Ett barn misshandlas.....

Tråkigt nog förekommer våld, såväl fysiskt som pyskiskt i en hel del familjer.
 
I en syskonskara är det inte helt ovanligt att bara ett av barnen blir utsatt och  detta initieras i regel av en förälder som  har en grav psykisk störning.
 
I och med att föräldern ger klartecken till att detta barn får lov att tryckas ner, så är det vanligt att sysknen också ger sig på barnet.
 
Man gör som mamma eller pappa gör.
 
 
 
Vad är det som gör att just detta barn i syskonskaran blir utsatt?
 
Orsakerna är olika.
 
Det kan vara så att en förälder som  har svag jagkänsla och tycker illa om sig själv, ser en personlighet hos barnet som påminner om dem själva... och  detta kan de inte hantera.
 
När de misshandlar och utsätter barnet så handlar det  då om ett självhat som de inte kan förhålla sig till.
 
Dessa barn bör snarast möjligt skiljas från föräldern  eftersom misshandeln tenderar allt bli allt råare över tid.
 
 
 
I andra fall kan det handla om att ett barn i syskonskaran tar för stor plats, upplevs som kaxig av föräldern och föräldern anser att det är hens  uppgift att sätta barnet på plats.
MEN, hen  vet inte hur man gör... har troligen själva fått en galen  uppfostran med våldsinslag.. och man går in för att knäcka barnet för att få det följsamt.
 
I andra fall kan det vara så att barnet är det bland syskonen som har problem.. det kan vara sängvätning, stamning eller vad som helst.. och den misshandlande föräldern känner igen detta hos sig själva under sin egen uppväxt och klarar inte av att hantera det  hos sitt eget barn och ilska och vanmakt tar överhand.
 
 
Det finns en hel del andra orsaker också varför  bara ett barn blir utsatt i en syskonskara.
 
I nästan alla fall kan man dock  se att misshandlaren själv varit utsatt under sin uppväxt, på ett eller annat sätt.  Detta är ingen ursäkt, bara en förklaring.
 
Ser du tecken på  att ett barn som far illa... ANMÄL !!!
 
💖
 
I dag är det internationella kvinnodagen - och jag tror inte vi firar denna dag särskilt mycket i vårt land. Men i Ryssland där ryska syster är uppväxt, är det en stor dag.
Hon berättar att man uppvaktas med blommor  och blir utbjuden på middag och att man blir ordentligt firad
 
Lite Röda Bönor kan kanske passa här.... minns ni dem ? En period i livet var det låtarna jag spelade på hägsta volym  och vrålsjöng till 😂
 
 
 
1 Mimi:

skriven

Hej!

Orolig för hur det blir ekonomiskt, kommer jag att klara mig utan att behöva svälta??

Kram

Svar: Det ser ut att lösa sig på ett eller annat sätt, gör aktivt allt det du kan, kram :)
Esmaralda

2 Linda N:

skriven

Viktigt inlägg. Ja, anmäl. Du kan göra enorm skillnad i det barnets liv bara genom att visa att du ser. (Sedan finns det ju andra ändan av skalan där det går ännu mer på tok i socialtjänsten eller familjehem o s v, men det är en annan historia.)

Kvinnodagen så, på tidigare arbetsplats fick vi på kontoret alltid varsin ros av C som jobbade ute på fältet. Tänker på honom ibland. Hoppas han har det skoj m vänner på andra sidan.❤️

Svar: Vilken fin person C är... och det är han ännu.. och trivs med sina vänner i Alltet, kram :)
Esmaralda

3 <3:

skriven

Godmorgon Es, kram alla underbara kvinnor idag 🤗💪👯‍♂️
Ska bli utbjuden av J på vinlunch idag av den anledningen. Ser det ur att bli en mysig date idag ?
Bra om jag inte gnäller så mycket va över situationen 🤣.
Varför släpper inte J mig egentligen?

Svar: Det kan bli en bra date... situationen är som den är och något annat är inte att förvänta sig.... du får helt enkelt acceptera eller välja att gå vidare på egen hand, kram :)
Esmaralda

4 Jossan :

skriven

Godmorgon!
Äntligen fredag! Det har varit en oerhört kaotisk vecka!
Igår blev jag faktiskt så ledsen.. Hade sån ångest efter att ha pratat med en kompis. Hon var sur på mig för att jag sluta svara henne en dag när jag var ledsen och hon tyckte jag inte kunde förstå henne fast jag gång på gång sa att jag förstod. 
Just nu känner jag att jag är trött på mina vänner för att jag faktiskt fått bevis på att de inte bryr sig om mig alls utan mer göttar sig att mitt liv är som det är.. att det är ett sånt misslyckande och att de har allt som jag önskar mig. 
Hur kommer vår vänskap vara i framtiden? 
Vi är 5 tjejer som umgås lite då och då… Känner mig som svarta fåret..

Kram

Svar: Jämför dig inte med vännerna.... tolka inte negativt, vännerna tycker ju om dig, kram :)
Esmaralda

5 Smaragd :

skriven

God morgon,

Solen lyser och det är fredag 🙌.

Kommer minsta trivas på jobbet hon ska börja arbeta extra på? Blir det en rolig sommar för henne?

Kram och trevlig helg!


Svar: Det ser ut att bli en bra sommar för henne, kram :)
Esmaralda

6 Bjork:

skriven

Hej är det på landet vi bygger hus i framtiden?

Ser du något spontant?

Kram

Svar: En dag kan du mycket väl bo på landet, kram :)
Esmaralda

7 Alex:

skriven

Hej Esmeralda,
Noterade lite avståndstagande från M sist vi sågs. Allt verkade bra och det gick över men sen var det ytterligare en liten grej jag märkte av. Ser du om det är något mellan oss som stör? Har hon något emot mig plötsligt? Förstår inte riktigt hennes beteende. Vet inte hur jag ska tolka det. Jag vet att jag är en övertolkare men också högkänslig och brukar kunna känna av minsta ändring i dynamik eller stämning.

8 Misstjejen:

skriven

Hej

Känner mig så besviken över i kväll och imorgon. Vad kan jag gör för hålla mig i en rätt vägen tills helgen är över?

Ha det bra

Svar: Ta den goda kontrollen över dig själv och ha positivt fokus, kram :)
Esmaralda

9 Skorpan:

skriven

Ja fy så mycket elände det finns i vår värld o alltid är det de svagasye som får lida. Galet är det :(. O lär väl så förbli...
Trevlig kvinnodag! Hos oss, hemma, har vi aldrig desto mera noterat denna dag. Tror knappast att nån kommer med ett fång rosor o choklad åt mig nu heller ;D.

Sitter vrålhungrig o väntar på min tur till labbet. Fick med hemproverna också så jag kan väl vara nöjd med min dag ;).

Kan denna dag o helg föra med sig nåt nytt o kul eller är allt som vanligt, inge nytt o ingen karl ;)?

Ha en bra dag!
Kram Skorpan

Svar: Någon karl tror jag inte dyker upp idag....men du kan planera in en mysig och avkopplande helg, kram :)
Esmaralda

10 Misstjejen:

skriven

Hej

Det finns tre personer som jag gillar mest just nu är samtalskontakt, handledare och min vän. Men jag försöka alltid var lugnt med dom och var försiktigt. Jag ska inte var för mycket mot dom. Har du något tipsar på hur ska jag hanterar bättre om dom tre personer?

Jag önskar att jag ska få en tips för jag kan ihågkomna det och blir bättre på såna... att jag kan förändras mig själv och behålla dom

Ha det bra

Svar: Du vet precis själv hur du ska bete dig gentemot de tre... så följ din egen känsla i detta... kram :)
Esmaralda

11 Pia1 :

skriven

Både jag och min son själv anmälde pappan till socialtjänsten... Men de har trott pappan som besitter förmågan att se ut som ängeln själv när han bedyrar att sonen fantiserar.
Och sonen fick straffet att bo hos pappan endast. Han är nu uppgiven och verkar att börja normalisera situationen att förutom behandlingen, även bo i misär och ibland hitta snus i sin säng, ölburkar på sitt rum, möglig mat i diskhon i veckor.

Angående felen i min utredning ska jag få prata med en av läkarna angående kärlet, men det kommer inte göra skillnad egentligen.
Men den viktigaste delen där min kirurg ändrat mina mått och dumpat mig, han tänker inte svara.
Det finns ingen väg ut 😭 rekommenderar bara pension och lägga mig och glo tills jag dör liksom och vägrar berätta varför eller journalföra diagnosen.
Samtidigt så säger de att om jag går med på att ansöka om pension så får jag inte försöka få vård så jag vet inte hur jag ska göra. Har man inte rätt att överleva eller slippa förlamning om man går i pension liksom.
Ruttet.

Svar: Jag förstår inte riktig vad som händer här... det är en absurd situation... jag antar att du redan överklagat till alla instanser... och faktum är att jag ser en ljusning för dig... det har jag gjort hela tiden men kan inte riktigt se vad den består i, kram :)
Esmaralda

12 Jennifer:

skriven

Godmorgon fina Esmaralda! Det är så hemskt att barn kan bli behandlade på det viset, i synnerhet av sina egna föräldrar. Ruskigt.

Fina Esmaralda, jag måste bestämma mig nu angående resmål men det är svårt. Borde jag satsa på ett enda resmål dit det är dyrare att flyga, men billigt att leva? Eller är det bäst att satsa på några resmål som ligger närmare, men som är dyrare?

Spelar det någon roll?
Kram,
Jennifer

Svar: Antingen eller... du sparar med båda tankesätt och det ser inte ut att spela någon roll vilket du väljer, kram :)
Esmaralda

13 Lotta S:

skriven

Tung läsning. Också tungt att se hur kvinnors situation hastigt försämrats igen i länder som USA. Nya studier visar att också här tycker 25% av unga män att aborträtten borde begränsas. Delorsak att de känner sig hotade av jämlikhet.
Unga kvinnor som min dotter kommer ändå att rädda världen!

Svar: Ja, det är ett elände i världen idag men det kommer rätta till sig så småningom, kram :)
Esmaralda

14 Mam:

skriven

Hej Esmaralda.

Usch vad hemskt, det här gör mig verkligen så ledsen in i hjärtat. En vuxen människa som förstör ett barn.

Kommer möjligheten att finnas att bli gravid under det här året?
Kram

15 Mercan:

skriven

Esmaralda kan ha mina pengar från deichmann kommit i mitt konto eller dröjer det till Måndag 🤔och hittar jag fin byxa i andra hand butiken i stället. för sigg idag😎😁

Svar: Möjligheten finns, och hittar du inte precis det du vill ha så är det bättre om du ingenting löper utan väntar in rätt tillfälle, kram :)
Esmaralda

16 N:

skriven

Hej Esmaralda.

Jag träffade en kille för 3:e gången igår. Han verkar lugn och snäll. Och det blev kyss.
Ser du om det verkar finnas möjligheter mellan oss två?
Kram

17 Meje:

skriven

Hej Esmaralda.

Ser du om han jag tänker på nu kommer att vilja träffa mig igen?
Och kommer det att finnas möjligheter mellan oss att utveckla något?
Kram

18 Ally:

skriven

Det är så fruktansvärt och obegripligt hur föräldrar ( vuxna människor) kan behandla sina egna barn så.. men hur sedan rättsystemet kan tillåta kontakt under/efter man är placerad i annat hem, eller kanske till och med ska komma tillbaka till föräldrarna ( de som tog bort all din trygghet våga lita på någon vuxen igen) är ännu mer förskräckligt, ren avsky känner jag där, där förstår jag inte hur man tänker.

Krispig solig morgon å jag blickar ut över min trädgård 🪴 så tacksam! Sen blir det intervju och jag har även nu två andra intervju nästa vecka.. ✊
Fått frågan om att hänga med på vernissage idag, om jag hinner så gör jag nog det..
Glad fredag 🥳
Kram :)

Svar: Ibland fattas helt galna beslut kring barn och ma n undrar hur det tänks.Vernissage låter mysigt, kram :)
Esmaralda

19 AN:

skriven

Så viktig text du skrivit! ❤️

Kram!

Svar: Tack & kram :)
Esmaralda

20 Lilla m:

skriven

Hej Es! Känner galen attraktion till en kille som jag hoppas få träffa. OM han träffar mig, kan något intimt ske då?

Svar: Om ni träffas så finns en möjlighet att det kan bli intimt, kram :)
Esmaralda

21 Anki:

skriven

Godmorgon Es
Jag hoppas av hela mitt hjärta man anmäler/agerar om man ser barn fara illa.
Röda bönortjejgruppen känner jag igen men en annan lyssnade på Nationalteatern ;-)

Kvinnodagen ja den är inte densamma ,vi kvinnor har tyvärr bleknat och tappat geisten . Men jag hoppas vi aldrig tappar fotfästet och tror vi är mindre värda. <3

Fredag och du Es ligger väl i plurret med en wirre som sig bör ;-)

Njut av att det är Fredag alla !

Kram Anki med flock

Svar: Japp, Nationalteatern spelade hos mig också !! Texterna lärde man sig :)Det blir badet och en virre idag, helt klart men först till polisen för nytt pass
Kram på dig och flocken :)

Esmaralda

22 L:

skriven

Det hade ju varit bra om kvinnodagen firades lite mer i Sverige. En viktig dag verkligen som samhället ser ut med löner och annat.

En fråga. Kommer min son hitta jobb snabbt nu så han slipper bli hemvändare?

Kram och trevlig helg

Svar: Han kommer hitta jobb om han är beredd att ta i princip vad som helst.. och därefter medvetet söka en sådan tjänst som han vill ha, kram :)
Esmaralda

23 Mercan:

skriven

Tack söta Esmaralda🤗💕🤭kan ha mina pengar kommit😌

24 Skorpan:

skriven

Näe så ledsamt, ingen karl idag heller ;D. Finns det ens nån som hyser varma tankar för mig, nån karl? Skulle värma det också.

Myspys för mig själv då, som vanligt ;).
Tack Es!
Kram Skorpan

Svar: En del män som du stöter på tycker att du är sexig och attraktiv men du ser inte riktigt deras blickar....så upp med hakan och se dig omkring, bjud på ett leende när du ser någon intressant, kram :)
Esmaralda

25 <3:

skriven

Vill L att jag hör av mig ? Saknar hon mig.
Kram

Svar: Det gör hon nog, hon verkar tänka på dig då och då, kram :)
Esmaralda

26 Linda N:

skriven

Åh, Es! Tack för svar ang C. Nu blir jag alldeles rörd o glad på samma gång. Så fint att veta att han har det bra där.🥹
KRAM

Svar: Ja, han ville att du skulle veta :) Kram :)
Esmaralda

27 Mej:

skriven

Hej Esmaralda.

Ser du om han jag tänker på nu kommer att vilja träffa mig igen?
Och kommer det att finnas möjligheter mellan oss att utveckla något?
Kram

Svar: Chansen verkar inte vara så stor, kram :)
Esmaralda

28 Me:

skriven

Hej Esmaralda.

Jag träffade en kille för 3:e gången igår. Han verkar lugn och snäll. Och det blev kyss.
Ser du om det verkar finnas möjligheter mellan oss två?
Kram

29 Mej:

skriven

Hej Esmaralda.
Han jag tänker på nu.
Kommer han att vilja träffa mig igen?
Ser du någon möjlighet till en utveckling mellan oss?
Kram

30 Körsbärsblommman :

skriven

Min körsbärsträd har lite smått börjat att blomma helt galet ( stor i stor kruka nära huset så är väl varmt där den står. Snart är våren här 🌷🌸

Kan du se om jag kommer gå ner i vikt ? Vill inte vara så här stor som jag är efter graviditeten. Kram

Svar: Åh så härligt, tänk att trädet börjat blomma ! Det är minsann vårkänslor !Ta tag i det och du kommer ganska enkelt att gå ner i vikt... kram :)
Esmaralda

31 Doris:

skriven

Hej!
Trevlig kvinnodag!
Finns det roligheter att se framemot?Något oväntat kul i vår?

Kram


Svar: Ja, en trevlig resa eller längre utflykt kan det bli, som blir riktigt lyckad, kram :)
Esmaralda

32 Hulda:

skriven

Hej.
Det finns en man som jag tänker en del på. Jag har inte bestämt mig för hur jag gillar honom än, men han är attraktiv och jag vill spendera tid med honom. Dock vet jag inte riktigt om han är blyg eller bara tycker att jag inte är intressant. Kan du se hur det ligger till med den saken?

Svar: Jag ser att han kan vara lite blyg och det KAN vara så att han har en annan i tankarna men hur seriöst detta är, det ser jag inte. Ta initiativ och du får snabbt veta hur landet ligger, kram :)
Esmaralda

33 Sol i sinne:

skriven

Jag gjorde en anmälan för sju år sedan då jag såg att ett grannbarn for illa. Jag såg att pappan slog honom vid upprepade tillfällen och han var ute ensam sent om kvällarna och i fel kläder för årstiden. Min anmälan ledde till att han och hans lillasyster blev omhändertagna av socialtjänsten. Hemförhållandena var värre än jag hade anat. Jag är glad att jag gjorde denna anmälan så gör som Ez säger, anmäl om ni upptäcker att ett barn far illa. Kram alla och trevlig helg.

Svar: Vilken tur att du gjorde din anmälan !!Kram :)
Esmaralda

34 <3:

skriven

Undrade inte gubbarna vilken vännina J skulle stanna och träffa idag? Förstår de vad det handlar om ?
Kram

35 Fråga:

skriven

Hej Esmaralda.

Jag träffade en kille för 3:e gången igår. Han verkar lugn och snäll. Och det blev kyss.
Ser du om det verkar finnas möjligheter mellan oss två?
Kram

36 Lilit:

skriven

Patrick vet att jag tycker bra om honom men vad känner han för mig? ❤️ Hoppas du får en fin dag
Kram

Svar: Han är inte oberörd, men hur starka känslor det finns kan jag inte se, kram :)
Esmaralda

37 Ghostwriter:

skriven

Inatt drömde jag om att bli överfallen i mitt egna hem, min partner skulle iväg och den här mannen kommer för att göra mig illa. Jag tror jag jobbar som agent eller något så att vara utsatt var inget nytt. Jag överlistar och klarar mig. I nästa dröm handlar de om något annat men kändes som en röd tråd(?).

Vad handlar det om?




Kram

38 Me:

skriven

Hej Esmaralda.
Ser du varför chanserna inte är så stora med honom som jag tänker mycket på? Har han en annan tjej?
Kram

39 Handikapp :

skriven

En kvinna som jobbar med funktionshinder började trycka ner mig, mina drömmar och mål. Och berättade på ett tydligt sätt att jag absolut int skulle satsa på det för att de inte var bra för mig och att jag helt enkelt är för handikappad (med andra ord). Jag var tydlig tillbaka och sa att jag tänker satsa på det och att det enda som kan göra bedömning är isåfall polisen. Inte hon.

Är detta en person som gör såhär mot andra också i sitt nuvarande jobb? För jag vill säga till på skarpen men pendlar på att säga de till chefen om hon utsätter andra för det. Jag kan hantera folks tragiska syn men en 19 åring gör inte det.




Kram! Ha en go dag

Svar: En person som beter sig såhär i yrket, ska det finnas en varning kring... inte bra alls !Personen är nog inte riktigt välfungerade i sitt arbete, kram :)
Esmaralda

40 Mamman:

skriven

Hej Esmaralda.

Kommer han och jag att umgås igen? Kommer han att fråga om att få träffa mig igen?
Kram

41 Cecilia:

skriven

Fy vilken tragisk situation.

Hur stor är chansen att det blir ett köp på något utav de två bostäderna vi ska på visning på om allt känns rätt? Kramar

Svar: Känns mer som att det kommer ett annat alternativ lite längre fram, kram :)
Esmaralda

42 Skorpan:

skriven

Svårt att tro det där Es, som idag då jag är klädd i mjukisbyxor o smink har ji ju typ aldrig :D. Men jo, jag höjde på min blick då jag idag gjorde mig ett ärende till posten. Ingen speciell kom emot ;). Inte för att jag nu trodde det heller
Tack Es!

Så skönt med fredag. Borde hitta på nåt lätt o gott äta framför tvn men vet inte ännu va det skulle vara...
Kram Skorpan

Svar: Ge dig inte, ta för vana att höj blicken... rätt som det är kan det hända.... kram :)
Esmaralda

43 Lilla M:

skriven

Hej Es! ❤️ Vad är chansen att jag blir gravid med S?

44 Hm:

skriven

Hej Esmaralda.
Hur ser möjligheterna ut för mig under året, att det blir en graviditet? Kram

45 AnnaK:

skriven

Ja usch så illa en del far! Jag får dåligt samvete ibland för att jag ofta är på dåligt humör men jag tror inte mina barn tagit så stor skada av det. Den yngre brukar börja fåna sig såna ggr tills jag börjar skratta bara. Vi har samma humor så hon vet vilka knappar hon ska trycka på.

Kram 🤗

Svar: Man får lov att vara på dåligt humör ibland ch ryta ifrån... det är bara mänskligt... och humor, det är sannerligen viktigt, kram :)
Esmaralda

46 Mikaela :

skriven

Hur och när får jag kontakt med D igen? Är han intresserad? Jag hoppas att du svarar

47 Bjork:

skriven

Hej tack för svaret
Kommer c må dåligt resten av livet tro?

Kram

48 Mikaela :

skriven

Hur och när får jag kontakt med D igen? Är han intresserad? Jag hoppas att du svarar

49 Fråga…:

skriven

Hej Esmaralda.
Första gången jag dejtade honom så ville han verkligen ha familj och barn,
Men när det blev en graviditet med mig så var han otroligt negativ emot mig. Så det blev inget med det.
Nu undrar jag om det kommer att kunna ändras, kommer han att kunna tänka sig familj och ett barn till eller har han kommit ifrån det helt i sitt liv?
Kommer det att bli ett barn till för honom?
Kram

Svar: Jag ser en annan man för dig framöver, kram :)
Esmaralda

50 Mercan :

skriven

Esmaralda kan ha mina pengar ha kommit på mitt kontot nu😌från deichmann 😏jag sa till min sister att kolla i mobilen men hon sa att vi gjorde det i morse och att det kommer på Måndag 😌

51 na:

skriven

Hej Esmaralda.
Hur stora ser chanserna ut att det blir ett barn till för mig det här året?
kram

52 Mam:

skriven

Hej Esmaralda.

Mannen jag nu träffat några gånger… kan det utvecklas något mellan oss?
Kram

53 Handikapp t:

skriven

Tack för ditt behövda svar! Då ska jag bannemig skriva till chefen och göra en sak av detta för att bete sig så mot utsatta är förjävligt
Kram!

54 Handikapp t:

skriven

Tack för ditt behövda svar! Då ska jag bannemig skriva till chefen och göra en sak av detta för att bete sig så mot utsatta är förjävligt
Kram!

55 Misstjejen:

skriven

Hej

Jag fick något närvarande kontakta av C kvinna i min lägenhet som hon är med mig och försöka gav mig positiv uppmuntra. Det är väl hon på riktigt att tänker på mig nyss?

Hon fånga min uppmärksamhet, jag känna av den energi som är på riktigt...

Det är väl hon försöka kommer i kontakt med mig i tankar?

Hon vill väl jag ska må bra och var positiv. Jag lovar henne att jag ska berätta bara bra saker om min vår utan tråkig saker då det ska jag lyssna på och antecknar det direkt... men hon sagt att hon längtar efter att ses mig också.

Är det på riktigt och det känns som om hon är positiv om mig...

Ha det bra

56 Ally:

skriven

Hej igen,
Då har jag varit på intervju 1 idag, gick bra och jag tror dom vill ha mig, men för mig kändes det inte 💯 så jag avvaktar.. har ju 2 st nästa vecka, tror mer på den sista jag har, att den skulle kunna passa bäst 🤞
Ha en fin kväll 🌷

57 Skorpan:

skriven

Tack Es!
Ja som jag har väntat o fortfarande väntar på det där "plötsligt så händer det". Trög som fanders är det ;).
Nu hem o slappa efter gymmet med kompisen. Så skönt att inte behöva göra nåt alls.

Fick du förresten några blommor av herr G idag? Jag fick en virtuell blomma av styrelseordförande. Han är lite listig den karln :D.
Kram Skorpan

58 .:

skriven

Hej Es!

Imorgon är det meningen att jag ska ut med en vän. Men alltså jag känner sån ångest. Jag kom exempelvis hem sent i natt och trots att jag sovit bra dom timmar jag sov så känner jag mig extremt trött i kropp och själ på ett ångestfyllt sätt. Att behöva uppleva en likadan dag på söndag ger mig som sagt ångest. Känslan jag har är märklig. Känner mig jätte känslig. Vad är det för fel på mig? Om jag inte går ut imorgon så blir väl min vän besviken. Men jag vet inte varför det känns som det gör. Jag är helt slut. Jag blir lätt trött har jag märkt. Skulle det vara värt att gå ut eller sabbar det mer än det ger?

59 Mercan:

skriven

Esmaralda vi gick till blommster butiken idag med min sister att hälsa på🤭esmaralda ser du om jag har pengarna på kontot imorgon🤭Esmaralda du såg att lägenhet och hus blir för min bror,vilket blir först Esmaralda🤭Grattis till kvinnodagen Esmaralda🤗💕🤭

60 Bjork:

skriven

Hej får jag något körleks brev framöver?

Kram

61 Ghostwriter :

skriven

Om jag stannar på jobbet, dröjer de länge då innan jag finner något nytt? Långt bort eller närheten. Jag känner att ett jobb där man blir slagen för minsta lilla varje pass inte är hälsosamt. Jag trodde även cheferna hade mitt stöd i de men verkar som de inte riktigt finns lösningar bara acceptera läget. Bli misshandlad eller se när en patient riskerar att avlida typ.

Tycker inte människor i detta stadiet ska bo hemma utan på boende med personal…. Vi är helt ensamma. Har redan så jvla ont idag så inte roligt med en smäll på kroppen




Kram

62 Jeanette:

skriven

Jag blev misshandlad fysiskt och psykiskt av min mamma från mycket tidig ålder tills hon egentligen dog. Min pappa gjorde inget, han bara såg på. Det har satt sina spår i mig.

Min väninna har fått ett tragiskt besked om sig själv och det verkar gått fort. Får jag/vi ha henne kvar hela året? Jag hoppas på flera år till. Det är tufft för henne det är så overkligt, hände över en natt när hon fick budskapet.

Kram

63 Jossan :

skriven

Vilken kaosartad dag! Har hänt så mycket så jag nästan fick panik. Det var så skönt att sluta för dagen och ta sig hem. Nu är det helg och fokus på att städa inför imorgon. Ska ha lite försnacks innan jag ska ut och äta med mina vänner imorgon. Är inte så speciellt sugen på det men blir nog bra.

Du säger att mina vänner tycker om mig.. men bryr de sig om mig? För det känns verkligen inte så…

Nu får jag städa vidare!
Kram

64 Igges matte 🐈‍⬛:

skriven

Tack för att du uppfyllde min önskan om en blogg i detta ämne. Det gav mig insikt i varför jag blev syndabocken i min familj. 🙏🏻

Det är bedrövligt att föräldrarna i "Ättikafallet" kommer undan med 8 års fängelse efter att nästan ha torterat ihjäl sin egen dotter. Flickan kommer ju få leva med sina minnen och men resten av livet.

Simma lungt i spabadet ;)

Kram 🐈‍⬛

65 Hajajsjsksks :

skriven

Hatar på riktigt ”mitt liv”, dem som man älskar som backar bandet och beter sig dåligt mot antingen sig själv eller andra. Fyfaaaaaan vad jag är trött på drama och att ingen kämpar för något längre. Ska jag anmäla? Ska jag göra oros anmälan?? Detta måste ju vara rop på hjälp?
Är hen hos släkting?

Hur ska jag nå hen? Detta har pågått i många ÅR. Trodde personen var på G fram, ändå backar bandet. För vadå!!!
VET att man blir kaos när man mår dåligt men jag som hade INGEN tog mig ur skit! Hen har iaf MIG, någon!






Kram 😢 vill inte förlora den enda brodern jag har kvar

66 Jossan :

skriven

Vilken kaosartad dag! Har hänt så mycket så jag nästan fick panik. Det var så skönt att sluta för dagen och ta sig hem. Nu är det helg och fokus på att städa inför imorgon. Ska ha lite försnacks innan jag ska ut och äta med mina vänner imorgon. Är inte så speciellt sugen på det men blir nog bra.

Du säger att mina vänner tycker om mig.. men bryr de sig om mig? För det känns verkligen inte så…

Nu får jag städa vidare!
Kram


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: