Drama.....

Då är jag hemma igen... lite tidigare än beräknat och det blev till medicinakuten.
 
Man tyckte att jag var illa däran och tog  prov på ryggmärgsvätskan... och det är ju något man alltid vill undvika.
 
 
 
Man tyckte att jag KUNDE ha hjärnhinneinflammation.. därav ryggprovet.
 
Och jag undrade om det verkligen var nödvändigt men det tyckte man.... och så kom doktorn som skulle ta provet....en ung pågaspoling.. väldigt trevlig dock.
 
Han lyckades inte.
Han stack o stack och försökte men fick ge upp och kalla på överläkaren som enligt vad han sade kunde sticka rätt i sömnen.
 
Överläkaren var en glad prick....och han stack också med olika nålar flera gånger och till sist lyckades det.
 
Då var jag så van vid stickandet att de gärna kunde ha fortsatt ett tag till.
 
I framtiden  kommer jag inte att  reagera inför sådana prov.. det var faktiskt inget farligt alls. 
 
 
 
Alltså, behöver du göra detta ingrepp så jaga inte upp dig.
 
Jag fick ingen bedövning.. och faktum är att det gjorde inte särskilt ont , fast jag blev stucken om och om igen under en halvtimmes tid 🙃
 
Jag fick själv bestämma om jag skulle bli inlagd eller åka hem  och såklart valde jag att åka hem.
Med en packe mediciner😶
 
 
Den här grejen  i armen fick jag direkt  av en  glad och snäll sköterska
 
 Efter 4 timmar säger jag tack till den underbara personalen på medicinakuten, Ängelholms  sjukhus
Det var mycket omtanke, skoj och skämt och fin ton mellan personalen också.
Tack , ni var alldeles underbara !
 
Så kom jag hem från akuten.. trött som en  iller efter att inte ha kunnat sova på två nätter på grund av smärtor.
 
Maken överraskar med min önske och drömmatta under matbordet,  som han köpt när jag var iväg.  Så himla gulligt av honom 💖
 
Tog alla  mina mediciner  mangrant.....och en timme därefter hade jag spytt ner badrummet, svimmat och kissat på mig. I vilken ordning vet jag inte.
 
Och jag minns ingenting av det heller.
 
Vilken tur att jag inte spydde & kissade ner nya mattan i alla fall !😯
 
 
 
Tack och lov för maken som fick in mig i duschen, på med ren pyjamas och i  säng med mig.. och han skurade och städade....och hade koll på mig resten av natten.
 
Försökte ringa 1177 nästa morgon  för att fråga vilken av medicinerna  som fick mig att spy men de tyckte bara jag skulle åka till akuten direkt. Nej tack. I dag mår jag ju bra.
Skulle kännas konstigt att fara till akten och säga att igår spydde jag men idag mår jag bra !
 
Fick råd av en klok god vän att det är troligtvis  knark-medicinen som jag spyr av så den skiter jag i att ta nu. Och jag har inte spytt  sen dess.  Tusen tack för det rådet 💖
 
 Totalt utslagen och slocknar  på dagen när jag är mitt uppe i en spännande bok på Storytel... det är INTE likt mig,  Jag sover ALDRIG på dagen !
 
En doktor ringde och meddelade att provet på ryggmärgen var fullt av virus och tangerade  mot lite andra åkommor också... men det är normalt när man  har en rälig släng av  bältros och nu skulle jag bara äta min medicin, vila och ta det lugnt.
 
Och sanningen att säga så kan jag  inget annat !
 
Ja, nu är jag alltså konvalecent och får ta det lugnt ett tag  .
 
Ingen träning, ingen shopping.. däremot massa serietittande och slappande.
 
Hoppas i alla fall att ni mår bra hemma i stugorna
 
Kram & kärlek 💖
 
I dag tar jag det bara lugnt och besvarar inga frågor  och får se hur det är i morgon !!
 
 
 
 
 
1 Helena Ir:

skriven

Stor kram och krya på dig! Skönt att du fått hjälp och de tog väl hand om dig. Vila dig frisk!

2 Angeli:

skriven

<3

3 Jas:

skriven

Ååh, stackars dig!! Krya på dig, hoppas på snabbast möjliga tillfrisknande!❤️🤗❤️

4 Ally:

skriven

Godmorgon fina Es,
Meeen, sicket skit du åkte på alltså, tycker så synd om dig 😞
Ta nu han om dig och kurera dig.
Stor kram 🌷🌷💛

5 Tess:

skriven

Godmorgon, Fy vad otäckt och jobbigt för dig.
Krya på dig kära Esmeralada ♥

6 MalinS:

skriven

Åh fy så tråkigt att höra men skönt att det inte är något ännu mer allvarligare.

Hoppas verkligen du kan ta det lugnt och blir bättre snart igen.

Kram

7 smulan:

skriven

Krya på dig, många kramar

8 Bjorn:

skriven

Hej krya på dig bästa du:)

Kram

9 Camilla:

skriven

Stackars dig, krya på dig, kram

10 Laila:

skriven

Bästa Esmaralda.

Fy så tråkigt. Skönt att du blev bra omhändertagen på akuten och att du blir ompysslad hemma. Får jag skicka healing till dig? Det kanske är något vi alla kan göra. Kryakramar ❤️❤️

11 Lotta S:

skriven

God bättring och all kärlek till dig, bästa Es!!

12 Anette:

skriven

Krya på dig kära Es! Kram ❤️

13 Anette:

skriven

Krya på dig kära Es! Kram ❤️

14 Solen ☀️:

skriven

Herregud vilken omgång!
Krya på dig nu!
Kram Solen ☀️

15 Mimi:

skriven

Hej!

Stackars dig! Jag mår inte bra av all sömnbrist och huvudvärk. Men jag ska inte klaga det är ju ingenting jämfört med dina åkommor. Du får vila och krya på dig. Hoppas att du mår bättre snart.

Styrkekram!

16 Barbro:

skriven

Men oj Esmaralda!

Sådant elände du råkade ut för. Nu får du vila och krya på dig. Kram

PS. Bilbingovinsten kom igår precis somdu sa. Ds

17 Nenna:

skriven

Hej,
Krya på dig Es!

Kram 🤗

18 Agnes:

skriven

Djizzes!

Ett stort Krya-På-Dig, Es!

(Med förhoppning om att folk idag klarar av att vara läskunniga..)

Stora kramen, Everybody! ;0}

19 AnnaK:

skriven

Krya på dig 💕

20 Sessan:

skriven

Å du stackare! Krya på dig!

21 Rika:

skriven

Sköt om dig 💝

22 Anki:

skriven

Godmorgon Es
Men shit vilken resa för dig <3
Hoppas du lyder och vilar ordentligt... även i morgon och följande dagar .
Stor krya på dig kram från hela flocken <3

Bloggläsare Ska vi inte samlas i kväll kl 20 och sända healing till Es en stund ?

Kram Anki med flock

23 Frida:

skriven

Men oj vilken pärs du gått igenom. Hoppas nu att det går i rätt riktning fort så du kan hitta på alla roligheter du önskar.
Tack för att du delar med dig. Jag har varit lite orolig hur det har gått.

Sänder mycket kärlek till dig och alla andra.

Stor kram 💜💛💜

24 Liljan:

skriven

Godmorgon till dig Ezmaralda ☕️☕️🌄🌄

Det var verkligen drama, ett under att du ens orkar meddela oss om det!

Det blir en stark vila som du är förtjänt av, och hoppas verkligen att ingen börjar fråga om spådom etc ❤️❤️

25 Snödroppen:

skriven

En stor och varm krya på dej kram från mej🥰❤️🥰

26 Skorpan:

skriven

Åh vilken pärs!
Stora krya på dog o healingkramar i massor!!
Agnes, man kan ju alltid hoppas ;).
Kram Skorpan

27 Mercan:

skriven

Krya på dig söta Esmaralda🤗💕🙂‍↔️🙏🥹😌

28 Katrin:

skriven

Skickar dig alla mina energier så att du blir kvitt dina besvär. Kram

29 Anita:

skriven

❤️❤️❤️❤️❤️

30 Solstjärnan:

skriven

Inget vidare du har fått gå igenom..nu ska du vila o ta det lungt och låt dig bli bortskämda av din man😊
Krya på dig!!💐
Kram 🤗

31 Nettan59:

skriven

Stackars dig 😥, vilket äventyr. Kanske man borde fundera på bältrosvaccin ändå 🤔? Krya på dig kramar ❤️❤️❤️

32 Lou:

skriven

Många styrkekramar till dig!

33 lenafena:

skriven

Är det ett virus från Ullared? Kanske det är din kropp som vill att du tar det lugnt ett tag...... TACK för att du finns men skit i bloggen ett tag nu och tänk på dig själv!

34 Hedwig:

skriven

Det låter hemskt alltsammans. Vilken stark kvinna du är och så underbart att du trots allt skrev en ny blogg idag!
Ta det lugnt och krya på dig!
Stor kram härifrån!

35 Lisa.A:

skriven

Krya på dig. KRAM

36 J:

skriven

Krya på dig och ta hand om dig ❤️
Kram

37 . :

skriven

Krya på dig!
Kram <3

38 Louise:

skriven

Men jisses Ez. Krya på dig.❤️

Kram

39 G.H:

skriven

Jösses 🙈 …

Du får krya på dig fina du!

Healing kramar ❤️

40 Igges matte 🐈‍⬛:

skriven

Krya på dig!
Kram 🐈‍⬛

41 W:

skriven

Men kära hjärtanes, nu får det ändå räcka med elände för dig.

Krya på dig!

Varma kramar

42 Lucia :

skriven

Styrkekramar till dig!

Krya på dig!

43 Milla:

skriven

Men fy bubblan vad du skulle råka ut för!!!

Hoppas ju på ett snart tillfrisknande för dig och ställer upp på healing tankar som jag sänder ut så gott jag förmår! Kram och krya på dig

44 Hjärter dam:

skriven

Varma krya på dig fort hälsningar

Kram ❤️

45 Malina:

skriven

Oj vilket elände du råkat ut för!
Jag har nyss blivit nästan helt bra efter bältros i ena benet. Utslag från rumpan ner till foten. Det har gått 7 v och har fortfarande ont i foten då hälsenan tydligen blivit skadad. Jag har inte fått någon behandling för jag uppmärksammade det för sent. Virus kan man bara smärtbehandla. Jag hoppas verkligen , verkligen att du blir bra snabbare. Att det sitter på ryggen låter inte kul…
Jag vet hur räligt det är och skickar dig många goda tankar och önskan om bättring!
Kramar 🤗❤️

46 Igges matte 🐈‍⬛:

skriven

Krya på dig!
Kram 🐈‍⬛

47 Mercan:

skriven

Fina Esmaralda önskar dig hälsa🙂‍↔️💕🙏

48 Citronfjäril :

skriven

Krya på dig ❤️


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: