RIP.....

RIP

I går  firade vi livet som dottern i skogens pappa levt.

Han gick över till Alltet för ett par veckor sedan – då han drabbades av en massiv stroke på sin 70 års dag.

Och i går anordnade dottern  en minnesstud på en vacker strand där familj och vänner samlades… alla hade med sig något gott att äta och dricka och det dukades upp så att alla kunde ta för sig av allt.  

Kaffe, tårta och avec därefter.

 Dotterns pappa var en riktigt duktig kock som lagade god mat och som älskade att äta gott.. så detta var en minnesstund precis i hans smak !

Och lite terapi för nära och kära som fick tänka till när  picknickmaten lagades och minnas vad pappan, brodern och vännen, tyckte om.

 

Några fina inramade foton… vackra blommor och  efter ett par timmar anlände sonen med sin båt till den speciella stranden  och tog ut  sin syster, hennes halvbror och Ozzy, 300 meter ut till havs, precis som det ska vara och askan spreds i vattnet.

En  tyst minut. 

Resten av gästerna stod på stranden och kunde delta på distans.

Man måste ju ansöka om lov  hos Länsstyrelsen när man vill begrava någon till havs… och man brukar snabbt få besked. En norm är att det ska vara minst 300 meter ut.

Dotterns pappa har varit sjöman så gott som hela livet och det var hans önskan att  få bli begravd till sjöss, på ett eller annat sätt och nu blev hans önskan uppfylld.

Han  fanns ju inte där fysiskt men jag vet att han  besökte sin begraving och gjorde tummen upp och minsann om han inte svepte en whiskypinne också i förbifarten !

Kram & kärlek💖

1 💕 Zoey 💕:

skriven

Kära Es!
Beklagar verkligen sorgen! 😢💔 Vad fint dom hade gjort det! Men gud, på sin 70 årsdag? Va du oxå med igår? ❤️


Jag undrar om jag och min M2B kommer åka till Finland till Santa Village själva eller först med våra barn? Kram Zoey 💕

Svar: TackDet ser ut som om ni kommer åka till Finland med barn i sällskapet, kram :)
Esmaralda

2 Skorpan:

skriven

Det var en fin minnesstund, speciell. Så ledsamt för dottern att nu inte längre ha sin pappa i livet... Vila i frid!

Ja livet kan oväntat få ett slut o det är tur att vi inte vet när. Om jag fick veta att jag bara hade en vecka kvar att leva så skulle detta säkert lamslå mig så att ja inte alls skulle komma mig för att göra något. Gäller alltså för mig att försöka leva enligt bästa förmåga
nu...

Att stå o gå mest hela dagen är inget min rygg tycks gilla för nu trilskas den. Undrar nog lite om skorna jag hade inte är så bra för mig som jag tror ;).

Dagen i sig var ju bra o terassbesöket med kompisen trevligt, mysigt att vara ute i skymningen med en massa annat folk o lyssna på musik o minsann upphörde regnet under dagen så allt detta blev av ;).

Ingen chans att jag kunde ha råkat på mannen vid detta tillfälle Es? Du har någon gång sett att vi har närmat oss varann o ändå har vi inte mötts o då undrar jag vad det var som kan ha ha hänt då, ser du nåt om detta? Konstigt är det ju att vi inte träffas ;). Behöver jag öppna upp inför mötet med mannen månne?

Söndag o reda upp kaos, kanske.
Hoppas ni hsr fått ordning på ert kaos Es ;).
Ha en bra dag!
Kram Skorpan

Svar: tack !Tråkigt när ryggen krånglar, jag vet hur det känns !
Jag tycker också det är både konstigt och tråkigt att ni ännu inte mötts.. jag ser inte varför.. men ingenting är förändrat i din framtid och jag ser er tillsammans. Kram :)
Esmaralda

3 Sofia:

skriven

Godmorgon kära Es!

Min dotter ska nu i veckan resa till ett främmande land där hon ska studera på universitetet i ett halvår. Jag undrar om allt kommer att gå bra eller om du ser några varningar.

Kram
Sofia 💕

Svar: Inga varningar kommer till mig och jag tror det blir en speciell och fin tid för dottern, kram :)
Esmaralda

4 Lilla jag :

skriven

God morgon Es!

Vilken fin dag du beskriver igår. Jobbigt men vackert på samma gång.

Ser du om vi släpper lägenheten till underpris eller ska vi invänta en annan köpare?

Kram!

5 En trevlig prick:

skriven

GodMorgon,
Beklagar till din dotter, så hemskt. Så fint med ljuscermoni och sprida askan i havet, tankar till er alla!

Söndag och kan bara konstatera att helgen går för fort..sommaren går för fort (även om vädret är superfint just nu och man suger ut det sista)livet går för fort..
Vissa tillfällen vill man bara pausa och leva länge i, låta tiden stå still. Som när Han var här, förra helgen. Jag vill ha mer sånt..Får jag?
Kram fröken otålig! ;)


Svar: TackJa, tiden bara swishar förbi !
Du får mer av sådant som du vill ha, kram :)
Esmaralda

6 Solstjärnan :

skriven

Fin minnesstund han fick.Det där är ju så mycket bättre alternativ än att ha minnesstunden i en församlingssal eller i ett hem.Att träffas på en vacker strand i picknick form med allt det som var ,foton , blommor och utspridning av askan i havet som han önskat.Det är ju både lättare o känns bra för anhöriga om det finns en färdig önskan.
Det blev nog en fin begravning och minnesstund.
Att han fick stroken på sin 70 års dag var speciellt.Han dog o föddes samma datum.Antar då att han inte var ensam då han fick stroken.

Es, kommer min pappa att bo kvar i vårt barndomshem tils han en dag går bort eller kommer han att flytta till något mindre hem?

Hur går det med de nya möblerna?😊
Åh jag vill ochså flytta så jag får lägga bort många av dessa gamla möblerna och får köpa något nytt tillsammans med min SM.En ny säng behövs verkligen och en soffa😊

Ha en fin sö😊!
Kram Solstjärnan ☀️

Svar: tack för fina ord.Det ser ut att vara 75 % att pappa kommer kunna bo kvar i sitt hem tiden ut...
En flytt kommer du att göra, kram :)
Esmaralda

7 Emma:

skriven

Får jag flera vänner senare i livet?

8 Jensa:

skriven

Hej!

Jag har precis börjat dejta en man som heter Yosef som jag verkligen gillar. Men mina guider visar så tydligt att jag inte ska fortsätta träffa han, att det inte är rätt. Jag litar ju på mitt guidteam, dom har ju möjlighet att se allt tydligare än vad jag har. Men jag förstår inte, har du möjlighet att hjälpa mig varför de tycker det är fel att fortsätta träffa han?

Tack för att du finns💛

9 She:

skriven

Hej,
Har du tips på hur jag kan förbättra relationen oss emellan efter detta? Det är ju min sociala ångest som ställer till det ju, att jag inte alltid vågar bjuda till eller ta kontakt..
Kram

Svar: Prata med personen och förklara hur du fungerar, kram :)
Esmaralda

10 Essie:

skriven

Vilken fin minnesstund <3

Jag vet att någon/eller några vänner skulle försvinna.
Det är för mig däremot ett frågetecken varför vår vänskap tog slut. Jag är bekväm med att det hände även om det stundvis är en obehagskänsla av utfrysning. Jobbar ju ihop så det går inte undkomma att ändå ses.
Vet du vad grunden till detta är?

Svar: Det kan vara ett missförstånd inblandat.. jag tycker du ska fråga, kram :)
Esmaralda

11 Smulan:

skriven

Vilken fin stund att minnas.

Gick det bra med leveransen av möblerna?

Kissen har inte kommit hen än , ser du om hon kommer eller är hon försvunnen (död)?

Svar: Kommer hon inte inom två veckor då finns risken att hon inte alls kommer men känns snarare som att hon tillbringar tid hos någon annan, kram :)
Esmaralda

12 L:

skriven

Vad fint men sorgligt

En fråga om det är okej.
Ser du om jag och min fine vän ses snart? Är rädd att tiden ska ta slut

Kram


Svar: Runt 75 % att ni ses snart, kram :)
Esmaralda

13 Bjork:

skriven

Hej blir det kul kick off med jobbet i slutet av september?

Hittar jag ett par nya byxor i samma modell jag har fast en annan färg?

Kram

Svar: Kan bli en kul kick off och det verkar som om du ska kunna hitta byxorna, kram :)
Esmaralda

14 Sara:

skriven

Hej! 💕
varför gillar Sebastian mig och vad vill han med mig??

Svar: Han tycker om ditt utseende och din personlighet och är nyfiken på dig, kram :)
Esmaralda

15 Anki:

skriven

Godmorgon Es
Vilken fin minesstund !
Skönt att byråkratSverige ändå tar snabba beslut någongång ..

Kom och tänka på min pappas minnesstund Han var känd för att alltid svänga ihop ngt i matväg och gärna med svamp när man besökte, Så jag ordnade en lunch med allt från svamppajer till nötstek Catering naturligtvis haha. Fick skit av syskonen för det var mest vuxenmat hade "bara" köttbullar till barnen men mina pojkar åt av allt och med god aptit . Tänk att det är snart 20 år sen..

1 september och hösten knackar på dörren

Kram Anki med flock

Svar: Ja, dottern fick svaret direkt på telefon när hon ringde !Klart att ungar kan äta detsamma som vuxna.. det beror ju på hur man lär dem...sen har ju alla perioder då de knappt äter någonting alls men det kan man inte anpassa en meny efter ! Tiden rinner iväg fort.. och nu är hösten här ! Kram :)
Esmaralda

16 Lotta S:

skriven

Så fint! Jag kan ångra att pappa inte fick sin aska spridd i skogen, han tillbringade ju mer vaken tid där än någon annanstans. Jag tänkte inte ens på det, och det fastän jag själv sagt jag skulle vilja samma sak då jag går över. Vi är skogsmänniskor så många i släkten. Jag antar de fortfarande är i skogen där på andra sidan!
Har vi lyckats ta in en starkare grupp i år, ser det bättre ut än med de nuvarande när det gäller praktiken på skolan?

Svar: Ja, det ser ut som om pappa bor så mysigt i skogen tillsammans med andra som också trivs i skog och mark och skogens alla djur som inte är blyga eller rädda.Det ser ut att bli en bra grupp på skolan, kram :)
Esmaralda

17 Cecilia:

skriven

Låter som en fin ceremoni och vad fint att ni gjorde som han ville. Beklagar sorgen. Kramar

Svar: Tack & kram :)
Esmaralda

18 Dunegull :

skriven

Beklagar sorgen, upplever att ni fick en fin avslutning ❤️

Ser det ut att bli flytt för mig nästa år?

Kram

Svar: Tack, ja chansen är stor att det blir en flytt under nästa år, kram :)
Esmaralda

19 Jennie:

skriven

Hej Esmaralda

Mitt varma deltagande i er sorg❤️

Söker själv med ljus och lykta efter något positivt…. Motgångarna strömmar emot mig, verkar inte finnas något slut på dem?

Finns det något positivt som sker i mitt liv under hösten?

Kram

Svar: Tack.. och ja, det kommer positivt i höst/vinter.. jag ser inte exakt vad men det blir mer positiv balans i ditt liv, kram :)
Esmaralda

20 Mercan:

skriven

Vila i frid 🤗🙂‍↔️🙏💕

Svar: Tack så mycket, kram :)
Esmaralda

21 Misstjejen:

skriven

Hej

Är det här månaden september så kommer ändrar datum för ses C kvinna. Kommer någon av oss smsar om det som är förhinder på den dag?

Kan du ser vem som fick förhinder den dag så hon eller jag? Och är det här månaden kommer ändrar datum?

Ha det bra

22 Berg:

skriven

Vilken fin minnesstund du beskriver!

Svar: Tack snälla, kram :)
Esmaralda

23 BaraJag:

skriven

Hej Ez,

Blir jag kallad på intervju för jobbet som verksamhetschef?

Kram!

24 Jossan :

skriven

Godmorgon
Åh så tragiskt att han är borta! Beklagar sorgen.
Jag har ju stor rädsla att förlora mina föräldrar och framförallt mamma av någon anledning. Hon har alltid stöttat mig som mest även om man varit pappas flicka också… usch tänka på att förlora dem för mig ledsen..

Igår var det kalas, trevligt kan jag inte säga att det var. Ingen frågar något om mig eller lyssnat känns det som. Men de vi var hos tyckte det var helt okej att jag var den som ställde frågorna och inte borde förvänta mig frågor tillbaka. Någon måste ju vara den. Och att det är bara jag som mår dåligt och blir bitter. Då sa jag faktiskt till honom att det är farligt att ha den synen på mig att jag mår svin dåligt för det för jag Inte.
Bara för jag sätter ner foten om saker så mår jag tydligen dåligt. Jo men visst…

Idag blir det ännu ett kalas. Inte så sugen på det utan hade behövt min återhämtning denna helgen. Men men..

Fick även veta att mina vänner som lärt känna varandra för 2 månader sedan har köpt lägenhet och ska bli sambos. Nä men asså.. ska jag behöva vara ensam denna nyår också och alla andra i par? Ja nä ger snart upp.. det år inte kul längre detta..

Nä upp och fixa lite innan man ska på kalas..

Kram

Svar: Tack.Jag ser ju att människor omkring dig tycker genuint om dig.
Ha det så trevligt på kalaset idag, och du kommer ju inte gå på kalas ensam för alltid inte... kram :)
Esmaralda

25 <3:

skriven

Angående gårdagen inlägg.Vi har exakt en sådan på resan/ anläggning. Hon hittar på saker och sprider ut rykten. Är hon avundsjuk på mig att jag ser ung ut och får komplimanger? B är ingen fin människa. En riktig rugg uggla🦉🙈. Vi är flera här som mår dåligt av henne. En mobbare är hon. Jag försöker ignorera henne. Hon gillade inte att jag var sminkad på morgonen. Vill sw fin ut och det är en morgonstund för mig att sminka och göra mig klar.
Kram

Svar: Jag tycker någon ska ta ett snack med henne..och helst innan ni blir alltför irriterade.. känns som om hon är omedveten om sitt beteende, kram :)
Esmaralda

26 Smöla:

skriven

Jag har fastnat för ett hus som jag blev så förtjust i. Jag tänkte gå på visning. Ser du om detta huset kan bli mitt och barnens?

Svar: Ingen självklarhet men en liten chans finns, kram :)
Esmaralda

27 Misstjejen:

skriven

Hej

Tänker på att jag är speciell person. Sä jag borde använda mig själv för något nyttigt som jag kan gav bort min erfarenheter för jag har såna förmåga.

Det betyder att jag har något inom mig själv som jag ska använda till något nyttig för få utvecklas på något sätta. Så jag ska inte vänta på något utan igång det.

Så hur ska jag öppna upp inom mig själv som jag kan dela med för andra.

Hoppas jag kommer använda något av mig själv för dela med andra. Kommer jag gör det?

Med min verktyg, förmåga, erfarenheter, information och en massa som jag har inom mig själv...

Ha det bra

Svar: Det känns som om du kommer hålla föredrag irl och via sociala medier och dela med dig, kram :)
Esmaralda

28 .:

skriven

Hej Es!

Tror du att min katt känner sig väl omhändertagen. Att han får tillräcklig uppmärksamhet och känner att jag verkligen älskar honom?

Svar: Din katt älskar dig och trivs 100% hos dig,, kram :)
Esmaralda

29 Hemlig:

skriven

Hej Esmaralda!
Ja varför skulle man inte minnas allt det positiva som den bortgångna gjorde under sitt liv, en sån bra ide'.

Är i valet och kvalet om jag ska haka på programmet som ska pågå några veckor, kan det ge mig mera energi eller blir det mera av ett stressmoment? Livet känns rätt trist för tillfället.
Tack och kram!

Svar: Det blir både lite stress men också energi... så välj med hjärtat.. om du tycker det känns roligt, kram :)
Esmaralda

30 Dunegull :

skriven

Kan det även bli mot havet? Åt det hållet jag önskar idag? Kommer den mannen jag ska träffa vilja det?

Kram

Svar: Kan mycket väl bli mot havet till, kram :)
Esmaralda

31 Bjork:

skriven

Hej tack för svaret:)

Ser det ut att bli lite förändringar för mig i höst?

Kram

32 Skorpan:

skriven

Tack Es!
Undrar också om man har mera flyt under den tid på året då man är född, fick det intrycket av ett svar du gav mig för en tid sen :).
Kram Skorpan

Svar: Så kan det vara och det är starkare för en del.. kram :)
Esmaralda

33 AnnaK:

skriven

Beklagar sorgen! Vilken fin stund ni fick.

Så trött just nu. Är det mentalt tro? Stannat hemma från jobbet t.o.m vid några tillfällen. Brukar inte det.

Kram 🤗

Svar: TackJa det känns som om din trötthet kan vara mental.. men kolla gärna dina blodvärde också så du inte har brist på någonting, kram :)
Esmaralda

34 Smulan:

skriven

Tack, då hoppas vi att hon kommer snart, vi har haft hantverkare hemna så kanske det som skrämt iväg henne

35 Katrin:

skriven

Vilken fin ceremoni.

Jag undrar : När kommer reportaget i ICA kuriren?

Kram

Svar: Tack.. och vi har inte fått någon datum när reportaget kommer i Ica kuriren.. men jag ska meddela här på bloggen så snart jag vet. Eventuellt kommer det också i Hemmets Journal, kram :)
Esmaralda

36 Linda :

skriven

Hej Esmaralda!
Jag har levt ensam med mina barn i över 13 år och nu är de stora och på väg att lämna boet precis som det ska vara men jag känner mig väldigt ensam. Kan du se något kring hur det blir för mig med någon ny kärlek? Känner mig bränd på den fronten då den man jag träffat av och till plötsligt slutat höra av sig. Jag förtjänar tydligen inte ens ett Hej då. Oroar mig också för barnen hur det ska gå för dom.
Kram Linda

Svar: Du ska bara vara glad att du slapp den mannen.. hade inte blivit bra på siktEn kärlek som är rätt kommer men dröjer nog ännu något år, kram :)
Esmaralda

37 Helena Ir:

skriven

Beklagar sorgen. Men så fint ni gjorde för den sjömannen..hans vilja!
Jag har ju önskan om att mina barn ska ta mig till havet. En minneslund känns så fel för mig. Hört mig för bland barnen och det är något som inte fallit helt naturligt bland en av dem. Det handlar nog mest om var man besöker den efterlevande..

Har börjat baka mer och mer..Något jag gillar. Mest matbröd. Experimenterar mig fram bland recept och eget huvud.

Mår ju bra.. Lite trist att sonen med familj har så mycket med sina liv, svårt att få till det vi pratat om.

Och kärleken..den visar sig nog mest i vänskap. Räcker bra det också 🙂

Ha en fin söndag!

Kram

Svar: Jag tror nog att du kommer till havet om du gör klart att det är vad du villBarnen kommer ta hänsyn till din önskan när den dagen kommer.
Vad roligt med bakningen.. jag funderar också på att baka lite bröd.. få se om jag kommer igång !
Kram :)
Esmaralda

38 <3:

skriven

Saknar Maja mig eftersom hon är inne och gillar mina offentliga fb inlägg ? Hur går hennes tankar ?
Kram

39 Smaragd :

skriven

Hej!

Kan du se om vi kommer få fler bud eller ska vi bara acceptera nu.

Kram!

40 En trevlig prick:

skriven

Då vågar jag hoppas han hör av sig när han lämnat sonen..? :-)
Kram :)

41 Sessan:

skriven

Beklagar.
Det låter som en fin minnesstund.

Kram

Svar: Tack:)
Esmaralda

42 Bjork:

skriven

Hej är mannen som sa att jag hade en fin klänning lite intresserad av mig?

Kram

43 Igges matte 🐈‍⬛:

skriven

Så sorgligt och vackert på
samma gång.

Vad är meningen med att möta mannen som på pricken stämmer in på det som du beskrivit min kommande livskamrat men som ändå inte är den rätte?

Kram 🐈‍⬛

Svar: En del personer kan ha likheter men det viktigaste, att ni klickar på djupet och att det känns rätt och tryggt, detta delar du bara med den kärlek som är den rätte för dig, kram :)
Esmaralda

44 En Ängel med stort hjärta :

skriven

Kära Es beklagar sorgen☆☆☆♥︎

Skrev till dig sent igår obad innerligt om ett svar. Jag skrev fel namn på Astrologen hon heter Elsa Stenberg!
Hon har tagit kontakt med mig i 3 dagar o jag har inte svarat henne. Ändå fortsätter hon skriva att jag har en i min närhet som älskar mig väldigt mkt. Att jag måste trycka på en länk " ring nu" vilket jag inte gjort. Vi ska på barnbarnet födelsedag idag som jag sett fram emot!!
Så fortsätter hon (i 3 dagar) Att jag måste lyssna av ett telesvar eftersom det är högst konfidentiellt?! Det är bråttom för det kommer hända nåt o mitt liv kommer att förändras snart.

Snälla kan du ge mig ett svar på om det kommer att hända oss nåt är rädd att åka iväg idag. Känns som om det är nån som vill göra mig orolig. Hon skriver också att jag ska akta mig för en speciell person att kommunicera med o nämner detta med i telefonsvararen vem personen är(som jag inte vill trycka på)!!!


Så tacksam för svar helst snarast för vi ska åka om ca 13.15

Kram,☆♥︎,☆

Svar: Ärligt talat så känns det inte seriöst med denna astrolog.... jag ser ingen fara för dig idag.. kram :)
Esmaralda

45 Mimmi K:

skriven

Beklagar sorgen.
Jag känner mig lite bekymrad, då det känns som min sambo förändrats. I början var han så förstående och empatisk. Fick mig att känna mig speciell. Han säger själv att han ansträngde sig mer då. Det är inte på samma sätt nu och jag förvånas lite då och då.
Ett exempel från idag. Jag ligger sjuk och vi skulle idag iväg på ett kalas, men han fick åka ensam. Jag sa att jag har en önskan innan du åker, och det är om du kan gå ut med hunden så jag slipper tänka på det. Javisst det kan jag göra, sa han. Sen gick tiden och jag sa, hinner du gå ut med hunden nu? Nej jag hinner nog inte det, sa han och åkte.
Det är inte så jag kände honom från början. Börjar tänka, är han verkligen den jag skulle träffa, eller har jag hoppat i galen tunna igen.... Så svårt när människor inte visar sitt rätta jag från början.
Kram :-)

Svar: Det dröjer alltid en tid innan man ser människor sådana som de verkligen är.. i början anstränger man sig ofta lite extra.. och det du ser nu, det gillar du inte...så lyssna till dig själv, kram :)
Esmaralda

46 Till Smulan:

skriven

Precis som Esmaralda skrev till dig så får jag känslan av att din katt besöker någon annan vänlig människa. Men inte helt omöjligt att kissen visar sig fortfarande hemma hos dig.
Allt gott till dig!
/ Helena Ir

47 Sara:

skriven

Vilken fin minnesstund ni haft❤Beklagar sorgen.

Kommer min mellersta son bli kvar på jobbet han är på nu? Han är glad att ha fått ett jobb men arbetstiderna är väldigt krävande. Han har provanställning ca en månad till.

Svar: TackHan har 60-70 % chans till fortsatt arbete här, kram :)
Esmaralda

48 Emma:

skriven

Får jag flera vänner senare i livet?

Svar: Ja, det får du, kram :)
Esmaralda

49 Mercan:

skriven

Esmaralda jag vill fråga dig om jag går till din sko och frågar ,kommer jag lyckas göra reklamation och får mina pengar 500 kr, för jag hade köpt pace läder sneaker på rea men nu vid anvädning de tränger inte vatten vid regn men mina vita strumpor blir blå färgjade av sulorna kan jag lyckas om jag visar mina strumpor på mig i butik jag har kvito kartong allt, men jag tror inte de godkänner av det att mina strumpor blir färgade bara ,bad ser du söta Esmaralda🥹🙂‍↔️🤔annars hade ingen öpetköp vid köp för det var sista paret därför på rea😤

Svar: Jag vet faktiskt inte, men gå dit och förklara...det finns en chans, kram :)
Esmaralda

50 Mercan:

skriven

Tack Esmaralda jag går nu önska mig lycka till🙂‍↔️💕🙏🤗

51 Helena Ir:

skriven

Tack för svaret Esmaralda! Ser jag missade ett ord i min text, men du förstod att det skulle stå: den "som" efterlevande.

Ja baka är ju så trevligt..Och gott. Måste bara tänka på att det får bli ett bröd/frukost. Blir lätt för mycket av det hembakta annars. Bjudit mina gäster i sommar. Och det har varit så uppskattat!

Kram

52 Mercan:

skriven

Ja Esmaralda mina skor är jätte snygga och mina ben ser långa ut med dem ha ha 🤭jag behåller dem gärna🤭jag gick till din sko förklarade och kvinnan sa att nya skor kan färga strumporna i början när sulan är svart men vid anvädning sedan försvinner det och hon sa att dem tar inte emot användade skor😆men det är bättre för min skull att behålla mina skor tycker jag 🤭min sister en gång sa att min kroppställning blir snyggare har förändrats med mina svarta snygga läder skor på mig🤭jag har på mig 36,37 nummer skor men dem är 38 men passar ändå dem var sista paret 38 men snygga 🤭dyra fast på rea men bra att jag passade på ,kommer ha dem under resa till Bulgarien passar med min tiger tigt jeans alla mina byxor ha ha söta Esmaralda har på mig dem till butikerna åckså🤭

53 Igges matte 🐈‍⬛:

skriven

Tack för ditt svar som gjorde det hela begripligt.

Kram 🐈‍⬛

54 Mercan:

skriven

Esmaralda hoppas jag ska inte köpa sigg imorgon😤🥹🤣Esmaralda kan det hända något eventuellt under Oktober från euro jackpot🥹kan jag hoppas finns det liten shans möjlighet🙏🥹🙂‍↔️nu ska min sister komma från jobbet med sin vännina från Bulgarien som bor i Stockholm så roligt🤭och min mor lagar sina smakrika mat till min bror åckså till jobbet och till sin lägenhet Esmaralda🤭ska inte röka längre ska inte slösa massor av pengar till rök Esmaralda 😤ska bara till att leta efter min byxa på Onsdag den 18de annars min mor och sister är absolut emot att jag ska handla kläder därifrån från skrepet men jag vill köpa åt mig snygg larph lauren eller boomerang och tiger randiga byxan som jag missade Esmaralda 🥹tack du såg att jag gör det söta Esmaralda,ska jag gå dit på Onstag eller ska jag vänta söta Esmaralda🥹🙂‍↔️😤

55 Sara:

skriven

Hej! 💕
Kommer jag och han ha något?

56 Igges matte 🐈‍⬛:

skriven

Tack för ditt svar som gjorde det hela begripligt.

Kram 🐈‍⬛

57 <3:

skriven

Saknar Maja mig eftersom hon är inne och gillar mina offentliga fb inlägg ? Hur går hennes tankar ?
Kram

58 Misstjejen:

skriven

Hej

Kan du ser vem som kunde inte den dag som jag och C kvinna ska ses som vi planera?

Jag eller hon?

Ha det bra

59 Bella:

skriven

Men vad sorgligt, men låter som att det var en jättefin begravning och ett fint farväl. ❤️



Åker om en vecka tillbaks till Irland, hemma igen till jul i Sverige.. kommer han jump on board om jag vill spela musik med honom när jag flyttat hem igen? Vill bara få köra den där countrystilen hela tiden och det är nuuu och han är grym!! 🤠
Kraam

60 Skorpan:

skriven

Tack Es!
Då hoppas jag på ett enormt flyt under inkommande höst då ;D.

Idag kom dotra på besök o då körde jag igång med lite röjning o minsann blev det inte genast bättre ordning. Visst, det ihopplockade ska ju köras bort också ;). Borde ha en veckas röjningslov från jobbet för stt få ordning på mitt torp ;D.

Det är ju fantastiskt hur mycket lättare det är att få nåt gjort då man får hjälp o det är nåt jag hoppas på i framtiden, att jag o mannen hjälps åt med det mesta...
Kram Skorpan

61 ullie:

skriven

ja men du såg honom säkert o kan intyga han va nöjd vilket fint avsked

Esmeralda jag kan inte såga Tack nog kram ullie

62 Frasse:

skriven

Hej.
Jag har en fråga som gäller min fd make som är far till mina två yngsta barn. Hans fru har betett sig som en psykopat ända sen dom träffades. Hon har varit så elak mot våra barn när dom va små så det va hemskt. Nu håller hon på att skicka onda sms till min sons sambo. Hur kommer detta att bli, våra barnbarn blir drabbade av denna elaka människa. Hon blir bara värre. Mig pratar han inte med fast vi har barn och barnbarn ihop. Jag har sagt nåt ord när jag å dottern mött han men då svarar han inte. Kommer han att fortsätta ha denna vidriga kvinna kvar? Han borde ha skickat ut henne direkt han såg hennes beteende mot våra barn. Kommer han att välja...barn och barnbarn el elaka damen?

63 Jennie:

skriven

Hej Esmaralda

Mitt varma deltagande i er sorg❤️

Söker själv med ljus och lykta efter något positivt…. Motgångarna strömmar emot mig, verkar inte finnas något slut på dem?

Finns det något positivt som sker i mitt liv under hösten?

Kram


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: