Inte bland de nu levande..

 
Ser du vad jag ser ? På den här bilden ser jag en  kvinna.. hon har långa kjolar och en sjal svept kring huvudet och hon står på verandan och tittar rakt mot dig... och jag behöver väl inte tillägga att kvinnan inte finns bland de nu levande... och en bit bort i skogsbrynet leker barn men jag ser dem inte tydligt. Jag förnimmer dem.
Kram
 
P.s.  och tack snälla goa ni för era värmande kommentar om min mamma - och jag kan berätta att hon blev utskriven igår.. och vad gjorde hon ? Jodå.. hem  och kavlade upp armarna och gav sig i kast med sillinläggningar !!  Hon mår bra nu - tack & lov  !! Man tror att det handlade om en väldigt kort syrebrist i hjärnan.
 
 
Något utöver det vanliga hände igår.. när jag var på Väla stormarknad... jag stod där på Kappahl i kassan och skulle betala när  en dam undrar om det är jag som är Esmaralda. Och det kan jag ju inte neka till. Det visade sig vara en av ER.. här på bloggen.... som kände igen mig !! Gud va kul !!   En liten pratstund hann vi med !!
Kram på dej och lycka till nu med väntande barnbarnet !!
1 saris:

skriven

Skönt att din mamma mår bättre Es! Vilken krutgumma:) Så spännande när du lägger upp såna här bilder, men nä jag ser inte nån gumma o inga lekande barn:( Ha en bra dag!

Svar: Nästa gång kanske du ser.. jag tror nämligen att du har en förmåga..kram :)
Esmaralda

2 Mamman (som varit med från början):

skriven

Åh vilken lättnad att din mamma mår bra!!!!
Vad roligt att du träffade en av oss på Väla igår :) det hade lika gärna kunnat vara jag som träffade dig för vi bor ju nära varann - så en dag så - tror jag :)
Esmaralda, du tror väl knappt att detta är sant, du har ju "varit med mig" i fem år nu och vet att jag varit den ultimala singeln denna tid och drömt om kärlek så länge men det har varit helt öde!
Nu är ödets ironi i farten må du tro!
Jag som har bett om bekräftelse som kvinna har nu 2 killar som jag inte vet vad jag ska göra med.
Båda är intressanta.
Båda har jag träffat vars en gång.
Båda vill träffa mig idag.
Jag är en reko tjej och vill ju inte dejta två men samtidigt kan jag inte välja - har ju bara träffat dem vars en gång!!!
Och det var inte planerat alls att det skulle bli två utan den ene har jag haft kontakt med en tid viia en dejtingsida och den andre dök upp på en fest.
Nu vet jag inte vad jag ska göra!
Har inte gett någon av dem ett löfte och egentligen har inget hänt alls mellan mig och någon av dem. Den ene har jag kramat men annars inte mer.
Kan jag träffa båda idag (dock inte samtidigt) för att känna efter utan att det blir rabalder?
Det är så att jag är vän med båda på Facebook och vill absolut inte att det ska bli fel.
Jag är ju definitivt inte en sån som håller på med flera killar åt gången utan den dagen jag gjort mitt val så är jag lojal till 100 %
HJÄLP Esmaralda!!!!
Jag vet attd et är ett angenämt problem men jag vet inte hur jag ska lösa detta utan att det blir fel!!!!
(samtidigt vill jag inte avsäga mig detta, jag har varit ensam länge nu och dessförinnan ensam i en relation så jag känner faktiskt att det är min tur nu!!!!)
KRAM

Svar: WOW..två intressenter har du omkring dig och i detta ska du bara njuta och dejta och det kommer att falla sig helt naturligt vem av dem du väljer att satsa mer på.. så fortsätt mixtra och dejta... du kommer snart att veta..... och du har ju träffat min mamma :) Och hon sa den gången att det var en sådan fin och go människa hon mötte... kram :)
Esmaralda

3 Carolina:

skriven

Kära Es! Behöver råd om diet funderar på att testa 5,2 dieten innebär att vara fasta 2 gånger i veckan. Kommer jag fixa det här?

Svar: Jadå.. om du bara verkligen fattar beslutet så klarar du det galant.. kram :)
Esmaralda

4 G:

skriven

Får jeg en fin jul? Skjer det noe ekstra spesielt i jula for meg?

Svar: Ja, jag tror du får en bra jul.. koppla av, tänk på dig själv och må väl.. kram:)
Esmaralda

5 MollyD:

skriven

Oj vilken intensiv tid det varit. Ser att dina dagar E är ungefär av samma slag. Det händer mycket kring en del av oss, alltid och det mesta är egentligen positivt.

Nu stundar julfrid och några dagar innan det ska åkas iväg på julfirande ska det fixas lite.

Har flera frågor som bränner men den mesta som tär som eld är om jag verkligen ska hålla på att jobba på annan ort och resa jämt. Ser du om jag får något där jag bor inom kort?

Kram

Svar: Nej, det kommer att ske en förändring i ditt arbetsliv och av det positiva slaget.. du tar dig själv dit.. kram :)
Esmaralda

6 Elna:

skriven

Hej Esmaralda!
Har T några känslor för mig?
Kram Elna

7 God morgon:

skriven

Hej Esmaralda!
Känns det som om "han" och jag kommer att gå in i en relation?
Kram på dig

8 Fråga :

skriven

Hej Esmaralda!
Har han gått vidare från det som hände i somras eller är han fortfarande sur och det ligger och gror?
Kram

9 Nationalekonomi:

skriven

Klarar jag den här kursen?

10 Anonym:

skriven

Tack för din fina blogg och allt du delger oss!
Nu är det totalkaos hos min kära dotter,kommer hon att orka? Sambon verkar vara svårt sjuk i psyket,hon behöver verkligen ta sig från honom.Det vet hon,men hon behöver styrkan .Hon har stöttat och försökt hjälpa honom.Nu måste fokuset vara hennes egen hälsa.Har frågat dig förut,då svarade du att hon skulle fixa det. Jag önskar också att det ska bli så.Har en stor längtan att lugnet och julefriden skulle infinna sig för oss alla i familjen.Hur ska jag som anhörig agera,jag försöker på alla sätt!Vill inte gå sönder själv utan orka .
Orolig mamma.

Svar: Ja, nu har hon stöttat klart och nu ska hon tänka på sig själv ! Det krävs en personlig seans för att jag ska kunna gå in i detta och de dig alla råd... men jag ser ju att din dotter fixar det i slutänden.. kram
Esmaralda

11 Anonym:

skriven

Hej Ez! Vart kommer jag träffa min stora kärlek? och vad jobbar han med? Kramar!

12 Hjälp:

skriven

Hej Es! Kan du se om jag kommer att få hjälp med att hitta ett jobb?

kram

13 Jas:

skriven

Ska jag söka detta jobb som dykt upp!?!?
Kram

14 Jas:

skriven

Ska jag söka detta jobb som dykt upp!?!?
Kram

15 God jul:

skriven

Va skönt det är bättre med din mamma. Kanske tur i oturen att det hände så hon nu kan få rätt vård.

Går en tuff utbildning nu kan du se om jag blir klar å får bra jobb

Kramar

Svar: Ja,om du går in för det så klarar du det riktigt bra och det blir jobb också.. kram :)
Esmaralda

16 Jas:

skriven

Ska jag söka detta jobb som dykt upp!?!?
Kram

17 Anonym:

skriven

Va skönt det är bättre med din mamma. Kanske tur i oturen att det hände så hon nu kan få rätt vård.

Går en tuff utbildning nu kan du se om jag blir klar å får bra jobb

Kramar

18 Anna:

skriven

Ja, som vanligt ser jag ingen alls. Skulle vara lite kul att göra det nån gång :) Såg saker som barn och du sa i min seans att jag hade nån typ av medial förmåga som jag kunde träna upp. Ser du vilken typ av förmåga det rör sig om? Skulle vara kul att veta :) Är inte i det läget att jag tänkt träna upp den...har för mycket annat att tänka på men som sagt...skulle vara kul att veta.

Ha en bra dag :)

Kramar från Anna!!

19 Miltons mamma:

skriven

Åh vad skönt att höra att mamma är okej. Får för mig att hon är en person som så länge hon lever ska det levas, slappa och ta det lugnt finns tid för sen. Finns krut kvar, ska krutet användas. Något för mig att lära av :))))

Kjam


Svar: :)... kram :)
Esmaralda

20 Miltons mamma:

skriven

Glömde fråga. Har funderat ett tag nu.

Den där rösten man hör i sitt huvud ibland. Som när man diskuterar med sig själv. Eller helt plötsligt bara tänker något
Ex Jag tänker: Nä Greta du kan inte det där . Varför skulle någon gilla dig du är ju så (bla bla bla)
Så avbryts den tanken av en annan mjuk, kärleksfull tanke: Du KAN visst, vill du så kan du. , Varför skulle du INTE kunna och varför skulle du inte vara omtyckt. Du är fin som du är, fler bra sidor (bla bla bla)

BARA EXEMPEL och uselt förklarat..

Men iaf. Den rösten/tanken som avbryter är det man själv eller faktiskt ens skyddsängel.
Är skyddsängel och intuition samma sak?
Alla har vi ju skyddsänglar men alla tror ju inte på det och intuitionen är en förklädd ängel som lättare går att förklara.

Ja hmmmm låter kanske svamligt.
Kjam

Svar: Det där kan vara olika.. ofta handlar det om ren självkänsla .. att det är självkänslan som kickar in och säger positivt och lyftande. MEN.. då och då träder också våra änglar in och hjälper till med sådant.. kram :)
Esmaralda

21 Orolig:

skriven

God morgon! Ser du om resan imorgon kommer att gå bra? det är väldigt halt på vägarna.

Kram

Svar: Det ser ut att gå bara fint.. kram:)
Esmaralda

22 Sense:

skriven

Ingen tvekan: Ruter Dam, din lilla mamma!

Svar: :)... kram :)
Esmaralda

23 Jennifer:

skriven

Hej, är det lång kö/ väntetid på seans såhär i juletider? Kram

Svar: Det är ungefär en veckas väntetid.. jag håller seanser inte just på julafton men i mellandagarna rullar det på... kram & välkommen
Esmaralda

24 Louise:

skriven

Jag tror jag ser hennes silhuett, hon står vid den första pelaren om jag såg rätt? ungefär vid dörren?

Hur blir det med timvikariat 2014 medan jag studerar?
Går ut på praktik i februari,kommer det att gå bra?
Kände att jag inte trivdes på den avdelningen jag var på och funderar på att snacka med min vfulärare om att få byta avdelning till småknattarna 1-2 åringarna.

Ha en bra dag. Kram

25 vinter:

skriven

Hej E, hoppas du nu inhandlat det du behöver!
Den positiva överraskningen du såg, när jag funderade på vad "rättvisan" hade för betydelse har nu inträffat. Det var ett jobberbjudande som kom lite oväntat, vilket gladde mycket.Blev också en motpol till lite annat trist som pågått parallellt.
Funderingarna går nu närmast till hur nästa år kan lättas upp, och du har tidigare avrått mig från något mer med spanjoren. Ska jag öppna ögonen för någon annan kortvarig "fling" under 2014, eller ser det ut att kosta mer än det ger?

26 Amanda:

skriven

Hej
Har ofta "mobbat" min sambo för hans eviga läsande av träningsbloggar men nu har jag själv fastnat i träsket :-) Dock är det bara din. Älskar läsa den, du har med så intressanta å spännande saker.
God jul å gott nytt år på er alla
Kramar

Svar: Du har fått en GOD VANA helt enkelt... "skratt"... God jul på dig också och stor kram :)
Esmaralda

27 Siiri:

skriven

Hej Es!
Vi hade igår bostadsmöte och en granne klagade på min hunds skällande. Jag är så sårad och oroar mig för fortsättningen. Ser du hur det går i framtiden?
Kanske jag snabbt flyttar eller han?

Tack och kram!

28 Se:

skriven

Hej!
Tror du han och jag kommer inleda en relation såsmåningom?
Kram

29 Fråga:

skriven

Hej Esmaralda!
Tror du han har gått vidare från det som hände i somras eller ligger det fortfarande och gror inom honom?
Kram

30 Nyfiken strut:

skriven

Hur kan olevande fastna på bild? Är det din mediala förmåga som ser samma sak som du sett om du varit där eller är det de olevande som visat sig vid fototillfället och på så vis "fastnat" på bilden (för de som kan se sådant)? Jag tycker det där är fascinerande och har både svårt att tro på det och kan tycka det är helt naturligt på en och samma gång :)
Jag har länge undrat om min dotter kan vara medial. Ibland kan hon börja prata om något jag just då sitter och tänker på och hon vet ibland saker hon omöjligt kan veta (enligt logikens lagar). Och när hon var bebis och vi bodde i spök-lägenheten (både jag och andra har sett saker där) var det tydligt att hon ibland såg saker inte jag såg. Kan du se om har mediala förmågor eller ej? (Hon är bara tre år)
Kram och god jul!

Svar: Kvinnan på fotot står där hon står... och jag vet att vi är fler som ser samma bild :)
Men vi ser henne på ett annorlunda sätt.. genom ett annat sinne änden ögonen... även om det smälter samman...
Din dotter har starka mediala anlag... just nu ÄR hon faktiskt medial men det kan ändras... man vet inte säkert hur det blir när hon blir äldre... kram :)
Esmaralda

31 Mirella:

skriven

Hej E!

När kommer den stora kärleken in i mitt liv?
kram

32 Tisa:

skriven

Hej Esmaralda!
Hur mår min syster egentligen? Jag blir lite orolig.

33 Kräftan:

skriven

Vad har 2014 för nytt positivt som väntar mig?:)

34 Tjej :

skriven

Fick J flickvän reda på att han var otrogen? Var det därför han slutade höra av sig? Kommer han höra av sig igen?

35 Misan:

skriven

Hej.
Kan du se om det kommer att hålla mellan min son och hans fru?
Skönt att höra att din mamma är på benen igen.

36 Lillmarie:

skriven

Hej

Jag är spådd att finna en ny man. Kan du se i vilket sammanhang. Måste jag ut och jaga.

37 Jas:

skriven

Jag ser att det blivit TRE inlägg från mig, men jag har bara skrivit EN gång! Vill inte spamma din sida.. Nu blir det väl tre till antar jag.. :P

38 Anja:

skriven

Hej E.
Kommer det att hända mig någonting speciellt snart?
Kram

39 Helena Ir:

skriven

Så skönt att din mamma återhämtat sig så
snabbt,som någon skrev: Det är ruter i henne.
Jag har nu ställt in mig på hur julen kommer
se ut för mig :)

Men Esmaralda kan du se något glädjande
för mig framöver..du vet,så där när man känner
sig glad..:)??



Kram och allt gott :)

40 Anonym:

skriven

Jag undrar om jag träffar
'Han' när det är varmt ute?

41 Regndroppe:

skriven

Hur ser hösten/ vintern ut för mig? Finns det nån romans eller mer?kram

42 Mambou :

skriven

Hej! Kan du se om det dröjer länge innan jag kommer ut i arbetslivet igen??
kram.)

Svar: Det känns som om det är på väg.. kram :)
Esmaralda

43 Agnes:

skriven

Så festligt, Es! Hälsar även jag till personen ett"Lycka till" till det väntande barnbarnet!

Mitt "senaste" ex, han är på G, eller har redan kommit fram, till London!Han ska fira jul o nyår hos vänner, och jag hoppas innerligt att han får riktigt roligt!
Denne man är fantastisk! Vi passar inte ihop som par, men däremot som vänner!Han har verkligen funnits där, och nu speciellt under den tid som detta med min mor och speciellt då, min son, inträffade!
Och oavsett vad som sker framöver, så kommer han alltid att finnas vid min sida! Vilket innebär att om den där specifika "soulmaten" dyker upp,(haha) så kommer mitt ex att även han finnas med i mitt liv!

Snart dax att samla ihop "allt" jag behöver för mina arbetsnätter. Tar med mig sonens saker för sortering. Där jag är nu, finns utrymme för detta.
Behöver rensa, och då jag fått önskemål från några av sonens vänner om minnessak efter sonen, så vill jag givetvis få till stånd ett överlämnande så fort som möjligt!

Så många fantastiska människor det finns!

Hm, nä, ser inte något alls, vad jag kan se, på det där kortet. Men det verkar vara en trevlig, liten stuga, ser nästan lite glad ut, eller hur jag nu ska förklara det!
Och jag funderar fortfarande på om jag ska "ta tag" i den där dörren som står på glänt till det mediala...är ett stort beslut att kliva över tröskeln, s a s...känner ibland ett behov av att kunna hjälpa till, att bli en länk till det som är "fördolt"...men att orka?

Mycket därför jag vill fotografera...och skriva, informera, försöka lyfta på slöjorna till det som "skrämmer" många...är helt säker på att ni förstår vad jag menar...
Och allt har en mening...ska längre fram ta tag i den röda tråd som jag förstått löper i mitt liv...och har även en känsla av att jag kommer att "springa in" i de människor jag behöver, oavsett om jag vill eller inte!

Och detta under 2014...som blir som vanligt...dvs en smula tufft, men med lite glädje då o då!

Så roligt att höra om din mor, Es!
Kram på er!

Och nu, ha det bäst, alla!
Kram!

Svar: Ja, ditt ex är speciell och jag ser ju att han verkligen bryr sig ! Du är viktig för honom. Ja, det känns som viktigt att de som vill - de får en minnessak.. din son haren hel del människor omkring sig som han varit och ÄR viktig för !Just nu tror jag inte det är rätt tillfälle för dig att öppna den mediala dörren men det kommer... jag lovar !! Och du kommer att känna när det är dags,Och när det sker.. då blir det magi. Och bara för att du har det i dig.
2014 blir ett tungt år MEN också ett speciellt och avgörande och viktigt år.. en hel del kommer att hända.. och du hittar något speciellt.. något som du är predestinerad till
Stor kram
Esmaralda

44 Tro hopp kärlek!:

skriven

Hur stor ser du att chansen är att soulmaten dyker upp nästa år?
Mycket tacksam för svar<3

45 V:):

skriven

Es: Ser du något överraskande roligt som sker för mig under året?kram

46 Carina:

skriven

Jag ser kvinnan som står lite snett bakom första pelaren.

Idag varit på stan och handlat och i morgon är vi några stycken som ska samlas hos mig och göra julgodis. Vi har gjort det som tradition och barnen som är med tycker också att det är kul.
Kram
Carina F

Svar: Ja, vi ser henne på samma ställe.. kram:)
Esmaralda

47 Lilla Jaget :

skriven

Hej Esmaralda! Hur ser det ut med den bästa väninnan, träffar jag henne snart?

Önskar dig en trevlig helg
kram:)

48 Studieångest:

skriven

Hej Ez! Har smått panik då jag har legat hemma med feber hela veckan och därmed missat massor i skolan. Är det kört nu eller kan jag klara av kursen och omtentan?

49 Zuki:

skriven

vart möter jag min själsfrände eller kan du se ngt som kännetecknar honom?
Tack på förhand!

50 Undris :

skriven

Hej EZ!
Hur långt in i framtiden tror du det dröjer tills jag bildar min egen lilla familj?
kram:)

51 Solsidan:

skriven

Blir det kanske någon lång resa till solen för mig under höst/vintern?

Ha en trevlig fredag:)

52 K:

skriven

Kan inte se någon kvinna, men tycker att det är jättespännande att du gör det! Sätt gärna in fler såna bilder. Vore kul att fortsätta testa sina ögon.

53 Terapihund:

skriven

Hej Ez!
Sitter i livsavgörande val. Skulle min hund och jag passa som terapihunds par.. Jag är säker på att hon passar men passar yrket mig och VIKTIGT skulle vi få JOBB?????

Jag är egentligen inte sugen på att arbeta med barn eller äldre men tror faktiskt att jag kan utvecklas som människa

Kram

54 Boudica:

skriven

Jag gjorde det Es! Visst det är självkänsle höjande
även om jag är osäker på hans svar,
men det var iallafall godkänt enligt mig.
Kände på att det var en chans på 50/50 att få ja eller nej, men inte viste jag att svaret skulle hamna precis på strecket.
Men det han sa menade han det eller sa han det för att inte såra?
Skulle han höra av sig?

Svar: Han menade det... men kan ångra sig.. det är fifty-fifty... och det viktigaste är att du gjorde det och växte en decimeter... kram för det.. :)
Esmaralda

55 <3:

skriven

Är min pappa med mig.. och har han det bra på andra sidan? :)

Svar: Han är med dig och han är frisk och stark och mår så bra.. kram :)
Esmaralda

56 Makaon:

skriven

Skönt att din mamma mår bättre!!

Svar: Tack.. stor kram :)
Esmaralda

57 Sherie:

skriven

Kommer jag hitta drömjobbet innan jag träffar Mr Right? Eller korsas våra vägar under 2014?
KRAM

Svar: Det ser ut som om det för händer något i arbetslivet och därefter kommer kärleken.. kram :)
Esmaralda

58 Optimisten:

skriven

Hej Esmeralda! Kommer min tillvaro blir lite ljusare snart? Kram

Svar: Ja, absolut.. kram :)
Esmaralda

59 Lilla Jaget:

skriven

Hej Esmaralda,
Vilken lurifax! Dagens fråga från Lilla Jaget är inte ställd av mig som kallar mig för Lilla Jaget. Så nu unddrar jag verkligen vem DU är? Vi har ju alla här valt olika "nicknames", är ju rätt onödigt att välja ett som redan används. MEN, jag antar Esmaralda att du ser på ip-adressen att det är en annan lurifax ifarten.
Kram Esmaralda! :)

60 Agnes:

skriven

Tack, allra finaste Es! Skall printa ut och spara, och läsa under de tunga stunderna...
Som de säger...efter regn kommer sol...
Livet är ett lärande, och jag hoppas att jag kan ta tillvara både det tunga och det lätta under året...
Skall även träna på att tänka efter före, och inte dra förhastade slutsatser för tidigt!

Och att leva ännu mer i nuet!

Ha det bäst, alla, och Kram!

61 Mamman (som varit med från början):

skriven

Tack Esmaralda :)Mötet med din mamma glömmer jag inte, vilken söt dam hon är :) Och den dagen jag rökar stöta på dig i krokarna ser jag fram emot :) och de två killarna har redan hunnit utkristallera sig lite och jag ser nu att den ene säkert kan bli en givande vänskap och att den andre har lite mer potential - för lite romantik och bekräftelse men Mannen i mitt liv är hon nog inte, fast det gör inget :) Man måste börja någonstans :)
Och nu vill jag från hjärta önska dig och dina nära och kära en alldeles underbar jul och ett gott nytt år :) likaså till bloggläsarna
KRAM till er alla från mig!

62 Sancha:

skriven

Hej Esmaralda,
jag undrar om alla har förmågan att kunna se kvinnan på bilden? Jag försöker, men ser inget. Och skulle jag se något så känns det som om jag skulle bli rädd. Hur gör man?

63 Lill:

skriven

Hej!
Jag ser kvinnan på bilden med lång kjol och huckle. Hon står och tittar in mot huset. Barnen kan man ana till höger på bilden i närheten av träden. Det gäller att titta noga och länge så syns de snart!

Svar: Bra... du kan se... kram:)
Esmaralda


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: