ETT MONSTER ÄR FÖTT !

En dag följde jag med min ängel på en  tur runtom i universum. 

Du vet, när man dåsar lite och varken sover eller är vaken och plötsligt händer något.

Hela själen lättar  och man flyger. Faktiskt.

 Han tog med mig över höga berg.. ner i grönskande dalar.. genom djungler och  öken . Vi for genom åren & tidevarven  och genom snön och isarna och så plötsligt stannade vi.

 

  En kvinna låg framför oss på en äng.. gräset växte högt omkring henne.

Hon låg på rygg och under henne växte en blodpöl. Det var inte det värsta.

Vid hennes sida låg  ett  tyst litet knyte med en svart hårtofs. Kvinnan  hade nyss fött.

Hon  öppnar ögonen och låser fast sin blick i min ” Jag har fött ett monster” sa hon, på ett helt annat språk än svenska men jag hade inga problem att förstå. 

” Det finns inga monster” sa jag.

 

Då pekade kvinnan på knytet och jag tittade närmare på den nyfödda. Det var en liten flicka med gomspalt. Ingenting värre än så, tyckte jag först.

  Sen insåg  jag att jag befinner mig inte i Sverige år 2007 ( när händelsen inträffade) utan i ett annat land, en annan kultur och för väldigt väldigt länge sedan.

Så länge sedan att ett litet barn med gomspalt ansågs vara ett monster.  Operationer kunde inte utföras  och barnet skulle svälta ihjäl.

Den nyblivna modern hade vridit nacken av sitt barn. 

Jag frös till is.   Så klyschigt att säga men det var i alla fall exakt vad jag gjorde.

Jag som alltid värnar om de utsatta.  Tårarna bara rann.

 

Min ängel gjorde en rörelse med handen och  det jag nu fick vara med om är  ännu mer omöjligt att beskriva… det lilla barnets själ fanns där.. en glad och nöjd själ.. kanske på väg till Alltet igen…för det blev ju en väldigt knapp stund på jorden den här gången,

Efter en  upplevelse som denna blir man ödmjuk.. MYCKET ödmjuk..  och man inser att ju mer får vara med om - desto mindre förstår man.. egentligen....

 

Någon annan av er som upplevt extraordinära ting ?

Kramar

1 Lucia.:

skriven

oj vilken upplevelse. Jag har en liten fundering kring kärleken. Har träffat en kille som jag dejtade för 3-4 år sedan men var då inte redo att gå in i ett förhållande,han var dock intresserad av mig då. Men jag visade ej tillräckligt så han gick vidare med en annan och skaffade barn. Nu träffades vi igen, och bandet mellan oss har ändå varit något speciellt sedan första gången och han minns exakt allt om mig.Det är nu slut mellan han och mamman till barnet och han tyckte själv också att det kändes så bra nu när han träffade mig. Det kändes så rätt från båda men nu vet jag inte hur jag ska göra.

Kommer det att bli vi två eller kommer det in en annan i mitt liv snart?jätte tacksam för svar!
Mvh Lucia.

2 G:

skriven

Kan jeg invitere R på besøk idag og få et positivt svar tilbake?

3 Ingrid:

skriven

Hej!
Vilken stark upplevelse, jag får gåshud. Antar att det är både ljuvligt och arbetsamt att ha din förmåga!
Ser du om jag kommer att gå steg 2 på universitet eller om det blir till att hala upp plånboken, blir det alls av??
Önskar dig en fin onsdag!
Kram

Svar: Steg 2 kommer, det känns dessutom viktigt att det blir så, kram
Esmaralda

4 Susan:

skriven

Jag ryser bara av att läsa detta. Tänk vad okunskap kan ställa till me:(

Ser framemot ett nytt spännande år me nya jobbet o håller tummen för att romantiken äntligen ska hitta hem till mig;)

Kram

5 Catharina:

skriven

Hej
En person som bor långt från mig sa helt plötsligt "nu sitter jag bredvid dig" i samma ögonblick kändes det precis som om han satt här vid min arm, bredvid mig.
Bara ett ögonblicks förnimmelse. Är han en bra person för mig? Känner en viss tvekan.

Å så var det det andra problemet du vet? Hur blir det?

Kram

Svar: Lyssna till din tvekan så du inte gör ngt förhastat, kram
Esmaralda

6 Ingela:

skriven

Oj, vilken upplevelse! Men vad det händer grejer runt dig Es, hur kan det komma sig egentligen att vissa får denna förmåga att uppleva medan andra, de flesta skulle jag tro, inte märker ett dugg?

Jag har alltid känt mig mer elr mindre mottaglig, känt av spöken och liknande, men nu börjar jag tro att jag inbillat mig allt...

Es, kan du se varför jag tappat fokus, vet inte riktigt var jag ska hitta koncentrationen? Känner mig osäker på att mitt slitande med skolan kommer leda mig till ngt... Är ju en "riktig" utbildning, men ser du mig utföra konkreta arbetsuppgifter, elr ser du mig "bara" i jobb...? Konstig fråga kanske men känner en oro att mitt liv aldrig ska ordna till sig riktigt, så trött på känslan!

Ha en fin dag alla!
Kram Ingela

Svar: Nå, tvivla på din förmåga ska du inte göra. Den finns. I övrigt är ditt meddelande för omfattande för att jag ska kunna svara på det här, kram
Esmaralda

7 Endröm:

skriven

drömmen som jag hade natten till igår med den starka och intensiva känslan, på ett positivt och skönt sett ,fick mig att vakna då klockan var 03:57 och ja smålog. De var jag och killen (B) jag haft en romans med de kändes så verkligt att våra själar möttes de var så stark, det var han men, han var vit och genomskinlig vi stod så nära ja ville kolla upp på honom de var som verklighet. Vad betyder det möttes vi på riktigt betyder att han saknar mig och tänker på mig? Tack på förhand.

8 Endröm:

skriven

drömmen som jag hade natten till söndag med den starka och intensiva känslan, på ett positivt och skönt sett ,fick mig att vakna då klockan var 03:57 och ja smålog. De var jag och killen (B) jag haft en romans med de kändes så verkligt att våra själar möttes de var så stark, det var han men, han var vit och genomskinlig vi stod så nära ja ville kolla upp på honom de var som verklighet. Vad betyder det möttes vi på riktigt betyder att han saknar mig och tänker på mig? Tack på förhand.

9 nyfiken:

skriven

Hej Ez! Har blivit spådd att träffa min stora kärlek 2014. Kan du se vart jag träffar han, någo spec ställe? och vad jobbar han med?? Kramar!

10 Kärlek:

skriven

Är den på väg in imitt liv nu? Kommer julfesten att hjälpa till med det? Kram

11 SAS:

skriven

Hej Es
Ser du när jag möter kärleken? Vill inte vänta längre:(

12 Anonym:

skriven

Hej Es
Ser du när jag möter kärleken? Vill inte vänta längre:(

13 Sheri:

skriven

Hej Esmeralda
Ser du vad min kärlek har för yrke??

14 vad händer ?:

skriven

Hej,
Har vaknat några nätter på raken av konstiga ljud, kan inte avgöra om det är i drömmen eller verklighet. I natt var det en kraftig duns.
Har jag någon på besök eller är det bara inbillning ?
Ser du hur min kommande kärlek ser ut som jag hoppas på att träffa framöver. ? Är han yngre eller äldre. Barn ? Bor han i samma stad tex. Berätta gärna vad du ser.

Tack på förhand

Svar: Jag får en känsla av att det ibland kommer en besökare till dig, i stor kärlek, kram
Esmaralda

15 Sandra:

skriven

Vilken upplevelse....
Har väldigt knaper ekonomi. Kan du de nån vändning eller kanske en vinst
Kramar

Svar: Det vänder och blir bättre, kram
Esmaralda

16 Anonym:

skriven

Går det bra idag? :)

17 Anonym:

skriven

Hej Esmaralda! Signaturen Höst skriver att Gargnäs är svårtillgängligt, så hur tar du dig dit då?? vet inte hur höst tog sig dit det förtäljer inte historien.

kram

Svar: Jag flyger och sen blir det bil. Kram
Esmaralda

18 M:

skriven

Oj Es!

Efter ditt inlägg idag känns det fjuttigt att fråga: men känner byggmästaren något över huvud taget för mej? Det börjar bli påfrestande att han dyker upp på de mest konstiga ställen.

Tack!

Svar: Ett intresse finns, ingenting stort eller självklart, du får helt enkelt avvakta, kram
Esmaralda

19 Anna:

skriven

Underbar upplevelse E, får gåshud!

Ska vi bygga ut vårt lilla torp eller hittar vi någon annanstans att bo?

Svar: Det ser ut som om ni hittar något annat, kram
Esmaralda

20 Skorpan:

skriven

Sån tur att det i dagens läge finns hjälp att fäs till de flesta åkommor!

Inga såna upplevelser har jag, men det är väl inte så konstigt eftersom jag inte ens kan ta emot healing/känna av det!?

Det känns bättre än på länge, som om jag tagit nån sorts steg fram¨t :). M¨nne det börjar rulla på nu? Hope so...

Kram Skorpan

Ps. Grattis Li till boken!

Svar: Ja, det blir bättre hela tiden, små steg framåt i början. Kram
Esmaralda

21 E:

skriven

Ser du om 2014 är ett bra år för mig?? Ser du om jag träffar den rätte?? Blir gravid?? Får jobb??
MYCKET tacksam för svar! Kramar E

Svar: Ja, ett bra år blir det och något som du önskar kommer att ske, kram
Esmaralda

22 CeCe:

skriven

Riktigt nervös inför fredag! Är det något specielt jag ska tänka på?

Svar: Var så avslappnad du kan. Kram
Esmaralda

23 Helena Ir:

skriven

Hemskt öde..men helt säkert har det
förekommit..

Och så tog jag mig ett snack med denna
kvinna..det hade hon inte förväntat sig..
för det såg jag på henne..och kanske var
jag för hård..men len som smör var hon
efteråt..
Pratade även lite med en annan kvinna som
är någonslags föreståndare för detta ställe,
och även ledare för bassängträningar. Hon gav
mig 12 fria träningar hos henne med orden:
Du är inte ensam om att tycka det här!
Så det här slutade lite annorlunda än jag
kunnat tro..

Sedan måste jag säga att det absolut är
så med vården som Esmaralda skriver..det
är fan inte lätt att få hjälp..många,tar
inte sina patienter på allvar..men mediciner
det hittas det för de flesta åkommor..
fint med drogade patienter,det blir nedtystade
patienter!!

Kram :)

24 kommunikation:

skriven

På vilket sätt kommer vi att prata ut? Jag och (HanB)

Kommer vi inte ta upp det som hänt om pussen osv?

25 Orkar inte:

skriven

Hej Es! Jag är väldigt trött på tillvaron, snart måste det hända något som gör livet lite lättare.
Kommer det att hända något Bra snart??

KRAM

Svar: Du får ett annat fokus och en positiv förändring, kram
Esmaralda

26 Ledsen mamma:

skriven

Hej Esmaralda! Väntar min son på att jag ska höra av mig eller kommer han att höra av sig??

Kram

Svar: Hör regelbundet av dig på ett kravlöst sätt genom att tex skicka ett kort och liknande. Kram
Esmaralda

27 Mats:

skriven

Hej Es

ser du nått hur min jul blir
kram

28 lillamilla:

skriven

Hej,

Jag undrar om du kan se om min far finner ny kärlek? Dröjer det isåfall länge?

Kramar,
lillamilla

Svar: Ja, tecknen pekar på att han hittar en ny kärlek, kram
Esmaralda

29 Hon :

skriven

Vad kommer hända med mig och H? Kommer vi fortsätta som vänner eller vad händer?

30 Ingen framtid:

skriven

Hej! Känns som att det är kört för min del när det gäller jobb, finns inget för mig. Kommer det att ordna sig?

Svar: Ja, på ett eller annat sätt ordnar det sig, kram
Esmaralda

31 Lycklig:

skriven

Hej Es!
Usch så hemskt att höra:( Man blir så ledsen när man får reda på hur det är och var vissa delar av världen och även i Sverige med alla våldtäkter då förövarna går fri.

Har känt mig ovanligt glad senaste tiden den ena bra saken efter den andra, har positiva tankar och gör alltid mitt bästa :)))
Nu undrar jag om vad du snappar upp kring jag och han kommer träffas snart inom närmsta kanske 3-4 månaderna :)? Ser det ut att bli så, det hänger framförallt på om han åker hit för jobbaffärer som ska lösas och då samtidigt träffa mig :)!

Kram Lycklig!

32 Fräckis frågan igår:

skriven

Det låter ju toppen! :0D
Sker det innan sommaren?

33 Lilla M:

skriven

Kommer L och hans tjej göra slut eller kommer dom flytta ihop?

34 Em:

skriven

Den känslan av att flyga har jag upplevt. Den var jätte härlig :) flög över ängar vad jag minns. Har bara mycket få starka minnen kvar av det, hände när jag var liten.

Sedan har jag varje gång jag svimmat haft härliga "drömmar". Vet inte om det är drömmar eller om man är i något mellanting.

Har en fråga; när jag var mindre vaknade jag en natt och gick till min mor. Hade känslan av iakttagelse och vände mig om innan jag lämnade rummet. I fönster fanns ett ansikte. Ganska stort vill jag minnas. Vem var det?

Kram

35 Notsosureifishoulddoit:

skriven

Kan jeg vinne kjærligheta til R med å spille på sex med han?

36 Noelle:

skriven

Träffar jag min LP innan han träffar sin nya?

37 Undran:

skriven


Jag undrar varför mitt ex blir sjukt svartsjuk trots att vi inte är tillsammans längre. Jag känner detsamma men inte i lika stor grad. Och det gör ONT fast jag inte vill ha honom. Och VET att han inte är bra för mig MEN vi DRAS ändå till varandra. Jätte jobbigt

Svar: Ja, ni har helt enkelt svårt att släppa taget, men det behövs att ni gör det, kram
Esmaralda

38 Vintern 14:

skriven

Kommer jag att möta mågon då? Eller när? Kram

39 Lil:

skriven

Hade faktiskt en väldigt märklig upplevelse (eller vad jag ska säga) eller om det var en dröm, inatt. Jag tittade på min lilla flicka bredvid mej i sängen och det var som att jag visste vad jag skulle se redan innan jag tittade, en otäck demons ansikte var liksom framför hennes ansikte (eller ja till synes henne). Blev rädd men tänkte för mej själv att jag inte behövde vara det och att jag inte skulle se samma sak om jag tittade igen, och det gjorde jag inte heller. Känns ju lite märkligt idag, det måste väl ha varit någon konstig dröm? Eller att jag befann mej i något konstigt mellanlägestillstånd?

Kram :)

40 höst:

skriven

Hej,
intressant att någon gör sig upprörd över att jag omnämner norrlands inland som obygd, vilket för övrigt var en passning till Es, som skrev att hon skulle till "lapphelvetet" i ett tidigare inlägg...

Es, något på gång "där ute"? Mycket energier i rörelse.. Allt gott!

Svar: Ja, jag skojar ju själv om att det är en obygd.. och för mig är det så... och på samma sätt skojade jag om lapphelvetet... ja.. mycket energi rör sig nu... försök att landa i något av detta.. det gör dig gott.. kram :)
Esmaralda

41 Hon :

skriven

Vad kommer hända med mig och H? Kommer vi fortsätta som vänner eller vad händer?

42 Anonym:

skriven

Hej! Ja då har nog HÖST varit till något annan ort med samma namn som är svårtillgängligt där det inte finns några vägar. Till det Gargnäs dit du ska är inte svårtillgängligt eftersom det finns vägar dit.

Kram

43 Therese:

skriven

Hej Es!
Jag fick inte svar på min fråga igår men det behövs inte heller för jag fick en väldigt stark känsla av att du skulle svarat "Nej, du bestämmer själv."
Bra :) . Kram. Therese

44 Carina:

skriven

Kommer jag att hålla någons hand snart?

Svar: Japp, så blir det, kram
Esmaralda

45 Adad:

skriven

Goddag esmeralda
Jag undrar om du ser om mannen med skägget som håll i genomgången idag också kände det jag kände? Tyckte han något speciellt och kommer vi träffad nån annan gång?

46 Adad :

skriven

Goddag esmeralda
Jag undrar om du ser om mannen med skägget som håll i genomgången idag också kände det jag kände? Tyckte han något speciellt och kommer vi träffad nån annan gång?

47 Adad:

skriven

Goddag esmeralda
Jag undrar om du ser om mannen med skägget som håll i genomgången idag också kände det jag kände? Tyckte han något speciellt och kommer vi träffad nån annan gång?

48 SAS :

skriven

Ser du när jag möter kärleken? Vill inte vänta längre:(

49 Lyckangår:

skriven

Ömmar genast för det lilla barnet när jag läser dagens blogginlägg, men tänker sedan också vilken hemsk och traumatisk upplevelse det måste ha varit för kvinnan att tro att hon fött fram ett monster. Var det kanske därför du fick komma dit och bevittna det, för att inge kvinnan lite trygghet igen i 'det finns inga monster'?

Är min plan med studierna ett förnuftigt beslut eller är det att ge upp? Framförallt kommer det lösa sig så som jag hoppas om jag följer den planen?
Kram

50 E:

skriven

Tack för ditt svar, Es!

Men ser du inte exakt vilken önskan som går i uppfyllelse?? Har ju som många andra väldigt många, hihihi :P
Men min absoluta högsta önskan är att hitta den rätta och bli gravid. Tror du det kan vara det??
Ha en bra dag! Många kramar E

51 Lma:

skriven

Hej Esmaralda!
Hade en trevlig dejt med T igår. Är han intresserad av en fortsättning och kommer han att höra av sig?
Kram Lma

52 JB:

skriven

Kan du se om min karl kommer med nån trevlig överraskning till jul eller nyår?

Kram

53 G:

skriven

Kan jeg invitere R på besøk idag med positivt resultat?

54 Princess:

skriven

Jag har alltid en viss person i tankarna och kan inte sluta tänka på honom fast än han inte är tillgänglig... Kommer det att dyka upp en ny kärlek snart? Som håller längre än några veckor ...

55 Endröm:

skriven

drömmen som jag hade natten till söndag med den starka och intensiva känslan, på ett positivt och skönt sett ,fick mig att vakna då klockan var 03:57 och ja smålog. De var jag och killen (B) jag haft en romans med de kändes så verkligt att våra själar möttes de var så stark, det var han men, han var vit och genomskinlig vi stod så nära ja ville kolla upp på honom de var som verklighet. Vad betyder det möttes vi på riktigt betyder att han saknar mig och tänker på mig? Tack på förhand

56 Sheri:

skriven

Hej Esmeralda
Ser du vad min kärlek har för yrke??

57 Sheri:

skriven

Hej Esmeralda
Ser du vad min kärlek har för yrke??

58 Hoppful:

skriven

Hej, fina Esmeralda! Tänker hon på mig? Kommer hon att höra av sig? Kram

59 Företagerskan:

skriven

Vilken intressant berättelse! Men hur kan man döda sitt eget barn, så fruktansvärt hemskt!:-(

Tror du min butik kommer gå bra? Just nu går det väldigt tungt och skulderna hopar sig... Finns det något ljus eller bör jag lägga ned?

Svar: Ärligt, planera för att lägg ner.. så att du gör det utan att orsaka dig själv större förluster än nödvändigt.. det ser inte ut att vara rätt i tiden för ditt företag nu och e det kommer dröja innan det går med någorlunda vinst.. kram :)
Esmaralda

60 Frida:

skriven

Jag har varit gjort sk astralresor, under sömn. Det är en väldigt obehgalig upplevelse innan det händer, hela kroppen durrar och det är som ett brummande brusande ljud innan "astralkroppen" lämnar kroppen. Sedan flyger jag och ser allting väldigt klart. Ibland träffar jag människor som jag kan se väldigt tydligt, och de säger oftast ingenting. Jag har dock haft en hel del mörka upplevelser kring detta, bara ibland har de varit ljusa. Har fått en förklaring kring detta som jag kan förstå. Senaste gången kunde jag tänka medvetet att jag skulle flyga igenom ett stängt fönster och jag lyckades med det och det var så häftigt att jag med tankens kraft kunde åstadkomma detta. Jag uppfattar det som att jag kan styra dessa upplevelser medvetet. Jag är på något sätt medveten om att jag befinner mig i ett annat tillstånd. Jag minns en gång är jag låg och vilade på eftermiddagen, halvslumrade och plötsligt känner jag hur benen viks uppåt, alltså benen lyfter men inte resten av kroppen, det var rätt roligt. Nu var det länge sedan jag upplevde något sådant här.Jag har bett om att få göra astralresor innan jag somnar, men ingenting har hittills hänt. Verkar vara inne i nån vilofas nu...kanske ska vara så.

Kram

61 SS:

skriven

Jag har en sån tung och jobbig känsla, motivationen och lusten är borta! Vad händer med mig?? Varför känns det så tungt inombords?? Känner mig som ett spöke ibland, ingen ser än, saknar än... Deprimerad?

Svar: Ja, en släng av deppighet har drabbat dig men inte värre än att du kan ta dig ur det här om du anstränger för dig att ha positivt fokus o äter rejäl dos D vitamin dagligen.. kram :)
Esmaralda

62 Selma:

skriven

Oj vilken upplevelse ES.

kan du hjälpa mig att tolka detta fast jag tror inte det var en ängel som kom till mig:)

Jag kom ihåg en gång när jag vad liten & inte kunde sova riktigt. Jag försökte sova igen och kände hur en stark kraft (ett svart moln såg det ut som ) drog hela mig från sovrummet till balkongen? & då skrek jag högt att alla vaknade.

Har även en gång tyckt sett "buddha" innan jag sov,men det var bara fint? :)

Dessa har alltid varit starka minnen jag kommer ihåg!

kram:)

63 Skorpan:

skriven

Tack Es för svaret!
Kram Skorpan

64 Mia:

skriven

Hej kära Es!
Vad tror du jag behöver mest just nu,en regression eller en sittning?? Är behov av båda men har bara råd med en!

Om vi ger det ett nytt försök,hur ser möjligheterna då ut?
Kram

Svar: Det känns faktiskt som om en regression vore på sin plats.. ringa gärna Nettan 070 6661570, kram:)
Esmaralda

65 Lollo:

skriven

Hej Ez!

Kan du se om min nästa är en "flört" eller den stora kärleken som kommer?

kram

66 E:

skriven

Tack för ditt svar, Es!

Men ser du inte exakt vilken önskan som går i uppfyllelse?? Har ju som många andra väldigt många, hihihi :P
Men min absoluta högsta önskan är att hitta den rätta och bli gravid. Tror du det kan vara det??
Ha en bra dag! Många kramar E

67 SOL:

skriven

Å hvilken fantastisk opplevelse å se den lille sjelen glad og bekymringsløs etter en slik brutal velkomst.

Es: Kan du se noe arbeid på meg i nærmeste fremtid?

68 En fråga Es?:

skriven

Hur kommer det sig att man ser dubbelgångare ibland?

Jag har sett en kvinna en gång som cyklade förbi mig & var på pricken lik mamma fast mamma kan ju inte cykla då:)
En annan gång stod en tjej på hållplatsen som var jättelik en vän,men det är inte hon ändå?

kram från mig:)

69 Endröm:

skriven

Asså herregud eller! Kan du inte bara svara på min fråga en gång för alla ,skickar ju 4-5 per dag och hoppas på svar seriöst.

70 Hon :

skriven

Vad kommer hända med mig och H? Kommer vi fortsätta som vänner eller vad händer?

71 Dinara:

skriven

Om vi alla kunde göra en resa med våra änglar!

Känner mig orolig för hemtentan som jag postade till läraren. Kommer det att bli godkänd?

72 Vill vidare:

skriven

Jag vill så gärna läsa vidare... Gör jag rätt val att börja med matten nu efter nyår eller ska jag fortsätta jobba?? Snälla ger mig råd! Tack på förhand <3

Svar: Gör vad du kan för att läs vidare.. det känns viktigt.. kram:)
Esmaralda

73 Carina:

skriven

Tusen tack för ditt positiva svar:-) Din kommentar har gjort min dag. Är det snart handen kommer:-)

74 Ledsen:

skriven

Hej Esmeralda! Finns det nåt hopp när det gäller henne och mig? Kram

Svar: Hoppet finns men det minska för varje dag som går.. kram :)
Esmaralda

75 Lilla My :

skriven

Kommer det bli jag och V igen?

76 Singel:

skriven

Får du nån bild av hur min kommande livskamrat ser ut? (hårfärg/ögonfärg..
kram:)

77 Emilia:

skriven

Hej E,Kommer jag och N ha en riktig paus?
Och får jag något utav att skriva till T? Finns de något jag kan göra för att förbättra vår relation?

78 Endrlm:

skriven

drömmen som jag hade natten till söndag med den starka och intensiva känslan, på ett positivt och skönt sett ,fick mig att vakna då klockan var 03:57 och ja smålog. De var jag och killen (B) jag haft en romans med de kändes så verkligt att våra själar möttes de var så stark, det var han men, han var vit och genomskinlig vi stod så nära ja ville kolla upp på honom de var som verklighet. Vad betyder det möttes vi på riktigt betyder att han saknar mig och tänker på mig? Tack på förhand

79 Agnes:

skriven

Helt fantastiskt!
Har nu fått fatt tag på en ny lokal för sonens gravöl!
Är ju inte typen som grunnar och funderar, men detta med lokal HAR tungt mitt sinne, och efter det att jag klev upp, så gick jag o funderade på hur det skulle gå!

Får då sonens ord i huvudet..."Det ordnar sig, morsan!" "Jaja, hjärtat, jag vet det", säger jag högt, "jag vet!"
Ringer till en restaurang som jag ibland besöker, som har en större ölhall, får prata med en fantastisk man, och vips! "Det ordnar sig, morsan!"
Ja, det ordnar sig, mitt hjärta!

Vi har en lokal att vara i för sonens gravöl!
Tiddeli-pom!
Så nu är det bara resten kvar av planeringen!

Jobbar, och snor runt som en vessla för att få allt klart!
Fredag möte med den som håller i begravningen, så även det skall planeras.
Måste boka in tid för genomgång av moderns dödsbo.
Men lokalen är klar! Ja!

Att bli glad för det lilla, är fantastiskt!
Men är ändå trött in i märgen, hjärnan spårar och livet känns lite "svinto", typ...

Och det där med att nacka nyfödda förr...ja, så var det. De barn som föddes, och som inte sågs "dugliga" av olika orsaker, nackades direkt efter födseln. Antingen av modern, eller någon av de som var med vid förlossningen.
Bedrövligt, men får sättas in i den tid det gällde...

Kram!


Svar: Vad skönt att det ordnade sig med lokal.Och det visste ju din son! Han är fortfarande trygg i att allt fixar sig. Härligt ! Och det tror jag att du också kommer att bära med dig från och med nu. Det blir en extra styrka i ditt liv som din son ger dig.. kramar
Esmaralda

80 Mia :

skriven

Hej kära Es!
Vad tror du jag behöver/kan ge mig mest , en regression eller en spådom, är behov av båda men har dock bara råd med en.

Om vi försöker börja om,hur ser våra möjligheter då ut?

Kram

81 Sunrose:

skriven

Hej Es!

När möter jag kärleken i vilket sammanhang/årstid ser du?

kramiz:)

82 ?:

skriven

Hej Es

Hur långt bort i tid är min lycka

83 Mimmi:

skriven

Hej Esmralda!
ser du om flirten är den rätta:)?

84 Original Nelly:

skriven

Jag har nog inte varit med om något övernaturligt men jag drömde en gång att jag gick till andra sidan till alltet. Detta var när jag va ca 17 år gammal strax efter att min farmor gick bort.

Det är det finaste starkaste dröm jag drömt hitills. Träffade flera släktingar, det var så starkt att jag ännu inte riktigt vet om det hela var en dröm eller om farmor tog med mig på snabb visit för att lugna ner mig, vi var ju så nära varann. Den drömmen känndes övernaturlig.

Kan också tillägga att på den tiden hade jag varken läst eller lyssnat på saker och ting om alltet, men allt stämmde.

Ezmaralda, en jätte kort fråga bara, behöver jag vara orolig över mamma eller familj. Så himla misstänksam över paketet som skickats till henne. Ska jag mejla istället för seans jag gör hellre det om det är för komplicerat här på bloggen. Hade tänkt vänta med att beställa till våren men om det är något vi bör var aktsamma för gör jag ju vad som helst.

Kram

85 c:

skriven

Hej E. Saknar m mig? Kram

86 G::

skriven

Har noen spørsmål om både seans og til her på bloggen. Hvor lang tid vil det ta dersom jeg sender spørsmål til en seans og jeg har svar? Går det raskere da jeg har hadd tre seanser tidligere? Aller helst ville jo jeg hadd svaret imorgen liksom ;p
Og hvor nøyaktig burde jeg være på bloggen for at du skal skjønne hvem jeg mener? Ofte har jeg lyst å bare skrive "han" og ikke forbokstaven, men vil du da skjønne hvem jeg mener? Og ser du rundt graviditet og det? Prøvd å sende mail på eposten din, men har ennå ikke fått svar. Og her vet jeg at du er daglig, så spør heller her da :)

87 Anonym:

skriven

Gick det åt skogen på tentan?

88 Anna:

skriven

Men fy så tragiskt....vad skönt att du fick se den lillas själ och att den var lycklig iaf. Kan inte ha varit lätt för modern ändå.

Sitter här och känner mig uppgiven. Kommer jag att få offra den enda extra dags ledigt jag tänkt söka under jullovet eller kommer det att lösa sig? Börjar känna mig uppgiven på situationen på jobbet. Behöver verkligen vila jag med nån gång.

Kramar från Anna!!

89 Sheri:

skriven

Hej esmeralda
Jag undrar om du ser om mannen med skägget som håll i genomgången idag också kände det jag kände? Tyckte han något speciellt och kommer vi träffad nån annan gång?

90 Camilla:

skriven

Hej hej! Nu är jag här igen för att fråga om någon kille :-P Jag undrar om Ulf kan ha lite intresse i mig som person eller vill han bara roa sig och/eller har någon form av bindningsfobi? Blir det sämre av att träffa honom? Kram Milla

91 Suss:

skriven

Hej!
En av de vänner som jag tycker allra bäst om beter sig konstigt.
Vet inte om det är hjärnspöken eller inte men det känns som om hon missunnar mig att träffa nya vänner och överhuvudtaget må bra :(
Vill fråga dig vad det är som gör att hon beter sig så här konstigt och ibland elakt?
Hennes namn börjar på V.
Många kramar <3

92 Anna:

skriven

Hej Esmaralda!
Jag undrar om du kände någon samhörighet med kvinnan och barnet? Jag är utbildad reinkarnationsterapeut och har varit med om en del liknande resor som den du beskriver. När jag tänker på det du skriver låter det som att du träffade på dig själv i ett tidigare liv antingen som kvinnan eller barnet. Kramar

Svar: Så KAN det vara...samhörigheten fanns där... !!
Esmaralda

93 Marja:

skriven

Esmaralda! Kan du se hvor og når jeg møter den store kjærligheten?

94 Jeanette:

skriven

Idag så hade vi ett möte om min framtid. Vi kom fram till en arbetsuppgift som kanske ska provas i jan/feb, är vi på rätt väg? Kan det vara något som kan ge mer? Det här jobbet handlar just nu om endast äldre personer.

Jag har inte varit med om något som du berättar om, fy vad hemskt!

95 Starlight:

skriven

kommer någon av mina önskningar slå in 2014?
kramen<3

96 Undrar:

skriven

När kommer jag få känna glädje igen?

Svar: Snart,snart..kram :)
Esmaralda

97 Tess:

skriven

Hej
Ser du kärlek för mig denna höst/vinter? I så fall tror du det är den stora kärleken? I vilket sammanhang stöter vi på varandra? Kram

98 Fröken A:

skriven

Hej Es,
Hur hanterar du allt du är med om, det är ju inte alltid så upplyftande roliga saker du får vara med om... Men jag antar att du lärt dig med åren att hantera det.
Jag önskar att jag kunde kommunicera med andevärden, till en viss gräns. Har jag förmågan, eller stänger jag av omedvetet för att det finns en viss rädsla inom det okända?
Skulle vilja ha kontakt med min vägledande ängel.. Tips?

Kram

Svar: Jo men de mesta av mina dagar är ju helt ordinära och idet vardagliga ingår ju oxå andliga upplevelser, så har det alltid varit för mig.Och ja, du har förmågan och den växer sig hela tiden starkare..kram
Esmaralda

99 Undrar:

skriven

Tack Es:)
kram<3

100 Johan:

skriven

Hej!
Jag har tappat bort min nyckelknippa! Vänt upp och ner på hela lägenheten för att försöka hitta den men inget har hjälp. Har ringt och frågat flera olika spådamer som alla sagt ungefär samma sak, men har trots det inte hittat den.
Är i akut behov av nycklarna och kan inte missa fler dagar i skolan pga dem.
Har du något tips på hur jag kan hitta dem? Är de ens i lägenheten?
Hoppas du får en fantastisk dag!
Mvh Johan

101 Anonym:

skriven

Hej!
Jag har tappat bort min nyckelknippa! Vänt upp och ner på hela lägenheten för att försöka hitta den men inget har hjälp. Har ringt och frågat flera olika spådamer som alla sagt ungefär samma sak, men har trots det inte hittat den.
Är i akut behov av nycklarna och kan inte missa fler dagar i skolan pga dem.
Har du något tips på hur jag kan hitta dem? Är de ens i lägenheten?
Hoppas du får en fantastisk dag!
Mvh Johan

102 Mia:

skriven

Tack för svaret :)
Ringde Nettan i eftermiddags,Dock utan svar så skickade ett sms :)
Kram

Svar: då hör hon säkert av sig, kram
Esmaralda

103 Uppgiven:

skriven

Hej Esmeralda! Är det värt att försöka igen eller är det bäst och lämna allt bakom sig? Kram

104 tess:

skriven

Hej Es!

Jag tycker P verkar vara en riktigt kul person att umgås med. Hon har en personlighet som påminner om en av mina bästa vänner M. Hursomhelst, vi pratar ju en hel del och jag har frågat henne flera gånger om hon kanske vill komma över, se en film eller kanske ta ett glas vin då vi bor med gångavstånd på bara några min från varandra. Det känns som att hon tycker jag är trevlig, men jag har känslan av att hon inte vill umgås med mig utanför skolan (i alla fall inte med bara mig) då hon aldrig tycks ha tid att komma över, eller svarar.. "ja kanske". Har hon mycket att göra eller hittar hon på ursäkter?
Kram

Svar: Hon gillar dig och ursäkterna ser ut att vara äkta,kram
Esmaralda

105 förälskad:

skriven

Hej E
Vilken upplevelse,otroligt!
Behöver veta...kommer D kontakta mig privat?Om ja på vilket sätt?Tacksam om du kan ge mig svar.
Kram på dig!

106 Anonym:

skriven

Hej Ezmaralda hoppas du vill svara på detta. Make 68 år visar förakt för mig sin maka till sin vuxna dotter,(även till andra) tror sig skapa bra relation med henne på det viset, jag tror det blir det motsatta för honom. Jag tror på att min känsla är rätt. Varför skall det tävlas om barnen, det finns ju plats för alla i en familj. Blir så nedstämd av detta, det är väl inte vad livet ska handla om??????? Varför?

Ledsen anonym maka, mamma och mormor 67 år.

Svar: Ja, han är ju helt fel ute...och alla blir illa berörda. Du ska inte stå ut med mer än du kan och vill. Ha en gräns och tillåt INGEN trampa över den gränsen.. kram :)
Esmaralda

107 Lola:

skriven

Vilken händelse du har varit med om. Själv har jag inte förmågan att se och känna sådant. Jag önkar att jag hade en gåva som din dock. :)

108 Kimzan:

skriven

Ledsen anonym maka.
Känner så väl igen det där.
I min släkt har det tävlats mycket. Ellet dvs två personer som försökt få det till att alla tycker bäst om dem... De försökte även vända barnen emot sina föräldrar... Det gör så ont när dem man egentligen ska känna sig trygg med ,dvs de närmaste och käraste man har, försöker allt för att göra en otrygh och ledsen. Gör så ont i hjärtat.
Den ena är idag avliden... Jag kan bara med kärlek hoppas att hon har det bra och har kommit till insikt...
Jag tänkte tillslut att jag skabara ta det lugt försöka att inte bli ledsen och förtvivlad... Luta mig tillbaka och bara släppa. Lita till att människor kommer till insikt och förstår. Dessutom så känner framförallt barn vem som är "boven i dramat". Tala aldrig illa eller nedsättande om andra till barn. De vet...

Nu så här inför jul undrar jag om den här släkten någonsin kommer få ordning? Kanske det är bättre att alla håller sig på sin kant?
Sen många år tillbaka är vi uppdelade i olika läger... Mycket tack vare dessa två personer!

Till sist önskar jag er alla en God, fridfull Jul!

109 Ildi:

skriven

Hej,
Undrar om det är helt slut mellan mig och S? Vad händer med mitt jobb?
Ha det bäst
Kram

110 Lilla jag:

skriven

Jag och A har nu gått skilda vägar efter 17 år.
Känner mig trött och energilös. Tror du jag gjort rätt val? Detta har varit på tal länge.

kram och trevlig helg

Svar: Du gör rätt val även om det känns motigt.. snart kommer ny energi.. kram :)
Esmaralda

111 Maria Holmström:

skriven

Hej Esmeralda!

Jag har en förfrågan om jobb - och kärlek. Kommer jag att få ett jobb som jag trivs med och som utvecklar mig - och isåfall när kommer det ske? Sedan undrar jag naturligtvis om kärleken kommer in i mitt liv - snart. Jag har varit singel och ensam så länge nu, att jag tycker det borde vara min tur snart. Det finns män i mitt liv som tycker om mig och gärna vill ha en relation, men jag känner mig fastlåst i mina känslor och kan inte bli kär - eller ens djupt intresserad av någon av dem. Är jag dålig på att öppna upp mig och därför inte är mottaglig?

Varma hälsningar, Maria


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: