Kristallerna.....

Det är vanligt att man tar kristaller till hjälp för att förstärka det man vill ha och det tycker jag att man gör alldeles rätt i.

Vad man däremot inte får glömma, är att rena kristallerna så fort man tar in dem i sin bostad och därmed får bort energierna från andra personer som eventuellt hållit i dem.

Det finns olika metoder för att rena kristaller.

 
 Vatten är positivt och du kan lägga dem en stund i kallt vatten tillsammans med havssalt.. eller så kan du låta dem bada i havet.

När de fått sitt bad så placera gärna ut dem så att de kan ta till sig av månens energi om natten.

Rökelse funkar också bra och särskilt vit salvia.. som du för i cirklar över dina kristaller.

 

 

 
När dina kristaller är renade så ta dem i din vänstra hand och tala om vad du förväntar dig av dem och du aktiverar dem på nytt och deras energi ökar.

Kram & kärlek💖

 

Jag tar som vanligt emot dig för omfattande  spådom via mail.... så välkommen att maila mig om du är intresserad och  vill veta mer:

[email protected]

1 SarA:

skriven

Tack för påminnelsen. Mina kristaller ligger i sin skål i skåpet. Kan nog behöva ta fram någon av dom nu. Går i väntans tider på ett besked för ett jobb. Har inget som helst tålamod och får ångest och katastroftankar direkt. Sänker mitt självförtroende och tappar energi och glädjen. Förra veckan var jag hoppfull och såg ljust på framtiden men nu känns det mörkt och har lite av en ge upp känsla i kroppen. Behöver verkligen ha styrka och kraft från högre makter för att orka ta mig igenom detta jobb-problem som hastigt dök upp.
Kram 💕🌟

2 Terese :

skriven

Vart gömmer sig han som är pusselbiten jag saknar?

3 .:

skriven

Hej Es!

Jag skrev väl inget konstigt igår?
Fan vad jag ska oroa mig för allt. Suck.

Svar: Nej det gjorde du inte... oroa dig inte, kram :)
Esmaralda

4 <3:

skriven

Tack för tips Es.
Hur stor är chansen att LB och P ses idag i Stockholm? Hoppas J hann få P på andra tankar.
Kram

5 Misstjejen:

skriven

Hej

Jag är duktigt att var tysta som en mus... så längtar jag efter det redan i maj...

Alla är väl uppskattar över hur jag gjorde under dessa dagar att fortfarande kämpa medan efterlängtade den dag kommer.

Så är alla uppskattar över hur jag hanterar dessa situationen?

Ha det bra

6 Misstjejen:

skriven

Hej

Det är bra att har A kvinnas mobilnummer och om det är något som dyker upp... kommer våra relation utvecklas till en riktigt bra relation?

Ha det bra

7 Fjäril:

skriven

Godmorgon,
Tycker min fysiska hälsa på senaste tiden satt en del käppar i hjulet för mej för att kunna/orka jobba med min psykiska hälsa, gör jag nåt fel eller har det bara varit otur?
Kram

8 Liljan:

skriven

☕🌄❤️Godmorgon❤️🌄☕
Stenar och kristaller... Ena stunden går jag runt som en maraccas med armband, halsband och örhängen. Adra stunden är jag så less och måste få avstånd ifrån dessa underbara ting när andligheten är lika nöra som en stjärna är till jorden.
Det kan nog vara så att intentionerna behöver sättas med en riktig ritual så kanske det ger med sig. Eller så kan man ha de fina smyckena för att de är fina ❤️
Tänkte på spåkorten du hade framme i Farsta när jag tog fram mina egna nu på morgonen. Jag blev så glad av det faktum vilken omtänksamhet du har om oss i Bloggfamiljen, att vilja ge det lilla extra när du egentligen inte använder kort för att ge seans. Så tack för den fina gesten ❤️
Idag far vi tilL IVF-klinik. Man får inte ha smycken på sig, men min talisman ligger trygg i rockfickan ❤️
Kram till er ❤️

9 Jossan :

skriven

Godmorgon

Jag har rätt långa kristaller och jag bara köper fler 🫣 tycker de är så fina. Har de ofta när jag har ångest och förvarar de i min fönsterkarm.

Sitter och väntar att min rosenkvarts ska hjälpa till med kärleken.

Måste fråga är de något fel på mig för att ingen kan se något om kärleken för mig? Mer än att han kommer. Visst min kompis har sett min man litegrann. Men i förra veckan stod jag med två 1,5 åringar så skanna hon av mig och såg mina två barn med blont hår och blåa ögon.

Det är så häftigt! Men hon ser inte heller vart jag träffar kärleken…

Aja hoppas han kommer snart..

Kram

Svar: Det är svårt att se detaljer kring kärlek och det gäller inte bara dig utan är allmänt så... men känn dig trygg i att kärleken kommer när det är dags, kram :)
Esmaralda

10 Misstjejen:

skriven

Hej

C kvinna vet inte hur mycket jag längtar efter att vi ses snart igen?

Jag behöver prata med någon om det... jag kunde ju prata med min ai i snapchat och hoppas det finns möjlighet att prata med någon om det

Ha det bra

Svar: Prata med den person du känner tillit till, kram :)
Esmaralda

11 Evelina:

skriven

Hej, gillar han när vi är ensama? När det bara är han o jag och ingen annan där? Vad kände han? Kram

12 Mags:

skriven

Heja fina du❤️
Jag ska sälja min lägenhet till våren.
Har varit i kontakt med två mäklare en kvinna och en man.
Båda är unga och duktiga.
Men vem ska jag välja
Behöver din hjälp
Kram kram 🥰

13 M:

skriven

Hej, jag bor sedan några år i radhus med min familj och tycker det är svårt att hitta fler familjer att umgås med i området, vårt barn har autism 5 år har senaste åren viljat leka med andra barn men jag har kanske varit för på ibland då jag ser hur gärna mitt barn vill vara med, hon kan prata men inte som jämnåriga barn. Ser du framöver att vi kan hitta familjer i området som vi funkar med? Om inte nu men när hon börjar förskoleklass? Känns det som förskoleklass kan bli bra för henne längre fram trots allt nytt? Tacksam för svar om du har tid.

Svar: Det kommer finnas bra kompisar för henne men sker inte alldeles enkelt, kram :)
Esmaralda

14 Bjork:

skriven

Hej kommer jag få bli kallad för mamma?

Jag har sovit så bra dom senaste nätterna :)

Kram

15 Allt:

skriven

Godmorgon
Åh älskar alla dessa kristaller. Dom är inte bara fina utan dess syfte funderar många gånger 💎
Vad jag däremot missat, är att ta dem i min vänstra hand.. tack för påminnelsen.
Nu har jag fått min operationstid om två veckor, av njurstenar. Ser du någon fara med själva operationen? Ser du om man kommer lyckas få bort dem? (dom sitter ju illa och svåra att komma åt)
Kram :)

Svar: Känns som att allt kommer gå bra, oroa dig inte, kram :)
Esmaralda

16 Lotta S:

skriven

Jag har en hel hög oslipade rosenkvarts från egna gården, hittade då jag var barn. Visst kan de väl också laddas på samma sätt?
Klarar dottern språkkursen nu?

Svar: Absolut att de kan !God chans att dottern klarar kursen, kram :)
Esmaralda

17 Jennie:

skriven

Hej Esmaralda

Jag tror att jag är utmattad och på gränsen till att ha utmattningssyndrom. Livet och vardagen är så tuffa och svåra. Vet inte heller hur det ska ändras.

Måste jobba heltid då jag är ensamförälder, jobbet är tungt och tar mycket av min energi utan att ge något tillbaka.

Tufft med dottern som troligtvis har npf, vardagen i sig är en ständig kamp.

Finns ingen tid eller ork för något socialt, något eget. Om möjligheten finns är jag för trött och slut att delta.

Kommer jag att ha det såhär tills jag möter min partner? Jag har kämpat ensam så många år, sanningen är den att jag verkligen behöver en partner som kan stötta mig och som
jag kan dela den tunga vardagen med.

Kram

Svar: Det är tungt och det kan det bli ett tag till men det kommer vända mot det bättre, kram :)
Esmaralda

18 Snödroppen:

skriven

Godmorgon💞
Det här med kristaller tycker jag låter väldigt intressant och har försökt fördjupa mej lite i det men har ännu inte lyckats. Läser om det ibland bara och sen faller det bort.
Ännu en ny dag och har fått favoritplatsen idag på jobbet så idag blir det en bra dag! Det negativa är att jag har så ont i axelpartiet, det bränner av smärta☹️
Kort jobbvecka och det gillas för jag får ju träffa hjärtevännen🥰
Känns det som han kommer häråt så småningom och söker jobb närmare mej?
Ha en go dag🥰

Svar: Ni kommer samtala om hur ni ska lösa avståndet mellan er..... kram :)
Esmaralda

19 L:

skriven

Att rena kristallerna verkar ju bra. Tänker på hur mycket man drar in i sitt hem ändå tex när man köper grejer på Second hand och så vidare.

Undrar om min son får jobb inom sitt yrkesområde nu? Är orolig även om det är ett bristyrke.

Kram

Svar: Ja, att rena sitt hem emellanåt rent allmänt är alls inte felJag tror att han får jobb... han kanske får byta upp sig så småningom men hamnar inom rätt område, kram :)
Esmaralda

20 Anki:

skriven

Godmorgon Es
Tack för bra tips <3

Idag står provtagning och sjukgymnast på agendan.
Jag försöker nog även ta mig och prova nya skor .
Behöver nya walkingdojor.
Vet jag vad jag vill ha ger jag mig ut på nätet och försöker hitta bästa pris sen ;-)

Trevlig Tisdag önskas

Kram Anki med flock

Svar: Smart drag att kolla på nätet när man vet vad man vill ha.... och härligt med nya walkingskor !Hoppas du hittar det du vill ha.
Kram :)
Esmaralda

21 💕 Zoey 💕:

skriven

Kära Es!
En liten undran, ser du möjligtvis om de blir en operation före eller efter min 40 års dag om de blir en operation?? Skulle så gärna vilja fira den utan att gå igenom konsekvenser efter en operation. Kram Zoey 💕

22 Mimi:

skriven

Hej!

Jag har flera kristaller. Min favorit är Ametist. Har haft en Ametist under kudden i flera år för att slippa mardrömmar och det har faktiskt funkat bra.
Snart dags för flytt. Hoppas att det går bra och det viktigaste att det är tyst. Kan du se om allt ordnar sig och blir bra??

Kram

Svar: Det ser ut att gå fint, upp med energin och ha positivt fokus, kram :)
Esmaralda

23 Ama:

skriven

Hej Esmaralda.
Tack vad bra info. Detta ska jag göra. Det är en Sten jag har.

Jag har nämligen skrivit till honom och berättat om mina känslor men även frågat honom om intresse finns. Men jag får inga svar på sådana frågor.
Ser du varför? Vad för tankar som finns angående detta?

Finns det en chans med den här mannen?
Kram

Svar: Får du inte svar på dina frågor då ska du kanske dra öronen åt dig en aning.. kram :)
Esmaralda

24 Rebecca:

skriven

Hej!
Kommer jag igång med styrketräning och kommer jag få något resultat? :) Ha en bra dag!

Svar: Ja, bara du inte ger dig, kram :)
Esmaralda

25 Skorpan:

skriven

Tror inte att de som säljer kristaller säger nåt om att rena dem då du kommer hem med kristallerna så bra att veta detta. De är lite som talismaner alltså?

Jag som varit så glad de senaste dagarna då mina energinivåer hållit sig lite högre blev ju jädrans besviken idag då det igen vände till det sämre. En kort natt kan ju förklara en del...

Es du sa att du såg ljuset i tunneln för min del, kan du säga vad det ljuset månne handlar om? Hälsa, jobb eller kanske kärlek ;)? Inte ser du väl nån flirt? O knappast nån som föser mig i sänghalmen ;)...

Tur att det är tisdag, måndagen genomlevd ;D.
Ha en bra dag!
Kram Skorpan

Svar: Allt samlar på sig energier och nya saker och möbler som man tar in i sitt hem kan också behövas renasEn kort natt får dig att må lite sämre...hoppas du kan sova ordentligt igen... och det tror jag att du kan.
Jag ser bara att livet ljusnar för dig men inte exakt vad som sker.. troligen en ting först och sedan kommer en annan... kram :)
Esmaralda

26 Jennifer:

skriven

Godmorgon finaste Esmaralda!
Fint med kristaller!

Fina Esmaralda, det känns som att det ändå ”måste” bli Kazakhstan, återkommer till resmålet i tankarna. Ser jag ut att komma iväg dit på sommaren?

Kan det hända något utöver det vanliga där?
Kram,
Jennifer

27 Cecilia:

skriven

God morgon! Intressant med kristaller.

Vi har nog landat i att satsa på det här området och kommit fram till maxpris. Blir det bra om det blir av? Kramar


Svar: Ja, jag får en bra känsla men känn in noga själv, kram :)
Esmaralda

28 Mercan:

skriven

Esmaralda med tanke på att det finn möjlighet för något störe från euro jackpot fast liten shans under Oktober ,ska jag spela extra siffror eller vår regelbundna fyra rader😎🤭🤗

Svar: Tycker att du alltid ska spela samma rader, kram :)
Esmaralda

29 Evelina:

skriven

Hej, gillar han när vi är ensama?

30 Evelina:

skriven

Hej, vad kände han när vår lärare sa så om han och mig? Kram

31 Mercan:

skriven

Tack så hemskt mycket söta Esmaralda🤗💕🤭

32 .:

skriven

Åh, tack för svar Es! 🩷

33 Misscool:

skriven

Hej es!
Tänker han på mig när jag inte är på plats vid han? Ha det fint!

34 💕 Zoey 💕:

skriven

Kära Es!
En liten undran, ser du möjligtvis om de blir en operation före eller efter min 40 års dag om de blir en operation?? Skulle så gärna vilja fira den utan att gå igenom konsekvenser efter en operation. Kram Zoey 💕

35 <3:

skriven

Tack för tips Es.
Hur stor är chansen att LB och P ses idag i Stockholm? Hoppas J hann få P på andra tankar. Och att han bryter med henne for gott.
Kram

36 Anonym:

skriven

Kommer brevet ge någon konsekvens att de stänger av för en tid och drogtestar henne ?

37 Ama:

skriven

Ja visst är det trist att inte få svar på frågor… tycker egentligen att det vore bättre att få ett svar även om det inte är det svar man vill ha.
Men det är såklart sådant jag inte kan påverka själv. Han svarar ju om han vill själv.
Anledningen som gör att jag inte vetat hur jag ska tänka är för att jag tyvärr har sårat honom en gång i tiden och jag vet inte om hans nuvarande beteende är på grund utav hur jag tidigare gjort mot honom. Eller om han faktiskt är ointresserad utav mig nu. Har han inget intresse längre så behöver jag gå vidare såklart.

Esmaralda, ser du någonting hur denna man tänker om mig och en ev fortsättning med mig?
Är en fortsättning mellan oss möjlig? Eller kommer att bli?

Tror du att svar kommer ifrån honom?
Kram

Svar: Det ser svårt och trögt ut... tänk igenom vad du själv vill, när det kommer till kritan, var dina gränser går...kram :)
Esmaralda

38 A:

skriven

Hej Esmaralda.

Jag får liksom inga besked just nu utav honom angående vad han känner för mig eller vad han vill.
Ser du hur han tog mitt meddelande? Om det är glada känslor? Eller inget alls? Och kommer svar?
Kram

39 Ester:

skriven

God förmiddag!
Kommer jag hitta ett boende där jag kan trivas bättre än där jag bor nu?
Kram

Svar: Ja du kommer hitta ett boende så småningom där du trivs, kram :)
Esmaralda

40 Nenna:

skriven

Hej Es,
Jag har precis skaffat flera armband med kristaller i olika kombinationer. Jag tycker att de är vackra och hoppas att de kommer att göra mig gott.

Ser du om en kärlek närmar sig?

Kram 🤗

41 Skorpan:

skriven

Tack Es!
Ja som tur är det åtminstone mycket ljusare ute också, om inget annat ljust sker ;)...

Kanhända blir det ingen pjäs pga för lite tid att öva, men det är okej för mig o många andra, läraren vår var ute lite sent med pjäsen. Har ju insett att jag inga gåvor har inom teater, heller ;D.

Tack Es!
Kram Skorpan

42 Lii:

skriven

Hej Esmaralda.
Ser det ut som att det är såhär som det kommer att fortsätta? Eller kommer en förändring åt det håll som jag önskar?
Kram

43 Smulan:

skriven

Gråväder idag, längtar efter sol.

Vänder sonens mående snart?

Svar: Det kommer vända, kram :)
Esmaralda

44 Samlaren:

skriven

Kristaller är fantastiska och det finns inga gränser för vad dem kan göra i samarbete med dig om det är tillåtet samt om din energi och intention är ren och i samklang med dem.
Precis som Esmaralda tar upp så är det viktigt att både rena och ladda kristaller. En rentvättad bil är fortfarande inte till mycket hjälp om du inte tankar den. Och en liknande situation uppstår om du enbart renar kristallen men inte laddar upp den.
Vissa kristaller har en så hög energi/vibration så de behövs inte alltid renas men de flesta kristaller mår bra av att man hjälper dem att snabbare återfå sin rätta vibration och energiflöde. Vatten (varken för kallt eller varmt) är en ypperlig renare för många kristaller. Många kristaller klarar av att man sköljer av dem lite snabbt men vissa tål inte alls vatten och kan i värsta fall vittra sönder eller upplösas. Mohs hårdhetsskala kan ge en viss indikation på hur resistent en kristall är. Månen är en utmärkt laddare av kristaller och så även solen. Vissa kristaller kan vid lång och återkommande solexponering mista sin lyster och blekna, så även här finns det restriktioner. Det går även att lära sig att rena och ladda kristaller med hjälp av visualisering och tankar men intentionen av din handling/tanke måste då vara stark och klar. I regel så kan du hitta ditt eget specifika sätt att rena och ladda dina kristaller på men innan du når dit så kan de mer vanliga metoderna vara att föredra.

Glöm det här med storlek och pris då det inte alls är viktigt. Mina dyra exemplar som kan väga flera kilo är inte alltid ”bättre” än en helt underbar liten kristall som jag köpt på Tradera för 25kr. Köp de kristaller som du känner någon koppling till så blir det oftast väldigt bra.

45 Maria:

skriven

Hej Es!

Jag har en fråga ang mitt jobb. Kan du se när jag får byta station? Jag får inga besked alls och känner mig konstant ledsen och nedstämd nu.. Allt känns hopplöst..

Önskar dig en riktigt fin dag! ☀️

Kram ❤️

46 Jennifer:

skriven

Hej finaste Esmaralda!
Fint med kristaller!

Fina Esmaralda, det känns som att det ändå ”måste” bli Kazakhstan, återkommer till resmålet i tankarna. Ser jag ut att komma iväg dit på sommaren?

Kan det hända något utöver det vanliga där?
Kram,
Jennifer

Svar: Ja, riktigt bra chans att du kommer dit i sommar.... allt kan ske så var öppen, kram :)
Esmaralda

47 Bjork:

skriven

Hej får jag fira midsommar med kompisar i år?

Kram

Svar: God chans till detta, ta själv initiativ, kram :)
Esmaralda

48 Allt:

skriven

Tack för svar kära Es 🙏
En undran.. när man ibland ställer en fråga om ”hen” känner du ändå in vem i frågan det gäller?
Jag fick svar på en fråga här om dagen som gjorde mig så glad och hoppfull och hoppas så svaret stämmer ( ävensom det så klart inte finns någon garanti att det nu blir så)
Kram :) 🌷🌱

Svar: Det brukar jag kunna göra :)Jag hoppas ju också att mitt svar ska stämma... men som du vet, garantier finns inte, kram :)
Esmaralda

49 Ghostwriter :

skriven

Något positivt budskap jag kan ta med mig denna veckan?


Kram

50 Blomman 🌸:

skriven

Hej Esmaralda.

Kan du se en fortsättning mellan oss?
Kram

51 Ghostwriter :

skriven

Något positivt budskap jag kan ta med mig denna veckan?


Kram

52 Rebban :

skriven

Det här arbetsåret går så mycket upp och ner för mig. För mycket upp och ner för min smak. Jag vill bara ha lugn och ro men det verkar inte vara så det fungerar för mig i arbetslivet. 🤭

Kommer bli uppsagd på grund av arbetsbrist (inom mitt område) imorgon. Hade ett helt ok samtal med min chef. Jag fick två erbjudanden till mig och tänker skruva på ett av dom, vilket faktiskt både är till fördel för mig och bolaget. Tar han det erbjudandet tror du? Och ser det ut som att jag landat ett nytt uppdrag innan sommaren?

Stor kram

53 Tillbakablick :

skriven

Mina känslor är väl inte kvar för mitt ex C? Det är väl gamla känslor från vårt tidigare liv?

Jag drömde om att vi umgicks med gemensamma vänner. Han dök upp och jag kände sån ångest för jag kände mig både hotad och enormt sorgsen över kärleken som tog slut. När han väl är där kommer han med sin tjej. Jag låtsas som att han inte finns och är mig själv, skrattig och trevlig vilket han hör. Sätter mig bredvid honom, han börjar röra lite lätt på min arm för att visa att han ser mig, hör mig, tänker på mig. Hans tjej är gravid. I slutet av drömmen så åkte dem iväg (och bråkade) medan jag står på en kulle i vinden (poncahontas much) och säger tyst hejdå, jag förlåter dig.


Det har gått lång tid nu sen vi gjorde slut. Jag älskar hans själ men jag vill inte ha med hans person att göra alls irl. Har läkt och gått vidare. Ska jag vara ärlig hindrar det mig dock från att gå vidare till någon annan. Liksom på samma sätt. Det jobbiga är bara att drömma och komma ihåg det man stänger av. Det är orättvist tycker jag. Man ska inte behöva bearbeta i 70 år, när man väl känner sig klar så ska det räcka med locket på… jag som är en ältare har ju fått göra såhär. Bearbeta lägga på. Så drar drömmarna upp allt igen.




Kan jag kapa banden vi har eller haft? Genom meditationgrejs ceremoni jag vet inte…
Kram

54 Misstjejen:

skriven

Hej

Känns bättre när jag har prata med en person nu om det. Så jag har fortfarande styrka och kämpaglöd. Jag kan bättre än så. Bara köra på! Jag ska belöning mig själv när det är i maj med något och tar tid med någon tänket jag. Min målet är blir förbättras person och visar att jag kunde accapterar situationen även fokus på mig själv med min viljan... jag har mycket kvar att jobbat med mig själv... för blir mer starkare och jag har många runt som gav mig motiverar också.. jag har för mycket positiv inom mig själv så det betyder inte bara beror på den maj utan andra personer som påverkar mig också och min mående har blir bättre också att jag orka mer än för längesen...

Dags för sitter mig i bil och åka igen på en snabbt race med alla möjligheter som kommer. Jag ska visar att jag kan så än vad alla trodde på mig.

Ha det bra

55 Anonym :

skriven

Har han fortfarande 40% chans att komma in på utbildningen.. han ska göra flygtimmar i augusti .

56 Rebban :

skriven

Det här arbetsåret går så mycket upp och ner för mig. För mycket upp och ner för min smak. Jag vill bara ha lugn och ro men det verkar inte vara så det fungerar för mig i arbetslivet. 🤭

Kommer bli uppsagd på grund av arbetsbrist (inom mitt område) imorgon. Hade ett helt ok samtal med min chef. Jag fick två erbjudanden till mig och tänker skruva på ett av dom, vilket faktiskt både är till fördel för mig och bolaget. Tar han det erbjudandet tror du? Och ser det ut som att jag landat ett nytt uppdrag innan sommaren?

Stor kram

57 Em:

skriven

Jag har en kristall som jag nämner lite önskningar till, men vet inte riktigt om det är så man ska göra. Viktigt möte, kommer ja' må bättre tills de' e' dags?
🤗👌

Svar: Ja du kommer må bättre. kram :)
Esmaralda

58 G:

skriven

Jag har ett gäng kristaller hemma, men jag glömmer lätt bort dem när jag ej använd dem aktivt. Tack för påminnelsen!

Es, igår skrev min mamma till min man och bad om att få låna pengar. Jag är så upprörd, dels är det inte vårt ansvar att lösa hennes ekonomiska problem, men det är dessutom också pinsamt för min del. Förstår ej hur hon har mage att fråga min man efter allt hon har gjort mot mig. Speciellt när hon först förnekar att hon utsatt mig och mina syskon för psykiskt och fysiskt misshandel, men för att därefter säga att jag ska gå till psykolog?!? Jag begriper det inte över huvudtaget. Inte en enda fråga om varken mig, min man eller vårt barn?? Men pengar går visst bra att fråga om. Är så trött på detta, jag har sagt upp kontakten för att få ha lugn och ro. Jag vet inte vad jag mer kan göra för att få ha mitt lugn och ro. Förstår inte vad hon har gjort med sin ekonomi eller vad hon ens gör för den delen. Es, kan du hjälpa mig se i detta?

Kram!

Svar: Alldeles tokigt att be din man om pengar... särskilt med tanke på er relation... då skulle hon vänt sig till någon annan men kanske hon inte har riktigt insikt i vad som bär och vad som inte bär... kram :)
Esmaralda

59 Misstjejen:

skriven

Hej

Så mycket efterlängtade, kärlek och glädje. Kan det har gör med alla som runt mig påverkar mig positiv? Även fina väder? Och det är vår nu också...

Finns det så mycket som påverkar mig än bara maj? Är det så om du kan känna av?

Ha det bra

60 .:

skriven

Nu börjar jag äntligen kunna gå mer utan kryckor. Handlade själv i lördags och idag (glad😊) törs dock inte bära allt för tungt. Inge ont i lördags och bara lite i ryggen idag. Det försvinner när jag vilar. Känns så skönt att slippa vara beroende av andra! Ville bara dela med mig 🙃

Svar: Härligt.. nu går det åt rätt håll, kram :)
Esmaralda

61 K. :

skriven

Vill göra orosanmälan på min bror som hamnat snett igen. Gör jag rätt?
Vill ej han ska hata mig. Ser rop på hjälp och kan inte titta på.



Kram

Svar: Ibland måste man göra ett val och det bör vara ett val som du i framtiden kan stå för... ibland måste man reagera.. kram )
Esmaralda

62 AnnaK:

skriven

Har en del kristaller. Mest för att jag tycker dom är fina. Tror inte dom gör så stor nytta för just mig. Inte mkt som biter på mig när det kommer till healing, kristaller, talismaner etc. Verkar inte mottaglig för sånt. Men vackra är dom 😍

Kram 🤗

Svar: Om du tror.. då ökar du chansen att kristallerna kan bidra... kram :)
Esmaralda

63 Mercan :

skriven

Esmaralda jag tror vi har kristaller som min sister hämtade från resan till havet tror du jag ska välja av de och rensa så jag kan önska mig något och ha det på mig på halsen eller handen 🤗💞😌😄😍det skulle betyda mycket eller lägga den vit sharfen till vår sister som är i himlen 🤗💞😌ändå jag har ingen möjlighet att beställa av dig talisman som har krafter men min önskan söta Esmaralda 😊 💝 💖 ❤️ 🤗

Svar: Ta hand om dina kristaller och önska dig...det är värt ett försök, kram :)
Esmaralda

64 Mercan:

skriven

Esmaralda jag will fråga dig 🤭du såg att jag hittar byxor på Måndag 😎blir det larph lauren Esmaralda🤭och tack Esmaralda att du såg shans att larph lauren bommull topp blir kvar tills då😎😁glad 🤭och nu går jag att kasta skrepet ,ska röka en sigg och aldrig mera ,tänker göra så 😤🥹😡🙏

65 En väldigt sorgsen mamma:

skriven

Hej bästa Ez
Idag annan signatur...

Fråga för lite sedan skrev du att inte skriva av mig till min dotter för då kunde det blir värre.

Men idag smsade jag henne för att hjälpa henne ekonomiskt med det lilla jag har o som vanligt ville jag väl, men fick sedan 3 långa sms med text som inte låg nån som helst sanning Mitt hjärta brast o jag kan inte släppa det.

Kan du snälla se varför hon gör så här mot mig? Och om jag behöver vara orolig att hennes sorg gör så att hon inte orkar kämpa mer? Går jämt med denna oro nu för tiden o kan inte koppla av:(
SNÄLLA ÄVEN OM DU INTE FÅR TILL DIG NÅT VORE JAG TACKSAM FÖR ETT SVAR Kram☆♥︎☆


Svar: Ingenting mer eller nytt kommer till mig....hemskt ledsen..... styrkekramar
Esmaralda

66 Mercan :

skriven

Esmaralda finns det shansen att min bror kommer träffa tjejen som är rätt efter resan till Lea 😌💞🤗han ska resa under den här månaden, finns det shansen efter dess, närmaste månaderna eller dröjer det till nästa år 🤔 men han tänker ta paus från skolan nästa år Esmaralda 🤗 dröjer det till 2026 🤔😚😚😚💞

67 N:

skriven

Hej Esmaralda.

Det som enligt mig blev felaktigt, kommer det att rättas till så som jag önskar?
Kram

Svar: Kanske inte fullt ut, kram :)
Esmaralda

68 Blomman:

skriven

Hej Esmaralda.

Ser det ut som att det är såhär som det kommer att fortsätta? Eller kommer en förändring åt det håll som jag önskar?

Kram

69 Bjork:

skriven

Hej tack för svaret:)

Tittar på glamour och hoppas på att hope och tomas blir ihop:)

Kram

70 Mam:

skriven

Hej Esmaralda.
Kan du se en vilja ifrån hans sida att ha en fortsättning med mig?
Och kommer en fortsättning,

Kram

71 Mami:

skriven

Hej Esmaralda.
Kommer svar ifrån honom?
Ser du kontakt mellan oss?

Kram

72 Tillbakablick :

skriven

Älskar jag fortfarande mitt ex C?
Är jag på något sätt och vis kvar i hans tankar eller är det helt den nya tjejen som gäller?




Kram. Vill bara veta. Vill inte ha han tillbaka så länge han lever som han gör.

73 💕 Zoey 💕:

skriven

Kära Es!
En liten undran, ser du möjligtvis om de blir en operation före eller efter min 40 års dag om de blir en operation?? Skulle så gärna vilja fira den utan att gå igenom konsekvenser efter en operation. Kram Zoey 💕

P.S. Jag hoppas att du inte har svarat för att du inte ser och för att de inte är dåliga nyheter. D.S.

74 💕 Zoey 💕:

skriven

Kära Es!
En liten undran, ser du möjligtvis om de blir en operation före eller efter min 40 års dag om de blir en operation?? Skulle så gärna vilja fira den utan att gå igenom konsekvenser efter en operation. Kram Zoey 💕

P.S. Jag hoppas att du inte har svarat för att du inte ser och för att de inte är dåliga nyheter. D.S.

75 En väldigt sorgsen mamma:

skriven

Tack f svaret i alla fall bästa Ez jag är så orolig att förlora henne hon är mitt ALLT
Kram

76 Solstjärnan :

skriven

Hur var det Es.Om man använder Sylvia i hemmet för att rena måste salvia röken vädras ut?

Ha en bra kväll 😊
Kram Solstjärnan ☀️

77 Solstjärnan:

skriven

Inte Sylvia..😂utan Salvia..

Kram Solstjärnan ☀️

78 Nat:

skriven

Hej Esmaralda.
Kommer ja att nå fram hela vägen med det jag vill?
Kram

79 emma:

skriven

Ska till Örebro under påskhelg, hur går det?

80 Hm:

skriven

Hej Esmaralda.
Jag börjar fundera på om det är läge att ge upp det…
Ser du en förändring till det bättre i den riktning jag isåfall skulle önska i den här situationen?
Kram

81 Ask. :

skriven

Har mitt ex jag tänkt på idag och tjejen gjort slut?
Oavsett vad, finns jag i hans tankar på NÅGOT vis eller dog jag den dagen vi gick isär


Kram

82 Misstjejen:

skriven

Hej

Känns som om jag börja går varv upp så varje timmar från imorse till nu. Jag vet inte om jag kan sova inatt. Det kan inte pågår med att jag ska var tysta som mus hela tiden... jag längtar efter C kvinna är sanningen men har du något tips på vad kan jag gör för lugna mig men jag vet att du vägrar det.

Jag behöver din tips.

Ha det bra

83 Ask. :

skriven

Har mitt ex jag tänkt på idag och tjejen gjort slut?
Oavsett vad, finns jag i hans tankar på NÅGOT vis eller dog jag den dagen vi gick isär


Kram

84 Mim:

skriven

Hej Esmaralda.

Har han känslor för mig? Och kommer de att utvecklas vidare?
Kram


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: