Eländes elände.....

Jag hann inte mer än hem förrän eländet brakade loss.
Inom loppet av en timma  hade  följande hänt:
 
 
 
1. Min bil vägrade starta.  Batteriet helt dött. Jag fick ställa in alla ärenden som skulle gjorts och blev på ett stingsligt humör.😡
 
2.  Sitter vid datorn och ska vara produktiv, tuggar en skorpa och där rök en halv tand.. en tand som inte ens var lagad utan pigg och frisk.    Blev att ringa min tandläkare bums.   Fördelen är att min tandis är både snygg och trevlig.. men det är en klen tröst
 
 
 
3  Bokade tid till cellprov via 1177 och fick snabbt skriftligt  svar om inbokad tid på fredag  som typ skulle vara en slags operation.. som jag gjorde för ett år sedan och jag kände att WTF... gynekologen sa ju för att år sedan att det skulle räcka med vanligt cellprov efter 12 månader.  Och inte hade de kontaktat mig utan jag dem  och nu plötsligt ska hela underredet gås igenom med alla möjliga smärtsamma metoder... och jag skulle ta två av de pillren igen som fick mig att skita ner hela mottagningen sist.. typ.... och allt med ett par dagars varsel. Annars dröjer det minsann innan man får tidsbokning.
 
Är det här på riktigt eller ??!!  Försökte ringa mottagningen men såklart har man bara telefontid till kl 10.
 
 
 
4    Fastnade med mitt redan innan krokiga lillfinger IGEN och den här gången i slejfen på mina UGG.. satan i i gatan... en gång kan ju räcka och vad är oddsen för att det händer TVÅ gånger?!
 
Det var ingen bra dag och ingen bra timme.... nu kan det bara bli bättre
 
Maken fick skjutsa runt mig så jag fick gjort de viktigaste ärenden.. bilen står på laddning... och jag försöker lugna ner mig !!
 
Kram & kärlek💖
 
 
 
 
 
1 Laila:

skriven

❤️❤️❤️

2 Agnes:

skriven

Stora kramen, Es!

Nu kan det ju bara bli bättre!

Ha det bäst, Everybody! ;0}

Svar: Tusen tack och kram tillbaka :)
Esmaralda

3 <3:

skriven

Ja nu kan det bara bli bättre Es.
Ja J blev verkligen störd och frågade om jag träffade någon annan och vad han heter. Han kan inte äta kakan och ha den kvar hur länge som helst. Han har mycket denna vecka på jobbet. Hur stor är chansen att vi ses imorgon? Jag har tackat nej till Åreresan. Och tror ngt mys väntar sen han planerat.
Kram

4 Misstjejen:

skriven

Hej

Igår handledare A vill väl har en egentid med mig utan en person är med. Så vi tar på en fredag att jobbar med projekt men annars fortfarande som vanligt. Och jag trodde inte det händer igår när jag ska väntar på samtalskontakt för samtal med henne men A handledare vilja sitter med mig och prata om jobbet.

Ser ut som hon har börja gillar att umgås med mig? Har jag gav något positiv till henne?

Ha det bra

5 Månskenet:

skriven

❤️ Hoppas det ordnar sej! Synt att allt sker samtidigt, blir ju flerfalt jobbigt - fast, det är ju undanstökat då 🤭

Svar: Bilen funkar nu, ska till tandläkaren nästa vecka... likaså till gyn men slipper tabletterna från helvetet... så det är på väg att fixa sig här ! Kram :)
Esmaralda

6 Misstjejen:

skriven

Hej

Igår tänker jag på att imorgon är kvinnodagen då publicera jag en inlägget om det i facebook imorgon men har du något speciellt för kvinnodagen att gör en inlägget på här blogg?

Vore kul att du gör en såna inlägget och kanske du kan dela med något historia. Oavsett vilka århundrade talet. Något berättelse har du om det. Så kanske koppla till häxa tid, medium, magisk eller vad som helst som har koppla till kvinnodagen. Något såna som vi har aldrig höra om.

Kam du tänker dig dela med imorgon?

Ha det bra

Svar: Ja, kanske det blir något speciellt i morgon... får se... tack för tips :) Kram :)
Esmaralda

7 Misstjejen:

skriven

Hej

Något spontanta spådomae till mig? Eller budskap till mig?

Ha det bra

8 Jossan :

skriven

Godmorgon
Tänk att det är torsdag redan! Det kändes som det skulle bli en lång vecka men det har ändå gått rätt snabbt.

Jag undrar om du kan se något när J och jag kommer prata igen?

Kram

Svar: Jag ser ingenting exakt, det kan dock dröja, kram :)
Esmaralda

9 Linda N:

skriven

Huvaligen, Es! Såna dagar önskar man att man stannat kvar i sängen i stället.
Kram🥰

Svar: Ja eller hur !!! Kram :)
Esmaralda

10 Vännen:

skriven

Hej. Min vän träffar en kille. Är han något för henne?
Jag gillar inte hans attityd så mycket då jag tycker den är otrevlig. Tydligen är han på ett annat sätt med henne. Men det är ju inte jag som ska vara med honom.Är hon lycklig med honom är jag glad för hennes skull! Men är det någon för henne?

Svar: Kan vara så att det inte håller på sikt... de två är olika, kram :)
Esmaralda

11 Liljan:

skriven

Aj, aj, aj vilken dag!
Det finns de som säger "God morgon!". Röcker det inte med att bara säga "Morr'n". Morgonen kanske inte är God för alla?
🌄
Solen är i vart fall framme och stiger sakta upp från berget. Äntligen börjar den att värma, sovrummet kändes varm och mysig nör jag satt i den nybäddade sängen och skrev ett par rader i min dagbok. Den är en riktig jäkla pjäs. Läderbunden, tjock som h-vete. Jag fick den av mina goda vänner i England så den betyder mycket för mig. Men den väger så pass att jag nog inte aka ha med den på resor. Hade den ner till Stockholm, skrev knappt i den. Men lär nog författa min regression och spådom snart så länge jag kommer ihåg.
Tänkte på regressionen när jag gick på promenad med hästen. Jag är väldigt djurkär, men inga av mina tidigare liv har indikerat på något med djur. Förutom min första regression när jag var fåraherde. Till och med son till en fåraherde dessutom.
Nåväl, jag pratar varje dag med mina djur, och jag känner av deras tycken och känslor titt som tätt.
Nu ska jag ta mig en kopp pressat kaffe och gå ut i solen ❤️
Kram till er

Svar: Det är jättebra att skriva ner sin regression när den finns i klart minne !Du har levt så många fler liv och det kan ha varit djur inblandade i en hel del av dem
Ha en fin dag i solen, kram :)
Esmaralda

12 Bjork:

skriven

Hej har min ena kompis något med återföreningen med min blivande och göra?

Jag fick dom semester veckorna jag ville:)

Kram

Svar: Grattis till semesterveckorna :)Känns inte som om din kompis är särskilt inblandad i en återförening, kram :)
Esmaralda

13 MM:

skriven

Hejsan

Kan du se något kring hur det gick i början av veckan. Tog MM åt sig av M sa emot henne ? M har börjat stå upp för sig då M tagits mycket för givet av MM hela livet. Ser du om relationen för övrigt inför närmaste planeringen blir bättre ?

Sen undrar jag om du ser om det kommer gå bra för mig när jag börja jobba och det kommer kännas okej för mig eller behöva ekonomisk gå upp lite till i procent ?

Hoppas på lite sol idag kram

Svar: Tror det blir ok att börja jobba.. kan vara så att du går upp lite i procent, kram :)
Esmaralda

14 Vb:

skriven

Förstår han mig och vill förändra mig eller handlar det om något annat?
Nram

15 Anette:

skriven

Herregud, det låter jobbigt. Sänder styrka o kärlek till dig! Kram ❤️

Svar: Tack:) Kram
Esmaralda

16 Anette:

skriven

Herregud, det låter jobbigt. Sänder styrka o kärlek till dig! Kram ❤️

Svar: Tackar :) Kram
Esmaralda

17 Anonym:

skriven

Är det sant att han ser mer ljust på kring barnfrågan eller är det väldigt icke sant i den frågan … ? Stämmer det när han säger att det är pga mig och hur vi har det?

18 Smaragd :

skriven

God morgon,

Men lägg av vilken otur och timme. Lider med dig!

Kommer det bli försäljning under mars månad, vad ser du?

Kram!

Svar: Ser ut att kunna bli någon gång under våren men ser inte exakt, kram :)
Esmaralda

19 Anonym idag:

skriven

Godmorgon ☀️
Usch o fy vilken start på hemkomsten..
Ska också göra ny cellkontroll idag, dock inte lika stor som den du beskriver, men gillar det inte o det finns alltid oro att det nu är farliga celler så att säga..

Hur mår hen egentligen ( mest det mentala tänker jag på) ? fick bara en känsla om jag ska känna oro..
Bamsekram till dig!

Svar: Ja, en oro finns alltid...Hen mår inte på topp, kram :)
Esmaralda

20 Anki:

skriven

Godmorgon Es
Men va sjutton ! Din stackare <3 ! Bilbatterier är ju sånt som ger upp efter en tid och tänder (fyy usch) går ju sönder tyvärr när man har "haft dom ett tag"
Men ditt finger ! Fasiken den kunde väl hålla sig på rätt sida om koppörat !! Ja du gör själ för devisen en olycka kommer sällan ensam...men nu blir det bara bättre ! Du ska se att du inte alls behöver göra den besvärliga provtagningen hoppas du kommer fram på telefontiden <3

Här eldades det på morgonen då det var -6 Så mysigt med vedspisen .Den är jag tacksam över ;-)
Idag tänkte jag bjuda äldre väninnan på lunch.

Här kommer healande kramar till fingret
Kram Anki med flock

Svar: Har varit kallt här också... bilen fick skrapas.. och den startade efter att batteriet stått på laddning hela natten.. tack o lov!Tack för de healande kramarna, och kram på dej och flocken :)
Esmaralda

21 Lotta S:

skriven

Du milde, vilken katastroftimme! Hoppas läget är mycket bättre idag. Din superotursdag skapade i alla fall ett spännande cliffhanger-inlägg: "nu kan väl inget mer ha hänt på den timmen??"
Kommer en inbjudan från Slovenien för mig?

Svar: Ser ut som om det kan komma en inbjudan, kram :)
Esmaralda

22 Mercan:

skriven

En gång när jag tuggade min tand gick åckså sönder Esmaralda ,det visade sig att det inte var bra lagad och har blivit karies😘Esmaralda om du kommer att opereras jag önskar av all mitt hjärta att det ska gå bra,jag ska be för dig🤗💕🙏önskar gig hälsa🤗💕😌

Svar: Tusen tack :) Kram
Esmaralda

23 EE:

skriven

Men jösses så mycket elände på samma gång. Skickar massor med styrka till dig.

Skulle vilja fråga om du ser något nytt jobb för min man snart? Han skulle verkligen behöva ett där hans potential blir sedd och där hans kollegor är snälla och vettiga mot honom.

Kramar

Svar: Nytt jobb kommer för mannen men kan dröja lite, kram :)
Esmaralda

24 L:

skriven

Nämen usch och fy och himla otur. Nu kan det ju bara bli bättre.
När det gäller cellprov kan man få hem en typ lång bomullspinne och göra provet själv och skicka in så slipper man gå till gynekologen.

En fråga. Funderar på att bryta med en vän jag har. Är det det kan vill också?

Kram

Svar: Tror att för mig handlar det om den cancermedicin som jag äter... vad som gynnar att inte bröstcancer kommer tillbaka.. kan skapa cancer i underredet... suck.... och detta vill man ha koll på....världen är bra konstig iblandTänk ett varv till innan du bryter och gör det som en medveten handling, för att du verkligen vill, kram :)
Esmaralda

25 Jennie:

skriven

Hej Esmaralda

Stackars dig, hoppas det löser sig med tanden! Sådana dagar då allt går åt skogen har man bara lust att krypa ner i sängen och stanna där ett tag

Varför kämpar han emot sina känslor och inte kan medge att de finns? Är han rädd att tappa kontrollen?

Kram

Svar: Tandläkare inbokad nästa vecka !Ja, han är nog rädd för det... och han försöker förtränga.. men det går ju inte fullt ut, kram :)
Esmaralda

26 Smöla:

skriven

Så mycket tråkigheter runt mej. Finns det något jag kan se framemot? Vill dom säga mig något?

Svar: Det vänder och bra ting kommer din väg, kram :)
Esmaralda

27 Anonym:

skriven

Är han smartare än alla andra som han påstår…?

Svar: Nej, det får du ta med en stor nypa salt, kram :)
Esmaralda

28 Anonym:

skriven

En sak undrar jag… borde jag lyssna på honom när han berättar för mig om mig att jag borde ändra mig?

Svar: Man ska bara försöka ändra sig om det är vad man själv vill... måste komma inifrån en själv och inte genom någon annan, kram :)
Esmaralda

29 Essie:

skriven

Åh vilken otursdag. Jag lider med dig, har också gjort sånna operationer och det är inte roligt. Styrke kramar!

Vill tacka så mycket för min seans. Gåshud, tårar och en häftig upplevelse att läsa. Du är fantastisk. Tack tack tack!


Svar: Du är också fantastisk :) Kram :)
Esmaralda

30 Mimi:

skriven

Hej!

Snacka om otursdag!

Jätteorolig för hur det kommer att bli med ekonomin?? Känns positivt att flytta men ekonomi och jobb oroar mig.

Kram

31 Skrållann:

skriven

Hej!
Usch vilket elände för dig. Hoppas dagen blir bättre.

Jag knogar på på min praktik och imorgon är det äntligen över för denna del. Recept är inte lin grej. En tjänst här kommer snart ut som är delad på två olika områden. Kan det vara något för mig eller är jag ännu inte redo att lämna lin nattjänst?

Kram❤️

32 Bjork:

skriven

Hej tack för svaren:)

Att man ser talen 111 och 222 är det något tecken?

Kram

Svar: Nej, detta är inget tecken, kram :)
Esmaralda

33 Mercan:

skriven

Esmaralda jaag ska till andra hand butiken på Måndag den18 de kommer jag hitta byxan som jag önskar mig till resa🤭tiger som blev min är mycket exklusiv🥹kan jag ha den på resa🥹önskar att du ska aldrig mera behöva opereras🤗💕🙏😌

Svar: Finns en god chans att du hittar byxor som du gillar.Tigerbyxan blir fin på resan, kram :)
Esmaralda

34 Månstråle:

skriven

Jag trodde inte att du fanns på riktigt Ez utan trodde att allt med bloggen var en ploj men människor har ju faktiskt träffat dig så då bör du finnas.

Svar: Jag finns i allra högsta grad, jag lovar :) Dessutom har jag ju träffat en hel del i vår bloggfamilj, kram :)
Esmaralda

35 Anonym idag:

skriven

Hur menar du att ”en oro finns alltid” ska jag känna oro att hen kan skada sig? Har det med mig att göra och är det något jag kan göra för hen?
Tack och kram

Svar: Jag menar att man oroar sig lätt men ser inte att saken har med dig att göra.. och det kommer rätta till sig, kram :)
Esmaralda

36 Skorpan:

skriven

Men vilken otur du har haft o allt det där inom en timme!? Rekord? Ja det kan väl knappast bli värre, eller? Du får ta det lugnt o vila Es!

Andra dagen i rad då jag råkar på exet, märkligt hur det nu råkar sig. Ödet ;D.

Beställde tid till doktorn då folk ojade sig över mina dåliga värden. Blir det nån hjälp från doktorshållet eller undrar man vad jag ojar mig över? Skulle inte förvåna mig...

Ha en bra dag!
O en lugn dag ;).
Kram Skorpan

Svar: Ja.. pust.. det var mycket inom en timme !Men nu börjar allt falla på sina platser.. så det gäller att andas lugnt
Någon form av doktorshjälp tror jag att du får, kram :)
Esmaralda

37 Ghostwriter :

skriven

Som du säger till mig ANDAS!!
Man har rätt att klaga dock när det går så åt helvete haha. Ibland är viktiga saker inte så viktiga som man gör dem (lärdom från dig) så att du kanske inte fick allt gjort är okej.

Ring 1177 direkt, dem kan hjälpa dig att se vad som menas med besöket. Dock lång kö så ring nu typ


Kram

Svar: Saker och ting faller på sina platser... så himla onödigt att jaga upp sig... men samtidigt mänskligt :)Har talat med gynmottagningen nu och ska dit på koll men slipper tabletterna från helvetet... och det är jag tacksam över, kram :)
Esmaralda

38 Katrin:

skriven

Riktig Tyko Brahedag. Vissa dagar bör man helst tillbringa i sängen. Har du någon kontakt med kvinnan du brukar skriva om som bor i Paris? Kan hon ge oss några tips?
Ta hand om dig, bilen, tanden kroppen i övrigt och njut av att våren är på ingång.
Kram

Svar: Jadå, jag och Madame talas vid iblandKram :)
Esmaralda

39 Na:

skriven

Hej Esmaralda.

Är tidigare händelser ett hinder att han ska vilja bygga en relation med mig?
Kram

40 Sjuksköterskestudent :

skriven

Hej Esmaralda.
Angående sommarjobb, börjar besluta mig om att återigen arbeta i butik i sommar.

Eller ser du att jag skulle missa alldeles för mycket möjligheter inför mitt kommande yrke som sjuksköterska? Om jag väljer bort att jobba inom vården i sommar?
Kram

Svar: Att sommarjobba inom vården kan faktiskt påverkade framtida yrke...tänk ett varv extra :) kram :)
Esmaralda

41 Mii:

skriven

Hej Esmaralda.

Hur ser det ut med kärleken i sommar för mig?
Är jag i någonting/ relation då?
Kram

Svar: Den möjligheten finns, kram :)
Esmaralda

42 Rebban:

skriven

Vilken otur. Men nu kan det bara bli bättre.

Tack för svaret igår, som stämde. Nya tilltänkta chefen hade inte fått tag på högsta chefen och därför blir troligtvis inte heller mitt avtal klart i veckan men senast på måndag träffas cheferna och därefter ska allt (peppar peppar) vara klart för signering.


Vilket är så skönt med tanke på frågan jag fick precis från min nuvarande chef "kan du tänka dig gå ner i arbetstid till 50% med tanke på att du inte har så mycket att göra". Alltså, du vägrar ge mig och en kollega arbetsuppgifter och har massor möten utan oss....(så här svarade jag inte - har lärt mig att bita mig i tungan... :)) Men kommer såklart inte gå med på att gå ner i tid.

Ber till gudarna att jag kommer loss snabbare än snabbast från denna situation.

Kram

Svar: Skönt att det nu närmar sig att bli klart.Nej, du ska inte gå ner i arbetstid... kram :)
Esmaralda

43 Undra:

skriven

Hej Esmaralda.
Efter operationen har jag haft en besvär.. känns så trist.
Kommer det att bli helt bra?
Kram

44 Lilla❤️:

skriven

Hej Esmaralda.

Vilken månad kommer det gå att köpa en talisman?

En fråga. Kommer han att gå vidare ifrån mig? Eller kommer han att kontakta mig och göra ett försök med mig?
Kram

Svar: Vilken månad det blir kan jag inte svara på än men jag meddelar på bloggenKänns som om ni båda går vidare och du kommer möta någon annan, kram :)
Esmaralda

45 Ghostwriter :

skriven

Så bra att du ringde och kunde få snabbt besked! Blir lika tokig som dig över sådana dagar.
Lycka till 🙌☀️


När man väger för och nackdelar med ett beslut, är det något särskilt man bör tänka på då eller ser du att jag tänker bra kring allt övervägande? Jag litar på mig själv i detta beslutet, oavsett val!

Kram

Svar: Jag tycker att du har ett bra tänkIbland kan du agera lite överilat och snabbt men det blir bättre hela tiden :) Kram :)
Esmaralda

46 <3:

skriven

Bra samtal med J.
Verkar han förstå nu att han måste öppna upp sitt♥️💯 för mig om jag ska stanna kvar i den relationsform vi har idag ? Att vi får sköta det snyggt tills han tar beslut att skilja sig eller inte. Gillar inte alla hans sidor men det mesta är underbart. Jag har minus med som han ogillar med.Frun kör sitt race och är borta igen på semester med sina vänner och festar. Jag får bestämma morgondagen och det känns bra. Att vi nu pratar igenom och planerar tillsammans.
Kram

47 Mercan:

skriven

Tack Esmaralda🤗du har ett stort hjärta som hjälper alla😌önskar dig av all mitt hjärta hälsa söta Esmaralda🤗💕🙏

48 .:

skriven

Oh, vilken otur!
Hoppas det vänder nu.


Es, det är meningen att jag och en vän ska se på melodifestivalen på någon pub på lördag. Hon har bokat bord och så. Men jag vet inte om jag vill. Orkar inte med fylla och tittar vanligtvis inte på melodifestivalen. Skulle jag få det trevligt eller skulle det bara bli en massa stök? Skulle jag få det trevligare hemma?

49 Emra:

skriven

Hej Ez! Kommer det att lösa sig med ett jobb jag trivs med? Hoppade av utbildningen, kände mig inte så önskad där och det var nog inte rätt för mig. Känner mig ensam och vilse i livet.
Hoppas din dag vänder till det bättre. Kram!

50 Igges matte 🐈‍⬛:

skriven

Välkommen till min värld!
Det där är min vardag och så har det varit så långt jag kan
minnas och det tar aldrig slut... Inte så konstigt kanske att jag kraschat gång på gång av utmattning och hjärntrötthet.
Det jag vill säga är att jag har full förståelse för hur jobbigt det är när allt går i mot en och att jag håller tummarna för att du snart har medvind i seglen igen.

Idag faller domen mot föräldrarna i "Ättikafallet"
Påminner om att du skulle skriva en blogg om vad det är för mekanismer som ligger bakom när föräldrar misshandlar ett av barnen i en syskonskara fysiskt men inte någon av de andra.

Stor kram 🐈‍⬛

Svar: Just det, bra att du påminner mig !!Kram :)
Esmaralda

51 Frida:

skriven

Amen nej vilken hemsk dag.❤.. Ja man får klura ut vad för gott som kommer ur det .....
När jag var hemma sjuk en vecka kom jag på vad mycket pengar jag sparat på att inte springa till affären jämt så trots karensdag och längre lön kanske det lönade sig få den insikten....
Men får hoppas att det händer massa kul som kompensation sen.
Stor kram
💜💛💜

Svar: En bra och positiv insikt ! Kul ting kommer, helt klart, kram :)
Esmaralda

52 Bjork:

skriven

Hej tack för svaret:)

Hoppas jag blir en bra mamma och tänker på att dricka med motta.

Kram

53 AN:

skriven

Hej fina Esmeralda, å så trist med allt elände...skönt när det ordnar upp sig.
Idag la min bil helt av på en parkering när jag köpt lunch till jobbet. Jag fick bli hämtad och ikväll blir det bogsering...suck.

Jag undrar om du kan känna om min älskade Sköldis fortfarande lever? Isf hur mår han? Kan jag göra något förutom lite salt?

Kram!

Svar: Sköldis lever men är lite trött, ge extra salt, prata med honom och vi får hoppas på det bästa, kram :)
Esmaralda

54 Emra:

skriven

Hej Ez! Kommer det att lösa sig med ett jobb jag trivs med? Hoppade av utbildningen, kände mig inte så önskad där och det var nog inte rätt för mig. Känner mig ensam och vilse i livet.
Hoppas din dag vänder till det bättre. Kram!

Svar: Det kommer lösa sig, nya insikter kommer, kram :)
Esmaralda

55 AN:

skriven

Hej igen, jag har en till fundering...funkar det så att man kan se och uppleva olika synkroniciteter när man börjar få en högre energifrekvens? Tänker hur attraktionslagen fungerar...om man kan märka av att man är på "rätt" väg?

Kram!

Svar: Ja, på så sätt märker du att du är på rätt väg men det kan yttra sig olika hos olika personer, kram :)
Esmaralda

56 🌸:

skriven

Hej!
Om jag tränar lite styrka med mitt ena knä, kan det bli bättre då?

Svar: Ja, men ta det försiktigt och prata först med en fysioterapeut så du gör rätt, kram :)
Esmaralda

57 Skorpan:

skriven

Ja man borde ju ta det lugnt då nåt händer o inte gå upp i varv, men vem klarar nu av det!? Men bra att det lignat sig hos dig nu :).

Ja lite fortsatta undersöknimgar blir det o då gäller dey att vara nykter i tolv timmar före dom, arma dagar ;). O sen ska det föras skitprov också, som tur behövs det inte tunna av den varan ändå ;D. Sen blir det att sätta in järn i pussapparaten mm. O hur det blir får jag väl svar på sen senare. Ett steg framåt iaf...

Vad tog åt exet som kramade mig i morse? Har han blitt galen månne :D?
Kram Skorpan

Svar: Ja absolut, ett steg framåtExet tycker att du är attraktiv, kram :)
Esmaralda

58 Hönan:

skriven

Nä men fy vilken helvetestimme! Stackare!! Tänk att allt kan hopa sig så. Skönt att det verkar löst sig bra med det mesta iaf :)

Märklig dröm med häxa och oxe inatt, något budskap med oxe kanske?

På lördag är det tillställning. Ser det ut att finnas tillfälle att föreslå en träff för att snacka eller bör jag föreslå träff i skrift?

Kram

Svar: Försök ta en möjlighet till irl snack, kram :)
Esmaralda

59 Louise:

skriven

Ja som det kan bli. En olycka kommer aldrig ensam har jag hört...men detta var bara ren otur. Tur i alla fall att allt löste sig.

Är precis hemkommen från tandis då jag hade ett stort jäkla hål i min kindtand. Hon lagade den provisoriskt så nu får vi se hur länge det håller. men det sved i plånboken idag.
Jag hatar att gå till tandläkaren men det är en del kvar att göra. Men när den klyddar nästa gång åker de ut.

Asså jag ger snart upp denna förskolefrökendrömmen. Jag var på rekryteringsmöte i tisdags i Lund och rekryteraren tyckte det var märkligt att mitt CV var så glest. Med många mellanrum mellan åren jag jbbat.
Jag har ju studerat en del, sen har jag varit mammaledig, arbetssökande i massa år. Hon sa även att jag bör fundera på vilken sorts förskollärare jag vill vara. Hon påpekade att jag är försiktigt när jag kommer in i ett rum och satte mig liksom längre bak. Trodde jag skulle tappa hakan. Vi är väl för tusan olika. Jag är inte sämre pedagog bara för att jag är tystlåten...på riktigt.
Hon tyckte att jag ska göra in första VFU innan jag börjar jobba hos dem.
Tycker det är sjukt att mitt CV och min personlighet ska sätta stopp för det jag älskar att göra. Ta hand om barn.
Jag har i alla fall sökt in till Medicinsk sekreterare. Den är på två år men konkurrensen är skyhög. Kanske den utbildningen hade passat mig bättre och yrket.
Men mannen här hemma kommer bli irriterad om jag ska hoppas på ytterligare en utbildning.
Men jag måste ha ett jobb och ingen verkar vilja ha någon som har ett innehållsfattigt CV och det spelar ingen roll heller hur mycket erfarenhet jag har.
Kommer förmodligen bli behörig ho dem och behöva göra ett prov som var supersvårt sist.

Kommer jag klara hela min förskollärarutbildning med alla VFUperioder eller kommer jag komma in på medicinsk sekreterare(det heter inte det länge men det andra är så svårt och komma ihåg)? Skulle det yrket passa mig?

Samtal med soc på tisdag. Hemtagningsutredningen är snart klar och jag känner på mig att det inte blir till vår fördel igen.
Bara att förbereda sig för kamp i rätten igen.
Vill bara att hon ska komma hem innan sommaren. Och med den makten som soc gett sig så spelar hennes röst ingen roll.

Ha en fortsatt fin torsdag och tacksam för svar. Kram.

Svar: Känns inte riktigt som om det är läge att starta en helt ny utbildningNär det gäller VFU perioderna så tror jag att du förstår vad man mer vill se hos dig och jag tror att du har kapacitet att ge detta!
Inte så att du ska förändra personlighet för du duger jättebra precis som du är... utan det handlar mer om en yrkesmässig anpassning som för en del kommer automatiskt men andra får jobba lite på detta... kram :)
Esmaralda

60 Anonym idag:

skriven

Tack för dina svar. Nu läste jag svaret noggrannare och ser nu HUR du svarade mig., blir bland läser man för fort och ”läser fel”
Undersökningen gick bra, dock blir det narkos/sövning om det blixten gång till, men isf handlar det om större ingrepp och det hoppas jag ju slippa.

Skönt att vännen kommer repa sig, tycker ju väldigt mkt om hen och skulle mest av allt bara vilja omfamna och krama hen med magi och kärlek..
Kram

61 Natten:

skriven

Hej Esmaralda.

Herre jösses varför är vissa dagar bara så… hoppas du har en bättre dag idag.
Es, ser du mig starta någon ny relation och familj ganska snart? Känner mig redo för det och det är vad jag vill.
Kram

62 AN:

skriven

Tack snälla för båda svaren! ❤️❤️ Vi får hoppas att jag sakteliga börjar höja min energifrekvens snart. För jag försöker verkligen.
Kram! ❤️

63 N.:

skriven

Hej Esmaralda.

Ser du mig starta någon ny relation och familj ganska snart? Känner mig redo för det och det är vad jag vill.
Men undrar om möjligheten ser ut att finnas inom året?
Kram

64 Mm:

skriven

Hej Esmaralda.

Tror du han är inne eller öppen för att leva ett familjeliv?
Ser du någon chans att det blir något sådant med honom och mig?
Kram

Svar: Jag ser ingen större chans, kram :)
Esmaralda

65 Fråga…:

skriven

Hej Esmaralda.

Kan du se mig och ”pu” umgås igen?
Kram



66 Misstjejen:

skriven

Hej!

Hjälpa mig! Men på fredagskvällen och lördag kan blir svårt för mig. Hur ska jag hitta lösning utan att jag blir påverkar av dom män. Vad kan jag gör för inte jag ska går fel hållet typ skicka smsa eller något... jag försöka ju få prata med tjejkompisar på lördag inför mello.

Jag hoppas att jag lösningar många problem för jag blir lugnt utan går fel hållet. Tills söndag på eftermiddag typ...

Ha det bra

67 Mam:

skriven

Hej Esmaralda.
Ska träffa en kille igen idag för 3:e gången..

Tror du det kan bli någonting mellan oss?
Kram

68 Jossan :

skriven

Fick sån jäkla ångest precis när jag ringde min kompis. Hon var sur på mig för att jag sluta svara henne en dag när jag var ledsen och hon tyckte jag inte kunde förstå henne fast jag gång på gång sa att jag förstod.
Just nu känner jag att jag är trött på mina vänner för att jag faktiskt fått bevis på att de inte bryr sig om mig alls utan mer göttar sig att mitt liv är som det är.. att det är ett sånt misslyckande och att de har allt som jag önskar mig.
Hur kommer vår vänskap vara i framtiden?

Kram

69 Hm:

skriven

Hej Esmaralda.

Med mig var han ju väldigt negativ till att få ett till barn när det väl hände.
Men ser du om han kommer att få några fler egna barn med någon annan?
Kram

70 Skorpan:

skriven

Du fick mig o skratta högt då jag läste ditt svar om exet. Inte kan man nu sjutton i tyvka att ens ex är attraktiv :D.
Tack Es, du fick mig på bra humör!
Kram Skorpan

Svar: Jamen du ÄR en fin tjej... inte konstigt alls att han känner så, kram :)
Esmaralda

71 N:

skriven

Hej Esmaralda.

Ser du om möjligheten verkar finnas för mig att det blir ett till barn det här året?
Kram

72 Hönan:

skriven

Tack för ditt svar :) snacket tänker jag ta irl :)

Det jag menade var om det kommer finnas tillfälle på lördag att fråga om vi kan ses någon dag eller om jag i stället kan skriva och fråga om vi kan ses. Vi ses inte så ofta nämligen så därav att jag tänkte att om det inte passar att fråga på lördag så kanske jag kunde fråga i skrift så att vi får till en träff.

Kram

73 Lydia💕:

skriven

Men lilla vän vilken jobbig dag men allt kommer att lösa sig bra ska du se
Kram
Lydia💕

Svar: Jadå, det är redan på god väg, kram :)
Esmaralda

74 Smulan:

skriven

Kram hoppas morgondagen blir bättre

Svar: Tack & kram :)
Esmaralda

75 Lie:

skriven

Hej Esmaralda.

Kommer jag och han att umgås igen med varandra? Kram

76 Misstjejen:

skriven

Hej

Känner mig så ner inför fredagskväll och lördag för dessa män som finns där (jobbar) men jag vet inte hur ska jag gör för inte påverkar negativ eller går till fel hållet typ inte smsar henne eller vad som helst. Jag är oroligt över mig själv och jag är vana med någon kvinna som ska finns då är jag lugnt.

Men jag är just nu ledsen men har du några tipsar på vad jag kan gör imorgon kväll och lördag?

Ha det bra

Svar: Det finns ingen anledning till oro, kram :)
Esmaralda

77 Jossan :

skriven

Fick sån jäkla ångest precis när jag ringde min kompis. Hon var sur på mig för att jag sluta svara henne en dag när jag var ledsen och hon tyckte jag inte kunde förstå henne fast jag gång på gång sa att jag förstod.
Just nu känner jag att jag är trött på mina vänner för att jag faktiskt fått bevis på att de inte bryr sig om mig alls utan mer göttar sig att mitt liv är som det är.. att det är ett sånt misslyckande och att de har allt som jag önskar mig.
Hur kommer vår vänskap vara i framtiden?

Kram

78 Cecilia:

skriven

Fy vilken seg start efter resan. Hoppas på bättre dagar framöver.

Nu ligger bostaden vi haft ögonen på äntligen till salu. Läget är perfekt och den bockar i alla krav vi har. Enda nackdelen är att utgånspriset är snäppet över vår budget. Hur stor är chansen att vi kan få den om allt känns rätt efter visning? Kramar

79 Agnes:

skriven

Herrejävlars...nu är frun på galej med kompisar, under tiden som hennes make knullar runt med sin gold-digge...oj, förlåt...sin älskarinna.

Vilken fru, alltså...göra slut på pengarna som hennes man ska lägga på sin älskarinna!

Faaan....världen är orättvis!

Jo, jag vet...men jag är inte den som tackar nej till lite nöje. Speciellt inte när tillfällen likt pärlor på ett pärlhalsband radas upp inför öppen ridå för övriga att ta del av....

Lyx, stil och klass, var det väl det var? Eller...*ler oskyldigt*

80 Plugg hästen:

skriven

Nämen fy vilken oturs dag. Hoppas den försvinner fort! Styrkekramar till dig<3

ps:Ser du mig med någon kärlek snart:)
kram

Svar: Det gör jag... lite kan det dröja men visst kommer kärleken, kram :)
Esmaralda

81 Smöla:

skriven

Så mycket tråkigheter runt mej. Finns det något jag kan se framemot? Vill dom säga mig något?


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: