En sällsam händelse....

Jag har varit hos äldsta dottern.. hon som varit sjuk… och  hon är ju som sagt var bosatt mitt i skogen.. med världens sötaste lilla sjötomt och egen brygga  och alltsammans  mitt i ett naturreservat.

Jag var där häromdagen när Simone drog fram.. stormen, alltså…. och den drog med sig allt från barnbarnets leksaker till ett träd som rycktes upp… det ven och tjöt och knakade och jag försökte vara lugn & fin.. mitt i stormen. 

Dotterns katt svassade oroligt omkring –sådär som katter gör och plötsligt  hördes ett gällt miau utanför ytterdörren…. och jag öppnade och släppte in andra katten… inga konstigheter allas… förutom att svarta Eddie dog i våras.

 

Det hade jag glömt i upphetsningen med storm och allt och inte förrän katten var på väg  in i vardagsrummet insåg jag att.. jaha.. då är han tillbaka ! Han såg sig omkring… väldigt noga… fångade in min dotter med blicken.. mitt barnbarn.. och sedan gick han tillbaka mot ytterdörren och gick ut igen…genom den nogsamt stängda och låsta ytterdörren.  Och med all den värdighet en katt har.

Han ville bara komma och titta till de sina.. konstigare än så var det inte. Våra djur på andra sidan är med oss.. de månar om oss och de släpper oss inte vind för våg minsann. Och i detta ska vi känna en trygghet !!

 

Det här inlägget skriver jag om kvällen.. det är  onsdagkväll och nu ska vi se om jag kan greja det här  så ni kan läsa i morgon bitti… som sagt mina vänner… ha tålamod med mig.

Och jävlar vad härligt det är att vara tillbaka – det måste sägas !!

Kramar 

1 Jeanette:

skriven

God morgon!
Välkommen tillbaka! Jag har saknat dig!
Den här bloggen är mycket finare, bra jobbat!

Ha en härlig dag!

2 Röd:

skriven

Hej
Den här bloggen är mycket snyggare än den föregående :)
Börjar bli riktigt orolig för min dotter. Hur ska det gå för henne?
Kram

Svar: Röd, så kul att du gillar bloggen... det gör jag oxå ! Tycker den är jättefin !! Det är en turbulent period för din dotter men det lugnar ner sig och det kommer bli bra..kram :)
Esmaralda

3 Susan :

skriven

Känns som nytt jobb e på G :o) förvisso ett vikariat men ändå!

Det där me kärleken....att den kommer hoppas jag ju, men i vilket sammanhang ....kan man be om ngn ledtråd?

Kram o än en gång..welcome back!

Svar: Jodå.. nytt jobb är på väg !! Och det känns bara bra. Några ledtrådar om kärleken ser jag nu inte.. men den kommer... och du missar den inte.. kram :)
Esmaralda

4 Jehona:

skriven

Hej Esmaralda! Jätteskönt att höra att du är tillbaka :) jag vet att du brukar spå gratis på korta frågor, så jag har två små.

Jag hade en otroligt hemsk dröm inatt, jag drömde att jag kunde se andar och hur dom tog livet av sig när dom levde. Det var hemskt.. Jag är öppen men jag tror inte jag är särskilt medial i min vardag. Kan du se varför jag drömde detta? om det var någon särskild mening?

Nästa fråga kommer vara lite lustig men jag vill så gärna veta, vilket kön kommer mitt förstfödda barn vara?

Svar: Egentligen handlade inte din dröm om andar...den handlade om rädslor.. att du rensar ut det negativa inom dig..så det var faktiskt en BRA dröm.. även om det inte kändes så.. kram :)
Esmaralda

5 Jehona:

skriven

P.S! (glömde nämna detta i förra kommentaren) Ser du att jag kommer få jobb snart?

Kram!

Svar: Ja jag tror inte det dröjer så länge.. när jag ser framåt så ser jag dig i arbete..kram :)
Esmaralda

6 Marianne:

skriven

God morgon! välkommen tillbaka!Tack för ditt mail så jag kunde hitta dig igen.
Jag sitter här och är ledsen,fyllde år igår men min äldsta son glömde mig han ringde först kl 23,00 ha sa att han trodde det var nästa dag jag fyllde år. Sedan sa han att jag kommer inte denna helg(som vi hade bstämt) jag kommer nästa i stället.
Jag hades sett fram emot att träffa honom och inte minst barnbarnen.Min svärdotter kommer inte med alls hon har annat för sig.
Kan du se varför dom gör så här mot mig?detta är inte första gången jag blir bortglömd.Vad är det med min svärdotter? och min son?
Känner mig ledsen och övergiven,ingen annan kom till min födelsedag heller.Jag fyllde ju bara 65
Kram

Svar: Din son glömde men det beror inte på att du INTE är viktig för honom.. för det är du... han älskar sin mamma. De har mycket i sina liv nu... men det kommer att rätta till sig.. kram :)
Esmaralda

7 Annika:

skriven

Tack för att du skaffat en ny blogg! Dagarna blev tomma när man inte fick börja dagen med en Ez! Skönt att ordningen är återställd!

Blev inget m jobbet s jag sökte och är nu inne på att starta eget företag vid sidan om ordinarie arbete. Bra idé?

Svar: Ja, och vilken tur för MIG att jag får börja dagen med er :) Startar gärna eget men låna inte pengar och starta i liten skala.. det tar tid men kan bli riktigt bra.. kram :)
Esmaralda

8 LS:

skriven

Hej, jättefin leyout! å redig att läsa :)
Nu finns det ingen annan råd än att fråga dig....Gör jag rätt nu!? Engelsmannen istället för tysken...Hjäääälp ;)! Kram

Svar: Ja jag tror du gör helt rätt... i detta ska du följa ditt hjärta.. kram :)
Esmaralda

9 Skorpan:

skriven

Tur att man lär så länge man lever Es :).
O den här bloggen kan du säkert snart fram- o baklänges o från alla håll o kanter ;).

Hade jag haft morrhår ja då hade det varit dom som rest sig då jag läste din berättelse. Nu var det bara den egna pälsen som reste sig...

Ser fram emot dina inlägg. Ser du nåt kul inom kort för mig? Solen skiner o det är så fint, bara jag som känner mig grå :(

Ha det gott!
Kram Skorpan

Svar: Härligt att vara tillbax och det har varit tomt utan er alla !På fredag är det en extra bra dag för dig att fatta beslut om roligt ting... det du beslutar kommer bli extra bra..kram :)
Esmaralda

10 Filifjonkan:

skriven

ÄNTLIGEN!!
Vilken abstinens jag haft. Har varit sjuk och inte förstått att passagens blogg var nedlagd. Kunde inte för mitt liv förstå varför det inte gick att komma in där.
Kramar Filifjonkan

Svar: Men nu har allt löst sig.. och jag hoppas att du mår bättre nu & är åerställd.. kram :)
Esmaralda

11 Sara:

skriven

Så skönt att höra från dig. Har saknat dina inlägg och denna bloggen ser ju väldigt proffsig ut, det ska nog gå bra.
Under tiden du har varit borta har jag kommit i kontakt med en person som kan ta bort energier och blockeringar i det undermedvetna. Det finns tydligen massor som har tagits bort hos mig som legat och blockerat. Så nu hoppas jag att livet för mig blir lite lättare och att huvudvägen leder mig till den stora kärleken. Man kan ju alltid hoppas på att detta hjälper ialf, sen får vi se. Kanske blivit lurad :/
Stor kram till dig ialf.

Svar: Javisst är den väl fin och en eloge till min vän Cat som hjälpt mig !! Känner du dig inte lurad så har du inte heller blivit lurad.. kram :)
Esmaralda

12 V I L M A L A ♔:

skriven

Hej! vilken underbar blogg, har skickat iväg ett mejl :) Ha det gött

Svar: Man tackar :) Kram :)
Esmaralda

13 Elisabeth:

skriven

Hej!

Kul med ny blogg :)

Undrar hur det ser ut med honom, är det allvarligt eller kommer det att gå bra?

Kram

14 Drutten:

skriven

Hej!

Härligt att du är tillbaka :)

Min kisse som dog ifjol besöker han mig ? Saknar honom :( Kram

15 Carina :

skriven

Härligt att allt är som vanligt igen, har blivit lite av rutin att börja dagen med att läsa dina inlägg. Alltid är det något att reflektera över.

Kan även tala om att jag misstänker att mannen du har pratat om i dina seanser nu har kommit i min väg.
Allt har gått väldigt fort, allt känns väldigt rätt, så vi får se om det blir en fullträff denna gång.
Det som inte stämmer är att du skrev att han skulle ha ett barn, detta stämmer inte, han har en bortskämd katt;).
Jag mötte honom även på en dejtingapp, så jag gick emot dig där lite när du nämnde att nätdejtning inte var något för mig (däremot så hade du skrivit i första seansen att jag skulle möta honom på detta sätt).

Lycka till med nya bloggen. Ser fram emot spännande läsning.


Svar: Ja, visst är det härligt när allt funkar som det ska !! Jag håller tummarna att det är rätt man, så här långt känns det positivt... häng inte upp dig på att han inte har barn.. sådant KAN bli fel när man spår... lita på dina egna känslor.. kram
Esmaralda

16 Natalie :

skriven

Hej Esmeralda!
Fin blogg:)
Jag har en fråga jag gärna vill ställa, Kommer det att bli mitt ex David och jag igen?

Med vänlig hälsning,
Natalie

Svar: Nja, det ser faktiskt inte så ut.. jag ser en annan kärlek i din framtid.. kram :)
Esmaralda

17 Skorpan:

skriven

Tack Es :)!
Kram Skorpan

18 Kaffehörnan:

skriven

Vad skönt du är tillbaka

19 Eleonora:

skriven

Hej! Åh,va bra att du är tillbaka. jag har saknat din blogg, läser den varje dag. Den både inspirerar och ger eftertanke.
Undrar om du vill känna in om jag ska gå tillbaka till mitt gamla jobb om än i mindre skala? Kramar

Svar: Eleonora, tänk att ni är så många som saknar mej... det vämer ! Och jag har saknat er,. den saken är klar... det finns en god möjlighet att du på ett eller annat sätt går tillbaka till gamla jobbet.. i alla fall under en period..kram:)
Esmaralda

20 Natalie :

skriven

Hej igen Esmeralda!

Jag vill också fråga om du ser om mitt ex David har känslor kvar för mig? Och om det kommer att bli vi igen? Även om det kanske är en tid framåt i tiden :)

Med vänlig hälsning,
Natalie

21 Anna:

skriven

Tycker det verkar funka bra för dig på den här sidan :) Jättefin layout och ser mycket mer välorganiserat ut när svaren på kommentarena kommer under kommentaren. Tidigare fick man söka lite mer när man ville läsa frågan till ett svar du givit...nyfiken som man är ;)

Imorgon blir det flytt trots att både jag och yngsta dottern är sjuka. Ska jobba ca en timme till och sen hem och sova. Ledig imorgon tack och lov.

Ha en fin dag // Kramar från Anna!!

Svar: Ja Anna, det känns så bra här på denna bloggplats !! Flytten går bra trots sjukdom men sen behöver du återhämtning.. lycka till.. kram :)
Esmaralda

22 Jennifer:

skriven

Hej, så roligt att få börja dagen med att läsa din blogg! :)

Jag fattade ju ganska snabbt och spontant beslut att åka iväg till Thailand i 3 månader, men nu undrar jag om jag tagit mig vatten över huvudet....? Kommer min skrala ekonomi att klara det eller brista? Jag vill inte låta ekonomin hindra mig från att leva min dröm och mitt liv, men samtidigt måste jag ju vara realist också. Jag vet att jag skulle klara det bra om jag lyckas hyra ut min lägenhet medan jag är borta. Tror du att det kanske ordnar sig? Kram

Svar: OM du verkligen vill och fattar ett 100% beslut.. så tror jag du klarar det ekonomiskt men ha en god planering.. kanske du kan hyra ut din lägenhet under tiden ? Fundera ut bra ekonomiska lösningar..kram :)
Esmaralda

23 Bjørka:

skriven

Der var du, endelig, jeg har også savnet deg og undret hvor energibunten Esmaralda tok veien. Jeg bruker som regel å lese din blogg til morgenkaffen, du sørger for en bra start på dagen. :-) :-)
ES: Vi tenker å starte et kreativt senter,og har nå funnet et hus som passer utmerket. Kan du se oss der/at vi kommer dit?

Svar: Jag har saknar er alla också !! Vilken bra ide och detta tror jag ni lyckas med att starta upp.. huset ser bra ut men om något tillstöter så det inte blir detta hus.. då kommer det att finnas ett annat som blir bra... lycka till.. kram:)
Esmaralda

24 Andreas:

skriven

Äntligen har bloggen kommit tillbaka! :D Jag som har gått som på nålar och inte kunnat läsa. Vad härligt det vore att kunna se som du gör och att det är helt naturligt utan några konstigheter. :)

Jag måste bara fråga. Sen jag flyttade i somras så har jag varit kroniskt trött, det är som att gå i sirap. Är det huset/lägenheten som gör det eller någonting annat?

Ha det bäst!

Kram

Svar: Tack Andreas !! Jag tror att du behöver tillskott av spårämne.. och så behöver du fylla på av energi och positiva händelser... kram och välkommen hit !!
Esmaralda

25 Ina:

skriven

Hej, det krävdes lite jobb att hitta dig igen ;) Jag har en fråga. Är sjuk som aldrig förr, får ingen större hjälp av sjukvården, väntetider osv. Ska till en healer nästa vecka, tror du att hon kan hjälpa mig, eller kommer sjukvården att kunna göra något? Ser du hur lång tid det tar innan jag är ok igen?

26 Anna:

skriven

Hej!
Så fin din bloggen har blivit, tyckte dock också att den förra var jättefin!
Men jag undrar vad D tycker om mig? Kram!

27 ina:

skriven

Hej, det tog ett tag att leta upp dig igen;) Jag är sjuk som aldrig förr o får inte mycket hjälp av sjukvården, väntetider mm. Kommer att träffa en healer nästa vecka, tror du att hon kommer att kunna hjälpa mig eller kommer sjukvården att kunna göra något? Ser du när jag är ok igen?

Svar: Du BLIR helt okey igen.. det kan ta lite tid och en healer kan vara till hjälp i detta.. kram :)
Esmaralda

28 Malin:

skriven

Hej Es!

Vad hände med förra bloggen, varför "dog" den?

I seans spådde du att du inte såg några perioder av arbetslöshet för mig, men mindre än ett år var jag arbetslös. Sen svarade du på bloggen att du iaf inte såg några längre perioder.... Sen i Aug-okt trodde du att det inte alls skulle dröja länge innan jag var i arbete igen! Nu har jag varit arbetslös nästan ett halvår... Är det någon idé att fråga dig om du ser något?

Kram

Svar: Jo, saken är den att ingen av Passagens bloggar fungerar längre... och vi bloggare får ingen vettig information. Man säger att det är serverproblem men det verkar märkligt om dessa problem pågår en hel vecka... och jag ser dig i arbete... helt klart... kram :)
Esmaralda

29 Carina:

skriven

Vad kul att problemet är löst med bloggen. Trodde problemet satt i min Iphone eller något.. Hehe :)

Vad känner B.H för mig? Kram

Svar: Ja, många trodde nog detsamma... men det är alltså hos Passagen problemet är... ingen av bloggarna där funkar... och ingen vettig information får vi heller.... BH gillar dig.. kram :)
Esmaralda

30 Studenten:

skriven

Hej Esmaralda!

Jag har en annorlunda fråga men den är av stor vikt för mig & jag hoppas att du kan hjälpa mig.
Jag är student & har flera års studiematerial samlat på en extern hårddisk. Det har blivit något fel på den så jag kan inte längre komma åt informationen. Jag är i slutskedet av mina studier & behöver verkligen den.

Har skickat den till ett företag som "räddar" hårddiskar men de kunde inget göra. Dock så är jag lite osäker på om de verkligen försökte? så jag undrar nu om någon av dessa andra företag kan lösa problemet eller om det kört?

* Ahlberg data * Aurora IT Systems AB * Soondata * DataNova * Recovery.se * Technilab.

Det kommer att bli väldigt dyrt så det vore skönt att veta vem man ska välja eller inte alls.

Tack för att vi får ställa frågor till dig

Mvh
Studenten

Svar: Herregud Studenten, vad jag lider med dej !! Jag är hemskt ledsen men kan inte råda dig i detta... däremot så hoppas jag att någon av bloggläsarna kan ge dig bra tips... men definitivt ska du ha en second opinion och kolla med någon annan... kram & lycka till
Esmaralda

31 Strävan:

skriven

Vilken fin ny blogg! Saknat dina inlägg. Fin bild på dig uppe till höger :)

Svar: Jättetack :) Kram :)
Esmaralda

32 Malin:

skriven

Hej!
Vad hände med förra bloggen, varför "dog" den?

I seans såg du inga perioder av arbetslöshet för mig, men mindre än ett år senare var jag arbetslös. Då svarade du på bloggen att du iaf inte såg några längre perioder... Och sen fr aug-okt så har du trott att nu dröjer det inte länge tills du får arbete. Nu har jag ändå varit arbetslös i nästan ett halvår! Är det någon ide att fråga om jag får ett arbete snart??

Kram Malin

33 Ingela:

skriven

Ja, nu är ordningen återställd, tänk vad man blir van med vissa saker, tex Es blogg... Känns kul att den är igång igen!

Usch vad läskigt med stormen, skönt att det inte blev några incidenter för er del. Tänk att katten kom och tittade till er, har så svårt att förstå att det verkligen kan hända.

Jag är ju "troende" vad gäller det andliga med allt vad det nu innebär, ändå har jag sista tiden börjat tvivla. Känns som att, som jag skrivit tidigare, saker och ting borde börja gå lite lättare. Har ju fått veta att jag valt detta själv, och accepterat det, men när är det dags för det lite mer positiva? Jobb, kärlek, nya vänner, ja allt det som förgyller tillvaron. Har det ju absolut inte illa på ngt vis, mat på bordet och härliga ungar, men jag skulle vilja ta mig till nästa nivå. Jag kan det här nu, om man säger så...

Pluggar nu och det är ok, man kan ju inte bara lära sig det man tycker är roligt, jag hoppas att detta tragglande med företagsekonomi mm ska få mig att växa och sedan leda mig till ett jobb.

Ser du ngt kring detta Es, är det möjligtvis ngt jobb elr ngn kärlek på ingående...??

Ha en fin dag alla!
Kram Ingela

Svar: Ja, du pluggar inte förgäves och studierna kommer på sikt att leda till jobb, den saken är klar.. kram :)
Esmaralda

34 Strävan:

skriven

Tror du min mamma hittar en fin man?

Svar: Japp, det tror jag absolut. kram :)
Esmaralda

35 Helena Ir:

skriven

Jippi :)
Tack för att du mailade!
Så trevligt att återgå till mina
morgonprocedurer, inne på din blogg :)
Precis som många andra skrivit..
Du har varit saknad :)

Det är så tufft att vakna med oro,
hoppas så att mina prover visar något.
Igår hade jag besök av en väninna som
dessvärre mår väldigt dåligt..jag har känt
henne många år..kan du Esmaralda se om livet
blir lättare för henne att hon får hjälp
med det som kan "vända" detta tillstånd
hon befinner sig i..
För fy vad tufft hon hade det..

En JÄTTE KRAM :)

Svar: Ja och du kan tro att bi alla varit saknade !! Din väninna ska söka hjälp... det är svårt för henne att reda ut på egen hand.. och det vänder mot det bättre även om det tar lite tid.. kram :)
Esmaralda

36 Jossan :

skriven

Hur kommer tentan gå för mig nästa fredag?

Svar: Du har alla chanser att klara den bra,.. kram :)
Esmaralda

37 Helenb:

skriven

Vad kul att du hittat en annan sida att blogga på. Saknade att läsa dina inlägg.
Hur går det med jobb för mig? Vad ska jag jobba med? Ser du mig i jobb snart?

Svar: Japp, jag ser dig i jobb !! Det känns inte så långt bort.. kram :)
Esmaralda

38 Judit:

skriven

Hej Esmeralda :)
Vad skönt att bloggen är igång igen! Jag saknade den verkligen! Det tillhör mina morgonrutiner att börja dagen med att läsa den... :)
Kram //Judit

Svar: Jaaaaa Judit, och jag har också saknat den.. välkommen hit :) Kram :)
Esmaralda

39 anki:

skriven

Härligt att ha dig tillbaka Es !
Skönt att nu få rutinerna tebaks ;-)
Pussa MannaBonne Glen på nosen
Kram anki

Svar: Japp Anki, Mannabonne Glenn är pussad och glad och det är härligt att ha er gamla bloggvänner tillbaka igen..kram )
Esmaralda

40 Lil:

skriven

Hej Esmaralda!

Härligt att du är tillbaka med bloggandet igen!

Kommer det att bli en bra fest imorgon (har av någon anledning blandade känslor inför den, ovana kanske..) och kommer något speciellt att hända?

Kram!

Svar: Festen blir inte ohyggligt fantastiskt bra.. ha inte för höga förväntningar. då blir det som bäst,, och riktigt okey i alla fall... kram:)
Esmaralda

41 Birgitta:

skriven

Hej!
Äntligen, befinner mig i Turkiet o har försökt varje dag att komma in på bloggen o väntat på att du ska guida oss någonstans där de funkar ;-).

Es är de något större på intågande i mitt liv dom närmaste månaderna?

Skönt att bloggen är igång livet blir lite mer normalt ;-).

Skickar soliga hälsningar, kram Birgitta

Svar: Ja, det har varit så frustrerande med den icke fungerande Passagen bloggen.. något RIKTIGT stort under just närmaste månaderna ser jag inte.. men lite smått & gott kommer att dyka upp.. kram:)
Esmaralda

42 M-L:

skriven

Hej Es!!Underbart o hitta dej igen så som jag har letat!!! & lika letar jag efter frågor har du några svar,hur det blir med mej o sambon,blir vi kvar tillsammans eller är det på väg o brytas upp? Det har /är en jobbig tid just nu...tusen kramar till dej,känns som en otroligt saknad vän är hittad nu! :)

Svar: Och underbart att du hittade hit !! Det är jobbigt mellan er just nu därhemma.. och det finns en rejäl risk att ni bryter upp.,. men kämpa ett tag till.. det kan komma en oväntad ljusning.. styrkekram !!
Esmaralda

43 G:) :

skriven

Føler R samme kribling og glede i magen for meg som jeg for han?

44 Agnes:

skriven

Härligt! Äntligen!
Välkommen!
Och tack för mailet om bloggadressen!
Gosh, blev ju helt "crazy" när jag inte kom in på din blogg. Och ingenstans någon förklaring från Passagen. Såg att de hänger ihop med Spray, och det kanske är där förklaringen ligger? Nuff said...

Jag sliter mitt hår och går snart på knäna. Känner mig faktiskt grymt stressad av att röja modrens lägenhet. Systra, å sin sida, hon påpekar var gång som jag tar upp jobbet med lägenheten, hur mycket hon har att göra med praktiken hon gör, hur jobbigt hon har det med att läsa in sin utbildning och hur sliten hon känner sig.
Förstår inte hur det kan ta så många år att bli sjuksköterska?

Det enda jag kan göra. är att köra rejset på mitt sätt. Hoppas ju på att kunna sälja av en del saker längre fram, så jag plockar ner mycket i kartonger, och "lagrar" dem så länge i mon lägenhet. Också tvunget, då systra som sagt bor o verkar på annan ort, och därmed inte kunnat plocka ut sådant som hon kan tänka sig vilja ha. Däremot så brukar hon komma på att just hon vill ha sådant som jag nämner att jag är intresserad av.Lustigt, va`?

Har även lurkat mig in på modrens facebookskonto.
Funderar nu på vad göra med det. Systra har ännu inte hört av sig, men detta är ju inget brådskande.

Är mest trött i mössan på detta här, och hoppas att jag får någon ekonomisk kompensation för allt mitt jobb.
Och det här med att träffa någon, hur ska jag hinna det? Och rent allmänt är jag så less på mycket, så jag är knappast något att hänga i den där berömda julgranen!

Någon som vill köpa ett nästan ospelat Walther-dragspel...?
Modren hade många planer, men livet tog lixom slut!

Kram!

Svar: Jaaaaaaa, äntligen.. det har varit en seeeg vecka utan mina bloggvänner ! Jag förstår att det är tufft att hinna och orka med allt du går igenom nu... jag röjde min pappas hus ensam också... det kostar på... men allt har ett slut.. och efteråt så vet du att du gjort saker på rätt sätt och då kommer en inre vila som blir bra... nu är inte tiden att träffa någon... men den tiden kommer... största styrkekramen till dej !!
Esmaralda

45 Tvestjärten:

skriven

Är E en bra vän för mig?? Orkar inte bli sviken!! Kram från mig

Svar: Ja, har du bara inte alltför höga förväntningar och ger lika mycket som du får - då är det rätt vänskap... kram :)
Esmaralda

46 Hemliga H:

skriven

Hej blev glad när jag hitta din blogg.. Tänkte vad du hade försvunnit. Hoppas det är bra med dig..

Jo jag undrar han E hur ser det ut för oss? Är han den killen som skulle dyka upp? Jag har iaf bra magkänsla med honom:) han gör mig glad på dagarna .., kram

Svar: Så lätt blir man inte av med mig !! Ha ha ha :) Han kan mycket väl vara den kille som är rätt.. kram :)
Esmaralda

47 Miltons mamma:

skriven

Yaaaay! Äntligen. Välkommen tillbaka 😃 Och vilket träffande blogg idag. Grät floder igår. Börjar förstå att min lilla sötnöt Milton inte kommer tillbaka fysiskt och fick sjukt stor ångest.

Skönt att bloggen börjat rulla igen 😃 Crap passagen. Undrar hur många som valt lägga ned där nu.

Kjam

Svar: Jaaaaaaaaaa, äntligen ! Ni har alla varit saknade !! Få inte ångest över Milton..känn dig istället glad över att han är frisk och stark och glad... och så besöker han ju dig emellanåt... ja, jag tror inte att det bara är jag som övergett Passagen.. kram :)
Esmaralda

48 Felicia:

skriven

Hej! Kan du se om något händer i mitt liv snart? Kram

49 Ida:

skriven

Hej! Härligt att du börjat blogga igen:) Jag tänkte bara höra om min o Jespers kärlek kommer att klara av ett distansförhållande?
Kram

Svar: Ja det tror jag och klarar inte kärleken distansförhållandet så var det inte rätt kärlek.. kram :)
Esmaralda

50 E:

skriven

Fin den nya bloggen är! Så mycket bättre än passagen!
Jag undrar, tror du jag kommer hitta kärleken snart? De jag träffar försvinner lika fort ur mitt liv igen. Kommer det någon som stannar snart??? :(

Svar: Ja, visst är en väl fin och omigen ett stort tack till Cat som hjälpt mig.. utan hennes hjälp hade jag väl fortfarande suttit o väntat på att Passagen bloggen skulle börja fungera.... när din rätta kärlek kommer så stannar den... kram :)
Esmaralda

51 Assar:

skriven

Min fd kollega måste göra sig av med sin katt Assar. Hon har tyvärr svårt att hitta ett nytt hem till honom, jag har aldrig träffat Assar (katten) Men känner starkt att jag vill ta hand om honom, varför?

Kram!

Svar: En gång, i en annan värld har han mest troligt varit ditt husdjur men då var han säkert inte katt... kanske hund... kram :)
Esmaralda

52 Aria:

skriven

Fin blogg :D

Svar: Tackar :)
Esmaralda

53 Tisa:

skriven

Just nu är vi inne i ett svårt avsnitt på utbildningen, så min fråga är: Kommer jag att klara min tenta imorgon? (tentan som kommer att avsluta denna kurs)

Svar: Jag är inte helt säker.. men försök ha lite is i magen.. du har en god chans att klara tentan.. lycka till & kram
Esmaralda

54 Daggmask:

skriven

Är det stället jag bor på nu rätt för mig? Eller var ska jag bo för att få ut så mycket av livet som möjligt? Känner mig inlåst! :-( Kramar

Svar: Du kommer att hitta ett annat ställe där du trivselmässigt blommar ut.. kanske inte riktigt än.. men det kommer.. kram :)
Esmaralda

55 Mikaela :

skriven

Hej E !

Resan blev lyckad och jag känner mig hermonisk och mer självständig på något sett. Undrar om du kan se något kring jobb för min sambo och om vi snart skaffar trean som börjar bli efterlängtad <3

Stor kram

Svar: Ja, det ser ut som om du har bra flyt nu.... snart börjar ni aktivt prata om trean... kram :)
Esmaralda

56 Agnes:

skriven

Åh, jösses...ett helt hus, ensam?
Jag ska absolut inte klaga, haha!
Däremot vara tacksam över, att modren endast hade en tvåa...vilken mardröm om hon nu haft tillgång till ett helt hus!!!

Tack för svar, Es!
Och för mig är det ju ingen som helst brådska att träffa någon, på sätt o vis.
Är ju på den där "mötesplatsen" där det frodas en del skräp till karlar. Måste dock säga, att några få har jag faktiskt blivit god vän med. Men mer är det inte.
Ser inte "mötesplatsen" som något seriöst ställe att finna en livspartner på, men om man fattar vad det är frågan om, lämnar önskan om något stabilt bakom sig, och tar det för vad det är, så kan man ha väldigt roligt där!

Lutar mig mot det du sa, att när jag väl är klar med detta, så blir jag mer tillfreds med mig och mitt liv...för städa mitt eget är ju en helt annan sak, för det kan jag ta i min egen takt, haha!

Må väl!
Kram!

P.S. Lite synd att inläggen inte klockas, utan noteras med "skriven för X min/tim sedan".

Svar: Ja, det var en pärs får jag säga med pappas hus.. i två våningar.. källare och garage och bodar... och känn dig trygg i att efteråt landar du och mår väl. Ska se om det går att fixa klockslag för inläggen....kram :)
Esmaralda

57 Rebecca:

skriven

oh vilken tur att jag gick in på passagen och såg att du öppnat en ny blogg :)
Har en fråga, kommer jag och D bli ihop? Kanske är han den rätte? KRAM

58 Glömt att fråga :

skriven

Hej igen ! Skriver denna gång åt min moster... Hon undrar lite om nya kärleken är rätt för henne och om allt kommer bli bra ,om han är ärlig mot henne och fallt om dom kommer flytta ihop och få det bra! Eller är det någon annan som finns för henne dör ute ? Se du något

Kram igen :)

59 Gbg:

skriven

Så härligt att du är tillbaka! :D
Och nu en liten fråga:
Behöver jag "anstränga" mig för att stöta på honom eller är det ödet som för oss samman? :)

Svar: Tackar :) Det är ödet... det sker när det sker och du behöver inte anstränga dig.. det kommer naturligt.. kram :)
Esmaralda

60 AngelMarie:

skriven

Hej!
Har precis hittat hit, tack vare din bok som jag började läsa igår :-)
Hur ser det ut med jobb för min del? Kommer jag få det jobb som jag vill ha?
Kram.

61 Im:

skriven

Hej Esmaralda!!! Vad jag har saknat dig! härligt att kunna läsa din blogg igen.
kram

Svar: Tack & kram tillbax :)
Esmaralda

62 Jill:

skriven

Hej Esmaralda
Vad häftigt med katten. Att du aldrig blir rädd.
Jag skulle blivit rädd. Ett tag efter min farfar dog trodde jag att han var med i mitt vardagsrum då och då, då jag tyckte mig höra en tekopp som klingade som om någon rörde runt i den med sked, men senare insåg jag att det bara varit elementen som jag hade hört...

Jag har en fråga, tror du att jag kommer vinna pengar på det lotteri som jag är med på nu varje månad? (postkodlotteriet) För om inte, vill jag avsluta min prenumeration och istället sponsra ett barn från föreningen Plan varje månad för samma pengar. (Jag vet att jag borde göra det oavsett om jag skulle vinna eller inte, men men...)

Kan du se något?
Kram

Svar: Jag är så van ! Har aldrig haft någon annan verklighet men det är självklart hade jag aldrig upplevt det innan och det plötsligt hänt IDAG hade jag säkert fått värsta psykbryt... eller inte.. för känslan när man upplever sådana här ting är att det sker i ett stort lugn... jag kan inte lova om det blir vinst eller ej ... jag ser inte till 100% men jag skulle bli förvånad om du vann på postkoden... kram :)
Esmaralda

63 Jossan:

skriven

Blev irriterad på en sak på bloggen. När jag trycker på kommentarer så öppnas ett nytt fönster i telefonen. Även sen att om man vill ladda om sidan måste man gå in på loggens namn igen. På din gamla tryckte man på start eller på din heder för att sidan skulle laddas om. Ville bara påpeka :) tack för svaret innan :)
Jag är verkligen trött konstant! Hoppas jag blir av med det snart..
Kram

Svar: Fönster? I telefonen? Asså, ljusår från min tekniska nivå... jag pysslar bara med laptopen .. men det låter bökigt.. hade hoppats att det skulle vara enkelt och lätt åtkomligt här... kram:)
Esmaralda

64 SkyttenA:

skriven

Roligt att du är tillbaka,kan du se om mannen som du sett i seanser min livskamrat, är det mannen ,B, som jag träffar nu?

65 Lillis:

skriven

Varför ska min mamma göra mig arvlös? Kram

66 Lillis:

skriven

Varför ska min mamma göra mig arvlös? Kram

Svar: Jag tror inte hon gör det !! Kram :)
Esmaralda

67 Chrisse :

skriven

Hej! Jippie, äntligen kan vi följa dig igen! Underbart!
Jag vill fråga dig en sak också. Kan du se när jag träffar min någon ny man? Kan du se något om honom? Jag vill släppa in kärleken i mitt liv igen! :)
Kram

Svar: Ja jag är den första att vrålskrika Jippie... och jag ser att du snart är redo för kärleken igen.. den är på väg.. men kan dröja ytterligare en tid... men när den sedan kommer så känner du snabbt igen den... kram :)
Esmaralda

68 mwk:

skriven

Som alla andra har jag saknat den dagliga rutinen med din blogg:)
Härligt att du är igång
igen !!!
Undrar om det blir lugnt och trevligt på julafton för mig och familjen? Eller ser du några problem där?

Svar: Härligt att vara tillbaka !!Jag tror det blir en lugn julafton.. så känns det..och ni får alla bidra med gotthumör och lite överseende.. kram :)
Esmaralda

69 hg:

skriven

Hej! mitt ex M har en ny tjej sedan 7 månader. Är han verkligen lycklig med henne?? för han har börjat skicka lite sms till mig.. hur länge till kommer dem vara tesammans??

kramar och jättefin blogg!

70 Jossan :

skriven

Ja, asså jag har iPhone och iPad så har jag din blogg uppe och när jag vill gå in på kommentarer så blir det som en ny ruta kommer upp som man tänker att du är inne på fb på ena fliken och bloggan på andra fliken på datorn. Det öppnas upp i ett nytt fönster som det kan göra på datorn ibland om du förstår :)

71 Im:

skriven

Hej Esmaralda!!!! så härligt att du är tillbaka, har saknat dig.

Kram

Svar: Tack.. det värmer :) Kram :)
Esmaralda

72 Assar:

skriven

Är det så att jag borde ta hand om Assar? Rättare sagt är det meningen att jag ska göra det?

Hoppas jag får svar på detta med! :)

Svar: Det måste du själv ta ställning till... kram :)
Esmaralda

73 Månskenet:

skriven

Hej! Äntligen hittar jag dej igen! Brukar läsa din blogg "klumpvis" - dvs flera dgr per gång, därför kommenterar jag inte ofta numera :) men nu var du ju helt borta, hur länge som helst, känns det som. Först nu kunde man googla fram dej. Kul! Trodde nästan det var min dator som fått spunk. Ha det gott! Kram! :)

Svar: Ja,,, den där Passagen stannade ju av helt.. men nu är jag här och jag är glad att du hittat mej... kram :)
Esmaralda

74 skuggan:

skriven

Hur ska jag göra för att inte vara så ensam??? Finns det människor som älskar mig för den jag är? Kramar på bästa dig<33

Svar: Ja. du är en människa som det är lätt att älska... ta lite mer initiativ gentemot dina medmänniskor.. var dig själv... du kommer att finna gemenskap, det vet jag,, kram :)
Esmaralda

75 majja:

skriven

Hurra, jag hittade dig!! Har haft lite abstinens ;)
Jag jobbar med äldre sen 6 mån, känns som att det var meningen att hamna där, jag halkade in på ett bananskal och jag stormtrivs!!
Men är bara timvikarie.. ser du om det leder till längre vik eller fast tjänst?

Kram , kul att du är tillbaka!!

Svar: Ja jag ser att både vårdtagare och personal trivs med dig så du har goda chanser till fortsatt arbete..kram :)
Esmaralda

76 Zita:

skriven

Förlåt skrev på fel sida. Jag har alldrig fölt din blogg . Så det ska bli mig ett nöje. Har hört talas o att du är Väldigt bra! Min fråga till dg är Hur kommer min ekonomi se ut i det närmaste,.

Svar: Du är så välkommen hit till bloggen.. vi är ett mysigt gäng här ska du veta... och vad det gäller ekonomin så ser det ut att bli tight ett tag men sedan lättar det... kram :)
Esmaralda

77 Tea:

skriven

Härligt att du är med igen. Kunde inte förstå vart din blogg tagit vägen!
Tack för mejlet och skönt att du har en ny, fin och fräsch blogg. Ser kanon ut :)
Väntar med en fråga till dig...ska fundera på hur jag ska formulera mig ;)
Kraaaaam

Svar: Jag hade några mejladresser sparade men långt ifrån alla så jag hoppas att resten också hittar hit.. ja, visst är väl den här bloggen fin ?Kram :)
Esmaralda

78 Cecilia:

skriven

Jag trodde du hade gått upp i rök. Tack å lov att du är tillbaka :-) Välkommen!

Svar: Inte går jag upp i rök inte... vill inte för allt i världen missa vårt dina blogg gäng-- kram :)
Esmaralda

79 CEM:

skriven

Hej!
Undrar hur det ser ut med jobb? Kommer jag att få något och vad?
Kram.

80 Orolig mamma:

skriven

Hej, Jättebra att info om den nya bloggen kom på mail. Har saknat den.
Är orolig för min dotter. Min undran är om hon kommer få det intyg som väntat på ett tag i tid.

Svar: Ja, jag ser att det kommer en positiv lösning för din dotter.. på ett eller annat sätt... kram :)
Esmaralda

81 Lotta:

skriven

Ja, hur många hundra ggr hann jag månne försöka gå in på din hemsida, helt fantastiskt att ordningen är återställd!!

Svar: Ja,visst är det härligt !! Och nu kör vi - precis som vi alltid gjort.. kram:)
Esmaralda

82 Carina ST:

skriven

Äääääääääääntligen!!!!!! Jag höll på att bli galen av att passagen inte fungerar! Och kände mig halv utan dig och alla andra här på bloggen! Vad glad jag är att du hittade ett annat forum och meddelade oss det.

Min egen blogg som också ligger på passagen har jag inte heller kunnat komma åt..så jag kanske också lika gärna ska flytta den.

Extra stor kram till dig Esmaralda och till alla andra som jag saknat de här dagarna!
Carina ST

Svar: Ja jag hoppas att så många som möjligt hittar våran blogg här... helst vill jag ju samla ALLA de gamla bloggvännerna från Passagen.. så snälla sprid informationen.. och jag är rejält sur på Passagen.. de säger de har ett serverfel men till och med jag som ingenting fattar av datorer begriper ju att ett serverfel inte vara en vecka... kram :)
Esmaralda

83 Im:

skriven

Hej Esmaralda! Kommer jag att komma ut i arbetslivet innan nyår eller dröjer det länge till?? känner mig väldigt orolig inför framtiden.

KRAM

Svar: Det kommer lösa sig.. jag ser inga detaljer men jag ser att det blir bra och du får frid i sinnet.. kram:)
Esmaralda

84 Gunilla:

skriven

Hej Esmaralda!

Gud va skönt att du är tillbaka! Du har ju blivit som en kär vän man går in o "kollar till" varje dag.

Kram på dig och bra att du lämnade skitpassagen..

Gunilla i Oxd

Svar: Skitpassagen är ordet.. tack ! Och jag hoppas att så många som möjligt hittar hit från gamla bloggen... kommer ju inte in på den så jag kan meddela om detta nya.. kram :)
Esmaralda

85 Cecilia:

skriven

Hej
Jag mailade dig men det är kanske så att man ska skriva här sin fråga eller går det bra att maila?
Cecilia

Svar: Som alltid så besvarar jag gratisfrågor här på bloggen... en kort fråga och ett kort svar men jag kan ju inte hinna svara alla. Vill man ha en omfattande och personlig seans så är inte detta gratis..och i så fall får man maila mig och jag mailar all info tillbaka..kram :)
Esmaralda

86 Cara:

skriven

Jösses vad jag har saknat bloggen och er alla! Att läsa alla kommentarer är det sista jag gör på kvällen innan jag somnar. Har verkligen varit abstinens!!

Kramar!!

Svar: Ja, jag håller med.. en jädrans abstinens !! Kram :)
Esmaralda

87 Jannica Andersson:

skriven

Tack för ditt mejl. Var lite orolig där ett tag, att du hade lagt av eller nåt:) Bra att du bytte bort passagen. De har strilat länge nog. Trevlig helg alla

88 Sara:

skriven

Yeeesssss jag hitta hit.......:))) Har vart så orolig om något hänt dig?? så det har vart svårt att sova om nätterna :( Vad glad jag blir nu,jag har saknat bloggen varje dag!! vilken tur att du öppnat en ny sida:) Jag känner mig hel igen... hihi & skall sova sååååå gott inatt <3 Vilken söt bild på dig i hörnet & bloggen är jättefin<3 Tack & stor kram från
Sara

Svar: Välkommen hit & hoppas att du ska trivas :) Jag är så himla glad själv för den här bloggen.. kram :)
Esmaralda

89 Anonym:

skriven











Tack för din kommentar


Bloggen är modererad, så din kommentar måste godkännas innan den syns.

Din kommentar som den kommer att visas:



just nu



Sara

Yeeesssss jag hitta hit.......:))) Har vart så orolig om något hänt dig?? så det har vart svårt att sova om nätterna :( Vad glad jag blir nu,jag har saknat bloggen varje dag!! vilken tur att du öppnat en ny sida:) Jag känner mig hel igen... hihi & skall sova sååååå gott inatt <3 Vilken söt bild på dig i hörnet & bloggen är jättefin<3 Tack & stor kram från
Sara





Tillbaka till bloggen


Har du inget konto? Bli medlem


.






























Tack för din kommentar


Bloggen är modererad, så din kommentar måste godkännas innan den syns.

Din kommentar som den kommer att visas:



just nu



Sara

Yeeesssss jag hitta hit.......:))) Har vart så orolig om något hänt dig?? så det har vart svårt att sova om nätterna :( Vad glad jag blir nu,jag har saknat bloggen varje dag!! vilken tur att du öppnat en ny sida:) Jag känner mig hel igen... hihi & skall sova sååååå gott inatt <3 Vilken söt bild på dig i hörnet & bloggen är jättefin<3 Tack & stor kram från
Sara





Tillbaka till bloggen


Har du inget konto? Bli medlem


.




























90 Röd:

skriven

Tack för svar :)

Kram

91 Marianne:

skriven

Tack bästa Esmaralda för ditt svar.

92 Maria Holmström :

skriven

Jag undrar när jag kommer att träffa "honom", när jag är mottaglig och känner att det är någon som jag vill släppa in i mitt och barnens liv. Hur känner jag igen honom? "Han" kommer att ha ett tufft jobb, för han måste bräda en person som jag har haft i mitt hjärta under många år och ingen annan har lyckats... Jag vill bli kär igen!

Kram,

Maria


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: