Är Helt Jävla Fel.....

"Du kommer aldrig att hitta Den Rätte så länge Den Som Är Helt Jävla Fel skymmer ljuset för dig"
Och man kan bara hålla med. Låt ingen skymma och gör dig redo för den som är rätt.
 
 
Kramar
1 Domi:

skriven

Hej E. Du skrev för ett tag sedan att tecknen visade på att jag relativt snart kommer att starta ett förhållande. Om detta händer, är det då med mannen på min arbetsplats? Kram

2 Fågel:

skriven

Hejsan E!

Ser du någon extra inkomst för mig... Kanske vinst i spel ? Köper ibland (rätt sällan) triss, lott , Keno el typ hästar! Ser du någon vinst för mig npgot datum ?

Kram

3 G:

skriven

Blir det å skje noe mer mellom meg og E?

4 K:

skriven

Gott Nytt År E.
Hoppas 2014 för med sig lyckliga händelser för alla.
Kommer han tillbaka till mig? Mår skräp just nu :-(

5 Gabriella:

skriven

Hej och God Fortsättning!!

... vill ju att detta ska bli ett toppenår! Sitter och funderar på vad jag vill göra med all min tid :) ... och kollar lite på volontärjobb!
Fortfarande lite förvirrad och feg ;) ... men måste göra någonting innan jag dör tristessdöden ...
Esmaralda du kloka, har du några förslag på vad jag ska göra :) ?

Kram!

6 Tjejen:

skriven

Hej Es!
Kommer Monica förstå mig, kommer hon finna en lösning?

7 Miltons mamma :

skriven

Det goda rådet har jag personligen fått av en alldeles speciell liten kille. Fast han använda inga svordomar :)
Och tror att han sa på ett ungefär så här: "Du behöver /måste släppa det som är dåligt för att se/hitta det som är bra. Hon (jag) vet jag (Milton) menar"
Och ja.. Det gick rakt in i hjärtat och jag förstod precis vad han menade. <3

Kram

8 68:an:

skriven

Ja det var kloka ord.. men när vet man att det blir rätt? :)I väntan på den rätte så roar jag mig med en och annan fling, men även där tycks det bli helt galet.. förstår inte varför.. :)Önskar alla en god fortsättning på detta nya år.. Kram

9 Älskar, älskar inte:

skriven

Virrigt i hela mig.. Kommer han flytta hem igen? Och stämmer d att han älskar mig när han säger det? Har du någon erfarenhet av att jobba med pendel?

10 Mary :

skriven

Hej Es och God fortsättning o Gott nytt ;)

Nu har jag träffat en sån fin kille så jag nästan blir lite rädd... kan det var han jag väntat på så länge? Han heter Anders. Mvh Marie

11 MM:

skriven

Cocos - kanin. Brukar bo ute året om hos min syster. Detta år tog jag hem honom men undrar om han hellre vill tillbaka eller om han kan förmedla något ?
Burgallret tar jag bort så han kan hoppa fritt men golvet är halt. Har handduk på golvet

Svar: Det känns som om han vill vara ute när det är lagom varmt och övrig tid tillsammans med dig.. kram :)
Esmaralda

12 Klara:

skriven

Hej Esmaralda! Kommer vi komma varandra nära tro? Eller hur kommer det bli mellan oss i framtiden?
Kram Klara

13 Singel lady:

skriven

Håller helt med:)

Kan du se om den rätta finns i detta året,eller får jag vänta några år till..:(
kramar<3

14 Is this the time:

skriven

Blir jag och E å finne på noe? Blir det en liten romans?

Svar: Chansen finns... men det är tveksamt.. kram :)
Esmaralda

15 En vanlig kvinna:

skriven

Vad du skräms.:-). Jag trodde Du mådde dåligt, var ledsen o behövde avreagera dig.
Kram och ha en fin fortsättning på dagen.

Svar: Oj. det var ju inte meningen :) Kram :)
Esmaralda

16 sara:

skriven

Snälla esmeralda ge mig ett svar är min man otrogen mot mig :((((

17 Is this the time:

skriven

Burde jag kontakte honom først eller vente til han tar kontakt?

Svar: Ha lite is i magen & vänta in.. kram:)
Esmaralda

18 Elise:

skriven

Fick ett snabbt besök på jobbet idag av kollegan som var ledig idag, men jäklar vad glada känslor svallade upp inom mig efteråt. Vi pratade vars jobb och allmänt hur helgerna varit. Hur vad betyder detta, detta händer både i tid och otid när jag pratar med honom....hmm? Förstår du vad det beror på?

19 Agnes:

skriven

Jo, precis!
Det är därför jag numer skippar att inleda något med en man...har insett att det är så det är. Och jag är helt ärlig när jag möter någon...det, att jag inte är intresserad av en "seriös" relation, men däremot kan umgås som vänner...

Som jag känner nu, så finns det ingen ork alls till att engagera mig i någon, mer än väldigt ytligt. Blir mest irriterad, faktiskt, haha!
Är dessutom rätt bra på att klara mig själv, och tanken på att att ta hänsyn till någon annan...näe.

Då få gånger jag pratar med min syster, så kommer det ju alltid ett,"Jag ska fråga Herr X om detta först"...men herregud, människa, kan du inte bestämma något själv?
Eller är det kanske mig det är vajsing på? För självständig, kanske, för en relation? Haha, det var det en som sa...att jag var för självständig för honom!

Ha det bäst, alla, och kram!

Svar: De som anser att man är alltför självständig -de är ALLTID fel.. jag har också fått höra detta genom åren.. och har man behov av att binda någon annan hårt till sig.. då handlar det ju som regel om dålig självkänsla i botten.... herregud som jag flyger o far... jag måste ha en karl som utan prut accepterar några veckor i Lappland.. sen hem en månad.. och 6 veckor i Grekland.... kramar :)
Esmaralda

20 Afterski :

skriven

Godfortsättning!! Håller med dig till 100%. Bort med gammalt skräp och släpp in det nya:-) ska på tjejresa till Sälen snart, kommer Mr Right att finnas där? Eller bara en flirt? Kram

Svar: Någon kommer att finnas där om du ser dig omkring.. kram:)
Esmaralda

21 Gabriella:

skriven

... provar att ställa samma fråga igen :)

Vill att detta ska bli ett toppenår! Sitter och funderar på vad jag vill göra med all min tid :) ... och kollar lite på volontärjobb!
Fortfarande lite förvirrad och feg ;) ... men måste göra någonting innan jag dör tristessdöden ...
Esmaralda, ser du vad jag borde göra ?
Kram!

Svar: Ja och ett STORT ta.. ta steget ut... volontärjobb blir jättebra.. det är NU du ska leva.. kram:)
Esmaralda

22 hanna:

skriven

helt rätt

23 Jennifer:

skriven

Hahaha de orden är precis de jag behöver höra!!! Stämmer sååå bra!! Kram

24 Gabriella:

skriven

Hahahaha, TACK Esmaralda :) ... för påminnelsen ;) Detta borde jag så klart ha kommit fram till själv ...*skäms*
Men det blev lite kortslutningen i hjärnan i dag. Maken gick tillbaka till jobbet efter julledigheten, och snön vräker ner så jag kommer ingenstans idag, kände bara "panik, vad ska jag göra med med mitt liv nu" hahaha :)

Kram!!

25 Anna:

skriven

Allt låter ju så bra, enkelt och självklart...önskar det vore det för mig med. Men är nog inte riktigt där än...

Kramar från Anna!!

26 Sherie:

skriven

Ser du om 2014 bjuder på ett riktigt jobb?
kram:)

27 Sauli:

skriven

Kommer jag att träffa min tjej, livskamrat nu till
sommaren 2014 och sen flytta ihop med henne längre
fram så det blir vi två?

28 Blanca:

skriven

Hejsan!

Hur stor ser du att chansen är att "Mr right" dyker upp i år:)?kram

29 anki:

skriven

Du har alltid några kloka ord på lut Es !

Tyvärr kommer jag ej ur "skuggan" Jag är mer..har man tagit fan i båten så får man ro själv.....

God fortsättning på det nya året !
Hur gick det med MannaBonne och smällarna ?
Mina jyckar satt i lugn o ro bredvid mig i soffan
vi hade det riktigt bra i nyår .
Ser du om det sker någon förändring för mig
år 2014 eller rullar det på som nu ?

Kram och puss på nosen till MannaBonne
o Nyårs Kram till dig !
Anki

Svar: Nya året rullar på och det ser bra ut...Mannabonne brydde sig inte det minsta om smällarna.. tack & lov för det.. kram :)
Esmaralda

30 Mats:

skriven

Hej Es
vad skall jag sikta på för att få ett bra 2014

31 Förvirrad:

skriven

Hej ez
God fortsättning
Har jag tolkat den söta killen i mina föräldrars trapp? Varför log han så mkt mot alla ggr??
E han inte intresserad???
Kram

32 Barbro:

skriven

Hej Ezmaralda!

Om jag går på knytdansen får jag kul då o får dansa?
Kram Barbro

Svar: Det känns som att det kan bli kul.. ha lagom förväntningar.. kram :)
Esmaralda

33 Helena Ir:

skriven

Om/när denna kärleken nu kommer, in
i mitt liv, så hoppas jag att min
intuition leder mig rätt:)
Det jag ändå lärt mig,så gammal
som jag nu är..Det ÄR att
kärlek ska inte göra ont!!

Kram..kram :)

34 Lillis:

skriven

Kloka ord .. Finns den rätta tro.. Det vet man inte.. Är jag ihop med rätt man tro? Kram

35 Anna E:

skriven

Kommer jag någon gång få bra ekonomi?

Svar: Ja, en stabil och bra ekonomi även om du kanske blir rik.. kram :)
Esmaralda

36 Jtårta:

skriven

Hej ES,
Har han känslor/intresse för mig?
Kram

Svar: Ja,något finns det allt.. kram:)
Esmaralda

37 Jodå:

skriven

Hej Es,
Kommer hans och min kontakt/relation förändras från hur det är nu? Åt vilket håll?
Kram

38 Pe:

skriven

Ställde frågan om det blir någon kärlek i förra tråden. Tycker bilden här, den fina teckningen, ger ett rätt bra svar på det :-) God kväll!

39 Hjärtat:

skriven

Hej Es,
Ser det ut som om nästa kärlek är väldigt nära nu? Elller nära? Eller ser det ut som det kan dröja?
Kram

40 Månsken:

skriven

Hejsan Es. Jag hoppas du haft en fin start på 2014.
Har M glömt mig? Kommer det att bli bättre mellan oss?
Kram från
Månsken

41 Anonym:

skriven

Hej Es,
Ser det ut som om nästa kärlek är väldigt nära nu? Elller nära? Eller ser det ut som det kan dröja?
Kram

42 Le :

skriven

ES, kommer hans och min kontakt/relation att förändras från hur den är nu?
Kram

43 Anonym:

skriven

ES, ser det ut som om våran relation kommer förändras från hur den är nu? Kram

44 Shhh:

skriven

Hej Es
Ser du om mötet med den stora kärleken som du spått kan ske i år?

kram

45 Magkänsla:

skriven

Va det där en bra ide?
min magkänsla säger ingenting

46 Hedwig:

skriven

Till THERESE:
Hej Therese (hej Esmaralda och andra),
Angående din fråga kring kurser i Leiden, Holland

Det finns olika möjligheter. Allra först så finns 'Volksuniversiteit'. Här finns olika kurser, både språkkurser, kreativa kurser, matlagningskurser m.m. Titta på: www.volksuniversiteit.nl och skriv in 'Leiden'

Ett billigare alternativ vore kanske en kurs på en 'buurthuis' eller 'buurtcentrum'. De finns i de flesta bostadsområdena och utbudet varierar, allt från yoga, datorkurser till äldre till ja, allt möjligt. Du kan informera hos kommunen eller titta på: www.libertasleiden.nl/activiteiten Klicka på de olika buurtcentrum eller googla på dem.

Det finns också www.ko-oegstgeest.nl/cursussen
Oegstgeest är mycket nära Leiden

Kurser på distans och som ofta snarare är yrkesinriktade finns på:
www.loi.nl
www.ncoi.nl
www.nti.nl

Till universitetsstuderande erbjuds ofta även annat men då får du kontakta universitetet.

Hoppas att du har nytta av den här informationen. Du får alltid kontakta mig igen om du vill veta mer. Må så gott! Hedwig

47 M:

skriven

Den rätte ja..., många stannar ofta kvar alltför längei sina förhållanden istället för att bryta upp för den rätte, ibland slår paren ihjäl varandra, ibland blir det till att ta in privatdetektiv osv.

"En kvinna misstänker att hennes man är otrogen och att han svindlar deras familjeföretag för att kunna köpa en bil och en lägenhet till sin älskarinna. Hon kontaktar privatdetektiven Anneli Mattisson och ber henne skugga mannen. En lång jakt börjar, genom ett Skåne fullt av brustna drömmar och förtroenden."

http://sverigesradio.se/sida/avsnitt/213720?programid=909

48 Anna:

skriven

Vet inte hur länge ni är i norrland men ett tips är att besöka Jokkmokks marknaden 6-8 februari. Ligger väl gissningsvis 20-30 mil bort förstås men vill ni ha en riktigt norrländsk upplevelse så får ni det där :) Fast det finns säkert liknande marknader dit ni ska också :) Bara ett litet tips!

Kramar från Anna!!

49 Lillis:

skriven

Är jag ihop med rätt man tro? Kram

50 Katty:

skriven

Hej Esmeralda!

Jag har ganska nyligen träffat en kille som jag på direkten blev kär i. Problemet är bara att jag är extremt dålig på att veta varken in eller ut när det gäller kärlek, så här är min fråga:
Vad känner han för mig? Finns det kanske även en andlig förbindelse mellan oss?

Så otroligt tacksam för svar!

51 Carina:

skriven

Man vill ju att den rätta ska dyka upp men jag tänker inte ge upp min självständighet. Planerar att åka till Indien igen till jul/nyår, kanske andra yogaresor också.

Kan du få någon förnimmelse om jag gör ett nytt möte med den här mannen på stranden här. Det var lite omtumlande för mig, efter att jag såg han på tv i sommarpratarna förra året så har han funnits i mina tankar då och då. Kanske har det med hans liv att göra, ge upp allting och bara sticka iväg och leva som munk i 15-20 år. Numera åker han runt och föreläser.

Livet här är underbart men fullt upp med yoga och ayuveriska behandlingar, bad och sol, hektiskt liv :)

Kram
Carina F

52 Jeanette:

skriven

Nu har jag ingen som skymmer utsikten, det är rena rama Autobahn ;)

Svar: Härligt :)Kramar :)
Esmaralda

53 Sparrow:

skriven

Kan inte släppa mitt ex som lämnade mig och som knappast var den rätta för mig. Nu bor hon 50 mil bort men jag kan inte sluta hoppas att det ska bli vi igen och jag skriver till henne varje dag men hon är trött på män för stunden. Om min rätta hade dykt upp skulle jag förhoppningsvis kunna släppa henne men det dyker inte upp någon över huvud taget. Kanske jag behöver en personlig seans igen?

54 Squirrel:

skriven

Hej..
Har många frågor i min tillvaro nu och skulle behöva lite vägledning. Så jag undrar, hur lång är kön för en personlig mailseans? Och som en snabb fråga, är det nåt särskilt jag bör tänka på inför/ under vår kommande långresa till Asien?
Sköt om dig Es! / squirrel

55 Josefine :

skriven

haha och om den som är lite halvrätt är ivägen då? ;)


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: