BACK TO NORMAL....

 
//  Flygplatsen-- på väg från Hongkong//
 
Jaha mina vänner.. då vill jag meddela att jag är tillbaka hemma igen... och det har jag ju varit sedan igår... men  det räknas knappt. Jag var helt slut igår... kan ju aldrig sova på flyget så  under 11 långa timmar såg jag film & läste... och  sen var vi försenade  till Helsinki & det blev till att springa som en skållad råtta till Köpenhamnsgaten...  och vi fixde det med nöd och näppe
 
 
 
Förutom underbara minnen har jag också  en  liten bunt med emailadresser till nytt folk som jag träffats under  resans gång... inbjudan till både   Indien & Filippinerna .... och jag vet ju att det är så mycket man VILL... men tiden räcker inte till
 
Jag har ju redan såna fina goa vänner runtom i världen -  som jag har dåligt samvete för att jag inte hinner med som jag vill & borde......
 
Mannabonne Glenn blev SÅ lycklig när jag kom hem... han hoppade och studsade som en gummiboll... ylade och skrek och tuggade  i sig  halva min snusburk i rena upphetsningen....
 
 
I dag har jag varit iväg o storhandlat... är väl forttfarande i en second wind av något slag och  för för mig att dra igång med att göra  julköttbullar... men inser att jag måste stoppa  färsen i frysen och lugna mig lite.... först ska ju allt julpynt upp... och ikväll tar jag ett krafttag med detta.... granar & tomar & troll och kulörta lyktor.... foto kommer....
Kram  på er alla
1 Love:

skriven

Välkommen hem Es<3

ps:ser du på vilken plats jag möter kärleken?



Svar: Tackar.. det ser ut som om du möter kärleken inomhus.. det finns människor omkring.. kram :)
Esmaralda

2 vågar ja lita på henne:

skriven

Hej Ez! Vågar jag verkligen lita på T.S?? vi är arbetskollegor och umgås mycket på jobbet, men känns som hon pratar skit bakom min rygg och vill mig illa, stämmer det?? Kramar!

3 Hemliga H:

skriven

Skönt att du är tillbaks hemma, hoppas du hade en fin resa:)

Varför känner jag mig såhär när det gäller han? Blir det bättre när vi ses på helgen? Eller har har för mycket negativa tankar pga min erfarenhet? Vi båda vill att det ska funka verka det som men hans ex är för mycket och jag står inte ut med det. Sist sa du att jag kan lita på honom och jag försöker göra det.

4 Lillis:

skriven

Välkommen hem Es. Vad fin Mannabonne Glenn är:) Snälla kommer jag att köpa bostadsrätten? Den finns kvar ännu. Och du hade rätt om min granne ovanpå.Kram

5 KICKI:

skriven

Hej Esmeralda!
Ser du vart jag kommer träffa den rätta mannen för mig? Kommer det ske i år?

KRAM

6 Svartis:

skriven

Välkommen hem :)

En liten fråga, om du nu hinner mitt i allt julstök; Tänker Victor på mig ibland? Hur skulle han reagera om jag hörde av mig? Den senaste tiden har jag saknat honom och hans spontanitet..

Kram på dig Es!

7 Ledsen i ögat:

skriven

Hejsan!

Kommer min ångest att försvinna snart? :/

Svar: Den försvinner.. se till så att du får ordentlig hjälp.. kram:)
Esmaralda

8 G:):

skriven

Gifter jeg meg med han som jeg nå venter barn med?

9 Hjälp:

skriven

Hej Esmaralda! Välkommen hem! du låter så stressad, ta det lugnt snälla du. Vet inte hur det ska gå med jobb, känner ingen där jag bor nu så det är inte så lätt. kommer jag att fixa det själv eller kommer jag att få hjälp av någon??

Kramar

10 Amelas:

skriven

Hej Esmeralda, skönt att komma iordning inför jul men ta det lugnt med köttbullarna ännu någon vecka =)

Undrar om du ser något speciellt för mig i vinter vad gäller kärleken? Kan det uppstå någon förälskelse?

Fick ju en seans av dig för 1-2 månader sedan men där låg mycket fokus på just mitt ex. Har en annan kille i mitt liv som jag pratar med nu och som stämmer överens med den beskrivningen som jag har fått av Soulmaten, från dig i min seans från förra året :) hihi.
Kramar

11 Anonym:

skriven

Är tjejen med rödaktigt hår intresserad av mig?

Svar: Ja, jag ser tecken som visar något intresse.. kanske inte så stort men i alla fall. kram :)
Esmaralda

12 Miltons mamma:

skriven

Välkommen hem :0)))

Svar: TACKAR :) kram :)
Esmaralda

13 Miltons mamma:

skriven

Och helt apropå ! Var barnvakt i helgen och var ute med barn och hundar i söndags. Det går två åar som går i hop i typ en liten sjö. I den 'sjön' finns en ö där jag ibland släpper hundarna. Vi hade varit där en stund när jag plötsligt ser Mumma, Miltons dotter springa på den tunna isen. Gaaaaaah! Jag ropar, hon kommer och brakar igenom isen. Hon kämpar och ser ledsen ut. Slänger mig i vattnet och grabbar tag i nackskinnet på Mumma och drar upp henne. Blev bråttom hem att slita av sig kläder, värma sig, förklara för barnen varför jag bråkade åt dem (ja de ville ju inte gå in så släppte i den mig ett illvrål) Handtorkade Mumma och fönade henne torr.

Puh! Hon ok, jag ok.

Kanske den upplevelsen förändrade ngt mellan oss. Jag blev iaf rädd och försöker lätta på mina regler. Förhoppningsvis ser hon mig som att jag finns där och ställer upp :)
Kjam

14 E:

skriven

Välkommen hem Esmaralda!

Jag undrar lite grann över när du besvarade min fråga angående om någon spanar på mig fortfarande lite extra, sker de på dagtid, kvällstid (går på några matcher ibland på kvällarna) eller både och?? Samt vem utav mig och min yngsta kusin får barn först; hon eller jag??

MYCKET tacksam för svar!
Kram

Svar: Den som spanar på dig finns inte i din närhet. Det är någon som ser dig ibland.. ni kanske säger hej.. kanske inte.,.. som regel kvällstid.. det är vad jag ser.. och jag ser inte vem av er som får barn först.. men båda får ni definitivt barn .. kram :)
Esmaralda

15 A:

skriven

Kära Esmaralda!
Jag undrar om jag kommer få den praktikplatsen som jag har önskat som jag kommer få svar på i januari samt just på det stället som jag så gärna vill vara på?? Ser du om jag får jobb där innan mina pengar ryker eller kommer jag få leva på socialen på heltid?? Vill inte ha med socialen och gör längre. :(
MYCKET tacksam för svar!
Många kramar

16 Jessica:

skriven

Hej Ezmaralda, jag ser tillbaka på en seans som du gjorde åt mig för ca ett år sen. Du skrev där att jag skulle flytta till en bekant stad vilket jag har gjort! Jag skulle även träffa en man i mitt liv som är den rätte och som skulle ta mig med storm... Jag har sen några månader sen träffat en man som rent ut sagt har gjort det men han vill ta det lite lugnt just nu pga hans hälsa det senaste halvåret. Jag tycker så himla mkt om denna man och jag blir alltid så mkt gladare och tillfreds efter att vi har setts men samtidigt en stor tomhet och saknad..:/ Kommer våran relation bli bättre, dvs blir han min så småningom?

Svar: Det känns tveksamt.. det finns något som säger att det kommer att dyka upp en annan man i ditt liv.. kram :)
Esmaralda

17 Susan:

skriven

Ja, nu e det dax att få litta julmys i stugan... härligt! Älskar julen, men som vanligt saknas ju något...rättare sagt någon! Får önska mig lite kärlek i julklapp ;)

Morgondagens tema blir jul... måste ju få pyntat till helgen o 1:a advent!

Julmydkramar

Svar: Just precis... fram med allt tingeltangel :) Kram :)
Esmaralda

18 Frida:

skriven

Välkommen hem igen!

Es, vad är det som händer?? Bara motgångar när vänder det? Vill bara gå och gräva ner mig....bläh!

Kram

Svar: Andas djupt.. ha positivt fokus.. beta av en sak åt gången och det vänder och ljusnar.. och jag tror inte det dröjer länge.. kram:)
Esmaralda

19 Ebba:

skriven

När.. möter jag min tillkommande & vart..?

20 Helena Ir:

skriven

Esmaralda,kör inte slut på dig själv!
Men gudars vilken energi du har människa :)
Vi ska nog också få fram lite julprylar
under veckan,,

Igår fick jag brev om remissen läkaren sänt
in..det blir förmodligen ett första samtal
i början på nästa år.
Förhoppningsvis leder det mig framåt :)
Lite nervöst är det..

Vilken syn att få se en lycklig Mannabonne hoppandes
framför dig..Han måste tänkt Äntligen!

Kram på dig:)

Svar: Japp.. det kommer att leda dig framåt.. och du GÅR framåt... ja jösses.. du skulle bara sett Mannabonne :) Kram :)
Esmaralda

21 G:):

skriven

Kommer R til å kontakte meg før klatringa? Blir vi å finne på noe i uka?

22 Bästisen:

skriven

Finns min nya bästis i min stad idag,ser du vem det är?

Mycket tacksam för svar

23 G:):

skriven

Blir/er R forelsket i meg?

Svar: Tveksamt...kram :)
Esmaralda

24 Smurfen:

skriven

Kan du se något om min själsfrände? Vem han är, vart han kommer ifrån, och när vi möts? tack!

25 MK:

skriven

Händer det något speciellt i mitt liv snart som är positivt?

stor kram

26 Emma:

skriven

Hej Esmaralda!

Har han inga känsor för mig? Eller gillar han mig?

Kram Emma

27 Roses are red:

skriven

Ser du mig vara vara singel hela hösten eller dyker det upp någon kärlek för mig?

kramiz:)

Svar: I vinter kan något dyka upp.. jag ser inte hurpass seriöst det är.. kram :)
Esmaralda

28 Jenny:

skriven

Kan du se om jag kommer gifta mig under nästa år?

29 Anna:

skriven

Välkommen hem!! Ser fram emot bilderna på julpyntet...gillar dina hemma hos Esmaralda inlägg :)

Kram och tack för svar häromdagen!!

30 Lollo:

skriven

Finns det någon månad på året där jag bör hålla ögonen extra öppna?

kramen:)

31 E:

skriven

Tack för ditt svar, Es!

Vet att du skrev att det inte var säkert att vi hejade på varandra men är det någon jag vet vem det är (som spanar in mig lite extra) eller någon som tittar i smyg? Är personen gift eller är han singel?? Kommer vi inleda något med varandra??

Tacksam åter igen för svar!
Kramar

32 H:

skriven

Välkommen hem! Du är
Väldigt söt fast du säger att du är trött på bilden! :)

Kram

Svar: Oh.. tack :) & kram :)
Esmaralda

33 År 2014:

skriven

Blir nästa år ett mer positivt år för mig på alla plan?

kram:=)

Svar: Kanske inte på ALLA plan.. men på en del.. kram :)
Esmaralda

34 Agnes:

skriven

Välkommen hem, Es!
Efter att ha följt dig under Hong-Kong-trippen, så måste jag säga, att den staden nog inte alls är något för mig...ingen som helst lust att gå på de där gatorna, haha!

Och just nu, till vet inte när, så finns det inte den minsta lust till något...som det känns. Är bara så slutkörd, så jag skulle kunna lägga mig i ett dike o sova, skit samma vart och när, bara det gick att sova. Men vem fixar då det som måste göras?
Känns att, så fort jag öppnar käften om något, så har alltid den jag pratar med, bra mycket större och viktigare åtagande för sig, och trötta är de...jag skulle bara veta, hur slitna de är...så varför säga något överhuvudtaget?
X-maken är trött, har problem...syster är trött, hennes problem är hur hon ska hinna, andra har sina problem...jag kanske är för egocentrisk, helt enkelt...börjar faktiskt att undra...vill ju inte verka som någon gnällspik, direkt.
Nä, bättre att hålla käft, för enkelhetens skull...men jag känner mig snart som en zombie, med taskig förmåga till att tänka, och planera...shit!

Och så alla de som nu är vänner till min avlidna somnoch medlemmar i hans grupp...de påstår att jag är stark? Va, jag? Jag anser själv att jag gör det som varje rättrådig person hade gjort...det bästa av en mindre trevlig situation.
Är det att vara stark? Att göra det man anser vara rätt?
Hm...

Kram!

35 Schrie:

skriven

Hej E!

Sker det något glädjande roligt för mig i höst/vinter?
kram från mig

Svar: Jadå... det händer en del positivt.. kram :)
Esmaralda

36 Nelly:

skriven

Välkommen hem!

Ser du i vilken riktning min karriär utvecklar sej närmaste månaderna?

37 Ebba:

skriven

När.. möter jag min tillkommande & vart..?

38 Höst:

skriven

Adventsljusstakar absolut, men det andra julpyntet får vänta..

Es, klarar H sig igenom 2014?

Svar: H har en chans att klara sig igenom.... kram :)
Esmaralda

39 Annelie:

skriven

Hej Es,
Välkommen hem igen :)

Kommer min syster att få nytt jobb och blir det i Sverige?

Kram :)

40 Daniela:

skriven

Kan du svara på vem det är som drar ner böcker i mitt rum och sätter på radion?

41 "Vän":

skriven

Hejsan esmaralda

Har V.H mig i tankarna eller har han helt glömt? Vad skulle han tycka om jag hörde av mig igen? Vill ha honom som vän.

Svar: Det ser ut som om du allt mindre finns i hans tankar.. kram :)
Esmaralda

42 Lilla Jaget:

skriven

Hej Esmaralda o välkommen tillbaka till Sverige! Spännande resor du gör och det är väldigt roligt att följa dom. Ja du....vad är det som pågår med min chef. Jag satt som ett frågetecken och funderade idag när han babblade på som en galning. Undrar om jag ska dra fort som tusan eller om jag ska vara kvar? Alltså vad pågår, är jag en avstjälpningsplats tror du? Kram!

Svar: Det är chefen som har problem och inte du.. även om det tyvärr drabbar dig... sätt ner foten men på ett smart sätt..kram :)
Esmaralda

43 Månskenet:

skriven

Borta bra men hemma bäst?!

...håller med nån här på bloggen, kör inte slut på dej, du hinner nog med julfirandet ändå - eller hur många julaftnar ska du ha innan den 24:e? Du brukar visst ha x antal. En annan blir ju trött av att läsa om allt julstök (som jag oxå borde börja med).

Ha det gott!

Svar: Tackar... nåja... första julfesten har vi den 7 e december.. vår julbockfest härhemma när alla kommer.. men det är ju et t tag dit... kram :)
Esmaralda

44 Lillis:

skriven

Köpa eller inte köpa bostaden?? Kram

45 Alida e:

skriven

Människa lugna ner dig, vilken energi du kom hem med, nice! Köttbullarna hinner du göra:)

oj oj vad han hade glimten i ögat idag...jag känner sån längtan och glädje över honom...vi har strulat över ett år nu, kommer han att ta första steget mot mer seriöst eller fortsätter vi så här? ( nämnas bör att jag tar INTE första steget)

46 Lars-Göran:

skriven

Hej. Jag undrar om du kan se om mitt ex och jag kommer att bli ihop igen i framtiden. Och så undrar jag om jag kommer bli arbetslös för att det är lite problem på jobbet nu.

Svar: Det ser ut som om det kommer att finnas en annan kvinna vid din sida en dag.. kram :)
Esmaralda

47 Lillemor:

skriven

Hej!

Ser du om min vän har känslor för mig?.

Svar: Ja,känslor finns men jag ser inte hur starka.. kram :)
Esmaralda

48 Djurvän:

skriven

Min väns hund Mitzi (schäfer) är sjuk och ska tillbaka om en vecka till veterinären för att ev göra en röntgen.
Vi är så rädda att hon är allvarligt sjuk.
Vad ser du?
Tack <3 <3 <3

49 Mirre:

skriven

Hej!

Har du något tips på hur vi kan hjälpa min bror att komma på fötter igen?

Kram

Svar: Professionell hjälp behövs... kram :)
Esmaralda

50 Ensam:

skriven

Hej och välkommen hem!:)
Undrar om du ser när / var jag kommer träffa någon ny vän/kärlek, är väldigt ensam och känner ingen, har svårt att vara runt folk (går i terapi) och har absolut ingen aning hur jag ska göra, vara och ta mig till för att träffa någon!
Kram :))

51 Lilla Jaget:

skriven

Tack för svaret Esmaralda! Konstigt, det kändes som att du svarade plötsligt-alltså att jag du "såg" mig lite knasigt uttryckt. Jag vet inte riktigt hur tusan jag ska sätta ned foten, för i dagens röriga samtal vände han allt till min nackdel oberoende av hur/vad jag sa. I mina ögon har han gjort bort sig-ganska ordentligt, även om han aldrig kommer få veta det verbalt av mig. Men knasig var han! Stor kram!

52 A:

skriven

Hej! Lider psykiskt av en massa finnar. Tror du läkaren går med på att skriva ut de tabletter som jag vill ha?

53 Djurvän:

skriven

Min väns hund Mitzi (schäfer) är sjuk och ska tillbaka om en vecka till veterinären för att ev göra en röntgen.
Vi är så rädda att hon är allvarligt sjuk.
Vad ser du?
Tack <3 <3 <3

54 Jennie:

skriven

Hej E. Kommer jag träffa den amerikanska killen jag nyss börjat chatta med? Han har nyss varit i Sverige på jobb och han kommer förmodligen tillbaka inom ett halvår igen.. Kram

55 Förälskad:

skriven

Hej och välkommen hem
Kommer D kontakta mig privat?
Kram

56 Lotta:

skriven

Och nu reser vi vidare till Mainland! Vet inte hur jag ska reagera på killen som flyttade täcket, vill ju inte att lilltjejen ska bli skrämd! Kommer han på nytt? Försökte tänka igår innan sovdags att han inte får skrämma henne. Vad gör han på hotellet?

57 Evelina Lindström :

skriven

Åh vilken söt hund! Och härlig blogg!

Svar: Tack :)
Esmaralda


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: