Jakten på kärlek......

På tal om att hitta kärleken så kommer ett gammalt minne till mig. Det var när fenomenet mobiltelefoner var helt nytt.

Jag är ute och fikar med en kompis på  stan och vid den hör tiden så hade man alltid ögonen öppna efter en fin kille.

Och visst fick jag syn på en.

Han satt längs in i ett hörn, ensam med sitt kaffe och på den här tiden var jag ganska handlingskraftig.

 
 
 
På med mina stora supercoola solglasögon ( fast vi var inomhus) och så glider jag sakta förbi hans bord.  Jag ler lite  lockande  men får ingen reaktion. 

Tredje gången jag glider förbi hans bord apar jag mig lite extra och försöker se förförisk ut men får inte napp och slår mig ner vid egna bordet igen där min kompis sitter. 

Hon sitter med ryggen mot snyggingen, en bra bit bort från varann.... och jag berättade inte för henne om mina raggningsförsök utan skyllde på toabesök och påfyllning av kaffe, när jag gled iväg.

Så fick hon ett textmeddelande.

Själv hade jag ingen mobil ännu så det här var ju spännande.

 

 

 Hon skrattar och säger att hennes kusin är på stan och skriver att ett psykfall i de största  och fulaste solglasögon han sett just  apade  sig förbi hans bord för tredje gången.

Jag satte Napoleonbakelsen i halsen

” Fifasen, vilken  otrevlig kusin du har.. att generalisera på det sättet...”  kommenterade jag  surt och vek  snabbt ihop mina glasögon och ner med dom i handväskan.

Så kan det också gå när man raggar 😂

Kram & kärlek💖

1 Misstjejen:

skriven

Hej

Jag undrar ju om C kvinna vill besöka min lägenhet något gång och titta in ju fina soffan och allt som ska vara?

Kommer det händer?

Ha det bra

2 Misstjejen:

skriven

Hej

Jag undrar varför C kvinna bete så mot mig? Kan hon inte var trevligt mot mig också och bryr sig om mig?

Jag mår som sämst igår kväll efter allt om C kvinna. Jag hoppas ju hon ska var trevligt och snälla mot mig...

Ha det bra

3 Misstjejen:

skriven

Hej

Kan jag smsar henne eller när vi ses så vill jag tar på allvarligt om hennes beteende mot mig. Hon får erkänna sin tankar om mig. Jag hoppas inte ju hon döljer något inför mig...

Ha det bra

Svar: Jag tror inte hon döljer något men hon verkar vara ganska upptagen, kram :)
Esmaralda

4 Misstjejen:

skriven

Hej

Kan jag smsar C kvinna för ändrar datum och jag vill ju prata med henne. Orka inte väntar till 14 november. Jag vet ju ingenting kommer förstår hur jag mår ändå.

Ha det bra

5 Naturvän:

skriven

Godmorgon!

Vilken historia!! Skratt

Ja om jag blir kontaktad idag är frågan....en lång ståtlig man har jag i alla fall fått ögonkontakt med på stranden..vi badar på samma område...jag håller ju på med mina fysiövningar intensivt...han kanske bara undrar vad jag håller på med? Vad tror du Esmaralda? Kan det bli en träff??

Nu njuter jag av soluppgång i hamnen innan frukost på altanen

Kram

Svar: Chans till träff finns, kram :)
Esmaralda

6 Alex:

skriven

Hej Esmeralda,
Funderar på en kort kvällskurs men är osäker på om den blir rätt för mig. Den kostar lite. Ser du om den skulle bli bra? Eller ska jag välja en annan?

7 J:

skriven

Gomorgon,
Känns som att det aldrig kommer ta slut. Vill känna glädje i livet igen och le från hela mitt hjärta samt kunna vara lugn inombords. Är så ledsen och trött inombords. Kan du få in nått runt detta? Behöver få hopp.
Kram

8 Johanna :

skriven

Kära E!

Igår var han över och hjälpte mig och jag vill så gärna säga att jag har känslor för honom -ska jag det? Känner han samma?

Kram

9 Ellen:

skriven

Hej,
Hoppas du nu mår bättre Ez 🙏
Vet att du tidigare svarat att vi inte passar varandra, men nu har vi träffats en del och tycker det gått helt okej ändå.. ser det ut att ha vänt och kunna leda till nåt positivt, kanske romantiskt, mellan oss ändå?
Kram

Svar: Undersök saken.. så länge det känns rätt så länge är det rätt, kram :)
Esmaralda

10 Helena Ir :

skriven

En del försök lyckas bättre än andra. Och en del andra minns man som inte gick hela vägen dit man ville 😉

Sitter på motionscykeln och undrar om jag håller på att bli sjuk. Kände ju inget hemma. Blåser väl över..

Anmält mig för pubkvällen i oktober. Åket till Roslagen och bor hos väninnan.

Kom inte iväg till Överkalix..men så var de ju hem till mig en sväng i somras.

Tycker ändå att min sommar var bra. Mycket för att jag är trygg i min ekonomi nu när jag är pensionär. Inga större krav har jag. Livet överraskar en ändå!😄

Ha krya på dig dag

Svar: Kul med pubkväll och Roslagen... bra med planer och det ska du alltid ha ! Det gör dig gott. Kram :)
Esmaralda

11 Oroliga tjejen :

skriven

Hej E!

Kan du se om vi kommer få bo kvar där vi bor nu och kunna spara ihop till en billig bil och ändå ha det bra även om det kommer bli tufft ? Snälla er ser du något kring situationen? Kram

12 💖:

skriven

Godmorgon
Hahaha 😅 uhhh den känslan kan jag nästan känns när du berättar, vill bara sjunka genom jorden.
Nej kärleken är inte lätt inte..

Så apropå det.. Blev så abrupt slut på våra träffar, undrar bara om han inte saknar dem också? Har han koll på att jag fyller år i morgon?
Kram :)

13 Jossan :

skriven

Godmorgon
Igår blev jag faktiskt ledsen.. jag pratade med min kompis i telefon. Det var en timme som handlade bara om henne så jag sluta lyssna. Vi prata om att hon dejtar någon ny nu och att jag måste träffa någon så jag kan vara med på parmiddagar och sånt. Hon sa även man måste vara aktiv själv och han inte står utanför dörren. Blev faktiskt irriterad då. HON tjatar att jag ska träffa någon men ställer in varje gång vi ska göra saker. ”Det är inte kul att dra ut när man inte är helt singel”
Vi skulle dra ut i lördags men det ställde hon in, vi ska ut imorgon men det kommer hon säkert ställa in det också..hur kan man tjata på någon att man ska träffa någon men man vill inte hjälpa?

Känner mig riktigt dålig att inte jag lyckas…
Hoppas den killen du såg kommer innan oktober är slut….

Kram

14 Ghostwriter :

skriven

Vill skriva en artikel om ett viktigt ämne, kommer människor uppskatta att det tas upp eller kommer jag bara uppfattas som en gnällig kärring?



Kram! Hoppas du får en bra friskare dag. Skickade healing igår och direkt kändes det som att de strålade ut healing mot dig!

Svar: En del uppskattar och andra inte.. så du ska göra det du själv känner är bäst !Tusen tack för healing, kram :)
Esmaralda

15 <3:

skriven

Är D i stan nu ?
Hur stor är chansen att det blir date för oss ?
Kram

Svar: Strax över 50 %, kram :)
Esmaralda

16 Lotta S:

skriven

Haha, den var kul!
Byte av försäkring av allt utom mina och mannens personförsäkringar skulle vi tjäna på ekonomiskt men billigare är ju inte alltid bäst. Däremot har båda alternativen sina för- och nackdelar, därför så svårt att se klart, så många krångliga detaljer i alla. Kan du se tydligare bara för dotterns del om du tittar på henne, om vi skulle komma att ångra
byte?

Svar: Ser ingenting riktigt klart kring din fråga, kram :)
Esmaralda

17 Bjork:

skriven

Hej kommer det går bra för mitt lag i morgon på kickoffen?

Hamnade i samma lag som görel.

Kram

Svar: Det kommer gå bra, huvudsaken att ni har roligt, kram :)
Esmaralda

18 L:

skriven

Men ooops så pinsamt, men modigt 😅

En fråga. Kommer jag träffa kärleken? Jag är ute rör på mig en del i olika sammanhang men det verkar inte hjälpa. Hur ska man göra?

Kram

Svar: Den rätta kärleken kommer när tiden är inne, kram :)
Esmaralda

19 smulan:

skriven

Haha fick ett gott skratt :) du är för rolig.

Kommer det att fungera nu när barnet ska sova mer och mer på sitt kortids?

Svar: Kan ta lite tid men det går åt rätt håll och kommer funka.. kram :)
Esmaralda

20 Månskenet:

skriven

🤣🤣🤣 Den, du, den va bra! Håhåja, så kan det gå 🤗

21 Mamman:

skriven

Hej Esmaralda.
Jag har fått erbjudande om att flytta till de ny byggda radhusen. Jag är ensamstående med två barn men det vore perfekt för barnen.
När inflytten tar vid har jag endast några månader kvar på utbildningen.

Hur ser det ut ekonomiskt för mig med detta? Skulle det gå ihop sig och bli bra till slut? Eller skulle det bli alldeles för tajt?
Kram

Svar: Räkna noga på det hela och det finns en chans att du kan få det att gå ihop, kram :)
Esmaralda

22 Tess:

skriven

Godmorgon Es

Skönt att du är lite piggare, roligt också att höra om din jakt på kärlek i yngre dar :D

Jag har så konstiga drömmar nu, om en kollega på jobbet att vi ska bli sams igen, och att jag drömmer om utbildning. Jag vantrivs så på mitt nuvarande jobb och vill sluta. Vad kan du se hända i höst?

Stor kram till dig!

23 MalinS :

skriven

Känns bra läsa dina stories, tror många känner igen sig men du har en sån bra berättarförmåga.

Alltså den här va ju riktigt rolig.

Esmeralda ser du hur stor chansen är att vi får ett positivt test nästa vecka?

Kram

Svar: Chansen finns, runt 50 %, kram :)
Esmaralda

24 Skorpan:

skriven

:D finns det nåt du inte har prövat på Es? Härligt försök att ragga en karl ;). Hur gick det månne för kusinen sen, föll han för nån annan i solglasögon? Gissar att du sen rätt snabbt hittade en karl åt dig?!

Det jag fortsättningsvis undrar är varför vissa får så specifika tips om var de ska hitta sin tillkommande eller tydliga kännetecken gällande dem. Varför är det så Es? Är det meningen att en ska klara av processen på egen hand utan hjälp vare sig av dig eller universum? Verkar så...

Men ja då det nu pratas om ksrlfolk ;), så undrar jag vad du ser kring min karl, är han fortfarande långt borta, åratal borta? Det verkar så... Tyvärr... Snart desperat...

Positivt är att det är torsdag o jag får ha kontoret för mig själv ;).
Ha en bra dag o krya på dig fortsättningsvis!
Kram Skorpan

Svar: Jodå¨, jag hittade något mer bestående sedan... men minns det som en kul tid när man höll ögonen öppna och raggade lite:)För en del står det klart var de ska träffa sin tillkommande och för andra inte... och det beror nog på att somliga kan träffa dem typ var som helst.. platsen är inte viktig utan det handlar om när det är rätt i tiden... kram :)
Esmaralda

25 Snödroppen:

skriven

Godmorgon💞
Haha den var bra😂 fick din vän veta att det var du då?
Här har det gått två väldigt slöa dagar, har vilat och tagit det lugnt men det känns som kroppen vill ha mer vila…värk lite här och där…
I helgen blir det lite fartfyllda aktiviteter iaf, full rulle hela helgen så det blir kul! Ska även titta på bilar…hittar jag det jag vill ha och lyckas jag sälja min nuvarande bil? Hoppas hoppas👏🏼👏🏼
Krya på dej o stor kram🥰

Svar: Jag tror aldrig hon fattade att det var jag !!Kul blir det till helgen och bilen kommer bli såld men kan dröja lite, kram :)
Esmaralda

26 Berg :

skriven

Men vilket otacksamt raggningsobjekt!

Lite raggning i mitt liv vore kul, men jag vet att jag kommer ligga lågt tills det verkligen känns rätt. Vill inte komplicera min tillvaro mer än vad som redan är..

Har mannen något utmärkande måntro?


Svar: Han har förmåga att få dig att skratta, kram :)
Esmaralda

27 Vännen:

skriven

Hej
Jag har en fråga om min vän som nyligen blivit singel. Hon kastar sig in i något med en kille nu eftersom han visar något som den andra inte visat. Är detta något som kommer bli bra på sikt. jag känner att han redan isolerar henne. Hon lyssnar inte på andra heller när man ger henne rådet att ta det lugnt. Hon menar på att hon har varit singel hela livet. Hon håller även på med en annan kille också.
Någon känsla vad som kommer ske?

Svar: Känns inte som om det kommer bli långvarigt, kram :)
Esmaralda

28 Bjork:

skriven

Hej tack för svaret:)

Ser fram i mot morgon dagen.

Hoppas bara att jag får sova lite bättre i natt:)

Kram

29 Trollmor:

skriven

Hur blir det med jobb för mig?
Inom vad isf?

Svar: Något nytt verkar komma men ser inga detaljer, kram :)
Esmaralda

30 Anita:

skriven

Godmorgon Esmeralda!
Jag är lite nyfiken...Kommer mötet med K bli av i november? Kan du se något om det?

Kram ❤️

31 Micke:

skriven

Jag vill tacka er alla som tog sig tid att kommentera min gästblogg igår. Ha en fin höst.

32 Skorpan:

skriven

Tack Es!
Ja då hoppas jag att det är rätt i tiden denna höst ;).
O att jag slutar drömma om toaletter, var kommer dom ifrån nu igen :D? Är jag så full av skit?
Kram Skorpan

33 Naturvän :

skriven

Godmorgon!

Symbolen som kom till mig i natt finns i smyckeform ..blir att köpa en...

Fortsätter mina fysioövningar för nacken på stranden.. lugnt och stilla..

Mannen bakom mig i solsängen undrar nog vad jag sysslar med..han söker ögonkontakt ibland...

En fråga...ser du ngn fara för mig när jag vandrar i bergen... Känner mig orädd men man vet ju aldrig

Kram

34 Anki:

skriven

Godmorgon Es
Haha Tack för morgonens skratt !!!
Jag hoppas detta tyder på att du mår lite bättre <3
Fortsätt Ta det lugnt <3 så du blir helt frisk

Nu börjar det röra på sig ang toagolvs renovering
Har haft 2 olika snickare som kikat på jobbet .Sista igår bodde i grannområdet och det känns lite konstigt
Få se vad offerterna landar på
Torsdag och jag ska börja plocka undan sommaren...
möbler ska under press Blommorna får vara kvar till frosten kommer Växthuset ska tömmas osv. Tar det pö om pö Rom byggdes inte på en dag ;-)

Kram Anki med flock


Svar: Jo tack.. blir en aning bättre dag för dag !Ja fy tusan så mycket man har att ta tag i när det är dags att avsluta sommaren.. skönt när det är undanstökat
Lycka till med offertarna, kram :)
Esmaralda

35 Hm:

skriven

Hej Esmaralda.

Undrar lite om du ser varför det känns som att han dragit sig undan lite just nu från mig?
Kram

36 Mercan:

skriven

Esmaralda tror du första våningen permanent från Hörü dröjer till 2027 hemma i Bulgarien eller blir innan dess🤗💕🙂‍↔️

37 <3:

skriven

Ser det ut att bli resa till solen igen för mig i oktober ?
Kram

Svar: En resa blir det ganska snart, ser dock inte exakt när, kram :)
Esmaralda

38 Evelina:

skriven

Hej, har han tänkt på mig nu när jag varit borta så länge? Kram

39 Bjork:

skriven

Hej får jag åka hem i morgon kväll eller måste jag sova över?

Kram

40 Bjork:

skriven

Hej får jag åka hem i morgon kväll?

Kram

41 <3:

skriven

Vad känner T för mig ? Han är ju lite barnslig och noll gentleman. Men ändå gullig. Uppskattar han aldrig allt gulligt jag gör för honom. Han säger knappt Tack och verkar ta för givet att slippa betala.
Kram

42 Naturvän:

skriven

Hej!

Ursäkta såg inte att min kommentar kom fram därför skrev jag 2 ggr..

Hursomhelst naturligtvis tack...ja jag vet inte...lite tveksam..

Och mannen i huset köper nya möbler och renoverar...undrar vad jag kommer hem till?? Ett nytt kapitel väldigt snabbt i mitt liv..

Kram

43 Evelina:

skriven

Hej, har han tänkt på mig nu när jag varit borta så länge? Kram

44 Smulan :

skriven

Tack för svar, känns bra att det kommer att funka 😀

45 Mercan:

skriven

Jag ska kuna gå dit till andra hand butiken senare under dagen kvällen ser du om newhouse fina vita blusen som jag såg gillade i går blir kvar ah söta Esmaralda🤩💕🤭🙏

46 Hemlig:

skriven

Hej Esmaralda!
Så mycket elände du har råkat ut för under den sista tiden. Jag hoppas att det har vänt mot det bättre nu.

Mitt planerade projekt har inte blivit av och ska jag tillskriva detta åt min lättja, trötthet eller någon form av depression, vad ser du? Det går att genomföra projektet senare också men lite trist att motivationen tryter vad gäller det egna välmåendet. Kanske det kommer.
Tack och kram!

47 J:

skriven

Hej,
Kommer sonens hund få ett nytt hem? Hade samtal angående hunden idag.
Kram

48 louise:

skriven

Haha. Ja som det kan gå.

Har inte kommenterat på länge. Känns helt hopplöst det mesta.
Väntar på att domen ska komma men jag vet redan att vi fick avslag. Jag önskar att mannen vill separera men att vi genomgår familjebehandlingen tillsammans som föräldrar och inte som ett par. Ja vi är ju bara skilda på papper för att KF inte ska ta något från mig till hans skulder.
Men tyvärr vägrar han lyssna på det örat och saker.

På fredag ska jag träffa en chef på en förskola då jag vill göra en praktik på en månad. Och sen gå där ifrån och hoppas det blir något.
Men på riktigt så funderar jag på att skola om mig men med tanke på att det jobb som jag tänker på kommer förmodligen bli datoriserat.
Det ser mörkt ut inom barnomsorgen nu. Läste idag att 6 skolor kommer behöva stänga på grund av brist på elever bara i Malmö. Och förskolor stängs på grund av brist på barn. Hur galet är inte det.

Fick besked från CSN idag hur mycket jag ska betala i månaden till dem. I oktober vill de ha drygt 7000 kronor av mig. Och jag vet inte ens var jag ska få dem ifrån. Behöver ett större mirakel.

Kommer jag få jobb snart och inkomst?
Kommer min eventuella praktik leda till något?

Förra torsdagen åke jag,mannen och hans föräldrar ut till Trelleborg och tittade på när dottern red. Det var en stolt mamma som fick se henne hoppa i galopp. Sen hängde vi i stallet medan hon tog hand om hästen. Så mysigt.❤️
Vill själv börja rida men måste gå ner lite i vikt.

Trist med hösten och allt regn nu men fy vad vi blivit bortskämda med den fina sensommarvädret.

ha en fortsatt fin torsdag och tacksam för svar. Kram

Svar: Tänk gärna i nya banor men kanske inte studier som ökar din studieskuld.... är du öppen för allt så tror jag att jobb kommer.... kram :)
Esmaralda

49 Igges matte 🐈‍⬛:

skriven

Tack för att jag fick börja dagen med en gott skratt, tröttnar aldrig på att läsa om dina upptåg. :D

Apropå kärlek, vad är han när jag behöver honom som mest,
får du till dig något?

Kram 🐈‍⬛

Svar: Tyvärr, ingenting specifikt kommer till mig, kram :)
Esmaralda

50 Anita:

skriven

Hej kära Esmeralda, jag undrar om du kan se något gällande min fling...

Tror du att mötet med honom blir av som vi bestämt?

Kommer vi träffas igen?

Det är inte min soulmate men kul så länge detta varar. Vi är nog på samma plan där.

Hoppas att du mår bättre nu även om det är en långsam tillfriskningsprocess

Kram!

Svar: 60 % att ni träffas igen, kram :)
Esmaralda

51 Rädd:

skriven

Kommer filmen jag håller på med bli bra? Oroar mig att någon kommer ta illa upp eller inte tycker den blir bra.

Kram och kärlek

Svar: Den blir bra men alla kan inte älska allting och om ngn är negativ så ta det inte personligt, kram :)
Esmaralda

52 Igges matte 🐈‍⬛:

skriven

Tack för att jag fick börja dagen med en gott skratt, tröttnar aldrig på att läsa om dina upptåg. :D

Apropå kärlek, vad är han när jag behöver honom som mest,
får du till dig något?

Kram 🐈‍⬛

53 Tess:

skriven

Godmorgon Es

Skönt att du är lite piggare!

Jag vantrivs så på mitt nuvarande jobb och vill sluta. Vad kan du se hända i höst?

Stor kram till dig!

Svar: Sök aktivt och nytt jobb kommer, kram :)
Esmaralda

54 Ally:

skriven

Imorgon är det min födelsedag, kommer dagen bjuda på något som gör den extra speciell?
Tänk om en önskan skulle slå in..🎂
Kram

Svar: Känns som att det blir en bra dag, grattis i förskott, kram :)
Esmaralda

55 Mercan:

skriven

Jag gick inte dit 🤣jag har finare vit blus larph lauren Esmaralda🤩💕🤭🤗ha det bra 🤭kram🤗💕🙂‍↔️

56 Skorpan:

skriven

Tänk så glad en kan bli då man träffar en bekant människa som inte hör till ens närmaste krets. Det hände mig idag, en studiekompis till mig kom med samma tåg o nog var det så kul att prata om ditt o datt med honom :). Tack för det att han kom i min väg :). Lyfte upp mig... Det behövdes!
Kram Skorpan

Svar: Vad roligt, sådant ger verkligen god en energi, kram :)
Esmaralda

57 <3:

skriven

Vad känner T för mig ? Han är ju lite barnslig och noll gentleman. Men ändå gullig. Uppskattar han aldrig allt gulligt jag gör för honom. Han säger knappt Tack och verkar ta för givet att slippa betala.
Kram

58 Mercan:

skriven

Jag är rökfri nu Esmaralda🤩Söta Esmaralda vilket år tror du första våningen blir till oss från Hörü ,hemma i Bulgarien🤭ha ha blusen är borta men jag är glad att jag har larph lauren ha ha🤭💕🤗🤩tycker du den är super snyggt söt Esmaralda på mig ha ha🤭💕🙂‍↔️🤩ska hjälpa min mor hemma rökfri och ska gå dit nästa månad i mitten Esmaralda🤣

59 Bjork:

skriven

Hej kommer hon jag ska åka med imorgan att vara med?

Kram

60 Miltons ❤️ Mamma :

skriven

Hahahah..
Bästa idag (27/9)
Ligger lite efter hehe.
Så du 🤣❤️

Kjam


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: