1 Jossan:

skriven

Vad jobbar min mästa kärlek med?

2 mormor:):

skriven

Haha...japp :D
Tack för senast :) Jag hoppas att jag inte smittat dig med maginfluensa. Har legat hela dan, tja när jag inte suttit på "huset" med hink i näven :(

Barnbarns-gossen va på ultraljud idag o trots mammans späda kropp så ligger gossen på 4% mer än "normalvikt" Dä ä´ allt en redig grabbahalva :D

KRAAAM <3


Svar: Neeeeeeeeeeeej, stackars dej.. jag KUNDE ha snappat upp viruset när vi kramades men ingenting har hänt.. tack & lov... och ja.. det här blir en stadig och väldigt fin pojk.. kram :)
Esmaralda

3 Nervös:

skriven

Hej ES

Om jag bjuder dem söta killen i mina föräldrars trappa på fika i helgen kommer han komma?

Ha en trevlig helg
Kram

4 Birgitta:

skriven

Hej!

Jag önskar att jag kunde skita i saker o inte vara så engagerad tänker då främst på mitt jobb just nu äter de all min energi.
Va tror du Es kommer de att bli bättre eller ska jag börja söka annat?

Jobbar sista skiftet sen ledig 9dgr behöver verkligen ledigt de har varit alldeles för mycket den sista tiden känner mig slutkörd :-(.

Livet snurrar på för fullt hos dig också , skönt att de gick bra för "krutgumman" :-).

Vet inte om jag fantiserar men jag har fått för mig att Hannu kommer att helt plötsligt kontakta mig via sms under jul va tror du Es är jag ute i de blå ;-) eller stämmer de??

Kram o önskar alla en fin fredag kväll.

/Birgitta

Svar: Det blir bättre men ändå går du steget framåt så småningom och hittar annat... kram :)
Esmaralda

5 Hedwig:

skriven

Hej Esmaralda!
Kanske kunde din mamma prova Ginkgo Biloba örttabletter. De kan bl.a. bidra till en bättre genomblödning i hjärnan. Sådana tabletter är inte så dyra faktiskt även om jag inte vet om de är lätta att få tag på i Sverige. Kanske kunde ni beställa dem i England eller Tyskland. "Zirkulin" är ett bra varumärke i Tyskland. Må så gott, Hedwig

Svar: Jättetack.. det här tar jag tag i.. kram :)
Esmaralda

6 Jeanette:

skriven

Bra!

7 KP:

skriven

Ha ha bra citat <3
Har sedan ett vecka en bruten relation som egentligen beror på ett onödig egentligen lite banal händelse. Känns som det gått lite i prestige för den andre personen. Jag har varit tydlig att jag tycker att det är ok för mig att lägga det bakom sig. Men kommer den andre personen sluta "tjura" och vi får en omstart på relationen.

Svar: Det blir lite mer tjurande men sen vänder det... kram :)
Esmaralda

8 Jungfrun:

skriven

Kommer det bli intresse/kärlek mellan mig och martin när vi träffas?

9 Susan :

skriven

Det citatet passar nog dig perfekt ;)
Jag e nog mer tvärtom...för normal som borde flippa ut litta mer ....men der kommer kanske ;)

Natti

10 Camilla:

skriven

Varför mår jag dåligt? Vad är det som inte stämmer i min kropp? Kan jag göra någonting åt det eller ger det med sig själv med tiden? Är det därför jag inte blir gravid? Kommer jag få hjälp med det här någon gång?
Kämpar...

11 Letar:

skriven

Hej!

Ett medium jag talade med säger att min mans biologiska farfar ännu lever.
Tror du vi kommer lyckas spåra honom innan har är borta för alltid? Hans farmor dog förra året om ville inte berätta ett ord om vem fadern var...

12 Saknar:

skriven

Hej Esmeralda!

Härligt citat :)
Jag bröt med min vän för snart 3 månader sedan för att jag har mer känslor än bara vänskap och han sa sig inte besvara dem. Jag saknar honom och de samtal och många diskussioner som vi hade flera ggr i veckan. Saknar han mig lika mycket som jag saknar honom? Kommer kontakten att tas upp igen? Vad vill han? Kram

13 Hedwig:

skriven

Hej!
Jag såg på google att man kan köpa Ginkgo i Sverige, av varumärket PharmaNord eller Bio-biloba. Jag tror dock att det vore billigare att beställa tabletterna från Tyskland, trots portokostnaderna. För här kostar en 40 -tabletters förpackning (som räcker i 40 dagar) endast 5,40 euro (ungefär 50 SEK) och man kan ju beställa flera på en gång. Man kan beställa dessa Zirkulin Ginkgo tabletten (även från Sverige) på: www.meinpharmaversand.de
Lycka till, Hedwig

14 Catharina:

skriven

Hej
Jag håller med, gör på samma sätt. Bäst att vara sig själv :). Det ger kanske fördelar i längden, iallafall så är det enklast :) i längden.
Kommer T att hitta mod?
Får jag mitt jobb snart?
God Jul och Gott nytt år!! till alla läsare av bloggen.

15 Anna.H:

skriven

Hejsan Ezmaralda!
Jag skickade ett mail till dig här om dagen.
Kanske har du inte fått det (?)
Eller helt enkel inte haft tid att svara, så här dagarna innan jul.
Kanske hamnat i den s.k skräpposten, eller så har jag skickat de till fel mailadress.
Tack sålänge och kram!
Vänligen
Anna

16 Anna.H:

skriven

Hejsan Ezmaralda!
Jag skickade ett mail till dig här om dagen.
Kanske har du inte fått det (?)
Eller helt enkel inte haft tid att svara, så här dagarna innan jul.
Kanske hamnat i den s.k skräpposten, eller så har jag skickat de till fel mailadress.
Tack sålänge och kram!
Vänligen
Anna

17 Ingvarsdotter:

skriven

Men så rätt citat!

Nu har jag lite snurriga tankar...Vi var på afterwork ikväll och i fyllan visar han sä tydligt vad han vill ooh så har det varit nu under dryga året, kommer han till skott även nykter...på riktigt alltså. Jag har ingen panik men vore skönt att veta:)

18 Anna E:

skriven

Vad ser du om mamma och denna man?

19 N:

skriven

Hej Esmaralda!
Känns det som om han och jag kan komma att gå in i en relation såsmåningom?
Kram

20 Be:

skriven

Hej ES!
Det som hände i somras i våran relation, har han kommit över det? Eller surar han fortfarande över det och det blir som ett hinder för att han kontaktar mig?
Kram

21 Lillis:

skriven

Min son fick sin mobil stulen eller tappat den igår eftermiddan,när till stranden.Ser du om den blev stulen eller tappad? Han får väl inte igen den va? Tack på förhand.Kram

22 Makaon:

skriven

Trevlig helg till er alla!

23 Therese:

skriven

I Nederländerna säger man " doe normaal dan ben je gek genoeg" Det betyder "var normal så är du galen nog"

24 Hedwig:

skriven

Hej!
Therese, kan du också holländska? Uttrycket "Var normal så är du galen nog" verkar tillämpas av alla förutom av makthavarna och politikerna här i landet. Hedwig

25 Pojkvän?:

skriven

Hej Fina Es!

Ser du mig i ett förhållande under hösten/vintern?
kram:)

26 Flyttlåda:

skriven

Hej ES!
Kan du se om det blir en flytt för mig nästa år,eller får jag vänta?
kramiz

27 Livets skola:

skriven

Blir det stora förändringar för mig under 2014,hittar jag det jag söker?

kram från mig.)

28 Arbetslivet:

skriven

Vad blir mitt nästa jobb inom & när kommer jag få ett?
kram

29 Lillis:

skriven

Min sons mobil har han tappat den eller blev den stulen på stranden igår? Kram

30 Julklappen:

skriven

Har jag någon resa som väntar mig?

31 Undris:

skriven

Blir jag anställd nästa år & ser du inom vilket område det blir?

32 Therese:

skriven

Åh Hedwig, bor du i Holland? Jag har läst Holländska på universitetet och ville fortsätts studera i Leiden nu under hösten. Men jag fick inte börja för jag klarade inte engelskan. Missade med ett halvt poäng. Men proven inför år två klarade jag och alla tyckte jag borde få vara ett undantag från engelska kravet eftersom inga av de kurser som ges år två hålls på engelska. Men det tyckte inte antagningsenheten så nu är jag hemma i Sverige igen för att läsa engelska så att jag kan få studera nederländska. Det Var klantigt av mig att göra engelskaprovet i sista minuten så inför höstens intagningar ska jag göra det i god tid.

33 Starlight *:

skriven

Hittar jag min *livsuppgift* nästa år?kram.)

34 Anna.H:

skriven

Hej!
När ska jag eg träffa den där speciella mannen för just mig? Tycker jag väntat länge nu...
kram Anna

35 Monique :

skriven

Esmaralda: Går jag igenom en prövning.. isåfall vänder det snart & blir lättare..kram

36 Hedwig:

skriven

Hej!

Therese, din holländska verkar ju perfekt (att du till och med känner till det där uttrycket..). Leiden är ett fint ställe (tyvärr ganska långt härifrån), hoppas att du lyckas med att åka dit snart. Om du vill ha tipps med hänsyn till Holland och Leiden (jag känner Leiden ganska bra för min syster bor där), får du gärna skriva det på blogget, då kontaktar jag dig. Hälsning till dig Esmaralda, också, och alla andra. Fortsatt trevlig helg!

37 Tezza :

skriven

Hittar jag den bestående kärleken nästa år, & hur ser HAN ut som jag skall hålla utkik efter?

kram:)

38 Ivanka:

skriven

Vad har min livskamrat för karriär?


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: