Tre val...

 
Och valet är klart.. eller hur ?
Välj rätt spår inför nya året och du gör dig själv den största tjänsten av alla
 
Kramar
1 Skorpan:

skriven

Yes, det stämmer och inte är det någon idé att ge upp. Livet är för bra för det ;).

Ser du Es om jag fortsättningsvis kommer att få ekonomiskt stöd från byrån? Det blidde lite tajt här nu :/..

Kram Skorpan

2 Helena Ir:

skriven

Hoppas allt väl med dig Esmaralda efter
firande under nyårsafton.
Sitter uppe tidigmorgon,,lite orolig natt.
Tidig tid hos läkare,ännu en ny!
Kan denna säga något annat än de andra,
jösses..funderar på hur olika svar jag fått!
Inte lätt..jag ger inte upp :)
Kämpa..kämpa..kämpa!!

Kram och allt gott:)


Svar: Tack, allt bara väl men jag tog en liten timeout igår.. vilade &promenerade & tittade på serie... jag sänder dig all styrka och energi jag kan.. kram:)
Esmaralda

3 Hjälp:

skriven

God fortsättning!

Snälla hjälp mig, vad ska jag göra?
Jag har 2 krisreaktionen bakom mig med 2 dödsfall. Mitt emellan dessa träffade jag min stora kärlek, men även han har en kris bakom sig och är mitt uppe i det dagligen då han är själv med barnen då deras mor inte bryr sig om dem. Ett av barnen behöver mer uppmärksamhet o hjälp o det är en daglig kamp.

Vi har ingen tid för oss själva, utan har kastats rakt in i vardagen, så det är ingen vanlig situation. Vi visste omgående att den andre var rätt för oss o vi älskar varandra så otroligt mkt.
Men frågan är om det hjälper? Vi har inte kunnat dejta som normala par.
Jag bryter ihop lite då o då när jag blivit besviken el ledsen, o jag reagerar nu på ett sätt som jag aldrig varit med om tidigare. Men mina bryt kan bli nådastöten för vårt förhållande o jag skulle aldrig klara av att det tog slut mellan oss.
Vad ska jag göra, hur ska jag undvika att få dessa bryt?
Snälla hjälp mig.

Kramar

Svar: Sök hjälp.. gå en period i terapi.. och planera upp ert liv lite bättre.. det finns sådant som kan förbättras.. kram:)
Esmaralda

4 G:

skriven

Blir det videre kontakt med E?

5 Evelina:

skriven

Hej Es,

God fortsättning på det nya året :)

Jag tänkte höra om du ser om jag blir gravid under 2014? Sist nämnde du att det inte var långt borta, kan det kanske vara detta år det händer?

Kram

6 Susan :

skriven

Viljan finns iallafall till att ge allt jag har...det ska ju räcka till mycket så det blir väl till att prioritera o lägga krutet på det som jag önskar mest ;)
Just nu snurrar det på lite väl mycket så jag hoppas det lugnar ner sig lite... o att krafterna kan läggas på lite romantik istället för jobb o andras problem.

Kram :)

7 Dub:

skriven

Precis på pricken vad jag behövde läsa idag!!

Hoppas du har haft ett fint nyår Es. Mannen som jag börjat prata med via Skype, vad tycker han om mig? Ser du något om detta?

8 Bolla:

skriven

Godt Nytt År! Vi gir vel alt vi har :-) Ser du om det blir en affære med Amund? Jeg trenger å trene litt på å kose ;-)

Ønsker alle på bloggen alt godt for det nye året! Gi alt dere har!

Klem Bolla (",)

Svar: Ja, det kan bli ett bra träningstillfälle :)kram:)
Esmaralda

9 Elna:

skriven

Hej Esmaralda!
Ska jag ge upp angående T. Har han några känslor för mig eller vill han slippa undan men inte vågar säga något?
Kram Elna

10 Flisen:

skriven

Önskar det var så enkelt för mig, men min kämparglöd har helt tagit slut och jag vill helst bara ge upp. De senaste tre nyåren har jag önskat intensivt att nästkommande år skall bli lite bättre och kanske ha en väg ut ur det helvete jag råkat trassla in mig i, men istället har varje år blivit ännu värre än det förra. 2014 verkar följa trenden och ser ut att bli mörkare än någonsin. Kan du se något hur det här året blir för mig? Kommer det att rulla på i 2013s fotspår och blir det som det är bestämt? Eller blir det någon förändring, bättre eller sämre för mig?
Hade jag haft råd hade jag såklart beställt en seans av dig, hoppas du kan ge ett litet svar i alla fall. Kram.

Svar: Det blir en förändring som du själv skapar.. kram:)
Esmaralda

11 Sophie N:

skriven

Visst är det så!
Jag ska välja rätt och jag ska satsa på min man och min familj i första hand och mig själv sen.
Jag undrar om du ser om jag kommer att bli gravid detta året.
Kram och gott nytt år :-)))

12 Erika:

skriven

Hej! Kommer uppsatsen att gå bra?

Svar: Det känns så... en period blir det trögt men ge dig inte, det lossnar.. kram:)
Esmaralda

13 Oxe:

skriven

Hej Esmaralda!
Ser det kört ut för han och mig?
Mvh

Svar: Ja, det ser i alla fall inte bra ut.. kram :)
Esmaralda

14 Barbro:

skriven

God fortsättning Esmaralda!

Hur skall jag göra med knytdansen? Får jag kul o slipper känna mej utanför om jag går? Eller ska jag strunta i det som jag tänkt?
Kram Barbro

15 Undran :

skriven

Hej ES!
Ser det ut som om jag kommer kunna flytta till Stockholm? Är Stockholm "rätt" stad för mig?
Mvh

16 Jennie1:

skriven

God fortsättning på det nya året! Känns härligt att 2014 är här, ett nytt år känns alltid som en slags ny början och nya möjligheter!!

Men 2013 slutade inte så bra för mig - paret som ville hyra min lägenhet backade ur i sista stund. Så nu står jag här utan hyresgäster och det är lite på en vecka tills vi åker.

HJÄLP - ser du fina Esmaralda om det ordnar sig på något vis? KRAM

Svar: Jag har försökt men ser ingenting... och kan bara hoppas att det löser sig.. kram:)
Esmaralda

17 Stina:

skriven

E!
Så sant, jag kör på "Give it all you've got" igår :) då man ju oftast själv väljer hur man vill ha det.

E, har "träffat" en kille sedan aug då och då. Galet passionerat så det liksom glöder. Inget jag ramlat på tidtagare.. Är han den där killen eller en kille längs vägen?

Kram och ha bästa dagen!

Svar: Dry ska du själv känna in.. ge dig lite mer tid... jag tror att du kommer till rätt insikt..kram:)
Esmaralda

18 Insta:

skriven

Vad tyckte/ hur reagerade K när han såg videon på mig på insta?:)

19 Anonym:

skriven

Saknar/tänker han BM mig?

20 Fråga:

skriven

Hej Es!
Kommer jag att kunna flytta till Stockholm när jag pluggat färdigt? Är den staden "rätt" för mig och jag känner att jag trivs?
Mvh

Svar: Ja d du kommer att kunna flytta det och det känns rätt just under den här perioden i ditt liv, kram :)
Esmaralda

21 Annika A:

skriven

Gott Nytt År alla på bloggen!

Nu ska vi alla välja rätt spår så att livet blir bra och hyfsat lätt, eller hur? Vi får allihop törnen av olika slag men allt går lättare m rätt inställning!!

Es, i vilken miljö möter jag mannen i mitt liv?

22 Kräftan:

skriven

Nu skrev jag till han och det kändes rätt oavsett om det var uppskattat från hans håll eller inte.. Men man måste våga :)

Gott nytt år och god fortsättning!

Svar: Ja. det är JUST DETTA som är viktigast av allt.. att våga...för då tar man tag i sitt liv och får bra saker att hända.. kram:)
Esmaralda

23 Jas:

skriven

Hej Es!
God fortsättning! Längtar efter lite romantik.. Ser du nåt sånt för mig inom kort eller ser du om mannen i mitt liv kommer detta år?
Kram

Svar: Någon form av romantik bör det bli i år.. kram:)
Esmaralda

24 Makaon:

skriven

Såklart att jag skall försöka följa detta för mig det här året!
God fortsättning allihopa!

25 ThereseC:

skriven

HEDWIG, fråga till dig:
Om man vill gå en kvällskurs här i Sverige så vänder man ju sig till något studieförbund typ medborgarskolan eller ABF , finns det något motsvarande i Nederländerna?
Jag tänkte att när jag åker till Leiden nästa gång kanske jag skulle vilja gå en kvällskurs. Kanske i skrivande eller måleri eller kanske matlagning. Inget avancerat utan bara i all enkelhet. Hur hittar jag sådana kvällskurser i Leiden?
Kram Therese

26 Mamma mu:

skriven

Hej!
Jag har tre vuxna söner med familjer och barn. De har haft ett ganska bra flyt tidigare men nu har alla tre var och en på sitt sätt haft otur med både det ena och andra. Kan du se om det vänder för dem?.

Svar: Det vänder snart och ni märker tydligt när det sker.. kram :)
Esmaralda

27 Im:

skriven

Hej Esmaralda! Kan jag hoppas på att det sker något positivt Snart???

KRAM

28 Tisa:

skriven

Jag vill bara dra täcket över huvudet. Allt känns och krånglar för mycket. Vänder det snart?
Kram

29 Camilla:

skriven

Hej! Hoppas på svar här :-). Hur blir det med Ulf? Hade han aldrig tänkt träffa mig egentligen? Är han ingen att lita på som person? God fortsättning! Hälsningar Camilla

Svar: Nja, han är nog inte riktigt som du hoppats så ha inte förtroende fullt ut för honom.. kram:)
Esmaralda

30 Jobb:

skriven

God fortsättning Esmaralda! Kommer jag ut i arbete snart eller den närmaste framtiden??

Kram

31 Anonym:

skriven

Hej! Kommer 2014 bli ett bra år för mig?? kommer det hända någo positivt ?? Kramar!

Svar: Jodå flera positiva ting kommer att ske under året så hämta energi ur dertta och ha det positiva som fokus.. kram :)
Esmaralda

32 Flisan:

skriven

Önskar det var så enkelt för mig, men min kämparglöd har helt tagit slut och jag vill helst bara ge upp. De senaste tre nyåren har jag önskat intensivt att nästkommande år skall bli lite bättre och kanske ha en väg ut ur det helvete jag råkat trassla in mig i, men istället har varje år blivit ännu värre än det förra. 2014 verkar följa trenden och ser ut att bli mörkare än någonsin. Kan du se något hur det här året blir för mig? Kommer det att rulla på i 2013s fotspår och blir det som det är bestämt? Eller blir det någon förändring, bättre eller sämre för mig?
Hade jag haft råd hade jag såklart beställt en seans av dig, hoppas du kan ge ett litet svar i alla fall. Kram.

33 Desperat:

skriven

Hej! Dyker det upp något jobb snart?....kram

34 Jossan:

skriven

Känslan av att jag hade kärleken nära var det bara ett önsketänkande eller var det en äkta känsla?

35 Oxe:

skriven

Hej ES,
Kan/kommer det bli bättre mellan han och mig?
Mvh

36 Oxe:

skriven

ES, kan/ kommer det att bli bättre mellan han och mig? Eller är det här slutet?
Mvh

37 Jas:

skriven

Hej Es!
God fortsättning! Längtar efter lite romantik.. Ser du nåt sånt för mig inom kort eller ser du om mannen i mitt liv kommer detta år?
Kram

38 Undran:

skriven

ES, kommer han kontakta mig igen något mer?
Mvh

39 Händer inget:

skriven

Hej! När ska det hända något? händer absolut ingenting??
kram

40 Boudica:

skriven

Här hoppas jag att att detta år blir bättre än det förra. Kan det bli så?
Att saker å ting kommer att lossna, å jag kommer vidare i livet, man får hoppas att horoskopet stämmer där!.
Och förhoppninggar på att få dela livet med någon nästa år finns också, så trött på mitt egna sällskap dag in å ut.

Svar: Ja, något positivt sker som öppnar en bra dörr för andra goda händelser.. kram :)
Esmaralda

41 Pe:

skriven

Hej Es!
Ger allt jag har, de andra två alternativen är inte för mig. Hur blir det med kärleken, blir det något utav den i år eller tar det längre tid än så?

42 Helena Ir:

skriven

Skönt att allt väl :)
Tack!
Besöket var sådär,
men det gav mig det svar jag behövde!
Tror det kommer lätta runt mig nu :)

Trevlig torsdag..Kram :)

43 alim:

skriven

Varför dog våran vän? Var det en olycka? Kan inte förstå det....

44 Oxe:

skriven

ES, kommer jag att träffa en fin man/kärlek i år? Är det någon man "påväg" in i mitt liv?
Mvh

Svar: Något ser ut att vara på väg men jag ser inte när det sker.. kram :)
Esmaralda

45 AK:

skriven

Nytt år, nya möjligheter... Min stora fråga är om jag kommer att träffa min, vad jag tror är min själsfrände, någon gång under 2014. (han bor långt borta) (är han överhuvudtaget min själsfrände?)

Tack på förhand.

46 G:

skriven

Hva blir å skje mellom meg og E?

47 Klara:

skriven

Hej Esmaralda! Kommer vi komma varandra nära tro? Eller hur kommer det bli mellan oss i framtiden?
Kram Klara

48 Jossan :

skriven

Kom på att inatt drömde jag om att min kusin dog.. Vad betyder denna drömmen? :( det bar jätte hemsk dröm

Kram

Svar: Drömmen handlar mest om din egen rädsla inför något nytt... kram :)
Esmaralda

49 Emra:

skriven

Hej Es! Får jag jobbet i Italien?

50 Anonym:

skriven

Hej! Vänder det snart mot bättre tider??......kram

51 Ivana:

skriven

Hej ES:)
Ser du något nytt överraskande som sker för mig nu?
kramar

52 Mirran730:

skriven

God fortsättning Es och alla här på bloggen!
Blir 2014 bättre för oss än 2012, 2013?
Ser du bra saker eller bara samma elände?

Kram

Svar: God fortsättning till dig också... bra saker kommer.. kram :)
Esmaralda

53 Elisabeth:

skriven

Hej!

Jag fick en seans av dej för ca 2 år sedan. Jag har fortfarande rätt så samma frågor, tror du ändå att jag skulle ha nytta av en spådom av dej i detta skede?

Kram

Svar: Ja, har du nya frågor eller något speciellt hänt .. då kan en seans ha något att ge.Kram & välkommen :)
Esmaralda

54 myran:

skriven

Hej
Kommer det att bli jag och K T??
kram

Svar: Kanske tillfälligt men ingenting beständigt.. kram :)
Esmaralda

55 Bea:

skriven

Gott Nytt År! Jag undrar om du kan se om min dröm kommer att bli uppfylld; drömmer om att få skaffa en travhäst. Har dock redan hittat henne, men det är pengarna som hindrar mig. Spelar en del på travet och undrar nu om jag kommer vinna en större vinst på spelet så min dröm blir sann? Kommer denna häst bli min? OM hon gör det kommer vi ha många framgångar? Kramis

56 Ina:

skriven

Ser du om jag kommer få lägenheten jag ringt på?:)

Kram

57 kärleken:

skriven

Träffar jag min man i år,ser du något ?
kram:)

58 The one:

skriven

Hej EZ!

Vad jobbar min framtida man med & vem skall jag hålla utkik efter?
kramiz

59 Mollie:

skriven

Hej Es!
Jag undrar om jag kommer få ett bra 2014?? Ser du NÅGOT speciellt som händer som t.ex. resor? gravid?

Tusen tack på förhand!
Många kramar Mollie

60 Ellen:

skriven

Blir 2014 en ny början,händer det något speciellt?
kram:)

61 Klara:

skriven

Hej Esmaralda! Kommer vi komma varandra nära tro? Eller hur kommer det bli mellan oss i framtiden?
Kram Klara

62 utanför:

skriven

Hej! Ser du mig i arbete detta år???
kram

63 2014:

skriven

Är killen jag chattat lite med, intresserad? På ett bra sätt?

64 Anonym:

skriven

Hej!

Kör anonymt idag då jag tror att det finns några i min närhet som kikar in ibland... Tack för svar för några dagar sedan, hoppas att du har rätt;)

Har en fundering som gäller mina barns pappa. Har en känsla av att han ljuger för oss, och det känns inget vidare. Jag har inget med hans liv att göra egentligen då vi separerat, men fortfarande är han på ett sätt ganska beroende av mig för att kunna leva det liv han gör. Har en längre tid känt det som att han trasslar in sig i lögner och jag avskyr det! Om han träffat någon har han absolut ingen skyldighet att rapportera det till mig, men när han vill ha "barnvakt" lite nu och då för att göra än det ena, än det andra så tycker jag att han kan vara ärlig. Det finns ju faktiskt barn med i bilden som inte är så små längre, och de undrar, de vill förstås att allt ska vara bra oss emellan. Så, de ställer frågor till mig och undrar var pappa egentligen gör och med vem, och det känns inget vidare.... Egentligen skulle jag ju bara strunta i det, men det är inte så lätt!

Es, kan du se något?

Kram Anonym

65 Therese:

skriven

Hej!
Hur kommer det att gå med min man? Han är sjuk och det ser ut att det bara går utför. Kan du se om han kommer att vara kvar länge i livet. Kram tessa

66 Mats:

skriven

Hej ES
hur blir min ekonomi under 2014 klarar jag mej
kram

67 Pe:

skriven

Hej Es!
Ger allt jag har, de andra två alternativen är inte för mig. Hur blir det med kärleken, blir det något utav den i år eller tar det längre tid än så?

68 Viv:

skriven

Hej ser du någon ljusning i mitt yrkesliv/sjukskrivning? Är så orolig vet inte hur saker blir mvh v

Svar: Jag ser inte exakt vilka turer det blir men jag ser ju att saker och ting reder ut sig och blir riktigt bra till sist.. kram :)
Esmaralda

69 dm:

skriven

saknar han BM mig eller tänker på mig?

70 dm:

skriven

saknar han BM mig eller tänker på mig?

71 Sofia:

skriven

Kommer min pappa botas från sin ms någon gång detta liv?
Han är liksom så himla himla himla värd det.

kram

Svar: Jag vet att han är värd det. Tyvärr tror ja inte att han botas men det ser inte heller ut som om sjukdomen par över och det är ju ändå det viktiga... kram:)
Esmaralda

72 Domi:

skriven

Hej E, du sa för några dagar sedan att tecknen visar på att jag relativt snart kommer att starta ett förhållande. Om det händer, är det då med mannen på min arbetsplats?
Kram

73 G:

skriven

Kommer jeg og E til å begynne å rote litt?

74 Förväntansfull:

skriven

Hej Es och Gott Nytt År!

Kommer jag att få barn i år? Tar gärna ett knep eller råd från dig eftersom vi försökt ett tag nu :)
Kram!

75 januari:

skriven

God fortsättning!
Chansar på att fråga igen om du ser mig gå in i en graviditet i framtiden? , obs även negativt svar uppskattas givetvis..

76 Carina ST:

skriven

Ja, jag kommer att ge allt jag kan för att skapa förändring. Och jag kommer att fortsätta försöka leva i här och nu och göra det jag kan för att må så bra som möjligt. Men ändå hamnar jag i svackor emellanåt innan jag tar nya tag igen. Och just idag är en sådan dag då jag undrar om det någonsin blir bättre? Vissa dagar känns det som om jag inte orkar med en dag eller ett år till. Det är så mycket motvind och den ger aldrig med sig.

Ser du någon lättnad alls kring min ekonomi det här året?

Jag tar snart nya tag igen. Men just idag orkar jag inte försöka. Så idag ska jag bara låta mig själv vara ett tag.

Jag önskar alla här på bloggen ett riktigt fint 2014! Och jag hoppas att det blir ett riktigt underbart händelseår för alla de som längtar efter kärleken. Jag hoppas på att det här året få läsa massor av gästbloggar från alla som finner kärleken, får sin ekonomi på fötter eller på andra sätt får se det positiva i sina seanser och önskningar i livet bli verklighet. För det ger minst lika mycket glädje att få se hur saker i livet ordnar sig för andra som man följt här på bloggen. Lycka till allihop!
Kram, Carina ST

77 Vår:

skriven

Esmaralda hittar jag ett jobb till våren??

kram

Svar: Chansen är god.. kram :)
Esmaralda

78 2014:

skriven

Hej E. Skulle det fungera att han och jag blir KK? Ser du någon varning där?
Kram
Och hoppas på svar på min konstiga fråga

79 Bibi:

skriven

God fortsättning es :)
Jag hoppas ett svar från dig,för jag kan varken in eller ut längre vad jag ska göra med mitt liv.
Kärleken i mitt liv lämnade mlg precis i det nya året. Jag har sökt efter svar av han men han avvisar mlg. Kommer han komma tillbaka eller va de sista gången jag kommer se han :(

Svar: Du vinner allt på att gå vidare.. sörj klart och ta sedan ett stort steg framåt och så småningom finner du den rätat kärleken.. kram :)
Esmaralda

80 oxe:

skriven

Har blivit spådd att jag möter kärleken detta år, ser du något som utmärker den jag kommer träffa? Kännetecknen? Och blir det snart eller senare i året? Kram :)

Svar: Jag ser ju att en kärlek närmar sig men är inte helt säker på om det sker detta året.. däremot så hoppas jag ju det... kram :)
Esmaralda

81 Farmor:

skriven

Esmaralda kommer jag att få träffa mina i år?

Kram

82 Anonym:

skriven

Esmaralda kommer jag att få träffa mina barnbarn i år?

Kram

83 Jossan:

skriven

Men fy vad sjukt att en sån hemsk dröm kan betyda att man är rädd för något nytt! Sjukt ju!

84 Farmor:

skriven

Esmaralda kommer jag att få träffa mina barnbarn i år?

Kram

85 deva:

skriven

Längtar efter kärlek, träffat en man men är orolig att jag lurar mej själv igen, tror du att han kan vara den rätta? Blir det vi?
Tack för din braiga blogg
Kram

86 Mollie:

skriven

Hej Es!
Jag undrar om jag kommer få ett bra 2014?? Ser du NÅGOT speciellt som händer som t.ex. resor? gravid?

Tusen tack på förhand!
Många kramar Mollie

87 Bullen:

skriven

Hej Esmaralda.

Ser du någon varning/händelse jag bör se upp med under det nya året?
kram från mig

88 Ivanka:

skriven

Hej ES:)
Ser du något nytt överraskande som sker för mig nu?
kramar

89 Zen:

skriven

Blir detta året ett lugnt år för mig Es?
kramiz

90 Mats:

skriven

Hej Es
vad skall jag sikta på för att få ett bra 2014

91 Tisa:

skriven

Jag vill bara dra täcket över huvudet. Allt känns och krånglar för mycket. Vänder det snart?
Kram

Svar: Japp, det vänder men det sker långsamt.. kram :)
Esmaralda

92 Esma:

skriven

Hej E!

kommer jag bli lyckligare i år?
kram<3

93 Jtårta :

skriven

Hej Es,
Har han känslor/intresse för mig?
Kram

94 Hedwig:

skriven

Hej THERESE,
Se mitt inlägg under 'är helt djävla fel'!! // Hedwig

95 Lilla gumman:

skriven

Händer det något positivt snart?
kram

96 Jas:

skriven

Hej Es!
God fortsättning! Längtar efter lite romantik.. Ser du nåt sånt för mig inom kort eller ser du om mannen i mitt liv kommer detta år?
Kram

97 Jas:

skriven

Hej Es!
God fortsättning! Längtar efter lite romantik.. Ser du nåt sånt för mig inom kort eller ser du om mannen i mitt liv kommer detta år?
Kram

98 Anonym:

skriven

Hej Esmeralda undrar om du kan vägleda mig sitter i en ekonomisk kris kommer jag klara mig ur detta?kram


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: