Hemkomsten.....

 
Strax efter lunch anlände vi till Bromma igår... och åt vår sista måltid i storstan.. jättegod lasagne!
 
Hemresan gick utan problem... maken hämtade på flygplatsen i Ängelholm... lite  matvaruhandling på hemvägen och sen en VÄLDIGT lugn kväll med häng framför TV:n och serier !
 
I dag har jag en stor resväska vars innehåll ska tvättas.. och lite fixande hit och dit.
Träningen får vänta tills onsdag... nån måtta får det ju vara😁
 
Tack igen alla ni som besökte oss i Stockholm och som anlitade oss på andra sätt
Vi är så tacksamma !
 
Kram & kärlek 💖
1 Misstjejen:

skriven

Hej

Jag har förstår att i maj kommer har flera händelser men inte bara jag ska ses C kvinna i maj utan det finns mer som jag kommer delta i.

Men jag undrar om jag orka att alla dagar och var på toppen humör tills den dag kommer då jag ses C kvinna?

Orka jag ändå alla dagar tills den dag kommer?

Ha det bra

2 Misstjejen:

skriven

Hej

Jag hinner fortfarande och jag har jobbar med mig själv ganska mycket. Det är bara börja tills jag ses C kvinna i maj. Jag hoppas hon får ser en annan sida av mig när den dag kommer.

Jag försöka har fokus på mig själv, uppdraget på arbetsplatsen och umgås med andra men det glömma jag bort. När jag är ensam då tänker jag mest på C kvinna.

Jag ska försöka jobbar med mig själv så mycket som jag kan tills vi ses i maj då hon får ser en annan sida av mig.

Ha det bra

Svar: Bra att du medvetet jobbar med dig själv... men du ska göra detta för din egen skull och för ditt eget mående... kram :)
Esmaralda

3 Lotta S:

skriven

Välkommen tillbaka till vardagen!
Fick erbjudande om att föreläsa på konferens på sydligare breddgrader i juni. Behöver bestämma mig idag. Syns varningar antingen hur det skulle gå själva föreläsningen eller resan? Inkomst ger det inte, mest mer jobb men något av ett äventyr.

Svar: Några varningar ser jag inte, tvärtom, kram :)
Esmaralda

4 SarA:

skriven

Borta bra men hemma bäst! 💕
Två jobbintervjuer inbokade denna veckan. Osäker på om något av dom verkligen är för mig. Möjligtvis det som kommer på fredag men resvägen till arbetsplatsen ställer till det! Önskar att det dyker upp något närmare hemmet.
Kram

5 Misstjejen:

skriven

Hej

Det finns så mycket av kärlek, glädje och efterlängtade inom mig själv som jag kan inte dela så mycket med andra. Men jag kan väl ger till andra som behöver få... det är ändå bra?

Ha det bra

6 <3:

skriven

Godmorgon Es, välkommen hem igen. Blir det en mysig spa vistelse.Tänker satsa på rosa tylldrömmen till kvällens middag. Hoppas det blir wow med den. Kan det bli någon liten flört eller någon som tittar lite extra förutom J och tar kontakt ? Hur går tankarna hos J för mig ?
Kram 🩷

Svar: Ja det ser ut att bli en bra spavistelseDu är en vacker kvinna och du tilltalar en hel del, kram :)
Esmaralda

7 Bjork:

skriven

Hej måste bara fråga varför träffar jag kompis förre kärlek?

Vad menas med lite oftare?

Kram

8 Smulan:

skriven

Välkommen hem, skönt att resan gick bra.

Tvätt och städning på schemat idag.
Sonen har fått ny medicin, vänder hans mående nu, eller dröjer det ytterligare?

9 Jossan :

skriven

Godmorgon

Tisdag och jag känner mig så trött. Fast det är ju inget ovanligt att jag är trött.
Nä nu har jag fått svar på att Tinder är inget för mig. Det är omöjligt att min så kallade kärlek finns där på den sidan. Pratade med 2 i helgen den ena sa att han är väldigt kall emellanåt och sånna orkar jag inte med faktiskt. + att han även sa att han var väldigt dömande och nej det är Inger för mig.
Den andra var ett ragg från 5 år sedan men han är bara ute efter en sak. Han är också min motsats till 100% så nej.
Får hoppas kärleken bara står framför mig..

Nä nu får jag ta mig upp och åka till jobbet!

Kram

Svar: Nej, en dömande och kall kille är sannerligen ingenting för dig... tur att han var så tydlig själv med den saken !Den rätta kärleken kommer, kram :)
Esmaralda

10 Maddelito:

skriven

Hej ez!

Är ut på praktik som djurvårdare denna och nästa vecka. Det är både läskigt och spännande.

Kan du se om praktiken leder till jobb där? Eller blir mitt framtida jobb någonstans?

Kram

11 Erika:

skriven

Hej,
Bröt med en man för 3 månader sedan bland annat på grund av otrohet. Vi var ett par i 8 år. Saknar han mig?
E.M.

12 Nyfiken:

skriven

Ska jobba tillsammans med min kollega imorgon och sen ut och äta. Hur går hans känslor nu?

Kram

13 Jennifer:

skriven

Godmorgon finaste Esmaralda! Borta bra, men hemma bäst!

Fina Esmaralda, vad kommer hen att tänka om boken då hen läst den (då den dagen kommer)?
Kram,
Jennifer

14 Skrållann :

skriven

Hej!
Välkomna hem.

Jag tackade nej till tjänsten och det känns jättebra. Dock fick jag både huvudvärk och magont efter men det var troligen för all spänning släppte.

Vaknade tidigt och skjutsade dottern till buss då hon skulle träna tidigt. Hon var på bra humör och berättade att hon börjat skriva lite med en fotbollskille som är tre år äldre. Han verkar vettig och hon tar det med ro. Kan det bli något seriöst?

Kram❤️

Svar: Ja det var spänningen som släppte och skönt att ha fattat beslutDet kam bli något mellan dottern och killen, men inte på sikt, kram :)
Esmaralda

15 Ally:

skriven

Godmorgon
Välkommen hem!
Borta bra men hemma bäst.. är det inte så 😉
Då blir det kanske lite träning idag?

Här blir det troligtvis promenad och fortsatt röja på hemmaplan.
Imorgon är jag kallad på intervju, vilket är spännande hur jag kommer uppfatta tjänsten om den är något för mig.. eller om någon av dom andra tjänsterna jag sökt faller bättre. Oavsett, kul att bli kallad.
Ha en fin dag! 🌷

Svar: Ingen träning idag.. ska ta itu med tvättberget.. göra ärenden.. och landa här hemma !!Du har chansen att få jobbet och lyckas det inte, ja då var det ett annat jobbs om var meningen, kram :)
Esmaralda

16 Mercan :

skriven

Välkommna hem Esmaralda 🤗 Esmaralda min fråga kommer det dröja till nästa år tror du eller gäller det shansen som är inte alls stor unter den här året, för i 2022 du såg att det tar tre år 🤔 du hade svarat att det kan bli tidigare än 2025 möjligheten för något större från euro jackpot 🤗 ska jag inte räkna med att det dröjer😚😚😚

Svar: Jag tycker inte alls att du ska räkna med någon större vinst... det KAN ske men chansen är väldigt liten..... kram :)
Esmaralda

17 Cecilia:

skriven

Godmorgon! Vad bra att resan hem gick bra. Det har varit roligt att få följa med er på er resa.

Väntar fortfarande spänt på svar, men det har varit tyst i snart 2 veckor. Är det värt att höra av sig till den andra kontaktpersonen eller bör jag bara fortsätta vänta? Kramar

Svar: Visst kan du själv höra av dig, kram :)
Esmaralda

18 Mimi:

skriven

Hej!

Jag är ständigt orolig nuförtiden. Hur det ska bli med jobb och trivsel och om det är tyst och lugnt i min nya lägenhet?? Mina nya grannar verkar vara bra. Äldre kvinnor i de andra lägenheterna i huset. Bara fyra lägenheter. Hur tror du att det blir??

Kram



Svar: Jag får en positiv känsla och positivt fokus ska du också ha, kram :)
Esmaralda

19 Mercan :

skriven

Esmaralda tror du jag kan bytta beige wera byxan som förstördes efter tvätt mot annat i andra hand butiken om jag gör reklamation med kvitot som jag har 😳

20 Mercan :

skriven

Esmaralda ser du smått från euro jackpot i dag 😅

Svar: Inga tecken på vinst av betydelse, tyvärr, kram :)
Esmaralda

21 Anki:

skriven

Godmorgon Es
Skönt att resan hem gick utan missöden. Borta bra men hemma bäst ;-) Ni hann iväg innan de börjar sprängas igen ;-)
Är tacksam att jag bor ute i skogen ...

Det är vi som ska tacka för att ni tog er tid för oss i Stockholm <3
Mötet med er var som sagt magiskt och den energin lär jag bära med mig länge.

Idag står handling på agendan
trevlig tvätt Tisdag önskas !

Kram Anki med flock

Svar: Ja herregud, hörde igår kväll att det sprängts också i Farsta !Mötet med dig var minsann också magiskt !
Kram :)
Esmaralda

22 Solstjärnan :

skriven

Hem kära hem😊
Så bra att ni blev hämtade😊
Tv kväll är perfekt avslutning på en resedag😊
Tömning och tvätt av resväskan/ väskorna är inget vidare.. mycket roligare är det att packa😊.
Att resa,kortare eller längre bort piggar upp samtidigt som man gärna tar igen sig efter resan.
Så ta det lungt😊
Es, kommer min SM och jag att vistas mest hos honom eller mig innan vi sen en dag flyttar ihop.

Ha en bra dag 😊
Solstjärnan ☀️

Svar: Ser ut som om ni vistas hos er båda, kram :)
Esmaralda

23 My:

skriven

Hej Esmaralda.
Skönt att hemresan gick bra.

Es, Vet inte hur jag ska tänka i sommar. Har fått erbjudande om arbete i butik där jag tidigare arbetat. Går just nu sjuksköterskeutbildning, eller bör jag satsa på sommar jobb inom vården?
Om jag väljer att jobba i butik i sommar.. kommer det minska mina chanser till jobb sedan som sjuksköterska?
Kan ett jobb inom vården nu i sommar ge mig chanser av betydelse?
Kram

24 Lilla :

skriven

Hej Esmaralda.
Haha ja en sak i taget ibland… helt rätt inte ska man kämpa ihjäl sig heller.
Tänker han på mig?
Ser en chans med honom ut att finnas? Och ett familjeliv?
Kram

25 Hanna:

skriven

Hej!

Välkommen hem. Det verkar som att ni haft en bra vistelse. Det är nyttigt att vara borta ibland så man uppskattar vad man har hemikring.

Kanske har jag frågat om det här förut. Jag och min sambo drömmer om att köpa ett hus men vi har inte råd. Ser du om ett mirakel sker och vi kommer få råd eller ser du om vi tar en gyllene medelväg, dvs köper en sommarstuga?

Kram kram

Svar: Ja, visst är det nyttigt att komma bort ibland !På något sätt verkar det som om ni så småningom kommer ha ert eget, kram :)
Esmaralda

26 Jennie:

skriven

Hej Esmaralda

Är han ändå på sätt och vis mitt livs kärlek? Det känns verkligen så… tror inte jag kan känna på samma sätt för någon annan, någonsin


Kram

Svar: På ett sätt, ja.En viss känsla kommer alltid att finnas, kram :)
Esmaralda

27 Lilla:

skriven

Hej Esmaralda.

Ser du någonting positivt för mig?

Ser en chans med honom ut att finnas till ett familjeliv?
Kram


28 Skorpan:

skriven

Ja också en spådam i sina bästa år behöver varva ner nu o då ;). Skönt att vara hemma, eller hur? O mannen var säkert glad han också.

Så skönt det hade varit att få sova i morse, men icke då jobbet kallar. Fortfarande en borta o det tär aningen på min ork. Vet inte var jag ska börja söka exter det nya jobbet. Får du nån hint till dig Es? Direktkontakt till företag eller öppna marknaden?

Vila idag också!
O ha en bra dag!
Kram Skorpan

Svar: Det var underbart i Farsta men skönt att vara hemma igen ! Så är det ju alltid :)Vad det gäller nytt jobb så lämna ingenting åt slumpen, sök på olika håll.. exakt vilket som ger napp ser jag dock inte, kram :)
Esmaralda

29 M:

skriven

Hej E,
Vet inte hur jag ska tänka i sommar. Har fått erbjudande om arbete i butik där jag tidigare arbetat. Går just nu sjuksköterskeutbildning, eller bör jag satsa på sommar jobb inom vården?
Om jag väljer att jobba i butik i sommar.. kommer det minska mina chanser till jobb sedan som sjuksköterska?
Kan ett jobb inom vården nu i sommar ge mig chanser av betydelse?

Ser det bra ut för mig och i vilket val blir det bäst? Ser du någonting kring detta…
Kram

30 Ghostwriter:

skriven

När jag cykla hem sent från jobbet så körde en vit bil framför mig, saktade ner. Sen svänger in mot en gata fast står fortf helt tokigt ivägen för andra och väldigt nära mig. Var det något skumt på G eller bara väldigt märkligt gjort?
Jag har varit med om liknande saker så jag får alltid samma tanke. Däremot jaga ju inte denna bilen mig vilket dem andra gjorde



Kram skönt att vara hemma nu!

Svar: Jag kan inte se att detta var riktat mot dig... det var en medveten handling av bilföraren men handlade om något annat, som jag inte kan se, kram :)
Esmaralda

31 Therese C :

skriven

Hej Es!
Varför har L blivit så himla jobbig? Hon är arg och otrevlig hela tiden. Vad har utlöst det här? Och kommer det någonsin lugna ner sig?
Kram Therese C

Svar: L verkar ha det jobbigt på olika plan och ilskan kommer sig av att hon inte mår så bra.. det kommer lugna ner sig, kram :)
Esmaralda

32 Lilla:

skriven

Hej Esmaralda.
Tänker han på mig?
Ser en chans med honom ut att finnas? Och ett familjeliv?
Kram

33 N:

skriven

Hej Esmaralda…

Ser du något inom kärlek och familj se ut att vara påväg inom det närmaste in i mitt liv? Kram

34 Jennie:

skriven

Hej Esmaralda

Tack för svar!! Precis som jag tänkte då.

Kommer det också hos honom att alltid finnas den känslan?

Kram

Svar: Ja han kommer alltid att ha en speciell känsla inom sig, men det verkar inte som om han bejakar den, kram :)
Esmaralda

35 Bjork:

skriven

Hej tänker jag på hur mycket jag dricker när jag träffar kärleken och blir mamma?

Kram

36 NoN:

skriven

Blev spådd av Nettan för första gången, de va spännande.

Om jag flyttar till byn nära min hemstad, känns det ändå positivt? Jag får ju positiva känslor. Sen finns det rädslor men de är bara onödiga ting tror jag. Hoppas en flytt kan lösa sig också… de kostar omkring 5K att hyra flytt hjälp



Kram


Svar: Tänk noga igenom....ta hänsyn till det som är negativt också... och när beslutet känns 100 % säkert, då kan det vara läge för en flytt, kram :)
Esmaralda

37 Ester:

skriven

God förmiddag!
Kan det komma ett annat boende, allra helst ett litet hus, inom överskådlig framtid?
Kram

38 AnnaK:

skriven

Borta bra men hemma bäst! Tycker alltid det är så skönt komma efter jag varit bortrest 😄 Är en hemma människa.

Drömde en natt att jag hade cancer. Gick till jobbet med dropp som innehöll cellgifter. Vad kan det betyda?

Har fått mina provsvar och hade extremt lågt järnvärde, nu väntar jag att läkare ska ringa upp. Hoppas jag får järn med spruta eller hur det nu funkar denna gång. Så jobbigt traggla med järntabletter.

Kram 🤗

Svar: Drömmen handlar om lite oro som du har för din hälsa... jag ser inte att den är en varning av något slag, kram :)
Esmaralda

39 Mercan:

skriven

Ah🤭tack så hemskt mycket söta Esmaralda🤗💕🤭🙂

40 <3:

skriven

Ser det ut att bli Stockholm för mig efter spa resan ?
Och överraskning blir då ? Vad känner J för mig ?
Kram

41 L:

skriven

Ja, fint med resorna ni gör. Nästan som en turne genom Sverige 😀🫶

En fråga. Undrar om min vän. Drar han sig undan eller mår han inte bra. Jättekonstigt att inte få respons. Vad kommer hända nu?

Kram

Svar: Känns som att han drar sig undan men orsaken till detta kan jag inte se, kram :)
Esmaralda

42 Hmm:

skriven

Hej Esmaralda.

Kan du se vilket val det verkar som att han troligast gör?

Att satsa på mig? Eller välja att gå vidare med annat?
Kram

43 N:

skriven

Hej Esmaralda.

Kommer jag att vara gravid under nästa år? I slutet av min utbildning?
Önskar så mycket…
Kram

44 Fråga…:

skriven

Hej Esmaralda.

Ser du någon chans att han flyttar ihop med den tjejen han har nu?
Kram

45 .:

skriven

Hej!
Det verkar inte bli någon ocd behandling. Två olika sätt att se på saken. Suck. För kan jag på något sätt?

46 Me:

skriven

Hej Esmaralda.

Ser du något påväg in i mitt liv som handlar om kärlek?

Kan du se en graviditet innan jag avslutar mina studier?
Kram

47 Skorpan:

skriven

Borta bra men hemma bäst så är det ju :).
Verkar som att jag behöver vända på varenda sten som kommer emot för att hitta jobbet då ;)!? Kanske inte behöver vara så aktiv just nu då det är lite brådis med ett o annat... Får bara lita på att jag får allt ordnat. Jobbet o mitt liv :D.
Tack Es!
Kram Skorpan

Svar: Ja, du kan ha tillit till universum... saker och ting kommer falla på plats när tiden är inne... kram :)
Esmaralda

48 Ghostwriter :

skriven

Tack för svaret om bilen!! Hoppas det inte var pga sjuk tillstånd som var livshotande för köraren, då får jag dåligt samvete att jag inte agerade




Kram

Svar: Nej jag tror inte att det handlade om något riktigt allvarligt, kram :)
Esmaralda

49 Emma:

skriven

Blir jag lätt att bli gravid?

50 nON :

skriven

Följdfråga om okej,
jättebra att tänka på det negativa också. Och positiva främst om det överväger. Tror jag löser det mesta ändå… en av rädslorna är att bli störd av släkt jag inte vill ha med att göra, de behöver jag inte ta in i beräkningen väl? Man är ju vuxen menar jag och bestämmer själv




Kram och tack så mycket!

Svar: Var tydligt gentemot de som du inte vill ha kontakt med... du bestämmer själv, kram :)
Esmaralda

51 .:

skriven

Es, för många år sen träffade jag M. Hon blev lite som en extramamma för mig. Och vi båda är överens med att vi har ett speciellt band, så det är inte bara enligt mig. Hon har verkligen funnits för mig. Under flera år hade vi tät kontakt, åkte på resor tillsammans och hon ringde spontant då och då. Men när pandemin och att hennes man dog för två år sen, så har det hänt något med vår kontakt. Hon ringer aldrig längre. Vi går inte ut och äter eller liknande, utan jag springer på henne på hennes jobb ibland och hejar lite snabbt. Ibland hinns det med en kram. Jag skriver på messenger någon gång ibland (men det kan gå månader) och då kan vi ha långa konversationer. Hon har sagt i säkert två år nu att allt är rörigt, men att vi ska träffas för en middag eller liknande längre fram. Jag har frågat om hon verkligen vill träffa mig eller om det är något hon bara säger. Jag menar, hon har ju haft chansen att säga ifrån. Och det vore bra mycket bättre än att hon bara drar på det. Hon har lovat mig att det är som hon säger, att hon vill träffa mig och ta en middag/fika. Jag tror henne. Men att det inte går ännu. Fast jag får känslan av att en middag med mig är krävande. För jag menar, det har gått två år och alla behöver vi ju äta. Vad är det som försegår egentligen??? Jag blir så ledsen. Jag saknar vår kontakt väldigt mycket!

Svar: Jag tror faktiskt att det är som hon säger.... hon har inte riktigt ork... hon har fullt upp att fixa sådant hon måste fixa och det som är extra därutöver mäktar hon inte riktigt med. Hon har ingenting alls emot dig. Allt handlar om hennes egen energi, kram :)
Esmaralda

52 Miltons ❤️ Mamma :

skriven

Tack själv ❤️

En fantastisk upplevelse som kommer påverka mig positivt för lång tid framöver 😃

❤️

Kjam

Svar: Stor kram :)
Esmaralda

53 <3:

skriven

Kommer jag och MC träffas?
Kram

54 Hjärta:

skriven

Hej Esmaralda.

Finns det chans att det blir en kärleksrelation mellan honom och mig?

Vad verkar han tänka och känna?
Kram


Svar: Chansen finns men den är inte så stor, verkar som om det kommer en annan till dig, kram :)
Esmaralda

55 Bjork:

skriven

Hej den bilden jag skickade till en kompis förra veckan ska hon visa den för min blivande eller är det någon annan hon ska visa den för?

Är det genom c jag träffar min blivande eller är det någon mer?

Kram

56 Igges matte 🐈‍⬛:

skriven

Skönt att resa hem gick smidigt för er. :)

Idag hade jag tid på psykiatri mott. men de ringde i morse och meddelade att sköterskan var hemma med sjukt barn. Jag känner mig så less och uppgiven över att det hela tiden dyker upp något som sätter käppar i hjulen för att jag inte ska få hjälp att må bra. Vad är det för mening att fortsätta känpa när det aldrig vänder?

Kram 🐈‍⬛

Svar: Det kommer vända och du kommer få den hjälp du behöver... men visst är det trist när det hela tiden hänger upp sig !Försökt att trots allt ha ett positivt fokus, kram :)
Esmaralda

57 Mamman:

skriven

Hej Esmaralda.

Undrar om du kan se att ett till barn kommer att komma till mig?
Och verkar det kunna bli innan min utbildning är slut?
Kram

Svar: Chansen finns att det blir ett barn till, ser dock inte när, kram :)
Esmaralda

58 Hej:

skriven

Hej Esmaralda.

Undrar om den tjej H umgås med nu om det är någonting som kommer att bli långvarigt?
Kram

Svar: Inte något som är " för alltid" men hur länge, det ser jag inte, kram :)
Esmaralda

59 Camilla:

skriven

Borta bra men hemma bäst. Fint att hemresan flöt på utan problem. Ta det lite lugnt och landa för det behövs när man varit borta🌸

I morgon ska hon till läkaren och få svar. Symtomen blir fler och måendet sämre så tyder troligtvis på en spridning eller försämring någonstans? Ser inte bra ut.

Saknar killen dotra något?

Ja lite tisdags inlägg. Allt gott.
Kram C

60 .:

skriven

Känns skönt att få svar på detta (51). För även om jag tror henne, så känns det bättre i hjärtat nu.
Tack, Es 🩷

61 Nat:

skriven

Hej Esmaralda.

Är så orolig,
Kommer jag att hinna få ett till barn? Ser du det för mig ett till barn?
Kram

62 Misstjejen:

skriven

Hej

Jag fixar bara lättare för nyligen har jag en lilla möte. Jag trodde aldrig att jag ska har bra fokus på allt annat. Hur kan det vara så?

Jag önskar mig ibland att jag har bara fokus på C kvinna men jag vet att jag har blir bättre på fokusera på andra också och uppdraget på jobbet.

Något sätta som jag har förändras utan jag förstår själv...

Jag önskar mig en viss om att jag ska har samma fokus som jag bruka har förut men det går inte för flera är imponera över hur jag har en stort motiverar, är aktiv på flera situationer och en massa... men hur kan det blir så?

Är jag som välja såna eller det är bara automatiskt utan jag tänker mig för?

Ha det bra

63 Allt:

skriven

Kommer vi att ses utanför träningen snart, han o jag? Saknar..
Kram :) 🌱

64 <3:

skriven

Ibland fuskar jag och äter Karins lasagne. Tycker den är så god för att vara färdig.
Hur stor är chansen att det blir Orup konsert och Rival hotellmys i mars ?
Kram

Svar: 70 % chans ser det ut att vara, kram :)
Esmaralda

65 Igges matte 🐈‍⬛:

skriven

Tack för de tröstande och hoppingivande orden. I grunden har jag ett positivt fokus men tappar det när hormonerna får känslorna av växla som värsta aprilvädret. Det har gjorts studier på kvinnor med Npf i klimakteriet som visar att det är vanligt att "symtomen" är mycket starkare hos dessa kvinnor än för de som inte har Npf. Tyvärr är kunskapen inom vården mycket stor så det är svårt att få rätt vård, men jag har haft tur att få en mycket kunnig sköterska på psykiatri mott. så hoppet att få den vård jag behöver lever de stunder när hormonerna håller sig lugna :) Stor kram

66 AnnaK:

skriven

Känns som att det kan vara något annat fel på mig än anemi. Fick mina provsvar igår och hade knappt nåt järn alls i kroppen. Men det känns som att det kan vara något psykiskt också. Om jag känner mig själv kommer jag inte säga något åt läkaren när hen hör av sig och bara nöja mig med att fått konstaterat anemi. Ser du något?

Kram 🤗

Svar: Ta tag i det fysiska och behandla det som behöver behandlas.. därefter känns det rätt i tiden att ta tag i den mentala biten...men självklart ska du prata med läkaren om saken, kram :)
Esmaralda

67 Skorpan:

skriven

Ja det som ska ske sker väl då det är dag. Tack Es!

Förstår inte vad som har hänt med teatergruppen. Nytt folk som börjar o som sen inte heller stannar kvar. En massa skrivande hit o dit om hur orättvist det är då folk inte tänker komma på övning fast vi kommit överens om det dagen före mm. Nåt som förr var kul känns bara jobbigt nu. Vad fasiken har hänt med vår grupp Es? Har god lust att sluta jag med trots att jag har bundit mig... Märkligt är det.
Kram Skorpan

Svar: Trist när det blir så... men fortsätter du, så känns det som att det ska lugna ner sig och bli bra, trots allt, kram :)
Esmaralda

68 Liljan:

skriven

Jag är så glad för att jag möjligheten att träffa er båda, det var som en dröm som gick i uppfyllelse ❤️
Tack ❤️

Svar: Vad glad jag blir.. och jag säger precis detsamma :) Tänk vilken ynnest att få möta de speciella i bloggfamiljen ! Kram :)
Esmaralda

69 Mercan :

skriven

Esmaralda 😔 jag vill fråga dig om du ser att tjejen som är rätt för min bror finns nu i hans skola 😍 eller händer det förändring på något sätt 😅💞🤗

70 B:

skriven

Kommer beslutet att vara till min fördel?🤔

71 Rädd:

skriven

Hej!

Tyckte han jag hade mötet med i em att jag gjort ett bra jobb? Usch vrider och vänder på allt och blir osäker. Oroar mig för morgondagen, kommer allt bli bra framåt jobbmässigt?

Kram och kärlek

72 unni:

skriven

Kjære Ez. Fallt og slo bekken/halebein forrige helg. Røntgen i morgen. Smerter, men klarer jo fint å gå, stå etc.... Lei meg for nok et fall / ulykke. Hva er det som gjør at jeg har hatt flere fallulykker nå siste årene. Vil jeg blir smertefri og bra igjen i løpet av våren så jeg kan fortsette svømming og opptrening av beinet? Blir svært glad og takknemlig om du svarer <3

Svar: Du har haft otur men nu ska du vara klar med den oturen och det kommer gå fint, kram :)
Esmaralda

73 M:

skriven

Hej Esmaralda.

Hur stora ser möjligheterna ut att jag blir gravid under året?
Kram

74 Mamman:

skriven

Hej Esmaralda.

Jag börjar bli så sugen på att träffa någon och på intimitet…

Händer något intressant snart?

Undrar över just en speciell person. Verkar han vara inne på att vilja träffa mig snart?

Skulle verkligen vilja träffa honom

Ser du oss träffas och umgås regelbundet eller något?

Ser du om han verkar vara inne på att fråga?
Eller händer något annat?
Kram

75 L:

skriven

Hejsan E!

Jag har hamnat i en märklig bubbla i mitt liv där jag står still. Jag har det inte dåligt, men jag trodde att jag kommit längre. Jag var så nära att byta jobb och köpa stuga som jag så länge drömt om, men som jag blev snuvad på mitt framför näsan på mig. Jag står bara och stampar hur mycket jag än söker och försöker. Kommer det att lossna på jobb och stugfronten eller ska jag helt enkelt sluta kämpa?

Kramiz

Svar: Ge dig inte, du kämpar inte i onödan... det kommer lossna, kram :)
Esmaralda

76 Misstjejen:

skriven

Hej

Måste berätta att jag fick en nyhet för imorgon ska jag går till arbetsplats utan någon som jag har med mig. För jag bruka har handledare och samarbeta tillsammans med uppdraget. Sistone tider har var lite annorlunda än tidigare med min självständigt. Jag jobbat helt utan har behov av någon.

Man kan ser hur jag har utvecklats mig så mycket och min fokus har var starkare på uppdraget, umgås med andra och en massa.

Jag blir bara bättre hela tiden. Det betyder sanningen av min sida att jag vill verkligen för jag vill behålla allt som jag har just nu så jag visar bara jag kan bättre än så. Inget mer gråt eller något såna. Bara fortsätta på för jag vill behålla allt som jag har ändå som jag gillar med...

Kan du ser hur är stort för mig just nu?

Ha det bra

Svar: Du utvecklas jättefint, var stolt över dig själv !Du är på väg att bli den du vill vara, heja dig, kram :)
Esmaralda

77 Mikaela :

skriven

Är D intresserad av mig? Är han arg?

78 MXO:

skriven

Är det sant att han haft flera kvinnor bakom ryggen? Är jag ändå speciell för honom?

79 Igges matte 🐈‍⬛:

skriven

Tack för de tröstande och hoppingivande orden. I grunden har jag ett positivt fokus men tappar det när hormonerna får känslorna av växla som värsta aprilvädret. Det har gjorts studier på kvinnor med Npf i klimakteriet som visar att det är vanligt att "symtomen" är mycket starkare hos dessa kvinnor än för de som inte har Npf. Tyvärr är kunskapen inom vården mycket stor så det är svårt att få rätt vård, men jag har haft tur att få en mycket kunnig sköterska på psykiatri mott. så hoppet att få den vård jag behöver lever de stunder när hormonerna håller sig lugna :) Stor kram

80 AN:

skriven

Godkväll Esmeralda, vad skönt att vara hemma igen förstår jag. 🥰 Ni verkar ha haft en fin tid i Farsta. Jag är så glad att jag vågade regression med Nettan! 🥰 Det var inte läskigt, bara spännande! ❤️
Kram!

Svar: Vad roligt att du kände så... ja, regression brukar aldrig vara skrämmande och Nettan är lugn och bra på att vägleda, kram :)
Esmaralda

81 Hannas krypin:

skriven

Vad skönt att resan hem gick bra. :-)

Svar: Tack :)
Esmaralda

82 Sessan:

skriven

Skönt att hemresan gick bra.
Jag hoppas verkligen att ni kommer upp hitåt igen!

Svar: Tack :) Vi får se... först blir det trakterna kring Ullared i sommar... sen har vi ingenting mer bestämt men så roligt att du vill ha oss tillbaka, kram :)
Esmaralda

83 Heidi:

skriven

Hejsan!

Skönt att hemresan gick bra.

Nu är äntligen huset sålt för vår del. Ser du hur det blir med restskulden? Hamnar jag och ta hela kakan och fortsätta leva på minimum eller får jag det alls nå lättare?

Kram Heidi


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: