Ett år är slut...

Ett år  är slut och vad har hänt:

 

Jag återvände ju under fem veckor till mitt älskade Dubrovnik och hade en härlig tid med alla vänner som kom på besök…jag är glad att jag kunnat bistå mina medmänniskor med seanser och blogg .. en härlig sommar med barn och barnbarn… gamla vänner som dykt upp… fester & glädje & vin…HongKong fick jag uppleva i höst.. en växande Mannabonne Glenn som jag fortfarande aldrig hört morra och som definitivt är världen snällaste och klokaste.. mina kontakter i andevärlden som aldrig sviker och som har funnits där med mig hela året…bokningar till Lappland om en vecka och till Grekland i mars… hälsan har jag haft och det tackar jag extra för eftersom jag inte sköter om mig särskilt bra… negativa ting  har också hänt och jag tänker på de omkring mig som farit illa och i dessa tankar finns också Agnes och Tiina…val jag gjort som inte varit 100%... en och annan dröm jag ville leva men där jag  fegade ur..

 

Och så är det för oss alla.. gott varvat med mindre gott och en och annan av oss har levt en katastrof.

Jag är här för er och vi är för varann. På bloggen. Och det fortsätter vi med under nya året.

Tack för att ni följer bloggen… ni underbara, fina &  goa människor och jag är så glad och stolt att  jag får ta del i era liv .

Tack för ert förtroende under året som gått.

Hur summerar du ditt  2013 ?

ALLT GOTT TILL ER ALLA

Kramar

 
1 Hanna:

skriven

Och Stooort tack till dig världens bästa Es, som med dina kloka inlägg, från dig själv och från andra, hjälper mig och många med mig med att växa, fundera, ta tag i saker, förverkliga. Det är stort om något!
Jag är lycklig över att få ta del av denna - världens bästa blogg, vilket ju gör att jag även får ta del av dig och utav er på bloggen - rikedom! :) <3

All kärlek till dig och till alla er andra här på bloggen, må 2014 bli ett lyckligt år för er.
Kom ihåg, allt sker av en mening, d som är bra och det andra som när tiden är mogen kommer leda er till det bra.
Kram och mycket kärlek från Hanna

Svar: Och all kärlek tillbaka till dig Hanna :)
Esmaralda

2 Elma:

skriven

Hej Esmaralda!
Kommer jag att få uppleva kärleken under 2014?
Kram Elma

3 ledsen:

skriven

Hej, tack för att du svarar på frågor. Jag saknar honom så otroligt mycket . Saknar han mig, täker han på mig?

4 Makaon:

skriven

Har följt den här bloggen kanske 1,5 år - 2 år och jag är så glad att jag hittat hit.
Man gläds åt många och blir ledsen för en del men jag känner att man kan få styrka genom andra. Och tack Es för svar.
Bästa, härliga bloggen som finns.

5 Lena:

skriven

Gott nytt år du vackra modiga snällaste smartaste kvinna! Tack för all stöttning och bra insikter! Tack vare dig ser jag livet lite mer från den ljusa sidan. Underbar är du! Nyårskramar till dig och alla andra som fortfarande tack vare dig Es orkar drömma och längta fortfarande.

6 G:

skriven

Blir nyttårsfeiringa like bra som jeg håper på?
Godt nytt år :)

7 Anonym:

skriven

Gott Nytt År Ersmarlda! Blir 2014 bättre?? 2013 har varit ett riktigt skitår..händer någo positivt för mig snart?? Kramar

8 Flisen:

skriven

Gott nytt år! Har följt din blogg troget, fick tyvärr aldrig råd med den där seansen jag försökt beställa av dig flera gånger. varje gång jag lyckades spara ihop summan så fick jag en oförutsedd utgift. Men jag har en liten fråga om mitt 2014 du kanske kan svara på? De senaste tre nyåren har jag önskat intensivt att nästkommande år skall bli lite bättre och kanske ha en väg ut ur det helvete jag råkat trassla in mig i, men istället har varje år blivit värre än det förra. 2014 verkar följa trenden och ser ut att bli mörkare än någonsin. Kan du se något om hur nästa år blir för mig?
Kram

9 Lotta:

skriven

Både gott & blandat för min del också under 2013! Svikit mina egna löften om bot & bättring onödigt många ggr, visserligen inga världsomvälvande fel jag gjort men jag skulle må så mycket bättre... Jag vet ju att många av er här på bloggen har mycket tyngre saker att kämpa med, eller mot. Tack Es för stödet då orken trutit som värst!! Tack för glädjeglimtarna med Mannabonne! Och ett gott 2014 till er alla på bloggen!

10 Gabriella:

skriven

Vill tacka finaste Esmaralda för att du gör oss alla till en del av din underbara blogg:) och för engagemang värme och kärlek som du sänder ut!! Du är helt fantastisk:)

Hoppas 2014 blir ett år där alla vågar följa sina drömmar!!

Stor kram och Gott Nytt År till alla!!!

11 Anna:

skriven

Gott nytt år Esmaralda!! Tack för all hjälp under året som varit! Hoppas vi alla får ett bättre år än det förra :)

Ses nästa år :)

Kramar från Anna!!!

12 Love you too:

skriven

hahaha....:)And frome my heart
l love you more <3
kramizar Lollo:)

13 Jeanette:

skriven

År 2013 är mitt bästa år så här långt. Allt går uppåt och det har inte stannat än :) Därför är jag helt säker på att år 2014 blir magiskt, kanske efter sommaren, då slår min dröm in ;)

Jag önskar dig av hela mitt hjärta ett gott slut och ett GOTT NYTT ÅR! Stor kram till dig ♥

14 Susan :

skriven

Ja, ett år går fort...detta har kantats me glädje o sorg..uppsagd, nytt jobb, resor me nära & kära, min väninnas svåra sjukdom, längtan o väntan på romantik...hoppas nästa år blir ljusare o positivare<3
Förhoppningarna om ett bra år e stora.....o drömmarna väntar på att bli uppfyllda ;)

Skål i goda bubblor får det allt bli ikväll !!!

15 Jossan:

skriven

Jag tänkte igenom att för 1 år sedan så sa du till mig att 2013 skulle bli ett år där jag fick ställas inför val och det har jag ju verkligen fått göra!

För mig har 2013 varit ett helvetes år och det ska bli skönt att slippa!

Nu kör vi till 2014 och det aka bli ett riktigt bra år!

Kram på dig!

16 Linda:

skriven

Jag vill önska dig E ett underbart nytt år, hoppas 2014 blir en kanonår för dig :)
Själv ser jag äntligen klart & hoppas på att det nya året innehåller så mycket bättre saker än det gamla! Vem vet- det kanske blir det bästa året någonsin ;)

17 Boudica:

skriven

Gott nytt år ES! Året du haft låter rätt bra, å så hoppas jag att 2014 blir bra för dig det med.

Å själv hoppas jag att att det kommande året blir bättre än detta året för mig själv. Att saker å ting kommer att lossna, å jag kommer vidare i livet.
Och förhoppninggar på att få dela livet med någon nästa år, så trött på mitt egna sällskap dag ut å in.

18 Elise:

skriven

Tack det samma Es och ni alla andra!! Jag har hittat hit till bloggen under detta år och det är jag oerhört tacksam för.

Tack allihopa <3

19 Tekla:

skriven

Tack Esmaralda för att du finns och för att vi får ta del av dina inlägg och dina seanser.

Ett nytt år känns alltid lite magiskt för mig. Ett oskrivet blad, man får ett nytt år att förvalta som man vill och på bästa sätt. Jag har några mål som jag ska uppnå i år och ett är att ta ett beslut angående min relation. Och där har jag bestämt redan nu att istället för att gå på och säga vad jag önskar av honom och vad jag vill ha av honom i relationen, ska jag nu göra precis tvärtom. Nu ska jag fråga honom vad HAN önskar och behöver i vår relation och så ska jag ge honom det. Då ska jag se om det jag önskar kommer till mig också utan att jag behöver fråga efter det. Gör det det så kanske jag stannar. Gör det det inte så har jag ju svaret då.

Kramar

20 alva:

skriven

Ett händelserikt härligt år med massor av nytt men även utmaningar. Gjorde reconnection och wow, något helt nytt växte fram. Växte som människa, rädslor försvann, jag tog för mig. Träffade nya fina människor, nya miljöer, mycket härligt. Träffade en man och hade en rätt fin höst men med mycket tvivel. Oändligt med tvivel och bröt relationen bara för ett par dagar sen. Mannen oerhört ledsen, förtvivlad och jag. Jo jag är också ledsen till bristningsgränsen och undrar hur ont det ska göra? Var det jag som hade bristande tillit? Kanske.

Nu önskar jag ett helande, glädjande och ett alldeles underbart nytt år med massor av härliga händelser i överflöd! Både till mig själv och till alla andra här på bloggen!

<3

21 Lola :

skriven

Gott nytt år Esmaralda! Hoppas ditt nya år blir fylld med glädje, kärlek och lycka!
Mvh Lola

22 mormor:):

skriven

Önskar dig o de dina ett riktigt GOTT NYTT ÅR o en god fortsättning på det!!!
Många leverpastejspussar till de dina OM ni vill ha annars kramar i massor!!!

Tänker på dig Tiina och på dig Agnes o skickar den goaste, varmaste kramen jag kan uppbringa!!!

KRAAAAAAM med kärlek <3

23 Barbro:

skriven

Gott Nytt År Esmaralda!

Ja en del har hänt i år som gör att jag hoppas att jag ser fram emot ett friskare år 2014.

Kärleken hoppas jag också kommer under året som du har sagt skall vara på väg nu.

Men jag undrar då jag är bjuden på dans med knyt på trettondagsafton. Jag har tackat nej eftersom jag tidigare år alltid känt mej utanför alla par o inte fått dansa.
Men nu undrar jag om jag skall gå dit ändå? Kan du säga hur jag skall göra det Esmaralda?

Jag hoppas att du får ett riktigt bra 2014 Esmaralda.

Kram Barbro

24 Ensam:

skriven

Kommer det nya året med nya vänner och gemenskap??

Kramar

25 MollyD :

skriven

Gott slut och en härligt 2014 till alla med mycket kärlek , bus och skratt.

Tack fina E för alla svar, roliga inlägg, tänkvärda ord och värme.

Nu stänger jag 2013 och öppnar för 2014. Hoppas jag får ett superbra år.

Skål och kram

26 Skorpan:

skriven

Tack Es för alla de gånger du svarat på mina frågor! Det har gett mig hopp o vetskap om att mycket gott kommer att ske :).

Mitt år, varannan vecka liv, njutit av de ensamma stunderna. En man som gav mig mycket under en kort tid ;). Jag klarade av kursen precis som du sa Es, o det är jag stolt över!

Året har gått fort och jag tror att mitt liv kommer att bli bättre och bättre. Väntar på att en massa kul ska hända under 2014, att jag ska göra stora framsteg i mitt liv. Få resa o träffa någon fling :D. Eller?

Gott Nytt År :)

Kram Skorpan

27 Fråga :

skriven

ES, kommer han tillbaka? Saknar han mig, känns som det ibland!
Kram

28 Helena Ir:

skriven

Esmaralda du och bloggen betyder oerhört
mycket för mig..!! Så mycket!
2 av mina barn har gift sig detta år.
Den tredje har tagit studenten..
Det är det fina detta år..
Det är glädje!

Jag har kämpat,en del i motvind..
Så jag hoppas på år 2014, för mig själv,
och för alla er så fina på bloggen.


Stor kram

29 Agnes:

skriven

Tack finaste Es för det du gör!
Och för den du är!

Och åter, ett gott nytt år till oss alla här på bloggen!
Även om jag nu mest ser året som kommer som något jag måste stå ut med...

Ha det bäst, alla, och KRAM!

30 Miltons mamma:

skriven

Passar på att åter igen önska ett GOTT NYTT ÅR!
Ska bli intressant att se om 4 åringen håller sig vaken till tolvslaget.
Kjam allihop

31 Anonym:

skriven

Esmaralda, kommer han tillbaka? Känner en kärlek till honom?
Kram

32 undrar:

skriven

kan du se om 2014 kommer att bli ett bra år för mig????

33 Carina:

skriven

Öppna dörren själv innan någon annan smäller igen den, det ska jag tänka på : ) - är skorpion.

Fick ett märkligt möte på stranden här i Indien igår, fick ögonkontakt med en man flera gånger. Det kändes som jag kände han. Senare på promenadstråken var han ute på en löprunda och han svepte förbi mig med att ta tag i mig runt axlarna och sa ursäkta. Sen försvann han. Kände mig ganska omtumlad efteråt, speciellt då jag kom på vem han var.
Mannen sommarpratade förra sommaren och var med på tv, han hade levt som munk i 15-20 år. Han hoppade av sitt arbete som en hög chef på ett stort företag i Europa och stack till Thailland och jag kände mig så dragen till han och har tänkt en del på mannen sedan dess..

Visst var det det ett märkligt möte ES - får du någon förnimmelse av ett möte igen.

Kram
Carina F

34 Jaana:

skriven

Gott Nytt År 2014

35 Bea:

skriven

Gott Nytt År! Jag undrar om du kan se om min dröm kommer att bli uppfylld; drömmer om att få skaffa en travhäst. Har dock redan hittat henne, men det är pengarna som hindrar mig. Spelar en del på travet och undrar nu om jag kommer vinna en större vinst på spelet så min dröm blir sann? Kommer denna häst bli min? OM hon gör det kommer vi ha många framgångar? Kramis

36 carinaj:

skriven

tack för du finns goa Esmaralda <3


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: