DE DÖDA OCH DE OLYCKLIGA....

Ja, jag har sett  de döda också i Hongkong.

De skymtar förbi ibland… någon står i ett gathörn och ett barn äter glass i en park… en kvinna tvättar fönster och  en gammal  man  går i hasiga skor och pyjamas genom parken.

 

 

De är alla döda. 

Barnet nyligen och de andra sedan länge.

Och så måste jag erkänna att jag tryckt på ON knappen när  stod i kö för att åka upp på The Peak.. det var en faslig trängsel och jag var bara tvungen att känna in…. och det gjorde jag… med besked…

Jag fick till mig så mycket känslor och tankar och önskningar. Mycket mer kärlek är hat. Man tackar.

Och jag kan tala om för er att vi känner exakt på samma sätt oavsett var i världen vi lever.. vi människor är precis desamma… vi har samma önskningar, samma hopp, samma sorg och så många av oss bär på en ensamhet i hjärtat. 

Ett slags utanförskap även om vi döljer det

 Jag stannade upp vid en kvinna med de vackraste asiatiska ögon… tjock svart hår.. en vacker dräkt och  skyhöga pumps… hon  blödde bildlikt talat från hjärtat… och jag bara  trycket hennes arm snabbt.,, och såg  förvåningen i hennes blick och visste att det där lilla trycket som ja la all energi i.. det hjälper henne.. kanske inte så mycket.. men lite … och hennes möte med mig tror jag blir en aning magiskt när hon tänker efter…

När du läser detta har jag farit vidare till Kina

Kramar

 
 
1 Vicki:

skriven

oj vad det var spännade att läsa dagens inlägg..levde den asiatiska kvinnan eller var hon död ?

Tror du jag har något meddelande från någon på andra sidan ?

Ha det riktigt skoj i kina :)

2 Sheri:

skriven

Hejsan!

Vem skall jag hålla utkik efter i kärlek..& finns han omkring mig idag?

3 En tjej :

skriven

Kommer han på H höra av sig och fråga om vi ska hitta på nått?

4 Hon :

skriven

Kommer J höra av sig igen?

5 Eugenia:

skriven

Hej!
Jag och en tjejkompis funderar på att fixa något för nyår med gott käk osv. Ser du om det blir av?? Kommer jag träffa någon i så fall?? Kommer det bli kul??
MYCKET tacksam för svar!
Kramis

6 Sibel:

skriven

Har jag någon/något varningstecken omkring mig jag bör se upp med?

7 Anonym idag:

skriven

Hej Es, fantastiskt att se alla dina fina bilder, tack för att du delar med dig :)
Jag har gjort en idiot sak... Och jag kan bara klandra mig själv. När hjärtat säger en sak och hjärnan en annan, blir det bara fel.
När du spådde mig för ett tag sedan, var det just honom jag skulle ta mig en funderare över, det gjorde jag men föll tillbaka 6 månader senare, bara för att åka på en käftsmäll i psykisk mening.
Är han medveten hur mycket han sårat mig, fattar han? Och var det medvetet?
Jag vet att det vänder, och blickar framåt åt min resa...

Ha en fortsatt ljuvlig vistelse :)
Kram

Svar: Han är medveten om att han gjort illa - men sådana tankar verkar han skjuta bort... ta dig steget vidare... kram :)
Esmaralda

8 Emma:

skriven

Hej

kom jag ha förhållande men när?

9 Storm:

skriven

Hejsan E. Hur kommer mötet att gå i morgon kl 9.00? Kommer jag att känna mig nöjd?
Kramar

10 Åsa:

skriven

Hej!
Kina också! Häftigt :)
Healingen betald och resan bokad.
Tack för svaret i går.
Inte så långt bort men Mallorca med vuxenhotell och havsutsikt blir kanon. Blir perfekt för eftermiddags-whiskyn.
"Ses" på fredag :)
Kram

Svar: Låter som en härlig reseplan.. och vi ses på fredag :) Kram :)
Esmaralda

11 Alida e:

skriven

Du gjorde det, tryckte på ON knappen...det är nog så att överallt finns hela repertoaren av känslor hos människorna var man än i världen är. Jag tänker på kvinnan du berättade om...tänk att så sorgsna känslor som kan dölja sig innanför det yttre perfekta fina skalet.

Bra för oss alla att få en påminnelse om att bakom varje fasad/människa kan det finnas vad som helst för känslor...bra tankeställare.

Ha en fortsatt underbar resa, och tack för dom fina bilderna.

12 Susan :

skriven

Inte utan att man får lite pytteskinn när man läser om hur du kan känna av o ge energi...fantastiskt! Förstår att du inte kunde låta bli :)
Längtar efter "pirr i magen" - känslan.... jag tycker ju att jag har väntat länge nog:) Ja, jag vet att vi e två som måste va redo....men visst borde det va dax snart :)

Kramiz

13 Agnes:

skriven

Jag brukar säga, att även i helvetet så finns det olika nivåer...
Och det måste väl kanske även stämma när det kommer till himmelriket, då?
Att även där finns det olika nivåer? Hihi!

Sitter här i natten, o ska strax ramla ner i sängen.
Hoppas av hela mitt hjärta, att omplaceringen av sonens hund fungerar fullt ut...
Känner lite svagt att det kommer att fixa sig för hunden...han är en fantastisk hund, och de som nu tar över honom, känner min son sedan mer än 10 år tillbaka!
Mannen i familjen kommer att ha honom med till sitt jobb, och kvinnan har en stark personlighet.
Och jag är nästan helt säker på att hunden faktiskt inser att detta är hans nya familj...Hunden verkar vara som en antenn för yttre omständigheter...

Men inget är ju speciellt konstigt i min värld, s a s...hm...

Och senare i dag, så är besök på Fonus inbokat. Planering av sonens jordiska avslut skall inledas, och som jag sagt tidigare, så har nog vi i den närmaste familjekretsen nog ännu inte insett hur stort det kanske är på väg att bli...
syftet är att det skall bli så lättsamt och glädjefyllt som möjligt...om man nu får säga så?

Hoppas att din tripp och vistelse i Kina blir trevlig!
Och att jag missat att Hong Kong numer tillhör Kina...haha...jag som vill ha det still belongs to Japan!

Kram!

Svar: Hundar känner på sig och din sons hund är en väldigt god förmåga att "förstå" och känna... sådan har han alltid varit, känns det som.. mina tankar kring begravning är att det ska spegla den som begravs,,,. som tex när jag begravde min pappa så var det till afrikansk musik och de vackraste sångerna han visste... Jag tror också det blir större än du riktigt tänkt.. det finns så många som vill vara med och hedra din son.... kramar :)
Esmaralda


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: