Dag 8.. sicken dag.....

Sicken dag det blev i går !
Vill du ha de goda nyheterna först ?
Då blir det så.
 
Plötsligt i förrgår kväll  började min mobil bete sig helt rubbat.
Jag fattar ju nada om sånt... och började desperat googla efter någon i Ullaredstrakten som fixar mobiler.
 
Och minsann... det visade sig att INNE  På SJÄLVA DET GULA  VARUHUSET.... fanns en slags servicedisk där man fixar folk mobiler.
Snacka om tur !
 
 
Innan jag hann räkna till tio hade killen fixat min mobil och inte ville han ha betalt heller!
Så glad jag blev !
 
Därefter lite shopping och lunch.... och plötsligt blir jag nästan golvad av en fruktansvärd  smärta från örat och bak i nacken och upp i huvudet.
WTF ??????
 
Jag hade haft lite utslag under örat och i nacken några dagar men inte tänkt så mycket på det.
Nu googlade jag.... Googel är ju både en blessing och en förbannelse och det visade sig att med all säkerhet hade jag drabbats av bältros !
 
 
Samtal till Vårdcentralen som inte kunde ta emot mig men efter beskrivning så var de övertygade om att det var just bältros och det finns ju inte så mycket att göra åt den saken.
Jag hade haft symptom för länge för att det skulle hjälpa med  motgiftmedicin. Suck.
 
Ett alternativ var att ta sig till akuten i  Varberg men de skulle inte heller kunna göra så mycket... så jag är inställd på att lida mig igenom  en lååååång tid med dessa smärtor.
Nervsmärtor är för jävligt, kort och gott !
 
 
 
I dag är det dags för djurhealing klockan 20-21
 
Du kan anmäla ditt djur fram till klockan 18.
 
Swisha 100 kr till Nettan på
 
070 889 87 33
 
Och skriv sedan på SMS eller mail och tala om vad ditt djur heter och vad du vill ha hjälp med under healingen
ALLA djur är välkomna... ett pris för hel familj med alla djur du har
 
💖
 
Nu är det så att Nettan  kan enbart frigöra TVÅ  telefontider till.... som gäller idag, i morgon och på söndag. På måndag far vi hem.
 
Vill du boka en av dessa två tider för spådom eller regression på telefon så hör av dig snarast till Nettan:
 
Telefon:  070  889 87 33
 
 
Kram & kärlek från oss 💖
 
 
 
1 Tess:

skriven

Godmorgon Es

Vad otäckt med värken, hoppas den går över fort!

Igår var jag och tittade på en till lägenheten, den är väldigt mysig lägenhet & allt kändes bra utom en sak, det luktade kattkiss. Påtalade till mäklaren och han sa de kommer använda flyttstädning & då försvinner lukten. Vad kan du se? Behöver jag oroa mig?

Kram

2 Tess:

skriven

Godmorgon Es

Vad otäckt med värken, hoppas den går över fort!

Igår var jag och tittade på en till lägenheten, den är väldigt mysig lägenhet & allt kändes bra utom en sak, det luktade kattkiss. Påtalade till mäklaren och han sa de kommer använda flyttstädning & då försvinner lukten. Vad kan du se? Behöver jag oroa mig?

Kram

3 Misstjejen:

skriven

Hej

Jag funderar så mycket över C kvinna och hon borde inte skämta om lite för långt mot mig när jag vill bada med henne.

Jag blir så ledsen och oro igår kväll. Jag vill väl hon förstår att inte gör så mot mig nästa gång och tar på allvarligt om min önskningar också och förklarar för henne att hon är min förebild också.

Jag mår dåligt fortfarande efter det för jag undrar om hon trodde inte på mig.

Jag hoppas bara hon gör inte igen samma sak nästa gång mot mig.

Kommer hon förstår? (Ja jag har försöka ju ställa såna frågor till dig men du vill inte ens svar på dom för det är viktigt att du svar på såna frågor då känner jag att det är lugnt.)

Kommer hon C kvinna förstår?

Ha det bra

4 Shenzi:

skriven

Hej Es!
Nej, vilken otur! Jag lider med dig! ❤️

Jag undrar om du ser några varningar för mig?? Kram Shenzi 🌹

Svar: Ingenting speciellt visar sig, kram :)
Esmaralda

5 Misstjejen:

skriven

Hej

Kommer C kvinna inte skämta igen om såna utan tar på allvarligt mot mig. Det känns som jag behöver förklarar för hon ska förstå. Jag vill inte väl hon ska skämta så mot mig.

Men kommer vi ses i hösten och kan prata om det? Jag hoppas hon förstår att inte gör om det igen mot mig.

Ha det bra

6 Solfjaeder:

skriven

Du har fått en smula healing/må bättra snart puff från mig nu på morgonkvisten ✨
..tyckte att en av de små vinkade åt mig när jag var färdig och såg väldigt glad och nöjd ut innan den försvann iväg över gräsmattan..

Ha en fin och otursbefriad fredag idag❣️

Svar: Tusen tack för healing... och de små vill ju alltid väl.....Kram :)
Esmaralda

7 💕 Zoey 💕:

skriven

Kära Es!
Du har nämnt att de inte kommer gå som på räls med de nya projektet som jag går. Vad är de som gör att de blir lite skakigt då jag snart ska börja arbetsträna? Är de mer än en knäoperation som ställer till de? Något allvarligt som sker som jag ska oroa mig för? Hoppas de inte är något väldigt allvarligt som gäller liv och död! 🙏 Kram Zoey 💕

8 En Ängel med stort hjärta :

skriven

Gomorron

Såg inte att du inte svarade på frågor igår så jag fick ju såklart inget svar. Var på ett tufft läkarbesök igår...igen så nu väntar nya undersökningar. När jag kom hem o tar av mig skorna så var hela vänstra fotryggen svartblå men det gjorde ju inte mer ont än vanligt eftersom jag har nervvrak i båda fötterna bl.a.

Jag fick bältros för många herrans år sen runt magen som ett DM brett band o då sa läkarna att går det bandet ihop kunde man inget göra... Läkaren trodde att det var som jag fått när jag tävlade i rockringstävling men det visade sig vara bältros. O ajabaja vad det gjorde ont o kliade!! Det gick inte att ha nåt nära kroppen! Fick gå omkring hemma med de vida underkjolarna som var en bit utanför magen.

Sen fick Mamma ett tips av en väninna att köpa det gula pudret man hade förr till naveln på nyfödda barn så det testade vi det tog bort klådan o lite av värken för den gjorde så ont!!

Ett tips till dig Es se om du får tag i den på apoteket tänk på att den tyvärr färgar av sig ( men går av i tvätten) Lycka till♡

Fråga får du nåt till dig om lite positivt på min väg snart? Undrar också vem det är som skuttar omkring vid min säng idag?

Kram tacksam för svar

Svar: Tusen tack för tips !Jag ser tecken på ett litet barn runt dig.. en flicka... men ser inte vem
Och visst kommer det positivt din väg, kram :)
Esmaralda

9 <3:

skriven

Krya ❤️‍🩹. Bältros gör så ont. Varför är min familj så dålig på att förstå och stötta mig under rehabilitering och förstå min sjukdom. De stressar mig. Min bror har sånt bekräftelse behov så det känns löjligt är som att han inte tål att jag får uppmärksamhet utåt.
Kram

10 Sara:

skriven

Hej! 💕
Har han tänkt på mig i veckan?

11 Ellen:

skriven

Hej,
Önskar att du kryar på dej snabbt! Kanske lidocain kunde appliceras för att lindra smärtan?
Kram

Svar: Tack för tips, kram :)
Esmaralda

12 AnnaK:

skriven

Ojoj....krya på dig 🤗💐

Blir mitt liv bra? Tappade den sista luft jag hade..

Kram 🤗

Svar: Det kommer rätta till sig för dig, kram :)
Esmaralda

13 Frida:

skriven

Men nej vad tufft. 😪Nervsmärta är inte kul. Hoppas hoppas att med massa fina energier det snabbt lägger sig. Jag ska tänka och skicka.

Stor kram 💜💛💜

Svar: Tusen tack, kram :)
Esmaralda

14 Jossan :

skriven

Godmorgon

Åh vilken otur om du blivit sjuk!

Min hosta är fortfarande kvar och vägrat ge sig. Ska ringa nästa vecka och be om en remiss till röntgen..

Men om några timmar är det helg! Ska bli skönt! Jag har återhämtning och städning/tvätta som står på schemat.

Nästa vecka hoppas jag att vi ska umgås med killarna men min kompis är lite sur på den ena varannan dag…
Aja vi får se!

Krya på dig!
Kram

Svar: Ha en bra dag med att fixa hemma i helgen, kram :)
Esmaralda

15 J:

skriven

Gomorgon,

Gott att det gick bra med mobilen.

Jag lider med dig angående smärtan, en sådan hemsk smärta är det. För många år sen hade jag bältros. Vaknade ibland på nätterna av smärtan och bara grät gjorde jag. Visste inte vart smärtan kom från munnen/tänderna eller örat. Besökte tandläkaren men de hittade inget så jag åkte till akuten. Läkaren tittade i mitt öra och det var bältros. Jag fick starka värktabletter som hjälpte.
Hoppas att du mår bättre snart och slipper smärtan.

Finns det något kärleksbudskap till mig? Känner mig ledsen och tung inombords.

Kram

Svar: Dottern i Lund fick också bältros i örat när hon väntade Ellisen och det var en hemsk upplevelse för henne... något positivt kommer hända dig eller runt dig som gör att du kommer känner dig mycket gladare, kram:)
Esmaralda

16 Ally:

skriven

Godmorgon,
Positivt med mobilen MEN bältros skojar man inte bort, speciellt inte när man inte kan sätta in behandling (72h har man på sig sedan man upptäcker det) Lider med dig Es, hoppas det ändå kommer självläka relativt snabbt..
Glad Fredag till Er :)
Här vaknade jag med halsont och småont i kroppen.. :( hoppas det inte blir något av det. Ska fira gudsonen i morgon så hoppas det inte blir något av det..
Något spännande som helgen bjuder på?
Kram :)

Svar: Ja du kan tro jag håller tummarna att det ska läkas snabbt ! Känns som om du ska kunna fira gudsonen trots allt, kram :)
Esmaralda

17 Igges matte 🐈‍⬛:

skriven

Men vilken otur att du blivit sjuk ännu en gång när du är på resande fot, det är ju inte första gången precis. Skickar en stor krya på dig KRAM

Svar: Jag och Nettan brukar turas om att bli sjuka när vi är på resande fot... sist var till Stockholm och då bar det av i ambulans för Nettan som fått hemska smärtor i ögat.... nu var det min tur... tack för hälsning, kram :)
Esmaralda

18 Laila:

skriven

Hej.

Vilken otur, eller vad man ska säga. Hoppas du har en lindrig variant av bältros.
Massor av kryakramar och en önskan om snabbt tillfrisknande. ❤️❤️❤️ Laila

Svar: OM det är lindrigt vet jag inte.. men ont gör det !Tack för hälsning :) Kram
Esmaralda

19 L:

skriven

Nämen usch så jobbigt. Hoppas du blir bra snabbt.

Har en fråga om det är okej.
Ser du om jag hittar ett nytt jobb på lagom avstånd snart där jag kan trivas och utvecklas?

Kram

Svar: Ja, nytt jobb kommer du hitta men det kan dröja en tid, kram :)
Esmaralda

20 Misstjejen:

skriven

Hej

Jag hoppas att C kvinna är snälla från och med nu och framöver också att inte driva med mig om något för jag har många önskningar som jag vill gör med henne.

Jag hoppas att hon tänker om det nästa gång att inte skämta så mot mig. Var snälla mot mig.

Kommer hon gör det?

Ha det bra

Svar: Ibland kan det skämtas lite och du ska försöka att inte ta illa upp.. hon menar ju ingenting illa, kram :)
Esmaralda

21 Linda N:

skriven

Es, din stackare!! Bältros är ingen höjdare. Min sambo drabbades för flera år sedan (eller var det rosfeber?) när vi var på resande fot för att hälsa på min pappa. Han fick som kraftig influensa dessutom och talismanen som jag hade med mig då ville stanna på hotellrummet.
Vi begrep ingen av oss hur allvarligt det faktiskt var. Efter några dagar lyckades han dock köra oss den 6h långa resan hem. Tror i dag att han gjorde det på ren vilja o envishet.

Med det sagt, jag skickar goda tankar o healing så mycket jag förmår. Krya på dig!! Det blir bättre! Kram❤️‍🩹

Svar: Tusen tack, kram :)
Esmaralda

22 Sessan:

skriven

Fy din stackare!!!

Råder alla som bara kan att vaccinera sig.
För det gör ont! Och tyvärr kan nervsmärtorna sitta i länge länge.
Som sagt, det finns motmedicin men den måste man ta så snabbt att man sällan hinner få diagnos innan det är för sent för den.
Nu får bloggen skicka healing!
Kram

Svar: Tack :) Kram
Esmaralda

23 Lotta S:

skriven

Åh nej, har du råkat ut för det gisslet! Stackars mamma fick det också medan hon låg med sina cancersmärtor, som lök på laxen.. Sänder goda tankar om snabbt tillfrisknande!
Otroligt segt för min del att få kroppen i skick igen, så fort jag har börjat röra på mig mer har det kommit nya virus, tåskador eller sträckningar som bromsat upp. Och nu med mitt nya tillstånd där det skulle vara så viktigt att röra på mig får jag panik mellan varven. Ätandet är inte heller lätt, allt mer småätande då jag inte kan äta mättat fett som tidigare. Hur kan det fortfarande finnas hopp och möjlighet?

Svar: Ja, det ÄR smärtsamt !!Visst finns det hopp och möjligheter ännu, kram :)
Esmaralda

24 Nornan :

skriven

Åhnej bältros gör ju så fruktansvärt ont! Hoppas på snabb bättring. Skickar healing din väg.

Nu är det väldigt längesen jag kommenterade, skäms nästan... Men jag läser och "gillar" vartenda ett inlägg iaf.

Under många år har jag letat mitt lilla drömhus i skogen och nu har jag hittat det! Om jag vinner budgivningen vill säga... Ser du snälla Es om det blir så? För Åååh vad jag vill bo just där.

Kramar till er båda 💛

Svar: tack :) Och inte behöver du känna att du måste kommentera !Du har chans att vinna budgivningen.. 75 %.. så jag håller tummarna, kram :)
Esmaralda

25 Fråga:

skriven

Hej Esmaralda.
Sådant strul är bara så störande.

Esmaralda, Har han intresse för mig? Tror du det finns någon vilja att det ska kunna utvecklas vidare mellan honom och mig?
Kram


26 Smaragd :

skriven

God morgon Es!

Kommer min dotter trivas efter bytet och få bra kompisar eller kommer hon ångra bytet?

Kram!

27 Dunegull :

skriven

Vad tråkigt att höra, stor kram och krya på dig ❤️

Jag ska leverera en tjänst till en kund i slutet på månaden. Kommer det bli bra och att jag klarar det på egen hand?

Vill ju lämna bolaget sen med att dem ändå är nöjda med mig.

Kram

Svar: Du kommer klara detta bra, kram :)
Esmaralda

28 Bjork:

skriven

Hej granne som brukar är trevlig och brukar heja är det någon jag kommer lära känna?

Hoppas kickoffen blir bra:)

Kram

29 Trollmor:

skriven

Hur blir det för mig på arbetsfronten?
Kommer jag att få förlängt där jag är nu?
Ser du något positivt framöver?
Har haft en del tråkigheter på sistone.

Kärlek o tack på förhand!

30 Cecilia:

skriven

Fy vad tråkigt. Jobbigt att man inte kan göra något åt saken och bara vänta på att det ska gå över. Krya på dig! Kramar

31 Lillanilla :

skriven

Åh..stackars dig😨 inte kul med bältros…hoppas du tar dig igenom snabbt. Nervsmärtor är inte o leka med..så utmattande. Har haft i min fot efter en operation..ajajaj. Esmaralda..inne i en omtumlande period för mig o många runt omkring mig, både oroligt o roligt..tror jag. Ser du något angående mig själv i närmsta tiden…kram och god bättring🤗

32 Mercan:

skriven

Ah Esmaralda🥹hoppas du ska vårdas snart 🙏har något bitit dig🥹😌💕

Svar: Nejdå, inte har jag blivit biten... bältros kan komma bara sådär... kram :)
Esmaralda

33 smulan:

skriven

Stackars dig, hoppas att du ändå får några sista fina dagar i stugan.
Vet inte om det hjälper men när min lille fick vattkoppor så tog vi någon slags mousse som var för vattkoppoer. dem kylde och lindrade. :)

Svar: Tack, kram :)
Esmaralda

34 Misstjejen:

skriven

Hej

Har prata med C kvinna om den missförstått situationen. Jag hoppas att hon tänker på det nästa gång tills vi ses när vi träffas och var snälla mot mig också.

Jag mår dåligt när hon är inte snälla mot mig. Men jag vill det ska var positiv och har kul.

Ha det bra

35 Skorpan:

skriven

Nej jäklar vilken otur, nog hinner du väl bli frisk tills er resa går av stapeln? O smittar det? Hoppas nåt annat bra hände under dagen.

Trött som bsra den då jag vaknat varje natt o inte somnat om förrän efter två tre timmars vakande. Tror det är hormonerna som ställer till det, jäklar.

Fick lite trevlig feedback igår gällande samarbete o det värmer ju alltid :). Annars har veckan gått fort o skönt med helg :).

Tror du Es att mannen alls fantiserar om mig fast han inte vet att jag ens existerar? O vill träffa mig ;).

Krya på dig kramar Es!
Kram Skorpan

Svar: Lär inte smitta.. de som inte haft vattkoppor kan kanske smittas.....Nog kan det vara hormonerna som ställer till det för dig
Mannen längtar efter rätt kvinna även om han inte vet att det är du, kram :)
Esmaralda

36 Jennifer:

skriven

Godmorgon fina Esmaralda! Krya på dig finaste Esmaralda!

Känns det som att min resa i vinter blir till ett nytt land? Räcker pengarna till det?
Kram,
Jennifer

Svar: Jag ser en resa som du kommer göra... ser inte vart.. men det blir bra, kram :)
Esmaralda

37 Helena Ir:

skriven

Vad hemskt hoppas det inte blir de hemska beskrivningar jag fått. Eftersom jag har själv skador sen många år sedan så har jag vaccinerat mig mot bältros. 2 vaccinationer. Mycket pengar..

Det med mobilen var ju mer positivt!

Tränat..Och handlat.
Livet helt okej här. Fick min glädje dos på gymmet.

Allt gott till dig..skickar healing senare idag!

Kram


Svar: Ja, den saken är klar att jag ska vaccinera mig när detta är över !Tusen tack för healing, kram :)
Esmaralda

38 <3:

skriven

Vad tänker E om mig ?
Är han lite kär i mig. Han känns som en fin man 🫶

39 Bjork:

skriven

Hej är det så att min gamla klasskompis emma inte mår så bra att det var darfär hon var så elak imot mig?

Inget jag ältar bar en fundering.


Kram

Svar: Det kan vara så att hon inte mår så bra, kram :)
Esmaralda

40 Mercan:

skriven

Krya på dig söta Esmaralda😌💕🙏

Svar: Tack ska du ha, kram :)
Esmaralda

41 Anki:

skriven

Godmorgon Es
Fifan din stackare <3 bältros är inte att leka med.
Hoppas du får en lindrigare sväng .Har hört mardrömshistorier om bältros håller tummar och tår att din inte kommer höra till dem <3
Skönt att det löste sig med mobilen !

Inga svar på mina offerter...ska jag ringa en lokal snickare de gjort reklam för i en fejjangrupp ?
Är ju skeptisk mot "jag har en vän" som kan...

Eldade i spisen igår då det var lite kyligt och rått inne Så skönt med brasa <3

Ha nu en så bra Fredag du kan <3
kram Anki med flock

Svar: När detta med bältrosen är över ska jag definitivt vaccinera mig mot eländet !Kanske du kan kontakta någon i fejjangruppen och höra dig för innan du kontaktar snickaren
Kram :)
Esmaralda

42 Snödroppen:

skriven

Godmorgon💞
Vicken tur du hade med mobilen för funkar inte den då är det ett världsproblem o stoooor katastrof!!!
Bältros har jag haft o det är inte kul alls, hade nervsmärtor i ett halvår innan det började försvinna, tycker synd om dej🥰
Nu är det äntligen fredag och den är mer än välkommen! Min hjärtevän kommer till mej och det blir en lugn myshelg då vi båda är väldigt trötta😴 lite god mat o dryck blir det och säkert en del djupa samtal som vi brukar ha… det känns så tryggt med honom och jag hoppas och vet att han känner likadant. Bara jobbet som saknas nu så vi får vara ihop mera, dröjer det länge tror du eller är nåt på gång?
Ha en trevlig helg, kram🥰

Svar: Ja, det var en himla tur med mobilen !Vilken mysig helg du ska ha med din vän.
Han känner precis som du
Jobbet kommer men inte riktigt än, kram :)
Esmaralda

43 Mimi:

skriven

Hej!

Jag är livrädd för vattkoppor och bältros. Tydligen kan man känna stickningar och sveda i huden innan bältros bryter ut. Kände du något sådant??
Kommer jag att få sova och få lugn och ro snart? De gör efterarbeten på järnvägen så det dunkar och surrar dygnet runt. Blir de klara snart?? Verkar som om de aldrig blir klara med arbetet. Frågar man så säger de att de vet inte något slutdatum. Snart två år med oljud. Först vindkraft och nu järnvägs buller. Oljud tycks förfölja mig. Kommer jag att få sova gott igen?

Kram

Svar: Nej, inga förvarningar, inga stickningar men pulserande smärta i örat så jag trodde ju det var öroninflammation !De kommer inte hålla på för alltid, det ger med sig, men förstår att det är jobbigt, kram :)
Esmaralda

44 Viol:

skriven

Tack Nettan för spådom som jag fick igår. Nu har jag bokat resan och ringt samtalet som du föreslog och resultatet blev jättebra. Tack så mycket. Kram

Svar: Nettan hälsar och tackar, kram :)
Esmaralda

45 💕 Zoey 💕:

skriven

Kära Es!
Du har nämnt att de inte kommer gå som på räls med de nya projektet som jag går. Vad är de som gör att de blir lite skakigt då jag snart ska börja arbetsträna? Är de mer än en knäoperation som ställer till de? Något allvarligt som sker som jag ska oroa mig för? Hoppas de inte är något väldigt allvarligt som gäller liv och död! 🙏 Kram Zoey 💕

46 Skrållann :

skriven

Hej!
Åå din stackare, hoppas det inte blir så mycket besvärligare iallafall😞

Nu har jag bestämt mig för att gå ner i procent lite kommande schemaperiod och jag hoppas jag klarar mig ekonomiskt. Tänker att jag kan ta ett extrapass om det dyker upp🙈
Dock kom det ut en tjänst som gruppchef inom äldreomsorgenen i grannsamhället och jag blev lite sugen på att söka. Det är en liten arbetsgrupp med lagom många ”kunder”
Vore det något eller ska jag stanna där jag är just nu ett tag?

Kram❤️

47 Katrin:

skriven

Vilket elände. Det gäller att du får behandling så snart som möjligt och att du inte överanstränger dig närmsta tiden.
Ta det lite lungt men jag förstår att det är inte riktigt din melodi.
Katrin

48 Skorpan:

skriven

Tack Es!
Så glad jag blev av ditt svar, det ger mig hopp :). Måtte mötet ske snart ;).

Vila o ta det lugnt, vi borde kanske ordna med grupphealing åt dig Es...

Började fundera på bältrosvaccin själv, superdyrt är det.
Kram Skorpan

49 Lou:

skriven

Åh nej, alla goda tankar åt ditt håll!

Nu efter jobbintervjun, hur stor chans kan tänkas och hur rätt skulle det vara för mig?

Stor styrkekram :)

Svar: Strax över 50 %, kram :)
Esmaralda

50 Ánki:

skriven

Tack för ditt kloka svar Es <3
och för att du orkar !
Ta nu hand om dig !

Hela flocken Skickar helande kramar
Kram <3 <3 <3

Svar: Tack och kram tillbax till dig och hela goa flocken :)
Esmaralda

51 Misstjejen:

skriven

Hej

Om jag ska inte tar upp så illa då tycker jag att C kvinna borde var ärligt med vad hon vill att gör med mig. Jag trodde ju hon vet bättre än så och jag bruka ju stå ut med det men ibland orka jag inte för jag vill säger ifrån för hon ska behöver tänker om.

Så hon kan ändå var ärligt mot mig om vad hon vill att gör med. Jag hoppas att hon dela med sin tankar om vad hon vill att gör med mig i framöver också.

Jag ska försöka läker min sårar bara. Jag hoppas det hinner att blir bättre tills den dag kommer.

Jag vill inte ju blir sårar så många gånger. Jag vet ju jag står ut med det för ofta och det är vad jag duktigt på när det är C kvinna. Jag vet ju många gånger att hon har sårar mig utan hon förstår.

Jag hoppas ju hon tänker om att inte sårar mig och var ärligt mot mig om vad hon vill egentligen.

Om hon vill något speciellt med mig så man borde säger det till mig då kan jag tar emot det...

Ha det bra

52 .:

skriven

Hej Es!
När denna dag är slut har jag klarat en veckas arbetsträning. och det känns än så länge jättebra där. Mitt liv känns normaliserat och bara den känslan känns helt underbar. Jämfört med förut då jag gått på ställen för att klara en arbetsträning. Även om jag vet att jag ska vidare till annat sen.. Kommer jag kunna få förlängt på detta ställe?? Det skulle i alla fall kännas bra med tanke på att det kommer en jobbig tid nu.

Hoppas bältrosen går över fort!

53 Anita:

skriven

Skickar kryakramar! ❤️

Svar: Tusen tack :) kram
Esmaralda

54 Misstjejen:

skriven

Hej

Jag hoppas att C kvinna är mer ärligt mot mig om vad hon vill att gör med mig också än bara jag ska försöka säger allt som jag vill att få henne förstå. Jag hoppas ju hon kan var ärligt med vad hon vill att gör med mig också

Ha det bra

Svar: Ja, jag tror att hon är ärlig, kram :)
Esmaralda

55 Vitlilja:

skriven

Är hon intresserad av mig?

56 Mamma:

skriven

Aj det där kan ju göra jätteont 😔
I slutet på månaden ska min dotter göra en utvärdering för att ev få godkänt att göra en IVF.
Hon och sambon är förståeligt väldigt nervösa och spända inför detta.
Du har haft rätt i allt jag frågat dig och min väninna berättade att det gällde även när du stått henne.
Så ditt svar hade betytt så mycket för mig.
Kanske blir jag mormor ändå en dag ❤️
Många kramar.

Svar: Finns en god chans att du blir mormor, kram :)
Esmaralda

57 N:

skriven

Hej Esmaralda.

Har han intresse av mig? Finns det ett intresse för han vill lära känna mig bättre?
Kram

58 Helena Ir:

skriven

Har skickat och kommer skicka mer under dagen. Vad jag kunde se så fanns det en skugga och ett par händer bakom dig som försökte hjälpa dig förutom det jag sände.

Kram

Svar: Tack snälla.. ja och ett par tassar finns också för MG gör vad han kan för att hjälpa... en väninna i Alltet och pappa och mormor... kram :)
Esmaralda

59 Orolig:

skriven

Hej Es

Min mamma och man ska båda till sjukhuset till veckan och jag är orolig, kommer du se om besöken kommer gå bra

Kram

Svar: Det ser ut att gå bra, kram :)
Esmaralda

60 Bjork:

skriven

Hej tack för svaret:)

Blir det så att jag sover över på kickoffen eller åker jag hem?

Kram

61 Månskenet:

skriven

Oj nej va trist med bältros, hoppas du har en lindrig variant. Kolla upp om den vandrar till ansiktet,sök omedelbart hjälp om det närmar sej ögat. Även om man nu sagt att det inte går att göra något, vilket jag tycker är märkligt. Har hört de som haft symptom en vecka, lite drygt t.o.m och fått medicin som stoppat och lindrat långvarig smärta. Kram, sköt om dej! 🥰

Svar: Märkligt att man kan få så olika besked för samma sjukdom !Kram :)
Esmaralda

62 Ghostwriter :

skriven

Jag har ju varit sjuk nu över 1,5 år. Läste lite och fick bekräftat att det är ju en infektion jag måste ha men frågan är ju vad för typ av infektion håller i sig nästan 2 år! Har inte blivit biten av djur, inte varit utomlands, går inte på medicin, eventuellt fått missfall men de lär kroppen tagit hand om, Finns inte svartmögel nära osv osv. Annars har jag fått en hjärninflammation av något slag.

Du skrev att jag kunde söka privat vård, hur gör man det? Hur vet man vilket som är privat?


Hoppas verkligen ditt sår försvinner det är hemskt!!


Kram

Svar: Googla och se vilken typ av specialist du behöver... kolla på nätet var dessa specialister finns... och kolla så det är anslutna till F-kassan för då kostar det inte mer än ett besök på VC.. kram :)
Esmaralda

63 Misstjejen:

skriven

Hej

Betyder det att jag ska var tydligt med vad jag menar och prata om inför C kvinna. Om jag vill något då är jag helt tydligt med meningar än för korta texter. Att jag vill gör en del saker med henne också.

Ha det bra

64 Vb:

skriven

Hej goda es!ser du om jag får komma på intervju hos banken? Kram

65 Anonym:

skriven

Vill verkligen man bara ha det som gästhus eller vill han ha det som ett rum för sina vänner..? Kram

66 Vb:

skriven

Ser det ut att bli mycket bättre för dottern om hon byter skola? Menar men vänner osv som hon klagat på? Väldigt orolig över hennes omgivning om hon kommer bli mobbad eller ha vämer?

67 Anonym:

skriven

Var han otrogen i polen med sina vänner? Eller var det bara enstaka någon av dem som var det? Och var han en av dem som var det? kram

68 B:

skriven

Blir det troligt att vi köper det huset Vi tänker på att satsa?Kramar

69 Smaragd :

skriven

Hej!

Kommer min dotter trivas i nya klassen eller saknar den gamla?

Krya på dig!

Kram!

Svar: Hon saknar nog gamla klassen till en början men tiden arbetar för henne på ett positivt sätt, kram :)
Esmaralda

70 💖:

skriven

Vad ser du inom den närmsta tiden för honom och mig, kommer varandra närmre?
Kram :)

71 louise:

skriven

Ni vet adressen till bloggen blir ju bara fel i urlrutan.

Krya på dig från bältrosen. Minns en tös på vår gata som fick bältros. Hon gick bort inte så gammal i cancer.

Idag har vi haft förhandlingar och jag vet inte vad jag ska tro längre. Socialtjänsten snackar bara så jäkla mycket skit och deras advokat var på krigsstigen. Dottern hade sagt till sin advokat att hon gärna vill bo kvar i familjehemmet ett tag till men vill komma hem och sova över ibland. Vilket är ett litet framsteg får se vad rätten säger om det. Men ska jag vara helt ärlig så tror jag inte att vi kommer få hem henne anytime soon men det är öppet att vi snart inom snar framtid får ha umgänge hemma.
Men jag tror att vi kommer behöva separera för att vi ska bli bättre föräldrar. Får börja prata om det. Socialtjänsten har sagt att vissa punkter ska uppfyllas innan hon flyttar hem och att vi ska få hjälp från en familjebehandlare med detta. Sambon vill ju att hon först ska komma hem och sen ska vi få familjebehandling.
Jag tycker dock vi ska få familjebehandling var för sig separerade. Tror det blir bättre.

Kommer Kammarrätten döma till vår fördel eller det kommer ta ett tag till?

Soc nedvärderade oss att inte få hem dottern bara för att vi är arbetslösa. Ja det hade varit lättare om vi hade inkomst båda två men nu är det inte så men inte ska vi få nekade att få hem henne på sådana grunder. Blir så trött på dem.

Jag behöver ett jobb helst förra veckan för att kunna låta henne göra et hon vill. Jag hade hoppats att få lite inkomst via bloggen men jag har ingen aning vilken nisch jag ska fortsätta i.
Och så är jag lite skraj att länka till den då jag skrivit om XL bullies. Tänk om någon tar illa upp. Nu är det förresten enbart 17 dagar kvar innan förbudet och några fina Bullies har kommit till Sverige. Men den 1 oktober avlivas de som inte fått omplacering eller hem. Så sjukt. Gäller väl alla djur även katter blir avlivade om de inte hittar för alltid hem.

Nåja ska skriva ett inlägg ikväll på bloggen lite om förhandlingen. Tyckte et gick ganska bra men vad sen rätten bestämmer är en helt annan sak. Blev mer åtstramat efter Lilla ❤️s öde.

Ha en fortsatt fin fredag och krya på dig klia inte på blåsorna. Kram och tacksam för svar.

72 Ghostwriter :

skriven

Tack fina du för tipset, fick lära mig något nytt! Krya på dig
Kram

73 Igges matte 🐈‍⬛:

skriven

Varit på en mysig långpromenad till havet med kaffetermos med oss. Vad har han för tankar om mig?

Kram 🐈‍⬛

74 Mej:

skriven

Hej Esmaralda.
Jag föreslog att vi skulle åka iväg tillsammans.
Ser det ut att bli av att vi åker iväg tillsammans? Vill Han?
Kram

75 Fråga:

skriven

Hej Esmaralda.

Ser du om det finns intresse för mig?
Kram

76 💕 Zoey 💕:

skriven

Kära Es!
Du har nämnt att de inte kommer gå som på räls med de nya projektet som jag går. Vad är de som gör att de blir lite skakigt då jag snart ska börja arbetsträna? Är de mer än en knäoperation som ställer till de? Något allvarligt som sker som jag ska oroa mig för? Hoppas de inte är något väldigt allvarligt som gäller liv och död! 🙏 Kram Zoey 💕

Svar: Lite småtrassel kan det bli emellanåt men det får man räkna med.. ingenting större, kram :)
Esmaralda

77 Mm:

skriven

Hej Esmaralda.

Undrar om du ser någon förändring för mig eller något som kan komma hända?
Känns som att jag skulle behöva det.
Kram

Svar: Du gör ett val som leder dig rätt, kram :)
Esmaralda

78 Helena Ir :

skriven

Ja,det är fint att se hur hjälpen har kommit till dig. Vet inte om du legat på rygg. Där såg jag dig strålas av ljus..ansikte ner till halsen. Så de gör vad de kan.

Hoppas du får sova i natt.

Själv ska jag se på friidrotten med Duplantis och Ståhl bland annat.

Kram

Svar: Tusen tack ! Jag öppnar upp och tar emot, kram :)
Esmaralda

79 Lajnish:

skriven

Hej☺️
Ser du något nytt i arbete för mig? Samt kärlek.

Mvh Lina

80 Frasse:

skriven

Hej, mina två yngsta barns far har nu äntligen separerat från frun som under alla deras år betett sig som en psykopat. Våra barn har hon inte tål på hela tiden dom varit ihop. Han har aldrig pratat med mig fast jag å dottern träffat han i affärer så har han bara nonchalerat mig. Han har aldrig haft det beteendet någonsin under dom åren vi va tillsammans. Nu undrar jag: kommer han att vara annorlunda mot mig nu när hon har flyttat? Kommer vi att kunna prata och umgås?


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: