Döden i Hongkong...

 
I dag åkte jag båt till en av öarna - och det gjorde en död man också - i sin kista. Man har lagt ett täcke över kistan och vid huvudänden hänger hans finkavaj,
 
 Men inte höll han sig i kistan inte!  Här på bilden sitter han på huk till vänster framför kistan... han har en vit dress på sig.. en gammal och krum man som nyfiket tittar på människorna som passerar förbi.
 
Antagligen ser han oss i ett nytt ljus. Jag frågade och fick lov att fotografera.
 
 Kan någon av er se honom ?
 
 
Och den här båten åkte vi med.. både mannen & jag....han traskade  omkring lite och liksom gled igenom människor och materia och såg så nöjd ut med bedriften. 
 
För övrigt hade jag en underbar dag på ön... åt gott... satt på  café och såg människor passera... promenarade och bara njöt. 25 grader & sol. 
 
Sen avslutade jag det hela med Ladies market.. och hittade ytterligare  några julklappar.... en sån vacker aftonväska till min ryska syster...  t tröjor till svärsoner & son...kul mobilladdare med blinkande smileys... och lite annat smått & gott...
 
Lördag idag och det verkade som om varenda kines  gått man ur huse och till Ladies Market !!
 
Nu tar jag en paus... ett glas vin.... och om en  stund ska jag ut & äta middag.. har ingen aning om vart det blir !
Kramar
1 Hon :

skriven

Har jag träffat min soulmate? Kommer han snart?

2 En tjej :

skriven

Senaste tiden har jag mött på datumet 15 juli ofta men även numret 13.. Betyder det nått?

3 G:):

skriven

blir jeg og R å få et nærmere forhold når jeg får egen leilighet?

4 Helen:

skriven

Hej fina E!

Har jag någon tur i kärlek i år,vem ser då för mig?

5 Alie:

skriven

Ser du något roligt som händer mig den närmsta månaden?

6 Tessan:

skriven

Hur ser platsen ut där jag möter min kärlek,vad faller jag för hos honom?

kramen

Svar: Hans skratt, hans ögon och hans personlighet.. kram :)
Esmaralda

7 Melvide:

skriven

Hej

vem blir mina nya vänner med,känner jag de idag,eller blir det genom någon annan?

8 Hon :

skriven

Har jag träffat min soulmate? Kommer han snart?

9 En tjej:

skriven

Senaste tiden har jag mött på datumet 15 juli ofta men även numret 13.. Betyder det nått?

10 Röd ros:

skriven

Blir jag singel på alla hjärtans dag eller ser du mig i ett förhållande då?

11 Emilia:

skriven

Hördes med T lite igår o nu,va tror du kommer hända?kommer vi hörsas/ses?tycker han om mig fortfarande,leder de här någon vart...vill inte bli deppig pga honom

12 Mary i Uppsala:

skriven

Hej Esmaralda !
Vilket underbart äventyr du är på !
Jag skulle också vilja resa ut i världen.
Men har inte ekonomisk möjlighet.
Försöker sälja min bil just nu för lösa ett lån.
Kan du se om jag lyckas sälja den innan årets slut ?Längtar också efter en man att mysa med.
Kan du se någon till mig ?
Hoppas på svar.
TACK på förhand !
Stor Kram !
Mary

13 Jeanette:

skriven

Nej ;(

14 Jennifer:

skriven

Ha det så jättebra därborta!! kram

15 Helena Ir:

skriven

Ja det vore ju häftigt om jag såg den gamle mannen.
Men nix pix icke :)
Kram :)

16 CeCe:

skriven

Efter jag läst det du skrivit och kllade på bilden igen så såg jag en vit energy i form av en hukande man där du skrev där han var, inget man ser på själva bilden, kanske är det bara ett påhitt av mig men jag vet inte..

Annars hur ser det ut på kärleksfronten för mig inom närmaste månaderna?

Svar: Tror inte det är påhitt... något kan hända i kärlek.. kram :)
Esmaralda

17 Kicki:

skriven

Hej E. Jag ser en man med mustasch till vänster om kistan. Ser du samma man? Det tog en stund med mycket fokus.

Varför vill hon ses? Är det nått speciellt som hon vill?

kramar
kicki

Svar: Jag tror vi ser samma.. kram :)
Esmaralda

18 anonym idag:

skriven

Vilken upplevelse att få träffa mannen som hade sitt skal i kistan. Jag har aldrig sett sådant rent konkret med mina ögon, men jag har vid två olika begravningar eller i samband med döden av dessa två olika personer känt deras närvaro. Och då har jag kanske inte inbillat mig åndå inser jag nu när jag läser vad du varit med om:).

Hur är det med min vän, känner han som jag att det börjar bli mer känslor inblandade?

19 MK GBG:

skriven

Vad GLAD jag blev att jag hittade ditt nya bloggställe!!! Hong Kong! Vad läckert! Ha det riktigt skönt!!

Svar: Välkommen hit och vd glad jag blir !! Kram :)
Esmaralda

20 Nic:

skriven

Hong Kong känns spännande! Har själv bara mellanlandat där utan möjlighet att utforska.

Jag är fortfarande ung och livet borde va på topp men är väldigt ensam sedan 2010. Har nu varit kär i samma kvinna över ett år men hon tycks ointresserad?

Svar: Ja, jag tror du vinner mest på att ta dig vidare.. jag ser ann annan kärlek vid din sida så småningom... kram :)
Esmaralda

21 Marica Eriksson:

skriven

Hej Esmaralda!
Fin "seva" du gör!
Jag har fattat mod till mig att starta eget. Efter år av allt på hobbynivå och införskaffat mig utbildningar som hypnoterapeut, TidigareLivTerapeut
och ÖgonrörelseTerapuet. Ska jag? Hur går det?

22 Linda:

skriven

Tråkigt

23 Anna:

skriven

Hejsan! Kan inte se honom...såg inte flickan du hade med på en bild en gång heller.

Verkar vara underbar shopping därborta och en underbar resa. Gillade väskan din mamma ska få i julklapp :)!

När kommer du hem egengligen? Har missat den detaljen...

Vad tror du...närmar sig vägvalet? Du har inte en liten hint om vad det gäller ;)

Agnes... En stor kram till dig!! Att du orkar allt.. Ta hand om dig!

Kramar från Anna!!

Svar: Jo, vägvalet närmar sig... och du märker själv om du känner att du står för länge i en korsning.. di känner att det finns val som måste göras.... jag åker hem i natt.. natten mellan söndag/måndag så i morgon.. måndag är jag alltså hemma igen.. kram :)
Esmaralda

24 Yvonne:

skriven

Jajamen Esmaralda! Jag ser honom :)

Kram.

Yvonne.

Svar: Trodde jag att du skulle :) Kram :)
Esmaralda

25 Tisa:

skriven

Hej Esmaralda!
Jag har verkligen haft jättekul ikväll med två klasskompisar (trots att det idag är 3 år sedan min mamma dog - och jag känner lite dåligt samvete för att jag haft kul). Hursomhelst, kommer jag festa med dessa människor igen.
Kram!

Svar: Du ska inte ha dåligt samvete.. din mamma gläds med dig och vill se dig må väl och vara glad.. och du kommer att festa med en del av dessa människor igen.. kram :)
Esmaralda

26 Tisa:

skriven

Tack så jättemycket för svar fina du!


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: