Den personliga klappen.....

Vill du ge bort en  personlig spådam i julklapp... eller en healing.. så  går det hur bra som helst!
I så fall  skriver du själv ett  GÅVOBREV till den som ska ha klappen.... och du betalar i förväg  till mig och anger namnet på den som ska ha klappen.
 
 Tala om i gåvobrevet att när personen sedan kontaktar mig så ska hon/han skriva " JULKLAPP" på mailets ämnesrad...så vet jag  vad det gäller och att betalningen är klar.
 
 
 
Nu när min bok reas så kan det ju vara lite kul att låta också den ingå i  klappen!!
 
Själv börjar jag bli  klar med mina klappar..... i går var jag på Ikea och köpte en flyttlåda full av hushållsgrejor..till sonen.. som snart flyttar till egen lägenhet
 
 
 
Nåja.. han bor ju bara delvis hemma som det är nu... mesta tiden  bor han ju på militärförläggningen... och för att slippa pendla 4 tim hem så blir det egen lägenhet... och då behövs ju allt från durkslag till  sägkläder!
//   Visst  är de här tillrikarna fina ? Till mamma.... //
 
Handlade också  nytt till min mamma... nya vardagsgrejor... lite fräscha tallrikar & glas å sånt... hon är en typisk  forskare.. som dricker ur gamla senapsglas till vardags och inte bryr sig så mycket.. och då får väl en annan bry sig !!
 
Kramar
 
 
1 tina:

skriven

hittar jag och min pojkvän tillbaka till varandra?

tack på förhand.
kram:)

2 G:

skriven

Som jeg nevnte her ville R bare være venner og snakke om det nu i uka, klarer du å se nærmere når det blir?

3 En tjej:

skriven

Blir det kärlek inom det närmasta? Känner mig så ensam från kärlek..

4 Sara:

skriven

Hej! Jag har skrivit till dig tidigare... Jag undrar om du ser något om min katt? Om han lever eller om jag kommer att hitta honom?
Det som har hänt är en stor sorg för mig och jag vet inte hur jag ska gå vidare när jag inte vet om han lever eller inte. Jag lägger ner så mycket energi på detta så att jag inte orkar med något annat.
Bästa hälsningar! Trevlig kväll!

Svar: Så hemskt när det händer våra älskade djur något.. jag är inte säker men får en känsla av att din katt lever och bli ompysslad av någon annan.. varför det blev så.. det vet jag faktiskt inte.. kram :)
Esmaralda

5 Em:

skriven

Köpte varsin skrivbordstol till barnen i år, väldigt underliga ser de ut då jag slog in sitsen för sig och underdelen för sig. Ingen kan gissa :)

Har en fråga Es; jag upplever att min son är nere och deppig. Och vill gärna att han pratar med någon på bup... Dock verkar hans pappa inte ta det på allvar. Utan menar att en på 9 år inte kan vara deprimerad. Gör jag rätt i att kontakta bup eller mår min son inte så som det verkar?

Kram

Svar: Avvakta lite och ha extra koll på honom och känn in.. prata gärna med hans lärare om hur han upplevs i skolan... har du fortfarande en oro efter en tid då ska du absolut kontakta bup.. viss kan barn må dåligt.. kram :)
Esmaralda

6 Anna:

skriven

Åhh...jo..älskar de där tallrikarna!! De är jättefina, hon kommer att bli nöjd tror jag :) Och så får hon ju den fina väskan! Jag hade blivit jätteglad iaf :)

Din familj läser inte din blogg va?

Kramar från Anna!!

Svar: Nix, det gör dom inte.. bara vännerna... antar att familjen får nog av mig som det är.. "blink" kram :)
Esmaralda

7 ....:

skriven

Er det noe jeg kan gjøre for at R skal ombestemme seg slik at vi fortsetter som før?

8 ....:

skriven

Lørdag sa R han bare vil være venner og at vi skulle prate om det denne uka. Blir det noe av tror du?

Svar: Tveksamt.. ni kanske pratar en stund.. men ingenting mer .. kram:)
Esmaralda

9 Agnes:

skriven

Hm...jag är en sådan som äter ur en kastrull, när jag är själv...äter en hel tomat, och sedan en bit gurka...varför söla med att hacka, när det ändå blandas i magen?
Usch...säg inget till något, haha!

Eget boende...så roligt!

Var över till min styvfar...för att informera om hur allt rullar...kom in på systerns herr-bekant, och min åsikt om herr-bekanten föll, harkel, inte i SÅ god jord...styvfar ansåg att denne man var bra för syster, då han tydligen har någon innanför pannbenet, vilket, enligt min styvfar, min syster inte direkt har...jaja...

Lilla-fula-hunden blev glad, och visade alla tänderna! Fnyste och nös, och fjompade runt, den lilla korven!

Nu upp o röja i sonens lägenhet.

Trevlig kväll, alla!

Kram!

Svar: Just så äter jag också när det inte finns nån annan i närheten som kan störa sig... stor kram :)
Esmaralda

10 kär :):

skriven

har han känslor kvar för mig?
kvällskramar:)

11 Hoppet:

skriven

Hej Esmeralda! Kommer jag att bli piggare snart? Kram

Svar: Ja, det blir du, helt klart.. kram:)
Esmaralda

12 Åsa:

skriven

Kommer jag att träffa min rätta man snart? :) Tack på förhand!

13 Lillis:

skriven

Vilka fina tallrikar du har köpt till din mamma.Jag har mani på sånt.. Och mycket annat med ;) Tror du rtg plåtarna ser bra ut för min son i morgon. Kram

14 Carina ST:

skriven

Kom just nu hem från IKEA själv. Var med min syster och systerdotter där. Alltid kul att titta och för mig drömma...men några vinglas blev det i alla fall. Älskar allt vad inredning och sådant heter, tycker att det är så kul att planera och fixa iordning. Är intresserad av Feng shui också, tror på det där med hur energin rör sig i ett rum och att tänka på vad vi mår bra av att omge oss med. Att ordna saker i olika hörn hemma handlar för mig mycket om att göra fint och att hålla fokus på olika mål i livet. Inte så mycket kinesiskt utan mer utifrån den jag är själv.

Längtar ofta efter ett eget hus och tillräckligt med pengar för att kunna njuta lite mer av det intresset. Men gör det jag kan i det jag har nu.
Kram, Carina ST

15 ....:

skriven

Regna med det ikke ble noe av den snakkinga om det der, selvom det var han som sa vi skulle snakke om det. Dumt, for gjør situasjon etterpå lettere. Burde jeg dra eller bli hjemme fra klatringa på torsdag pga dette?

16 MK GBG:

skriven

Hej tjejen!
Kan du möjligen se hur min dotter kommer att trivas i skolan? Har haft jättejobbigt lääänge och hon pratar bara om det tråkiga som händer i skolan. Det är fel på allt och alla, kompisar, lärare osv. Mycket gråt och ilska... Funderar nu på att byta skola, men är inte säker på att det är rätt väg att gå.
Hjälp.

Svar: Nej , jag tror inte heller det hjälper med skolbyte, problemen följer med så lös dem på plats istället, Alla som finns kring din dotter ska hjälpas åt..lärare,kurator osv. Ni måste samarbeta och en gemensam planering. Det blir en tuff period men den är övergående, kram
Esmaralda

17 Ingvarsdotter:

skriven

Agnes: all styrka till dig, du kan inte få nog av det. Du är enorm människa som fixar och ordnar upp dag efter dag!!! Tänk om jag hade bott närmare dig, det är nog en ca 110 mil ner till dig, så det enda jag kan göra för dig är att försöka skicka energi och kraft.

Ez: i love your inlägg, synd att jag inte har vänner eller bekanta som uppskattar en julklapp i form av en seans eller din bok:(. Jag lånade din på biblioteket en gång och så hittade jag dig ....Jag själv hade blivit så glad så jag hade studsat av glädje:).

18 Lillis:

skriven

Den färgen älskar min dotter på tallrikarna .. Kram

19 Patricia:

skriven

Hej! Jag undrar om Ernst är med mig och om han har något att säga? Tack på förhand!

Svar: Jag ser bara att han är med dig och med väldigt mycket kärlek och omtanke.. kram:)
Esmaralda

20 Ellen:

skriven

Till G ( som skriver på norska) och som ideligen frågar om R:
Jag har följt dina frågor ett tag nu, och undrar varför du inte tar in vad Ezmsdalda svarar? Du skriver flera inlägg varje dag och oavsett vilket svar du än får så fortsätter du ihärdigt att fråga om samma sak hela tiden. Kan svaren vara tydligare? Uppenbarligen vlll R inte fortsätta det ni påbörjat utan vill gå vidare. Han verkar renaste tycka feta börjat bli jobbigt. När en kille vill "prata om det", som han nu sagt dig att han vill så betyder det att han fått nog och att handboll att du ska sluta. Han vill att mi bara skall vara vänner. Precis så sommardäck sagt i flera svar: VÄNNER.Jag tycker nästan du beter dig som en stalker. Det har inte funnits events positiv hint i Ez svar. Alla har tydligt visat att han inte tänker på dej på samma sätt som du tänker på honom och att det han inte vill fortsätta detta. För din egen skull lyd Ez råd och gå vidare. För din egen skull och för Gs skull. Var inte så desperat!
Att döma av vad och hur du skriver så verkar du mycket ung och du har hela ivet framför dig..
Så snälla ge upp det här tjatandet på Ez nu - hon har redan svarat dig ett 10-tal gånger. Misstror du hennes svar?

21 Agnes:

skriven

Hm...jag är en sådan som äter ur en kastrull, när jag är själv...äter en hel tomat, och sedan en bit gurka...varför söla med att hacka, när det ändå blandas i magen?
Usch...säg inget till något, haha!

Eget boende...så roligt!

Var över till min styvfar...för att informera om hur allt rullar...kom in på systerns herr-bekant, och min åsikt om herr-bekanten föll, harkel, inte i SÅ god jord...styvfar ansåg att denne man var bra för syster, då han tydligen har någon innanför pannbenet, vilket, enligt min styvfar, min syster inte direkt har...jaja...

Lilla-fula-hunden blev glad, och visade alla tänderna! Fnyste och nös, och fjompade runt, den lilla korven!

Nu upp o röja i sonens lägenhet.

Trevlig kväll, alla!

Kram!


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: