Lite klassiskt.....lite goth.....

Tack allra finaste bloggfamilj för era  hälsningar som gör så gott 💖
Ni är helt underbara !
 
Här hos mig händer inte så mycket.. eller snarare ingenting.. man lallar runt, sätter på en maskin tvätt, tömmer den.....tittar på serier......läser lite....tar tag i dammsugaren men släpper den  genast igen.... vilar...lagar lite enkel mat och igår blev det bruna bönor i plastrulle och bacon ..  och ja, ungefär så spännande ser mina dagar ut.
 
 
I dag ska jag i alla fall till något som heter dagvården... för oss som är under behandling men  som inte är inlagda på sjukhuset.
 
Jag ska träffa doktorn och det ser jag fram emot eftersom jag måste fråga om mitt öra.
 
Örat är min största oro just nu... det känns som om jag har vatten i örat eller fetvadd och när jag pratar låter det märkligt metalliskt.. tycker också att hörseln är sämre.  Och så smärtor... rejäla smärtor.
 
Har ju utslag inne i örat och ja... det är en sjukdom som är riktigt jävlig, den saken är klar.
 
 
 
Jag har ju goa och fina vänner som ringer och hör av sig och som peppar.. det är minsann en blessing.
 
Det ena drar det andra med sig och i och med de nya möblerna  på " glasverandan"  så kunde jag inte ha min fina byrå kvar där ... så nu ska  jag fixa till hallen.. där ska byrån vara men krävs ny tapet , nya lampor, ny matta... ja, ni vet hur det är !!
 
Lite goth inspirerat tror jag det ska bli  som motvikt till glasverandan.
 
Nu hoppas jag att ni alla har det bra
 
Kram & kärlek 💖
 
Inte heller idag kan jag besvara frågor. 
1 Misstjejen:

skriven

Hej

Stackars... det låter jobbigt men hoppas allt är över något gång och du ska inte behöver få smärta av såna bältros. Känns som om jag pausar mig själv när du inte besvara på frågor. Så jag tänker själv att gör ingenting just nu och inte sagt något fel nu eller vad som helst.

Lite som det blir pausar för mig själv men jag gör allt som vanligt i vardagslivet.

Jag hoppas det går över så kort tid än för långt tid.

Jag hoppas inte ju det blir värre och värre med tid utan det ska försvinna något gång.

Vila du så mycket som du kan. Så kanske titta på något serie som du är intressant för och inte våga ens kolla på. Köra på att titta på det som är en del av din intressant.

Ha det bra

2 Jossan :

skriven

Krya på dig!! Hoppas du snart blir frisk. Själv har jag fått terminens första förkylning. Ont i halsen och snart kommer väl att jag blir täppt också.
Jag som skulle ut på lördag… hoppas jag är bra tills dess..

Kolla upp hur en spruta för bältros kostade.. över 2000kr!! Det var sjukt!
Idag ska jag skriva tenta.. får hoppas jag blir godkänd iallafall för annars får jag inte fortsätta kursen..

Kram

3 Milla :

skriven

Åh vilket helsike du har. Bra att du får träffa en läkare nu som kan kolla upp örat.
Å jag hoppas att allt läker som det ska.
Be inte om ursäkt för att du inte orkar med just nu. Ta det lugnt.
Kram och krya på dig!

4 Liljan:

skriven

Godmorgon ☕️🌄❤️
Ja, det finns verkligen inte mycket att göra när man är sjuk. Dick på ett sätt kan jag tycka att det är bra att man kan vara uppkopplad om man vill lära sig något nytt och gnugga geniknölarna.
❤️☕️
Här hemma har jag ställt till med morgonmys och återhämtning från natten. Jag envisas med att tända n lampa i fönstret vissa kvällar och sen orkar jag inte släcka den. Så den har lyst så fint utåt men ställt till min sömn. Absolut självförvållat.
☕️❤️
Igår pratade jag länge med en god vän och hennes mor som har MS.
Underligt nog så drömde jag om de båda i helgen, apropå ingenting.
Jag såg hennes mor som normal, och hon stod bakom en dörr som var på glänt. Som att hon kikade in i vår verklighet och inte riktigt kunde komma in. Eller om hon ens ville det.
När jag vaknade tänkte jag först om hennes mor hade dött men avfärdade det en sekund senare. Så visade det sig istället att det handlade om hennes sjukdom, och hur anhöriga har dragit nytta av det till deras fördelar. Så nu var min goda vän och syskon i full färd att försvara deras mors rättigheter.
☕️
Min goda vän har varit väldigt neutral, nästintill nonchalant kring mitt intresse av det som kallas 'Okänt' men på senaste tiden så frågar hon vad jag ser om jag skickar sms, som exempelvis när hennes mormor gick bort. Jag visste inte om det, men fick känslan att skicka ett meddelande. Då förstod hon.
❤️
Det är lättande att kunna stötta när man ser saker på ett annat sätt som man kan länka till olika situationer och få dem att få mer klarhet i vad de kämpar sig igenom.

5 Hulda :

skriven

Godmorgon!
Fy, stackare, som får stå ut med den smärtan! Det ska visst göra ordentligt ont med bältros, har jag förstått. Min son ligger nu i vattkoppor och har det besvärligt, han har koppor ÖVERALLT. Krya på dig och ha en fin dag!

6 Bjork:

skriven

Hej forsätt och krya på dig:)

Kram

7 .:

skriven

Men åh, stackare 😔 Det här verkar då vara väldigt ihärdigt. Hoppas att det går bra på dagvården.
Kram❣️

8 Ally:

skriven

Usch och fy vad jag lider med dig. Bra du får träffa läkare och ställa frågor och bli undersökt igen..
Massor med styrka och kärlek till dig! 💖🌷🫶

9 Skorpan:

skriven

Ja det låter minsann som en av de värsta sjukdomarna, stackars dig. Tur att du får träffa en läkare idag! Kanske du får nåt som ger dig lindring.

Googlade o en sprutvariant, två sprutor, som jag förstår att rekommenderas mot bältros går lös på 450 euro. Inga småpengar precis. Men billigare än att insjukna förstås.

Fortsatta krya på dig kramar i mängder o massor!!
Kram Skorpan

10 Igges matte 🐈‍⬛:

skriven

Visst är det trist att vara sjuk och inte orka nåt, behöva äta enkel mat. Så har mitt liv med utmattningssyndrom varit i drygt 7 år så jag förstår hur jobbigt det är.

Krya på dig!

Kram 🐈‍⬛

11 Solfjaeder:

skriven

Jag fortsätter skicka mina bästa tankar/healing puffar till dig, så du får må bra snart igen <3 <3 <3

12 Hanna:

skriven

Hej!
Jag beklagar verkligen att du måste gå igenom detta. Inte kul.

Krya på dig !

Kram kram

13 Mercan:

skriven

Hoppas att snart blir du helt frisk och utan dem smärtorna söta Esmaralda 💕🤗🙂‍↔️🙏🥹krya på dig🙏💕🙂‍↔️🤗

14 Anki:

skriven

Godmorgon Es
Din stackare förstår att värken kan vara jävlig <3
Skönt att du har lite annat att tänka på med planering av hallen osv . Hoppas du får bra svar av läkaren idag och mer hjälp kanske med smärtlindring.

Gårdagens lunch var helt fantastisk i Nynäshamn med precis lagom väder . Vi satt ute och åt .Jag tog deras rökta delikatesstallrik vilket jag velat prova länge. Den föll lite platt då räkorna var lite smaklösa den rökta rödspättan var bara skinn och ben.men skagen röran ,lilla laxbiten och aoilin var god . Härligt att komma ut ändå med gott prat och så träffade vi ytterligare en gammal kollega som var på rökeriet med sin man Så roligt att ses !

Fortsätt krya på dig Es och ta det lugnt !

Kram Anki med flock

15 Evig:

skriven

Kära Es,
Sänder dig en stor kram och massor av kärlek.
Allt kommer bli bra.

Kram Evig

16 T:

skriven

Krya på dig es! Hoppas de går bra med ditt öra!

17 Agnes:

skriven

Stort Krya-på-dig, Es!

Personligen så rekommenderar jag dig att ta ledigt fram till måndag med att besvara frågor! ;0}

Du är sjuk, o det att du ändå skrivet ett inlägg var dag, (även om nu inläggen går att styra när de ska publiceras) visar på att du är mån om människor!

Jag är helt övertygad om att bloggfamiljen klarar sig med att ta eget ansvar över sina liv o beslut fram till dess du känner dig stark nog att besvara frågor!

Håller med de som tagit reda på vad det kostar att vaccinera sig mot bältros...horribla priser för att skydda sig...
Med tanke på hur "dyrt" det blir när en person behöver insatser från sjukvården när bältrosen slagit till, så borde vaccination av vuxna ta-mig-fan vara gratis!

Men det är ju klart...bältros-vaccin kanske inte är lika spännande att forska på, som nu svininfluensa o covid-vaccin varit när det kommer till att spruta in okända komponenter i levande, "frivilliga" försökspersoner.

Vila dig, Es, o åter...Krya på dig!

Stora kramen, Everybody! ;0}

18 Makaon:

skriven

Önskar dig verkligen ett stort krya på dig. Har bekanta som haft bältros och det var ingen lek. Har pratat om vaccination men ”ej kommit till skott”. Ska nog kolla upp detta.
Ta ledigt från bloggen och ta hand om dig själv. Hoppas att det blir bättre snart.

19 Helena Ir:

skriven

Fint att du kan få besöka Dagvården och få ytterligare hjälp.
Jag tycker nog att du ska ta det lugnt och vila så mycket du kan. Eftervård är viktigt!

Jag vaccinerade mig för ca 1,5 år sedan mot bältros. Helveteselden har den också kallats. Men jag skulle vilja råda de som går i tankarna att ta de två sprutor som behövs att välja någon annan vaccinatonsmottagning än Sveavaccin. De har åtminstone inte tidigare haft ordentlig förvaring av sina vaccinationer. Stått att läsa om tidigare I nyhetssammanhang i början på detta år, vill jag minnas.

Massor med krya på !

Kram

20 Smulan :

skriven

Hoppas det går bra hos doktorn.
Tipsar om en film på netflix the boy in the stripped pyjamas.
Ta hand om dig kram

21 Me:

skriven

Tänker på dig Esmaralda och skickar goda tankar.
🩷💐🩷💐

22 Dunegull :

skriven

Skickar styrkekramar till dig ❤️

23 Maria321:

skriven

Skickar omtanke!

24 emiza:

skriven

krya på dig..


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: