Latedagarna

Go´morgon mina vänner..... då är julaftonen till ända och bara latedagar  återstår !!
 
Och själva julafton var en mysig tillställning... men aningen folktom eftersom  ett  antal låg sjuka hemma .
 
Som sig bör blev det julbord som åts länge  å grundligt... därpå vidtog dansen kring kranen..  lika grundligt och avslutades med långsdans... så klart KalleAnka... och så kom tomten.... 
 
Mina julklappar gick inte av för hackor... goa tossor till fötterna,  ny mobil telefon, fina örhängen, böcker och så ett dussin vackra  bestick av mamma.
 
Mannabonne Glen fick snabbt grepp om det här att öppna klappar.
// Innan vi for till Lund tog sig mina söner en lur på soffan... //
 
Och nu är det juldagen... har nyss vaknat, med halsont och rinnig näsa.... men eftersom jag vägrar bli sjuk så är jag alltså inte sjuk..bara lite mindre pigg .
 
Först ska jag hålla en seans  och sen går  startskottet för  serietittandet på TV. Det blir under the the doom till att börja med... sen tror jag att jag fastnad för 24.. vad tror ni om den ?
 
Ha det nu riktigt bra och njut av jul & ledighet
kram
Esmaralda
 
1 Dinara:

skriven

God fortsättning, Esmeralda!

Svar: Detsamma till dig & stor kram :)
Esmaralda

2 N:

skriven

Hej ES!
Kommer det bli han och jag igen? Även om det blir för ett tag i livet! Kommer han vilja tillbaka till mig?
Kram

3 Nytt härligt år!!:

skriven

God fortsättning fina E! Kommer det att hända något inom kärlekslivet snart? Tycker Mats något? Kram

4 Margaretha:

skriven

Hej Esmaralda!
Vad tråkigt att du vaknat idag och känner dig mindre pigg. Har också varit förkyld några dagar men är på bättringsvägen och det känns skönt att det nu är några lata dagar framför oss.
Fick igår ett sms från en man som ligger mig varmt om hjärtat. Vad känner han för mig?
Kram Margaretha

5 Förväntan eller inte:

skriven

Hej!
Kan du se om det händer några positiva saker för mig eller mina barn med familjer nästa år?
Vill bara veta det positiva.

Svar: Javisst händer det positivt.. en hel del.. så håll ögonen öppna och ta aktivt emot det som kommer.. kram :)
Esmaralda

6 Åsa:

skriven

Hej och god fortsättning!
Längtar så det gör ont...
Blir det ett riktigt förhållande snart?
Dessa helger gör att jag känner mig ensam.
Kram

7 Helena Ir:

skriven

Trevligt att få se dina pojkar tillsammans :)
Vad tyckte "äldsta sonen om din julklapp,
som du fraktade hem från din Hong Kong resa?

Eftersom du nu mår mindre bra,så hoppas
jag att du snart mår helt bra :)

Esmaralda,är det för tidigt att se om mitt
välmående nästa år? Blir det bättre?
Går det i rätt riktning?

Kram tillbaka

Svar: Jodå, han tyckte det var full pott och skrattade gott.. han kommer att ta med vapen-paraplyet till förläggningen:) Jag tror att det blir en del bra för dig under året som kommer... i det lilla till att börja med.. kram :)
Esmaralda

8 sheri:

skriven

var möter jag min kommande kärlek/flört?

9 Skorpan:

skriven

Jo Es, 24 är bra :). Om du nu talar om den med Kiefer Sutherland (Jack Bauer) i huvudrollen? En serie som jag följde med en gång i tiden... Nu följer jag ingen serie, ser bara romantiska filmer, suck, o drömmer mig bort från vardagen ;D.

Julafton gick som den brukar, mat, dricka, julklappar, pussel o spel o samvaro. Idag kör vi på nytt. Jag är verkligen skapt för att bli uppassad hahhaa.

Attraktionen du talade om, det var väl knappast han jag träffade häromdagen? Nej nej... Det handlade nog om nåt helt annat.

Ha det gott i den sköna soffan!

Kram Skorpan

Svar: Ja, herregud.. vem är inte skapt för att bli uppassad :) "skratt" och det ser inte ut att vara han du mötte häromdagen ... kram och fortsätt mys :)
Esmaralda

10 Jenny:

skriven

Krya på dig. Jag önskar du skulle kunna svara om jag och mitt ex blir tillsammans igen?

11 Carina ST:

skriven

Två fina söner. Njut nu av avkoppling och serierna, så går kanske snuvan över. Krya på dig!

En mysig jul hade vi också hos min syster. Under kvällen berättade jag för yngsta dottern att nu ska vi planera för att skaffa katt. Hon brast i gråt, glädjetårar. Under flera år har det stått högst upp på hennes önskelista: En levande katt! Alltså till skillnad från en gosedjurskatt...Men nu hade hon gett upp hoppet och skrev inte upp det i år. Det sista hon pratade om innan hon somnade igår kväll var olika tankar kring den kommande katten. Och jag ser fram emot den nästan lika mycket som hon.
Hoppas att vi snart finner vår katt. Vi känner ingen som vi skulle kunna köpa katt av. Mer än raskatter och de är alldeles för dyra att köpa. Jag kollar annonser och hoppas att den snart dyker upp.
Ha en fin dag alla.
Kram, Carina ST

Svar: Vad roligt att dottern blev så glad ! Och inte behöver det vara en raskatt inte... en alldeles vanlig bondkatt kommer bli hur bra som helst...fortsätt kolla annonser eller sätt in en annons själv på Blocket.. ni kommer hitta bästa kattungen... men se till att få en unge.. då präglar ni den själva.. kram:)
Esmaralda

12 Yvonne:

skriven

24 är en serie som jag verkligen såg fram mot varje avsnitt när den gick på tv.

Svar: Låter bra... har börjat med Under kupolen och sen blir det 24!! Kram :)
Esmaralda

13 Jenny:

skriven

Godmorgon, tråkigt när man inte är på topp.Jag vägrar också bli sjuk, går hellre på halvfart än stannar hemma :) Det känns fortfarande ovisst men en del saker runt omkring mig, jag har styrt till det men gillar det lite ändå. Hur kommer det att sluta ?
Kram J

14 Susan :

skriven

Ja, idag blir det inte mycket gjort...soffan e nog min bästis idag ;)
Någon romantisk film o lite dagdrömmeri om att själv va huvudpersonen i ett romantiskt äventyr...drömma e halva nöjet..i väntan på det verkliga :)

Kramiz

Svar: Härligt, härligt... kram :)
Esmaralda

15 Tjejen sen 13 år tillbaka:

skriven

Hur ser mina svärföräldrar på mig ?

God förutsättning på julen kram

Svar: Det verkar som om de ser på dig med positiva ögon..kram:)
Esmaralda

16 Hon:

skriven

Hej Es,
Du verkar haft en underbar jul. Alltså, Manna Bonne Glenn är ju för go' :) undrar om du fått mitt mail? :/
Kram

Svar: OM en liten stund ska jag öppna mailen.. som samlats på hög.. kram :)
Esmaralda

17 Emilia:

skriven

God jul på dig!:)
Ser du om jag kommer börja jobba i en annan butik dvs byta till någon inne i stan?så fall,kommer jag träffa båda gamla och nya kollegor där?

Svar: Ja jag ser att det blir ett arbetsbyte för dig och det blir bra.. kram:)
Esmaralda

18 Klara:

skriven

Hej Es! Jag fattar inte riktigt...vill han eller vill han inte? Kram Klara

19 Adad:

skriven

Hej esmeralda
Tror du att mötet med min soulmate kan ske under det nya året? Eller dröjer det längre?

20 Adad:

skriven

Hej esmeralda
Tror du att mötet med min soulmate kan ske under det nya året? Eller dröjer det längre?

Svar: Chansen finns att det sker under nya året.. kram :)
Esmaralda

21 Adad:

skriven

Hej esmeralda
Tror du att mötet med min soulmate kan ske under det nya året? Eller dröjer det längre?

22 S:

skriven

Hej möter jag den stora kärleken till sommaren tror du?

23 Moonshade:

skriven

Har han tänkt på mig under julledighetena, och kommer han höra av sig som han sa?
Känns som han ville men något som håller han tebax, stämmer det?
Finns det nån chans att han gör det?

24 Yvonne:

skriven

Hej!

Det känns som om min ena svärdotter inte gillar mig nu vilket jag vet att hon gjort tidigare. Deras förhållande är inte så bra, är det därför?. Vi hade en fin jul här hos mig där även en av mina andra söner och deras barn var med. Försöker köpa fina julklappar och så rättvist som möjligt, tycker också det är kul att köpa till dem men jag känner något konstigt agg från henne. Har jag rätt?

Svar: De har problem i relationen och du får en släng av sleven men inom sig tycker hon väldigt mycket om dig. Sätt fokus på det positiva...kram :)
Esmaralda

25 9:

skriven

Hoppas du får en skön dag och snart blir piggare!
Händer det snart mig någonting specielt, inom kärlek?
Kramar

Svar: tackar och ja,något är på väg..kram:)
Esmaralda

26 original Nelly:

skriven

Du kan absolut inte gå fel med 24...men se till att du ger det en chans...tog men lite tid att komma in i det efter det var nästan beroende.

Hos oss är det Jul idag, god jul och stor kram på er alla!!

Jobbar men det är ganska lungt, kollar igenom gamla seanser under lunchen...det är faktiskt en hel del som hänt utan att man tänkt på det men som man märker nu när man läser ridigare seanser...självklart återstår att se om kärleken slår in inom närmsta två åren..då mina vänner kommer ni vara bland dom första som får veta det :)

Kram


Svar: Ja, alla säger att 24 är gravt beroendeframkallande :) Jag håller tummarna att kärleken kommer så snabbt som möjligt... kram :)
Esmaralda

27 E:

skriven

Hej Esmaralda!
Kommer jag få honom tillbaka?
Kram

28 CeCe:

skriven

Es finns det något aktivt jag kan göra för att komma närmare mitt mål? Har tröttnat på att sitta och vänta på att tillfällen ska komma min väg. Du har flera gånger sagt att jag har mycket god chans att nå mitt mål och att jag ska ha fokus, men jag är så otålig! vill ju göra något för att komma frammåt när det gäller målet istället för att sitta och vänta. Men jag är envis och kämpar på även om jag ibland har riktig motvind.

29 zaralie:

skriven

Igår fick ja den finsate julklapp ja kunnat få <3 Mitt ex som ja fortfarande älskar skickade en låt när han spelar oo sjunger... *bara om min älskade väntar* blev rörd till tårar. Sen pratade vi länge i telefon, vi älskar varandra massor fortfarande... kan du se om de blir en fortsättnig mellan oss ? kommer vi lyckas? lr finns det någon annan som väntar på mig? och hur lång tid ska ja vänta? God fortsättning till dig o vovven!
Kram

Svar: Chansen är god.. kram och fortsätt njut av julen.. det gör jag o Mannabonne Glenn :)
Esmaralda

30 Dalarna:

skriven

Kommer kärleken att segla in i mitt liv snart? Kram

Svar: Den kommer, den kommer... ha tålamod.. kram :)
Esmaralda

31 Anonym:

skriven

Vad tyckte K om videon han såg på mig ?

32 Jeanette:

skriven

God fortsättning på julen!

Jag har en envis hosta som inte vill lämna mig, är inne snart på 3:e veckan, jobbigt att hosta nätterna igenom. I övrigt är det superbra!

Krya på dig!
Kram

Svar: usch så trist med hostan.. mitt barnbarn har precis detsamma... kram och fortsätt mys..:)
Esmaralda

33 G.....G:

skriven

Hej Es :)))
Snälla kan du se hur det blir mellan mig och han? Kommer han kontakta mig igen?

34 Sheri:

skriven

Hej Es
möter jag den stora kärleken till sommaren tror du?

Svar: Jag ser inte detta klart.. kram :)
Esmaralda

35 Anonym:

skriven

Ser du ett jobb för mig snart om 2-3 månader

36 Hoss:

skriven

Hej jag undrar hur man ska tolka ditt svar om du innan sagt att man kommer ha åtminstonde ett förhållande/flört om inte fler innan mötet med den stora kärleken och sen efter ett tag får man svar på samma fråga att mötet kan ske under det nya året. Men man har inte haft nån flört eller förhållande , kan sånt ändras eftersom det är "småsaker" påväg till det stora ( alltså mötet med soulmaten)?

Kramar:)

Svar: Ja, det kan bli hur som helst.. det kan bli flirt med någon annan först.. detta ser jag inte klart.. kram:)
Esmaralda

37 Undran:

skriven

Hej ES!
Kommer han tillbaka till mig?

38 Maria:

skriven

Hej!
Låter som ni haft en fin julafton:) vi oxå med stoj o stim, god julmat o klappar:-) julotta hann vi oxå med jag, dottern o morfar:) funderar på att byta jobb nästa år.. Kan du se ngt trevligt jobb? Sen har jag förhoppningar om en man jag nyss träffat... vad kan det bli av det, tro?
Ha det så mysigt i soffan, här blir det oxå filmmys o praliner;)
Krya på dej! Kram ❤

Svar: Ja, nästa år känns som ett bra år för arbetsbyte.. fortsätt mys.. det gör jag.. kram :)
Esmaralda

39 Helena Ir:

skriven

Vad kul att han ska ta med den till förläggningen,,
de andra killarna kommer nog gilla den också :)

Ja,det kanske börjar med små steg :)
Det gäller att inte bli chockad..ha ha

Kram :)

Svar: Just precis :) Kram:)
Esmaralda

40 Ne:

skriven

Hej Esmaralda!
Är det värt för mig att vänta på honom?

41 Le:

skriven

Hej ES!
Kommer kärleken under nästa år? Kan du se något? Jag längtar så!
Kram

42 F.:

skriven

Hej Fina Es:)

När&var möter jag min tillkommande?
kramiz<3

43 Jossan:

skriven

Vart träffar jag min nästa flirt? Kommer flirten bli kärlek och ett förhållande?

44 En tjej :

skriven

I måndags fråga jag killen jag träffa i somras namn på Facebook och det smärtade så i bröstet.. Igår skickade han god jul sms till mig med det kändes inte utan jag blev glad att han skickade till mig. Inatt grät jag i min dröm varför? Tänker han på mig ibland?

45 Dayanna:

skriven

Hej jag älskar en kille men allting känns komplicerad mellan oss. Kan du se om han kommer att kontakta mig igen?

Tack i förväg

Svar: Det ser inte ut som om det blir något seriöst mellan er.. kram :)
Esmaralda

46 Daniella:

skriven

Hej
Hur ser det ut för mig nästa år?
kram

47 God fortsättning allihoppa:):

skriven

Kära Esmaralda<3
Har den stora kärleken hittat hit till min stad ännu,eller har han gått vilse hihi

48 Tisa:

skriven

Den här kvällen känns hittills skit. Väldigt skit! Ensam på juldagskvällen. Inte vad jag hade planerat. Dyker någon upp?

kram och god jul esmaralda!

49 Tjejen som skrev dagbok:

skriven

Hej es! Idag har jag rensat ut lite saker i mitt rum och hittade en gammal dagbok.
När jag började läsa så står det massor om någon Elinor, vilket jag inte kommer ihåg att jag känner. Tydligen så har Elinor pratat och övervakat mig ett antal gånger. Vem är Elinor? Är hon något som jag hittade på som barn typ en låtsasvärld eller en ande?

Snälla snälla, om du ser de här kan du svara? Tack :)

Och god jul i efterskott ! (Kan man säga så haha?kr

50 Susan :

skriven

Känns som att jag inte e ensam om att undra när kärleken kommer...känns lite extra ensamt när det e storhelg, men det där "snart" borde va dax nu....;)

Svar: Ja, klart att det är extra känsligt när det är storhelg men du ska veta att tvåsamheten kommer och på bästa sätt.. kram:)
Esmaralda

51 Tjejen som skrv dagbok:

skriven

Hahahah de var ett missförstånd, nu när jag läser om så ser jag att jag uppfattade allt fel! Förlåt för besväret och ha en bra fortsättning :)

52 Boudica:

skriven

God Jul lite i efterskott ES!
Jag gör som många andra här å frågar om du ser hur mitt 2014 blir? Nånting i Kärlek kanske? Eller nå annat trevligt hoppas jag ju på :)

Svar: En hel del trevligt sker och det verkar bli en bra resa.. kram :)
Esmaralda

53 ???:

skriven

Vad säger tecknet om kärleken nästa år Es?
kram:)

54 Emma:

skriven

Händer det något speciellt roligt under 2014 för mig:)?

55 Skorpan:

skriven

Tack Es för svaret!

Gudskelov att det inte var han :/..

Skinkfyllda kramar :)

56 Skorpan:

skriven

Tack Es för svaret!

Gudskelov att det inte var han :/..

Skinkfyllda kramar :)

57 Operation :

skriven

Hur kommer mammas operation gå ? Kommer det bli bättre så hon kan börja jobba igen på sitt jobb el kommer hon bli sjukskriven längre

58 Insta:

skriven

Vad tyckte K om videon han såg på mig?! Ett gott skratt kanske?

59 Fjärilen:

skriven

Hej Fina Es:)

När&var möter jag min tillkommande?
kramiz<3

60 Undrar:

skriven

Var och hälsa på min fars grav idag, ser du om han var där hos oss då, grattis på födelsedagen pappa i himlen kram

61 68:an:

skriven

Härliga söner du har :) Nu Es, är det kaos i mitt liv igen. Ja, jag ska inte ha med karlar att göra över huvudtaget.. Min fling jag hade, gick helt fel.. Vi tolkar varandra helt fel.. Jag skulle så gärna vilja vara vän med denne man.. men det känns som att han inte vill det.. Vill han att jag håller mig undan eller vill han va vänner.. Haha.. ja jösses amalia.. Ha en fortsatt härlig julhelg alla.. Kram

62 2014:

skriven

Ser du om 2014 har några härliga överraskaningar ;) kram

63 natali:

skriven

Bästa Esmeralda!!! här kommer en fråga till dig: jag träffade en man på mitt nya jobb som jag aldrig kan glömma, han sätter djupa känslor i mitt hjärta och i min själ, det jag undrar är om han verkligen tyckte om mig och om han någonsin tänker på mig, som jag gör på honom? Allt gott önskar jag dig, hoppas att du vill ge mig ett svar

64 kattips:

skriven

Carina ST som söker katt! Det finns (tyvärr) massor av hemlösa katter att ta hand om, även kattungar. Leta efter föreningar som omplacerar katter, t ex djurskyddet. De flesta föreningar är väldigt måna om att rätt katt paras ihop med rätt människa, så chansen är stor att ni då får hem en katt som trivs hos er och som ni trivs med.


65 Kicki:

skriven

Hej E. Är jag dum om jag lånar henne pengarna? Får jag tillbaka dem sen?
kram

66 blä också:

skriven

Hur får vet jag om mina tankar/känslor träffar mottagaren. Kan jag vara säker på att dom kommer fram som dom ska ???

Konstig fråga, ja jag vet att den är lite rolig, men det är ju du med käre Es ;)

67 Martina:

skriven

Skrev igår utan respons, gör ett nytt försök idag och hoppas på bättre tur :) är övertygad om att jag hittat den rätte, problemet är att han inte klarar av att släppa taget om sitt ex som han har barn med. Han säger att han inte älskar henne, att de bara bråkar och att han ska göra slut för att vara med mig. Och jag tror honom. Men när? Ser du om det någonsin kommer bli vi? Jag orkar snart inte mer :,(

68 sari:

skriven

Hej Ezmaralda

Vi har gått genom massa skit ,min man o jag. Får bara konstigt känsla,,, kan jag lita att ha är uppriktig o
sann mot mig?Jag vill att vi får det bra
mvh sari


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: