Fara! Varning! Fara!

 

Ett jullov när jag var barn – då  tillbringade jag  lovet hos en ”tant” och ”farbror”

Jag vet inte om de var avlägsna släktingar till pappa eller bara vänner…  och jag minns inte heller anledningen till varför jag placerades där.

De  bodde i en annan by och i den byns fulaste hus med flagnande färg, trädgården full av bröte och allehanda  mekapärer  och de  kallades zigenarna, rätt och slätt. Så vi var nog släkt. 

 

Att jag bodde där en vecka var okey … de hade så mycket ungar i alla fall att en mer eller mindre knappast märktes. Och jag hade mitt livs roligaste jullov!  Tills allt gick fel.

Jag minns att några av ungarna hette  Laila och det var Laila 1 och Laila 2  och TjockLaila. Det var Dukker vars namn betyder siare och det  var Jenica som var i min ålder och  Skottis som spelade banjo.  Och många fler.

 

 

Man åt när man var hungrig.  ” Tant” och de andra vuxna kvinnorna  verkade laga mat hela tiden och det fanns alltid något i köket man kunde ta.

Och om kvällarna berättade ”Tant” historier för oss. En av dessa berättelser gick ut på att det fanns en man som gick igen.  Han kallades Kartof och föddes för sexhunda år sedan.

Han var gammal men det var hans magi också och ingen nu levande människa kunde bryta den. 

Dessutom var han ond som en rabiessmittad varg, sa ”Tant” och tecknen på att han var i annalkande var hans  svarta kråkor som han skickade i förväg.

 

 

De skulle spana och leda vägen för honom.  Kråkorna kom, på riktigt, och en av dem fattade tycke för mig.  Den var halvtam och jag brukade mata den  och var helt fascinerad av att den åt ur min hand.

Allt gott och väl tills ”Tant” en dag såg mig med kråkan. 

Det blev ett snabbt ”råd” som de vuxna höll och resulterade i att jag blev hemskickad på direkten och utan prut. Jag kunde nämligen vara portalen till  Kartof.

När mina föräldrar kom för att hämta så minns jag hur arg mamma var över att vuxna människor tror på skrock och sagor så till den milda grad. Det blev en hel del upprörda känslor. 

Själv var  jag mest ledsen över att bli hemskickad.  Det här var innan jag fick min afrikanska bror och jag var enda barnet i familjen.

 

 

Samma kväll  kom pappa och satte sig bredvid mig när jag lekte stall med mitt dockskåp ( jag envisades med att använda det som stall till mina platstdjur)  och han  sa att om nu Kråkan hittar mig här så ska jag inte mata den. Jag ska inte låtsas om den. Och jag ska inte se den i ögonen.

Men den kom aldrig.  Och kanske var det lika  bra. Men  tänk ändå så levande en folktro  kan vara!  

Och nej,  jag fick aldrig problem med kråkor. Jag gillar dom.  De är kloka och smarta fåglar och jag förknippar dem inte med hemskheter.

Nu har jag fått igång min julklapp.. den nya mobiltelefonen… och hoppa kunna ta en del foton att dela med mig av till er, mina vänner..

Kram

1 En tjej :

skriven

Blockerade killen från i somras från Facebook.. Gick in på hans sida annars.. Hoppas det får snabbare nu.. Kan du inte skicka lite läkande till mitt hjärta? Varför ska det kännas så jobbigt?
Vad ser du om min nästa kärlek? Vart träffar jag honom?

2 konstigt:

skriven

gillar han henne mer än mig nu? blir så ledsen vi hade ju nått på gång trodde jag. Hon har ju dessutom pojkvän....:(

3 Anonym:

skriven

Tja Ez! Hur länge till kommer M.E vara tesammans med sin flickvän?? Kommer han kontakta mig när dem gått isär? Kramar!

4 Angel:

skriven

Hej! Jag undrar om jag kommer träffa någon kille under 2014? Vill verkligen gå vidare nu och träffa någon ny. Vart kommer jag träffa honom i så fall? :) Kram.

Svar: Det finns en god chans att du möter någon nu under nya året.. ser inte var och hur.. kram :)
Esmaralda

5 Fattig:

skriven

Hej Esmaralda! Blir det någon inkomst för mig 2014?

kram

6 Lady:

skriven

Tack för svaret igår :)
Skönt att han är på väg. Och att det inte är något i MITT liv som skjuter upp vårt möte.
Är det vår/sommar eller höst när vi träffas?

Kram

7 Fot:

skriven

Hej Es!
Kommer jag att få start på en relation med honom?
Kram

Svar: Jag ser ingen seriös relation mellan er framöver.. kram :)
Esmaralda

8 Troppen :

skriven

jobbig dröm om exet i natt. Har han släppt mig nu? Avskyr han mig? Jag kan ta det om det är så att du ser det :0)

Svar: Han är på väg att släppa.. ni mår båda bättre av att gå vidare.. kram :)
Esmaralda

9 Klara:

skriven

Hej Esmaralda! Vad hindrar P från att träffas? Kram Klara

10 Exet:

skriven

Hej Es!

När ska mitt ex sluta bråka med mig? Hela julen har han hållit på och sagt att jag saboterat allt och allas jul med mitt beteende. Det är inte sant och det vet han själv också.. men när ser han sig i spegeln och inser att han är den som har problem, inte jag?
Tack och kram!

Svar: Ta inte upp handskarna han kastar... gå inte i försvar... ju mer du distanserar dig desto fortare rinner hans beteende ut i sanden.. kram :)
Esmaralda

11 E:

skriven

Hej E!
Ser du om jag och J kommer att fortsätta träffas?:)

Kram

12 Fot :

skriven

Hej Es!
Du skrev att du inte ser någon seriös relation mellan han och mig framöver! Finns det då möjlighet att vi kan få kontakt och få en slags relation men att den inte är varaktig? Eller menar du ingen relation med honom över alls?
Kram

13 Snorpan:

skriven

Saknar honom så. Längtar och mitt hjärta blöder. Jag vet att jag finns i hans hjärta och tankar. Och jag är övertygad om att han vet hur högt älskad han är, och saknad.
Finns det något han önskar förmedla till mig?
Svårt att vara stark och glad men gör mitt bästa
Kramar

14 Louise:

skriven

Bästa Ez
Tack för ditt svar igår.

En natt så drömde jag en väldigt läskig dröm.
Jag drömde om att jag låg i min säng var vaken och in kommer en mara och hon hade på sig en badrock(vet inte varför)Hennes tänder som inte var de fräschaste syntes i munnen som var öppen och hon ropade högt om vad minns jag inte.
Jag kände mig så illa till mods så att jag på riktigt blev skrämd i verkliga livet.
Jag vet inte om det var en dröm enbart eller om jag hade en mara i sovrummet som gått fel eller något.
Vad tror du?

15 Mamma till 3:

skriven

Kommer allt att gå bra och när kommer dom. Kram

16 Helena Ir:

skriven

Ännu ett äventyr du fick vara med om..
Vilket bra minne du verkar ha..
Själv är jag inte speciellt förtjust
i kråkor,måste jag erkänna.
Påminner mig om filmen "Fåglarna" gjord av
Alfred Hitchock..

Kram :)

Svar: Bloggen är lite som terapi för mig... får mig att tänka tillbaka och minnas.. riktigt spännande för egen del minsann.. :) Och är man så gammal som jag så har man ju varit med om en del... kram:)
Esmaralda

17 Jennie1:

skriven

Hej!! Är det någon här som blivit spådd av Nettan? Och där hennes tidsangivelser ungefär stämt?

18 Domi:

skriven

Sådant gammalt skrock! Kråkor är fina och kloka fåglar. :)
Es, du sa så tidigt som igår att ett förållande är på väg... Är det med mannen på min arbetsplats?
Kram

19 L:

skriven

Hej!

Kan du se om jag kommer att plugga utomlands inom en snar framtid?

Varma julkramar.

Svar: Du har själv makten.. vill du och jobbar för det så blir det så och det blir bra..kram :)
Esmaralda

20 Moonshade:

skriven

Jag försöker väl igen.
Vill han höra av sig som han har sagt? Även om det finns något som håller han tebax från att göra det.
Vad är chansen att han hör av sig?

Svar: Chansen är inte stor och hör han av sig så lär det bli på väldigt tillfällig basis..kram :)
Esmaralda

21 Ju:

skriven

Hej!
Kommer han vilja tillbaka till mig?
Kram

22 Lo:

skriven

Hej!
Kommer han och jag träffas igen och umgås? Alltså att vi kontaktar varan och ses? inte bara "springer på varandra ute"
Kram

Svar: Tveksamt, mycket tveksamt...kram:)
Esmaralda

23 En tjej:

skriven

Blockerade killen från i somras från Facebook.. Gick in på hans sida annars.. Hoppas det får snabbare nu.. Kan du inte skicka lite läkande till mitt hjärta? Varför ska det kännas så jobbigt?
Vad ser du om min nästa kärlek? Vart träffar jag honom?

24 Skrockdamen:

skriven

Ooo skrock har jag trott på länge.
Och var nästan manisk hehehe men bröt mitt beteende. Skor på bordet, svart katt, nyckel på bordet, ha sönder spegel, gå under en stege mm mm mm.

Under vilket sammanhang träffar jag den rätte?

Kramar

25 Fråga:

skriven

Hej ES!
Kommer jag att träffa min livspartner under nästa år?
Kram

26 Ellen:

skriven

Hej Es!

Blir 2014 bättre än 2013 för mig?
kram:)

27 åsa s:

skriven

Hej e!

Har varit svårt att avsluta l. vi dras tillvrann men ska komma ikväll ska det ske så ? el avslut nu? kluven!!!
kram

Svar: Jag ser inte när men det talar för att det blir ett avslut.. kram:)
Esmaralda

28 Ett tecken från naturen*:

skriven

Oj vad du har vart med om som liten. Det var tråkigt att hon skickade hem dig för att kråkan gillade dig.

För min del brukar kråkor betyda otur. De har varnat mig en gång innan, & då var himlen fylld med dessa kråkor. Det var riktigt läskigt & efter det väntade en en tung period i mitt liv. Även duvor har kommit med besked när något skall ske? Låter konstigt kanske men så har det varit för mig iallafall!
kram Emma

Svar: Ja, precis så kan det också vara.. det förvånar mig inte det minsta.. kram:)
Esmaralda

29 Bell:

skriven

Hejsan ES!

Kan du se om ngt roligt kommer att hända mig snart??
kram

30 Mikro:

skriven

Ser du hur min mammas operation går ? Sen undrar jag om det är jag och min gubbe hela livet ut <3 kram

Svar: Det känns som om operationen går bra.. kram:)
Esmaralda

31 Framtiden:

skriven

Hej!
Är min framtid i Sverige?
Kommer jag att få barn här?
kram

32 Peter:

skriven

Hej Esmaralda!
Gick igår själv och tänkte på fåglar och deras betydelse eller ej? Vad lustigt det kan bli :-)

Ser du om här huset jag har fått upp ögonen på blir mitt att hyra? Kram!

33 F.B:

skriven

Hur ser min vinter ut? Är det något positivt som händer?? Kramar

34 Mirran730:

skriven

Guuud va söt Mannabonde är!! Bedårande! Kul att vi får se foton på honom. Hoppas julen har varit bra för alla här på bloggen?
Själv e jag jätte sjuk, som jag har längtat efter ledighet med mitt barn. Stressat, jobbat häcken av mig. Men det e väl typiskt att när man slappnar av så blir man sjuk. Jaja det går över.

Ser du om kärleken närmar sig? Kram

Svar: En riktigt stor krya-på-dig kram, din stackare !!
Esmaralda

35 G:

skriven

For en stund sedan sa du att det kommer en ny min väg, er det JV (som har skrevet mycke och vil finne på noe sammen) eller E (som viser interesse gjennom blikk og øyekontakt, men som for øyeblikket roter med en annen)?

36 vinter:

skriven

Hej, råk- och kråksvärmar är mäktiga företeelser, känns ödesmättat när man ser dem. E's, jag tycks befinna mig i mycket turbulens, är det inte det ena så är det det andra just nu. Försöker ta sikte framåt och fokusera på positiva kommande skeenden. Hoppar på frågan som ställdes av någon på bloggen igår. Vad är det som uppehåller själsfränden? eller är det min turbulens som ska väntas ut?
Önskar er God fortsättning!

37 Mollie:

skriven

Kära Esmaralda!
Jag undrar om jag kommer få ett bra 2014?? Ser du om något positivt händer; träffa min livspartner?? gravid?? kommer jag resa mycket (mer än ett ställe)??
MYCKET tacksam för svar!!
Många kramar Mollie

38 Mollie:

skriven

Kära Esmaralda!
Jag undrar om jag kommer få ett bra 2014?? Ser du om något positivt händer; träffa min livspartner?? gravid?? kommer jag resa mycket (mer än ett ställe)??
MYCKET tacksam för svar!!
Många kramar Mollie

39 Miltons mamma:

skriven

OOOOOOO
JAG HAR FÅTT oj versaler hehehe
Jag har fått erbjudande om att hyra en lägenhet i 2a hand. Ska jag nappa och blir det bra????

Svar: Kolla upp hur seriöst det är och hur länge du kan bo... risken finns att du skjuter upp en knepig boendesituation.. att något händer som innebär att du måste flytta .. men i detta ska du lita på dig själv och din känsla.. kram :)
Esmaralda

40 åsa s:

skriven

Tack för ditt svar e! Jag överlämnar.

kram å

41 Lindis:

skriven

Jenni, du fråga om Nettan och jag har spått mig hos hon två gånger och är nöjd. Hon sa att något speciellt skulle ske inom sexmånader och så blev det också.

42 mini:

skriven

hej Es!

Kommer kärleken snart?
kram

43 En tjej:

skriven

Blockerade killen från i somras från Facebook.. Gick in på hans sida annars.. Hoppas det får snabbare nu.. Kan du inte skicka lite läkande till mitt hjärta? Varför ska det kännas så jobbigt?
Vad ser du om min nästa kärlek? Vart träffar jag honom?

44 Kärleken<3:

skriven

Hej:)

Hur ser min nästa kärlek ut & under vilket sammanhang blir jag kär i denna personen<3kram

45 Rosen:

skriven

Händer det något... positivt,glädjande för mig snart?
kram

46 Gabriella:

skriven

Min pappa , eller om den nu tillhörde hans barndomshem - hade en tam kråka som tonåring. Kråkan Håkan :), har något minne av att jag sett kort på honom med kråkan på axeln.

Det är väl bara roligt om man kan få dem halvtama:) lite lustigt att dina släktingar var så skrockfulla. Men tror att det var ännu värre förr om man går längre tillbaka i tiden... då trodde folk på en hel del underliga saker!

Svar: Ja, och släktingarna hade mycket för sig med magi också.. kram:)
Esmaralda

47 CeCe:

skriven

Själv så fick jag tecken från 3 svarta fåglar, kråkor tror jag det var, den dag min mamma dog.
Jag visste inte om det än, men tanken "det här måste vara ett tecken" kom från ingenstans. Och det är sällan jag äns tänker så.
Sen efter det har jag fått liknande tecken med djur. Men inte riktigt kommit på vad de betyder.

Så Es jag försöker igen med min fråga...
Finns det något aktivt jag kan göra för att komma närmare mitt mål? Har tröttnat på att sitta och vänta på att tillfällen ska komma min väg. Du har flera gånger sagt att jag har mycket god chans att nå mitt mål och att jag ska ha fokus, men jag är så otålig! vill ju göra något för att komma frammåt när det gäller målet istället för att sitta och vänta. Men jag är envis och kämpar på även om jag ibland har riktig motvind.

48 Flyttbilen:

skriven

Hej EZ!

Inom vilket år ser du en flytt för mig?
Mkt tacksam för svar

49 Vicki:

skriven

Hej Es.
Har så dåligt samvete för att jag njuter av min arbetslöshet:):( Pengar har jag:) & känner mig ändå lugn o övertygad om att det ordnar sig snart ..

Har jag rätt Es? Ser du möjligen mig på ett fast jobb nästa år?
kram:)

50 Miltons mamma:

skriven

vi ska dit imorgon för att kolla. det är min systers väninnas pojkvän. De ska flytta ihop och det går tydligen bra att få långtidskontrakt. Vill inte bo där förevigt men ett steg närmare familjen tänkte jag. Och mot en ny framtid. Vet annars inte hur jag ska lyckas få lägenhet och flytta. Men hyra 2 år eller så? Lite velig då detta måste ske snabbt hehe måste säga upp min lägenhet på måndag om denna är ok?

Vill inte förhasta mig . De ska ha barn och där med flytta ihop. Ska jag tacka nej eller dyker det upp annat. Jag ser detta som ett steg på vägen.

51 Pe:

skriven

Hej!
Blev hon glad för julklappen?
Kram

Svar: Ja, det blev hon.. kram :)
Esmaralda

52 Familjeliv:

skriven

Hur många biologiska barn får jag?
Stor kram.)

53 Alina:

skriven

Ser du under vilket sammanhang jag möter min nya väninna?

54 zaralie:

skriven

Jag håller mä dig Esmeralda, ja har alltid gillat kråkor men kanske är de för ja inte vill vara som dom andra, gillar att göra lite revolt o de har följt mä mig även i vuxen ålder :). Nu till frågan? kommer vi starta måleri firman som de va tänkt och kommer den lilla åter till oss? Kram

55 SAS :

skriven

Hej Es
Var möter jag kärleken??? Var ska jag hålla ögonen extra öppna? :)

Kram

56 SAS :

skriven

Hej Es
Var möter jag kärleken??? Var ska jag hålla ögonen extra öppna? :)

Kram

57 SAS :

skriven

Hej Es
Var möter jag kärleken??? Var ska jag hålla ögonen extra öppna? :)

Kram

Svar: Allmän.. överallt.. kärleken kan dyka upp varsomhelst.. kram:)
Esmaralda

58 Adad:

skriven

Esmeralda ser du hur min soulmate ser ut eller om det finns något som utmärker honom?

59 Adad:

skriven

Esmeralda ser du hur min soulmate ser ut eller om det finns något som utmärker honom?

60 Hoss:

skriven

Hej esmeralda
I min seans såg du att jag kommer träffa en ny vän i år som är bra för mig. Ser du om jag träffat denne än, isåfall vad utmärker henne?

61 Hanna:

skriven

Esmaralda: Ser du några kommande roliga händelser att se fram emot? för mig den närmaste tiden?

Kram till er alla!

62 Jossan:

skriven

Vad för positivt kommer hända 2014?

63 Molly:

skriven


Es: Hur stor ser du chansen att den sanna och bestående kärleken som jag blir riktigt lycklig med, dyker upp nästa år?:)

kramar:)

64 Jossan:

skriven

Kommer något positivt hända för mig snart?

Svar: Absolut.. kram :)
Esmaralda

65 Therese:

skriven

Hej, du har spått att jag ska träffa min livskamrat :) men du kunde inte säga något om tiden. Kan du det nu? Jobbigt att vänta 5 år eller mer..

66 Yumi:

skriven

Hej Esmaralda!

Kommer jag må bättre och finna ro i själen snart.
kram<3

67 Familjeliv:

skriven

Hur många biologiska barn får jag?
Stor kram.)

68 Nytt år:

skriven

Finns det några positiva händelser som är på väg?

69 Dayanna:

skriven

Hej Es jag bevöver din hjälp....allt känns kaos för mig just nu.......
kan du se om jag kan göra något eller bete mig på nåt sätt som gör att han blir seriös? För han har sagt att han älskar mig......vet inte vill att det ska fungera mellan oss han betyder jättemycket för mig

Stor tack i förväg

Svar: Tyvärr så ser det inte så ljust ut för den här relationen.. kanske bättre du går vidare.. kram :)
Esmaralda

70 Jossan :

skriven

Vad för positivt kommer hända 2014 för mig?

71 Maria:

skriven

Hej:)
Blir det någon fortsättning för mig och M? Kram

72 Mollie:

skriven

Kära Esmaralda!
Jag undrar om jag kommer få ett bra 2014?? Ser du om något positivt händer; träffa min livspartner?? gravid?? kommer jag resa mycket (mer än ett ställe)??
MYCKET tacksam för svar!!
Många kramar Mollie

73 Elise:

skriven

Oj vad du fått uppleva mycket! Så trist att du blev hemskickad för att du blev vän med kråkan. Det visade bara vilken gåva du har, min pappa har haft en tam kråka som liten typ för 70 år sedan. Alla djur har alltid dragits till honom, varenda Husdjur vi haft, vi har bl.a haft katt hela min uppväxt. Brorsan min kom alltid dragandes med någon katt som inte hade ett hem av någon anledning, varje gång sa pappa hårt att nu ska vi inte ha någon till eller ny katt till det här huset. Det var även han som sopade ner katten från köksbordet om den smög dit. Men till vem gick alla våra olika katter vi haft, jo till pappas famn. Och när han jobbat ute på gården, fört ved till bastun eller vad han än sysslat med så har han alltid haft en katt vid sin sida. Än idag är han ibland katt vakt ibland till två katter och dom dras som magneter till honom. Min mamna säger att pappa har lite andra gåvor också att han bland annat sett sin nu döde svärfar dvs mn morfar stående vid fotänden av sin säng i samma veva som mn morfar dog. När jag frågar pappa så fnyser han bara åt mig, han vill absolut inte prata om andra sidan eller om något annat andligt med mig. Absolut inte. Det är inte länge sedan han sade till min moster att hennes nu döde man hade besökt honom (min pappa) natten innan hans dödsdag var, datumet för när han dog, han dog för några år sedan men detta var i höstas. Jag har även haft kontakt med min pappa när vi befunnit iss på olika platser, jag har även en kväll fått känslan av att han blir svårt sjuk under natten och att jag var tvungen att förbereda vissa saker inför det, trots att jag var sååå trött och bara ville gå i säng...sedan på natten ringde telefonen och jag åkte till honom, och det var bara att ringa efter ambulans. Men varför vill inte min pappa prata om sådant här med mig???

Jag har ingen i min omgivning som jag kan prata med gällande sådant här, alla tror bara jag svamlar. Och jag gör inte det, jag står ganska stadigt här på jorden med mina 41:or :)

Svar: Inte svamlar du inte ! Det VET jag ! Din pappa känner sig helt enkelt inte bekväm med att prata om sådana här ting... ingenting att göra åt.. kram:)
Esmaralda

74 Elise:

skriven

Såg när jag skickade iväg min kommentar att den blev lång. Sorry!! Det var verkligen inte meningen.

75 spammar:

skriven

Hej, kan du se om samma person skriver många frågor ?

Svar: Javisst kan jag det, jag ser era IP nummer...
Esmaralda

76 Hedwig:

skriven

Hej!
Jag tycker också att kråkor är spännande fåglar! Jag hade en upplevelse med min hund för några år sedan, han var valp då. Vi mötte en kråka i parken som gillade att 'mobba' min vovve. Han flög ner till min hund, som försökte komma åt honom, och sedan upp på en gren. Han upprepade det så många gånger att jag är helt säker på att det inte var en slump utan att det var en sorts lek djuren sinsemellan. Kul va?

Svar: Härligt :) Kram :)
Esmaralda

77 G:

skriven

For en stund sedan sa du att det kommer en ny min väg, er det JV (som har skrevet mycke och vil finne på noe sammen) eller E (som viser interesse gjennom blikk og øyekontakt, men som for øyeblikket roter med en annen)?

78 Malin:

skriven

Jag har spått mig hos Nettan. Hon sa att jag skulle få ett nytt arbete inom 5 mån, nu har det gått 9 mån och fortfarande inget jobb. Kan inte säga att jag fick ut något alls av telefinspådomen med henne, varken då eller senare. tyvärr!

79 Anna:

skriven

Söta bilder på din go'klimp...han är ju bara för fin :)

Du har varit med om så otroligt mycket i ditt liv...har svårt att se att du på dödsbädden ångrar allt du inte gjort. Usch, vad hemskt det lät men du förstår kanske vad jag menar!

Frågar lite som många andra... Kommer mitt kliv vidare i livet ske under 2014 eller dröjer det ytterligare? Kanske händer något positivt iaf för 2013 har varit jobbigt och sorgset...

Kramar från Anna!!

Svar: Jo, men det finns alltid sådant man ångrar som man inte gjort.. ja du tar ett bra kliv vidare.. kram :)
Esmaralda

80 undrar:

skriven

har ångest... Vad ska jag ta mig till för att få en gemenskap med människor??? Känner mig ensam och vilsen, vet inte vad jag ska göra, ibland kommer känslor att jag bara vill ge upp.... :´(

Svar: Ge inte upp-- gör istället upp en praktisk och konkret plan med nya aktiviteter.. vänner kommer.. kram :)
Esmaralda

81 Conny:

skriven

Till er som undrar så har jag gjort en regression med Nettan och en spådom och var mycket nöjd med båda. Funderar på ytterligare en telefonspådom med henne. Hon hade helt rätt i en vital och svår fråga

82 Anna:

skriven

Tack för svar <3

83 Annika:

skriven

Hej!

Jag skulle gärna vilja att du spår vad som kommer hända med min sjuka kanin. Kommer han dö eller kommer han få bli frisk igen?

84 kimzan:

skriven

Hej E! Har tagit igen lite läsning av din blogg då jag missat under julen och mitt internet inte riktigt fungerat.

Fastnade direkt för det hät inlägget då just kråkor och skator följt mig genom livet. Har precis accepterat att de kommer till mig när svåra tider väntar.Det kan gå låååånga perioder innan dem kommer till mig.
När jag skriver kommer till mig så menar jag att de sätter sig och tittar på mig. Oftast en ensam kråka eller skata som plötsligt kommer från ingenstans och ställer sig bredvid mig och följer mig med blicken...
Har länge blivit illa till mods och sagt åt dem att inte titta på mig... eftersom jag vet vad det innebär.

När jag tänker tillbaka så minns jag att de fanns där redan när jag var barn. De bara kom men då oftast i flock! Blev livrädd då jag skulle till en kompis och gick förbi en grusplan med höga stängsel.Från ingenstans blev stängslet svart av kråkor!

Nu har jag som sagt accepterat att de kommer till mig som en slags föraning inför svåra tider. Jag blir på något sätt förberedd och vet också att jag kommer klara av det. Bli starkare!

Men någonstans har jag ett litet tvivel och undrar om jag inte bara tror att det är så. Att kråkor och skator är mina skyddsdjur på något sätt.

Vad känner du Ezmaralda? Tror du att det är så? Kan du känna något mer eller har du något att berätta om detta. Du kanske vet mer...

Kram

Svar: Jo, kråkor och skator är med dig på ett positivt sätt... ta dem till dig och lär dig tolka de tecken de ger.. kram:)
Esmaralda

85 Fundersam tjej!:

skriven

Hej Es!

Min närmaste vän har länge haft det jobbigt i sitt förhållande, vilket jag tycker är tråkigt för det drar även ner mig när vi umgås jag och hon eftersom det enda hon tänker på är han.

Igår sa hennes pojkvän att han skulle kunna "vara med mig" han har även sagt det förr. Detta gör mig såklart orolig.. Drar han sig till mig när dem har det svårt? Bör jag vara orolig?

86 Fanny:

skriven

Hej!
Jag tog studenten i juni och gick ut som plattsättare. Just nu har jag praktik inom lagerarbete men skulle helst vilja ta mig vidare med plattsättararbetet.
Kommer jag få en lärlingsplats inom plattsättare eller kommer jag få jobb inom lagerarbetet där jag är nu?

Kram på dig!

87 fatima:

skriven

Vart kan jag ställa min fråga

88 fatima:

skriven

Vart kan jag ställa min fråga

Svar: Den ställer du här som en kommentar
Esmaralda


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: