Äppelkoa på besök.....dag 9

ÄPPELKOA.. ÄPPELKOA..ÄPPELKOA… tjoade en  liten krokig gumma här utanför....... och ut från buskaget sträcker sig en nos… en ÄLGNOS och nu blev jag orolig.  Älg.. och den lilla tanten, herregud, detta kan gå illa.

Men älgen tar äpplet så försiktigt och fint från  gummans hand.

Hon håller fram ett nytt äpple och småpratar med jätteälgen och de verkar känna varann.

Jag  dricker mitt morgonkaffe vid köksbordet och stirrar fascinerat på scenen som utspelar sig.  Vad ska hända när äpplena tar slut ? Månne älgen ilsknar till och ger sig på gumman ?

Men nejdå… vad som sker nu är som taget ur en saga.  Älgen trycker sig ur buskaget och gnuggar nosen mot gummans rygg och det är som om älgen kärleksfullt puffar henne framåt.

Hon stryker det stora djuret över nosen och sedan greppar hon en hink och försvinner. Poff !! Älgen försvinner på samma sätt.

 

 

Vad jag fått  se var som en film från gamla tider… både gumman och älgen har trampat marken här på riktigt .. men innan min livstid.

  Det var en ynnest att få se dem båda och jag tackar universum.  Det jag fick se.. det har hänt på riktigt … exakt så… och det här levde jag på hela dagen!!

 

I går var det djurhealing och den gick lika bra som Nettan planerat.

Jag hjälpte till och vi sände så det rök om det… alla djuren fick besök av oss och vi healade och gjorde vårt allra bästa för att uppfylla era önskningar

 

I dag är näst sista dagen här.

På måndag far vi hem

Vill du ha spådom  eller regression via telefon…?

Kontakta Nettan på

Tel:  070 889 8733

Mail: [email protected]

 

Kram & kärlek💖

 

P.s.  Idag blir det akuten för mig och min bältros.. måste försöka få smärtlindrande medicin.. kan ju inte sova som det är och nu har det spridit sig från halsen till ryggen.. ingen klåda.. men gruvliga  nervsmärtor..... så idag besvarar jag inga frågor.

1 Misstjejen:

skriven

Hej

Jag vet att jag var lite hårdare igår mot C kvinna och säger något som jag borde inte få sagt. Dessa var en bra beskriva men typ "du rädda min livet från skola" och "annars har jag inte uppleva 30 år utan henne"

Jag hoppas inte ju hon tänker felet om mig men det är sanningen för jag vill ju hon ska förstår hur ledsen jag blir för det.

Jag hoppas att det kan blir förbättras med tider som stärka våra relation.

Jag hoppas ju hon bryr sig om mig också och gillar mig även vill gör saker med mig också. Och en största är jag hoppas att hon inte sårar mig så mycket.

Ha det bra

2 Frida:

skriven

Vilka spännande upplevelser ni får när ni är runt på olika platser i Sverige. 😆.
Men hur går det för dig? Hoppas att det går på rätt håll och att du är rädd om dig. ❣️

Ha det fint alla
Kramar 💜💛💜

3 Misstjejen:

skriven

Hej

Jag vet inte om det finns något speciellt som C kvinna vill gör med mig också. Jag vill inte ju hon ska trodde att "jag vill bara lekar med henne" våra relation ska tas på seriöst och det ska var en riktigt bra relation. Och vi ska utvecklas våra relation för det finns anledningen att varför det blir vi och vi ska använda våra relation för syfte också till andra uppdraget.

Jag vill inte ju hon ska tror att "jag vill bara leka med henne" utan jag tar det på seriöst...

Ha det bra

4 Misstjejen:

skriven

Hej

Jag vet inte ju hur mår C kvinna just nu som har gör med mig. Jag hoppas inte om att hon inte bryr sig om mig och bara gör annat. Utan tänker på hur jag mår och för C kvinnas mående också.

Jag hoppas det blir förbättras med tider.

Tänker hon ens på mig? Känns som jag skriva så hårdare igår på sms. Men jag hoppas inte ju att hon blir ledsen.

Jag hoppas bara hon förstår min känslor.

5 Misstjejen:

skriven

Hej

En sista fråga är att jag vill ju min önskningar och C kvinnas önskningar ska var rättvisa och få lika uppleva för båda. Oavsett hur är det och vad man vill. Så bara köra på det.

Om något som jag är obekvämt eller hon är det då tycker jag att det ska var jämlikhet och rättvisa för bådas sidor.

Jag hoppas det blir så i framtiden...

Ha det bra

6 Skorpan:

skriven

Så häftigt o när helst du vill se nåt från gångna tider kan du öppna upp lite o se vad som helst? Tänk att ni snart åker hem, o vila ;). Det är trevligt att träffa folk, men nog tar det energi också. Lite ledigt hoppas jag att ni får idag o att du mår lite bättre Es!

Som tur en lite bättre natt om än att jag inte känner mig på långt när utvilad, det lär jag väl aldrig bli ;). Melatonin o magnesium är kanske en bra kombo?

Bykning maskin nr två pågår, diskmaskin har slutfört sitt jobb o jag borde koka kaffe o laga gröt. Morgonstund har guld i mund, stämmer säkert o vore mycket trevligare om man var pigg också ;). O mannen är säkert morgonmänniska o älskar att överraska med frukost på säng då jag är på besök hos honom Es ;)? O har energi till tusen som jag saknar...

Lite shopping kanske står på agendan idag, allt annat öppet vad gäller planer för dagen :).

Ha en bra dag!
Kram Skorpan

7 Tess:

skriven

Hej Es
Fin blogg du har, så roligt att läsa dina berättelser. Och jag är så tacksam för dina svar.

Jag var och tittade på ännu en lägenhet och allt kändes bra, förutom en lukt av katt urin.
Mäklaren sa det försvinner när nuvarande ägare har städat ur. Behöver jag oroa mig? Eller ska jag lita på min känsla? Vad kan du se?

Ha en fin dag! Kram

8 Tess:

skriven

Hej Es
Fin blogg du har, så roligt att läsa dina berättelser. Och jag är så tacksam för dina svar.

Jag var och tittade på ännu en lägenhet och allt kändes bra, förutom en lukt av katt urin.
Mäklaren sa det försvinner när nuvarande ägare har städat ur. Behöver jag oroa mig? Eller ska jag lita på min känsla? Vad kan du se?

Ha en fin dag! Kram

9 Solstjärnan:

skriven

Ni får uppleva så intressanta saker 😊 Tur att det gick bra med lilla gumman och älgen😊Det är ju som du sa en något stor storleks skillnad.
Tänk så fort tiden gått,det känns ju som ni kom typ igår och nu ska ni strax åka.Är säker P att många fått fina budskap och är dessutom så glada över att få ha träffat er "live"😊
En man vid min sida saknar jag så mycket på alla sätt och vis och försöker hålla upp ögonen o ta ögonkontakt där jag går😊 Vara häromdagen och skulle handla o mötte en man som kom emot: tog ögon kontakt ,redan en bit ifrån och det blev ett leende o svagt "hej" o slutligen vände båda sig om när vi gått en bit.Kändes bra med den där lilla lilla reaktionen från en man som enligt mig inte alls var så illa😊
Es,funderar om min kommande SM och jag träffas när vi har "resväska" med oss dvs vi är båda på någon slags resa eller blir det i vanliga vardagen?

Ha en bra näst sista dag! 😊Hälsa Nettan!😊
Kram😊

10 emiza:

skriven

hej

Jag har kontakt med P igen kan du se om vi ska träffa igen snart?

11 EE:

skriven

Är lite eller egentligen ganska mycket irriterad över hur min äldsta sons tjej behandlar honom.

Hans morfar vill bjuda på ett evenemang när de är och hälsar på. Sonen bor 7-8h bort och vi vill såklart passa på att umgås när de är här.

Men! Tjejen vill inte med och då kan plötsligt inte grabben heller följa med.

Har sagt att hon kan vara med oss andra medan de åker iväg några timmar på kvällen. Men nej det går ju inte.

I mina ögon är deras relation osund.

Kommer denna verkligen hålla?

Jag hoppas han skaffar en egen lägenhet och flyttar till den ist för att vara inneboende med henne och hennes föräldrar. Hans kontaktnät och skyddsnät är här många timmar bort.

Såklart finns alltid möjligheten att komma hem. Men kommer den någonsin ske?

Är rädd att den orunda relationen kommer fortsätta och att de skaffar barn som vi aldrig kommer se mm.

Du kanske kan förstå mina tankar.

Hoppas helgen blir fint.

Kramar

12 Lotta S:

skriven

Tänker det kanske är så pappa har det i Alltet nu. Gosar med älg och räv som han jagade medan han levde.
Du såg att vi skulle avvakta med försäkringsbyte. Betyder det att de gamla ändå är bättre?

13 Bjork:

skriven

Hej vill bara önska ha en fin dag och hoppas du får hjälp på akuten:)

Kram

14 Helena Ir:

skriven

Hoppas du får bra hjälp idag!

Stor kram

15 Skorpan:

skriven

Åh nej, så hemskt. Hoppas du får hjälp där!
Kram Skorpan

16 Igges matte 🐈‍⬛:

skriven

Alltid lika fascinerande att läsa om det som du får se som många av oss inte ser. :)

Usch så jobbigt med Bältros, hoppas du får den smärtlindring du behöver.

Kram 🐈‍⬛

17 morgonsol:

skriven

GODMORGON!


Krya på dig!

18 Trollmor:

skriven

Styrkekram och krya på dig!

19 Maria:

skriven

Hoppas du blir frisk snart! Kram

20 Mercan:

skriven

Esmaralda om du orkar🙂‍↔️ser du om första våningen dröjer till 2027 eller överför Hörü nästa år och blir det vinst Oktober🙂‍↔️

21 Liljan:

skriven

Krya på dig 💕

22 Mercan:

skriven

Jag läste nu din blogg och jag är idiot att jag skrev fråga till dig Esmaralda😡önskar att du får lindring till din öra i akuten idag🙏💕🙂‍↔️

23 Ally:

skriven

Godmorgon
Fin upplevelse med gumman o älgen, den synen hade jag också levt på länge.
Bra du tar dig till akuten.. rekommenderar Gabapentin eller Saroten mot dina smärtor men så klart bestämmer läkaren det ( men annars kan du nämna dessa och se vad hen svarar)
Lycka till och stor kram 💛🌷

24 Agnes:

skriven

Krya på dig, finaste Es!

Det där verkar inte vara något vidare att ha...

Stora kramen, Everybody, och ha det bäst, alla! ;0}

25 Solstjärnan :

skriven

Sista dagarna i skogsglänte stugan för er,meningen i förra kommentaren blev liksom på hälftav nån orsak.

Hoppas du mår bättre nu Es.Kan gissa att det är inget vidare att ha bältros.

Idag blir det att greja smått och gå på ärenden😊
Ha en bra lördag 😊
Kram 🤗

26 Dunegull :

skriven

Krya på dig ❤️‍🩹

27 Månskenet:

skriven

Krya på dej! 🥰

Härlig berättelse om älgen och äppeldamen! 😍

28 Anki:

skriven

Go´förmiddag Es
Så fint möte du fick se ! Den gumman visste vad kärlek till djur var ! Magiskt !

Önskade ordet magiskt gällde din bältrossmärta att den magiskt var borta <3
Lycka till på akuten <3
Hoppas du får lindring
Hela flocken skickar magiska helande kramar <3

Kram Anki med flock

29 Linda N:

skriven

Bra att du uppsöker akuten! Är med dig mentalt hela vägen, om du så måste gläfsa på läkaren eller prata behärskat. Du ska få hjälp. Punkt!❤️

Jättetack för djurhealingen i går, atmosfären blev helt annorlunda efteråt. Kvällen blev harmoniskt på ett nytt sätt som är svårförklarigt. Och katterna hoppade i samma stora låda. Händer aldrig annars. Och Wilmers blick; Något positivt o lugnt kom tillbaka i den. Healingen gjorde dem verkligen gott! Tack till både dig o Nettan.😻😻

30 .:

skriven

Hoppas att det går bra på akuten och att du slipper vänta i hundra år. Kram

31 Solstjärnan :

skriven

Nämen suck ser ju nu att du ej besvarar frågor idag.Ursäkta för frågan.
Hoppas att du fick hjälp till bältros en så det lättar.Krya på dig!!
Kram 🤗

32 Mercan:

skriven

Esmaralda hoppas du fick hjälp idag i akuten och att du är utan smärtor söta Esmaralda och jag är glad och stolt över mig nu röker inte och jag är så glad🤗💕🙂‍↔️🙏

33 Frasse:

skriven

Ställer frågan igen få se vad du kan känna. Mina två yngsta barns far och den han va gift med har gått skilda vägar. Kommer han och jag att kunna återuppta kontakten nu efter att han äntligen kom ifrån henne?

34 Hedwig:

skriven

Stackars..Krya på dig. Hoppas att du snart blir av med smärtorna!

35 Citronfjäril :

skriven

Hej Esmaralda
Vilken härlig syn, älgar är så fina.

Vad tråkigt med bältros. Hoppas att du fick bra hjälp idag. Krya på dig ❤️


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: