Mötet med en själsfrände...

Stoppa pressarna – något speciellt har hänt!

I går var jag på Temple street market. En massa marknadsstånd och  massa krimskrams. Som det är på marknader.

Jag vandrade längs stånden och plötsligt förändrades det… dels visuellt  men även ..mentalt.

 Plötsligt fanns det röda tomma tält. Inga varor.  Jag hade kommit till spågubbarnas område. Ingen en endaste spådam  som jag kunde se- alla bara av manligt kön.

Och ingen tjatade om att jag skulle komma till just deras stånd och spå mig. Så jag flanerade lite… och plötsligt börjar nån prata med mig på DANSKA. 

 

// Och härinne sitter de som spår... på andra sidan vägen satt den gamle mannen... utan tält eller reklam..förutom en danskspråkig yngre vän... //

Och tvärs över gatan från stånden, på trottoarten,  sitter en gammal böjd man på huk  och tittar ner i marken.. och bredvid honom en lite yngre kinesisk man och det är den yngre som pratar danska.

Han säger att hans  gamle vän kan spå. Att han vill spå mig.

Jag säger att nej tack, jag står över men tack så mycket.

  Då lyfter den gamle mannen på huvudet och våra blickar möts.  Tio sekunder och vi känner inte bara av varann utan vi känner in varann. Och ännu bättre.. vi känner varann.

Kanske bara för att vi förstår och vet… kanske för att vi känner varann sedan gammalt.. det vet jag inte riktigt säkert.

Han säger att  ” Du och jag.  Vi vet. Gå i frid min flicka” 

Fast det säger han varken på kinesiska eller engelska eller på nåt annat språk … det säger han rakt in i mitt medvetande utan att öppna  sin mun.

Jag säger ” Gå i frid  min vän ” inom mig och mannen ler tandlöst och vackert.

Han unga kollega som raggar kunder ser väldigt förvirrad ut. Han vet att något hänt men inte vad. 

Den gamle mannen och jag har ögonkontakt en liten stund till och sedan vandrar jag vidare.. så fylld av glädje och energi… så som det kan bli om man möter en jämlik själ.

Jösses mina vänner.. bara denna lilla stund var värd resan hit !!

Kramar

P.S. SISTA CHANSEN ATT ANMÄLA DIG TILLSTORHEALING PÅ DISTANS - DET GÅR AV STAPELN IVKÄLL. ALL INFO FINNS PÅ BLOGGEN FRÅN DEN 19/11.

1 Mica:

skriven

Oj vad GRYMT Esmeralda. Undrar om även vi "dödliga" kan vara med om sådant fast vi inte har sådana gåvor? Om vi känner att: dig har jag träffat tidigare, eller att man känner en samhörighet på något sätt.

Har även en liten fråga Es, var nog flera månader sedan sist nu, men ser du någon kärlek eller flört för mig i vinter? Händer det något i kärlek? Kramar

Svar: Ja, egentligen tror jag att vem som helst kan vara med om nästan vad som helst.. om man bara öppnar sitt inne... och man kan känna en speciell samhörighet med vissa människor utan att man vet varför.
Någonting som har med romantik bör hända i vinter.. kram :)
Esmaralda

2 Rebban :

skriven

Wow! Så fint att läsa detta morgonkvisten. Tack för att du delar med dig.

Finnes det någon romans för mig inom det närmaste?

Kram!

Svar: Jag tror och hoppas att det inte ska dröja så länge innan det blir en romans.. kram :)
Esmaralda

3 Susan :

skriven

Åh, vilken härlig känsla det måste varit....det är väl lite av den känslan jag vill ha den dagen jag möter min soulmate i detta livet ;) Att känna att han e pusselbiten som fattats...

kan tyvärr inte va me på healingen men hoppas att den blir en härlig stund för er som ska va me!

kram :)

Svar: Jaaa. när en pusselbit trillar in ÄR det en enorm känsla... kram :)
Esmaralda

4 Mirran730:

skriven

Vilken känsla Es! Härligt!
Oroar mig så mycket för mitt barns skolgång, betyg, gymnasiet etc. Jag har alldeles ont i magen, stressad och illamående över detta. (Så har vi pappan som anklagar att allt är mitt fel att det går åt helvete för barnet, jag har förstört hela barnets framtid. Kommer inte klara sig, kommer inte in på gymnasiet etc.)

Ser du Es om barnet kommer klara att rycka upp betygen? Om barnet kommer in på gymnasiet?

Tack åter igen för att du delar med dig av din fantastiska resa. Kram och va rädd om dig.

5 Carina ST:

skriven

Vilket fint möte Esmaralda.
Jag har ju haft några möten med en person som kändes väldigt speciellt. Mannen i Pressbyrån som jag berättat om tidigare. Det går inte att beskriva hur starkt det kändes. Du sa att vi levt ett liv ihop tidigare och varit väldigt lyckliga ihop, att det var det jag kände så starkt. Nu när jag ser mig omkring för att försöka få syn på min soulmate så är det den måttstocken jag har. För när våra ögon möttes så gick det rakt in i min själ.
Hittills har jag aldrig upplevt något liknande.
Tror du det dröjer några år ytterligare innan jag möter min soulmate? Vet att du inte kan sia om tid, men ser du några tendenser alls kring om han verkar kunna dyka upp inom ett år eller flera år?
Kram, Carina ST

Svar: Jag HOPPAS han dyker upp så snart som möjligt.. du är redo... men jag ser ju ingenting exakt.. kramar :)
Esmaralda

6 myran:

skriven

Hej!

Vad det är intressant att läsa din blogg. Mycket olika saker där.

Kommer jag behöva gå ner i tjänst efter nyår?
Kram

7 Rebecca:

skriven

Låter underbart :) hoppas jag får uppleva en sån samhörighet nån gång. kram

8 Lärare:

skriven

Hej E!
Ser du om jag får min lärarlegimation efter jul?
kram

Svar: Jag ser att du får den och det är inte långt borta..kram :)
Esmaralda

9 Cissi:

skriven

Hej! Wow! Sådär känner jag ibland. Att jag träffar nån som vet nåt som jag vet :). Själsfränder är nog bland det mest magiska man kan uppleva här på jorden...
Ser du hur jag ska göra för att träffa min nästa kärlek?

Svar: Ja, visst är det magiskt :) Du ska se dig omkring... och rätt som det är så finns din kärlek där bara.. kram :)
Esmaralda

10 Birgitta:

skriven

Hej!

Vilken upplevelse känslan måste ha varit speciell, förstår att de berörde dig.
Hemma jobbar snickarna men de verkar inte hända så mycke, gissar att dom kanske är på andra uppdrag emellanått. Jag trodde de skulle gå undan så man fick städa o ordna inför julen men de kanske inte blir så :-(. Nå de kommer fler jular får försöka tänka så.

Kram o hade gott, Birgitta

Svar: Ja, du får helt enkelt pressa dom lite.. be om besked... kram :)
Esmaralda

11 Zita:

skriven

Hej! Esmaralda. Måste vara fantastiskt att få uppleva den resan du gör. Rolig ta del av den här på din blogg. Tror du det kommer gå bra med den viktiga mannen på Måndag? ha de bra Och önskar dig fortsatt trevlig resa kram :)

12 Anna:

skriven

Vad fint det verkade :)! Skrev ett långt inlägg igår men det gick inte att posta..

Kram på dig!!

Svar: Vad konstigt att det inte gick o posta och så synd.. kanske det finns en limit så att man får skicka ett lång inlägg som två separata meddelanden ? Försök.. vill ju inte missa ditt inlägg.. kram :)
Esmaralda

13 V:

skriven

Jag kommer delta i healingen, behöver tanka energi...

Härligt med den gamle mannen. Jag tror jag levt i Hongkong i ett tidigare liv, har haft drömmar och känt mej dragen till gränderna och myllret av liv ljud och lukter. I detta liv föredrar jag mest lugnet och stillheten i naturen, kanske just därför?

Kommer jag någonsin möta kärleken och bli hel igen?

Stor Kram <3

Svar: Ja du blir hel och mår bra och du kommer möta kärleken, ingen tvekan alls.. kram :)
Esmaralda

14 Skorpan:

skriven

Men jösses vilken upplevelse :).

Ja ibland känner man en otrolig connection med nån människa o det är nog häftigt! O det ska jag väl känna sen?

Men med exet kan jag tyvärr inte känna det o nu diskuterar vi julen. Tror du han går med på mitt förslag? Tänker inte stå för kostnaderna två jular i rad, ursäktar mig för detta, o inte tänker jag slava heller, som jag gjorde förra julen (åter igen...).

Kanske jag är otacksam, men måste "skydda" mig för vissa vibbar...

Höstfest imorgon... Mat o dryck o gemenskap, som förhoppningsvis bli bra med tanke på rådande situation :/.

Ha en fin dag!

Kram Skorpan

Svar: Jo, det känns som om ni ska kunna komma överens.. kanske inte helt.. inom något får ni mötas... men det blir okey... ha det så trevligt på höstfesten.. kram :)
Esmaralda

15 H:

skriven

Hej Esmeralda, Så otroligt lustigt att du skrev om just detta ämne idag, jag ryser, för jag tänkte fråga om något viktigt som påminner
Om det du beskriver. Vilket häftigt möte!!
Jag var på en anlighetsmässa och med
en av Spåmännen hände det något, en bubbla av extremt stark energi omslöt oss båda, det flödade i hela kroppen och från magen, då sa han, känner du i magen? Jag ville inte gå, han ville inte att jag skulle
Gå, men jag tvingade mig därifrån. Nu har vi haft mailkontakt, men jag känner mig osäker.. Han har "öppnat" upp sig extremt mycket för mig, starkt men lite skrämmande känns det för mig, han vill jobba med min energi säger han. Vågar jag lita på att han har ärliga uppriktiga känslor, eller är
Detta något han säger till alla? (jag har INTE känt detta med alla) och han säger att an bara gett mig och ingen annan en inbjudan om att arbeta med energier. I övrigt, på måndag måste jag bestämma mig om jag ska våga flyga själv till Korea. Jag vill, men är rädd, klart jag det?

Jag önskar dig en fantastisk fortsatt storslagen häftig resa därborta Es! :) all min kärlek till dig! Kram Hanna

Svar: Hanna.. jag tror nog att han har ett ärligt uppsåt men han är helt enkelt för mycket och det verkar som om han har en hel del problem.. du gör som du vill.. men själv hade jag avstått.. kram :)
Esmaralda

16 Miltons mamma:

skriven

Behöver knappast förklara.... :)
Var det Milton som skickade låten 'I would never give you up'. Jag grinade av bara 17 men kände mig senare stärkt och GLAD.

Kram

Svar: Ja och ett stort ja :) Kram :)
Esmaralda

17 Mimmi:

skriven

Hej Esmaralda! Ser du om det dröjer länge innan jag får ett jobb igen?

Kram, ha det bra

18 längtar:

skriven

Hej! Kommer jag träffa min stora kärlek 2014? och vart isåfall?? springer aldrig på krogen lr på fester!! Kramar o trevlig helg!

19 Författaren:

skriven

Hej Ez, hoppas du har en underbar resa!
jag undrar om boken jag skriver på just nu kommer bli lika väl mottagen som den förra?

Kram :-)

Svar: Jag får en stark känsla av att det kommer gå bra..kram:)
Esmaralda

20 Sheri:

skriven

Hej Es
Ser du om det finns möjlighet att jag möter den stora kärleken till sommaren?

Svar: Möjligheten finns.. men jag har ju svårt att se när exakt saker ska ske.. men kärleken närmar sig.. kram :)
Esmaralda

21 Lotta:

skriven

Nu bär det snart iväg för vår del! Tänk, det var inte många veckor sen jag läste om spåmännen på Temple street, det fanns i en guidebok. Förra gången visste vi inget om dem, men då jag läste om dem tänkte jag faktiskt på dig Es och undrade om DOM är genuina eller inte. Nu fick vi i alla fall veta att åtminstone en är det!

Svar: Ja.. en är det.. verkligen... de andra vet jag ingenting om !! Snart bär det iväg för dig och hemåt för mig.. på måndag... ha det RIKTIGT bra.. men man kan ju inte annat här.. kramar :)
Esmaralda

22 orangeee:

skriven

Hej! tror du vi får en liten romans innan han åker?:)

23 Helena Ir:

skriven

Vilket möte med den gamle mannen!!
Måste ha varit underbart..ett fint minne
fick du med dig :)

Själv är jag trött..för tillfället tar jag
mig inte ut..det har tillkommit saker med
kroppen..Så jag tänker..Det blir bättre!!

Kram och ha det gott :)

24 Agnes:

skriven

Hm...själsfränder...jo, det är mäktigt, när det sker, om det sker...
Träffar ju ibland på sådana som jag mest haft ett förgånget liv med, och som slutat med ond, bråd död...och hur festligt är DET, på en skala?

Nä, som det är nu, så är det stiljte på den fronten för min del...konstaterar även att det är en faslig tur att jag faktiskt är "singel"...blotta tanken på att ha mer folk runt benen i denna situation, än vad jag nu har, är lite ruggig.
Men det är ju jag, det.
Huvva att ägna någon partner en massa uppmärksamhet, när livet nu visat sig från sin mer mörka sida...

Låter kanske lite avigt för de flesta, men jag är ju sådan att jag alltid fått klara mig själv, och fått stå på egna ben, och att för att få något gjort, så är det bara att göra själv...
Men visst...två dödsbo på nära anhöriga, kanske är en smula stökigt...och tre lägenheter som skall rensas, och så övriga livet. Planering av begravning och "efterfest", strukturera upp en ny fas av mitt liv, och herregud...allvarligt...nä, tack för att jag nu endast har en X-make att "umgås" med...

Har bestämt mig för att strunta i storhealingen...pga tidsbrist. Kanske hade behövt lite påfyllning med energi, men då jag tyckt mig vara en smula mindre mottaglig för healing de ggr jag varit med, så tycker jag att jag har mer nytta av den där timmen med att röja och sortera grejer.

Strax dax att påbörja dagen, haha! Som troligtvis rullar på in på sena natten.
Källare, lägenheter, hämta bil, köra iväg...kanske unna mig en fika i shoppingcentret och titta på folk...en stund...och fundera på hur livet rullar, och hur vårdslösa många människor faktiskt är med både sig själva, varandra och med det liv de lever i och med!

Jag har nog en varghjärna...väljer att leva så mycket i nuet som möjligt...varför dra upp några stora planer, när endast ett andetag skiljer oss från andevärlden?

Må väl, och ha en mysig träff i universum i kväll!
Om jag nu inte snurrar till det, så är väl klockan, svensk tid, 01:00 hos dig, Es, när Healingen går av stapeln?
Soft....

Kram!

Svar: Agnes. även om du inte anmält dig till healingen så sänder jag i alla fall så mycket energi jag kan åt ditt håll.. stor kram :)
Esmaralda

25 My:

skriven

Jag undrar om jag får det fina pojknamnet på L som jag tycker så mycket om på någon av mina framtida barn?? Kram

26 Höggravid i drömmen?:

skriven

Sååå vackert Esmaralda jag blir så glad att läsa om gamla möten från förr<3

Hade min dröm inatt ett budskap?

Jag var höggravid & ville bara föda barnet nu,men fick höra att det var bäst om jag kunde hålla ut en tid till? Magen kunde jag inte se, men den kändes stor. Jag Hade en stor kärleksfull familj omkring mig även ett fint stort hus & en stor mysig trägård fylld med massa olika stjärnljus som folk gick & tände, nu när det blev så mörkt ute. Det kom in mer folk medans jag lekte en lek med ett litet barn ute på trägården?

I min seans står det att jag kommer få två barn
tätt intill,kan det ha med drömmen att göra kanske?
även bo i hus med trägård:) Men drömmen kanske betyder annat...:)

Kram:)

27 Emz:

skriven

Är kärleken på väg mot mitt håll och vad kan jag tänka på när den dyker upp? :)

28 Rosen:

skriven

När/var sker mötet med den stora kärleken?

kramiz:)

29 Lizz:

skriven

Hej E!

Hur ser min tillkommande ut?

30 Nelly:

skriven

Hej

Ser du mig vara singel på alla hjärtans dag<3
kramen

31 Min tur nu:-):

skriven

Vad roligt för dig att få ett sånt möte. Kan du se någon för mig snart?? Kram

32 Helena Ir:

skriven

Hej igen!
Jag gick in på gamla bloggen,och hittar då
en berättelse från Kalle..som ingen kunnat svara
på..troligtvis p g a problemet med passagen.
Så om du läser härinne Kalle:
Jag hoppas att det löser sig för dig med barnet!
För självklart ska du ha rätt till ditt barn!
Önskar dig all lycka till i framtiden..

Kram

Svar: Vad bra att du tar upp detta...och jag hoppas att fler läser om Kalle.. kram :)
Esmaralda

33 Åsa:

skriven

Hej!
Häftig upplevelse!
Jag har mailat dig samt betalat en extra healing till min goda vän.
Hoppas det funkar :)))
Kram

34 Alida e:

skriven

Vilka inlägg du gör, det ena efter det andra där man blir så glad och varm inombords när man läser dem. Men detta var verkligen Wow!!!
Du har verkligen en toppen resa, hoppas sista dagarna blir lika fantastiska.


Svar: Tack & stor kram på dej :)
Esmaralda

35 Cicci:

skriven

Hej,
Provar igen. Är min gammelmormor med mig?

Svar: Ja absolut är hon.. kram:)
Esmaralda

36 Ensam:

skriven

Hej Esmaralda! händer det något positivt i mitt liv snart?

kram

37 Romansen :

skriven

Finns denna "fling" omkring mig & vem skall jag då hålla utkik efter?

kram kram

38 2013:

skriven

Kommer det hända något överraskande roligt i år för mig...?

39 Anonym:

skriven

Jäklars vad känslorna hoppar omkring i kroppen...om kollegan får nytt jobb kommer han att fortsätta vilja träffa mig som han sagt?

40 tt:

skriven

hej E brukar läsa din blogg och beundras av ditt engagemang och din varma medmänsklighet, världen behöver mer sådana oegoistiska människor !!

har en fråga som jag hoppas du kan hjälpa mig med, mitt ekonomiska liv har kraschat,lång sjukskrivning och har inte fått en endaste krona i sjukersättning än, och nu har det krånglat till sig ännu mera med intyg från läkare om min sjukskrivning. detta har medfört att jag håller på att förlora allt jag har, hus och hem, bil, värdighet, mår så fruktansvärt dåligt psykiskt att det berör även min familj och allt blir sämre med mitt psyke. börjat lida av socialfobi. panikångest, ingen livskraft, ständigt sönderstressad.
kommer det reda sig, fixar jag att behålla mitt hus och reda ut i ekonomin ?? jag är oerhört tacksam för svar
// TT

Svar: Jag kan förstå din ångest och förtvivlan.. och det kommer att reda ut sig..när jag påsikt så ser jag att du har denna period bakom dig.. så håll ut..kram:)
Esmaralda

41 Petra:

skriven

Hej. Kan du se om det kommer hända någonting i mitt kärleksliv? Har varit på två dejter mmed en kille och undrar om det kan bli något där? Har han intresset för mig?

42 Bluebird Medicine:

skriven

Hej Es!

Det är så roligt att läsa om dina äventyr! Du har alltid något tok :) eller spännande på gång! :)

Jag har som du spådde mig tidigare, hittat ett jobb som jag trivs med, och kan klara av - trots att min situation såg ganska hopplös ut både ekonomiskt och hälsomässigt så sent som i somras. Jag har nu sakta men säkert kunnat skapa mig möjligheter att ta mig vidare till ett nytt boende, och har nu när min inkomst är högre äntligen blivit erbjuden ett hyreskontrakt! Nu till min fråga! Det känns som om lägenheten skulle passa mig helt perfekt gällande område, planlösning och även energimässigt, MEN... är nu rädd att jag ska känna röklukt från grannlägenheten... detta problem förföljer mig vart jag än flyttar. Dock kände jag ingen röklukt då jag var på visningen. Kan du se något kring detta Es? Jag måste lämna besked på måndag 25 nov, om jag vill tacka ja till hyreskontraktet.

Skickar en hälsning till alla på bloggen! Trevlig helg!

Svar: Lite kan du besväras men det är inte värre än att du med god vilja kan sätta dig över detta.. kram :)
Esmaralda

43 CeCe:

skriven

Detta inlägg påminner mig om att jag tidigare idag tänkte på att jag ibland känner av andras känslor så lätt att jag själv fastnar i dem, och tyvärr oftast de negativa, så jag funderade på om du har något tips på hur man hittar en ON/OFF knapp eller annat som kan vara bra?

Annars så undrar jag om du ser om jag har en god chans att klara av mitt mål den dagen?

44 Rosen:

skriven

När/var sker mötet med den stora kärleken?

kramiz:)

45 Romansen:

skriven

sedan

Finns denna "fling" omkring mig & vem skall jag då hålla utkik efter?

kram kram

46 Smiley:

skriven

Hejsan Es:

Har kärleken något utseende., vem skall jag i såfall se mig om efter?

kram kram

47 Agnes:

skriven

Åh, tack Es!
Vet inte om det gick fram, för under denna tid så befann jag mig på "springande fot"!
Med lite tur så kanske jag känner något i morgon? :-)

Har gått med i gruppen på FB,tillägnad min son, och oj, vilket gensvar!
Är så stolt över mina barn, och får faktiskt säga att jag tvekar inte ett ögonblink på att mitt sätt att uppfostra mina barn till förståndiga vuxna, verkligen funkat!

Sedan om jag hela tiden fortfarande ställer upp till absurdum för ungarna, kanske även det bidrar?
Finns ju där, vilket jag ser som självklart...ÄVEN om de nu räknas som vuxna, haha!
Och nu är det ju även barnbarn med i gejmet!
Hm...och visst kommer jag att curla dem med...men säg inget till deras pappa!

Så jag hoppas innerligt att jag blir den där gamla damen du sett mig bli...med full kontroll på tankeverksamheten och med någorlunda godtagbar vigör, för nu måste jag bara vara kvar här i denna värld!
Andra sidan får lixom vänta, hehe!

Kram!





Svar: Japp, du behövs här och det VET universum !! Oavsett vad du sysslade med underhealingen så sände jag... och jag hoppas du kan märka av det,.,, kram från en annan curlingmamma :)
Esmaralda

48 Janet Åkerlund:

skriven

Hej Esmaralda
Jag har mått dåligt psykiskt sedan 12 års ålder i olika omgångar och på grund av flera anledningar och inte blev det bättre av att jag i mars 2011 hastigt blev änka.
Jag är rädd för att om jag kommer att fortsätta må så här dåligt resten av livet och aldrig kommer att möta en ny man att älska och bli älskad av så vet jag ärligt talat inte hur länge till jag orkar fortsätta för det är ändå inte mycket till liv det jag nu har.
Trots att jag och sambon som nu är död även fick två söner tillsammans och som jag älskar så mycket så mår jag ofta så dåligt och de har ju sina egna liv att leva nu.
Så min fråga är kommer jag någonsin att må bättre och även ha turen att träffa en ny man att bli lycklig med?
Jag ber om ursäkt för att det blev ett för långt inlägg.
Tack på förhand Esmaralda och kram.


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: