KOM OCH BESÖK MIG !

I början av januari ger ju jag och Nettan oss iväg till Norrländska Gargnäs…  vi har hyrt en Trollstuga i Trollforsen och vad kan väl passa bättre än detta för oss , två Trollgummor?!

På min förra blogg gick jag ut med att jag för första gången på 30 år tar emot personliga besök för spådom.. i  Trollstugan… och det blev snabbt nästan fullbokat.

Jag har tre  lediga besöksplatser kvar !  Är du intresserad så maila mig direkt.

//  Foto från Gragnäs och renar hoppas jag få klappa på.... //
 

Jag räknar med att en personlig seans tar minst en timma.. vi börjar med en fika och lite småprat så att du får berätta lite om dig själv och eventuella problem som du vill ha hjälp med… sedan lägger vi tillsammans korten i en speciell stjärna.. och den stjärnan använder jag enbart som stöd när jag håller din seans….  Jag tror att det kan bli riktigt bra !! 

Jag gör mitt bästa för att det ska bli en givande och  positiv timma !!

// Såvitt jag förstår är det här denlilla by butiken där vi ska handla...//
 

Också Nettan tar emot.

Hon har i skrivande stund sex lediga platser kvar.

Hon tar emot för regression OCH för spådom och om du vill kan du göra båda delar efter varann och då får du räkna med minst tre timmar !

// Och här har vi vår Trollstuga.. man får tänka bort det gröna och tänka dit snö istället...//
 

Är  du intresserad  av att träffa mig och få personlig seans  maila mig på: [email protected]

Är du intresserad av att boka tid till Nettan så ringer du henne på: 070 6661570

Det här gäller tiden: 9 januari - 27 januari !!

Kramar & ha en bra start på din vecka !!

1 Boudica:

skriven

God Morgon Es!

Låter trevligt att få komma dit och fika med dig, men tyvärr blir jag nog fast i huvudstaden.

Är du bra på drömtydning?
Precis vaknat efter en dröm

Drömde något att jag gick på vägkanten av en bilväg, den var rätt öde bara snö på sidorna av vägen, jag vet inte hut jag hamnat där men jag var vilse. Det stannade en lastbil med en man med svart hudfärg (inget illa menat)som ville köra mig,
tvekade först men jag hade hittat två personer till på vägen så jag åkte med i bilen som körde mig till helsingborg.

Vad kan detta betyda?

Svar: Det här betyder att om du bara är mer öppen och modig och tar emot möjligheterna.. så har du väldigt mycket att uppleva.. kram :)
Esmaralda

2 Elna:

skriven

Hej Esmaralda!
Hade gärna träffat dig och Nettan men tyvärr så är det för långt att åka och så måste jag jobba också. Kan du se något kring hur min träff med Thomas går i morgon? Är så pirrig och nervös.
Kram Elna

Svar: Det ser ut att bli en helt okey träff.. andas ut.. var dig själv.. kram:)
Esmaralda

3 Jungfru:

skriven

Saknar Viktor mig?

Svar: Han tänker på dig då och då .. kram :)
Esmaralda

4 Uppgiven:

skriven

Hej! I en seans till mig skrev du att det såg ut som jag skulle hitta ett nytt jobb. Kan du se om det blir så och när i så fall?

Svar: Fortsätt sök och ge inte upp även om det är motigt.. jag ser dig i nytt jobb.. kram:)
Esmaralda

5 Hon :

skriven

Kommer H och jag vara vänner eller vad blir det mellan oss?

6 Helena Ir:

skriven

Så trevligt det skulle varit att få
träffa er båda två..kanske vid ett annat
tillfälle om det blir närmare mina trakter.
Men jag är säker på att det blir fina
stunder för var och en som besöker de två
trollen :) Jag som alltid älskat allt
som har med troll att göra..som barn
trodde jag/eller ville tro att jag var
ett trollbarn :)

Det är så tungt just nu..värsta månaden
på året för mig :(
Vågar man hoppas på att nästa år ger
mig mer glädje?

Kram :)

Svar: Ja, det hoppet ska du absolut ha.. för så tror jag det blir.. kram :)
Esmaralda

7 Carina ST:

skriven

Låter helt underbart att få möta dig och Netta där! Önskar att ekonomin hade tillåtit mig att åka dit. Men ni som har möjlighet kan väl berätta lite för oss andra? Så vi får vara med på ett litet hörn?

Jag växte upp i en by i skåne med liknande namn: Gärsnäs. Vår butik var dock lite större :)

En enormt trött måndag för mig idag, med enbart stor övertalningsförmåga klev jag ur sängen (jag är rätt bra på att övertala mig själv). Nu några kaffekoppar senare ska jag snart till jobbet. Oron kring hur jag ska få ekonomin att gå runt tär på orken så enormt. Den färgar mycket i livet grått. När blir det bättre?
Kram, Carina ST

Svar: Ortsnamnen där norröver är ju så mysiga ! Fortsätt kämpa så gott du kan.. det vänder.,sakta men säkert... kramar :)
Esmaralda

8 Susan:

skriven

Litta långt, annars hade jag gärna kommit o hälsat på hos er "häxor" ;)
Dax att pröva nytt jobb idag....spännande o skitnervöst, hoppas det går bra:)
Kram

9 Susan:

skriven

Litta långt, annars hade jag gärna kommit o hälsat på hos er "häxor" ;)
Dax att pröva nytt jobb idag....spännande o skitnervöst, hoppas det går bra:)
Kram

Svar: Ja, så synd... häxbesök kan ju vara riktigt intressant :) Det går bra idag.. andas ut.. kram :)
Esmaralda

10 Daniela:

skriven

Hittar jag snart min kärlek?

11 Alicia:

skriven

Åh vad roligt att du tar emot personliga besök Es, synd att det är så långt bort bara. Upp över hela landet :-)

Undrar lite om du ser något i kärlek för mig? När möter jag den där stora kärleken?
Kramar

Svar: Kärleken kommer, det kan du lita på även om det nog dröjer lite..kram :)
Esmaralda

12 intresse?:

skriven

hej esmaralda, ser du nått intresse hos honom? händer det nått nån gång?:)

13 Norrsken:

skriven

Vilken kul idé! =) jag hade nappat direkt om jag bodde norrut.

Nu till min fråga.. Börjar även han tveka över "oss"? Ser du något kring detta?

Kram på dig

Svar: Det ser ut att kunna bli en ganska tuff period.. var beredd.. kram :)
Esmaralda

14 E:

skriven

Kära Esmaralda!

Den killen som spanar in mig lite extra på kvällarna, jag tror att jag såg honom i fredags men vet inte riktigt om det var den killen du såg/tänkte på eller finns det mer än en kille?? Den killen jag såg i fredags var det N (var likt honom)?? Såg han att jag blängde på honom?? I så fall var tänkte han då??
MYCKET tacksam för svar!
Många kramar E

Svar: Det kan ha varit han.. jag vet inte säkert.. och ser inte mer kring detta.. tyvärr..kram :)
Esmaralda

15 nyfiken:

skriven

Hej Ez! har blivit spådd att träffa min stora kärlek 2014, men kan du se vart jag träffar han, någo spec ställe? och vad jobbar han med?? Kramar!

16 Vinter:

skriven

Hej E!! Synd att det är så långt bort som du ska ha privat sittning. Undrar om Mats känner något för mig? Kommer han att göra något? Kram och ha en bra dag.

Svar: Nog känner han för dig... men hur det utvecklar sig ser jag inte.. kram :)
Esmaralda

17 Dinara:

skriven

Hej Ezmeralda!
Idag ska jag flytta till studentbostaden.Kommer jag att trivas där?

Svar: Ja absolut.. 100% blir det kanske inte men det är väldigt sällan något blir 100%.. så ha positivt fokus och det kommer bli riktigt bra.. kram:)
Esmaralda

18 carinaj:

skriven

hej Esmaralda! hade varit kul att besöka dej där, men är lite för långt från där jag bor =)men du kanske kan komma hit där jag bor =) hade varit så kul!! jag har en fråga till dej, jag ska titta på en arbetsplats imorgon och jag undrar om du kan se om den är detta ställe jag ska arbetsträna på =) tacksam för svar <3 ha en skön dag goa du kramen carina

19 Hon :

skriven

Kommer H och jag vara vänner eller vad blir det mellan oss?

20 carina:

skriven

Nästa gång får du boka en stuga i mellersta Sverige och då kommer jag :)

Idag är jag riktigt måndagstrött, var på en fest i fredagskväll med en massa människor som jag inte kände + att en man stötte på mig som jag inte blev ett dugg intresserad av.
Det tog mycket på mina krafter då jag egentligen tycker att det är jobbigt att gå på fester där jag känner mig lite bortkommen.

Tyckt att den mannen som stötte på mig måste väl ha känt att jag inte var intresserad och dessutom var han mycket äldre än mig...nästan i pensionsåldern.
Ikväll yogan och det ska bli skönt.

Kram
Carina F



Svar: Den här mannen är ingenting för dig och det vet han egentligen men han kunde inte låta bli... låt det rinna av dig...och yogan kommer bli riktigt bra idag.. kram :)
Esmaralda

21 Tjuven:

skriven

Kommer han åka fast snart? Jag har tipsat polisen flera gånger, men de verkar inte göra så mycket. Mitt liv skulle bli mycket tryggare om han satt bakom lås och bom.

Svar: Han åker fast och det ser inte ut att dröja länge.. kram :)
Esmaralda

22 Marsan såsen:

skriven

Kommer han hit till jul och har han fortfarande känslor (bra sådana) för mig?

23 Anonym:

skriven

Hejsan!
Åh vore DRÖMMEN med en personlig seans.
Jag får än så länge nöja mig med e-mail och här :0)

En liten fråga
Har han gett upp om att det ska bli han och jag eller har han ny taktik?

24 Anonym:

skriven

God morgon Es!
Oh så synd att det är så långt bort annars hade jag mer än gärna gjort det!!!
Ser det ut som han tar sig en resa till Stockholm och vi ses:)?
Kram

25 Vän:

skriven

Hej E. Varför vill Mia träffa mig igen? Kram och trevlig vecka.
Kram

26 G:):

skriven

God morgon! Tror du det drøyer lang tid før jag får være med R igjen, sånn som for noen uker siden?

Svar: Ja, det ser ut som om det blir lite strul på vägen... håll ögonen öppna efter någon annan som jag tror är på väg..kram :)
Esmaralda

27 jungrfrun:

skriven

Du är en ängel! Jag har aldrig träffat dig och känner inte dig! men du är så viktig i mitt liv. ville bara säga det

Svar: Vad rörd och glad jag blir ! Stor kram :)
Esmaralda

28 Jennie1:

skriven

Hade varit roligt att göra ett besök upp till Lappland o träffat dig, men denna gång blir det inte av då jag hoppas befinna mig i Thailand i januari. Flygbiljett är bokad, men har ännu inte hittat något boende på plats... Har helt enkelt inte hunnit söka, då det varit fullt upp med flytt och bebis och allt. Men visst kommer det att ordna sig?

Jag läser som sagt böckerna av Esther och Jerry Hicks, som handlar om attraktionslagen. Nu just läser jag "Be så ska du få", och den är intressant.

Enligt boken så fungerar universum som så att den uppfyller våra tankar och önskningar, både det vi vill ha och det vi inte vill ha. Allt vi tänker på attraherar vi. Och orsaken till att vi inte alltid får det vi vill, beror på att vi inte befinner oss på samma våglängd som önskningen. Alltså, om vi önskar oss tex ett nytt jobb, men samtidigt känner oro och tvekan och tvivel, så blir önskan inte verklig förrän vi släpper de negativa tankarna o känslorna.

Har någon annan läst dehär böckerna? Kram

Svar: Ja, med boendet tror jag det ordnar sig... böckerna ÄR intressanta... och varvar med det med eget sunt förnuft blir det riktigt bra.. kram :)
Esmaralda

29 Skorpan:

skriven

Jag kommer direkt, när ni är i dehär trakterna ;). Välkommen :)!

Insåg igår att jag måste öva mig på att vara mera i nuet. Då jag gick upp till övre våningen så såg jag att gardinerna var fördragna i rummen. Det gör jag ju varje kväll, men jag har inget minne av at jag skulle ha gjort det igår kväll!?

Es, har jag tappat mitt minne eller spökar det? Kommer hur tydligt som helst ihåg att jag drog ifrån gardineran men inte för... Jösses...

Kallt o fint men ingen snö. O blåsten har tack o lov avtagit. Kanske behöver jag gå ut o se om några saker har spritt sig kring gården. Tur at jag låg i min egen säng. Ett par som hade varit ute o gått igår kväll hade fått ett fallande träd över sig o dom lär ha blivit rejält skadade, usch då vädrets makter är skrämmande ibland.

Ha en bra början på veckan!
Kram Skorpan

30 Gargnäs:

skriven

Hej Esmaralda! Jag har för mig att dom har en restaurang som heter Änglagård i Gargnäs, men jag tror inte att det finns några samer där, ja kanske några. Men januari brukar vara den kallaste månaden så varför åker du då? Du är som min pappa brukade kalla mig käringa mot strömmen.

Kram

Svar: Japp.. en redig käringa mot strömmen :) Jag VILL ha det kallt... jag vet, jättekonstigt !! Kram :)
Esmaralda

31 IM:

skriven

Hej Esmaralda! hoppas att ni får det mysigt i Gargnäs, I januari kan det vara riktigt soliga och fina dagar i norrland. Ser du om jag kommer ut i arbete inom ett halvår??

KRAM

32 Anonym:

skriven

Ser onsdag ut att bli en bra dag? :)

33 Endröm:

skriven

drömmen ja gade natten till igår med den starka och intensiva känsla på ett posetivt och skönt sett fick mig och vakna då klockan var 03:57 och ja smålog. De var jag och killen jag haft en romans med de känndes så verkligt att våra själar möttes de var så stark de var han men han var vit och genomskinlig vi stod så nära ja ville kolla upp på honom de var som verklighet. Vad betydrr det möttes vi på riktigt betyder att han saknar mig och tänker på mig? Tack på förhand

34 Therese:

skriven

Hej!
Alldeles nyss kom en skata och satte sig på fönsterbläcket och tittade in på mig. Vad ville den?

35 Juletid:

skriven

Hej! Kommer det att hända något som gör mig glad och förhoppningsfull? mig händer det aldrig något glädjande.
kram

Svar: Jodå.. det kommer en hel del positivt.. bara vänta ska du se.. kram:)
Esmaralda

36 Mariel:

skriven

Hej Esmaralda!

Kommer det bli bra på mitt nya jobb som jag börjar på i januari?

Ha en fin måndag!

Kram

Svar: Ja, det känns bara bra... lite stökigt och mycket i början kanske men du kommer snabbt in i det.. ha positivt fokus.. kram:)
Esmaralda

37 hon :

skriven

Kommer jag och H fortsätta som vänner eller vad händer med oss?

38 Emma:

skriven

Hej ES!

Jag undrar varför jag drömmer om barn & små bebisar nuförtiden?
Vill mina drömmar säga mig något..

kram



39 Lillis:

skriven

Kommer jag att resa nåt inom den närmaste veckorna tro? Kram

40 M:

skriven

Hej Es och tack så mycket för ditt förra svar!!!
Jag har kommit fram till att den här byggmästaren nog är en själsfrände. Men, känner han något överhuvudtaget för mej? Skulle vara lite lättare för mej att få honom ur skallen om jag inte såg hans firmabil flera gånger i veckan och speciellt när jag frågar dom där uppe om det är tillfälligheter eller rent av ett tecken! Är det ett tecken?
Tack för att du finns!

M

41 Selina:

skriven

Fina Es!

Ser du något oroande kring min hälsa ?
kram från mig








Svar: Nej, jag ser ingenting allvarligt.. kram :)
Esmaralda

42 Nyfiken i en strut:

skriven

Hejsan EZ!

Vilket av dessa kommer först?
Ett jobb/ kärleken/ En ny vän?

kramiz:)






43 Selina:

skriven

Tack snälla för svaret:))
kram<3

ps: Jättekonstigt att min lilla kommentar tog sååå stor plats?
Det var inte med mening.



Svar: Ibland blir det... :) Ingen fara :)
Esmaralda

44 G:):

skriven

Hm, lite strul på vägen... Men hur kommar vi nærmare hverandre nå som jeg flytter nærmere? Noe jag burde gjöra?
Kan du se noe mer rundt den andre som skal komme min vei?

45 Birgitta:

skriven

Hej!

Es har nyligt träffat Micke, ska sova över hos han för första gången i veckan, är lite nervös kommer de bli bra o vad känner han för mig?

Kram Birgitta

46 Lillis:

skriven

Kommer jag att göra nån resa snart? Kram

Svar: Ja, du kommer att resa och ha riktigt kul.. kram:)
Esmaralda

47 Flygrädd :

skriven

Tror du jag blir ensam denna julen:(? Då familjen ska resa bort & jag har flygrädsla & vill helst stanna hemma?

kram

48 Tjuven:

skriven

Åh, tack gode gud! Jag hoppas verkligen det slår in. Kram!

49 M:

skriven

Hej Es!
Jag har kommit fram till att den här byggmästaren nog är en själsfrände. Men, känner han något överhuvudtaget för mej? Skulle vara lite lättare för mej att få honom ur skallen om jag inte såg hans firmabil flera gånger i veckan och speciellt när jag frågar dom där uppe om det är tillfälligheter eller rent av ett tecken! Är det ett tecken?
Tack för att du finns!
M

50 G:):

skriven

I frykt for at jeg ikke fikk skrevet ordentlig ene spørsmålet isted, så spør jag på nytt. Hva bør jeg gjør for at jeg og R skal komme nærmare hverandre forholdsmessig?

51 Kajsa:

skriven

Hej Esmaralda! Det låter lockande att träffa dig eftersom jag bor endast 2 timmars körtid från platsen ;)
Fast jag kanske är mitt upp i flytten då....vad tror du?
Skickar pm angående prisförfrågan mm

Snöiga hälsningar
Kajsa

52 Anna E:

skriven

Hej! Önskar att jag kunde komma till dig...

Får jag a-kassa? Blir det jobbet inom hemtjänsten? Eller kanske det andra stället som jag sökt nu? Blir det i så fall bra?

Svar: God chans att det blir jobb inom hemtjänsten.. kram :)
Esmaralda

53 Helena Ir:

skriven

Ja,Esmaralda så blir det nog :)

Jennie1: Jag har läst Secret och en bok
som liknar den som heter De 10 mentala lagarna av
Barbara Berger..
Det svåra tycker jag är att lära sig stänga
av de negativa tankarna. Att varje gång du tänkt
en negativ tanke så måste du vända den till att
tänka en positiv sådan..
Själv pratar jag med min hjälpare och helt
ärligt så är han ett stort stöd!

Kram:)

54 E:

skriven

Tack för ditt svar!

Ser du om jag får ett bra 2014?? Ser du om jag träffar den rätte?? Blir gravid?? Får jobb??
MYCKET tacksam för svar! Kramar E

55 lite ledsen:

skriven

Hej. Ser supermysigt ut..
Måste jag hoppa av studierna för att jag inte har råd?

Svar: Om du verkligen vill så kan du lösa det.. jag ser inte hur.. ,men det kommer lösningar.. även om det blir ekonomiskt tajt.. kram :)
Esmaralda

56 Rödluvan:

skriven

Är den stora kärleken på väg in nu eller är han längre och längre bort?
kram

57 Gabriella:

skriven

Esmeralda, jag hoppade ju på en volontärgrej, som enligt dig kunde bli bra och jag skulle tänka och känna efter innan. Magkänslan sa att det inte var min grej, maken trodde inte heller det var något för mig, jag provade endå, och det var verkligen inget för mig, så nu har jag hoppat av. Kändes fel att vara kvar. Känns lite snopet bara att inte ha "något viktigt" att göra, och någonstans att åka, ser du något nytt på gång ? ;) snart? ,,, och kommer min kompis att "komma över" att jag hoppade av ?

Kram

Svar: Man SKA pröva om man är osäker.. och först då vet man... så jag tycker du gjorde rätt och din kompis kommer över att du hoppade av..kram :)
Esmaralda

58 K:

skriven

Hejsan E. Varför vill M träffa mig? kram K

59 Jungfru:

skriven

Vad tänker L om mig?

60 SAS :

skriven

När möter jag kärleken?

61 SAS :

skriven

Hjälp Es
När möter jag kärleken?

62 Lizz:

skriven

Hej E!
Jag undrar om du ser nån *kärlek eller romans* för mig under den kommande tiden? (Om ja) var eller hur träffas vi?

63 Endröm:

skriven

drömmen ja gade natten till igår med den starka och intensiva känsla på ett posetivt och skönt sett fick mig och vakna då klockan var 03:57 och ja smålog. De var jag och killen jag haft en romans med de känndes så verkligt att våra själar möttes de var så stark de var han men han var vit och genomskinlig vi stod så nära ja ville kolla upp på honom de var som verklighet. Vad betydrr det möttes vi på riktigt betyder att han saknar mig och tänker på mig? Tack på förhand

64 Agnes:

skriven

Känner mig helt rådvill, och stressad till max.
Börjar jobba nu i kväll, vilket betyder 4 nätter a' 12 tim, och på fredag så är det möte med den person som skall "hålla" i sonens begravning. Måste under denna tid, även ragga plats för sonens gravöl, och styra upp det...hur fan man nu ordnar något sådant här. Är även smått ilsk på snubben som bangade när det kom till den föreslagna lokalen.
Samtidigt så är jag TVUNGEN att sortera papper som gäller moderns dödsbo...
Måste även innan jag åker till jobbet, upp till sonens lägenhet för att påbörja "röj-o-rens"...och även plocka i min egen lägenhet för att på det viset få in saker som finns i X-makens förråd...alltså...jag VET att det finns ett slut på detta, men nu när jag står mitt i skiten, på ren svenska, så känner jag hur mitt hjärta verkligen är som en seg klump som gör sitt bästa för att hänga med...

Att jag även skall ägna mig åt min yngste son, och hans familj, är självklart för mig, och även om jag är in i märgen trött, så måste jag helt enkelt bita ihop och få allt att rulla o fungera...
Försöker komma ihåg allt som ska ringas och skickas, men börjar att få minnesluckor...

Är ju van att klara mig själv, och även detta borde jag helt enkelt fixa...som jag sade till min systers herr-bekant, när han och min syster lite förstrött undrade om moderns lägenhet var tom...en idiot gör vad som förväntas av en idiot...för det är så jag känner mig vara för min syster och hennes herr-bekant...en idiot...eller loser, om man nu vill se det så...måste vara skönt för min syster att få rå om sin herr-bekant, och dyka upp för att packa bilen med kartonger som hennes idiot till syster packat, och sedan fara iväg för att koppla av på någon restaurang med sin vän...och inte orkade jag städa lägenheten heller, och den infon möttes av enbart tystnad...

Nä, jag är jävligt trött på att ha det så här...även om jag vet att det har ett slut...men hur fan hinna fixa, planera, sortera, styra upp, jobba, rensa, ringa, etc, etc, etc...fram till mitten av dec?

Och så samtidigt min egen lägenhet...

Julfan skiter jag i, helt enkelt, men får hålla masken inför folk.

Nu har jag gnällt tillräckligt, och skall ta tag i det som skall göras, men vet inte vart jag ska börja...och jag som tidigare trodde att när moderns lägenhet och förråd var avklarat, så skulle det bli bättre...bah...
Jag tror så mycket, så hälften hade räckt...är nog en loser ändå....syster och hennes herr-bekant anser nog rätt...

Kram!

Svar: Käraste Agnes..du behöver inte hålla masken inför folk... inte så mycket... du är i en situation som vi alla är livrädda att hamna i... och jag tror vi är många här som skulle göra massor för att hjälpa dig om vi bara kunde. När allt är över och det lugnat ner sig... försök att åk iväg någonstans och bara koppla av.. kanske Gotland.. kanske någon annanstans... du är en viktig människa och du får inte köra slut på dig... på fredag kväll kl 20 tar jag med dig i en liten privat grupphealing.. och du behöver själv inte stanna upp eller agera... jag sänder oavsett vad du sysslar med just då och hoppas det når fram.. stor kram !!
Esmaralda

65 Jeanette:

skriven

När jag fick en seans av dig så hade jag en otursdag den 17 dec, gäller det även att jag ska besikta bilen?


Svar: Nej, det känns inte så.. kram :)
Esmaralda

66 Anonym bloggläsare:

skriven

Hej Esmaralda måste bara säga att jag älskar din blogg har följt den i snart 3 år. Kommer en dag också våga kontakta dig för en seans när jag har det lite bättre ställt, för det skulle jag behöva. Hoppas bara att 2014 blir ett bra år. Jag undrar en lite sak ser du om han älskar mig och verkligen kom för mig hit till Sverige eller om han älskar henne Magdalena och spelar ett fult spel för mig bara ?
Puss o kram en utav dina bloggläsare

Svar: Vad roligt att du följt bloggen i tre år... det bär respekt med sig... jag tackar :) Var försiktig med dina känslor och mannen... du märker snart var det landar..kram :)
Esmaralda

67 Gabriella:

skriven

Esmeralda : You got a point there :) ... om man inte provar så vet man inte ;) hahaha, missade den aspekten, var så fokuserad på att jag tagit fel beslut att prova:)Tack!

... om du någon gång tröttnar på att spå så kan du ju alltid starta en psykoterapiblogg ;) ... fast antar att du integrerar lite av den biten i dina spådomar, och har glädje av de kunskaperna också :)

68 F.B:

skriven

Hejsan E. Vad har jag att se framemot i vinter?Kram

69 G:):

skriven

Hva bør jeg gjør for at jeg og R skal komme nærmare hverandre forholdsmessig?

70 Fågeln :

skriven

Hejsan E!

Hoppas allt är fint med dig i detta fina friska värdet! Jag har en ( ursäkta att jag skriver det ) men en kärring "energitjuv" tar sådan energi ibland på jobbet. Så tråkigt att hon alltid har något att hacka på när jag inte hör. Varför säger hon inte det direkt till mig med sina "klagamål". Varför är hon sådan mot mig? Vad jag vet så har jag ingen i arbetsgruppen som är sån el tycker illa på något sett om arbetet jag utför och lika så min chef! Men hon tar min energi periodvis och jag blir deppig. Vad gör jag för fel?

Kan du inte ha en storhealing snart igen innan julen ... Skulle behöva det... Fick sån positiv energi efter den sista jag gjorde fast det tog ett par dagar <3 tyckte det var så mysigt att få slappna av på det sättet och gå in i sig själv :)


Kramisar och hoppas på ett svar

Svar: Hemskt ledsen men någon storhealing innan jul orkar jag helt enkelt inte med.. det tar en hel del på mina krafter.. min i januari från Lappland blir det av.. och ha ett förhållningssätt gentemot kärringen... hon kan inte ta något av din energi om du inte tillåter henne.. kram :)
Esmaralda

71 kärleksmötet:

skriven

Är det den stora kärleken som är på väg eller den lilla:)

Mycket tacksam för svar

72 Anonym:

skriven

drömmen som jag hade natten till igår med den starka och intensiva känslan, på ett positivt och skönt sett ,fick mig att vakna då klockan var 03:57 och ja smålog. De var jag och killen (B) jag haft en romans med de kändes så verkligt att våra själar möttes de var så stark, det var han men, han var vit och genomskinlig vi stod så nära ja ville kolla upp på honom de var som verklighet. Vad betyder det möttes vi på riktigt betyder att han saknar mig och tänker på mig? Tack på förhand

73 Evelina:

skriven

Hej E!

Tack för att du svarade på min fråga för någon dag sen. Vi hade ett samtal, men vet dock inte om jag blev klokare. Han önskar att vi ska kunna ha en framtid, men han har ingen glöd längre.. Jag hoppas den kommer tillbaka för honom snart.

Nu har jag en liten fundering om min ekonomiska situation kommer bli bättre och om jag kommer kunna följa med min syster med familj utomlands i Jan/feb 2014? Vill så gärna, men pengarna finns inte.

Ha en underbar 2:a advent.

Kram

74 Farmor:

skriven

Hej Esmaralda! Såg nyss en bild på internet på mitt barnbarn som jag inte sett på sju år eftersom jag är osams med min son. Det gjorde ont i hjärtat att se bilden. Kan du se om jag får träffa mina barnbarn?

Kramar

Svar: Jag förstår hur tungt det måste kännas men du ska veta att du en dag möter ditt barnbarn... jag ser inte när.. men ni träffas och börjar umgås.. kram :)
Esmaralda

75 zara:

skriven

Hej! jätte mysig stuga, önskar ja bodde närmre då hade ja försökt få till en tid. Eftersom jag mått dåligt en tid av massa händelsen i livet vet ja inte om ja ka våga lite på någon? får såna där orolig/ svek känslor väldigt ofta. Har just träffat en ny man som verkar fin på alla sätt, vågar ja lite på att han menar nåt seriöst? är så rädd att bli sårad ännu en gång. Kramar

Svar: Var inte rädd.. de misstag du gjort har bidragit så du blivit starkare.. släpp fram styrkorna istället.. kram:)
Esmaralda

76 Hon :

skriven

Kommer jag och H fortsätta som vänner eller vad händer med oss?

77 Thea:

skriven

När vänder det?

Svar: Det bör inte dröja länge nu.. kram:)
Esmaralda

78 Lil:

skriven

Hade gärna kommit... Om jag bott kvar där jag bott en gång i tiden så...

Kan du se nån liten flört eller så framöver (efter jul kanske?) för mej? :)

Kram :)

79 <3:

skriven

Kommer min mamma få uppleva mina barn när det blir dags för mig.. & blir jag gravid innan min syster får sitt andra?

80 nyår:

skriven

Blir det nån speciell festlighet på nyår eller blir det firande med familjen för min del?

81 mia:

skriven

Hej Es!
Det finns en kille som jag är intresserad av, vi har småflirtat men han har dessvärre flickvän som försvårar situationen avsevärt. Denna killen heter Jonas och är brevbärare. tror du att det blir vi?
Enormt tacksam för svar. =)
Kram Mia

82 emelie:

skriven

Hej Es :)!
Tror du att jag och min familj kommer att köpa hus i framtiden?
Kram

Svar: Ja det tror jag.. kram:)
Esmaralda

83 E:

skriven


Ser du om jag får ett bra 2014?? Ser du om jag träffar den rätte?? Blir gravid?? Får jobb??
MYCKET tacksam för svar! Kramar E

84 Anonym:

skriven

Hva bør jeg gjør for at jeg og R skal komme nærmare hverandre og få mer kjærlighetsfølelser for hverandre?

85 mia:

skriven

Hej Es!
Det finns en kille som jag är intresserad av, vi har småflirtat men han har dessvärre flickvän som försvårar situationen avsevärt. Denna killen heter Jonas och är brevbärare. tror du att det blir vi?
Enormt tacksam för svar. =)
Kram Mia

86 Helena Ir:

skriven

Agnes,,jag läser om dig hur du kämpar!
Önskar så att du ska få hjälp från något
håll..du ska inte behöva vara ensam om
detta..

Styrkekram

87 Dessie:

skriven

Jag är så ledsen och trött och utpumpad..är ensam och singel, bor långt i från släkt och vänner och för 2 månader sen dog min gamla mamma hastigt och oväntat.Behöver höra något positivt som lyfter mig. Kan du se någon kärlek, flytt, vänner dvs något positivt som väntar?

Svar: Först och främst en stor styrkekram till dig !! Och du ska veta att en hel del positivt ligger på lut för din del.. kärleken kommer... en flytt blir det men jag ser inte i vilken ordning.. och jag ser också glädje av annat slag... kram :)
Esmaralda

88 Thea:

skriven

TACK jag blir så glad av svaret<3
Stor kram från mig

89 Mirran730:

skriven

Någon som e duktig på drömtydning ?
Drömde att barnet va med sin far, jag skulle möta upp dom och vi skulle för första gången ta en fika tillsammans alla tre. Vet att jag tänkte: vad skönt för barnet, att få va med båda sina föräldrar å fika ihop. Jag körde min bil, svängde in på en pizzeria. Satt där och väntade ett tag. Sedan gick jag ut till bilen. Som va borta, stulen. Ringde pappan som sa att han drar nu. (Med barnet i sin bil) jag ringde och spärra mina kort. Bensin, kontokort. Spärrade mitt körkort.

Vet du Es vad detta betyder? Kommer jag att mista barnet?
Kram

90 Frida:

skriven

Ni har då verkligen valt att åka mitt uti ingenstans...kom ihåg att det troligen bara är telia som funkar däruti i vildmarken så ni inte kommer dragandes med nån annan mobiloperatör ;)ifall ni nu mot förmodan vill ha kontakt med omvärlden under er vistelse i Lappland :) Hursom helst så tror jag att ni kommer att bli energi-boostade där i tystnaden....norrlands inland är perfekt när man vill hämta nya krafter!

Svar: Ja, och det är just vad vi ser fram emot !!Ska bli härligt. kram :)
Esmaralda

91 Agnes:

skriven

Tack rara Es! Blir verkligen överraskad av din givmildhet mot mig!
Är inte direkt van vid att det finns andra som liksom "ser och ger" till mig...är ju liksom det jag gör...ser andra och bryr mig om hur de mår...och ger...
Så jag tackar dig igen, kära Es!

Och tack till Helena Ir, för din omtanke...är nog så att jag till stor del får tackla detta själv, då jag, som sagt, är så van vid att alltid få ta hand om mig själv och mina egna problem och lösa uppkomna situationer till det bästa...
Skall lyckas även denna gång, då jag är en seg och jävligt envis person...

Kanske mitt sätt att se på livet...det som sker, har en mening...oavsett vad som sker...och att undra "varför"...det backar inte historien, det som skett har skett, och som sagt...allt har en mening...

Kram till er alla!

Svar: Och stor kram tillbax :)
Esmaralda

92 Endröm:

skriven

drömmen som jag hade natten till igår med den starka och intensiva känslan, på ett positivt och skönt sett ,fick mig att vakna då klockan var 03:57 och ja smålog. De var jag och killen (B) jag haft en romans med de kändes så verkligt att våra själar möttes de var så stark, det var han men, han var vit och genomskinlig vi stod så nära ja ville kolla upp på honom de var som verklighet. Vad betyder det möttes vi på riktigt betyder att han saknar mig och tänker på mig? Tack på förhand

93 höst:

skriven

Hej Es, hade det inte varit för att det var så långt upp i obygden, så hade det varit mycket intressant att träffa dig live! Jag är fortsatt faktiskt påverkad av den energin som kom härom natten och vidrörde mig. Någonting förändrades, och svärtan är inte lika omslutande längre, utan stundtals mer distanserad. Kanske det var det som var överraskningen? Eller så tog tillvaron en annan vändning än den jag först sett.. Allt gott!

94 Carina ST:

skriven

Agnes, stor varm kram! Önskar att jag kunde hjälpa dig på något sätt. Ingen ska behöva fixa allt det du tvingas fixa själv.

Jag har läst paret Hicks böcker, the secret och även en stor mängd liknande böcker. Det finns mycket intressant i dem, och jag tror på attraktionslagen. Men håller med Esmaralda att sunt förnuft också är en ingrediens.

Jag läste en annan bok som också handlar om attraktionslagen och där står det "The law of attraktion is followed by the law of no matter what!" Och det är ju det de flesta numera lägger till. Att det behövs ett eget aktivt agerande också. Inte bara tankekraft. Tankekraften tillsammans med agerandet tror jag mycket på.

Att enbart tänka positivt räcker inte. Däremot mår man betydligt bättre och jag tror att det påverkar livet i en positiv riktning. Man får mer energi och mer handlingskraft. Saker har en förmåga att fungera bättre när man har en positiv inställning. Men vi är ju inte mer än människor och livet är tufft ibland. Att ibland tänka negativt är nog inte så farligt, men att grotta ner sig i det negativa nästan hela tiden gör framför allt att man tappar energi och ork. Det tycker jag är det värsta. Och att det blir en negativ spiral i tankarna, livet och att man även drar ner andra. Men att lägga ett glättigt leende utanpå medan man inuti mår dåligt tor jag inte på. Låt det värka ut istället, jobba med det om det behövs, tills det har ersatts av en annan känsla. Inifrån.
Kram, Carina ST

95 SOL:

skriven

Tenk om jeg kunne tatt med en venninne og besøkt deg der, det tror jeg hadde blitt en uforglemmelig opplevelse.

96 Jeanette:

skriven

Ok vad bra, TACK! Ska endast besikta bilen sen far jag hem!

97 Anita:

skriven

Hej
synd att det är lite väl långt borta (nästan 70 mil) men hoppas ni kommer till mina trakter någon gång eller jag ner till Skåne... då vill jag ha både seans och regression... :) hoppas ni får det toppen och att vi får läsa om det sen
kram

98 SAO:

skriven

Hej Esmeralda,
jag är väldigt trött i kropp och själ för tillfället. Min sambo såg en man (ej levande) i vårt sovrum häromnatten. Kan det vara besökaren som påverkar mig? Sov väldigt länge i natt (vaknade kl 11 på fm!) och drömde i tur och ordning att jag klappade en skata, en hund och till sist en tatuerad katt! Alla djuren var väldigt tillgivna. Vad betyder allt det här? (Vet att det låter lite förvirrat, men det är en förvirrad tid just nu :)Tack på förhand.


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: