Ditt kraftdjur....

Det sägs att vi alla har ett kraftdjur.... ett djur som följer oss och om vi är öppna för detta så kan vårt kraftdjur ge oss god energi.
 
 
Strax innan jag började skolan var jag hos en granne och tittade på  nyfödda små hundvalpar  och plötsligt fixerar granntanten mig med blicken och säger att mitt kraftdjur är humlan.
 
Själv kunde jag ju tänka mig varg eller lejon eller något annat häftigt men en HUMLA ?
Jag minns så besviken jag blev.
 
Men nu vet jag bättre och är så nöjd med humlan... som vittnar om att allt är möjligt och att man inte ska begränsa sig.
 
Humlan passar mig jättebra  och vi hör samman.
 
 
Jag har ju humlebo härhemma dessutom och de flyger ut och in lite som de vill och de är alltid lika vänliga och  lugna.
 
Just att hitta sitt kragftdjur är inte den enklaste... men vi bär alla vetskapen inom oss,  kring djur vilket det är.  En del av oss kanske föredrar att få medial hjälp i att hitta rätt men de allra flesta behöver bara lyssna inåt och ta emot den information som redan finns.
 
Kram & kärlek 💖
1 Misstjejen:

skriven

Hej

Jag undrar om kommer det blir värre med tid som har gör med Nils så han fick utbrott. Kommer det blir värre med tider? Eller sluta han med att kommer den arbetsplats?

Jag vet ju jag är oroligt och känner mig inte tryggt även om jag försöka var ärligt mot några så dom förstår inte hur jag känner inför det...

Ha det bra

2 Misstjejen:

skriven

Hej

I några kvällarna har det känns att jag börja varv upp och längtar efter något. Jag tror väl det har gör med C kvinna då det var min sätta att dricker te för lugna ner mig. Men jag dricker typ några gånger. Jag vet att jag längtar efter C kvinna men har du något tips på hur ska jag lugna ner mig på kvällarna än behöver dricker några mugg te.

Har du något bättre tips till mig för kvällarna? Men musik kan var bra samtidigt det blir mer som jag är i en drömvärld. Har du något bättre tips på vad jag kan gör på kvällarna än jag behöver dricker te för ofta...

Något tips?

Ha det bra

3 Nornan :

skriven

Humlor är ju fascinerande och rätt söta! Vore roligt få veta vad de olika kraftdjuren har för betydelse och vad de vill säga oss.

Har i flera år tänkt att mitt kraftdjur är hare. När jag är på promenad kan jag plötsligt och utan anledning börja tänka på harar och från ingenstans så dyker alltid en hare upp sekunder efter. Ganska lustigt ändå.

Hoppas du mår bättre nu Es. Kram!

Svar: Du har nog rätt i att ditt kraftdjur är en hare... och tack, lite bättre mår jag, kram :)
Esmaralda

4 Misstjejen:

skriven

Hej

Igår tänker jag direkt på E kvinna som är min samtalskontakt när den situationen händer i arbetsplatsen. Hon har tre olika yrkesrollen men en är samtalskontakt som hon är till mig. Jag undrar hur hon mår och hoppas på hon är okej. Jag vet att det händer ofta när en situationen dyker upp automatiskt tar jag på mig själv som en hjälte. Jag vet inte hur ska jag gör...

Har du något tips som vad kan jag gör just nu?

Ha det bra

Svar: Lita på din egen känsla och gör du själv känner är rätt, kram :)
Esmaralda

5 Essie:

skriven

Hej Es <3
Fick veta att exet ska dela på sig. Undrar om hans sambo genomgått samma som jag fick göra eller om hans version är sann?
Kommer detta bli en tuffare period igen för mig nu?

6 Misstjejen:

skriven

Hej

Jag märker att det har börja mer att jag känna av kärlek och glädje. Jag vet inte om det har gör med någon men jag tror att jag vet vem som jag längtar efter... C kvinna såklart men det finns andra händelser och andra personer och en katt och en del som jag ser emot fram så jag har känna på inför här året och nästa år.

Är det något känslan som jag känner är lyckligt för jag blir mer positiv med tid?

Ha det bra

Svar: Bra, fortsätt öppna upp känslomässigt ! Kram :)
Esmaralda

7 Jossan :

skriven

Godmorgon

Jag har ingen aning om vilket kraftdjur jag har.. om jag har något..

Just nu är en fd klasskompis på flykt från kriget i Libanon. Får hoppas hon lyckas ta sig där ifrån snart…

Igår kunde jag inte somna.. fick en stark känsla att jag inte kommer få barn.. eller träffa någon. Att man kommer vara ensam hela livet. Jag förstår inte varför jag är så rädd och inte kan lita på universum att det kommer? Men det är väl att man väntat så länge och inte lyckats… jag försöker iallafall lyssna på en meditation för att attrahera kärleken..

Kram

Svar: Visst kommer kärleken till dig, kram :)
Esmaralda

8 Bjork:

skriven

Hej kommer vi får en ny kollega som ska vara i repan

Har en liten önskan om att få ändra mina arbetstider men det kommer jag inte säga till chefen för det kommer jag inte få ändå.


Kram

9 .:

skriven

Hej Es!
Mitt kraftdjur är med stor sannolikhet fjärilen 🦋 är jag inne på rätt spår tro.

Jag och M skulle ju ha fikat i somras och om jag känner henne rätt så vill hon (även om det börjar kännas lite konstigt och jag börjar tvivla). Två gånger har jag påmint men det har ändå inte blivit av. Törs jag nu fråga en tredje gång eller ska jag bara låta det vara? Det gör lite ont i hjärtat faktiskt.

Svar: Ja du verkar vara inne på rätt spår.Gör gärna ett sista försök med fikat, kram :)
Esmaralda

10 Romans:

skriven

Godmorgon
Jag har försökt i omgångar att komma fram till vilket kraftdjur som tillhör mig men inte lyckats., ännu…
Jag gillar oxå humlor 🐝 dom är så fina, dock tror jag inte det är just mitt kraftdjur.
Träffade hen igår och nog är en velig även om dom nu bestämt sig att försöka åter igen..( hål i huvudet i min mening)
Min känsla säger dock att min chans står kvar då jag känner det finns något mellan oss.. har jag rätt?
Kram :)

11 Lotta S:

skriven

Det skulle vara spännande att veta vilket som är mitt kraftdjur. Och god energi, vem skulle inte behöva mer av den varan!
Ser du specifika varningar hur eller när vi kunde undvika smittor nu inför resan? Kan ju knappast isolera oss i två veckor och det är många som är sjuka, men jag frågar ifall om något konkret syns. Eller ser vi ut att klara oss?

Svar: För att undvika smittor nu och under resan så tvätta händerna regelbundet ! Kram :)
Esmaralda

12 Alex:

skriven

Hej Esmeralda,
Har ett möte idag om en tjänst. Kanske inte leder till någonting. Jag är även lite osäker på om det passar mig. Eller också rädd för utmaningen som det skulle innebära. Vad ser du?

13 Mimi:

skriven

Hej!

Kan du se vilket mitt kraftdjur är? Blir livet lite lättare snart, någon positiv förändring?

Kram

Svar: Du får själv känna in vad det gäller ditt kraftdjur... och jag ser att livet kommer kännas lättare på lite sikt, kram :)
Esmaralda

14 Skrållann :

skriven

Hej!
Jag har nog inget kraftdjur men fjärilar ger mig lite extra energi🦋
Dottern träffar en jättetrevlig kille som är ett år äldre än henne.
Ändå får jag en tveksamhets känsla. Kanske är det för hennes tidigare otur med pojkvänner som gör att den känslan infinner sig?! Är det en bra kille för min dotter med goda intentioner då det kan bli något varaktigt eller är det bara ännu en som kommer krossa hennes hjärta? Vill ju inget hellre än att se henne lycklig☺️

Kram❤️

Svar: Mycket talar för att det så småningom kommer någon annan för dottern, kram :)
Esmaralda

15 Essie:

skriven

Fint med Humlor, <3

Vet inte alls vad mitt kraftdjur skulle vara. Älskar så många djur.

Skrev innan med.. men borde jag sträcka ut en hand till henne eller är det bäst jag håller mig undan? Jag är på en bra plats med mig själv nu och det förflutna är i det förflutna och ska inte rivas upp

Svar: Bra, separera det förflutna från nuet, det blir bäst, kram :)
Esmaralda

16 Mimi:

skriven

Hej!

Kan du se vilket som är mitt kraftdjur? Blir livet lite lättare att leva snart, någon positiv förändring?

Kram

17 <3:

skriven

Kommer utbetalning på 10.000 den här veckan? Blev det för sent med ansökan ? Kommer de inte handlägga den nu. Utan det blir i december?
Kram

18 Hon:

skriven

Hej,
Han verkade lite irriterad igår, tog han illa upp pga min feedback på hans arbete och så?
Kram

Svar: Lite , kram :)
Esmaralda

19 kristina:

skriven

Hej!
Kommer ihåg när jag gick i lågstadiet, så sa min klasskamrat att hon tyckte jag såg ut som en åsna:) Men tror inte att hon menade något negativt med det.
Tror du att åsnan kan vara mitt kraftdjur?

Krya på dig och önskar dig en snabb återhämtning.
Kram och tack för arbetet du gör...

Svar: Du får själv känna efter inom dig, kram :)
Esmaralda

20 Ester:

skriven

God morgon!
Kommer jag flytta till annat boende under nästa år där jag kan trivas bättre.
Kram

Svar: Ja en flytt kommer men kan inte säga exakt när, kram :)
Esmaralda

21 SarA:

skriven

Oj vilken depression jag börjar hamna i. Jobbet gör mig så deppig. Hela jag mår så dåligt, huvudvärk, illamående, låg energi och livsglädje. Jobbproblemet hänger över mig, mitt tillfälliga uppdrag tar slut 19 december och därefter står jag utan jobb. Just nu känns det motigt då det inte finns mycket att söka som passar in. Ser du om jag står utan jobb mot årsslutet eller dyker det upp något för mig? Kram

Svar: Något nytt kommer men KAN bli en period av arbetslöshet där emellan, kram :)
Esmaralda

22 Lou:

skriven

Mitt andedjur är varg, har du sett, men vet inte om kraftdjur är det samma?

Några lyckosamma händelser framöver månntro?

Kram :)

Svar: Jo, det är samma sak.... och det kommer en hel del positiv och fint din väg... kram :)
Esmaralda

23 Anki:

skriven

Godmorgon Es
Älskar humlor de visar verkligen att det omöjliga är möjligt !
Så ljuvligt att du har humlan som kraftdjur <3

Själv gjorde jag en trummresa i syrrans regi . Det var en shaman som trumma och jag låg där och tänkte nu kommer det en varg eller en svart vacker panter...men icke det kom en uggla ! Vilket jag tror är mitt kraftdjur.

Igår såg alla runt mig norrsken men inte jag inte ! En nackdel att bo i skogen ;-)

Trevlig tisdag önskas alla

Svar: Ja, ugglan bär du med dig och det är ett mäktigt djur !Kram :)
Esmaralda

24 55:

skriven

Intressant inlägg. Kan inte få fram mitt kraftdjur. Ibland får jag för mig det är domherren eller jag vet inte. Känner du in? Men jag tycker om humlor

Svar: Visst kan det vara domherren, kram :)
Esmaralda

25 Skorpan:

skriven

Ja jag har nångång hört vilket mitt kraftdjur är men är inte helt säker. Varg kanske? Eller ser du Es om det är hackspetten?

Styrelsemöte idag, hoppas att det går bra...

Ha en bra dag!
Kram Skorpan

Svar: Jag ser inte vilket ditt kraftdjur är... men det tror jag att du själv kan känna... går fint på styrelsemötet, kram :)
Esmaralda

26 Berg:

skriven

Kraftdjur är fantastiska, min har jag förärat med en tatuering. Vet inte hur andra har det, men jag upplever det som en stor hjälp, en trogen vän.

Igår redovisade jag mina forskningsplaner för gruppen, gick ok. Men känns lite naket att bli bedömd och utsatt för folks tyckanden. Det är svårt att vara tvärvetenskaplig, man blir lite annorlunda i det som görs..
Men går å andra sidan inte att göra saker än på sitt eget sätt..

Allt gott!

Svar: Vad roligt att du kommit nära ditt kraftdjur och visst gör det skillnad !Kram :)
Esmaralda

27 Maja:

skriven

God morgon Esmaralda,

Oj , undrar vilket som ar mitt kraftdjur men jag vill att vi skaffar katt! Ja det vill hela familjen, bara vi hitta ett satt att ordna med allt det praktiska.

Jag kanner mej besviken pa en kompis som ar lite mer en kompis jag gar ut med och har kul. Hade kanske onskat lite mer men aven om hon ar psykolog sa tror jag hon inte vill prata for mycket...
Det har kommit fram saker, bara sma handelser, kanske nagot som sagts tillsammans eller fran annan nar vi varit ute. Jag kanner som att det smusslas och rent av ljugs lite hit och dit. Jag har en kansla jag ej kan lita pa henne.
Kanns bara att det ar nagot hon stor sig pa hos mej och handlar darefter vilket har fatt mej efter nagra kommentarer att bli riktigt irriterad.

Har jag ratt? ljog hon t ex om sin resa till Paris i helgen? Jag har en stark kansle hon doljer nagot.

Har hon ett arligt uppsat eller ar det faktiskt lite logner och saker som sags bakom min rygg?

Kram
Maja

Svar: Kan vara så att hon försöker dölja något som hon vill behålla för sig själv och det handlar inte om dig... kram :)
Esmaralda

28 <3:

skriven

Ser det ut att bli en fin resa till ☀️? Längtar så nu utomlands. Ska packa och fixa med lite klänningar. Något speciellt positivt som kommer hända på resan ? Kan jag möta min kärlek?
Kram

Svar: Var öppen för lite nytänk och det kommer bli en fin resa, kram :)
Esmaralda

29 Hon:

skriven

Jag tycker jag har känt mej så idiotisk senaste tiden, alltså riktigt osmarta tankar och handlingar som jag har gjort, främst gällande mitt jobb och socialt sett.. pinsamt osmart. Är det en fingervisning till att jag borde göra en förändring eller får man bara acceptera att man gör bort sej ibland?
Kram

Svar: Ibland gör man bort sig och det gör vi alla men samtidigt skulle det inte skada om du skapar den förändring som du egentligen vill ha, kram :)
Esmaralda

30 Louise:

skriven

Har ingen aning vad mitt kraftdjur är.

Har tappat livsgnistan helt nu. Vi har inte fått något domslut av kammarrätten men jag vet ju att det blev avslag. Nu vet jag inte hur vi ska göra.
Jag vill ju separera då jag känner att vi växt ifrån varandra. Han säger att vi inte kan för vi levt med varandra halva våra liv. Men folk som varit tillsammans i 50 år separerar så varför skulle inte vi kunna göra det.
Tycker han kväver mig i förhållandet. Han kan inte låta mig vara ifred någonstans.
Han vet innerst inne tror jag att vi bör separera men vågar inte vara ensam.
Men jag måste börja ta hand om mig själv.

Idag är det dags för intervju. Egentligen skulle det varit på plats men nu blev det digitalt istället men det får gå det också. Är som förskollärare i Burlöv kommun.
Jag behöver ju ett jobb och det är typ helst denna vecka. Eller denna månad i alla fall.
Kommer jag att få chansen att bli anställd på någon av de förskolorna? Hur stor är chansen?
På måndag börjar min praktik. Det ska bli trevligt och kommer vara där i fem veckor. Blir det i så fall jobb efter praktiken?

Imorgon ska jag ringa CSN. Måste försöka lösa en avbetalningsplan för de 6800 kronorna som jag har kvar för 2022 och hoppas att de kan låta mig göra det. Kan inte betala drygt 8400 denna månaden. Då måste jag ha ett mirakel innan dess. En lottovinst eller något.

Ha en fortsatt fin tisdag och tacksam för svar. Kram

Svar: Tänk ett varv till och lev sedan det beslut du fattar !Chansen till anställning just nu ser inte särskilt stor ut tyvärr
Hoppas jag har fel !
Kram :)
Esmaralda

31 Johanna:

skriven

Kära E,

Ska jag berätta om mina känslor för honom? Känner han lika? Får känslan att han inte riktigt vet vad han har mig

Kram

32 Orolig själ:

skriven

Snälla E! Var är din känsla ang min man ! Har han talat om sanningen för mig att han blivit lurad på pengar eller har han spelat upp pengarna och är spelberoende och försöker mörka det genom att det ska låta bättre i våra öron ? Snäll ser du något ? Trevlig dag kram

Svar: Kan vara så att någonting mörkas, kram :)
Esmaralda

33 Ally:

skriven

Tumme upp eller tumme ner i det jag tänker på.. chans kvar?
Kram 🤗

34 Igges matte 🐈‍⬛:

skriven

Intressant med kraftdjur, mitt är Sköldpaddan 🐢

Kram 🐈‍⬛

Svar: Energi och beslutsamhet, som sköldpaddan står för, härligt.. kram :)
Esmaralda

35 <3:

skriven

Blev BO stött av det jag skrev i lördags?
Att jag tyckte det var lite konstigt att han ville åka från en annan stad och hämta mig när jag varit ute på middag. Kommer han höra av sig igen?
Kram

36 Orolig själ:

skriven

Snälla E! Var är din känsla ang min man ! Har han talat om sanningen för mig att han blivit lurad på pengar eller har han spelat upp pengarna och är spelberoende och försöker mörka det genom att det ska låta bättre i våra öron ? Snäll ser du något ? Trevlig dag kram

37 Bjork:

skriven

Hej hur lever man mer i nuet och öppnar upp sitt hjärta mer?

Kram

38 Klara:

skriven

Hej, varför får jag starka vibbar från Simon? (han med svart hår) tror han heter så. Camo byxor. Kram Klara

39 AnnaK:

skriven

Oj vad kan mitt vara. Höna? Är ju så chicken man bara kan bli 😂 Fick höra varg en gång men kändes för dramatiskt. Nog för att jag är en ensamvarg men ändå. Intressant iaf att vi har kraftdjur 😊

Kram 🤗

40 Helena Ir:

skriven

Kraftdjur. Rätt ofta ser jag både harar och katter tidig morgon. Speciellt hararna kan sätta sig och titta på mig innan de skuttar vidare. Kanske de säger: skynda långsamt, sådär på morgonen. Men annars är det nog inget som ligger nog för mig..Det där med Kraftdjur. Tror jag är en katt eller hare själv rekarnerad..eller vad det heter! Bestämmer själv! Går efter eget huvud. Håller mig nog till de på Alltet..De får hålla mig sällskap däremot :)
Sån är jag!

Tränat kul att träffa en del!

Ha det! Krya..krya!

Kram

41 En Ängel med stort hjärta :

skriven

Kära Es


Tack för svar häromdan det var mitt älskade minsta barnbarn som hade skickat jättegulligt sms till sin mormor ♥︎

Jag har väldig connection med vissa hundraser o är fascinerad av rovfåglar o har respekt för vargar så det var svårt att välja mitt kräftdjur.

Fråga Kan du få till dig varför jag känner mig så sorgsen o bara gråter vissa dagar. Idag när hemtjänsten skulle hjälpa mig med dusch vågade hon inte pga fallrisk! Så hon tvättade av mig o när hon gick frågade hon om jag ville ha en kram o det ville ju gärna♥︎ hon blev rädd när jag inte svarade när hon kom in vilka underbara människor som bryr sig så! Hon såg att jag var yrslig o kunde knappt resa mig ur sängen.
Får du en känsla att jag blir sämre eller är det bara tillfälligt?

Hoppas på ett svar i vilket fall som helst blir så tacksam

Kram☆♥︎☆

Svar: Det känns som om det här är tillfälligt men du behöver typ sjukgymnastik för att stärka kroppen och musklerna. Somliga människor i vården har hamnat helt på rätt plats, kram :)
Esmaralda

42 Vb:

skriven

Hej! Ser du om Elina får plats på den fritidshem nära oss? Ser du om det tar flera månader eller år?

43 Ghostwriter :

skriven

Du kanske besvarat de innan på annan kommentar men undrar om vi i Sverige behöver vara oroliga för stormen som är på G?

Mitt kraftdjur vet jag inte va det är, känns som det kan vara olika i stunden. Baserat på ”elementen”. Natur, vatten osv



Kram :)

Svar: Stormen kommer kännas av men några stora katastrofer känns det inte som att det blir, kram :)
Esmaralda

44 Slumpen:

skriven

Tänk, att vi skulle träffas som vi gjorde idag, just där, efter alla dessa månader, det trodde jag inte..har gått igenom i min skalle så många gånger vad jag skulle säga i det jag behövde ta upp, men det gick ju inte där vi nu möttes..
hur kände och tänkte han?
Ibland är det bara meningen oavsett i vilken form det kommer, det var verkligen fint att se honom, känner saknad...
Kram

45 Evelina:

skriven

Hej, är vår hankatt okej? Kram

46 G.H:

skriven

Hej Esmaralda :)

Har hittat ett dagis som verkar fantastiskt:) var där i dag och kollade in det, och det verkade superbra. Precis det jag letar efter.

Får du nån känsla? :) är det så bra som jag tror, kommer sonen trivas?
Kram

Svar: Jag får en positiv känsla, kram :)
Esmaralda

47 Rädd:

skriven

Jag är så trött på jobbet och över lag. Gjorde jag rätt att vara så öppen mot chefen hur jag känner?

Kram och kärlek

Svar: Ja jag tror nog att du behövde det, kram :)
Esmaralda

48 Hanna:

skriven

Hej!

Mitt kraftdjur är ugglan. Det har jag vetat sen jag var liten. Har till och med haft ett möte med en uggla på nära håll och det levde jag länge på kan jag säga.

Humlor är fantastiska, det har jag insett på senare år. Söta är dom också ☺️

Kram kram

Svar: Ja, Ugglan tillhör dig och är ett helt underbart djur, kram :)
Esmaralda

49 vilsen.:

skriven

Hej E.
Miste en son i 5 månaden i juli. Igår ansökte min man sen 15 år och fyra levande barn skilsmässa.
Kommer han att ändra sitt beslut eller är detta slutet på oss?

Kram

Svar: Du är fortfarande i sorg efter barnet du mist och du är inte redo för skilsmässa känns det som. Jag tycker att du ska se till att få samtalsstöd snarast.. det tror jag att du behöver, kram :)
Esmaralda

50 Mercan:

skriven

Esmaralda jag kämpar idag utan sigg alls och tänker inte alls köpa längre inte alls imorgon ,det känns jobbigt men jag vet att det är så bara första dagarna, hoppas blir rökfri i morgon och lyckas sluta helt 😤😬😑jag skriver till dig och fortsätter röka hela tiden ,jag vet att det är meningslös att röka hoppas jag ska klara det😡😤😑

Svar: Kämpa på, heja dej, kram :)
Esmaralda

51 Hon:

skriven

Tack för svar. Undrar om den förändring som jag egentligen önskar handlar om att skapa sig en ny sysselsättning? För jag kommer inte på nån annan förändring jag vill göra. Skrämmande att byta då jag känner att jag med min personlighet inte passar in på de flesta arbetsplatser, men samtidigt vill jag ut från detta ensamma jobb som tär på mej...
Kram

Svar: En ny sysselsättning kan vara precis det du behöver, kram :)
Esmaralda

52 Skorpan:

skriven

Ja ännu har kraftdjuret inte kommit till mig, men kanske det kommer.
En konstig dag har det varit..
Kram Skorpan

53 Djur:

skriven

Tycker det är fint med kraftdjur och tror jag har många olika.. känner en dragning till flera olika djur och humlor gillar jag väldigt mycket med🐝 gillar även kråkor, lejon, tiger, varg, örn, panter mm.. men en mus vet jag iallafall är ett av mina kraftdjur av det jag har fått höra☺️



Es, har det ganska jobbigt på jobbet nu. Kämpar verkligen för att göra så bra ifrån mig som möjligt, men känns som det är mycket falskhet och avundsjuka människor kring mig. Känner inte att jag kan lita på någon där, miljön där är väldigt toxic och falsk.. och mycket skitsnack bakom ryggen. Försöker att göra ett så bra jobb jag kan för att eventuellt få fast i framtiden men känns som om att vissa bara väntar på att man ska tabba sig.. tappade lite av gnistan och motivationen idag efter att ha pratat med min chef och tror att någon gått bakom ryggen på mig och snackat skit..
Får du till dig något råd om hela jobb-situationen?något tips kanske eller finns det någon vägledning till mig💜 kram

54 A:

skriven

Har för mig man via denna blogg skulle tänka på ett djur, och sen säga till vad man fick upp... minns inte riktigt vad det var men hade kanske med madame i Paris att göra. Jag har för mig jag fick upp mullvad. Vilken jag tänkte var konstigt, men tror ändå det passar mig. Har faktiskt glömt bort det tills jag läste detta inlägg!

🙂

Kram!


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: