Kör så det ryker.....

En jul vaknade jag på tidigt på julaftons morgon av en ilsket ringande telefon. Det var på den tiden jag tog emot ett och annat personligt besök. 

 En dam ringde och  klagade på sin spådom.. det som skulle hända hade inte hänt. Nähä. 

 Sen ringer det på NYÅRSDAGENS morgon.. oförskämt tidigt… och samma dam väcker mig igen och säger att nu har i alla fall en av de viktigaste förutsägelserna slagit in och hon  ville bara att jag skulle veta.   Så kan det gå.

 

Jag vill att det ska bli jul nuuuuuuuuuuuuuuuu… så jag kan starta min egen tradition…. glo på serier tills ögonen blöder ! Sånt kan man ju inte göra när man har barn i huset.. och sonen på 21 år får  räknas som vuxen ni.

Förresten.. vet ni vad han ska få i julklapp?  Jo, en stor flyttlåda med hushållsgrejor… inför flytten hemifrån..  och jag tror inte han kommer att jubla !  Så för  att inte förstöra hans jul blir det lite fina kläder också… och så det där paraplyet som jag släpade hem från Hongkong!

 

På tal om serier så  ska jag se  Under The Dome  - till att börja med. Och så blir det  Bates hotel… kanske ni kan tipsa om någon annan bra serie ? 

Så fort jag vaknar tänder jag  massa stearinljus....  myskläder på….brer mig en god skinkmacka med senap…  och gonar ner mig i soffan med plädar   och sen är det bara att köra så det ryker.  Enda skillnaden i år är att jag ju måste ut med Mannabonne då och då….

Man kan ju inte tro att julen lurar runt hörnet för här hos mig vräker regnet ner…tänk så härlig om det vore snö istället….

Kram

1 Jasmine:

skriven

Hej es! Kommer jag och han träffas? Kram Jasmine

2 Julnisse:

skriven

Hur träffar jag min pojkvän och dröjer det? Kram

3 Anonym:

skriven

Hej Ez! Vart kommer jag träffa min stora kärlek? och vad jobbar han med?? Kramar!

Svar: Du möter honom inomhus och jag ser människor omkring er.. mer än så kan jag inte se.. kram :)
Esmaralda

4 Yvonne:

skriven

Godmorgon!
Det där lät härligt! Med myskläder och god skinkmacka!
Mums! Jag bestämde mig igår för att göra saker jag inte brukar göra! Så jag tömde vinet i kylen, det blev tre glas :) Efter att fått veta av min fd svärdotter att bara för jag har kontakt med min son, så får jag inte träffa mina barnbarn mer. Så som sagt, vinet åkte, jag bestämde öldrickning och snack ikväll hos mig, med en nyfunnen lite halvtråkig kille, som bor en bit ifrån. Kan ju knappast bli värre än igår :) Och på måndag ska han o jag äta och dricka vin och kanske ha lite trevligt. Sen är det jul och livet går vidare!!! Ha en fin dag! Kram. Yvonne.

Svar: Morrn :) Ibland är det bra att göra sånt man inte brukar ! Tur att den där svärdottern är en fd.. och jag ser ju att du kommer att träffa dina barnbarn... ha det riktigt bra nu och ta för dig av livet på ett sätt som får dig att må bra... kram :)
Esmaralda

5 original Nelly:

skriven

Nu har jag läst ikapp alla inläggen, så jävla trist att läsa Tiinas inlägg. Men så starkt av henne att ändå ha orken skriva samt energin och lusten kvar till att fortfarande leva upp pengarna till fullo. Många ger upp och tappar hoppet redan från första budet. Stor kram till dig och din familj Tiina!

Hedwig tipsade dig om Ginko Biloba för din mamma, om du bestämmer dig för att beställa detta så kan jag rekommendera dessa affärer som också har online sajter: Holland and Barrett, Boots, Tesco, Asda

Svar: Jättetack !!! Kram :)
Esmaralda

6 Susan :

skriven

Hmm... o jag som funderar på att knacka på hos dig på julaftonsmorgon o gnälla....ha, ha! Nej, det ska jag inte, jag lever på hoppet om att jag har min bästa tid framför mig ;)

Är helt såld på Downton Abbey så den hade jag gärna grottat ner mig i under julen. Hopplös romantiker som jag e ;)

Kram

Svar: Du har en underbar tid framför dig :) Så vänta lite med att knacka på... :) Kram :)
Esmaralda

7 Carolina:

skriven

Kära Es! Ser du min kärlek nästa år och kommer julen bli magisk i år? Så vill jag önska er alla en riktig god jul och till din lilla vovve<3

Svar: Kärleken KAN komma nästa år.. och både jag & Mannabone Glenn skickar en stor kram till dej.. :)
Esmaralda

8 original Nelly:

skriven

Opps där blev det fel tryckte på skicka innan jag var klar.

Vet inte om serien 24 går hos er men den rekommenderar jag, och självklart sex and the city, the sopranos...

En konstig fråga kanske och som jag aldrig ställt i tidigare seanser men som jag funderat och misstänkt länge. Tror du eller ser du om min närmsta vän E är avundsjuk på mig på något underligt sätt, jag kan inte se någon anledning för hon har allt jag inte har men det käns ändå som om hon har något agg emot mig? Vad tror du?

Kramis

9 Path:

skriven

Var det på något sätt ödet att jag fick se HAN irl och visa att ja finns? Tack

10 Anonym:

skriven

Närmar jag mig kärleken, kommer jag hitta den innan sommaren 2014?

11 Zuki:

skriven

Jag har, glädjande, en healing katt. (Zuki) En gång har hon healat mig. Hade ont i magen och hon lade sig på magen. Poff! Det onda borta.
Hur kan jag utveckla det och hur kan jag 'använda' det?

Kram

12 Ne:

skriven

Hej Esmaralda!
Tror du att jag kommer möta min kärlek under nästa år? Längtar så!
Kram

13 Sol:

skriven

Hej ES!
Tror du han och jag går in i en relation såsmåningom? Eller att vi får chans att gå in i en relation?
Kram

14 Fi:

skriven

Hej Es!
Har han gått vidare från det som hände i somras?
Eller finns det fortfarande där och gror och är det fortfarande ett hinder för oss?
Kram

15 Anonym:

skriven

Hej Esmaralda.

Jag undrar om resan jag funderar på att göra är bra för mig Och kommer det att gå bra? Eller borde jag priotera annat före detta?

Jag önskar dig en riktigt god jul!

16 Carina ST:

skriven

Låter helt underbart att titta på serier eller filmer hela dagarna och inte göra mycket mer. Låter som total avkoppling. Jag ska nog ta mig ett par sådana dagar jag med efter jul.

Här är det fortfarande motigt med ekonomin och inga underbara spådomar har slagit in här heller. Men jag tror på att det kommer så småningom. Fast jag väntar inte längre. För det är här och nu som är det viktiga.

Ja här ösregnar det också. Jag längtar också efter snön och skidåkningen, men den får vänta.

Esmaralda, skulle det vara en bra idé för oss att skaffa katt nu? Jag och tjejerna längtar så och jag kollar annonser nästan dagligen. Ser du om det kommer en katt i det här huset inom det närmaste?
Kram, Carina ST

Svar: Javisst..klart ni ska skaffa katt.. det känns som om det är dags nu..kram :)
Esmaralda

17 Helena Ir:

skriven

En serie som går just nu,som jag gillar
är "Blacklist"..och har du inte sett
"Game of thrones" så kan du se 3 säsonger
av denna serie inne på Swefilmer :)
Själv väntar jag på att de ska börja sända
fler av denna serie,den är väldigt rå ibland,
men så bra! Jag ska göra som dig under julen,
och köra igenom några serier jag inte sett,
min son föreslog "Revolution". Jag har heller
inte sett "Sons of anarchy",som tydligen även
den ska vara bra.

Ärligt talat så förstår jag inte just nu
vad det är som ska till för att få mig
att må så bra som jag behöver..jag har flera
bollar i luften,men ständigt möter jag på
hinder..jag blir så fly förbannad efter de
flesta besök jag gör inom sjukvården..
Varför? Jo,för de lyssnar ju inte ordentligt
på mig!! Inte fasen skulle jag kontakta någon
av dem om jag kunde lösa det själv..Det är som
att köra huvudet in i väggen,gång på gång!!
Stelbenta jävlar..Ja,jag är riktigt förbannad :)

Jag önskar också att julen ska vara här nuuuuuuuuuu.
För sen kan jag tänka på annat..

Kram och ha det gott :)

18 Lena:

skriven

En riktigt God Jul önskar jag dig! Tänker på Benjamin Syrsa och when you wish upon a star....hoppas MAGIN kommer in i mitt liv och att det börjar röra sig på ett bra sätt i mitt liv. Tack vare Dig härliga fina Es så försöker jag hålla hoppets fana högt. Du är en sann inspiratör och levnadskonstnär.Dom jag sagt tidigare är du av det rätta virket!

Svar: Tack, dina order värmer :) Magin kommer in i ditt liv - var så säker.. kram :)
Esmaralda

19 Lotta:

skriven

Vill tipsa om serien the Good Wife ifall du inte sett den, höjdpunkten av serier för min del! Gillar att se hur kvinnorna är så jättesmarta, samtidigt som jag retar mig på att jag beundrar dem för att de är så jäkla omänskligt duktiga... men men det är ju bara på TV- och innehåller dessutom kärleksrelationer som det slår gnistor om, oj oj!

Riktigt varma julhälsningar till dig och Mannabonne, den godingen! Du är viktig, tack för ännu ett år!!

Och om du ser, jag är orolig för min väninna som var här igår, kan du se henne frisk och lycklig framöver, eller är det mer än en övergående depression?

Svar: Har inte sett den och antecknar... det kan bli segt för din väninna men hon kommer ur det.. stor kram från mej & Mannabonne :)
Esmaralda

20 Anna:

skriven

Serien Vikings är mitt tips :) Du kanske redan har sett den eller så kanske det inte är din smak men jag gillade den iaf. Säsong 1 har ju nyss gått på tv.

Kramar från Anna!!

Svar: Tack för tipset.. lägger det på minnet.. kram :)
Esmaralda

21 vinter:

skriven

Låter som en utmärkt ide med seriemaraton och mys. Ska också satsa på ngt liknande här med ett gäng pocketböcker och gott tilltugg.
Chansar på att fråga igen om det är läge att satsa på en fling i väntan på mr right?

Svar: Javisst är det läge.. ha så mycket flingar du vill och orkar med... kram :)
Esmaralda

22 Lillan:

skriven

En riktigt GOD JUL !! Lugn och stillsam <3
Blir det någon förändring med mitt arbete nästa är?
Tack o Kram

Svar: Ja, jag tror det blir någon form av förändring..kram:)
Esmaralda

23 Birgitta:

skriven

Hej!

Här är de fullt ös som vanligt, städar o måste få lite mer ordning i köket efter renoveringen. På tal om snö här har de vräkt ner snö ligger 15cm nysnö så plogning på schemat.

Önskar alla en bra lördag gissar att dom flesta av oss har fullt upp, kram Birgitta

Svar: OOOO så underbart.. snö !! Skotta gärna iväg lite åt mitt håll.. kram :)
Esmaralda

24 Student:

skriven

Hej EZ! Klarar jag studierna nästa termin?

Svar: Ja, med rätt planering och om du går in för det så kommer det gå fint..kram :)
Esmaralda

25 Anna E:

skriven

Vad ser du om mamma och denna man?

26 Anonym:

skriven

God jul Es :)!
Ser det ut som jag och J kommer mötas inom kanske 3 månader :)))?
Kram

27 Jennie1:

skriven

Hej! Ser du om jag kommer att få en rolig nyårsafton? Längtar så efter att gå ut o ha lite roligt o träffa folk!!! Kram

Svar: Ja, det ser ut som om det blir en bra nyårsafton.. slappna av och bjud till och det blir riktigt bra..kram :)
Esmaralda

28 Mats:

skriven

Hej Es
en skitbra serie du inte får missa är Revolution
http://www.nbc.com/revolution/

och du ser du nån dam närma sej
kram

Svar: Jättebra.. tack för tipset... kan inte se om hon är nära.. men hon kommer... kram :)
Esmaralda

29 Klara:

skriven

Hej Es! Hur blir det mellan mig och P efter det som hände igår, kommer vi träffas? Kram Klara

30 Letar:

skriven

Hej!

Ett medium jag talade med säger att min mans biologiska farfar ännu lever.
Tror du vi kommer lyckas spåra honom innan har är borta för alltid? Hans farmor dog förra året om ville inte berätta ett ord om vem fadern var...

Svar: Det ser faktiskt svårt ut... chanserna till ett möte är inte stora, tyvärr..kram :)
Esmaralda

31 V:

skriven

Hej Ez ! Kommer jag träffa någon annan man och vart isåfall?`


Ps: God Jul :)

Svar: Du träffar en fin man och det ser ut att bli riktigt bra.. jag ser inte vart..kram :)
Esmaralda

32 Anonym:

skriven

På vilken bokstav börjar min tillkommandes namn?

33 Oxen :

skriven

Hej Es,

Hade såååå kul igår, tänker han på mig nu? :) är han rätt?
Känns som det händer massor i mitt liv nu.. :/
stor kram

Svar: Jodå, visst tänker han på dig... kram :)
Esmaralda

34 Moonshade:

skriven

Kära E, tror du han kommer höra av sig som han har sagt?
Jag har en känsla av att han vill men något som håller han tebax, stämmer det?
Finns det nån chans han skulle göra det?

35 Prince:

skriven

Har han K tänkt på mig, tyckte han något om mina medd?

36 Anonym:

skriven

Varför fick inte vi något tack från han när han var i vår hemtrakt? Lite konstigt..

37 Jobbs:

skriven

När kan se ett jobb för mig?

38 Ödets makt?:

skriven

Har jag något speciellt att se fram emot som väntar runt hörnet för mig?kram

39 G.H:

skriven

Vad mysigt det låter:) har lite svårt att riktigt fastna för serier, men gillar verkligen under the dome!

Jag har precis fått reda på att jag är gravid ! Känns så himla märkligt;) ... Kommer jag att kunna känna min 'normal' och som mig själv fast jag är på smällen? Jag vet lite märklig fråga, men att ha något som växer i en känna väldigt annorlunda.

Kram!

Svar: Jomen det är naturligt att det känns så i början... så småningom tar du till dig barnet i magen och du känner det annorlunda.. kram och lycka till.. :)
Esmaralda

40 Susan:

skriven

Låter bra....o jag lovar vänta lite innan operation dörrknackning blir aktuellt ;)

41 Hedwig:

skriven

Hej Esmaralda,

Jag såg att en annan här på blogget också tipsade om var du kan beställa Ginkgo, bra tipps jag tror (ifall du har missat mitt meddelande)dock att varumärket Zirkulin är billigast, kan beställas på meinpharmaversand.de (i Tyskland finns det faktiskt massor med bra, billiga naturläkemedel)
Jag köpte det i Tyskland, använder det också själv mot min huvudvärk och tror faktiskt att det hjälper lite grann.

Esmaralda, vad känner du kring mina hyresvärdar? Jag har fått problem med dem angående en liten soffa som står i källaren. Jag tycker att de är så omogna, opålitliga och taskiga och bara verkar vara ute efter hämnd pga att jag, med hjälp av hyresrättsföreningen, har lyckats med att kräva en lägre, rimligare hyra. Kan jag förvänta mig flera problem med dem? Hoppas att jag hittar en bra lägenhet snart...

42 Aladdin:

skriven

Hej

Hur ser han ut som skall fria till mig:)?
kram<3

43 CeCe:

skriven

Finns det något aktivt steg jag kan ta för att komma närmare mitt mål?
Du säger att jag ska behålla fokus, men det är inte så lätt när man bara sitter och väntar på att något ska hända som tar en åt rätt håll.
har svårt att se de mycket stora möjligheterna att nå målet som du sett, men inte tänker jag ge upp! Här har vi en envis våg som kämpar på! ;)

Och själv så kör jag på lite nostalgi här med Xena maraton!

44 Skorpan:

skriven

Ja Es, har du garderat dig då med tanke på kommande privata seanser? Du är ju ändå där uppe i tre veckor ;). Hoppas den ifrågavarande damen blev nöjd sen till slut?

Gällade gårdagens torp, jag tyckte mig se någon snett till vänster nedandör fönstret på andra våningen.. Livlig fantasi eller? Jo det har jag.

På min kryss blev jag tillfrågad av en man gällande en adress han skulle till. Var det bara adresse han var intresserad av, eller fanns det möjigtvis något annat intresse också? Ja det där med fantasi ;D...

Inhandlade blommor idag som jag tänkte göra en uppsättning av, åt mamma till efter julen. Får hoppas hon tycker om den.

G.H. grattis, det är en fantastisk känsla att kunna "bygga upp" en liten människa inom sig :).

Borde kanske göra nåt, men helst inte :/. Lättja torde vara mitt andra namn ;).

Kram Skorpan

Svar: Du har förmåga att " se" - inte alltid men det poppar upp ibland! Mannen var intresserad av dig. kram :)
Esmaralda

45 Tingeling:

skriven

Blir julen & nyår magiskt?

46 Lillis:

skriven

Blev min sons mobil stulen på stranden eller tappade han den tro? Kram

47 9:

skriven

Hej E.
Kommer det att hända mig någonting speciellt snart?
kram

48 Mirran730:

skriven

Hej Es!
I förrgår fick jag mejl ifrån en kille som fanns i mitt liv en kort stund. Har inte hört nåt ifrån honom på minst 2 år! Han frågade om jag har hittat mannen i mitt liv och skrev att han å hans flickvän separerat. Bara så där. Tyckte att det va underligt att han hörde av sig. Hade totalt glömt bort honom. Men samtidigt kul, för han e lika rubbad som mig i humor å allt. Men funderar på vad han egentligen vill? Vad ser du? Kram

Svar: Ser ut att ha varit en spontan händelse och nu när han var singel kom han att tänka på dig.. kram:)
Esmaralda

49 8:

skriven

kommer vi kyssas igen? jag är kär i honom lite:) han får mig att må så bra! Är han kär i mig? kram på dig!

50 Ellen:

skriven

Hejsan!
Kan du se i vilket sammanhang jag finner kärleken?
Önskar dig en God jul!

51 Skorpan:

skriven

Tack Es!

Yes, äntligen börjar min magkänsla komma fram :). O vem vet vad som hade hänt om jag gått dit till baren?! Nåja, det kan jag ju bara spekulerä i :D.

O nu ska här diskas! Har utrustat mig med ett glas rött ;D så kanske det går som en dans med diskandet i ljusens sken...

Kram Skorpan

52 kärleken:

skriven

Kommer kärleken snart? Är han nära nu? Jag börjar tro att det inte kommer någon.. :/

Svar: Klart kärleken kommer.. vänta får du se.. kram :)
Esmaralda

53 Boudica:

skriven

Es vad råder du nästa steg att bli?
Ska jag fortsätta öva upp självkänslan på honom?

Svar: Ja, om det känns rätt så är det också rätt.. kram:)
Esmaralda

54 Fiona:

skriven

Undrar om du kan se i vilken situation eller hur jag träffar min soulmate.

Kram

55 Lillis:

skriven

Blev mobilen stulen på stranden eller tappade min son den tro? Kram

56 Agnes:

skriven

Herregud...läser i bladet, att Åre Kommun sparade in på skolbarnens julbord...och när så kocken på en skola "trollade" med knäna" och fick till stånd ett julbord genom strikt planering av barnens mat under en vecka, så åkte en anställd från kommunen ut och beslagtog lax och några hinkar sill...för det var sagt att ungarna minsann inte skulle ha något julbord!
Lax och sill fick ett äldreboende glädja sig åt!

Hur tänker man då som vuxen? Och som anställd på Åre Kommun? För det kostade inget extra att planera in skolmaten, sill och lax var redan "betald" av den budget som var lagd...kallas det prestige, eller...psykbryt? Jag kallar det ren och skär jävelskap från en nisse som faktiskt blir avlönad av Åre kommuns skattebetalare....

Och hur tänker man när man tar det som redan är "betalt" av skolans budget, och ger "gratis" till ett äldreboende?

Hutlöst, sanslöst och vettlöst...vad för denne "duktige" tjänstman av kommunen? En plakett? Eller en lagerkrans?


Lte grann som min arbetsgivare...
Jag jobbar för ett stort bevakningsföretag. Detta är indelat i en mängd olika avdelningar. Och varje avdelning har sin egen chef, etc...nåväl...kan endast säga att det är stor skillnad på hur vi "på golvet" behandlas...vissa avdelningar får t ex julchoklad...jag har åsikter, och då "glömmer" chefen att köra ut en chokladask till mig...vuxet, eller hur? Hahaha!

Och företagets kunder tycker att bolaget är bra, aktieägarna gillar bolaget, då de får schysst utdelning, högre tjänstemän får bonus om de sparar in pengar på oss fotfolk...och det är vi på golvet som betalar med sämre ob och utebliven ledighet...

En gång i tiden pratade folk om "mitt" företag med både respekt och beundran...nu blir man näst intill utskrattad, när man talar om vad arbetsgivaren heter, och de undrar varför man är så korkad att man jobbar kvar hos ett företag som behandlar sina anställda med arrogans och avsmak...

För det är så det känns...och jag som då inte kan hålla käften stängd för orättvisor...tja...det enda en chef kan ta till , är det fega sättet...de bryr sig inte!

Har talat om för dem, att det är inte deras konkurrenter som kan stjälpa dem, utan förbannade och missnöjda medarbetare....djävlas tillräckligt med en anställd, och helt plötsligt så blir det väldigt kallt där på toppen...

Ha det bäst, alla, och kram!

P.S...julbordet till skolbarnen blev verklighet, tack vare att folk betalade extra för det...först betalar folk skatt till kommunen, kommunen missköter sin uppgift, och kommuninnevånarna får s a s betala en gång till...snygg jobbat, Åre kommun...

Svar: Hoppas du såg min kommentar nyss !!! Ibland tänker man så knasigt...klart att ungarna skulle ha sitt julbord ! och det skrämmer mig att det är människor vi ska ha tillit till som misshandlar sina förtroende å det grövsta ! Orättvisor är gruvligt och likaså att inte kunna erkänna ett feltänk. Och nu ikväll ska jag avnjuta en verklig delikatess choklad... och Mannabonne Glenn dreglar av glädje... stor kram :)
Esmaralda

57 Carolina:

skriven

Vart nånstans träffar jag min kärlek? Hoppas på svar även där kram

58 ESMARALDA:

skriven

AGNES... HERREGUD VILKEN ÖVERRASKNING.. både jag och Mannbonne Glenn slickar oss om munnen och skickar dig världens största julekram !!

59 Lillis:

skriven

Blev min sons mobil stulen på stranden eller tappade han den? Kram

Svar: Mycket talar för att det handlar om stöld.. kram:)
Esmaralda

60 G:

skriven

Hej ES!
Finns det chans att det blir D.E och jag?
Kram

61 T:

skriven

Hej Es!
Det är en tung period nu.. Fast blir festen av på onsdag, och sover M över?

62 Agnes:

skriven

Julekram tillbaka!
Och....
Ha det gott! :0)

Kram!

63 Nina:

skriven

Esmaralda ser du om det är något jobb eller sysselsättning på väg in i mitt liv? kram

64 Alina:

skriven

Hej ES!
När på året hittar jag den bestående kärleken?
stor kram

65 Lil:

skriven

Åh jul. Känns så avlägset, fast det är så nära. Jag bara skriver och skriver och när jag inte skriver så tänker jag på vad jag ska skriva. Ja nåt sånt. Kommer jag få ihop det till den 2:a?? Lite julledigt blir det ett par dar iaf :)

Apropå serier vill jag rekommendera Six feet under (om du inte sett) den tror jag du skulle gilla. Homeland är super och Californication är en skön feelgood serie.

Kram :)

Svar: Tack för tipset som jag suger åt mej.. kram :)
Esmaralda

66 Drömmaren:

skriven

Hej Es!
Har möt en fantastisk person på jobbet. Tror du att det kan bli vi? Vad tycker den personen om mig? Eller ska jag lägga ner det projektet med den personen? Känner mig så kluven...

Svar: Ta ett steg framåt i kontakten och känn av... kram :)
Esmaralda

67 Släkting:

skriven

Ser du om jag har släktingar här i Sverige kram

68 Tre önskningar?:

skriven

Hej Esmaralda:)

Kommer mina tre önskningar gå i uppfyllelse år 2014?
(Ett fast jobb + En flytt + livskamraten:)

kram & God jul<3

69 Helena Ir:

skriven

Esmaralda vad tror du om mina planer..
funderar alvarligt på att boka en resa och
dra från allt efter januari månad..
eller skulle det störa något av det jag
är inne i just nu??
Känner mig så till den milda grad
som en ickemänniska..

Kram

Svar: Boka en resa.. det gör dig gott med lite avkoppling och efter det tänker du klart.. kram :)
Esmaralda

70 Kärlek eller inte:

skriven

Hej!

Kan du se om jag träffar någon ny man nu när jag har fyllt 60 år. Eller är det kört att finna en ny man?.

Svar: Inte är det kört inte.. en ny man kommer med väldigt mycket kärlek och goa skratt.. kram :)
Esmaralda

71 Nattklubb :

skriven

Min mans dröm är att öppna en nattklubb ser du om vi kommer att göra detta, kommer vi att lyckas kram

72 Syskon:

skriven

Kommer min dotter att få något syskon tro? Om inte kommer hon att få kusiner från min sida snart stor kram ;)

73 Dinara:

skriven

"Downton Abbey", "New Girl", "Suit".
Jag vet inte än vart jag kommer vara på Nyår.
Vart ser du mig? Blir det nåt roligt?

74 Solsidan:

skriven

Kommer jag alltid bo kvar i Sverige eller flyttar jag utomlands så småningom?kram:0)

75 F.B:

skriven

Hur ser 2014 ut att bli för mig?
KRAM

Svar: En hel del bra ting kommer att hända..kram :)
Esmaralda

76 missi:

skriven

Hej! Jag har en konstig fråga :/ är min katt dräktig??? Hon hade en ppojkvän för ett tag sen och visade alla tecken på dräktighet. Enligt vår beräkning skulle hon få ungar slutet av december eller början på januari. Men de hennes mage växer inte trots att det är dags och konstigaste av allt, hon går runt och löper. Så jag är väldigt förvirrad är hon dräktig eller bara skendräktig som katter kan vara ibland???

Svar: Jag ser inte klart men det verkar vara en skendräktighet.. kram :)
Esmaralda

77 D:

skriven

Har någon av dem här killarna lagt märke till mig? Den ena är Z.H och den andra J.B.

Tack kram!

78 Tisa:

skriven

Blir julen bra?

79 Linda:

skriven

Hallå! :) Har bestämt mig för att utbilda mig och känner mig hur peppad som helst! Känner att jag är på rätt väg :) En liten undran.. Själsfrände? Har jag träffat på honom än?

Svar: Gud ja, så rätt med utbildning... mer tveksamt med själsfrände men det vet du snart..kram :)
Esmaralda

80 Anonym:

skriven

Varför tacka HAN oss när han car i våran stad? Alla andra städer fick ett tack och massa.

81 Jeanette:

skriven

Idag har jag varit shopaholic, till mig själv! Händer inte varje dag, men kul!

Skulle vilja resa, men jag vill inte själv. Har inte varit utomlands sedan 1978, när jag var till Rom med en kompis och hennes mamma.

Måste kännas bra att slippa telefonsamtal! Det regnar hos mig också :(

Trevlig helg önskar jag dig!

82 Esma:

skriven

När ser du mig lycklig på rätt jobb ?
kram

83 Mk:

skriven

Är den framtide kärleken från en annan stad? Tack på förhand

84 ???:):

skriven

Kommer jag alltid bo kvar i Sverige eller flyttar jag utomlands så småningom?kram:0)

85 Singel lady:

skriven

Är min nästa kärlek min soulmate eller blir det fler dejter för mig?

kram:)

86 HAN:

skriven

Hur ser HAN ut som skall fria till mig i framtiden?

kramar:)

87 Anonym:

skriven

Kommer jag och mitt ex ses innan nyår (av en slump)? vad kommer hända om vi ses..

88 Larsson:

skriven

Hej Esmeralda,
Jag och min man undrar kommer vi att flytta till hus och i så fall när och var?

89 Jenny:

skriven

Hej, Jag undrar om jag och min fd sambo hittar tillbaka till varandra?

90 Jenny:

skriven

Hej, Jag undrar om jag och min fd sambo hittar tillbaka till varandra?

91 Anonym:

skriven

Hej, Jag undrar om jag och min fd sambo hittar tillbaka till varandra?

92 sari:

skriven

Hej Esmaralda

Vi har gått genom massa skit ,min man o jag. Får bara konstigt känsla,,, kan jag lita på att ha är uppriktig o
sann mot mig?>Jag har en konstig känsla bara,nåt som inte stämmer,,Jag vill att vi får det bra
mvh sari

93 Napan:

skriven

Hej Esmaralda!
Mannen som finns i mitt hjärta, hur känner han inför att lösa allt och fortsätta vår resa tillsammans döljer han något för mig?
Mvh Napan

94 Mikaela:

skriven

Hejsan! ser du hur min framtid kan bli med min pojkvän. Jag har flyttat lång väg från min familj å vänner, för att vara med han i lappland, men han är en så orolig själ. kommer vi att få det bra tillsammans få barn? eller är det bäst att flytta härifrån.. skulle bli jätteglad för hjälpen. ;) Mvh Mikaela


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: