Private problems ?

Nu tänker jag prata sjukdom… även om det är ett trist ämne.

Sjukdom  drabbar ju oss alla, förr eller senare !

Jag berättade för er att jag ju var på gyn och man tog prov på livmoderslemhinnan. 

  I förrgår  ringde  läkaren o meddelade att man såg  ingen cancer men man ville gå in lite djupare och ta prov och använda kamera… just in case och för att vara helt säker. 

  Bra att man är noggrann.

  NU skulle det ske i narkos, tack för det !!

Innan man får narkos ska blodtrycket kollas, plus hjärta o lungor.

 

Jag, min idiot trodde man kunde kolla detta på min VC nästgårds där jag är skriven men nejdå, så  enkelt skulle det inte vara. De vägrade. Så nu går jag och väntar på en tid till Helsingborg där det ska kollas.

Och i går fick jag nytt meddelande från min doktor på 1177.. nämligen att  jag också hade cellförändringar på livmodertappen och därmed skulle jag ställa mig i kö för uppföljning och nya tidsbokningar och prov som skulle tas.

Alltså, jag tänker ju att jag ska sövas och man ska ta prover på livmodern… i rimlighetens namn kan man väl samtidigt ta prov på livmodertappen ? När jag ändå sitter där i gynstolen och har narkos ?

Det här  ville jag meddela min läkare( varför föreslog hon inte detta själv?)  men att få tag i en läkare är en walk in the park.

Hittade nåt formulär på 1177 där jag skrev… en sekreterare svarade hon skulle ge mitt meddelande till doktorn.

Just nu är allt en enda stor röra !

Och så pratade jag med ryska syster som haft högt blodtryck sedan i augusti  och inte fått någon tid till läkare !

Hon har väntat på tid, hon har påmint, hon har ringt chefen på VC..... de har sagt att tiden  ska komma men att gå med  rejält högt blodtryck i MÅNADER.. är inte bra, det begriper ju vem som helst. 

I dag har hon en telefontid… så jag håller tummarna. Men hon ska anmäla hanteringen av det här  och det gör hon helt rätt i.

Iland blir det dock bra och ibland kan de rappa på.

I måndags var mamma till ögonläkaren och man konstaterade att hon hade en sjukdom på gula fläcken.. så som det kan bli med åldern.

I dag ska hon dit igen och få behandling.. sprutor i ögat ! 

 

Och sen hem till mig för påskfirande.

Här funkade det så som man tycker att det alltid ska funka… man konstaterar felet och inleder behandling direkt.  

 

 

 Annars är det tungrott med vården.. tiden går.. ingenting händer.. och den man vill prata med är omöjlig att få tag i !

 Även sonen har drabbats av sjukdom.... häromdagen hade han 40,7 i feber och det är ju rejält hög feber för en vuxen person.  Negativ covidtest.

  I dag mår han lite bättre och är övertygad om att han kan jobba igen i morgon. Jag säger bara att om jag hade haft 40.7 i feber hade jag inte blivit människa på en hel vecka !  Minst !

Kram & kärlek💖

1 <3:

skriven

Godmorgon Es, kommer L vara nöjd med mitt sällskap på spaet ?
Något speciellt jag ska tänka på ? Fattar inte riktigt varför han ville hänga med mig. Kram

Svar: Ja, han kommer vara nöjd och du ska bara vara dig själv, kram :)
Esmaralda

2 A:

skriven

Nej det är helt galet alltihop. Det krävs mer personal för att hinnas med, men det får man inte på grund av besparingar. Vi betalar hög skatt för vård, man undrar var pengarna hamnar. För svaret brukar vara "finns inga pengar", "måste dra ner och spara".

Hittar jag nytt jobb snart? Innan sommaren? Skulle vilja säga upp mig nu nämligen så jag kan sluta i sommar. Annars blir jag tvungen att vara kvar till åtminstone nyår, känner jag.

Kram!

Svar: Nytt jobb kommer helt klart men kan inte säga exakt när, kram :)
Esmaralda

3 Smulan:

skriven

Tråkigt med fler undersökningar. Men dom borde ju kunna kolla hela underredet när du redan ligger där.
Inget positivt här heller. Det räckte inte med den op som gjorts utan nu blir det masektomi av det sjuka bröstet med senrestriktion.
Lillungen är sjuk och stora går inte att få iväg till skolan för att lilla är hemma.
Orkar snart inte mer.
Idag ringer dom och ge mig en op-tid.

Svar: Det är mycket nu... men det kommer lugna ner sig och det kommer bli bra. Ha fokus på en sak åt gången. Healing kommer, kram :)
Esmaralda

4 Ghostwriter :

skriven

Vill gärna ha en elscooter ”spark” men nu har lagarna ändras rejält så man kan ju inte köra med i princip någon sådan utan trafikförsäkring, vilket inte är något jag vill slösa pengar på för den saken. Känns det som jag kan hitta någon som både är laglig och värt det för min del?




Kram

5 Mags:

skriven

Hej,
Usch så jobbigt för dig❤️
Jag ska sälja min lägenhet
Har varit i kontakt med mäklare och fått offert.
Killen jag hade tänkt anlita är han bra eller ska jag ta in ytterligare några mäklare ?
Kram kram💕

Svar: Känns som att han vet vad han gör men det är viktigt att du själv känner förtroende, kram :)
Esmaralda

6 Hon:

skriven

Godmorgon,
Vore det en bra idé att kolla upp detdär besväret i detdär intima området som är återkommande, eller kan det gå om av sej själv?
Kram

Svar: Kolla upp det, kram :)
Esmaralda

7 Alb :

skriven

Känns det som jag lyckas få jobb och bostad i rättans tid vid flytt eller ska man liksom ta jobb som prio ett? Och hoppas på att hitta ett bra boende? För där jag tänker mig är det begränsat med bra boenden, jag vill verkligen bara flytta om jag kan trivas hemma.. man kan inte uppgradera sig när man känner för det.. känner mig mer redo för att flytta desto mer dagarna går… ändå är min ork att söka jobb typ på botten för mitt nuvarande tar all kraft mentalt. Känner själv att ett jobb bör va det jag får först, men lyckas jag då få ett bra boende?

Kram kram

8 Misstjejen:

skriven

Hej

Hur blir det på söndag för min födelsedag. Kommer andra gratta mig i facebook? Så ofta när det är påskhelgen då man missar eller fokus på påsk. Men kommer jag blir gratta av andra i facebook?

Ha det bra

Svar: Visst blir du grattad, och ha fokus på de som grattar dig och inte på dem som kanske glömmer det, kram :)
Esmaralda

9 Allt:

skriven

Godmorgon
Ja alltså vad säger man., vården idag , voi voi.. mycket som kan fallera som man själv måste brottas med och ta tag i för att det ska bli bäst. Hoppas så klart du kan göra allt i narkos, vad är annars poängen men det..
Din systers Vc är ju under all kritik, hon borde byta direkt.
Sprutorna mot gula fläcken ska vara väldigt bra har jag hört fr patienter som fått dem.
Din son borde vila eft så hög feber, med tanke på hur fysiskt arbete han har, men han få väl känns efter själv ( synd om han får bakslag o blir sängliggande)
Så, nu fick jag sagt mitt 😉💛

Själv är det forts sängläge här efter min njurstensoperation. Har ju fått en stent upp i urinröret till njuren, å den känns.. 😣 men den ska inte sitta så länge som tur är.
Var det någon som knackade lätt på min dörr/fönster i gårkväll Eller gick runt på baksidan av huset?
När jag senare gick upp var min grind öppen men nu på morgon var den stängd.. kan ju vara vinden förstås, eller?
Kram o fin dag! 🌷

Svar: Ja jag har talat om för honom minst tre gånger att nej, gå inte tillbaka till jobbet för tidigt.... men tror inte det gör någon nytta ! Jag ser inga tecken på att du haft besök. Fortsätt nu krya på dig, kram :)
Esmaralda

10 Misstjejen:

skriven

Hej

Hur är min påskhelgen? Det blir mycket firande för min födelsedag.

Ha det bra

Svar: Det ser ut att bli bra... ha bästa humöret med dig, kram :)
Esmaralda

11 Frida:

skriven

Amen nej vad tråkigt... Stå nu på dig att de gör testerna samtidigt verkar ju knas annars... Får du inget besked hör av dig igen och igen meddelanden försvinner ju lätt. Har också en vän som har cellförändringar som inte läker ut efter HPV virus så orolig för henne....
Själv väntar jag på få komma till ögonkliniken det är ju typ 1 års väntan så man undrar vad som händerbi vården ? Själv har jag släng av hörselgångsinflammation men det är ju en walk in the park jämfört med cellförändringar. Hoppas ni alla nu blir friska och var rädd om dig 🙏

Ha det fint.
Kramar 🙄💜💛

Svar: Finns det kanske privat ögonklinik så du kan få tid med rimlig väntan ? Kram :)
Esmaralda

12 Frida:

skriven

Amen blev fel emoj 😆 Så är det med dålig syn. Skulle vara.
💛💜💛

Svar: Kram :)
Esmaralda

13 Mej:

skriven

Hej Esmaralda.
Vilket elände…
Håller tummarna nu för att det inte skulle vara något allvarligare.

Es, Kommer han att kontakta mig igen?
Kram

14 Igges matte 🐈‍⬛:

skriven

Så trist att cellprovet visade på förändringar men bra att det upptäcktes i ett så tidigt stadium. Jag har också haft förändringar och gjort det ingrepp som du beskriver. Det sker under lätt narkos, jag upplevde det som jag bara hann blinka så var det klart. Visst är det drygt att behöva åka lång väg att få det gjort, jag har en väninna som har en tonåring som har en njursjukdom och de måste åka drygt 10 mil fram och tillbaka två ggr/vecka för att få dialys eftersom det inte görs på sjukhuset här i stan. Själv har jag nu stått i den "akuta" kön till en läkare på psykiatrin i en vecka... De som styr ser bara siffror och tänker inte på hur deras krav på besparingsr drabbar både patienter och personalen Skrämmande!

Önskar dig en fin dymmelonsdag. Kram 🐈‍⬛

Svar: Ja, skrämmande är ordet, kram :)
Esmaralda

15 Katrin:

skriven

Idag ska du vara väldigt frisk för att det ska fungera för dig i vården. Dessutom ska du var datakunnig, hantera en mobiltelefon etc. Vården går på knäna, personalen flyr. Vart är vi på väg?
Att få tid till en läkare är snart lika omöjligt som att få sju rätt på lotto.
Detta vansinne får inte fortsätta.

Svar: Exakt !!!! Kram
Esmaralda

16 Erika:

skriven

Hej!

Tror du jag är redo för att ha min arbetsintervju i nästa vecka eller ska jag boka om den till veckan efter?

17 Jeanette :

skriven

Bra att du får bra uppföljningar.
Vid högt blodtryck är det flera som blivit bedövande inför operation med ryggmärgsbedövning.

Idag kl 830 ska jag på anställningsintervju, håller tummarna att jag får en ny fast tjänst.

Hoppas allt går bra för dig oh din mor.
Stort krya på sonen.

Kram kram ❤️

Svar: Jag håller också tummarna, du har god chans på jobbet, kram :)
Esmaralda

18 Camilla:

skriven

Oj nej, bara tråkigheter, hoppas inget allvarligt hittas i dig finaste Es! Glad Påsk. kram.

Svar: Tack :) Kram :)
Esmaralda

19 Lillan:

skriven

Hej Esmaralda.

Oj det låter högt för sonen din… över 40. Kommer det någonsin att kunna bli han och jag på riktigt?kram

Svar: Tveksamt, kanske du ska ha en bakdörr öppen, kram :)
Esmaralda

20 Petra :

skriven

Hej,

Jag undrar om Pontus fortfarande dejtar någon eller om han är tillsammans med någon?

Kram

Svar: Verkar finnas någon i hans tankar i alla fall, kram :)
Esmaralda

21 Bjork:

skriven

Hej kommer kursen gör något in tryck på g som hon ska på i maj?


Kram

22 Kramar:

skriven

Hej!

Hoppas verkligen att du får positiva besked och att de inte hittar mer. Jag fick själv förändring på tappen när jag var 23 trodde att jag skulle dö. Men det löste sig och så här 22 år efter har jag lärt mig att inte ta ut något i förskott.

Idag har jag en intervju för ett jobb som kan vara ett jättekliv för mig. Nyfiken om du kan se hur det kommer gå för mig med jobbet?
Kram C

Svar: Du har god chans till jobbet, lycka till, kram :)
Esmaralda

23 CA :

skriven

Hej
Jag tänkte inte så mycket på sjukdomar. Men har fortsatt lite problem med vänster ben. Tänker mest på flytten och nya jobbet.
Ska rensa och packa i påsk, inför flytten. Alltid trögt innan man kommer igång.
Jag hoppas att jag kommer att trivas i nya lägenheten.
Kram
Glad påsk.

Svar: Det kommer gå bra även om det blir mycket på en gång och nog tror jag att du kommer att trivas, kram :)
Esmaralda

24 Lotta S:

skriven

Varma tankar till dig! Och exakt så besvärligt är det också här. Och tycks bli bara sämre. Att både bli gammal och sjuk är en skräckupplevelse just nu om du inte har anhöriga som hjälper med det tekniska och orka ligga på för att inte komma sist i kön. Den här min märkliga åkomma som inte är en rutinsak förstår jag inte alls hur det ska lösa sig, syns något nytt om det nu?

Svar: Jag ser inte hur men på något sätt löser det sig... för jag ser inte att det kommer besvära dig framöver, kram :)
Esmaralda

25 Dejsan:

skriven

Vården har blivit sämre. Själv har jag sagt upp läkarvård. Läkaren jag har varit hos vill att jag ska ta antideppmedicin, vilket jag vägrar. Så jag får gå med min värk och mina sjukdomar. Jag är inte förvånad av det du berättar, men sorgsen, att sjukvården har blivt så nedgången. Jag hoppas av hela mitt hjärta att ni får den hjälp ni ska ha och behöver.

Svar: Ja, det är rent tokigt som det blivit !! Kram :)
Esmaralda

26 Skrållann :

skriven

Hej!
Det är så tråkigt när det blir så här och jag hoppas innerligt att dina prover, när de väl tas, ser bra ut.
Vi har haft mycket kontakt med vården senaste halvåret med dottern och det har fungerat klockrent med korta tider och snabbt omhändertagande vilket jag är helt övertygad om att det förkortar vårdtider och mycket oro. Jag gör min sista dag på praktiken idag och råkar ju praktisera på Apotek och vi får så många kunder som blir hänvisade från vc och 1177 att gå till apoteket och få egenvårdsråd. Dessutom verkar vården helt ha slutat ta blodtryck och de rekommenderar att man går till apoteket för blodtrycksmätning. Tjänsten är gratis och man får återkoppling via en app.
Tycker bara att allt är ett stort systemfel där empati och medmänsklighet börjar saknas helt.
Vad gäller sonen kan du hälsa honom att han stannar hemma några extra dygn efter att febern gått ner. Bättre han rör på sig och får tillbaka krafterna hemma än att han går tillbaka och tar ut sig och kanske drar på sig en hjärtmuskelinflammation eller något annat dåligt.

Kram❤️

Svar: Ja, förr sade man ju alltid att man skulle stanna hemma och ta det lugnt tre dagar efter att febern försvunnit och det ligger nog någonting i det !! Kram :)
Esmaralda

27 Till Erika :

skriven

Hoppas de är okej att jag svarar.
Enligt min erfarenhet iallafall är det bättre att få ”det överstökat” men så klart ska man vara taggad annars är de kanske inte rätt. Samtidigt alltid bra med intervju-erfarenheten och ett steg närmare det man vill. Om det verkligen är ett jobb du vill ha, skjut inte fram det för vips så går chansen till någon annan.


Lycka till!

/ Ghostwriter

28 Berg:

skriven

Oj! Ja, vården kan vara en djungel!! Hoppas det går smidigt för dig tillslut!!

En fråga.. kommer jag att gifta mig igen tror du eller stannar det vid särbo eller sambo? 🤗

Ha det bra!

Svar: Mycket talar för ett kommande giftermål men det kan dröja, kram :)
Esmaralda

29 Skorpan:

skriven

Men vilken jävla otur o märkligt är det att man inte kan fixa flera saker samtidigt då man ändå är på gång. Sjukvården haltar här också. Tur att man får gå privat via jobbet. Frisk imorgon då man haft 40 graders feber, absolut inte. Sköt om er Es!

Var o mätte mitt blodtryck på apoteket i morse o det är nu lite högre än vad som rekommenderas. Måste sluta röka ;). Nå nej, men gå ner i vikt, undvika stress, hehheh, o det ena med det tredje. Får väl se vad jag får för resultat i morgon då jag ska o göra cykeltestet. Det är nåt som jag har haft på min att göra -lista i flera år o nu blir det verklighet. Ser jag ut att få ett hyfsat resultat Es? Eller ska jag gå o gräva ner mig genast ;)?

Onsdag o snart påskledigt. Borde lära mig o binda kvastar, det brukade min mommo göra :). Måste fråga mamma om hon kan den konsten. Tänk, en ny kvast varje påsk ;)...

Ha en bra dag!
Kram Skorpan

Svar: Ja, det där att undvika stress är lättare sagt än gjort !Men ha koll på trycket, högt tryck är ju inte bra.
Cykeltestet kommer gå bra.
Herregud ja, ta chansen att lär hur man binder kvast, om mamma vet och kan föra den kunskapen vidare... kram :)
Esmaralda

30 Alb :

skriven

Jag är närmare och närmare bestämd på flytt till byn närmare familjen. Är det som Nettan sa att när jag bestämmer mig så kommer jag lyckas hitta boende/jobb? Ska jag prioritera jobb först?



Kram

Svar: Ja, Nettan hade säkert rätt i detta.. prioritera att hitta jobb först, kram :)
Esmaralda

31 <3:

skriven

Finns det någon chans att korall By Malina toppen och Ida Sjöstedt klänning kommer tillbaka till sidan S ? Var så dum snål och köpte inte i söndags.
Kram

32 Alb :

skriven

TACK!



Kram!

33 L:

skriven

Men stackare, vad hemskt och vilken oro det måste vara. Hoppas allt går bra för dig.

Kram

Svar: Tack o kram :)
Esmaralda

34 Mercan :

skriven

Tack Esmaralda 💞 jag blev så glad när jag läste ditt svar i går 🤗 💖 🙂 Esmaralda jag vill fråga dig, kan det finnas sanning i hennes tarot spådom från turkisk tellwe, att det kommer pengar under den här månaden 😌 💞 🤗

Svar: Några större oväntade pengar ser jag inte tyvärr, kram :)
Esmaralda

35 Cecilia:

skriven

God morgon! Vilka tråkiga nyheter. Håller alla tummar och tår att du får den hjälp och stöd från vården som behövs. Så trist när man inte får den hjälp man behöver eller när något ska krångla, systemet borde verkligen ses över.

Ser det ut att vi kan börja renoveringen under sommarsemestern som var har planerat?

Sänder goda energier till dig och familjen. Kramar

Svar: Ja, ha en bra plan och ni börjar renoveringen som ni tänker, kram :)
Esmaralda

36 Mercan :

skriven

Är det värd att gå till andra hand butiken idag Esmaralda 😊 hittar jag något bra 😎 😂 😂 😂

37 Anki:

skriven

Godmorgon Es
Men herrejösses Jag är mållös !Vilken soppa . Nog måste allt kunna ordnas under samma besök . Läkaren var säker bara stressad och "mänsklig" som missade detta med livmodertappen när hon pratade med dig <3
Positivt är väl att då är dom taggade med all provtagning som är möjlig <3 Har en väninna som oxå skulle äta medecin efter sin bröstcancer men hon fick annan medecin då hennes dotter kände till biverkningarna och den medecin hon äter ger "bara" skört skelett...

Håller tummarna att sjukstugan frisknar på sig både för din mamma och sonen .

Här står sjukgymnastik på agendan och fotvården igår var informativ och jag får klippa tånaglar var 12 v behöver jag mer får jag betala själv .

Solen skiner Skatorna köar i fågelbadet Det är vååår
i luften !

Kram Anki med flock

Svar: Ja, somliga mediciner är direkt från helvetet... botar en sak och ställer till det med en annan !
Mamma hade ont efter sprutan men nu har hon bara lite sveda säger hon och ser fram emot att inta gäststugan över påsken. Fåglarna håller igång och nyss var det gängslagsmål mellan råkor och kajor , så fjädrarna flög ! Kram :)
Esmaralda

38 Helena Ir :

skriven

Tråkigt att höra! Men bra att saker upptäcks och du blir ordentligt kollad!
Det är tufft på sina håll..folk får åka tvärs över landet för att få snabbare vård!Man ska hålla sig frisk heter det..Men då behöver vi har en vård som finns! Skönt att du ska få narkos. Fått det själv ett antal gånger. Tur att det finns .. och inte som förr i tiden.
Håller givetvis mina tummar för dig!

Tränat..och nu min andra fika efter gymmet!

Kram

Svar: Fika är roligare än träning... men borde vara tvärtom :) Kram :)
Esmaralda

39 Mej:

skriven

Hej Esmaralda.
Kommer han återigen ta kontakt med mig?
Kram

Svar: Chansen är inte stor, kram :)
Esmaralda

40 Fråga…:

skriven

Hej Esmaralda.
Kommer P att fortsätta sitt förhållande med henne nu? Och är det vad han vill?
Kram

41 Tjejen 🌸:

skriven

Hej Esmaralda.
Så som det varit nu de senaste månaderna med honom. Är det så vår kontakt ser ut att fortsätta?
Eller ser du att han kommer bli mer tillgänglig och engagerad i mig?
Kram


Svar: Du kan inte räkna med att det blir bättre av sig själv.... bara om ni kan prata om saken och han är beredd till förändring, annars bör du gå vidare, kram :)
Esmaralda

42 Smulan:

skriven

Tack fina du ❤️

43 Skorpan:

skriven

Tack Es!
Då lär jag åtminstone hållas på cykeln iaf om jag tolkar ditt svar rätt ;).
Måste fråga om ivastkunskapen o om jag sen får till nåt är ju en annan femma...

Skrattade högt då stolpskottet i misstag ursäktade sig för sms:et han skickade åt m8g som ju skulle gå åt nån helt annan. Gitte int ens svara gör det face to face om han råkar komma emot...
Kram Skorpan

44 .:

skriven

Hej Es!

Igår och idag har mina ben känns så tunga, jobbigt tunga och trötta. Förut kunde jag få det när jag var i kraftig svält p.g.a. ätstörningen. Men nu fattar jag inte varför... Eftersom att maten går bra. Kan du se om jag kan göra något åt det eller vad det kan bero på?

45 Ghostwriter :

skriven

Kan den elscooter jag hitta vara värt för mig? (Att jag blir nöjd) eller om du ser att de blir -lika- trögt i backarna som med min cykel haha. Annars överlag? Backar är alltid sämst vad man än gör, inte ens vissa bilar pallar ju åka upp haha



Kram

Svar: Ha realistiska förväntningar, kram :)
Esmaralda

46 Ulrika:

skriven

Hej

Usch va jobbigt för dig ❤️

Kommer Fredrik vilja ha en relation snart?

47 Mercan :

skriven

Ha ha söta Esmaralda 😊 💝 jag hiattade boomerang byxa åt mig 😂💞😘tycker du jag ska behålla den, det är värd eller hur 😚😚😚😂😌💞

48 Månskenet:

skriven

Oj nej, va trist. Värst är väntan, oberoende det är en timmes väntan eller tio veckor, man hinner genom alla scenarier - fast iofs man hinner långt i tankarna även på en kvart också. Kram och hoppas allt väl för dej och alla! ❤️

49 Frida:

skriven

Asså 😅😅 skulle skriva öronkliniken men blev ögon så ja kanske behöver remiss dit också inte lätt när man blir äldre 🤣🤣

Hoppas att alla får njuta av en skön påsk
Kramar 💜💛💜

Svar: Ha ha ha, ja som det kan bli :) Kram
Esmaralda

50 Mercan:

skriven

Esmaralda jag vill göra reklamation i stadium till mina vinterskor everest som släper vatten ,ska jag försöka idag,får jag mina pengar🥹tacksam för svar💕🤗🙂

Svar: Du kan prata med dem på Stadium och höra dig för, man har alltid rätt att fråga, kram :)
Esmaralda

51 Allt:

skriven

Tack 🙏 ja här blir det inte många knop gjorda inte, mest sängläge..
Ser du om J tänker på mig nåt, hur går tankarna?
Kram :)

52 Mamman:

skriven

Min son blev utsatt för våld av en främmande vuxen man. Kommer han att få något fysiskt straff?

53 EE:

skriven

Åh det är så tjafsigt hemma nu. Känns som mannen är avundsjuk på framförallt dottern. Men han anser det vara att han blir utanför familjen.

Så trött på tjafset och gnället trött på att vara trött.

Sagt till han att jag tror han skulle vara lyckligare med någon annan. Någon som ligger på samma nivå som honom. Alltså som vill det han önskar med livet. För jag är inte på samma ställe som honom just nu.

Kanske vi hamnar däremot några år. Men just nu är vi på så olika linjer i livet.

Kram

Svar: Kan ni inte prata er samman och förstå/respektera varann så blir det bara allt värre... ha din egen gräns och när den är nådd, då bör du gå vidare på egen hand, kram :)
Esmaralda

54 Em:

skriven

Ett lotteri e' sjukvården idag, vilket e' helt fel, men det sitter oxå mycket fel personer på de viktiga platserna, och då blir det kaos, ibland funkar det och ibland inte.

Några tunga dagar har det varit för min del, bättrar det snart på sig?

Kramen och glad påsk i förskott🐣🤗

Svar: Ja, det kommer vända mot det bättre, kram :)
Esmaralda

55 Undrar..:

skriven

Hej Esmaralda.

Är det henne han kommer att fortsätta med nu? Och hur ser det ut framöver är det fortfarande henne han kommer fortsätta med?
Kram

56 Jennie:

skriven

Hej Esmaralda

Dotterns träningstider kommer att ändra till klockan 15.30 från och med augusti, ser det ut att krocka med skolschemat?

Eller ordnar det sig?

Kram

Svar: God möjlighet att det ordnar sig, kram :)
Esmaralda

57 Liva:

skriven

Hej Esmaralda.

Nettan såg att det kunde vara ”han” som det blir en relation med.
Det är vad jag vill nu.
Jag undrar om du ser det, är det ”han”
som det kan bli en seriös relation med?
Kram

58 Fråga…:

skriven

Hej Esmaralda.

Ser du om det är henne han kommer och vill fortsätta med?
Kommer det att vara så nu?
Och en bit fram är det fortfarande hon har fortsätter med?
Kram

59 Hm:

skriven

Hej Esmaralda.

Nettan såg att det kunde vara ”han” som det blir en relation med.
Det är vad jag vill nu.
Jag undrar om du ser det, är det ”han”
som jag går in i en relation med?
Kram

60 Stjärna:

skriven

God eftermiddag,
Är han rätt för mig trots våra hinder eller rymmer jag bara från besvikelsen av min förra kärlek?❤️
Kram

61 N:

skriven

Hej Esmaralda.

Jag skrev till honom att han endast får ta kontakt med mig om han har seriösa intentioner.
Hur går hans tankar nu?
Så jag undrar nu, kommer han att ta kontakt igen? Och kommer vi ha möjlighet till ett försök?
Kram

62 .:

skriven

Sover de mina i alltet eller? Dom verkar väldigt tysta i alla fall. Haha

Svar: :) Nejdå, de är med dig men det är inte alltid vi kan förnimma dem, kram :)
Esmaralda

63 Igges matte 🐈‍⬛:

skriven

Jag har ringt FK och förklarat läget att jag ff står i kö till att få en läkartid för att få min sjukskrivning förlängd, jag fick till svar att har de inte fått något intyg senast 3/4 så kommer de anse att jag har varit frisk sedan 4/3 och avsluta min sjukskrivning och jag kommer inte få någon sjukpenning för den senaste månaden. Jag straffas alltså av FK för att psykiatrin inte kan ge mig ett intyg i tid. Man har inget människovärde som sjuk i Sverige 2024. Känner mig helt tom inuti... :'(

Svar: Det ser ut som om det ska lösa sig men fruktansvärt jobbigt att ovanpå sitt mående behöva gå igenom detta ! Kram
Esmaralda

64 Misstjejen:

skriven

Hej

Vad är det nu? C kvinna skicka smsar till mig om önskar mig en trevligt påsk och födelsedag. Vad ska jag säger? Jag ska fortfarande var obesvara till henne... hon vet själv hur sårar jag är även om hon vill inte förstår.

Jag tänker inte ens svar även om hon försöka fånga min uppmärksamhet.

Ha det bra

65 Jossan :

skriven

Blev ingen träff med den nya kompisen. Hon kunde inte prata. Förhoppningsvis ses vi i helgen. Åkte hem till mina föräldrar.
Testa massa kläder igår från förra sommaren. Äntligen kan jag ha lite som var tight då. Tydligen har jag bara 2 veckor kvar med henne. Vilket är så tråkigt. Ska se hur jag ska fortsätta med henne.
Killen som jag matchades igen med ville endast ha något casual dvs ligga. Jag sa att det var jag inte intresserad av. Så nu öppnar jag armarna till mr right. Sen jag tog bort Tinder mår jag så mycket bättre!

Kram

Svar: Vad bra, då vet du att du gjorde rätt som tog bort Tinder !! Kram :)
Esmaralda

66 Konvalj:

skriven

Hej! Medkänsla till dig inför jobbiga undersökningar och orolig väntan på svar och medkänsla till din mamma för ögonsjukdomen och behandlingar som gör ont. Konvalj

Svar: Tusen tack :) Kram :)
Esmaralda

67 <3:

skriven

Ser det ut att bli en mysig och romantisk träff med J imorrn i Stockholm? Vi tänkte börja med lite vinlunch 🥂. Piff hos frissan nu. Kommer han känna lite wow när han ser mig. Det är ändå lite romantiskt att mötas på perrongen. Hoppas vara pigg imorgon och mindre värk i kroppen. Ge mig gärna lite extra energi kära Es.
Kram

Svar: Visst kommer han att få en wow känsla när han ser dig och det finns förutsättningar att det blir bra... ta det som det kommer... övertänk inte... kram :)
Esmaralda

68 Mercan :

skriven

Esmaralda jag gjorde fel, jag borde inte gå till stadium igen 😕 jag hade försökt reklamation förut till everest skorna och samma tjej var där som hade inte godkänd och sa till andra tjejen att hon hade sagt nej till mig 😔jag är rädd nu att secretary kommer störa mig när jag går att handla mat till centrumet, ser du fara Esmaralda 🙄 och kan jag gå i lugn och ro i stadium 🤔jag är ledsen jag glömde skriva till dig att jag hade försökt reklamation en gång 🤔 Esmaralda ser du om det kommer pengar under den här månaden 😌 kan det vara från försäkringskassan ❣️ eller varifrån, finns det shansen efter det som sa kvinnan i turkisk tellwe 😟

Svar: Du fick ett nej igen och borde kanske inte gått dit på nytt med samma fråga... security kommer inte att besvära dig för detta.. du har inte gjort något olagligt, kram :)
Esmaralda

69 Misstjejen:

skriven

Hej

Gör jag rätt så inte svar på C kvinnas sms för hon vill väl fånga min uppmärksamhet? För hon vill önskar mig för en trevligt påsk och födelsedag. Kanske lite lockbete i den texter tror jag. Om jag har den rätt känslan. Jag ignorera det så länge och njuta av min påskhelgen med familjen.

Kan jag få lite feedback så vet jag att jag gör rätt? Jag tänker var starkt och ignorera

Ha det bra

Svar: Ignorera om du vill eller önska glad påsk med ett par enkla rader... övertänk inte, kram :)
Esmaralda

70 J:

skriven

Hej!
Fick svar för lite tag sen att det kommer vända till det bättre för sonen. Men min följdfråga, är det långt dit? Får hopp emellanåt angående det med sonen men sen försvinner hoppet fort.
Kram

71 Mimmi:

skriven

Hej Esmaralda.
Var det en engångsförteelse eller kommer det att hända flera gånger?
kram

72 Misstjejen:

skriven

Hej

Jag vill önskar dig en trevligt påskhelgen så hoppas du njuta av det. Så ses på måndag😊 jag ska fokusera på min familjen och min födelsedag

Ha det en trevligt påskhelgen!

Svar: Tack ska du ha... kram :)
Esmaralda

73 Mercan :

skriven

Tack så hemskt mycket söta Esmaralda 😊 💝 🤗 🙂 😚 det var dumt av mig, men ska vara noga i mina val framöver 🙂💕😗

74 Hm:

skriven

Hej Esmaralda.

Nettan såg att det kunde vara ”han” som det blir en relation med.
Det är vad jag vill nu.
Jag undrar om du ser det, är det ”han”
som jag går in i en relation med? Eller kan det vara han och jag som kommer gå in i en relation?
Kram

75 Nn:

skriven

Hej Esmaralda.

Jag saknar honom så otroligt mycket och jag vill ju inte annat än att ha kontakt med honom, men efter att ha blivit besviken så skrev jag till honom att han endast får ta kontakt med mig om han har seriösa intentioner.
Hur går hans tankar nu?
Så jag undrar nu, kommer han att ta kontakt igen? Och kommer vi ha möjlighet till ett försök?
Kram

Svar: Känns tveksamt och du ska bör inte hoppas för mycket, kram :)
Esmaralda

76 Petra:

skriven

Hej,
Kan det bli Pontus och jag, är det mig han har tankarna på?

Kram

77 Smöla:

skriven

Varför pratar jag ofta högt för mig själv? Jag tänker på en person som jag precis har pratat med under dagen, och kan ha en helt normal konversation med denne. Dock svarar den ju inte, men jag pratar på som vanligt.
Det lär ju se sjukt dumt ut om någon skulle höra/se mig.
Jag blir ju nästan rädd för mig själv, vad är det för fel på mig?
Tvivlar på att detta är ”normalt”

Svar: Jodå det faller helt inom ramen för det normala, kram :)
Esmaralda

78 AnnaK:

skriven

Men usch vad trist och besvärligt. Hoppas det går bra med allt för dig 🥰

Känns som att iaf jag inte ids kontakta vården annat än om jag verkligen måste. Det enda dom gör är att släcka elden. Minsta möjliga vård får man om man har tur. Nä usch.

Överlever jag påsken? Så less på mig själv. Förstår inte varför allt ska vara så svårt för mig. Fixar inte ta tag i saker.

Kram 🤗

Svar: Ta tag i EN sak åt gången så det inte blir övermäktigt... kram :)
Esmaralda

79 Mig:

skriven

Hej Esmaralda.

Ser du om han kommer att fortsätta med henne? Och hur ser det ut lite längre fram fortsätter han med henne? Blir det en fortsättning mellan de?
Kram

80 Mig:

skriven

Hej Esmaralda.

Ser du om han kommer att fortsätta med henne? Och hur ser det ut lite längre fram fortsätter han med henne? Blir det en fortsättning mellan de?
Kram

81 Agnes:

skriven

Sicket elände, alltså...
Tur i oturen att vi lever i ett land, som trots allt, faktiskt, när det väl händer, har en sjukvård!

Lycka till, Finaste Es!

Stora kramen, Everybody! ;0}

82 Jah:

skriven

Hej Esmaralda.

Hur stor är chansen att han kommer skriva och ta kontakt med mig igen?
Kram

83 Kram:

skriven

Hej Esmaralda.

Ser du om han saknar mig?
Finns känslor för mig?
Kram

84 W:

skriven

Jag hoppar innerligt att du får bra besked efter undersökningarna och att ryska syster får en läkartid snarast!

Kram

85 Mercan:

skriven

Esmaralda😭min älskade Esmaralda kan du se någonting kring våra söta katter i Bulgarien hemma ,är allt bra för mig för det finns en räddsla inom mig Esmaralda,för igår jag drömde vår söta gråaktiga katt som heter Boncukgözlü ,drömde henne utan svans Esmaralda ,har det hänt henne något illa,kan du se henne söta Esmaralda🥹😫😭ah Esmaralda vad ska jag göra om något illa händer dem😭😭😭🙏🙏🙏har ingen annat som oroar mig alla😭🙏

86 Mercan:

skriven

Jag önskar dig hälsa Esmaralda ,du kommer finnas i mina bön 🙏💕🤗har ingen fråga kvar ,jag är så tacksam för all hjälp och stöd som jag fick av dig 🤗💕🙏🙂

87 Annisen:

skriven

Stor kram och glad påsk ❤️

88 Ledsen:

skriven

Hej Esmaralda.
Ser du anledningen till varför han inte kan gå in i en relation med mig nu? Beror det på tidigare händelser? Kram

89 Smöla:

skriven

Varför pratar jag ofta högt för mig själv? Jag tänker på en person som jag precis har pratat med under dagen, och kan ha en helt normal konversation med denne. Dock svarar den ju inte, men jag pratar på som vanligt.
Det lär ju se sjukt dumt ut om någon skulle höra/se mig.
Jag blir ju nästan rädd för mig själv, vad är det för fel på mig?
Tvivlar på att detta är ”normalt”

90 Smöla:

skriven

Varför pratar jag ofta högt för mig själv? Jag tänker på en person som jag precis har pratat med under dagen, och kan ha en helt normal konversation med denne. Dock svarar den ju inte, men jag pratar på som vanligt.
Det lär ju se sjukt dumt ut om någon skulle höra/se mig.
Jag blir ju nästan rädd för mig själv, vad är det för fel på mig?
Tvivlar på att detta är ”normalt”


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: