Voodoo? Santeria ?

Lillejulafton… idag !!  Och det känns som om jag stressat klart nu.

Vi har sjukt i familjen och kan inte samlas allesammans imorgon som vi brukar… och det ju typiskt.. när en blir frisk.. insjuknar en annan och sånt får man ju ta som det kommer. 

Hur som helst..igår  var jag  på sjukbesök.. kokte skinka… handlade sista maten.. slog in sista klapparna… och  kraschade sen tillsammans med ett glas rött framför TV:n.

I dag blir det  seanser för min del.. och så ska jag prytsa ihop en Janssons Frestelse som ska med till julbordet imorgon  &  lite annat smått som också ska stuvas med. 

Mannabonne Glenn har inte legat på latsidan… han shoppade den här tröjan till storebror:

// Måste påpeka att det är en bild från katalogen där tröjan köptes... storebror är typ sex gånger så bredaxlad och musklad.. militär som han är //
 

Och storebror har kontrat genom att inhandla en grabbig klapp till Mannabonne Glenn:

// Hundöl och tillhörande hund-öl-kors.. !!
 

I kväll pratar jag med min väninna i Paris… om ni minns.. hon från Afrika som är rent stollig på ett hrmmm ............speciellt sätt och med ett helt hov av unga män.. och  hon kan ALLT som är värt att veta om voodoo och Santeria.. den kvinnan får banne mig saker att hända. 

Vi är från skilda världar hon och jag.. hon drar sig inte för offer i sina riter… och sånt vill inte jag vara med om.. men  på en annan level är vi nära varann, förstår varann och hjälper varann när det krisar. 

 

Hon är medial på ett explosivt sätt och hon har connections både högt och lågt i andevärlden och ibland kan jag nog tycka att hon ger sig ut på farliga vägar….  men på något vis landar hon alltid på fötterna. Hittills.

Människor kommer från hela världen och besöker henne... och hon tar en förmögenhet för att utföra det hon utför.... och ändå är hon typ tio gånger hemligare än jag är.  Jag får inte avslöja hennes namn. Och då undrar ni hur kunderna hittar henne... men det gör dom... och med  den typ av kunder hon har så räcker det med ett par om året.

 

Hur som helst så har vi vårt årliga avslutningssantal.. vi pratat om gott och ont som hänt under året.. vad vi  vill förändra.. vad vi önskar andra… och vi säger alltid att i år blir det ett kort  samtal men det har aldrig hänt att det varat under två timmar.

Kram

1 C:

skriven

Godmorgon Esmaralda! Kan du se hur julen blir. Mitt ex har tagit initiativet att vi ska fira jul hos honom. Jag vill så gärna utveckla en bra relation med honom eftersom vi har barn tillsammans. Kommer det att gå bra.Vad vill han egentligen? Vill han att jag ska flytta tillbaka. Det känns inte som om han har några känslor för mig.



Svar: Ta det som det kommer och ha ett enbart vänskapligt fokus.. kram:)
Esmaralda

2 Helena Ir:

skriven

Trist,att det är sjukt hos er,,som
jag förstått så är det magsjukor mm
som smittar runt just nu bland folk.

Ja,med den förmågan som din väninna
besitter förstår jag att hon får kunder.
Lite läskigt kanske..
En gång i tiden hade jag en chef, som
inte var av den trevligare sorten..
Jag hade allvarliga funderingar på att
göra en docka,liknande den sista bilden..
Men jag vill minnas, att jag sa vad jag
tyckte istället..det fungerade bra och
han respekterade mig för det!
Lite trolldom skulle jag önska för
egen del..jag är ledsen och livet känns
verkligen pest. Men i jämförelse med många
andra på denna jord,så har jag det väl bra!

Jag vill önska dig en fin jul Esmaralda
tillsammans med charmtrollet Mannabonne.

Jag tänker även lite extra på dig,Tiina
jag hoppas så att du har det bra! Kram!

Och Agnes kram och allt gott till dig!

God Jul till alla:)

Svar: Lite trolldom förgyller livet.. den saken är klar ! Mannabonne och jag skickar dig en stor julekram :)
Esmaralda

3 Susan :

skriven

Ja, den väninnan verkar helt klart speciell ;) spännande o skrämmande på samma gång!
Tror det e lite lugnare me dig som "rådgivare" ...än så länge har jag inte haft ngt behov av några voodotjänster ;)

Sista rycket idag inför julen...men det blir ju jul ändå..oavsett om jag handlat färdigt eller inte !
Julkramar<3

Svar: Jo, vi är många som gör sista rycket idag men sen kommer julefriden.. kram:)
Esmaralda

4 Ne:

skriven

Hej ES!
Kan det bli han och jag? Även om det är för en period i livet?!
Kram

5 Jenny:

skriven

Kommer jag och H bli tillsammans detta år eller nästa år?

6 Anonym:

skriven

Varför tacka HAN oss inte när han var i våran stad? Men tacka alla andra städer?

Svar: Det vet jag faktiskt inte.. verkar inte vara någon planerat.. utan det blev bara så.. kram:)
Esmaralda

7 Dreambig:

skriven

Ja har drömt nästa samma dröm om dem här 2 killarna, V.F ,B.M. Att V.F säger att han saknar mig och tror jag och pratar med mig , men B.M brukar vara tyst inte prata och ha vänt, ryggen eller så och inte bryr sig ja leta efter honom men inte hitta sen tillslut ser jag typ honom.. Vad har detta för betydelse

8 Carolina:

skriven

Vart träffas jag min kärlek nästa år?

9 S:

skriven

Es. Idag har jag ingen fråga att ställa, jag ville bara önska dig fantastiskt mysiga juldagar! ..Och det gäller givetvis alla er andra också!!

Kärlek!

Svar: Stor julekram och all kärlek till dig :)
Esmaralda

10 Him:

skriven

Har han K tänkt på mig på något sätt!?

11 orkar inte:

skriven

hej! Har en kollega som suger musten ur mig, hon pratar bara om sina problem hela tiden och att alla killar på jobbet bara flötar me henne, vill hon göra mig avensjuk me hennes snack?? varför håller hon på såhär?? orkar inte me henne längre...

Svar: Hon menar egentligen inget illa, hon gillar dig.. och hon märker inte att hennes beteende kan vara störande.. kram :)
Esmaralda

12 original Nelly:

skriven

Jag firar ju inte traditionellt jul med familjen men brukar göra det med min vän och gör det även iår. Dock blir det på kvällen vid 17 tiden efter jobbet, där jag bor firar man 25 december.

Det här året var det värsta i mitt liv hitills, önskar mig lite glädje, lung & ro och att min mamma och syskon får leva kvar i denna värld med mig i många år till.

Önskar er alla här på bloggen och dig Ezmarlada en mycket fin jul och att era önskningar går i uppfyllelse.

Kram och extra stor kram till Agnes och Tiina.

Svar: Stor julekram till dig :)
Esmaralda

13 Lillemor:

skriven

Hej!
Kan du se om jag någonsin får en storvinst?.

Svar: Det finns en chans men inte under de närmsta 9 åren. Det blir bara lite småvinster.. kram :)
Esmaralda

14 Carina ST:

skriven

Din väninna verkar vara en spännande person. Och man behöver inte vara lika för att vara vänner. Vänskapen finns i annat.

Idag jobbar jag och sedan bär det iväg för att handla julklapparna som pengarna inte räckte till förra månaden. Så tre intensiva timmar har jag på mig ikväll att fixa det. Tur att jag har planerat lite i förväg. Imorgon firar vi hos min syster. Igår gjorde jag köttbullar, lussekatter och kola tillsammans med barnen. Så snart är vi helt redo för julfirandet.

Undrar om du ser något speciellt kul eller fint som händer under det kommande året för mig?

Ha en riktigt fin dag idag och en riktigt fin jul med nära och kära.
Kram och God Jul till alla på bloggen. Carina ST

Svar: Ja, det är mycket man har att stå i såhär sista dagen... och de kommer att ske bra ting för dig under året som kommer men det krävs att du håller ögonen öppna och SER det positiva så att du kan ta tag i det när det drar förbi... stor julekram :)
Esmaralda

15 Annelie:

skriven

Hej Esmeralda!
Kan du se om vår ekonomi kommer bli bättre framöver? Vi drömmer om hus, resor och att starta eget... men pengarna bara rinner ur våra händer.
Vad ska vi satsa på så att vi har råd med detta?
Stort tack och kram och god jul!

Svar: Ta ett krafttag kring ekonomin och gör upp en detaljerad ekonomisk planering.. just nu känns det inte som rätt tid med företag... det kommer så småningom.. kram :)
Esmaralda

16 Elna:

skriven

Hej Esmaralda!
Kan du se om 2014 kommer att bli mitt år? Kommer jag att möta kärleken?
Kram Elna

17 Anonym:

skriven

Goförmiddag Esmaralda o co!
Jag tycker det är SÅ spännande med voodoo o santeria! Iof så tycker jag att all "hokuspokus" äe spännande.. :)

Dog beer?? :D Då ska det alltså bli en riktig fyllehund hos er! ;)

Ha en härlig uppesittarkväll o gojulkram på dej o Mannabonne Glenn!

18 Anonym:

skriven

Goförmiddag Esmaralda o co!
Jag tycker det är SÅ spännande med voodoo o santeria! Iof så tycker jag att all "hokuspokus" äe spännande.. :)

Dog beer?? :D Då ska det alltså bli en riktig fyllehund hos er! ;)

Ha en härlig uppesittarkväll o gojulkram på dej o Mannabonne Glenn!


Svar: Japp..fyllehund är ordet:) Tack för din hälsning och stor julekram tillbax :)
Esmaralda

19 Skorpan:

skriven

Härliga julklappar ni har hittat till varandra. Hundöl? Jösses amalia... Kan inte annat säga :D.

Det är väl mouth-to-mouth ;) marknadsföringen som talar när det gäller din voodooväninna? Är man i desperat behov av speciell hjälp, nog tar man ju reda på var man kan få den hjälpen då också. Åtminstone jag gör det o en gång i tiderna hittade jag dig Es o nu har jag marknadsfört dig åt min kompis så...

Jag städade igår så idag kan jag åka lite omkring o se vad det är i julväg som redan säljs till rabatterat pris. Nåja, mamma o pappa är fortfarande utan julklappar, men dit åker vi ju inte förrän efter jul. Inga brådis, jaag går bort över jul o äter. Vilken lyx va?

Es, ser du om det blir nå dejtande inom en nära framtid? Nån fling? Var kan jag råka på nån? Ja kärleken är en utmaning :).

Ha en trevlig dag!
Kram Skorpan

Svar: Jomen det känns som om något som har med känslor och attraktion är på väg..se dig omkring, ta för dig och var aktiv... något lär ske ganska snart.. julekram :)
Esmaralda

20 Jennifer:

skriven

Kära Esmaralda, vill önska dig en riktigt härlig och mysig och skön och fridfull jul! Varma kramar från mig o lilla M.

Svar: Tack och stor kram & julhälsning tillbaka :)
Esmaralda

21 Mirran730:

skriven

Hej Es!

Ser du hur 2014 blir? Bättre eller lika lika?
Möter jag kärleken?
Kram

22 Sheri:

skriven

Hej esmeralda
du har sett att jag kommer ha en eller flera relationer innan mötet med den stora kärleken. Ser du när eller i vilket sammanhang jag möter denna flört?

23 Jossan:

skriven

Ser u nått om den nya kärleken? Någon bokstav eller typ vart jag träffar honom?

24 sheri:

skriven

Hej esmeralda
du har sett att jag kommer ha en eller flera relationer innan mötet med den stora kärleken. Ser du när eller i vilket sammanhang jag möter denna flört?

25 sheri:

skriven

Hej esmeralda
du har sett att jag kommer ha en eller flera relationer innan mötet med den stora kärleken. Ser du när eller i vilket sammanhang jag möter denna flört?

Svar: Det ser ut som om du i alla fall har en och kanske fler korta romanser innan din soulmate dyker upp.. kram :)
Esmaralda

26 Ingvarsdotter:

skriven

Jisses vilken kompis du har!

Tack för ditt svar på att mina kärleksfulla tankar jag brukar skicka ibland till någon som behöver det inte är onödigt:)

God jul käre du och alla ni andra!

Svar: Julekram :)
Esmaralda

27 Klara:

skriven

Hej Es! Jag fattar inte riktigt...vill han eller vill han inte? Kram Klara

28 Bolla:

skriven

Det er lille julaften og jeg vil bare benytte anledningen til å ønske dere alle blogglesere og Esmaralda en riktig god og fredelig jul enten man feirer med familie eller alene :-) Kram til dere alle :-)

Svar: Tack och stor julekram tillbaka till dig :)
Esmaralda

29 Ledsen mamma:

skriven

Hej Esmaralda! min son skickade en julhälsning via mail, kan det vara så att han vill ha kontakt med mig trots allt??

Kram

Svar: Du finns i hans tankar.. och kontakten kommer.. ta det bara varligt.. små steg..kram:)
Esmaralda

30 Tiina:

skriven

Hej alla. Jag har varit sjukare än vanligt och legat på sjukhus några dagar. Jag är fortfarande inskriven men hemma på permis över juldagarna. Känns märkligt att man ska fira sin sista jul. Trots feber och smärtor och ångest så försöker jag göra julen så bra som möjligt. Jag är så glad för all stöttning och att ni tänker på mig. Tack snälla snälla ni och jag önskar er alla världens bästa jul. Stor kram till er och till dig Es som gett mig gratis healing och seans. Det känns som om ni är mina vänner och det gör mig så glad. Tack snälla ni och jag önskar er en riktigt god jul

Svar: Här ÄR vi vänner Tiina.. och mer än bara virtuella vänner...jag älskar bloggen just för att vi läser och kommentar varann och bryr oss om varann. Jag känner på mig att du får en förhållande vis frisk jul.. att du kan njuta tillsammans med de dina.. och du har en förunderlig förmåga att ta vara på de små stunderna... vilket ger dig styrka. Största julekramen får du !!
Esmaralda

31 Norrbotten:

skriven

Hej och god jul till dig Es! Ligger nu i separation med min man. Jättejobbigt för han vill vi ska försöka. ..och jag är färdig! ! Helt! Om jag söker ensam vårdnad kommer jag få det? Kraaaaam!

Svar: Ingen enkel situation... det kan bli knepigt med ensam vårdnad... så var förberedd på detta.. kram :)
Esmaralda

32 Jossan :

skriven

Ser du nått om den nya kärleken? Någon bokstav eller typ vart jag träffar honom?

33 Anonym:

skriven

Anonym ville jag ju inte vara o 2 kommentarer...? :)

Tiina, styrka och julefrid önskar jag dej! Hoppas du får njuta på ditt sätt och att ångesten håller sej på avstånd!
Varm Julkram o ett litet :) till dej

34 carina:

skriven

Tvättid nu på förmiddagen.
Igår jullunch här hemma med vänner, lördagen var full rulle med julgodis, lussebak, mat och lite pusselavkoppling.

Ska packa ikväll, först fira jul i morgon coh juldagen drar jag iväg till Indien. Helt otroligt, yoga morgon och kväll :)

Tror att det kommer att bli en underbar resa.

God Jul Till Alla
Kram
Carina F

35 Dreambig:

skriven

Ja har drömt nästa samma dröm om dem här 2 killarna, V.F ,B.M. Att V.F säger att han saknar mig och tror jag och pratar med mig , men B.M brukar vara tyst inte prata och ha vänt, ryggen eller så och inte bryr sig ja leta efter honom men inte hitta sen tillslut ser jag typ honom.. Vad har detta för betydelse

36 future:

skriven

Kommer dessa 2 K och M gifta sig eller hålla ihop livet ut?

37 "Marit":

skriven

Kommer det bli intresse/kärlek mellan mig och martin?

38 olyckligt kär dagen innan julafton:

skriven

Kommer det ta slut mellan L och hans tjej å jag får chansen? :)
God jul <3

39 Ljuset:

skriven

Hände något jobbigt på jobbet igår, ser du om allt kommer ordna sig,hoppas inte de kommer tillbaka igen o förstör för oss usch!

40 God jul:

skriven

Önskar dig och familjen en god jul och fortsätt sprida din glädje det gör du bra ;) kramar.

41 Rosen:

skriven

Hej EZ!

När på året kommer den riktiga kärleken?
kram

42 Ne:

skriven

Hej ES!
Kan det bli han och jag igen?
Om så det blir för en stund!
Kram

43 Ängelin:

skriven

Hej, jag undrar om du ser ifall jag har någon ängel där uppe som vakar och hjälper mig ibland? Kram

Svar: Ja det har du.. ingen tvekan alls.. kram :)
Esmaralda

44 Hilde:

skriven

Hej E!
Har min framtida man några barn?
KRAM

45 Nelly:

skriven

Hej! Kommer jag ut bland folk och gemenskap nästa år? kram

46 Dinara:

skriven

Snälla, Esmeralda!
Det är en SOS situation. Har jag vägglöss hemma? Vad är det som biter mig på nätterna?
Blir jättetacksam om du svarar. Please!

47 Linn:

skriven

Hej!
Vad kommer jag att arbeta som när jag blir äldre?
kram

48 Smileys:):

skriven

Hej
Blir år 2014 händelserikt på positiva förändringar/händelser för mig?kram<3

49 Mi amore:

skriven

Hej hej:)
Vart/när träffar jag min rätta? tro:)kram

50 Louanda:

skriven

Ser du om jag möter mannen i mitt liv på en fest eller på krogen.. kram:)

51 9:

skriven

Hej E
Händer det mig någonting speciellt inom kärlek snart?
Kram

52 Makaon:

skriven

Tiina:
Jag skickar en julkram till dig!
Ha det så gott du kan!

Svar: Detsamma o stor kram tillbax :)
Esmaralda

53 Moonshade:

skriven

Kära E, tror du han kommer höra av sig som han har sagt?
Jag har en känsla av att han vill men något som håller han tebax, stämmer det?
Finns det nån chans han skulle göra det?

54 Go :

skriven

Hej Esmaralda!
Kommer han vilja tillbaka till mig?
God jul!
Mvh

55 Black magic:

skriven

Hej ES!

Kan du se om någon gjort voodoo på mig tidigare?

Svar: Nej det har ingen gjort.. kram:)
Esmaralda

56 Hedwig:

skriven

Hej!
Spännande läsning om voodoo. En kompis rekommenderade mig att konsultera en voodookvinna för att i alla fall mentalt bli av med min ondskefulla 'styvmor' (hon har stämmat mig inför domstol). Men jag vågar inte, voodoo är ngt som jag är lite rädd för. Jag känner att jag saknar insikten att kunna bedöma de möjliga konsekvenserna.

Jag önskar dig, Esmaralda, en riktigt fin jul, det lyckas ni nog med med sådana roliga presenter! Jag önskar även alla andra en bra jul, speciellt Tiina!

57 Gunilla:

skriven

Hej Esmaralda!

Tack för att du finns här för oss alla. Jag har klarat av mitt första år som frisör och egen företagare.

Ett stort steg var det, men det har gott över förväntan och det kan jag tacka DIG för..Du gav mig modet och framtidstron..!

En riktigt GOD JUL och ett GOTT NYTT ÅR önskar jag dig och familjen. Jag vill också önska alla andra här inne samma sak..en speciell julkram till dig Agnes och till dig Tiina som har det så svårt just nu.

Ni ska veta att vi är många som tänker på er.

Bamsekram från Gunilla i Oxd

Svar: Stor julekram tillbaka till dej :)
Esmaralda

58 Helena Ir:

skriven

Ledsen mamma: Jag blev så glad för din skull!
Kram och God Jul.

59 Martina:

skriven

Es, ser du någon förälskelse för mig?
Finna det någon i min närhet som är intresserad...?

60 MK:

skriven

Hejsan o God Jul! Snälla Ez,är såå förtvivlad! Min pojkvän har helt plötsligt bara slutat svara på mina samtal och mess??? Fattar ingenting... Vi är över 40år båda 2 o då tycker jag nog att man ska bete sig som vuxet folk o ska kunna säga om man har tröttnat elr hittat nån annan,elr hur? Men han vägrar svara o kan inte åka hem till honom för han bor en timmes färd härifrån! Meningen va att vi ska fira jul ihop men så blir det ju inte nu då! Kan du sia/se vad som händer mellan/för oss? Är det slut elr inte? Kram MK

Svar: Något har hänt nyligen i hans liv... jag är osäker på vad men detta upptar hans intresse.. kram:)
Esmaralda

61 MK:

skriven

Vad har min nästa för kännetecken till utseendet/ursprung??

62 Siiri:

skriven

Vi hade en bostadsmöte och en granne klagade på min hunds skällande. Jag är så sårad och oroar mig för fortsättningen. Ser du hur det går i framtiden?
Kanske jag snabbt flyttar eller han?

Tack på förhand och kram

63 2014:

skriven

När ser du en flytt för mig:=) ?

64 Hon:

skriven

Hej Es,

jag skickade dig ett mail idag. Har det kommit fram? <3
Ska jag svara på smset?

Kram!

Svar: Hinner inte kolla mailen förrän imorgon. kram på dej så länge
Esmaralda

65 Tina K:

skriven

Hej, goa E!
jag är desperat för tillfället...och värre var det igår kväll. Jag har nämligen dejtat en kille från samma hemstad som jag vid två tillfällen + pratat i telefonen i princip en - två gånger per dag sedan vi först fick kontakt med varandra. Vi har inte känt varandra så länge men det har varit en mycket intensiv kontakt och jag har hunnit få känslor för honom på vägen men häromdagen hade vi ett mycket kortare samtal än vi brukar ha och det gick så trögt att prata med honom och det var han som avslutade samtalet tvärt, tyckte jag. Igår gick jag som på nålar eftersom jag inte vet vart jag har honom, vilket är så jobbigt nu i jultid när det finns annat som ska göras men mina tankar är så upptagna av detta. Ikväll har han lovat ringa om han mår bättre. Kan du se, kära E, något kring vad som händer, om jag ska förbereda mig på att han vill dra sig ur vår kontakt med varandra eller om han ändå vill fortsätta träffa mig? Även om det skulle kännas tufft, så känns det som att jag hellre vill veta vart jag har honom än att gå omkring med den här ovissheten. Vore så tacksam över om jag kunde få något vägledande svar kring vad du ser här, kära du. Ha en mycket fin jul...och skickar troligen en julhälsning till dig på din mail sedan. Kramar T

66 Tiina<3:

skriven

Underbara Tiina vill bara säga att jag tänker på dig & vill sända dig massa kärlekskramar & önskar dig den bästa julen<3<3

Bamskekramar<3

67 Sherie:

skriven

Har jag någon speciell hälsning/budskap från andra sida?
kram:)

68 Frida:

skriven

Vill passa på att önska dig Es en riktigt god jul och så vill jag skicka en stor varm kram full med kärlek till dig Tiina.

God jul till alla här på bloggen! Kram!!!!!!

69 Anna:

skriven

Hej Esmaralda!

Kan du se om jag får ett jobb snart? Eller om det dröjer länge till? :/

Kramar

70 ???:

skriven

Kommer jag någonsin klara av att jobba och få ett jobb? Kram

71 Gabriella:

skriven

Du skrev att din vännina har connections både högt och lågt i andevärlden - finns det en herarki där;) ? Hoppas din vännina använder sin kraft till positiva saker också , som att förbättra världen :)



Kram!

,,, och en extra stor kram till Tiina! Hoppas du går en fantastisk jul:)

Svar: Nå, jag tänker snarare lite skojsigt på himmel/helvete :) Kram :)
Esmaralda

72 Miltons mamma:

skriven

Hej du fina Ez!

allt på topp i jul yran gissar jag :)
Har en liten fråga nu inför julafton.
Första julen utan min älskade Milton. Besöker han mig imorgon? Hoppas hoppas hoppas

Kjam på dig

73 Louise:

skriven

Här är det också sjukt.
Har sprungit fram och tillbaka på toaletten idag och även spytt. Blä.
Jag hoppas att jag mår bra imorgon när vi ska fira julafton.
Min syster köpte julklappar till mina barn för jag orkade inte.
Har sådan dundrande skallebank som jag hoppas försvinner till imorgon.
Krya på dina familjemedlemmar.

Kramar

74 Maria :

skriven

Hejsan:)
Kommer MB att bli min pojkvän?
Har svårt att sluta tänka på honom...

75 Jeanette:

skriven

Den här julen har jag varit lat! Köpt färdigskivad julskinka i scharken, köpt färdiga köttbullar, revbensspjäll osv. Jag har inte gjort något själv, jo jag måste koka potatisen ;) Städa måste jag göra/håller på. Ganska skönt.

Jag hoppas att det här blir min sista jul utan någon vid min sida!

Önskar dig en underbar jul! Ge Mannabone en puss och kram från oss!
GOD JUL!

76 Agnes:

skriven

Tycker din väninna verkar trevlig, jag!
Att kvinnan har koll på sina andar, är ju en fördel, haha!
Själv har jag känt en dragning till just detta, men inser att det nog kostar en del, (kanske för mycket?)för att hålla på aktivt. Visst är det lockande, men, men...
Just nu är det totalt uteslutet att ens fundera på detta, då jag misstänker att min själ är för öppen för mindre angenäma andar att "ta i besittning"...

Snygg tröja! Skall storebror ha den när han och lillbrorsan ölar på julafton? Haha!
Osynlige sonen blir bjuden till sin lillbrorsa på julafton...han har sitt glas och sina gotter på diskbänken...eller där nu folket är!
Allt för en naturlig plats i våra liv framöver...han finns ju precis som innan, men är liksom numer väldigt osynlig!
Och svår att hålla reda på, haha!

I dag hoppas jag att de blongrupper med julblommor jag skickade till 2 personer kommit fram och blir till glädje under helgen! Lite omtanke kostar inte så mycket!
Genomförkyld och själsligt trött...en mängd måsten står på agendan. Nästan tacksamt att jobba över julafton, för på jobbet så behöver jag inte känna att jag behöver fixa allt praktiskt som rör "mina" dödsfall.
Känns annars som att kraven på åtgärd är högt ställda...att jag ska se till att det fixas...detta gör mig trött, och jag känner mig jävligt ensam...men det är jag ju van att vara...ensam, alltså! Ska något fixas, så är det till att göra det själv...i mitt liv!

Ingen ide att gnälla, det kunde ha varit värre!

Ha det bäst, alla, och en bamsekram till er alla!

KRAM!

Svar: Ja, klart att ni måste räkna med den osynlige... för han kommer att vara där.. och jag tror du kommer att kunna känna det rejält starkt.. och någon som inte brukar känna kommer också inom närmaste tiden att känna en närvaro... och så måste jag berätta att jag kunde inte hålla mig längre.. har slukat de underbara chokladkulorna i hjärtat.. men resten är sparat och Mannabonne har kalasat på igelkotten... kramar:)
Esmaralda

77 V:

skriven

Hmm det har jag försökt någon med vodoo dockan men inget har hänt .. :S

78 Cv:):

skriven

Hur många barn får jag i framtiden & har min kära några barn när vi möts?

kramar:)

79 HiP:

skriven

God Jul till dig o Mannabonne Es o såklart till alla här på bloggen!

Passar på att fråga om du ser nån som skulle vilja hamna under misteln med mig??
Kram

80 Miltons mamma:

skriven

Till Tiina!!

Ord finner jag inga men varma kramar har jag massor av
Vill skicka en stor bamse julkram till dig Tiina

81 Laila:

skriven

Jag undrar om du ser något som kanske utmärker min kärlek?

82 CeCe:

skriven

Jag brukar följa att " allt är möjligt bara man tror tillräckligt mycket på det" men ibland kan det vara svårt att följa sina egna ord.

Es finns det något aktivt jag kan göra för att komma närmare mitt mål? Har tröttnat på att sitta och vänta på tillfällen. Du har vid flera tillfällen sagt att jag har mycket god chans att nå målet och att jag ska ha fokus, men jag är otålig men inte tänker jag ge upp så envis som jag är!

83 F.B:

skriven

Hej E! Kan du se något som jag ska hålla på med i framtiden? Kramiz&god jul:)

84 Röd:

skriven

Vill bara önska alla en riktigt god jul och särskilt till er, som av olika anledningar inte mår bra.

Kram

85 Alma:

skriven

Hej Esmaralda!
Kan du se någon ljusning i mitt liv? Har haft det tufft en länge tid och undrar om något roligt kommer att hända mig snart.
Hur blir mitt 2014?
Kram Alma

86 68:an:

skriven

Hej! Vilken spännande väninna.. lite voodoo skulle då inte skada i mitt liv.. Önskar dig Es, Mannabonne Glenn och alla andra här en riktigt trevlig julhelg!! Kram

Svar: Julekram :)
Esmaralda

87 123:

skriven

Ser du nytt för mig den närmaste tiden?
kram från mig

88 undrar:

skriven

Varför kommer aldrig min vän C aldrig och hälsar på????

89 Anna:

skriven

Vill önska dig och din familj en mysig och God Jul :)!!

Hoppas tomten är givmild ;)

För egen del önskar jag ett gladare och kanske lite mer positivt nytt år av tomten :)

Önskar alla bloggläsare en riktigt God Jul också :)

Kramar från Anna!!

Svar: Julekramar till dig:)
Esmaralda

90 Dreambig:

skriven

Ja har drömt nästa samma dröm om dem här 2 killarna, V.F ,B.M. Att V.F säger att han saknar mig och tror jag och pratar med mig , men B.M brukar vara tyst inte prata och ha vänt, ryggen eller så och inte bryr sig ja leta efter honom men inte hitta sen tillslut ser jag typ honom.. Vad har detta för betydelse

91 HiP:

skriven

God Jul till dig o Mannabonne Es o såklart till alla här på bloggen!

Passar på att fråga om du ser nån som skulle vilja hamna under misteln med mig??
Kram

92 Selma:

skriven

Kommer jag att bli piggare snart?

93 Happy:

skriven

Blir jag lyckligare nästa år?
kram:)

94 Grön jul i år:)):

skriven

****************(GOD JUL)***************
*****************ÖNSKAR*****************
*TOMTEMOR&TOMTEFAR*
kramar<3

95 Undrar:

skriven

Hej ez

Nu tog jag mig modet att fråga den söta killen i mina föräldrars trappa om fika men han hade ont om tid idag. Hade han verkligen ont om tid eller ljög han? Kommer fikan bli av?

Kram

96 M:

skriven

Blir det någon fortsättning för mig och M? Ska jag vänta in honom...
Julekram :)

97 Vinter:

skriven

Önskar dig en fin jul Es, tack för alla bloggar och besvarade frågor! Hoppas du orkar fortsätta även nästa år!

Har funderat ett tag nu på om det är dags för ny seans, men passar ändå på att fråga om du ser någon speciell positiv händelse för mig under 2014?

Svar: Tack ska du.. och mina planer är att fortsätta bloggandet.. jag tycker ju så hemskt mycket om er alla... och de sker positivt för dig nästa år.. kram:)
Esmaralda

98 Turist i mitt eget hemland:

skriven

Vad tyckte han som jobbade i bageriet utomlands om mig..tänker han något på mig eller tyckte han jag bara var konstig hihi?
kram till sig<3

Svar: Han tyckte du var söt.. han tänkte faktiskt på dig efteråt.. kram:)
Esmaralda

99 Fallin:

skriven

Du svara sist att HAN tyckte att jag var rätt så sexig, fniss* har han tänkte på mig på något sätt?
Tack

100 Lill:

skriven

Jag tyckte bilden men nålen i dockan såg lite läskig ut men så länge man använder det på rätt sätt så. :)

101 Ulrika:

skriven

Styrkekramar till dig Tina, jag tänker på dig!

God jul till er alla!
Det känns som om 2014 blir ett fint år!
Kram

102 Mats:

skriven

Hej Es
ville bara passa på att önska dej en GOD JUL
ha det bäst
kram

Svar: Du oxå Mats och stor julekram :)
Esmaralda

103 Agnes:

skriven

Finaste Es! Verklige roligt att höra att du gillade "gottiset"! En liten gest av tacksamhet för att du finns för oss alla här på bloggen!
För du har ju även din egen familj och dina vänner att ta hand om, och finnas till för!
Stort hjärta är du verkligen född med...förutom din "gåva", då! :0)

Skall ordna lite fotografier på osynlige sonen till hans bror i julklapp!
Och i morgon innan jobbet så åker jag en sväng till graven med lite ljus...måste komma ihåg både tändstickor och en ljusstark ficklampa...finns inget som är så totalt mörklagt som en kyrkogård när solen gått ner!

Och på tal om solen...det har vänt...nu går vi mot ljusare tider! Tjohooo!

Redig julkram på er alla!

Kram!

Svar: Ja, du har verkligen valt det gottaste godiset.. jag är ju chokladoman av stora mått:)Hälsa sonen på kyrkogården i morgon... det känns som om han kommer att följa dig en bit på vägen när du åker därifrån... stor kram:)
Esmaralda

104 Turist i mitt eget hemland:

skriven

åhh tack för svaret Es:)
kram:)

105 Jennifer:

skriven

Hejsan
Hittade till din blogg via Google mkt bra skriver underbar blogg med andra ord :)
Jag undrar hur jag kan komma i kontakt med dig?
Jag behöver hjälp !
Hoppas ni svarar mig 😃
Mitt mail : [email protected]
Med vänlig hälsning, Jennifer

106 AngelOfDeath:

skriven

Hej Esmeralda. Jag skulle vilja fråga dig ifall du skulle kunna spå min framtid? Speciellt inom kärleksvägen. Just nu har jag en kille, men det är lite oroligt då han gilla mig och en annan tjej på samma gång och han har svårt att välja.. Jag vill enbart veta om han kommer vara en de av mitt liv (vän/partner.. Kanske även fiende/ovän).

Samt vill jag fråga ifall du utför distanshealing gratis. Jag är diagnoserad med depression och ångest diagnos och skulle gärna vilja få hjälp att komma ur den en stund och kunna ta tag i min bekymmer.

Tacksam för svar

Svar: Du är välkommen att maila mig på: [email protected] så mailar jag all info tillbaka
Esmaralda

107 Jenny:

skriven

Jag skulle vilja veta lite om min framtid. Jag gillar en kille och så jag undrar om vi kommer bli tillsammans eller något sånt. Han finns på youtube och heter där stefanos issa om du vill veta vem det är.

108 Jenny:

skriven

Jag skulle vilja veta lite om min framtid. Jag gillar en kille och så jag undrar om vi kommer bli tillsammans eller något sånt. Han finns på youtube och heter där stefanos issa om du vill veta vem det är.

109 vågar inte säga:

skriven

hej jag är så glad att jag hamnade på din sida, jag mår så dåligt i både kroppen och psyket, jag har en känsla av att någon vill mig illa , kan du se något? utför någon voodoo på mig? det känns som om någon har tagit min livsglöd och stängt in den i en burk. det känns som dockan på bilden med stygn över hjärtat och jag lider i själen någon gång varje dag och har ont i huvudet ofta och mina relationer till määnniskor går bara fel. jag vet att man inte ska skylla på omvärlden jag vet att jag behöver jobba på mig själv men det skulle underlätta så om jag kunde utesluta att någon utför voodoo, jag skulle vara så tacksam för ett svar från dig, tack på förhand
Kramar

110 Någon som verkligen behöver hjälp:

skriven

Hej esmeralda jag behöver din hjälp. Skulle behöva det snarast. Mitt ex mamma kan voddo åh hon försöker göra mig sjuk. Jag vill ha hjälp att ge tillbaka det onda hon skickar på mig och min familj tillbaka till henne själv. Hör av dig


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: