag berätta en massa till dom sö när tid finns.

Men jag undrar varifrån den löften? Dom har inte ju sagt något men hur kommer den?

Men jag ska ändå gör det men hur?

Ha det bra

Svar: Ta det naturligt och ta det som det kommer med att träffa dessa fyra personer i höst... och nu ska du bara tänka på att ge dig själv en fin och bra sommar, kram :)
Esmaralda

10 Mimi:

skriven

Hej!

Min sommarplan är att komma till rätta i min nya lägenhet och förhoppningsvis få det tyst och lugnt.
Jag längtar verkligen efter tystnad. Kommer jag att få det tyst och lugnt i alla fall nattetid och få sova??

Kram

11 Bjork:

skriven

Hej hoppas det blir fint väder snart:)

Hinner jag med något shopping i i helgen?

Kram

12 VB:

skriven

Hej kära Es!..
ser du om han kommer arbeta utomlands som pilot? Eller håller han det han sagt!!?

13 Naturvän:

skriven

Hej!

Vilka trevliga planer ni har. Till Danmark reser jag gärna. Finland har jag aldrig besökt men hoppas komma dit en gång i mitt liv.

Håller mig på hemmaplan och har fullt upp med renovering och målning av hus och hem och trädgård Håller helst till på stranden med en bok mellan varven.

Ngn dagsutflykt.ngt restaurang besök..och mkt träning. Dvs allt är som vanligt hos mig. Romantik och date känns långt borta fast det hade behövts..

Kram


Svar: Låter som det blir en skön sommar för dig och mycket kring din bostad blir gjort, kram :)
Esmaralda

14 Anonym :

skriven

Hej e,
Jag är väldigt osäker på vad jag bör göra just nu!… jag står inför ett stort val.. och jag vet inte om han blir bättre som han sagt.? Blir han bättre nu?

Svar: Känn av och var sann mot dig själv, kram :)
Esmaralda

15 Jennie:

skriven

Hej Esmaralda

Dyker stipendiepengarna som jag har beviljats snart upp på mitt konto? Som jag blivit lovad?

Kram

Svar: Ja, det bör de göra, kram :)
Esmaralda

16 Lilla :

skriven

Hej Esmaralda.

Vilka trevliga planer. Härligt med sommar nu 🌸
Kommer hen att kontakta mig någon gång igen?
Kram

Svar: Tveksamt, i så fall ser det ut att dröja, kram :)
Esmaralda

17 Skorpan:

skriven

Nog finns det några planer o sen sånt som återkommer år efter o det är väl så det är för de flesta. Önskar att jag i framtiden har nån gäststuga eller åtminstone extra utrymme så att barnen kan komma på besök utan att de behöver känna sig som packade sillar ;). Återstår att se hur det blir med den
saken...

Drömde om en fd kompis o hur vi gick på stan o sökte nån kiosk. Stan var rätt öde. Har hon månne tänkt på mig på sistone eller varför dök hon upp i min dröm just nu?

Fortfarande off o jäkla trött, hoppas det ger med sig snart. Vet inte rintigt vad jag kan göra åt saken annat än vila o det är ju inte möjligt på jobbet.

Ny vecka nya möjligheter, nåt intressant som kan tänkas hända denna vecka Es?

Hoppas att du mår bättre nu!
Ha en bra dag!
Kram Skorpan

Svar: Jag tror att hon vid tillfälle tänkt på dig lite extra och du har fångat upp detta.Ja, se till så du får vila och ordentligt med sömn
Men gör samtidigt upp bra sommarplaner, kram :)
Esmaralda

18 Anna:

skriven

Kära Ez, hoppas komma iväg på en resa med mannen som jag nyligen flyttat in till. Dock har jag ett annat dilemma. Han har gått ner i en svacka och tappat sexlusten helt. 1 månad sen sist. Han känner sig trängd emellan åt även om han får mkt egentid. Jag känner oro att allt skall skita sig och att vi skall glida ifrån varandra och ej klara av samboskapet. Svårt för honom att förmedla sig vad vi kan göra så det blir bättre. Vad får du in? Är detta bara en tillfällig svacka? Han går ner i dippar emellanåt så detta är inget jättenytt. Vill såklart vi skall kunna vara sambos och att det känns bra för honom också. Lite svårt bara för mig att veta vad man skall göra i sådant här läge. Hoppas såklart det bara är en ”period”som lägger sig vartefter tiden går.

Kram!!

Svar: Det här ser inte enkelt ut och det är viktigt att du tar hand om dig själv i detta !Hans personlighet är inte riktigt sådan som du trodde.. det kommer lite bättre perioder men jag tror inte det ändrar sig helt, kram :)
Esmaralda

19 Lotta S:

skriven

Reser inte längre än Norden på somrarna längre och inte heller för längre tid än några dygn. Älskar sommaren i Norden! Men visst, om den regnar bort är det rätt deprimerande. Men hettan ute i Europa tycks öka och det är skrämmande utveckling, inte bara för att det blir tufft att semestra där.
Angående fortsatt samarbete: kommer jag att besöka miljön där söderöver igen eller blir det samarbete på annat sätt?

Svar: Värmen utomlands under sommaren är ingenting jag heller vill ha... blir för bra !Ytterligare besök kring jobbet kan det bli men också samarbete på annat sätt.. verkar lite sammanvävt och jag ser inte klart, kram :)
Esmaralda

20 Bjork:

skriven

Hej nu har jag bett om hjälp igen med toan.
Kan dom lösa problemet helt tro?

Vad har min soulmate för hår färg är lite osäker på det.

Kram

Svar: Det ser ut som om du får hjälp med toan, kram :)
Esmaralda

21 Mercan:

skriven

Esmaralda du såg ingen shans från eurojackpot de närmaste 4åren, Esmeralda ser du shans längre fram 2027 🥹mitt ända hopp ,vi vill inte mycket jackpot inte, lagom känns bra som 1 miljon eller 100 tusen Esmaralda🙂‍↔️ser du nogånting eller 2028🙂‍↔️

Svar: Det KAN bli en sådan vinst men jag ser ingenting tydligt och kan ingenting lova, kram :)
Esmaralda

22 Igges matte 🐈‍⬛:

skriven

Jag blir så blödig bara av tanken på att i år kommer inte den vidriga ångesten fjättra mig vid soffan och hindra mig från att gå ut. Medicinbytet har gjort så att jag har fått livet tillbaka. Även om jag mår bra psykiskt så har kroppen tagit mycket stryk av att ha varit sängliggandes i flera år, så det blir dagliga promenader med stopp vid en och annan parkbänk. Bara sitta och njuta av att vara utomhus och njuta av en mjukglass. Tillsammans med mina boendestödjare röja lägenheten och vädra ut all ångest. Mest av allt ser jag fram mot att åka till Hälsingland och hälsa på sonen och sambon i släktgården som de flyttade till i somras. Efter att ha gått igenom en sådan mardröm som jag har gjort är det lätt att uppskatta de små guldkornen som många inte ens tänker på och bara tar föregivet.

Hoppas du mår bättre idag.

Kram 🐈‍⬛

Svar: Vad härlig och jag är glad för din skull !Fortsätt njut och äg sommaren !
Vad roligt att besöka sonen !! Kram :)
Esmaralda

23 SOL:

skriven

Oii så fint med en sådan flokk som vil komme på besøk.
Gratulerer med boklansering.

Min sommer blir stort sett i nærområdet også, er jo på husjakt, vil helst ha mitt eget sted før vinteren.

Min crush er fortsatt like attraktiv, men han er jo ikke ledig. Det er bare det at det tar plass i meg og bruker energi som kunne vært brukt til annat.
Jeg snakker med pellefanten😊
Noen advarsler eller annet i forhold til dette?






Svar: Sommar hemma kan bli hur bra som helst... det är ju vad man gör av det.Försök ta steget vidare och du kommer möta en annan kärlek, som är lös och ledig.
Pellefant gör allt han kan, kram :)
Esmaralda

24 Dunegull :

skriven

Hahah på tal om resa. Precis kommit till Sverige igen några timmar efter planerad tid.
Flygledaren i Turkiet råka visst blanda ihop Köpenhamn och Ålborg. Detta innebar att vi först boarda. Sen ångra dem sig och vi fick vänta åt sidan. Då kom någon och sa att vi skulle byta gate och byta. Alltså personer från vardera ställe. Efter par timmar lyckades vi komma på planet och boarder complete. Då kommer dem självklart på att vi måste ju såklart byta bagage oxå så då fick vi alla sitta och beskåda detta spektakel i en timme, något varmt 😅
Sen fick vi invänta ny starttid.
Haha, jösses-det lilla i det stora men ironiskt att vi alla kan ha en dålig dag på jobbet 😆

Blir kontoret imorgon för första gången på 1,5 månad.
Hur kommer min kollega reagera? Har han kvar känslor?
Blir det han som vågar ta kontakt för flirt?

I övrigt ska jag åka iväg en vecka med familjen i sommar till Spanien. Blir det en bra vecka?

Kram

Svar: Vilken röra det kan bli ibland !Kan tänkas att kollegan tar ett initiativ. Spanienresan ser ut att bli fin och inga varningar kommer till mig.
kram :)
Esmaralda

25 Smulan:

skriven

Vänder det snart, kommer det erbjudande om placering skyndsamt. Eller får vi härda ut?

26 Anki:

skriven

Godmorgon Es
Vilken härlig sommar du har framför dig ! Underbart med grille och bad ju .
Har ni ngt midsommarfirande på "byn" som ni besöker .

Igår blev jag utbjuden av en granne som ska flytta nu i Juli . Hon ville bjuda mig och en annan granne som hon sa funnits där för henne. Det vart pizza på byns pizzeria . Trevligt när man kan sitta ute och se folk röra sig. Vi tog fika och glass hemma hos mig sen så det vart en heldag.

Ny vecka nya möjligheter .
Bok beställd !
Ska bli såå roligt att läsa den !

Kram Anki med flock

Svar: Japp, vi har ängen här där det ordnas fotboll/brännboll / dans kring midsommarstången och så blir det korv med bröd, kaffe och kaka :) En tradition sedan sonen var liten att besöka det gemensamma, fast i år jobbar han ! Härlig dag du hade igår ! Hoppas du ska gilla boken, kram :)
Esmaralda

27 Mts:

skriven

Hej!
Kommer jag få bo kvar?
Kram!

28 .:

skriven

Hej Es!

Åh, det låter ju hur trevligt som helst!

Jag ska på min årliga resa till Stockholm. Jag och en av mina närmaste vänner har gjort det till en tradition då vi annars ses så sällan. Sen blir det väl säkerligen småresor.

Åh, jag har ett så jobbigt samtal med min farmor. Jag ska ringa idag tänker jag. Hon pratar och pratar om sin sommarstuga. Om hur hon så gärna vill åka dit och sova över. Det är sällan hon är där numera då ingen kan skjutsa dit henne och förut var hon där jämt på somrarna.
Jag och min vän har sagt att vi kan göra det (inte för att jag vill egentligen, utan för hennes skull). Hursomhelst min katts mage fungerar väldigt bra just nu och det känns så skönt. Jag är väldigt noggrann med tiderna (det här är inga mediciner med exakta tider egentligen bara man håller sig inom en viss intervall) då jag tror att det är väldigt viktigt just nu. Och jag är väldigt noggrann på andra sätt. Och det är ju det att jag behöver göra saker och ting på mitt sätt, och då spelar det ingen roll om jag skaffar kattvakt, jag skulle inte få en lugn stund i mitt inre. Och jag vill inte sabba något för att min farmor ska få sova över i sin sommarstuga. Jag kan verkligen kunna tänka mig att åka dit över dagen. Men jag vågar inte natten. Och att behöva förklara detta känns så jävla jobbigt. Hur ska jag göra Es? Min farmor kommer att bli så besviken. Tror du att hon kommer att förstå?

29 .:

skriven

Kan ju tillägga att det inte var så här med min katts mage när vi pratade om sommarstugan från början.

30 Klara:

skriven

Hej Es, du sa att min soulmate/ den rätta är mörk. Menar du att han har mörka ögon och brunt hår eller menar du mörk alltså hans hudfärg? Kram Klara

31 Cn:

skriven

Godmorgon fina Esmeralda hur kommer min midsommar att bli 😊 ☀️ ha en underbar fin dag 😊

32 Hemlig:

skriven

Hej Esmsralda!
Vilken härlig sommar du kommer att få! Du bor ju så härligt.

Jag ska göra en veckas resa ensam och den ser jag fram emot. Hoppas att resan blir bra? Annat smått och gott har jag också i sikte och vad som sen blir av vet jag inte.
Tack och kram!

Svar: Absolut att resan ser ut att bli bra... bara njut, kram :)
Esmaralda

33 Mercan:

skriven

Esmaralda i 2022 en kvinna i turkiskt tellwe spådde mig att under två år vi kämpar med spel eller något annat och att sister mor eller bror är i tillstånd att vinna stor vinnst av det som vi kämpar men att det tar många år,hon viste att vi ska resa till Balkanerna Esmaralda ,ska jag tro på henne Esmaralda kan det finnas shans under året du såg tidigare än 2025 eller kan det hända 2027 eller 2028 för du såg ingen shans de närmaste 4 åren men du såg möjlighet liten 2024 men kan det dtöja Esmaralda vi vill inte mycket lagom är tillräcklig från euro jackpot🥹💕🙂‍↔️

34 Fråga:

skriven

Hej Esmaralda.

Förhållande som han är i nu, kommer det att bli mer av det långvariga varianten?
Kram

35 Soulmate :

skriven

Har min soulmate varit gift förut? (Råka skriva spikmatta först haha)



Kram

Svar: ha ha ha, spikmatta !Han har i alla fall varit sambo, osäker om han varit gift, kram :)
Esmaralda

36 Skorpan:

skriven

Tack Es!
Ja åtminstone har jag inte covid, måste ju testa mig för det o gravid är jag inte heller ;). O en till sexlös sommar lär det väl bli eller hur? Eller vad tänkte gårdskarln då vi stod o språkade imorse? Om nåt alls ;).
Kram Skorpan

Svar: Gårdskarln gillar dig, men ser inte riktigt på vilket sätt, kram :)
Esmaralda

37 Klara:

skriven

Hej, ser mötet ut att dröja länge innan jag träffar den rätta? Kram Klara

38 Mercan:

skriven

Ah tack söta Esmaralda vad menade du det kan bli en sådan vinnst 1 miljon🤭menade du 2027 året eller kan det bli under det här året söta Esmaralda🙂‍↔️ah tack söta Esmaralda jag blev så glad mitt ända hopp🤗🙂‍↔️🤭💕

Svar: 2027 och 2028 har du större chans till sådan vinst MEN chansen är ändå inte stor... den finns.. men är inte stor, kram :)
Esmaralda

39 Ghostwriter :

skriven

Inatt drömde jag att jag var på fest i Norrköping, träffade många nya människor. Hade precis kommit fram i drömmen. Åkte med en gammal vän från hemstaden.Träffade också min bästavän där. Jag kände mig lycklig och taggad. Vad betyder drömmen?




Kram
Önskar dig en bra dag

Svar: Att du är redo att se och ta emot positiva ting, kram :)
Esmaralda

40 Anonym :

skriven

Hej Es!

Blir det bättre o va själv?…

41 Mercan:

skriven

Tack sötta Esmaralda att du använde din enerji till att hjälpa mig det betyder så mycket för oss 🤗💕🤭😌

42 Chatrine:

skriven

Hej Ez! Jag har provat skicka frågor till en seans till dig idag. Vet inte om du är så frisk så du kollar din mejl ännu?

Kram Chatrine

Svar: Du bör ha fått din seans nu, kram :)
Esmaralda

43 L:

skriven

Nej, inga speciella sommarplaner.
Väntar på svar från ett jobb. Ser du om jag får det?

Kram och hoppas du mår bra nu!

Svar: Chansen finns, runt 35 %, kram :)
Esmaralda

44 Fråga:

skriven

Hej Esmaralda.

Kommer den relationen att bli mer av långvariga slaget?
Blir han singel igen?
Kram

45 <3:

skriven

Förväntar sig Pat ngt stort firande av mig ? Inte känt honom så länge och det är min vänninas ex/ date. Han vill bli ihop med henne igen. Men det är en del bråk på fyllan mellan dem.
Ser P mig som en fin vän? Lite oväntad vänskap.
Kram

Svar: Jag tror inte Pat förväntar sig något särskilt.P ser dig som en vän, kram :)
Esmaralda

46 Doris:

skriven

Hej!
Sommaren består mestadels av jobb.
Hoppas på en varm o skön sommar.

Något budskap från universum i dag Es?

47 AnnaK:

skriven

Börjat drömma mycket om en person som jobbar på mitt bostadsområde. Varierande drömmar. I natt visade han mig en lägenhet som jag eventuellt skulle flytta till. I drömmen bestämde jag mig för att slå till. Varför drömmer jag om honom och vad betyder sista drömmen?

Kram 🤗

48 Vb:

skriven

Är det ngt jag kan göra för att det ska bli bättre tycker du??
Kramar

49 Bjork:

skriven

Hej tack för svaret:)

Blir det någon dejt i sommar?

Kram

50 Solstrålen Hanna:

skriven

Hej Es!
Jag fick en meddelandeförfrågan från en kvinna som påstår sig vara från chile och vara vän till min bror. Hon säger att hon inte vart hört något från honom och vill kolla om allt är bra med honom. Hon kan min brors namn, har översatt till svenska och hon vet att jag är hans syster…

Jag har inte svarat något än och vet inte hur jag ska gå vidare. Det kan ju vara en scam eller fejk profil…

Blir nästan mer orolig för att det kanske är en kvinna som faktiskt har haft kontakt med min bror. Min bror har autism, och jag och min mamma misstänker kanske IF. Jag är därmed rädd för att han har blivit utnyttjad eller riskerar att bli det.

Jag tror inte att han skulle vara ärlig eller våga säga att han pratar med någon kvinna i ett annat land till mig. Vi har inte en djup relation och pratar sällan med varandra. Jag funderar på att prata med min mamma. Han bor hos mamma och de har en ganska god relation. Risken finns att han kanske känner sig förrådd om jag pratar med mamma först utan att prata med honom…

Vad tror du blir bäst? Är det kanske helt och hållet ett fejk meddelande? Eller kan de vara någon som faktiskt har kontakt med min bror, och vilken väg är bäst att gå?

Tack fina du, och jag önskar dig en fortsatt god dag och vecka!

Svar: Jag tycker att du ska berätta för din mamma som kan prata med din bror som saken... det är inte du som sviker eftersom kvinnan i fråga kontaktade dig... kram :)
Esmaralda

51 Klara:

skriven

Hej Es, Så mysigt att du bor på västkusten sååå mysigt ju!! Och kul med besök från din mamma och syster. Roadtrips verkar riktigt härliga speciellt när man kan ta sig till flera olika länder.

Du sa att min soulmate/ den rätta är mörk. Menar du att han har mörka ögon och brunt hår eller menar du mörk alltså hans hudfärg? Kram Klara

Svar: Brunt hår.. blir lätt solbränd... kanske inte jättemörk hudfärg dock, kram :)
Esmaralda

52 Milli:

skriven

Kommer dom kommande att bli bättre?
En redig sommar ligger framför dig o dina nära o kära🌼☀️ 🤗

53 Alltmy:

skriven

Hej Es
Jag ska jobba största delen av sommaren, dock lite strödagar här o där, men flaggat för 2 v slutet av juli/augusti, som jag ser sååå mycket team emot 😎☀️
Hoppas sommaren bjuder på mkt glädje..

Ser du om han är i en relation med henne? Vilka känslor finns för mig?
Kram :) 🌷

54 Cai:

skriven

Hej! Vad ska jag göra?!
Så uttråkad på jobbet! Trivs inte längre. Ser du om det dyker upp ngt nytt jobb för mig?
Kram 🥰

Svar: Ja, om du går in för att söka nytt så kommer det också nytt, kram :)
Esmaralda

55 AN:

skriven

Hej kära Esmeralda, kommer han höra av sig till mig snart?

Kram! ❤️

56 AN:

skriven

Väntar på att han ska höra av sig för att få känna mer vad jag känner också...Men kommer hab göra det snart?

Det känns inte bra på nya jobbet... vet inte om jag valde rätt...

Fortsätter att känna mig låg...
Kram!

Svar: Avvakta gärna lite och kommer det inte en bättre känsla så söker du dig vidare, kram :)
Esmaralda

57 Mamman:

skriven

Låter som om du kommer att få en härlig sommar <3
Vi gör dagsturer vilket passar oss bra då vi gillar att vara hemma på kvällen.
Letar efter behandlingar för min dotters onda rygg.
Den blev ju förstörd efter aggressiv camncerbehandling.
Man tror att allt är på topp när cancern är borta men så är det inte alltid.
Nu har jag hittat en sjukgymnast som erbjuder lite olika behandlingar som bl.a laser.
Kan du se om det blir lyckat denna gången?
Hon försöker ju bli gravid och jag skulle så gärna vilja att hon hade bättre rygg om det skulle lyckas med IVF som hon förhoppningsvis får godkänt.
Kramar från en som hoppas bli mormor <3

Svar: Dagsturer är hur mysigt som helst !Sjukgymnastik i samband med laser kan bli positivt.. men själva gymnastiken är viktig den också
Kram :)
Esmaralda

58 Vb:

skriven

Hej E!

Hade du behållt det? Du får gärna besvara vet att valet är mitt! :)

59 Lie:

skriven

Hej Esmaralda.

Finns några känslor eller något intresse för mig?
Kram

60 Molly D:

skriven

Hej E
Nu stundar ledighet, äntligen, men problemen hopar sig vid horisonten. Min yngsta dotters man har blivit varslad, hon är rädd att bli likaså. Tycker att dom är drabbade och förfölja av otur. Och hon har haft mycket svårt. Vänder det för dom?
Jag bråkar och det är problem med min man. Han tar hela tiden sin dotters parti mot mig och ser det inte. Blir det inte som han vill typ på midsommar så väljer han bort mig och är med sin dotter med familj. Då kan man ju fundera på vad jag gör för hemska saker. Jo dom får inte komma när dom vill, dom är välkomna från kl 11.
Snart packar jag väskan och drar.
Kram

Svar: Ja, det kan krävas att du sätter ner foten ordentligt, du känner själv när gränsen är nådd, kram :)
Esmaralda

61 Frasse:

skriven

Hej igen!
Som jag skrev tidigare så har jag gått vidare i mitt liv.
Men undrar ändå vad det blev med mannen jag träffade tidigare. Det är mer än fem veckor sen han hörde av sig.
Hur ser hans liv ut nu, hans vardag osv, träffar han någon kvinna? Tänker han på mig nåt och på det lilla vi hade? Även fast jag gått vidare i mitt liv så är jag ändå nyfiken på hur hans liv ser ut idag.
Kram

Svar: Bra att du gått vidare, ser ut som om mannen helt tappat intresset, kram :)
Esmaralda

62 Cai:

skriven

Hej! Mår inte bra på jobbet. Är även uttråkad. Ser du ngn ljusning? Hittar jag ngt nytt jobb att söka?
Kram Cai 🥰

63 Alltmy:

skriven

Hej Es
Jag ska jobba största delen av sommaren, dock lite strödagar här o där, men flaggat för 2 v slutet av juli/augusti, som jag ser sååå mycket team emot 😎☀️
Hoppas sommaren bjuder på mkt glädje..

Ser du om han är i en relation med henne? Vilka känslor finns för mig?
Kram :) 🌷

64 Alltmy:

skriven

Hej Es
Jag ska jobba största delen av sommaren, dock lite strödagar här o där, men flaggat för 2 v slutet av juli/augusti, som jag ser sååå mycket team emot 😎☀️
Hoppas sommaren bjuder på mkt glädje..

Ser du om han är i en relation med henne? Vilka känslor finns för mig?
Kram :) 🌷

65 Cecilia:

skriven

Låtersom härliga sommarplaner. Bra kombination mellan resa och att umgås med familjen. Det blir nog min sommar också. Får besök av föräldrarna, åker hem tillsammans med dem, sedan blir det resa till Grekland tillsammans med sambon, min brorsa och hans tjej.

Skickade väg ett meddelande som jag dragit ut på. Vi har hamnat i en väldigt situation. Kommer vi kunna gå vidare nu eller väcker det frågetecken från andra? Kramar

Svar: Härlig sommar du har att se fram emot :)Prata om saken och var överens och ta det sedan därifrån, kram :)
Esmaralda

66 Rädd:

skriven

Kommer det bli bättre på jobbet? Eller var dagens möte åt fel håll? Mår så dåligt att jag sagt mitt, känns som jag klagar.

Kram och kärlek

67 Blomman🌸:

skriven

Hej Esmaralda.
Ser du varför han valde att sluta kommunicera med mig. Inte gav någon förklaring. Och då känner vi ändå varandra lite mer.
Jag vet att han inte mår så bra just nu?

Skäms han? Eller vill han bara ha avstånd just nu? Kommer han vilja förklara eller ha mer kontakt
Kram

Svar: Han verkar ha tappat intresset en aning men ser inte varför, kram :)
Esmaralda

68 Skorpan:

skriven

Tack Es!
Hoppas att du också vilar!
Kram Skorpan

69 AN:

skriven

Förlåt om jag är trög, menar du mannen eller jobbet eller allmänt?

Kram

70 Frasse:

skriven

Hej Esmeralda!
Tänkte på att du svarade att det verkar som mannen helt tappat intresset...är detta enbart för mig, eller generellt när det gäller kvinnor?

Svar: Tror nog han letar nya kvinnor...kram :)
Esmaralda

71 L:

skriven

Tack för svaret, men om jag har ca 35% chans att få jobbet så tolkar jag det som att jag inte får det. Det står mellan mig och en annan. ???

Kram L

72 Rädd:

skriven

Ser du om de kommer gå bra när vi presenterar idén på torsdag? Kommer folk tycka om den? Jag är livrädd för att göra bort mig.

Kram och kärlek

73 AN:

skriven

Godkväll fina Esmeralda, jag funderar så mkt, kanske för att jag är så låg. Tack för ditt svar igår men jag förstod det inte riktigt. Menade du att jag skulle avvakta lite med jobbet? Det känns hemskt om jag hoppat på fel jobb för mig och sagt upp mig från mitt gamla.
Den fina mannen jag hade kontakt med i lördags, menade du avvakta med det? Jag är så nyfiken på honom men är livrädd att det visar sig bli lika fel som med L? Den här mannen känns mkt snällare men jag är för blyg att höra av mig till honom, pga sviterna med L. Men jag är rädd för att om jag inte agerar försvinner det och denna vill jag gärna lära känna. Skulle han bli glad om jag ändå vågar höra av mig?

Jag försöker verkligen att göra bra planer, tacka ja till saker även fast det ligger utanför min comfortzone och jag arbetar ständigt på att ha ett öppen och nyfiket sinne. Ändå känns det som att jag sumpar allt..
Kram

74 T:

skriven

Låter som en trevlig sommar es! Många vänner och bekanta. Till midsommar åker vi till stugan och hälsar på släkten. Och i sommar far vi till Stockholm. Jag är lite sugen på Mallorca i september men utifrån hälsan och min ” tungandning” i perioder har jag varit tveksam till att flyga, tror du det går bra? Eller ser du varningar?

Och så fråga gällande min kollega B. Var så glad att äntligen fått en bra kollega men nu är hon sjuk igen. Kommer hon stabiliseras under ht och vara tillbaka eller blir detta långvarigt. Känns som alla bra försvinner och man blir ensam kvar,,,

75 Frasse:

skriven

Hej igen Esmeralda...
Har ett par frågor till angående den här mannen.
Va det nåt särskilt hos mig som han inte gillade?
Eller vill han bara testa nya kvinnor?
Har han varit otrogen i sina tidigare förhållande?
Skulle vara intressant att veta.


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: