DOGBLOGG !!!

 
Först var jag stolt och vacker och simmade med svanar.. sträckte på halsen och såg ut om en i flocken.. tyckte jag! Och det tyckte svanarna också - eftersom de flockades runt mig. Antar att de avundades mitt fulländade fjärilssim !
Sen fikade jag och mamma på stranden.
Kanelbulle, man tackar !
 
 
Och turen stod mig bi för jag hittde ett läckert halvruttet kadaver som jag rullade mig i  och inte begriper jag varför mamma gapade och  svor - det fanns plats för henne också att rulla sig.
Och när jag kom hem åkte jag i badkaret. Suck och suck. 
Jag vet vad klockan  är slagen när den där eländiga gröna krokodilmattan åkter fram ur klädkammaren och då gömmer jag mig.
 
Nu knödde jag in mig längst in under soffan men förgäves.
Jag åkte i badet fast jag skrek som en Tasmansk pungdjävul  och blev schampad så all kadaverväldoft försvann - tänk så meningslöst! Allt mitt luktegott ... borta !!
I morgon kommer alla mina barn på besök, vi ska grilla och busa och sparka fotboll.
Bulldogskramar på er
 
 
1 Anonym:

skriven

Fick precis reda på att mitt senate ex är tillsammans med sitt ex.. De väntar barn och bor ihop.. Hela jag skakar och känner mig lite ledsen.. Mår inte så bra nu...

Kommer han att höra av sig till mig igen?

2 Skorpan:

skriven

Men Mannabonne, du är ju som mina barn, vill inte heller duscha sig de gånger kanske jag vill att dom ska göra det :D. Men vet du, du kan göra om det ;)... Så jag förstår din mamma!

Es, ser du att om det kommer o gå bra för mig på jobbet? Jag menar, att dom är nöjda med mig o vill ha mig kvar? Det är ju ändå prövotid o så o jag vill ju lyckas :).

Tack för svaret idag. Kul med dogblogg, det var ett tag sen :)...

Kram Skorpan

3 Helena Ir:

skriven

Vad du hittar på,Mannabonne :)

Kram

4 M:

skriven

Du ser inte allt för lycklig ut i badkaret men snart får du hoppa över staketet igen så du blir glad :)

är det imorgon som det är valborg? oskrivet blad, som vanligt :)

5 Pia1:

skriven

Hahaha jag döööör Glenn, du är för härlig!
Men härlig är inte min gamla hyresvärd! Kan du fråga din mamma om hyresvärden har bytt ut mitt ena lås?
Annars har det blivit knas med min nyckel!
Kram!

6 Anonym:

skriven

Hej! Kommer jag o H.J inleda någo förhållande? Lr ska jag bara skita i han? Kramar!

7 Anonym:

skriven

Hej! Kommer jag o H.J inleda någo förhållande? Lr ska jag bara skita i han? Kramar!

8 MollyD:

skriven

Det där känner jag igen :) Fast 55 kg är inte lika lätt att få in i en dusch - puh! Har det framför mig och bävar. Min vovve är sur på mig nästan i 24 timmar efter att jag är så dum och duschar henne, hon blir ju blöt!!

Själv blir det en ensam Valborg, suck suck suck. Äh egentligen så är det strunt samma - har det rätt bra själv och vad är väl en bal på slottet?

Hur ser det ut på jobbfronten för mig E inom de närmste 6 månaderna ?

KRAM

Svar: Något positivt ser ut att ske på jobbfronten... tack o lov att Mannabonne Glenn inte väger 55 kilo... vågar inte ens tänka tanken.. ha ha h.. kram :)
Esmaralda

9 Li:

skriven

Hej Es.
Hihi vilket toppen inlägg ;-)

Kan du se om han kommer flytta denna gången?? Eller är det bara tomt prat. Känns som han har fuffens för sig.
Kommer jag träffa nån ny och bli lycklig igen??
Soliga kramar

10 Anonym:

skriven

finns det nån chans att jag finner äkta kärlek detta året..?

11 Lillis:

skriven

Då blev Mannabonne Glenn ren efter badet då:) Sötis :)Kommer jag att bli vän med mitt ex förra fru? Kram

12 sense:

skriven

Jag håller med dig doggen, vissa förstårs sig inte på gottedoftar, så är det bara, suck!!

13 Nelly1:

skriven

Nu vet jag att det inte är något fel på min hund, trodde han va den enda som rullar sig i skit hahaha.

Om ett par veckor kommer vår eländiga chef tillbaka, jag ser verkligen inte fram emot det. Det har varit helt underbart medans hon tjänstgjort på en annan avdelning men i och med förändringar i organisationen är det bestämt att hon kommer tillbaks. Ush det är ingen rolig tid just nu, önskar bara att psykfallet skulle velat chefa över en annan avdelning.

Jag ska på intervju på torsdag men det är inget jag själv sökt utan måste dit för att jag bett om omplacering pga psykfallet.

Ezmaralda, hur ser förutsättningarna ut om jag tackar ja till ett eventuellt erbjudande? Lönen är inget vidare och arbetsuppgifterna ännu mer än vad jag gör idag?

Tacksam för råd

Kramar till dig och finaste Mannabonne

Svar: Du kommer vidare.. på ett eller annat sätt och det blir riktigt bra.. kram :)
Esmaralda

14 ""anonym"":

skriven

Dröjer det länge innan jag hittar en seriös partner?

Svar: Nej, det känns inte som om det ska dröja länge.. kram :)
Esmaralda

15 Anonym:

skriven

Hej!
Haha, underbar läsning;)
Det går inte så bra för mig och mina känslor. Kan du se i vilken riktning det går? Jag har ju alltid trott han var min soulmate men den känsla är borta. Är det bara en genomdjupsvacka jag hamnat i och därför jag känner så här?

Kram💕

16 Gabriella:

skriven

Trodde först att den gröna mattan var färgat vatten och undrade hur Mannabonne Glenn lyckats med det ;)
... brukar inte vara så populärt det där med dusch, men kan tänka mig att det behövs, och mycket vänligt av honom att lämna plats åt dig i kadaverpölen hahaha ;)

Kram

17 Flora:

skriven

Ha haa ha! Men Mannabonne, du är ju för härlig! Simma m svanar är det minsann inte många som får göra, bra där. De tyckte nog att du var en i gänget med din härliga uppsyn! Synd att mamma inte har samma känsliga nos som dig men kanske är det bäst att du lyssnar på henne ifall duschen inte lockar igen? Ha så kul m alla barnen i morrn!
Ez, ser du hur jag möter mannen som komma skall?

18 Lena:

skriven

Du är en klyftig vacker nyfiken busig och helt UNDERBAR hund!!!!!!!!!!! Mannabonne Glenn rockar! Hoppas du busar jättemycket i helgen!!!!!

19 zara:

skriven

Hej Es!
Hundar är bra härliga , har själv en chihuahua han vet oxå när de ä dax för bad haha.
Hur ser de ut i kärlek för mig framöver, känns som allt står stilla, bara jobba o allt nödvändigt ont man får gjort, önskar jag möter han snart. Kram och ha en fin valborg!

20 Lillis:

skriven

Vill hon vara min vän? Kram

21 Storm:

skriven

Hej!
Vilken underbart söt hund!
Jag undar om du kan se vem det är som tassar runt i vårt hus och varför? :) Kram

22 Lilleba:

skriven

Herlighet ! Mannabonne Glenn, urinstinktene slår inn !! Gjort er gjort og spist er spist ( forterad, på Svensk, tror jeg ;) ).. da er det enklere å bade en pudel ;)

Svar: ;)
Esmaralda

23 Z:

skriven

Kommer jag resa på sommaren?
Kram:))

Svar: ja någon form av resa blir det.. kram :)
Esmaralda

24 anki:

skriven

Hej Es
Haha ja det där känner man igen :-)
Det värsta min lillhund har rullat sig i var
människoavföring jag spolade henne med vattenslangen
först innan hon fick komma in i duschen huva hon var insmord ända in i ena örat...
Den "gamle" hon rullar sig enbart i kadaver och gärna fiskkadaver...man ser på långt håll att hon rullat sig hon hukar sig och släpar "fötterna" efter sig när hon kommer :-)hon vet vad som vankas ...

Kram Anki

Svar: Riktiga små äckelpottor kan de små älsklingarna vara... kram :)
Esmaralda

25 Susan:

skriven

👍 du e för go... På tiden att du fick berätta om dina äventyr igen 😉

26 Tommy:

skriven

Rulla sig i kadaver och värsta skiten verkar vara poppis bland de flesta hundar, min Max rullar sig i allt ruttet som finns och rävpiss måste man bara rulla in sig i så han kan dölja lukten av sig själv, eller varför nu han gör det.
En fråga om Max om du har möjlighet att spå en en hund och hans husse.
Han gör utfall mot andra hundar och är allmänt jobbig ute mot allt och alla, inne väldigt harmonisk. Finns det något hopp? Har funderat att göra mig av med honom då han är tre år och provat allt jag vet och det inte blir bättre.
Tommy

Svar: Köp Cesar Millans bok och läs just om detta problemet.. jag tror att hans lösningar kan passa Max bra...kram :)
Esmaralda

27 Lillis:

skriven

Vill hon va min vän tro? Kram

28 Zwezia :

skriven

Tror du att M å jag kan vara utan varandra? Jag tror det är omöjligt!?

29 Barbro:

skriven

Hej Ezmaralda! Som hundägare så känner man allt igen den där egen parfymeringen. :-)
Den senaste veckan har jag träffat på flera fina o trevliga drömkillar. MEN antingenså är dom redan upptagna eller så svalnar deras intresse efter bara en dags flirtande. Då man ringer upp honom som man lovat. O han säger att han skall ringa tillbaka, men icke. Finns det ingen trevlig ledig kille för mej? O varför kommer så många trevliga killar i min väg just nu?
Kram Barbro

30 Tommy:

skriven

Tack.


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: