Det här med surrogat.....

Det här med surrogatarrangemang tycker jag generellt är bra.... en jättebra möjlighet för de som av olika skäl  inte kan få egna barn. 
 
Personligen föredrar jag  adoption men det beror nog på att jag själv adopterat   och det flöt på alldeles perfekt.
 
Samkönade par ses inte överallt som  möjliga adoptionsföräldrar .. det är ju lite förstockat, religiöst och  korkat men det är som det är.
 
Då är ju surrogatarrangemang en bra lösning.
 
 
Jag såg just första avsnittet av " Vi ska ha barn".... dokument inifrån,   och där får man bekanta sig med ett par i 70 års åldern som fått tvillingar via surrogat.
Vad i helvete gick fel här ?
 
Surrogatagenturen  Nordic Surrogacy som verkar  från Stockholm talar i Tv programmet om att man inte inte har regler  kring de som vill ha surrgatbarn.
 
Alltså, då kan man, precis som detta par,  skaffa barn när man 70 år och hur bra är det ? För barnet?
 
Jag närmar mig själv 70 och det skulle vara extremt själviskt och osunt  att få bebisar i min ålder.  Och då menar jag med tanke på barnets bästa under sin uppväxt.
 
Det är obegripligt och oseriöst  att inte agenturerna har relevanta gränser för de som vill anlita dem.
 
Kram & kärlek 💖
 
P.s. I dag far jag till stan på mammografi.. håll tummarna... nu är det fem år sedan cancerdiagnosen.. och när jag ändå är i stan så besöker jag mamma som bjuder på fisksoppa.... sedan kommer maken och vi far hem till sonen och inspekterar  sluttampen av hans renovering !
 
I dag kan jag inte besvara frågor !
 
 
 
 
 
 
1 Skorpan:

skriven

Lycka till!
Tummar o tår hålles...
Kram Skorpan

2 Helena Ir :

skriven

Jag har också sett programmet. Och fler avsnitt är det..svårt att ta in hur sånt här får hända..kvinnan i paret hade ju en lösning när hon fyller 80 år.

Stort lycka till idag! Och en fin dag önskar jag dig!

Kram

3 Helena Ir :

skriven

Jag har också sett programmet. Och fler avsnitt är det..svårt att ta in hur sånt här får hända..kvinnan i paret hade ju en lösning när hon fyller 80 år.

Stort lycka till idag! Och en fin dag önskar jag dig!

Kram

4 Yvonne gammal kund :

skriven

Godmorgon Esmaralda!
Jag såg också första avsnittet angående surrogat som du skrev om. Håller med dig! Rynkade pannan mer än en gång, hur får det gå till!?

Håller tummarna för dig när du ska på mammografin. Ska också gå dit nu. Lika jobbigt varje gång man ska igenom det.

Oavsett så ha en fin dag!

Kram

Yvonne

5 Smulan:

skriven

Hoppas att allt ser fint ut på undersökningen .

Surrogat kan vara ett bra alternativ när andra sätt inte funkar. Men 70 då är dom kanske döda eller på hem, innan barnen slutat dagis. Trodde det krävdes liknade utredningar som vid adoption. Har själv adopterat och vi blev synade och utredda både innan och delvis efter adoptionen

6 Linda N:

skriven

Ja, världen är upp o ner. Ingen åldersgräns - däremot synpunkter på vem man valt att älska.🤦‍♀️

MEN läser om Trumpen som blev fälld - och kommer osökt tänka på våra healingsessioner för en bättre värld.🥳

I dag håller jag tummar o tår för dig, Es.🧡🩵 Tänker goda tankar, virvlar av healing, sommarskratt o milda sommarregn. Sol som skiner, bad som lenar - o renar. Blommor som trivs och småfåglar som kvillrar.💚💛
KRAM!

7 AN:

skriven

Godmorgon kära Esmeralda, tack snälla för ditt svar igår!
Lycka till idag och njut av dagen med nära och kära 🥰

Kram!

8 Anki:

skriven

Godmorgon Es
Jag såg dokumentären igår på dan och vart minst sagt chockad !
Vad är fel på folk ! Hur kan man vara så egoistisk !
Vad är det för firma som skor sig på detta !
Hur Fn kan detta vara lagligt...

Sen är jag inte chockad av socialens inklampande och tagande av barn ...suck
Nu vet jag inte hur det såg ut för dessa socialarbetare när de klev in men att det skulle vara det värsta de sett visar hur lite de sett .
Hur man kan ta barn från sina föräldrar för att det är stökigt ! Men låta knarkande föräldrar ha ihjäl sina barn för att de har rätt att ha barnet som föräldrar...Eller pedofiler och misshandlande föräldrar har rätt att träffa sina barn...Byråkrat Sverige i en ask

Lycka till nu på mammografin och ge mamma din en kram från flocken <3

Kram anki med flock

9 Mercan :

skriven

Lycka till hos läkaren söta Esmaralda 😌💞🤗🙏

10 Liverpool :

skriven

Hej e
I din seans såg du 2 barn i snabb takt,snart 47 o inte hittat min soulmate att få dom med än,känns ganska hopplöst faktiskt.

11 Milla :

skriven

Håller helt med dig i detta!! Helt åt skogen själviskt att skaffa barn i den åldern!!

Jag håller självklart tummarna att allt går väl för dig idag.
Kram

12 Anette:

skriven

Hej ja jag såg också programmet och tänkte som du, helt bisarrt!
Lycka till på mammografi! Kram❤️

13 Ingrid:

skriven

Jag håller tummarna för dig.
Mvh
Ingrid

14 Frasse:

skriven

Hej Esmeralda!
Kan du känna nåt angående och kring den här mannen jag träffade? han har i alla fall inte hört av sig.
Sen tänkte jag höra om du kan känna nåt kring mig och vad som kommer att hända i mitt liv framöver?
Sen en annan fråga: kommer mitt ex och hans sambo att gå skilda vägar?

Kram!


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: