SAMTALET !!

-        Om man skulle ha en gran i jul. Kanske.

-        En gång fick jag ett dussin bestick i julklapp.

-        Va bra

-        Herregud, jag var NIO år.

-        Eller till fjällen kanske? Åre eller Sälen eller dit alla andra åker.

-        Alla ?

-        Ja   ungefär.  SJUNGER du ?

-        Mmmmmm

-        Sjunger du GAMLE SVARTEN ? Är du hög eller nåt ?

-       Jag är INTE bög. Det tror jag inte.

-        Skärp dig för helvete. Nu ska jag sätta ut ängeln i trädgården

-         Ängern? 

-        Den  lyser fast tre lampor i den är sönder så nu ser det ut  som om den har en lampa uppkörd i röven. Det är liksom bara den delen som lyser.

-        Ohyggligt. En änger  med självlysande röv.

 // pälsänger...//

-        Naaa, kanske inte så vackert men upp ska den. Man måste klättra högt för den ska liksom sväva

-        Ska du göra julskinka ?

-        Vad då GÖRA ?

-        Koka eller va fan man gör

-        Jag köper alltid skinka.  Charken på Konsum.

-        I somliga länder har man lamm. Julelamm. Det är nåt religiöst

-        I Kina är det väl mest ris ändå.

-        Dom ovanför Skåne har inte brunkål

-        Stackars jävlar! Varför det ?

-        Den är väl inte uppfunnen där

-        Det är ju i alla fall rätt äckligt

-        Vaddå?

 

-        Brunkål.  Man kunde få en hund istället

-        Istället för lamm då ? Och brunkål ? Din störde  jävel

-        I julklapp menar jag

-        Har du nån Jesus ?

-        Vad då har ?

-        Han som ligger i höet.. bebisen.. dom har åsnor och sånt också och en kamel.  Motellet var fullbokat eller så och  födseln fick bli i ladugården.

-        No way ?

-        Inte så hygieniskt

 

-        På slavskeppen var det ohygieniskt som bara helvete

-        Man skulle ha en slav

-        Amen du..

-        En svart jävla slav, he he he

-        Din dumme jävel, jag är från Eritrea

-        Det tänker man inte på. Är du inte rätt blek för  att vara neger ?

-        Vi är såna i vår familj

-        Familjer är mest skit

-       Radon, jag måste komma ihågoch köpa Radon.

- Du har ju en telefon. Fan vad störd du är.

-        Man kan låta adoptera bort sig

-        Vem fan skulle  adoptera dig ?

-        Man skulle till Paris och fira jul

.       -  Jag skulle gärna till Borlänge men jag känner ingen där

   

 

 

Och så vidare… i ungefär en halvtimme till !! Ett slags julsamtal på telefon som spelades in på en gammal  bandspelare på 70 talet.  Totalt förvirrat och helknäppt samtal. Bandet är mitt men jag kan  inte för allt smör i Småland minnas VEM det var som pratade…

Kram på er

 
1 Carina:

skriven

Är kärleken på väg in i mitt ensamma liv snart? Hoppas och önskar det. Kram

2 Im:

skriven

Hej Es! Varför vill inte min sonhustru att jag ska besöka dom?

kram

3 M:

skriven

Haha, skulle kunna varit min kompis som talade, bra sparat!

4 kattflickan:

skriven

Hej E,
För ett tag sen trodde du att kärleken var nära - jag skulle vara beredd... är det närmare nu? :-)
Kramar!

5 M:

skriven

Es, kan jag vänta mig någon överaskning/kul Jul/Nyår i år? /M

6 Jossan:

skriven

Regnet öser ner längst ner i Skåne.. Riktigt tråkväder!
Nu är jag helt slut! Jag har absolut ingen ork kvar! Idag har vi sista lektionen på denna terminen. Wihoo lov!! Eller nej vi har 3 tentor över julen helt underbart! Jag är slutkörd och jag orkar inte..

Vad kommer hända för positivt under 2014 för mig?

Svar: Det känns inte så.. men om du vill så orkar du.... kram :)
Esmaralda

7 Anonym:

skriven

Hej Ez! Vart kommer jag träffa min stora kärlek? och vad jobbar han med? Kramar!

8 Carina:

skriven

Ett skratt på morgonen och det tackar jag för

9 Ingen:

skriven

Ha ha ha ha, det här kallar jag humor.
Jag skulle vilja höra hela bandet

10 Camilla S:

skriven

Skrattade så jag satte kaffet i halsen. Kram på er alla.

Svar: Trodde jag var så gott som ensam om den här sortens knashumor !! Kramar :)
Esmaralda

11 anonym idag:

skriven

GodmorgoN! löjlig fråga kanske men tycker han om mig? kommer det hända nått mer innan han åker mellan oss?:)

Svar: Han tycker om dig men HUR mycket och på vilket sätt kan jag inte se.. ta det som det kommer.. kram :)
Esmaralda

12 Ninja:

skriven

Hej E.
Hur kommer det gå för mig på killfronten framöver?
Kram

Svar: Bara bra. Det ser ut som om de störa besvikelserna ligger bakom dig nu..kram :)
Esmaralda

13 Fundersam:

skriven

Hej Esmeralda! Kommer hon och jag att träffas innan nyår? Kram

14 Yvonne:

skriven

DETTA ÄR TILL AGNES!!!

Käre vän, jag vill bara ge dig en stor Julkram!

Hur jobbigt du än har det och haft det den sista tiden, så orkar du ge fina ord och bry dig om andra
människor här på bloggen. Du är en fantastisk människa och jag vill ge dig en STOR styrkekram!

Känn att jag är med dig och tänker på dig!

Kram. Yvonne.

15 carina:

skriven

Vilken härlig humor, fick mig ett gott skratt.

Hoppas ni hade en härlig kväll igår du och din syster.
Själv var jag på ett yogapass och det behövde jag verkligen då jag börjar känna mig lite stressad inför min resa till Indien nästa vecka. Stressar alltid upp mig inför mina resor, vet inte varför.

Kram
Carina F

Svar: Tack.. vi hade det SÅ mysigt.. lite foton kommer ikväll här på bloggen.. och du behöver inte stressa inför resan.. det kommer gå så bra... och hamnar du situationer så reder du ut dem utan problem... tänk så kul med Indien.. hoppas du har av dig emellanåt hit och berättar för oss andra.. kram :)
Esmaralda

16 Miltons mamma:

skriven

Hej där i ett snötomt Sverige.. Ja ok snötomt är det här. :)
Ja det där var ett skumt och skojsigt samtal. Rökt på kanske ;) Hihihi

Nu börjar det dra ihop sig för förhandling i TR. Motpartern har INTE följt vad som sades och vad vi kom överens om. Förra veckan mejlade jag advokaten o frågade om hon kunde höra av sig till hans advokat för att påminna att han måste meddela mig MINST två veckor i förväg innan han kommer hit . För jag visste att om jag sa något så skulle han explodera. Och i söndags sa jag det till honom och han 'went off' och var extremt otrevlig. Jag ville vara schysst men ja jag slängde på luren i örat på honom. Efter det fick jag 3 salta mindre trevliga mejl.

Jag har gjort ALLT rätt. På ca 330 dagar har han hört av sig ca 1700 ggr. Helt sjukt.

Nu undrar jag om TR kommer genomskåda honom och faktiskt UPPMÄRKSAMMA hans grejer och att jag skött mig och mer där till.
Jag har frågat EN ggn på 15 mån om det går bra att byta samtals dag då Milton åkt in akut på sjukhus på fredagen och på söndagen (samtalsdag) skulle jag hälsa på honomoch ev ta hem honom.Behöver jag påpeka att karlen var grymt elak, båda gångerna. (Andra ggn var när Milton somnade in)

Hoppas att du uppfattade frågan mitt i allt. Känner mig så oerhört maktlös!!!!

Kjam på dig.

17 M.L:

skriven

Hej Ez! Har två tentor i januari ser jag ut att klara av att fixa både trots kort tid emellan?

18 Hi:

skriven

Es, tänker han på mig med? Har han känslor som jag?
Kram

19 P:

skriven

Tack för ditt tidigare svar!
Allt löste sig så fick bli den finare julklappen att ge bort och det dagen efter vad som kommer bli en annorlunda julgåva till ytterligare andra. Så nu är jag glad, vad som än händer i övrigt eller som inte händer alls så blir detta en underbar jul i alla fall :-) kanske är det själviskt att känna sådan glädje över att kunna ge fina gåvor till andra denna jul. Men den här glädjen kommer räcka året ut och långt in på nästa med. Tack!

Svar: Vad roligt !! Jag är som du precis... tycker det är så roligt när man kan ge bort något fint.. kram :)
Esmaralda

20 Frida:

skriven

Haha, va sjukt, helt osammanhängande, det låter ju lite som att ni har rökt på faktiskt.

Var är kärleken Es! Det här går ju inte längre!

Kram

Svar: Nåja, det var INTE min röst...den skulle jag känna igen... kärleken kommer.. det är en dålig tröst kanske.. men den kommer...även om du måste vänta en tid till.. kram :)
Esmaralda

21 Helena Ir:

skriven

Hoppas ni hade det trevligt du och
din syster igår kväll..Mysigt!
Lite ont i huvudet efter all glöggen,kanske:)

Jag vill adoptera bort mig :)
Om någon vill ha mig..

Kärleken ger jag inte så mycket för..
Men fler vänner vill jag ha..
Kanske man kan önska sig en i julklapp?

Idag ska jag baka mina rispiroger(finskt bröd)
Och igår fixade dottern pepparkakshuset..
Lite julstämning..och givetvis apelsinen m
nejlikor..det blir jul även här :)

Besöket igår var bra! Något säger mig
att en del av mina problem beror på
PSTD..men det är än så länge min gissning..
Men den gissningen känns väldigt trovärdig..

Kram och trevlig tisdag..:)

Svar: Ja tack.. det var en alldeles underbar kväll och vi tjattrade i ett :) Liiiiite tungt känns det i skallen idag.. men i kväll ska jag hem till min mamma o fortsätta festen.. vi ska lägga in sill.. se en film.. jag sover över och i morgon blir det Väla Stormarknad hela dagen och handla de sista klapparna... låter spännande med rispiroger ! Har jag aldrig hört talas om innan ! Jag håller med - din gissning kan nog bära! Kram :)
Esmaralda

22 V:

skriven

Snälla ezmeralda ..Kommer jag bli känd snart och när isåfall, ålder??

23 V:

skriven

Snälla ezmeralda ..Kommer jag bli känd snart och när isåfall, ålder??

24 Rebecca:

skriven

För några veckor sedan sa han att han älskade mig, att han var kär i mig, han pratade till och med om att han ville bo med mig. Nu helt plötsligt så har han börjat säga att han gillar mig istället för älska och igår sa han att han bara vill vara kompis så länge. ursäkta språket men vad fan hände??? Jag känner mig lurad och besviken. Trodde det var besvarad kärlek

Svar: Ja, det VAR det också.. en liten tid.. men hans känslor förändrades snabbt och han är osäker på hur han ska hantera detta. Klart du känner dig både lurad och besviken. Kram :)
Esmaralda

25 Skorpan:

skriven

Ja det var osammanhängande det där :). Lite som min cv sades vara en gång...

Helena Ir, Karelska piroger, jo dom är goda, helst med smör på sedan mmm...

Febecca, känner igen mig i det du skriver. Snuvad på konfekten känner man sig minsann i den situationen. Lovar, du kommer över det men f*n så det känns :/.

Förstår att ni hade en underbar kväll igår Es! Vad är väl bättre än att få tjattra i timmar med nån som man tycker om!?

Satte mig ner med en anatomibok igår, ingår i inträdesförhör alltså. resultatet, jag började nicka till o sen satt jag mest o blundade o försökte läsa :O.

Es, ser du mig komma in på nån skola till hösten? Hur ska jag göra för att hålla mig vaken? Jag satt o läste, låg inte, för den boken skulle lämna mycket fula spår i trynet om jag råkade somna med den i sängen ;D.

Kram på er!

26 Helena Ir:

skriven

Ja visst låter det konstigt med rispiroger :)
Tror de som säljs i affärerna kallas för
karelska piroger..mina gör jag på vetemjöl..
lite mer barnvänliga..och givetvis MYCKET godare!

Så idag blir det snaps till sillen !? :)
Energi för flera tycks du även ha..
Ha det gott med din mamma!

Kram :)

27 Therese:

skriven

Till Miltons mamma.
Det låter så jobbigt det du beskriver och jag blev berörd. Förstår att du är arg och frustrerad och ledsen och att situationen tär på dig. Skulle vilja ge dig extra styrka. Kram

28 Undrar:

skriven

Har A slutat tänka på mig?
Kram

Svar: Inte helt.. men det går åt det hållet.. kram :)
Esmaralda

29 Anna E:

skriven

Hur ska jag få mamma att träffa en man? Vad ser du hos männen som jag kontaktat på sidan?

30 Fallin:

skriven

Tyckte Han något spec om mig? Attraktiv , söt, fint leende eller något! Känns som han skratta nör ja skrattade. Haha tack

31 Rebecca:

skriven

tack för svaret. nej han hanterar det verkligen inte på ett bra sätt. och jag som trodde han var den rätte eftersom du såg, någon månad innan vi träffades, att jag snart skulle träffa min rätta och att han var riktigt nära :( usch för kärlek vid såna här tillfällen

Svar: Då är det någon annan och som förhoppningsvis kommer snart.. kram :)
Esmaralda

32 Lollo:

skriven

Hahahaha du måste fått ett skrattanfall när du lyssnat på bandet:)
Vad roligt att du spelat in ett minne från din tid & när du bara var 9 år.
Önskar jag hade videos från min barndom,älskade den tiden & ser tillbaka med ett leende<3
fast jag har massa photon som minnen ändå:)

ps: Ser du något nytt inom kärleken för mig:)
kram:)

33 Em:

skriven

Kommer han nägonsin höra av sig?vrf säger han att han älskar art jag e så annorlunda och konstig men beter sig så konstigt,...har han känslor för någon annan? Hopplöst:/

34 V:

skriven

ingen svar den här gången helleer .hmmm

35 Själsfrände:

skriven

Hej Es!

Jag drömde om (P.d) idag <3
Har vi känt varandra i ett tidigare liv?
& kan det isåfall bli vi i detta?

kram:)

36 V:

skriven

Men kul samtal! Skrattade högt :)

Jag vill tacka dej för dina fina inlägg (har ju sagt det förr men). Nästan varje dag skriver du nåt jag tar till mej av och ofta är det som om du skriver direkt till mej. Jag brukar känna på mej när det är nåt särskilt av betydelse och klickar in hit och det är alltid nåt särskilt jag behöver höra just då.
Jag gissar att vi är många som känner likadant, så Tack igen.

Vill även tacka för de svar du gett mej, det senaste -om jag ska lita eller inte- fick jag så luddigt svar på tyckte jag, men redan nu har femöringen ramlat ner och jag ser vad du menade. Jag vågar lita! Stor känsla för mej. Oron jag känt över dottern har inte minskat, men känslan börjar ersättas av något annat -Tillit. Tänker att allt ordnar sej snart, även om priset var/är högt.

Kramar V.


Svar: Vad glad jag blir för den känsla du förmedlar...och ibland är det så att det tar lite tid innan man förstår.. kram :)
Esmaralda

37 Anonym:

skriven

Satana Perkele!! Aldrig någonsin haft ont i öronen men AAAJJJ. Kommer jag behöva gå till läkaren eller fixar det sig själv?

Svar: Är det inte bättre i morgon så gå akut till läkare.. kram :)
Esmaralda

38 Anonym:

skriven

Ser du flytt för lilla familjen innan värmen kommer tillbaka?

39 Ivanka:

skriven

Hej

Är mannen jag skall gifta mig med från mitt hemland?
kram:)

40 Nyfiken i en strut =0D:

skriven

Nyfiken som man är... Börjar min livskamrats förnamn på en vokal (eller konsonant)?

41 Sin:

skriven

Hej esmeralda ser om 2014 har några överraskningar ;) kram

42 Hemliga H:

skriven

Hej Es! Hoppas allt är bra med dig, jag pratar fortfarande med samma kille och tog din råd att jag bör lita på han. Men ser du hur det kommer att leda i framtiden? Han verkar gilla mig..?kram

43 Min seans?:

skriven

Hej Esmralda!

Jag läser igenom min seans sedan tre år tillbaka,& jag har alltid undrat vem du sett denna händelse för? & som ännu inte har hänt..har du sett fel kanske?

Du skriver:

Jag ser tecken som visar en förälskelse i familjen och goda nyheter kring detta. Jag ser att det kommer att förberedas till en speciell fest som kommer att innehålla mycket glädje.

kram:)

Svar: Oj, ja.. det minns jag inte hur jag såg och tolkade då... hemskt ledsen.... kram :)
Esmaralda

44 Anonym:

skriven

Gör jag fel som sa ifrån idag???

Svar: Nej, det tror jag inte.. kram :)
Esmaralda

45 SorgSen:

skriven

Hej! Jag är lite nyfiken på den där stora kärleken du har spått mig, kan du kanske se några fler detaljer? Typ var/hur vi träffas eller hur personen ser ut eller jobbar med, någon liten ledtråd vore roligt :) Har vi kanske rentav redan träffats, men gått förbi varandra?

Svar: Jag ser att ni INTE gått förbi varann... kram :)
Esmaralda

46 2014?:

skriven

Blir det under 2014 & är det vinter eller sommar när jag möter min stora kärlek?

kramiz

47 F.B:

skriven

Hej Esmaralda:)

Har du fått min betalning för healingen?
kram:)

48 Nya tider:

skriven

Hej

Inom vilka områden sker det positiva förändringar för mig nästa år?
kram<3

49 Cocco :

skriven

Hej Esmaralda: Hur ser min framtida man ut & vad har han för religion??

Mycket tacksam för svar:)

50 Zoe:

skriven

Hej fina Es!

Jag har en fråga?

Det är så att jag föddes med en ganska stor brun fläck vid ryggslutet.
och har alltid undrat vad det kan vara?
Bör jag vara orolig Es?

Kram från mig<3

51 Min Seans:

skriven

Jag förstår
Tack ändå för svaret
kram:)

52 Varning:

skriven

Ser du några varningar just nu runt om mig?

53 Jossan :

skriven

Vad kommer hända för positivt under 2014 för mig?

54 Miltons mamma:

skriven

Till Therese
Tack underbara du. Dina ord ger mig extra styrka. Så fint att du tog dig tid att skriva. En varm julkram skickar jag till dig.

Kjam

55 Anonym:

skriven

Blir det studier på annan ort (men samma län) för mig?

Någon som kan rekommendera en utbildning som leder till jobb. Ej inom vården, äldreomsorgen, lager.

Ej höga studielån eller alltför lång utbildning.
Max 3 år .
Hoppas någon kan tipsa om ngt. I min hjärna står det still. Jag gillar djur, rätt och fel ja juridik, (vill ej bli advokat) Kan skriva i evigheter.
Något som har med djur
OCH människor att göra. Dock ej veterinär (glada yrken hehehe)


HELP!!!

Es. Vilken inriktning skulle passa?

56 ET:

skriven

När är det bäst att jag skriva till honom igen?hue länge ska jag avvakta?

57 Anna:

skriven

Nu är jag här och tjatar igen men du behöver ju inte svara förstås ;)

Är det alls någon vits att motsätta sig den förbaskade inglasningen av balkongen hyresvärden vill göra? Har mailat och sagt min sak och gett dem andra förslag om de nu prompt vill höja hyran. Vill så inte ha en!!

Ha det bäst :)

Kramar från Anna!!

58 Fallin:

skriven

Tyckte Han något spec om mig? Attraktiv , söt, fint leende eller något! Känns som han skratta nör ja skrattade. Haha tack

59 Heart:

skriven

Hello E!

Kommer det dröja ett tag till innan jag möter någon kärlek?

60 Panter tanter:

skriven

Hej E!
Finns den riktiga kärleken där ute för mig?

kram

61 Blomman:

skriven

Hejsan Esmaralda
Kan du se om om det finns Man&Barn inom snar framtid för mig?

kram på dig:)

62 Sh:

skriven

Ser du om jag har någon hemlig beundrare?
Kram/Shh

63 Tisa:

skriven

Hej Es!

Hoppas att du fått mitt mejl!

Jag är så orolig inför denna jul, jag orkar liksom inte med den, och skolan är jobbig. Jag vill försvinna för ett tag, men jag vet inte ens vart. Allt är så smärtsamt och jag vill springa ifrån det (trots att jag vet att det inte är särskilt klokt). Så frågan är; blir min ledighet bra, händer något kul?

Kram

64 Soppis:

skriven

Hur ska jag förstå varför min chef beter sej så knepigt mot mej? Ena stunden snäll andra stunden elak.Är han manipulerad av en viss kvinnlig person på jobbet?Tack snälla för svar om det finns nåt


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: