DJÄVULSDANSEN....

Somliga av oss upprepar gamla barndomsmönster.  Oftast utan att vi är det minsta medvetna om det.  Men varför ?

 Jo,  vi söker sådant som påminner om barndomen eftersom vi vill försöka reparera det som aldrig blev bra när vi var små. 

 

Var din pappa en man med distans? En man som du aldrig riktigt lärde känna?  Han kanske var  den frånvarande typen.. som aldrig riktigt pratade med dig.. som inte tog sig tid… och du fick aldrig den bekräftelse du behövde.

OM det var så – då ligger det nära tillhands att du väljer en man som är undflyende, som du inte kan prata ”på riktigt med” som inte förstår dig  och  därmed inte heller har förmåga att ge dig  bekräftelse

Upprepningarnas tragedi helt enkelt.

Freud kallar det ” The repetition compulsion”

 

Om tex en av dina föräldrar var väldigt kylslagen mot dig.. då tenderar du att välja en partner som är på liknande sätt och sedan lägger du all energi i att försöka  rätta till det.

Mission impossible. Blir det.

Som att dansa med djävueln.

Däremot kan man lära sig att se sina egna mönster .

// Freuds berömda soffa... tänk så många samlade  ångestar här finns.... //
 
 // Och den gamle uven i egen hög person...//

Var du osynglig som barn och bara synliggjordes  när du GJORDE något bra.. alltså om du aldrig blev bekräftad för den du var utan för det du gjorde.. då finns en risk att du  som vuxen nedvärderar dig själv.. får dålig självkänsla… saknar förmåga  till egen  påfyllning.. du kanske inte tar hand om din kropp .. helt enkelt eftersom du ”lärt dig” att du är oviktig.

Här kan du läsa mer :

http://harskartekniker.se.preview.binero.se/Transaktionsanalys/

1 CeCe:

skriven

God Morgon Es!

Vill bara be dig om en förklaring/förtydling av gårdagens svar på min fråga.

CeCe:

skriven för ungefär 13 timmar sedan

"Jag funderar på att ge min chef en julklapp... med ett litet brev med några ord av uppskattning för det han gjort mig. Är det en bra idé eller hur skulle han reagera? skulle det få honom att dra sig undan?
Svar: Det känns som om han blir lite men glad.. kram :)
Esmaralda
"

Det känns som du har tappat ett ord där, eller är det bara jag som är förvirrad å inte kan förstå något så enkelt?

Svar: Hemskt ledsen.. där hade jag lite för bråttom när jag skrev. Det ska vara såhär: Det känns som om han blir lite FÖRVÅNAD och GENERAD men glad :) Kram :)
Esmaralda

2 "Vilsen":

skriven

Ska absolut läsa mer av din länk...Ska jag hoppas på O...

3 Mimmi:

skriven

Hej Es! Får jag möjligheten att gå på festen på tisdag eller missar jag det den här gången?

4 Janette:

skriven

Idag beskriver du min uppväxt, bortsett från att jag fick inte ens beröm för vad jag gjorde.

Svar: Sorgligt, är vad det är ! Men bli inget offer för en uppväxt... vi kan alla ta steget vidare.. kram :)
Esmaralda

5 N:

skriven

Hej Esmaralda!
OM han kommer tillbaka till mig är det isåfall inom dem närmaste månaderna, Januari,februari? Mars?
Kram

6 Erika:

skriven

Hej! Kommer 2014 bli ett bra år? Är det något jag ska tänka på?

7 Makaon:

skriven

Nu har jag jobb till sista januari, tror du att det blir mer jobb där?
Ha en bra dag allihopa!

8 sun:

skriven

godmorgon esmeralda, kan du se ifall det blir fler barn för oss. kram

9 dröm:

skriven

drömde nyligen att jag var gravid och skulle föda vad kan det betyda??

10 Klara:

skriven

Hej! Es, kommer han kontakta mig? Kram Klara

11 Prisilla:

skriven

I ung ålder när jag bodde med min mamma så tog pappa aldrig och hörde av sig för att prata med varken mig eller min syster.. Tills slut fick jag nog, so no bullsh*tting me. Jag höll på att säga att det "didn't apply to me", men när jag tänker efter så har nog en del killar jag har varit med var på det sättet, men det märkte man. Klart (för mig) att man inte valde dem då... Det och att man kände att de var inte den för mig, jag blev ju inte kär i någon.

Däremot till våren sker det, I just know it ;) Fick höra att min sterilisering kommer kanske ske till våren, undrar om det är så att när det sker så kommer jag att träffa han? :D Åååååh jag hoppas så att jag får mina äggstockar borttagna samtidigt! Är ju ingen ideé att ha kvar dem när man ändå ska bli steril.... Hoppas hoppas hoppas! Ska be intensivt till Universum! Pray for me as well people! <3

Kram Prisilla

Svar: Våren SER positiv ut för dig.. mycket kan hända.. kram:)
Esmaralda

12 Sara:

skriven

Mycket intressant det där. Jag har själv känt av att man söker den karl som liknar sin far bäst. Jag träffade nyligen en man som påminner mycket om min far, är till och med inom liknande yrke. Min magkänsla sa direkt att detta är mannen i mitt liv. Vågar knappt tro på det för åkt på så många smällar tidigare. Kände mig så bekräftad, så trygg och så speciell i hans närvaro. Ser du Esmaralda om det äntligen är min tur att få uppleva riktigt kärlek?
Kram

13 gh:

skriven

Hej Ez! Är det lång tid kvar innan jag träffar min stora kärlek?? månader/år?? vart träffar jag honom? Kramar till dej!

Svar: Känns som han är på väg men omöjligt att säga exakt när han dyker upp.. ha tålamod.. kram :)
Esmaralda

14 Carina ST:

skriven

Ja nog upprepar man, fastän man till en början i en relation kan tro att man mött den som är helt annorlunda. Så var det åtminstone för mig. Det var inte förrän längre fram i relationen som jag förstod att han speglade flera av mina tidiga nära relationer på olika sätt.

Esmaralda jag är så in i döden trött just nu så jag orkar knappt kliva ur sängen på morgonen. Jag vill bara sova hela tiden så jag slipper ifrån stressen och oron i tankarna kring ekonomin. Jag känner det som om jag har en massiv vägg att forcera varje dag och på nätterna drömmer jag stressdrömmar. Jag vet inte hur jag ska orka ta mig fram en dag i taget. Dröjer det länge tills det blir lättare? Ser du någon ljusning snart, eller ligger det längre fram? Kram, Carina ST

Svar: Du befinner dig i en svår lärdom... någonting ska du ta med dig från den här tunga perioden i ditt liv... och du går vidare.. det löser sig.. det blir ljusare och bättre... jag ser inte exakt när men det bör inte dröja länge innan NÅGOT positivt visar sig.. kram :)
Esmaralda

15 Rebecca:

skriven

Känns som jag tjatar men jag känner mig förtvivlad. Jag och en kille har setts i 3 månader. Allt blev bättre och bättre tills för ungefär 2 veckor sedan. Nu är han mer avståndstagande. Han vill inte bli ihop med mig än heller eftersom han vill vara säker på att det aldrig tar slut när han blir ihop med någon. Hur man nu kan veta det? Det känns om något hänt men han säger att det inte har det. Jag som trodde han gillade mig jättemycket för det har han sagt, jag trodde han var den rätte. Men nu när det blivit såhär känner jag mig ledsen nästan varje dag. Borde jag vänta in honom eller gå vidare? kram

16 Skilsmässa:

skriven

Hej Esmaralda! Kommer min son att skilja sig från sin fru?

Kram

Svar: Ja, risken är ganska stor.. kram :)
Esmaralda

17 Saknar:

skriven

Godmorgon Esmaralda! Finns det någon som saknar och tänker på mig??

Kramar

18 S:

skriven

Hej Esmaralda
Sker något nytt/utöver det vanliga under den nya året? Isåfall inom vad? Skola, familj,kärlek osv?

Kram

19 S:

skriven

Hej Esmaralda
Sker något nytt/utöver det vanliga under den nya året? Isåfall inom vad? Skola, familj,kärlek osv?

Kram

20 Lillis:

skriven

Kommer jag att må bättre snart igen och kunna sova bra på natten? Kram

Svar: Ja, det gör du.. slappna av och meditera.. det blir så mycket bättre.. kram:)
Esmaralda

21 V:

skriven

Oj så jag känner igen mej på det. Men tur jag börjar inse vissa mönster och samband men jag är ändå lite osäker ibland och magkänslan ljuger titt som tätt när det gäller mej själv. så jag undrar
-Han jag träffat nu, ännu ganska ytligt (för jag är lite rädd och osäker), är han den han utger sej för att vara, är han rätt för mej?

Kram V

Svar: Jag kan inte se om han är rätt.. men du ska själv utforska och du kommer att veta.. kram :)
Esmaralda

22 Anonym:

skriven

Skjuts 'det' upp igen?

23 Nervös:

skriven

Hej

Du sa igår att den söta killen i mina föräldrars trappa ville komma o fika men så skrev du kan hända han backar? Vad/hur menar du backar?

Tack

Kram

24 M:

skriven

Hej! Kommer R komma tillbaka till mig eller har han gått vidare för gott?

25 Margu:

skriven

En karl har lovat mig en cykel eller moped. Håller han sitt löfte? Om ja vilket av dem blir det?

26 Anonym:

skriven

Detta stämmer klockrent in på mig. Ser du om jag flyttar under 2014? Längtar efter en annan lägenhet. Kram o tack för en väldigt bra blogg

Svar: Det ser ut att bli goda möjligheter för en flytt.. kram :)
Esmaralda

27 Lotta:

skriven

Hej
Flyttar jag ihop med en man nästa gång jag flyttar? Dröjer det länge innan flytt?( mer än ca 6 mån-fast det kanske inte går att säga) Söker och söker och söker.

28 Vår:

skriven

Hej Esmaralda! Kommer våren med glädje?
kram

Svar: Ja, jag tror något positivt och bra händer.. kram :)
Esmaralda

29 Hopp:

skriven

Hej Esmeralda! Kommer hon och jag att träffas till helgen? Blir det lyckat? Kram

30 Hon :

skriven

Nä nu orkar jag inte mer!
Jag är så kär i en kille, han säger att han inte vill vara med mig men han håller om mig, kramar mig, brottas med mig och sånt men säger ändå att han inte vill ha mig.. Han visar massor med känslor..
Jag har massor i skolan och har tappat all ork till detta.
Sitter och pluggar så dör min dator och jag får inte igång den. Jag har inte råd att köpa en ny med mina 2000kr i månaden som jag har..
Allt verkligen allt gå åt skogen! Jag går hos psykolog..
När kommer mitt liv vända för jag orkar inte mer!

Svar: Ta sig vidare och lämna killen bakom dig.. hitta dig själv och dina styrkor som är stora.. och så småningom möter du den kärlek som är rätt för dig.. kram :)
Esmaralda

31 Jaana:

skriven

Hej!
Tack för ditt svar i går:)Känner igen mig själv i det du skriver, fick mig en tankeställare nu, och nu får det bli ändring på det, sakta men säkert:)

Kram

32 Emma:

skriven

Hej E!!

Kommer den där killen jag har träffat lite men som jag tjafsade sist med höra av sig? :)

Kram

33 åsa s:

skriven

Hej goa e!

Det va så träffsäkert idag det du skrev om el man kan säga att man fick sig en tankeställare . ska läsa bit för bit om ta o smälta in. Målar som tusan....... hinner ej sova , det ska bara ut. kram å


kärleksfull dag på dig o er andra åsa

Svar: Ja, låt det flöda och komma ut.. kram :)
Esmaralda

34 Fridolin:

skriven

Håhåjaja, mitt ex var som en kombination av både min mamma och min pappa, fast upphöjt till tio. Det slutade med våld och misshandel :(
Fast jag tror inte bara det handlar om att man omedvetet söker sig till det för att reparera skadan från barndomen, jag tror också det handlar om att man blir "blind" för det man utsatts för. Har man haft föräldrar som t ex nervärderat en så reagerar man inte på om någon annan sedan gör det också, för det är ju så man är van att bli behandlad.
Jag sökte mig aktivt ifrån det när jag flyttade hemifrån, hade höga krav på potentiella pojkvänner och blev också helt utan, men var helt tillfreds med det. Det var dock inte mina vänner, jag fick höra att jag skulle minsann inte vara så kräsen och jag skulle nöja mig med vad jag kunde få, det var ett evigt tjatande om jag hade träffat någon än och en massa försök att para ihop mig med diverse män, trots att jag aldrig sagt ett pip om att jag skulle vara trött på singellivet. Jag förstod att det inte var helt okej att vara nöjd singel, att det vara viktigare ATT vara ihop med någon än VEM man var ihop med. Så bit för bit gjorde jag avkall på mina principer och jag träffade svinigare och svinigare män som utnyttjade mig på alla möjliga vis, och jag tänjde på mina egna gränser och tolererade mer och mer skit tills det inte fanns något kvar av det som var jag, bara en tom kropp fanns kvar. Allt i en desperat jakt på en pojkvän för att få den där acceptansen av omgivningen jag suktar efter (det är väl snarare där min djävulsdans är, jag söker den där bekräftelsen och respekten jag aldrig fick i min barndom från vänner, kolleger och släktingar, och det i sin tur har lett mig till destruktiva relationer).
Men den senaste betan har lärt mig min läxa, jag är helt färdig med allt vad kärlek och män heter. Aldrig mer en man i mitt liv. Det är en lättnad att få bestämma det själv.

35 Helena Ir:

skriven

Ja,där känner jag ju tyvärr igen mig..
Föräldrar som nedvärderar och förminskar sina
barn måste väl ha varit med om något liknande
själva..eller?

Nu vet jag att detta har jag INTE fört
med mig till mina egna barn..:)
Åtminstone så känner jag så i hjärtat :)

Usch människopsyket är en svår nöt att
få på rätt köl..

En väldigt bra torsdag önskar jag alla :)

Kram :)

36 Emma:

skriven

Hej E!!

Kommer den där killen jag har träffat lite men som jag tjafsade sist med höra av sig? :)

Kram

37 Klara:

skriven

Hej Es! Kommer han kontakta mig? Kram Klara

38 Bolla:

skriven

Hei på deg! Jeg har funnet en jobb jeg har lyst til å søke på i Norsk Hydro da flesteparten av arbeidsoppgavene er midt i blinken, men så krever de at man skal kunne flytenede engelsk... Og jeg snakker jo engelsk, men ikke akkurat som en innfødt engelskmann :-( Tror du det er håp om jeg søker?

Ha en fortsatt fin dag!

Kram :-)

Svar: Söker du inte så ångrar du dig.. chansen att du får jobbet ser ut att vara runt 40%.. kram :)
Esmaralda

39 Anonym:

skriven

Hej! Es, han har stämt mig på umgänget, hur kommer det att gå? Blir det dåligt för mig å pojken? Det är så obehagligt!!

40 Lotta:

skriven

Vi är tillbaka i vardagen efter alla våra strapatser! Jag vill gärna tro att besöket kom i ett bra utvecklingsskede för dottern, men säker kan man aldrig vara. Ser du något om det, Es? Och roligt att "träffa" Mannabonne igen, det känns som länge sen!

41 Emilia:

skriven

Gud vad jag känner igen mig... Men som du säger man kan lära sig av sina mönster.
Är det rätt att ta en paus med N?som vi nu beslutat och kommer jag börja träffa någon annan snart?
Ha en bra dag!

42 Glad:

skriven

Vad tyckte KW när han såg mitt medd på fb?😄

43 Nelly:

skriven

Hej!

Ser du hur förhandlingarna fortskrider?

44 Jennifer:

skriven

Oj så jag känner igen mig! Har en extremt dominerande pappa som styrde och ställde med järnhand under barndomen ( och försöker fortfarande, men nu låter jag honom inte göra det längre). Kämpar fortfarande med dålig självkänsla och känslan att endast duga om jag presterar och är bäst. Väldigt jobbigt. Vill absolut inte föra över sådana känslor till min dotter!

Fina Esmaralda, ser du om jag kommer att klara utlandsvistelsen ekonomiskt även om jag inte lyckas hyra ut min bostad under tiden? Blir resan av? Kram

Svar: Det blir magert men det vet du.. räkna ut allt.. och säger räkenskaperna att du klarar det å gör du det.. och en resa ser jag.. inte när.. men jag ser att den blir.. kram :)
Esmaralda

45 En tjej :

skriven

Hur nära är nästa flirt/kärlek?
Hoppas han är mer än en flirt för jag vågar inte ge mig in i något för jag vill inte bli sårad igen..

46 Diana:

skriven

Hej es jag har hört av 2 spåmän som bor i utlandet att jag har negativa energier om mig.. Eftersom jag är så osäker och har en rädsla så drar ka tydligen till mig sånt. Vad ser du och skulle en healing hjälpa? vore grymt tacksam för svar!

47 Carina:

skriven

Vad fina ni var på bild du och din syster.

I flera veckor har jag haft ett problem på jobbet som tog ner min självkänsla ordentligt, efter ditt svar igår så sa du att det är övergående och tänk på eftermiddagen löste det sig. Så skönt, nu kan jag andas :)

Det jag har svårt för är ju just kritik, fick alltid mycket kritik som barn och det har ju gjort att man aldrig är nöjd med sig själv. Mycket av det går igen i mina förhålanden, att inte känna sig tillräckligt älskad, att inte räcka till.

Kram
Carina F

48 zita:

skriven

Hej Esmarslda tror du jag kommer få nått längre vik. eller får jag nått sommar jobb som jag kommer att trivas med Kramar :)

Svar: ja, någonting dyker upp, kram :)
Esmaralda

49 Jossan:

skriven

Vad jobbar min nästa kärlek med?

50 Skorpan:

skriven

Herregud, visst präglas man av sin barndom. Själv svor jag på att aldrig bli en sån som i sitt förhållande tiger ihjäl saker men men.. Just så gick det ju :/. Fast kanske den andra parten har någon del i det hela, hoppas jag ;).

Träffade en astrolog härom dagen. Mycket intressant kom fram på den korta stundn då :). Ska besöka honom i januari, tror du Es att besöket är värt sitt pris? Duktig är han, väl, allt knäpps ju in på datorn så.. En aning skeptisk är jag nog..

Månne det blir en svart jul? Nån som spår väder?

Kram Skorpan

51 J:

skriven

Kommer jag och H vara vänner eller vad händer mellan oss?

52 sandra:

skriven

Hej Esmeralda,

Kommer jag få jobbet som jag sökt och hoppas på?

Kram SMK

53 jeanette:

skriven

Jag har varit ett offer under lång tid, inte förrän kanske för någon månad sedan som jag har gjort mig fri från energitjuvar och hemska människor.

Det blev ganska tomt med folk runt omkring mig....Känns skönt trots allt!

Utan bekräftelse i stort sett hela mitt liv till för ungefär 7-8 år tillbaka, det sätter sina spår.

Nu hoppas jag att min uppväxt från barn till dagens datum har fått en förändring och att jag hädanefter håller mig från såna människor.

Det är nog därför jag inte har en man vid min sida, vet inte hur jag ska hantera situationen. När en man tar kontakt med mig blir jag en igelkott, taggarna utåt. Vet jag att mannen har en fru, är jag annorlunda för då vet jag att han inte flirtar, i alla fall hoppas jag att inte gör det.

Uppväxten sätter många käppar i hjulet på folk, men det finns ju hjälp att få. Jag har fått hjälp, men det kvar finns spårämnen....



Svar: Ja ibland går det som på räls och ibland kärvar det.. det kommer perioder i livet där man måste kämpa... kram :)
Esmaralda

54 Anonym:

skriven

Hejsan! Blir det nån romans snart? :)

55 Saknar kärlek:

skriven

Hur ser Min nästa (och sista) kärlek ut? stjärntecken allt du kan få fram

56 S:

skriven

Hej Esmaralda
Sker något nytt/utöver det vanliga under den nya året? Isåfall inom vad? Skola, familj,kärlek osv?

Kram

57 thekiss:

skriven

Hejhej! Betydde kyssen nått för honom också trots att vi var fulla?:)

Svar: Jo en aning.. men det betydde mer för dig.. kram :)
Esmaralda

58 E (som skrev E från början):

skriven

God morgon Esmaralda!
Du har nämnt att min livspartner inte kommer från samma stad som jag och att vi inte ens möts i min stad. Nu undrar jag om du kan se om min livspartner kommer från en stor stad eller en liten stad???
Ha en bra dag! Många kramar E

Svar: Nej tyvärr-- det ser jag inte.. men han är på väg mot dig.. kram :)
Esmaralda

59 Evwe:

skriven

Kan du hjälpa mig och se var min gröna bok ifrån födseln har tagit i vägen???? + hörlurarna till mobilen jag tog över från syster Annika?????

Tack på förhand! Kram

60 Carina ST:

skriven

Tack för en strimma hopp om något positivt Esmaralda. Jag skulle verkligen behöva att det kom nu. Jag tror att jag redan har lärt mig en hel del genom de här åren med ekonomiska problem. Undrar vad mer jag måste lära, eller få inbankat verkar det som, innan det ljusnar. Orkar inte ens försöka vara positiv. Men jag är den sorten som när jag däckat totalt till slut ändå på ena eller andra sättet tar mig upp igen. Kanske en överlevnadsstrategi? För jag måste ju fungera, åtminstone när barnen är här. De är viktigare än någonting annat.
Kram, Carina ST

61 Snigeln:

skriven

Hej!
Hur ser min tillkommande kärlek ut?
kram:)

62 E-L:

skriven

Hej, spådom jag fått av dig har nu slagit in. Jobb fick jag och vi hittade en borttappad fjärrkontroll. Känns overkligt.
Ha en fin dag

Svar: Vad kul :) Kram :)
Esmaralda

63 Sofia:

skriven

Hej Esmaralda
Händer det något glädjande roligt för mig de närmsta månaderna?

kram

64 Agnes:

skriven

Jag har under åren blivit mer observant på just detta...att man på ett undermedvetet sätt "söker" sig till sådant som man "känner igen". Vilket medfört att jag blir mer o mer krass och avståndstagande till män...faktiskt.
För de män jag blir förtjust i, är sådana som dränerar mig på energi! Blir knäpp på att det gång på gång visar sig att de blir gladare och piggare, under tiden som jag mer o mer känner mig som ett urskitet äppelskrutt...

De tycker jag är fantastisk, börjar att ta sig friheter, och sedan undrar de varför jag inte gillar relationen lika mycket som de gör...dhooo...

Vilket nu, på senare tid, gör att jag faktiskt drar mig för att involvera mig med män...för jag KAN tydligen inte lära mig...ju trevligare karl. desto större besvär...i min värld.
Och snygga män, ja, de ska man passa sig för...blir totalt anti när en snygg karl visar mig intresse...vet inte varför, men har även där, via livet, lärt mig att snygga karlar ska man akta sig för...orsakar bara onödigt jobb i en relation...dessutom har dessa snyggingar en tendens att vara svartsjuka, manipulerande och i grunden osäkra...alltså, jag TRÄFFAR bara på såna män, tydligen, som mest vill bli ompysslade, sedda och vara navet i mitt liv...och jag fixar inte det!

Jaja...i dag kom posten med gravbrevet på min sons sista plats på denna jord...där skalet av honom skall ligga!
Lite skumt, att jag som mor skall ha ett gravbrev på äldste sonens gravplats.
Livet det rullar på...

Jag vet ju att det blir bättre, och jag vet att det blir ljusare, både jordsligt och själsligt...och jag vet att det längre fram kommer något som kan ses som roligt!
Men vad, det vet jag inte...jag bara "vet"!

Igår, när jag stod i bokhandeln, och tittade på böcker, så fick jag insikten att jag SKA skriva...kanske om ett annorlunda sätt att se på döden? Eller på livet? På mitt liv, kanske?
Har ju gått igenom rätt mycket, och vill påstå att jag fortfarande är att se som en person vid sunda vätskor...om än en smula eljest...men att vara eljest på mitt sätt, kanske har underlättat?

Ha det bäst, som sonen brukade avsluta sina mail med!

Kram!

Svar: Jag är glad att du vet att det kommer en positiv förändring och det vet jag också att det gör... det kommer roligt och det kommer bli på det sättet att du landar och mår väl.. och det kommer du att vara så väldigt väl värd !! Du ÄR eljest och det ska du vara stolt över... det är jag med och flera med oss... största kramen :)
Esmaralda

65 Ledsen mamma:

skriven

Hej! Kan du se om jag kommer att träffa min son snart eller dröjer det länge?

kram

66 Olyckligt kär:

skriven

Är det(T)som skriver? & tänker han något på mig idag,kunde det bli vi, om jag ville?

67 ?:

skriven

Hej!
Hur ser min tillkommande kärlek ut?
kram:)

68 Jossan:

skriven

Vad jobbar min nästa kärlek med?

69 En tjej :

skriven

Hur nära är min nästa flirt?

70 J:

skriven

Kommer jag och H fortsätta som vänner eller vad händer med oss?

71 Lizz:

skriven

Vem är min rätta?

72 Lillis:

skriven

Kommer jag att lägga bud på lägenheten nu snarast eller vad tror du? Kram

73 Sofia:

skriven

Hej Esmaralda
Händer det något glädjande roligt för mig de närmsta månaderna?

kram

74 :):

skriven

Kommer jag vara ensam på alla hjärtans dag eller kommer jag mött kärlek tills dess?

75 Anonym:

skriven

Esmaralda, du allvetande kvinna! Har du nåt bra tips till personer med beslutsångest? Jag väger fördelar mot nackdelar, vänder och vrider på alternativen, men har så svårt för att bara bestämma mig! Och när jag väl gör det, ångrar jag mig efter en stund och så börjar processen igen. Du har dessutom sagt till mig i en personlig seans att det är viktigt vilka beslut jag fattar i livet, vilket ger mig än mer ångest, för tänk om jag väljer fel!

Kanske kan du skriva en blogg om detta med att fatta kloka beslut? Finns det något sätt att välja rätt utan att hålla på och vela och ångra sig?

76 Sheri:

skriven

Hej Ez!

Dröjer det länge till tills jag är i ett seriöst förhållande?

77 CeCe:

skriven

Tack för svaret Es!
Å det är lugnt med din miss där.
Det är så att gör man inget så gör man inga misstag, men du gör mycket för oss bloggläsare därför får du göra små missar då å då :)

Men jag antar jag ger julkappen till honom, skadar inte att göra någon glad! Men generar honom gör jag nog endå ibland hehe

Svar: Jo det gör du men på ett positivt sätt.. klart du ska ge honom julklappen.. kram :)
Esmaralda

78 Anonym:

skriven

Hej esmaralda har B hamnat i ett problem?

79 Diana:

skriven

Hej es jag har hört av 2 spåmän som bor i utlandet att jag har negativa energier omkring mig.. Eftersom jag är så osäker och har en rädsla så drar ka tydligen till mig sånt. Vad ser du och skulle en healing hjälpa? vore grymt tacksam för svar!

Svar: Jag ser att du ibland själv kan alstra negativ energi.. ingenting annat och healing tenderar att hjälpa mot det mesta..kram:)
Esmaralda

80 HAN?:

skriven

Vad har HAN för yrke?

81 E (som skrev E från början):

skriven

Tack för ditt svar! :) Kram

82 Dinara:

skriven

Hej Esmeralda!
Man lär sig så mycket på din blogg! Vilken intressant länk!

83 Hundälskare:

skriven

Hej Es!
Jag mår så dåligt nu att det inte går att beskriva... Fick ett besked om att min hunds kanske ben inte går att operera... Väntar på ett samtal från en klinik i Södra Sverige om operationen är möjlig eller inte...
Kan du vara snäll och svara om vad jag ska göra? Hur ska jag kunna avliva henne??? Det är det jag måste göra om operationen inte är möjlig...
Kram!

Svar: Avvakta och se. och om du måste avliva då kommer du att klara det även om det inte känns så.. men ja vet hur hemskt det känns.. jag har varit där.. kram :)
Esmaralda


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: