Själen blir sjuk....

Så har nya året börjar.. men ännu är det ju bara i sin linda och vi kan påverka väldigt mycket själva.

Om hur det ska bli.

 

Visst är en hel del förutbestämt men långt ifrån allt. 

Om du tex vägrar ta dina steg framåt och tvingar dig att leva ett liv som du vantrivs med… då får du ingen hjälp av universum eller  av någon annan heller för den delen.

Du krymper själen och den kan till och med bli sjuk.  Själen behöver glädje och utrymme och den behöver skratt och lite lagom äventyr.. den behöver  leva.. och du vet HUR din själ vill leva om du öppet och ärligt lyssnar till dig själv.  

 

Sätt igång att planera

Goa och fina och bra planer, tack.

Och berätta om dem.. för på så sätt kan vi peppa varann

Och är sitter jag och bara önskar snö… vi har ju haft en vit jul i Skåne.. som vanligt… och nu längtar jag bara efter  vita landskap i Lappland.. så må tiden flyga iväg till den  9:e när det blir dags !

Kram

 
1 Jeanette:

skriven

Så sant och självupplevt! När jag bestämde mig för att må bra, så ändrade sig mitt liv. Ok, inte allt på en gång, utan det har ju tagit något år. I fjol var mitt bästa år sedan jag föddes! Jag ser framemot 2014 som kommer att bli ännu bättre år. Efter sommaren (har jag bestämt aug-sep)börjar jag mitt nya drömjobb ;)

Jag är också utan snö, jättetråkigt! Det positiva är att jag slipper skotta!

Önskar dig en underbar dag!
Kram

2 Ellinora:

skriven

Så sant Es!! Så rätt igen, jag tackar så för påminnelse över det hänger på mig själv :)

Jag önskar dig och Nettan vita fina dagar i Lappland, själv befinner jag mig lite högre upp i Norrbotten och vi har det vitt och fint så annars får ni komma hitåt ;)

Svar: Ja, var beredd.. vi kommer farande om Gargnäs är grönt och grått... kram :)
Esmaralda

3 Trivs:

skriven

Hej E!
Ser du om jag kommer att trivas med min flytt till min hemstad?

Kram på dig

Svar: Ja jag tror det blir bra men ha lagom förväntningar, det blir inte som det var en gång.. kram:)
Esmaralda

4 G:

skriven

Blir januar en bra månede på kjærlighetsfronten? Kommer jeg og han til å rote når vi begge er edru?

5 Susan :

skriven

Vill oxå ha snö :) Behöver lite ljus, sol, hög klar luft...inte mörker, grått o disigt!! Hoppas Österrike kan bjuda på lite av det förstnämnda när jag kommer dit i mars ;)

På tal om planer, så har jag nog aldrig haft några stora sådana..livet har liksom rullat på o ibland känns det som det rullar ifrån mig... tiden går o här sitter jag o väntar på prinsen...fånigt kanske, men jag tycker att jag har det rätt bra i övrigt...visst finns det saker som jag drömmer om, men en vålmående själ är nog största drömmen :)

Kram

6 Carolina:

skriven

Kära Es! Behöver råd och veta om jag ska göra det eller inte jag har nu igår bokat för en personlig tränare ska jag göra detta. Min magkänsla säger gör det och medan hjärtat säger nej. Och du har ju sagt att magkänslan ska man lita på. Och när jag isåfall färdig så blir det blogg för mig här hos dig. Jag är så spänd för det här nu och hoppas trots ekonomi fixar det här.

7 Agnes:

skriven

Gick nyss o tänkte att i dag är det 3 dagar närmare slutet på 2014...
De enda planer jag har för detta år, är att få ordning på mitt hem...har alltså mina saker, min mors saker och min sons saker, i en tvåa...det mesta i kartonger, påsar och löst...t o m badkaret är fullt av grejer...för tillfället.
Några andra planer finns inte. Det är tomt. Ser faktiskt fram emot 2015...

Och varför planera...livet kan ju ta slut när som helst...bättre att ta dagen som den kommer. I så stor utsträckning som möjligt.
Är nöjd med att fika på stan, och kanske gå ut och dansa då o då...kanske träna och lägga om kosten...om andan faller på...
Det som är förutbestämt får väl trilla in när det är dax, men någon medveten jakt på glädje eller äventyr...det blir som det blir, året, haha!

Ha det bäst, alla , och kram!

Svar: Känns som att du har bra planer. Du har sådant som måste göras... och när det är gjort kan du andas ut och det blir en lättnad.En fika och en dans ibland.. tycker jag låter som en bra plan... du behöver din tid för att återhämta dig... kramar :)
Esmaralda

8 Anna:

skriven

Låter så klokt och helt vettigt :) Måste vara nåt fel på mig som är en sån fegis...åren bara går och jag mest bara existerar.

Ha en fin dag och tummarna hålls att snön ligger kvar och väntar på er...har skitväder här i norrbotten var jag bor. Plusgrader, halka och småregn :(

Kramar från Anna!!

9 Jossan :

skriven

Usch vad jag är trött!! Idag känner jag mig inte så bra. Jag vet inte varför men jag mår inte bra :/
Är påväg in till skolan för att skriva omtenta. Hoppas jag klarar den idag!

Den känslan jag hade att kärleken var nära. Var den på riktigt eller bara ett önsketänkande?

10 Tjej:

skriven

Hej Esmaralda!
Ser det ut som om jag möter kärleken i min nuvarande stad som jag bor i nu? Känns han nära?
Kram

11 Fråga :

skriven

Hej Es!
Kan du se honom kontakta mig igen Och att vi umgås?
Kram

12 Anonym:

skriven

Jag undrar i vilket element min soulmate är född? Själv är jag luft.

13 studenten:

skriven

Tror du det finns nått intresse från hans sida?

14 Shhh:

skriven

Hej Es
Ser du om mötet med den stora kärleken sker i år? I vilket samband sker mötet??

Kram på dig:)

15 Shhh:

skriven

Hej Es
Ser du om mötet med den stora kärleken sker i år? I vilket samband sker mötet??

Kram på dig:)

16 Shhh:

skriven

Hej Es
Ser du om mötet med den stora kärleken sker i år? I vilket samband sker mötet??

Kram på dig:)

17 Zita :

skriven

Hej Esmeralda god fortsättning . Trot du detta året blir bra för mig och min familj kramar :)

Svar: Ja, det känns som att det blir ett bra år... kram:)
Esmaralda

18 Lillis:

skriven

God fortsättning.Är jag gift med rätt man tro? Kram

19 Anonym:

skriven

Hej Es! ser du om jag kommer att få hjälp av universum att komma ut i arbete?
kram

Svar: Ja, den hjälpen får du och när jag ser dig längre fram i tiden så ser jag dig i arbete..kram :)
Esmaralda

20 Miltons mamma:

skriven

Hej Es.
Det smärtar i våra hjärtan.
Midas, fina älskade Midas somnade precis in.
Har han hittat fram? Kom Milton och mötte honom?

Ett ljus är tänt för denna spralliga kille.

Kjam

Svar: Ja, han är hos Milton nu och framme i ljuset och kärleken... kram :)
Esmaralda

21 dilba:

skriven

I år ska jag vara snäll emot mej själv, vara lite mer ego på ett bra sätt
Ska träffa en kille ikväll, är han bra för mej? Den rätta?
Tack
Kram

22 dilba:

skriven

I år ska jag vara snäll emot mej själv, vara lite mer ego på ett bra sätt
Ska träffa en kille ikväll, är han bra för mej? Den rätta?
Tack
Kram

23 Hon:

skriven

Bästa Es, om själen blur sjuk kan man bli fysiskt sjuk då? :(

Varför känns det ibland som att en av parterna tycker att det känns rätt med den andra då? Sååå jobbigt! :(

Önskar dig det bästa! Kram

Svar: Ja, om själen blir sjuk tar också kroppen stryk.. de två är connectade.. kram :)
Esmaralda

24 Anonym:

skriven

Hej Esmaralda! Om du har tur så får du se snö, vi har inte haft så mycket snö här i norr och ingen kyla heller, men det ser ut att bli både snö och lite kyla från den 10 januari så man kan väl säga att du kommer med snö. Ha det så bra. kram

Svar: Jamen det låter så bra.. jag hoppas på snön o kylan !! Kram :)
Esmaralda

25 drutten:

skriven

Hej!

Känner jag min kommande kärlek redan eller är det någon ny person?
Kram

26 Utanför:

skriven

Hej! blir det något jobb för mig snart?

kramar

27 Sophie N:

skriven

Ja du har så rätt i det du säger, man väljer själv!
MEN ibland är det svårt att släppa det som är dåligt för en och gå vidare. Även om man vet av hela sitt hjärta att det inte är bra för en.
Jag har tagit små, små steg framåt och TROR att jag är en bit på väg.

Jag och min man ska titta på ett större hus, ser du om det finns möjlighet för oss att få det?
Är oroligt att det går upp för mycket i budgivningen :-(
Ha' det fint kram

28 januari:

skriven

Hej, ja nu är en bra tid till att göra planer!
Men helt lätt är det inte att landa i sig själv och känna in vad man faktiskt vill göra, som går att kombineras med annat i livet som måste fungera.
Jag drar nu domedagskortet och funderar på om det handlar om den pågående maktkamp som finns på mödernet, trodde att det började bli färdigt...Drygt, och hade gärna sluppit det som pågår där..Eller är det något annat det handlar om som du kan se?
Ha det bra!

Svar: Det känns som att det handlar om att gå vidare.. att tiden är inne för detta nu.. kram :)
Esmaralda

29 Klara:

skriven

Hej Esmaralda! Kommer vi komma varandra nära tro? Eller hur kommer det bli mellan oss i framtiden?
Kram Klara

30 Fattig:

skriven

Hej Es! blir det någon inkomst för mig i år?..kram!

31 Eugenia:

skriven

God fortsättning på det nya året Es och alla läsare!

Efter att ha spenderat 1,5 vecka hos mina föräldrar är det äntligen skönt att få komma hem. Och som man säger: "Borta bra men hemma bäst"!

Es,jag undrar om detta är MITT år där jag kommer träffa min STORA kärlek samt ser du några kännetecken på honom??

MYCKET tacksam för svar!
Många kramar Eugenia

32 MK:

skriven

Hej! Mannen som jag varit ihop med,har lämnat mig 2ggr,helt utan anledning enligt mig! Es! Kommer han att höra av sig till mig nå mer? Kram MK och ha de bra på er resa

Svar: Han hör av sig men det börjar bli dags för dig att tänka efter om du verkligen behöver och vill ha detta förhållande ? Kram:)
Esmaralda

33 Zuzze:

skriven

Hej ez

Ser du någon kärlek för mig detta året? Varit singel i över 4 år lite trött på de nu :((

Kram

Svar: Kärleken är på väg men jag ser inte exakt när den kommer.. kram :)
Esmaralda

34 Helena Ir:

skriven

Absolut! Det skriver jag under på!!
Själen blir sjuk,av för mycket tristess..
Okej det finns saker som sätter "käppar
i hjulet" men..att ha mål..framtida mål!!
Jag vaknade av ett behagligt lugn idag :)
Gissa om jag är glad!!

Jag tänker lite extra på de som har det tufft
..Tiina och Agnes.

Denna bloggen är toppen..

Kramar till alla :)

35 Viv:

skriven

Hej! Fint skrivet de där skulle vilja göra så men hur vet man att man kan vågar å vad man vill?var till Lappland åker du? Mvh viveka

Svar: Till Gargnäs blir det... kram :)
Esmaralda

36 Dm:

skriven

Saknar han BM mig eller tänker på mig?

37 Shhh:

skriven

Hej Es
Testar igen
Ser du om mötet med den stora kärleken sker i år? I vilket samband sker mötet??

Kram på dig:)

38 Sense:

skriven

Och så har det gått ytterligare ett år utan det
"stora". Köpte en mistel och suktade! Men misteln var helt utan magi och nu hänger den där oanvänd och trist och torr och alldeles underbar...
Önskar kul resa till er båda, och så lär det bli när det är ni som sticker iväg.

39 orolig mamma:

skriven

Hej Esmaralda! Kan du se hur det går för min dotter i helgen? Blir det bra för henne?
Mvh Orolig

40 G:

skriven

Blir januar en måned hvor jeg begynner å flørte og rote med han jeg vil?

41 Eugenia:

skriven

Es,jag undrar om detta är MITT år där jag kommer träffa min STORA kärlek samt ser du några kännetecken på honom??

MYCKET tacksam för svar!
Många kramar Eugenia

42 Barnbarn:

skriven

Hej Esmaralda! Kommer mina barnbarn att hälsa på mig någon gång? förhoppningsvis snart.

43 Fråga :

skriven

Hej Es! Ser du om han kontaktar mig igen? Kram

Svar: Ja det ser så ut även om det kan dröja..kram :)
Esmaralda

44 nyfiken:

skriven

Hej! Kommer jag snart träffa min stora kärlek? lr dröjer det flera månader till?? Kramar

45 Yvonne:

skriven

Agnes : Jag tänker på dig och skickar dig styrka! Kram.

Yvonne.

46 M.:

skriven

Hej!

Jag har alltid känt att jag är menad till att jobba som skådespelerska och bli framgångsrik. Det kanske låter dumt, men jag har verkligen en stor sådan känsla, och kan inte se mig själv göra något annat. Nu undrar jag om det är så min framtid ser ut?

47 drutten:

skriven

hej
Känner jag min kommande kärlek redan eller är det någon ny person?
Kram

48 Skorpan:

skriven

Ja det finns så mycket jag skulle vilja göra. Var ska jag börja? Välja studieinriktning, svårt.. Jag vill resa, hitta mig själv, orka träna, få ett stort lyft i mitt liv och må som en prinsessa ;D. Es, ser du att mina planer går i lås?

Jag är en person som trivs rätt bra borta.. Stackars dom som jag kommer o besöker alltså ;).

Trevlig fredag på er alla :).

Svar: Ja, och du kommer att leva en hel del av dina drömmar.. så är det.. kram :)
Esmaralda

49 Undrande tjej:

skriven

Ser du hur länge jag får vänta på ett förhållande eller romans?

50 fattig:

skriven

Hej Esmaralda! kommer jag alltid att vara fattig?

kram

Svar: Nej, du kommer in i en period med bättre ekonomi.. kram:)
Esmaralda

51 Anonym:

skriven

Hej Esmaralda!
Kommer vi komma varandra närmare? Vill han göra det han sa? kram

52 Sjärna :

skriven

Hej Es!
Tror du det kan bero på att jag "hörde av mig för mycket" att det var därför han flydde på ett sätt? kram

Svar: Ja, det kan ha blivit lite väl mycket.. kram:)
Esmaralda

53 CeCe:

skriven

Har nu haft mer eller mindre ont i höften av ingen känd anledning de senaste veckorna...
Har vart hos läkaren och allt han hade att säga var att det lär gå över av sig självt med tiden...
Blev inte så mycket hjälpt där!
Men tror du han har rätt eller ska jag försöka vidare?

54 Vonna 60:

skriven

Hej,har blivit spådd att vinna en större vinst. Kan du se ungefär när i tiden det kan bli?

Svar: Vinsten kommer men det ser ut att dröja ett antal år.. kram :)
Esmaralda

55 Jennifer:

skriven

Hej! Ja så bra skrivet! Du hittar verkligen de rätta orden, Esmaralda! :)

Själv känner jag mig rätt så nervös och stressad, fast jag försöker att INTE känna så. MÅSTE hitta någon som vill hyra mitt boende då vi är på resa, annars kanske allt faller på det. Jag har jobbat och planerat och kämpat så hårt - varför är inte universum med mig i detta?

Jag VILL ju känna tilltro och tillit, men det är just sådana här saker som får mig att tappa allt förtroende för livet... Kram

56 Carina ST:

skriven

Ja Agnes, jag känner nog som du. Jag har inte på långa vägar gått igenom det som du har gått igenom. Men jag känner igen mig i känslan inför året. En dag i taget och de små glädjeämnena får det bli det här året också. Och jag känner också att det fina som enligt seansen ska komma, det väntar jag inte på. Det kommer väl om det ska komma. Under tiden måste jag ta mig framåt och må så bra jag kan.

Jag har inga möjligheter att göra stora planer på stora förändringar när varje uns av energin går åt till att få ekonomin att gå ihop från dag till dag. Jag fortsätter leta möjligheter till förändring. Det finns saker jag vill göra, som skulle få själen att sjunga och leva, men det finns just nu ingen möjlighet till det. Just i det här begränsas mitt handlingsutrymme av ekonomin.

Men de planer jag har för det här året är att försöka må så bra som möjligt på de sätt jag kan. Jag älskar att vara ute i naturen, naturupplevelsen och att röra på mig ute. Så jag ska göra mer av det. Jag ska vandra mer, åka skidor om snön kommer, lära mig paddla kajak. Det är mina enda planer under det här året. I övrigt handlar det om att orka en dag till och hoppas på att jag ska finna lösningar. Men genom att göra de saker jag älskar utomhus så ökar orken, tror och hoppas jag.

Men jag känner inte längre den där positiva förväntan inför ett nytt år som jag gjorde förr. Det har varit alldeles för många år nu som det har varit uppförsbacke så nu orkar jag inte längre hoppas på att det ska kunna bli bättre. Jag försöker bara ta mig framåt en dag i taget.
Kram, Carina ST

57 Nejlikan:

skriven

GOD FORTSÄTTNING ESMARALDA ❤️
MASSA LJUSE O KÄRLEK TILL DIG ❤️
Jag undrar Esmaralda om du ser vad som händer mellan mig o Martin A.
Kram

58 Jossan:

skriven

Hur gick tentan idag? =(

Kändes kasst :(

59 Flytt:

skriven

Hej! Ser du om det blir någon flytt 2014??
kram

Svar: Chansen finns.. kram :)
Esmaralda

60 R:

skriven

Kommer jag träffa nån ny vän eller kärlek snart? Är så otroligt ensam :(
Kram

61 Middag?:

skriven

Hej!
Jag tänkte pröva att gå på en middag genom en dejtingsajt för nya tjejkompisar i morgon. Skulle jag få det trevligt om jag gick?

62 Gabriella:

skriven

Här ska själen hållas frisk!, nu jäklar ska jag framåt ;)

Har faktiskt massor av planer och förhoppningar för året :)
Ska fortsätta träna och bli riktigt vältränad, ska umgås mer med vänner och bekanta och även utöka min umgängeskrets :) ... ska även hitta något meningsfullt att göra om dagarna, och som det verkar nu så blir det arbetstillstånd i år - "ta i trä", så kanske hinner med att jobba ett tag i år occkså :)
... sen siktar vi på att köpa hus och förhoppningsvis lyckas åka på semester i Sverige ( har inte varit där sen vi flyttade hit för över tre år sedan). Och sen vore det kanon o allt gick väl med bebisplanerna också ...;)

Ska fortsätta jobba på att leva i nuet och vara tacksam för det jag har!

Här har vi förresten minus 19 C och flera dm snö, delar gärna med mig :)
Kram!

Svar: Skicka hit både snö och minusgrader tack :) Du är så på rätt spår... fortsätt längs den vägen.. kram :)
Esmaralda

63 R:

skriven

Kommer jag träffa nån ny vän eller kärlek snart? Är så otroligt ensam :(
Kram

64 Sh:

skriven

Hej Es

Ser du om mötet med den stora kärleken sker i år? I vilket samband sker mötet??

Kram på dig:)

65 Sh:

skriven

Hej Es

Ser du om mötet med den stora kärleken sker i år? I vilket samband sker mötet??

Kram på dig:)

66 Toblerone:

skriven

Ser du om jag kommer träffa kärleken i år?? Dröjer det länge till innan jag möter HAN?? Kan du se några kännetecken på honom?? Kram

67 Toblerone:

skriven

Ser du om jag kommer träffa kärleken i år?? Dröjer det länge till innan jag möter HAN?? Kan du se några kännetecken på honom?? Kram

68 Flytt till annan stad:

skriven

Hej ES!

Kan du se om det blir en flytt under året för mig?
kram

Svar: Ja, mycket talar för en flytt.. kram :)
Esmaralda

69 Önskan:

skriven

Kommer min högsta önskan gå i uppfylleselse i år?

70 Annika À:

skriven

Agnes! Här kommer en kram till dig! Du skall bara återhämta dig och sköta om dig! Det är väl bra om du får badkaret tömt och orka dansa nån gång? Då har du kommit långt! Ta det lugnt och sköt om dig så kan du säkert planera för framtiden sen!

Carina ST: Ett tips till dig och andra på bloggen: Låna en bok som heter "Pengar o Attraktionslagen" av Hicks. Klart läsvärda och inte bara för pengarnas skull! /Trevlig helg till er alla!

71 Lillis:

skriven

Är jag gift med den rätta tro? Kram

72 Kicki:

skriven

Hej E. Tog jag rätt beslut igår? eller kommer jag att få ångra det?
Kram/Kicki

73 H:

skriven

Kommer jag at flørta och være med han kjekke pojken fra nyttårsaften?

74 Linnea:

skriven

Hej Esmeralda!


Jag har ganska nyligen träffat en kille som jag på direkten blev kär i. Problemet är bara att jag är extremt dålig på att veta varken in eller ut när det gäller kärlek, så här är min fråga:

Vad känner han för mig? Finns det kanske även en andlig förbindelse mellan oss?


Så otroligt tacksam för svar!

Svar: Jag ser intresse från hans sida.. men han verkar inte ha lika djupa känslor som dig.. så du får helt enkelt känna av.. kram :)
Esmaralda

75 Thea:

skriven



Hej esmaralda
Jag undrar om du seR vart jag träffar kärleken?
Hur han ser ut eller vad som kommet utmärka honom?
Kram :)



76 Elisabeth:

skriven

Hej!
Har jag en pojkvän eller romans på kommande snart? :)
Kram

Svar: Ja. snart bör det allt ske något på den fronten.. kram :)
Esmaralda

77 Marie:

skriven

Hej! Har varit i en on/off relation i ett par år. Nu har jag själv tagit avstånd, men funderar ändå om jag gör rätt - har känslor, men...
Ser du hur det går för oss? Jag älskade honom verkligen, och jag tror att han älskade mig, men...?
Mvh, Marie

78 Hedwig:

skriven

Hej!
Bra ord Esmaralda och några andra skriver om det här! Mål har jag, lite hopp också men ändå känns livet alltmer som en kamp för att överleva i st. för en möjlighet för att kunna utvecklas som själ. Jag vill inte vara en dysterkvist men jag saknar min hälsa, min familj, ett avlönat jobb, en bra ekonomi, ett ordentligt boende och har ingen lugn och ro pga en domstolsförrätning. Det har blivit en ond cikel av fysiska och psykiska problem som påverkar varandra och nog även själen. Jag tror att man (och andra runt omkring en) ofta gör omedvetna val som inte är bra och att de kan leda till en mycket svår livssituation. På samma gång tror jag att 1 förbättring (speciellt mht hälsan) kan resultera i en kedja av positiva händelser som kan förändra ens liv. Jag hoppas alltså på den förbättring som gör att jag på egen kraft kan gå vidare positiv riktning.

79 Lillan i Skåne:

skriven

God fortsättning!
Ser du mig lämna mitt nuvarande jobb i vår och går det smärtfritt? Vill därifrån!! Kram

80 Kärleken:

skriven

Hejsan Esmarala

När/vart möter jag livskamraten:)
kram<3


81 Ha:

skriven

Hejsan Es!
Kommer jag o min rätte att finna varandra oavsett vilka val vi gör eller påverkar valen i livet även mötet mellan oss?
Kram

Svar: Ja det gör ni... en del val kan göra att man fejdar bort från varann en aning.. men man närmar sig igen... det som sker det sker.. kram :)
Esmaralda

82 åsa s:

skriven

Hejsan e!

GOTT NYTT ÅR PÅ ER ALLA!!!!

På Trettondagsafton blir det bal för tredje ggr i rad ,då jag har min mors klänning som är över 60 år gammal . Har satt lite extra glimm glimm på typ som i askungesagan. Jättekul! se alla vackra kläder o människor. Har valt att gå själv o det har förvånar många att man går själv. Går hur bra som helst o man får lättare kontakt tycker jag än om man är fler.
Men iår har jag frågat en kompis som en kavaljer , för sen ska jag ta lite uppehåll. Detta har varit lite gott el rättare sagt mkt gott för själen.
Snart kommer jag ut med min blogg på mina bilder som jag har målat. Visade några i våras då goa esmaralda knuffade på mig för att jag skulle våga ta ett litet steg framåt. Stort tack för din värme o humor o stöd esmaralda o ha ett fint år!

kram åsa

Svar: Härligt med balen.. du måste berätta hur det gick. Och så roligt med bloggen... kram :)
Esmaralda

83 Working nine to five:

skriven

Hej! Kommer jag att få jobb och inkomst igen??kram

84 Selena:

skriven

Ser du kännetecken på min nästa kärlek<3?

85 Kicki:

skriven

Hej E. Tog jag rätt beslut igår? eller kommer jag att få ångra det?
Kram/Kicki

Svar: Det känns som rätt beslut.. och det är fattat så finn frid i detta nu.. kram :)
Esmaralda

86 Fia:

skriven

Hej E!

God fortsättning!

Varför kontaktar mitt ex mig hela tiden? Det är han som kontaktar mig. Jag har fortfarande känslor för han men det vet inte han. Han låtsas om att han inte känner något men ändå så är det han som alltid kontaktar mig

Stora kramar till dig och din familj

Svar: Ha har helt enkelt svårt för att släppa taget.. kram :)
Esmaralda

87 insta:

skriven

vad tyckte och hur reagerade K när han såg viedon på mig på insta? god fortsättning

88 Måne:

skriven

Hej. Är det rätt man jag träffat?

89 insta:

skriven

vad tyckte och hur reagerade K när han såg viedon på mig på insta? god fortsättning

90 f:

skriven

ska jag smsa honom ikväll? vill han höra av mig?

91 En morfar:

skriven

Kommer det bli bra min resa till min dotter och
barnbarn i veckan nu, kommer vi att ha det trevligt
och roligt tillsammans, barnbarnet väntar på mig
och hon längtar efter mig, vi två har så roligt
tillsammans, vi bor så långt bort från varandra.

92 Lena:

skriven

Om jag ser tillbaka på 2013 så har en hel del fallit på plats i mitt liv. För 2014 så är det kärlek och flytt samt fortsatt personlig utveckling som står högst upp på önskelistan så jag ska jobba mot detta. Ska försöka hitta nya sammanhang som tar mig vidare. Samtidigt som jag har detta i minnet hela tiden så är det viktigt att njuta av alla de små stunder som dyker upp i vardagen.
Carina ST, något jag verkligen njuter av är kajakpaddling. Det är mindfulness för mig :)) så jag tycker verkligen du ska pröva på det.
Ett mål för 2014 kanske får bli att köpa mig en egen kajak :)) kanske nån här på bloggen som har en som ligger och dammar i garaget?! ;))
Jag säger som många andra här på bloggen att jag är lite luttrad efter många jobbiga år med mycket kämpande men samtidigt är jag i grunden en positiv person som tror att det måste bli bättre :))

Ett stort lycka till med alla mål för 2014 önskar jag alla <3

93 Lonely:

skriven

Hej E!

Ser du om jag kommer leva så här ensam länge till?

Kram på dig

94 Susan :

skriven

Kan det va min tur att fastna i kärlekens garn i år??? kram. ;)

95 Anonym:

skriven

Suck!
Borde inte gnälla. Finns bankomatkort (+ Ica kort) hemma i lgh? Hittar jag dem innan imorgon?

96 En vanlig kvinna:

skriven

Kloka ord. Som vanligt.
Och det ligger en del i det också.
Man kan fråga sig varför många likt mig, mest flyter med.

Ja kanske inte utåt. Där kan man verka nog så stark o kaxig, men inuti sig.

Och vad vill man igenteligen . Vet det knappt själv, Jo jag skulle kunna åka iväg. Alla skulle klara sig bra utan mig. Och de skulle unna mig också. Men jag har inga behov av att sticka.
Intressen då. Ja ni. gu vad jag är tråkig.
Tro att jag lite för mycket under livet ha tagit på mig att fixa åt andra kanske.
Har bra boende, go gubbe, goa barn.
Jobb, mat på bordet. Jag har det bra.

Nu verkar jag om jag läser ovan vad jag skrivet blivet en riktig gnällkärring också.

Inte undra på att att det börjar sätta sig i höfter o knä.

Men jag tänker fortsätta gå på meditation,
kanske gå nån kurs bara för min egen skull om det mediala, bara för att jag är intresserad och att jag vid sittningar o avläsningar ( seriösa o duktiga medium) sagts vara en gammal själ.

Stå på mig mer om vad jag tycker, inte vad jag tror andra vill jag skall tycka.
Jag skall försöka vara jag till både kropp o själ



97 Domi:

skriven

Hej E. Du sa för ett tag sedan att tecknen visar att jag relativt snart kommer att starta ett förhållande med någon. Är det med mannen på min arbetsplats?
kram

98 Tisa :

skriven

Hej!

Ser du om där kommer in någon man i mitt liv?.

99 Hmm:

skriven

Ser du något roligt som händer snart , någon ledtråd om vad? Kram ;)

100 Hmmm:

skriven

Ser du något roligt som händer snart , någon ledtråd om vad? Kram ;)

101 Du får svara även om det är ett nej...:

skriven

Hejsan!

Kommer jag att få mitt drömjobb?

102 Fia:

skriven

Vad vill han att det ska ske mellan oss? Han berättar alltid om andra kvinnor och det var han som inte hade känslor när det tog slut

103 Carina ST:

skriven

Tack Annika för tipset. Jag har redan läst några av deras böcker, de är bra. Och jag tror på attraktionslagen. Jag har verkligen försökt tillämpa de principerna, affirmationer, visualisering, meditation, tacksamhet, visionstavlor och allt som finns inom den världen, tror jag. Men inget händer. Vad jag har kommit fram till är nog kärnan i det hela. Att fokusera på att må så bra som möjligt redan här och nu, känna glädje och tacksamhet i det som är här och nu. Det är ju det de menar...att i en sådan känsla attraherar man mer av samma sak. Så det är det enda jag fokuserar på nu.

Jag har rensat bort visionstavlor och liknande. Jag försöker enbart fokusera på att leva och må bra här och nu. Men emellanåt hamnar jag i de där svackorna ändå.

Tack Lena för att du pushar för kajakpaddlingen. Jag tror också att det skulle vara precis det jag behöver. Så på den vägen ska jag gå det här året. Utomhus och i rörelse i sådant jag tycker om. Då mår jag som bäst.

Under dagen idag har jag tänkt på varför jag stressar upp mig själv kring min ekonomi. Jag har tänkt på de värsta saker som skulle kunna hända och kommit fram till att jag överlever det också. Jag behöver bara minnas det när paniken kommer nästa gång. Livet är så här just nu, och förmodligen under flera år till framåt. Jag måste hitta sätt att förhålla mig till det utan att bli sjuk av oro. Tack för er omtanke och goda råd.
Kram, Carina ST

104 Myran:

skriven

Vad kommer att vara den viktigaste händelsen för mig de närmsta månaderna? Kram?

105 Is this the time:

skriven

Kommer jeg til å flørte og rote mer med den kjekke karen fra nyttårsaften?

106 Ljusskenet :

skriven

Hej, ser du vad som kommer att bli centralt i mitt liv under 2014? tack och kram

107 F.B:

skriven

Hej esmeralda kan du se vad 2014 har för överasskningar åt mig. kramar

108 -R:

skriven

kommer jag hitta kärleken i år? och i sånafall när?

109 Jas:

skriven

Nu fattar jag inte, när jag går in på din sida via datorn så kommer jag in precis som vanligt. Men via mobilen så hamnar jag helt plötsligt på en annan blogg, nån Emmas blogg??? Jättekonstigt, jag har ju din blogg som bokmärke och nu kommer jag bara in på den där andra bloggen, nån liten tjejs. Även när jag skriver in hela din adress, och jag skriver rätt!! Väldigt märkligt måste jag säga.....

Svar: Ja, det var konstigt.. någon annan som har samma problem ?
Esmaralda

110 Lone Ranger:

skriven

När du spådde mig skrev du att våra vägar (jag och min rätta) skulle korsas och att det inte är nån risk att vi missar varann, men det känns som att vi gjort det för nu har det gått över 5 år och det kunde dröja 2 år...

111 Kicki:

skriven

Hejsan E. kommer jag att ha råd att ha kvar mitt föräldrahem när mina föräldrar flyttat?
kram


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: