En bra trigger......

Jag brukar inte bli sjuk på det sättet att jag lallar runt i pyjamas hela dagarna och jag brukar säga till mig själv att herregud människa, get a grip, skärp till dig.. och det brukar alltid funka men INTE denna gången.
 
Äter alla mina mediciner mangrant och ställer klockan om  natten för tre piller då också...och faktum är att smärta är en bra trigger för att sköta sådana ting !
 
Nu vill jag visa så fint det blivit med nya möblerna 
 
 
Ena änden av rummet... med fina mattan jag önskade... och sen ser man nog inte att tallriksunderläggen är gröna  med guldkant,  vasen grön med guld och ljushållarna guldiga. Lampan  ovanför har gröna kupor och samma gröna i krukorna i fönstret
 
Försökte få ihop till en enhet liksom...
 
 
Andra änden av rummet.....
 
 
 
Sist men inte minst, gardinerna i linne som ryska syster sytt.
 
Förresten så hade hon födelsdag igår... tur att jag redan gett henne present... D & G parfym som hon öppnade innan jobb idag !
 
Jag fortsätter gå omkring, vila, kolla serier och gnälla över smärtorna.
Sicken en tråkmåns jag är !
 
I ärlighetens namn brukar Bältros inte bli så  här illa men har man otur, ja då kan allt hända !
 
Jag besvarar inga frågor idag heller, sorry men ni är så välkomna att kommentera varann :)
 
Kram & kärlek 💖
 
På tal om cravings efter kålpudding som jag hade igår så for maken iväg och köpte eingredienserna och sakta men säkert lagade jag till en kålpudding och när den sedan skulle 
ätas... ja då var min craving borta... och det smakde inget speciellt alls.... 
 
 
1 Misstjejen:

skriven

Hej

Titta in varje dagar så hoppas du mår bättre snart från den bältros och jag googla lite på om det också. Det kan ta långt tid att blir frisk från bältros men det är lite variation för varje individer.

Det är inte ens kul att du blir drabba... jag tänker ibland på dig så.

Var starkt och kämpa emot den bältros.

Jag hoppas det är snart att du är fri från den smärta är bältros...

Bara ta det lugnt så ofta du kan och vila också.

Du bruka var bra på att har tålmodigt med oss alla. Så ihågkomna att du är starkt så använda den styrka. Visar det du kan bara.

Kämpa på så blir frisk. Jag heja på dig!❤️

Ha det bra

2 W:

skriven

Ta nu väl hand om dig och låt resten vänta. Trots allt finns det få måsten i livet när allt kommer kring.

Så typiskt med kålpuddingen.

Varma kramar

3 Skorpan:

skriven

Fortsätt o krya på dig o bli frisk så resan er blir av!
Ton i ton ;)...
Kram Skorpan

4 Linda N:

skriven

Fortsätt krya på dig, Es!
Och det ser jättefint ut med inredningen. Jag fascineras av folk som har en röd tråd på det viset. Jag är lite för spretig själv i just det fallet.😅
KRAM

5 Mercan:

skriven

Wow vilken design med stil så fint🤗💕🤭krya på dig söta Esmaralda🤗💕🙂‍↔️🙏😌🙂

6 Ally:

skriven

Smakfull inredning, så fint det blev 👌
Bältros kan bli långvarigt om man inte får hjälp med läkemedel inom 72h, nu hoppas jag inte fallet blir så för dig..
Fortsatt ta hand om dig 🌸
Största kramen till dig! :)

7 Helena Ir:

skriven

Önskar dig en bra dag med gott tillfrisknande.

Kram

8 rebecca:

skriven

Krya på dig!

9 T:

skriven

Krya på dig es! Så fint du fått hemma! 👍😊

10 Lotta S:

skriven

Ja jisses så det kan bli! Riktig otur där. Får fortsätta sända goda tankar om snart tillfrisknande. Och att du åtminstone skulle få bättre nattsömn inom kort.

11 Anki:

skriven

Godmorgon Es
Grönt är skönt ;-) jamen så snyggt det blev ! Du har smak för inredning . Där är jag värdelös haha
Du får gratulera Svetlana från hela flocken <3
Ge henne en rejäl kram när ni träffas så småningom
Inte är du tråkmåns inte ! Nu ska du vila och bli frisk ! Bältros är kämpigt.

Jag fick vattkoppor i vuxen ålder (28 år) det var hemskt !Vart jättedålig . Fick följdsjukdom i form av halsfluss och det var ingen dans på rosor Fick inte ut läkare då jag hade vattkoppor. Först när stalltjejen som såg till mig larmade fick jag hjälp Då låg jag och yrade och minns inte så mycket.

Med din erfarenhet av bältros ska jag lägga undan till vaccination av bältros Kostar ju skjortan !
Så det får bli till nästa sommar.

Idag står lunch med ngr gamla jobbarkompisar på agendan.
Trevlig Onsdag och fullmåne !
Ta nu hand om dig Es och krya på dig !

Kram Anki med flock

12 Igges matte 🐈‍⬛:

skriven

Så fint du fått till det med allt nytt, har alltid gillat din stil.

Klokt av dig att ta en paus från frågorna så länge du inte mår bra och lägga att fokus på att krya på dig.

Kram 🐈‍⬛

13 T:

skriven

Krya på dig es! Så fint du fått hemma! 👍😊

14 A:

skriven

Blev jättefint, vilket mysigt hem 😊 krya på dig!!

Kram!

15 Maria:

skriven

Krya på dig! Även jag blev sugen på kålpudding efter att du skrev det.

16 T:

skriven

Krya på dig es! Så fint du fått hemma! 👍😊

17 Skytten1 :

skriven

Krya på dig,hoppas bältrosen går över fort.

18 Agnes:

skriven

Väldigt fint o rofyllt, Es! Den stylingen gjorde ni bra!

Och givetvis skall du ta det "jävligt" lugnt o "chilla" så länge du anser dig behöva det!

Det du fått är inget att leka med. Nyttigt för folk att ta egna beslut om vad de ska/inte ska göra i livet!

Återkom på måndag, tycker jag!

Krya på dig, o stora kramen, Everybody! ;0}

19 Mimmi K:

skriven

Tycker synd om dig när jag läser vad du gått igenom de senaste dagarna.
Vilken omtänksam man du har och så fint det blev med nya mattan och allt annat som matchar. Kryapådighälsningar från en annan sjukling. Fick trolig covid för sex veckor sen och är inte bra än.
Kram :-)

20 Anonym idag:

skriven

Krya på dig.

Vill tipsa om medicinsk laser. Det hjälpte med ett besvär jag hade som annars tog lång tid att läka. Ska även hjälpa mot bältros.

21 Brittis:

skriven

Hej!
Krya på dig och hoppas att du snart blir bättre.
kram <3

22 Smulan :

skriven

Bara ta du det lugnt och vila tills du känner dig återställd.
Hoppas maken passar upp dig och skämmer bort dig.
Kram

23 Solstjärnan:

skriven

Fint med nya möblerna!😊 Ni fick ju nästan som ett helt nytt hem med både gardiner o möblerna 😊 Kan förstå att du är nöjd och glad😊
Du har det kämpigt med bältros en vilket inte är något vidare.
Krya på dig energi till dig!
Kram 🤗


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: