Kamelbullen.....

 
I Egypten firar man kamelbullens dag 😆..... och hĂ€romdagen firade vi ju kanelbullen.
 
Jag köpte en pÄse kanelbullar pÄ Ica Maxi nÀr det begav sig...... kom hem och lade pÄsen i brödburken och sÄklart glömdes den bort.   I gÄr hittades pÄsen och det var rena mordvapnet.. stenhÄrda och livsfarliga bullar !
 
IstÀllet hittade jag nÄn form av kakmix  som ocksÄ lÄg intryckt i brödburken och jag tÀnkte att jamen, jag prövar !  Och sÄ bakade jag en toscakaka pÄ mix.
 
 
Man kan inte misslyckas och det blev faktiskt riktigt gott !
 
Ett tips om man Àr sugen pÄ hembakat men inte gitter dra igÄng en ordentligt bak !
Med fusk kommer man lÄngt !
 
 
 
Kram & kĂ€rlek 💖
 
 
 
 
1 Misstjejen:

skriven

Hej

IgÄr tÀnker jag pÄ C kvinna som jag skriver i sms förra gÄng. Det kÀnns lite dumt men jag bruka var bra pÄ smiter och komma undvika en viss situationen nÀr jag sagt nÄgot som jag ska inte sÀger till nÄgon. Men hÀr gÄng kÀnns bara att jag kan inte undvika men jag hoppas ju hon glömma bort det sÄ snart. SÄ kanske det ska hjÀlpa om jag försöka var positiv och trevligt Àven allt flyter pÄ Àven visar det Àr okej och igÄng pÄ allt som vara. DÄ borde hon glömma bort det som var?

Jag förstÄr ju vad du menar med att jag behöver varv ner första och smÀlta in Àven rensar allt inom mig sjÀlv tills det kÀnns mjukare och lugnt dÄ det bruka blir en inflytande pÄ som vanligt.

Jag vet ju jag bruka ju försöka smÀlta in efter jag sagt nÄgot som jag borde inte sagt till nÄgon dÄ det fungerar bÀttre och person glömma bort det.

Jag behöver bara jobbar med det och ser andra positiv sidor sÄ det ska hjÀlpa mig.

Hoppas jag fixar det.

Ha det bra

2 Misstjejen:

skriven

Hej

Jag mÀrker nÄgot som Àr inte bra för förra vecka eller tvÄ veckor sedan dÄ insÄg jag pÄ morgon var bara kl 6 och ute Àr redan mörkare dÄ tÀnker jag att jag har fastnar vid dessa tankar sedan somras och Àlta i dessa situationen Àven har inte slÀpper det. SÄ nu inser jag att jag har slösa pÄ tid och alla dagar har förbi. Jag glömma bort det bara. Jag bruka har bra att koll pÄ vÀder och tid i nÀtet men inte hÀr gÄng.

DÄ bestÀmt jag mig slÀpper allt problem och gÄ vidare. Tar dom i nya tag istÀllet. Var positiv och glömma allt som var hÀnder.

Hur hemskt Àr det att jag insÄg sÄ jag slösar bort med tid.

SÄ nu fÄr jag försöka var positiv dessa sista mÄnader för 2024 Är.

Hur kan det blir sÄ...

Ha det bra

3 Misstjejen:

skriven

Hej

Jag kÀnner en kÀnslan Àr nervös eller oroligt. Lite inblandad kÀnslor Àven pirrigt. Jag vet inte vad Àr det. Har det gör med hÀr höstterminen? Lite negativ och positiv inblandad kÀnslor. Vad kan det vara? NÄgot bra eller... inbillar jag för mycket? Jag har titta sÄ mycket pÄ en serie tunnelbanan i helgen eller har det gör med C kvinna eller nÄgot annat?

Vad kan det vara? Är nĂ„got nĂ€rmare just nu Ă€n tidigare?

Ha det bra

Svar: Försök hitta balansen inom dig sjÀlv.... hitta ditt eget inre lugn, kram :)
Esmaralda

4 J:

skriven

Gomorgon,
Har hunden det bra?
Kram

5 Smaragd :

skriven

God morgon,

Kommer dem som hittade igÄr köpa vÄr bostad eller blir det nÄgra andra?

Kram!

6 <3:

skriven

Godmorgon Es, börjar mötet nÀrma sig med min soulmate ? Ser du mig i en seriös relation snart ? Hur trÀffas vi?
Kram

Svar: Mötet kommer men kan tyvÀrr inte sÀga nÀr... beror ocksÄ pÄ hur pass öppen du sjÀlv ocksÄ Àr... kram :)
Esmaralda

7 Bjork:

skriven

Hej blir det nÄgon tjejmiddag framöver?

Lyckas jag fÄ dom lediga dagarna jag vill ha vid jul?

Kram

8 Lotta S:

skriven

PÄ tal om bakverk, fÄr du till dig varning om min kost just nu? För mycket fett eller sött?

Svar: Försök ha en god balans... och du kÀnner sjÀlv vad som Àr rÀtt för dig... kram :)
Esmaralda

9 Tess:

skriven

Godmorgon Es

Skönt att lÀsa att fler Àn jag som fuskar med bakning ibland haha :)

Nu stÄr jag inför en flytt och allt vad det innebÀr, jag hade tidigare panik och Ängest över det som komma ska men nu tycks jag kÀnna mig tillfreds med situationen. Kommer det nya bli bra & kommer vi bli mer överens nu som sÀrbos? Och Ser du nÄgon resa kommer ske i vinter? Vill sÄ gÀrna uppleva nya platser.

Ha en fin mĂ„ndag! Kram ♄

Svar: Jag fÄr en bra kÀnsla kring sÀrboskapet.... och en resa kÀnns det ocksÄ som att det ska bli, kram :)
Esmaralda

10 Mercan:

skriven

Esmaralda nĂ€r vi kommer dit hemma i Bulgarien min mor ska sammla arbetsĂ„ren som blev inte rĂ€knade hĂ€r till hemnes pension ,hon fĂ„r bara 500 kr pension ,du hade svarat att hon kommer fĂ„ betydligt mer, kommer allt ordna sig och att hon fĂ„r det hon missade Ă„cksĂ„đŸ€—đŸ’•đŸ™‚

Svar: Ja, det finns en chans att det blir en bra lösning pÄ detta, kram :)
Esmaralda

11 Skorpan:

skriven

Ibland kan man vÀl göra det lite lÀttare för sig, smaken Àr huvudsaken ;).

SmÄ irriterande fel jag gör o ger bilden av mig sjÀlv som att jag inget kan, jÀklar i. Stör mig mycket.

Vad har denna vecka att erbjuda Es? En man ;)? NĂ„got annat?

Ha en bra dag!
Kram Skorpan

Svar: SmÄfel fÄr man lov att göra.... och du kan MYCKET.. sÄ Àr det bara !NÄgot smÄmysigt kan ske denna vecka... kram :)
Esmaralda

12 Anki:

skriven

Godmorgon Es
Haha ja med fusk kommer man lÄngt Men för mig Àr inte sÄna mixer fusk De Àr det enda sÀttet jag lyckas fÄ ngt Àtbart nÀr det gÀller bakande ;-)

IgÄr kom bekanten med entecoteskivor och sötpotatis ...Jag hade pommes i frysen sÄ sötpotatisen fick göra sÀllskap i ugnen efter receptsök pÄ googel. Har aldrig Àtit sötpotatis innan och det vart vÀl ingen wowupplevelse men ok..

Ny vecka nya möjligheter ?
Idag vattengympa pÄ sjukhuset

Kram Anki med flock

Svar: Vilken god mat din bekanting hade med sig !Jag gillar sötpotatispuré... man gör den precis som potatismos och har 50 % sötpotatis och 50 % vanlig potatis... jÀttegott !
Mysigt med vattengympa, kram :)
Esmaralda

13 Yvonne gammal kund:

skriven

Godmorgon Esmaralda!

Toscamixen har jag ocksÄ bakat, den Àr jÀttegod!
Kanelbullar har jag bakat just nu, men görs inte ofta. Hittade ett recept som var enkelt pÄ kanel och kardemummakaka! SÄ himla god! Luktar jul i hela huset nÀr man gör den.

Drömde om en vit liten hund, som sa "jag Ă€r din". Är du min, sa jag. Jag ska ju inte ha fler. " Jo jag Ă€r din nĂ€sta hund", sa den. Hmm kan du hjĂ€lpa mig tolka? Är det rĂ€tt och slĂ€tt sĂ„ mĂ„ntro?

Ha en fin mÄndag!

Stor kram.

Yvonne

Svar: Jag kan ocksÄ kÀnna av en mindre hund i din framtid men ser ingenting exakt, kram :)
Esmaralda

14 🌾:

skriven

Hej Es!

Vi skulle börja med telefonsamtal. Men av en specifik anledning (som jag inte vill skriva hÀr) undrar jag om det blir ett samtal nÀr man trÀffas ocksÄ?

Svar: KÀnns faktiskt lite osÀkert, kram :)
Esmaralda

15 Bjork:

skriven

Hej kommer min familj tycka om min egna lilla famil?

Kram

Svar: Ja det tror jag, kram :)
Esmaralda

16 Jossan :

skriven

Godmorgon
MÄndag igen! Tiden gÄr fort och kylan kommer mer och mer.

StĂ€ller sĂ„ mycket frĂ„gor kring hur jag ska manifestera saker men det Ă€r svĂ„rt. KĂ€mpar pĂ„ men det gĂ„r inte sĂ„ bra för mig. Men men saker ska vĂ€l komma nĂ€r det Ă€r menat men det Ă€r svĂ„rt nĂ€r man blir Ă€ldre och man ser hur de som Ă€r yngre lyckas med det man vill ha sjĂ€lv
.

Ser du om det blir umgÀnge med killarna frÄn i somras snart?

Kram

Svar: Bra ting kommer för dig, helt klart, kram :)
Esmaralda

17 G:

skriven

Hehe ibland blir det inte hur man har tÀnkt, men ÀndÄ blir det bra!

Es, se du om det blir nÄgra rimliga budgivningar efter vÄr lÀgenhetsvisning idag?

Kram!

18 MalinS :

skriven

Godmorgon Esmeralda!

Jag har haft en skit vecka med sjukstuga, negativt graviditetstest samt Ängest över att det nÀrmar sig min brors Ärsdag dÄ han gick bort. Imorgon fyller jag Är, kÀnner mig sÄ pessimistisk.

Ångesten över att jag mĂ„ste börja inse att ett andra barn inte kommer min vĂ€g Ă€r övervĂ€ldigande. Jag kan grĂ„ta floder om jag inte var pĂ„ jobbet.

Har du nÄgon spontan spÄdom inför min födelsedag imorgon som jag kan glÀdjas Ät?

Skönt att det inte Àr grÄtt och regnigt iaf.

Kram

Svar: Du ska veta att din framtid innehÄller betydligt mer positivt och fint Àn du kanske tror just nu, kram :)
Esmaralda

19 Emmna:

skriven

Kommer jag och p blir bÀsta vÀnner?

20 Dunegull :

skriven

Hur kommer det gÄ för den arbetsplats jag Àr pÄ idag. Söker ju annat för fullt men inget napp.
Men blir det bra för dem andra sen med den ledning som finns idag? Jag Àr sÄ imponerande att man kan bygga en svensk organisation kring den typen av mÀnniskor. FÄr de aldrig tillbaka ska karma?

Kram

21 A.:

skriven

Godmorgon kĂ€ra Esmeralda, hoppas att du mĂ„r bĂ€ttre och bĂ€ttre nu. 🌾

LÀmnade en jÀttejobbig vecka..
Kan du se om nĂ„got trevligt hĂ€nder mig denna vecka? Man kan ju alltid hoppas. 😊

Kram❀

Svar: Det lÀr i alla fall bli en lugnare och mer harmonisk vecka, kram :)
Esmaralda

22 Jennifer:

skriven

Godmorgon finaste Esmaralda! SĂ„ skönt att höra att du Ă€r pĂ„ bĂ€ttringsvĂ€gen, men det tar sin tid att tillfriskna frĂ„n hjĂ€rninflammation. Krya pĂ„ ❀

Fina Esmaralda, det lutar Ät att det blir Oman för mig i februari. Har visserligen varit dÀr tidigare men vill vÀldigt gÀrna till södra delen och utforska den.

Allra helst skulle jag vilja ta mig till Jemen frĂ„n omanska grĂ€nsen, men det blir nog svĂ„rt dĂ„ grĂ€nsen officiellt Ă€r stĂ€ngd. ÄndĂ„ vill jag och kĂ€nner en lĂ€ngtan dit. Till Jemen. Blir det ens möjligt att resa dit för mig nĂ„n dag?
Kram,
Jennifer

Svar: Oman Àr ett hÀrligt land.. jag har ju ocksÄ varit dÀr....och blev sÄ glad i alla deras getter :)Jemen ser det inte ut som om du kan Äka till nÀrmaste tiden men det kommer... en dag kommer du dit.. kram :)
Esmaralda

23 Evelina:

skriven

Hej, kommer jag att klara mitt teoriprov för körkortet denna gÄngen?

24 A.:

skriven

Tack snĂ€lla för ditt svar. ❀ LĂ„ter skönt med en lite lugnare vecka!

Kram!

25 <3:

skriven

Ser du mig gravid i höst ?đŸ€«
Kram

26 Linda:

skriven

Hej!
Jag har av och till de senaste 14 Ären haft kontakt med en man och nu har han plötsligt slutat höra av sig. Kommer jag aldrig mer att höra nÄgot frÄn honom eller Àr det bara ett uppehÄll?
Kram Linda

Svar: Jag tror du kommer höra av honom igen sÄ smÄningom, kram :)
Esmaralda

27 En Ängel med stort hjĂ€rta :

skriven

Godmorgon bÀsta Es!

Har du inte sett Benjamin Ingrossos program? Han hade ocksÄ glömt bort sina kanelbullar, men la alla i en springform hÀllde mjölk över o lite extra kanel och det sÄg sÄ gott ut:)

Skönt att du Ă€r pĂ„ bĂ€ttringsvĂ€gen ♄

FrÄga
IgÄr fick jag ett sms, men det gick inte att öppna. Jag tog bort en hel del gamla som hade jag sparat men det gick inte ÀndÄ??
Imorse vaknade jag av ett kraxande ljud högt o ser att mobilen lyser o dÄ stÄr det ett personligt meddelande hann se "tack sÄ mycket o lite till o ett namn" sen försvann det - det finns inte kvar sÄ jag kan lÀsa vad det stod. Hoppas att du fÄr till dig vad detta var o varför! Var det ett budskap eller rentav en varning av nÄt slag?

Hoppas pÄ ett svar Àven om du inte fÄr till dig nÄt...
Jag hörde nÀr fÄgeln flög!

Kram

Svar: Det kan ha varit ett budskap men det kommer inte till mig att det skulle handla om en varning sÄ det tror jag inte... och det kÀnns som om det kommer tillbaka sÄ smÄningom... kram :)
Esmaralda

28 Skorpan:

skriven

Tack Es!
ÅterstĂ„r att se om jag fĂ„r betala borttagandet av min uttvĂ€xt sjĂ€lv. Nya glasögonen blir svagare i alla fall o nĂ„gon operation rekommenderade hon inte Ă„t mig... Himla trevlig ögonlĂ€kare precis i min smak :).
Kram Skorpan

29 Mercan:

skriven

Tack sĂ„ hemskt mycket söta EsmaraldađŸ€—đŸ’•đŸ™‚đŸ’•đŸ€­

30 En Ängel med stort hjĂ€rta :

skriven

Sorry glömde skriva att kanelbullarna, mjölken o kanelen skulle in i ugnen☆♄☆

Kram igen

31 Misstjejen:

skriven

Hej

Jag vet inte hur ska jag hanterar den situationen idag som hÀnder pÄ arbetsplatsen att den kille Nils fick en stort utbrott sÄ alla fick stÄr och vÀntar ute.

Jag var inte beredd pÄ det och jag har aldrig tÀnker pÄ en viss som jag borde tÀnker pÄ tidigare sÄ exempel att inte var nÀra honom eller har ögonkontakt och inte ens nÄgot annat...

Det var nÄgot hÀnder dÀr tidigare.

Och jag vill svar pÄ din besvara pÄ frÄga. Jag ska försöka hitta den balansera och inre lugn inom mig sjÀlv.

Kan du gav nÄgot tips till mig om hur kan jag tÀnker pÄ nÀsta gÄng? Jag vet ju jag blir lite rÀdd och oroligt efter det men andra var coolt... jag Àr ju medmÀnniska och medkÀnsla men...

Har du nÄgot tips pÄ det till mig sÄ nÀsta gÄng nÀr jag finns dÀr Àven han Àr pÄ plats typ.

Har du nÄgot tips pÄ vad kan jag förbÀttras mig sjÀlv inför det?

Ha det bra

Svar: Jag tror inte att du behöver oroa dig för Nils... han ser inte ut att vara nÄgon fara för dig.Kram :)
Esmaralda

32 Linda N:

skriven

Åh, vilket mysigt inlĂ€gg. Perfekt en höstdag som denna! StĂ„tlig kamel-kanel dessutom.😅
Kram och fortsĂ€tt krya pĂ„ dig, Es!❀‍đŸ©č

Svar: Tack & kram :)
Esmaralda

33 Fiskaren:

skriven

Ha ha ha, kamelbullens dag !

34 Bjork:

skriven

Hej tack för svaret:)

Skönt att veta :)

Kram

35 LL:

skriven

Haft en turbulent sommar, fÄtt syn pÄ flera personers rÀtta jag och valt att lÀmna. Dysfunktionella relationer och situationer har varit huvudtemat under mÄnga Är, sjÀlvklart har jag jobbat pÄ det sÄ mycket jag bara kan. Undrar om det i somras nÄdde sin kulmen och om det kommer bli lugnare vad gÀller sÄnt i fortsÀttningen? SjÀlvklart mitt eget ansvar att sÀtta grÀnser men vore ju önskvÀrt att inte fortsÀtta dra till mig fler av de hÀr typerna... Och inte heller dras till dem. Gör vad jag kan för att inte göra det.

Undrar ocksÄ om du ser nÄgra extrapengar pÄ vÀg in?

LL

36 Skorpan:

skriven

Tror du att jag skulle kunna rÄka pÄ smÄfolket nÄngÄng?
Kram Skorpan

Svar: Ja det tror jag helt sÀkert att du gör, kram :)
Esmaralda

37 MFF :

skriven

Tycker du jag ska följa med mina vÀnner till VÀsterÄs och se nÀr MFF tar som guld?
Jag vill med kÀnner att det blir en lÄng resa, Àr det vÀrt det sÄ att sÀga?
Vill inte missa nÄgot samtidigt som jag Àr kluven.

Vad tycker du?

Kram

38 Bjork:

skriven

Hej ska vÄra nya kollega redan sluta?

Kram

39 <3:

skriven

Hur stor Àr chansen att utbetalning pÄ 15.000 kommer denna vecka till mitt konto ? Kram

40 Ally:

skriven

Haha 😆 huuuur kan man glömma bort kanelbullar nĂ€r man köpt dem., man Ă€ter ju upp dem direkt nĂ€r man kommer hem.. 😋
Hur blir kvÀllen hÀr nÀr vi ses, kanske fÄr jag nÄgon typ av svar..?
Kram :)

Svar: Japp, man Àter dom direkt.. om man inte glömmer dom.... en varning för sÄdan glömska... :)NÄgon typ av svar bör du fÄ... ta upp det till samtal om det inte kommer automatiskt, kram :)
Esmaralda

41 Cecilia:

skriven

Toscakaka Àr sÄ himla gott! Vi köpte gifflar som vi smörstekte och serverade med glass och kolasÄs. OcksÄ fusk med allt fÀrdigköpt, men riktigt gott.

I lördags blev det största flyttkaoset undanstÀdat, men det Àr alltid massa smÄfix kvar och kommer nog alltid vara sÄ. Börjar landa i nya hemmet, men ska rena med salvia för att rensa gamla energier och börja pÄ nytt lite. Har hamnat i en konstig period dÄ varken jobb eller trÀning kÀnns lockande. Kommer jag komma tillbaka till ett bra flow igen snart? Kramar

Svar: FÀrdigköpt behöver inte vara fel.Bra tÀnka att rena med salvia.
Du kommer in i bra flow igen, kram :)
Esmaralda

42 Yvonne gammal kund :

skriven

Tack för ditt svar Esmaralda!
FortsÀtt krya pÄ dig!

Kram

Yvonne

Svar: Kram :)
Esmaralda

43 Dunegull :

skriven

Hej E,
Jag har haft ett vÀldigt tufft liv pÄ olika sÀtt. Aldrig riktigt fÄ vara lycklig vilket Àr vÀldigt sorgligt.
Det Àr mÄnga som sÀtter sig pÄ mig och har varit vÀldigt elaka genom Ären.
Alltid fÄtt kÀmpa mot orÀttvisor ensam. Ska mitt liv alltid vara sÄhÀr?

Vad Àr min lÀrdom?

Jag försöker alltid vara snÀll mot alla och stÀller upp och hjÀlper till dÀr jag kan. Alltid brytt mig om vÀlgörenhet osv.

Jag vill oxÄ fÄ kÀnna lite medgÄng och fÄ uppskattning för hÄrt slit men jag upplever att det sÀllan Àr fallet.
Jag har aldrig fÄtt nÄgot gratis utan fÄtt slita hÄrt för allt.

Varför kan inte jag fÄ ha ett bÀttre öde?

Kram

Svar: Du Àr nog mer uppskattad Àn du tror och mÀnniskor runt dig har svÄrt att uttrycka detta.... men de uppskattar dig... kram :)
Esmaralda

44 T:

skriven

Toscakaka Àr gott. Gör Àven lasagne pÄ fÀrdig kit ibland. Rekommenderas.

Försöker hÄlla ett lagom tempo pÄ jobbet es. Men vi har en kollega ( j) som driver pÄ som en tok. Hur ska jag förhÄlla mig till galenskapen? Och denna vecka har jag medarbetarsamtal. Vad tror du es? GÄr det bra??

Svar: Ta upp det pÄ ett snyggt sÀtt med kollegan som driver pÄ för hÄrt.. kram :)
Esmaralda

45 Skorpan:

skriven

Åh tack, sĂ„ glad jag blir av ditt svar Es!
Föll djupt ner i chokladtrÀsket o lÀt vÀl mig göra det ocksÄ. Litar pÄ att jag tar mig upp ur det? HÄll tummarna...
Kram Skorpan

46 G.H:

skriven

Hej Esmaralda :)

Har hittat ett dagis som verkar bra! Ska dit och kika pÄ det.

FÄr du nÄn kÀnsla? :)
Kram

47 RĂ€dd:

skriven

Du sa att det sakta men sÀkert skulle bli bÀttre pÄ jobbet. Idag kÀnns det nattsvart. Jag vill bara att ett annat jobb dyker upp. Ge mig hopp.

Kram och kÀrlek


-*-.-*-.-*-.((ÂŻ`♄Ž¯)).`*.ž.*®✿¾.‱*š`*‱..ž.-*-.-*-

Kommentera /stÀll frÄga hÀr: