WITCHBOARD på riktigt....

Dagens gästbloggare är: Margaretha

Det var året 1994 och  jag deltog i en liten exklusiv skara  människor som skulle tala med andarna via witchboard.  Vi var åtta personer och kom hem till den person där det hela skulle gå av stapeln .

Det var en länga i en gammal korsvirkesgård, lågt  i taket, bara levande ljus och till en början var vi bjudna på lite att äta. Det blev landgångar och öl eller vin.

Vackert dukat med vit duk och ljusen kastade skuggor längs väggarna. Stämningen var högtidlig och nyfiken.

Vi kom från olika delar av landet. Ingen av oss kände varann sedan innan men ändå var det som om vi hörde samman. Vi var noga utvalda just för att passa samman.  Kvinnan som sammankallade och höll i det hela var våran Esmaralda!

 

Hon sa att vi ska ta det som en lek och det var vi ju informerade om innan. Som en lek och som ett lättsamt experiment.  Det var gratis.  Grejen med det hela var ju att vi alla var mediala, var och en på sitt sätt och jusy därför skulle det vara spännande att se vad som hände.

Man kan nog säga att gräddan av de mediala befann sig här.

När det blev dags gick vi in i ett annat rum.

Whichboarden var stor , minst  1x1 meter och låg på ett högt bort. Vi fick alla plats att ställa oss runt.

Och så började vi.

 

Vi ställde tysta frågor ..som ingen annan hörde och först ut var en man från Dalarna.   Han fick tydliga och konkreta svar och fortsatte ställa sina frågor för vi hade beslutet att  var och fick fråga så länge han eller hon ville och sedan skicka vidare.

Han fick besked att hans företag skulle gå  konkurs. Det var en tidsfråga. Ingenting kunde göras för att det skulle räddas. Han skulle se upp för depression. Han skulle  ställas inför ett val och då välja en resa.

Hur det blev med det  vet jag inte

En kvinna  frågade om kärleken och fick veta att hon om tre månader skulle resa till ett speciellt land och en speciell stad och där skulle hon möta sin kärlek. Och exakt så blev det. Hon reste enligt direktiven och än idag är hon lycklig med den man hon mötte där

 

En annan fick veta att hennes katt fanns hos en  avlägsen granne och kunde  hämtas där, Katten hade varit borta i två  veckor. Detta stämde på pricken.  Katten hämtades hem.

Jag  minns inte så noga med de andra men själv fick jag veta att jag skulle drabbas av allvarlig sjukdom och överleva med nöd och näppe och så blev det också. Jag drabbades av cancer och svävade  mellan liv och död. 

  Jag fick veta att min mormor som alltid  vakat över mig från andra sidan skulle ” dra sydtutöver” och därför skulle jag få klara mig själv ett tag.  Mormor sade alltid just så.. sydutöver, när hon  skulle utomlands på semester. Jag fick också veta att  jag kunde stoppa ett inbrott i mitt hem och jag fick datum och klockslag när jag skulle se upp.  Jag glömde bort detta och inbrottet skedde, tråkigt nog.

 Jag fick också veta att jag skulle gråta mycket över ett av mina barn men jag skulle inte ge upp.

Min yngsta son blev under en period drogmissbrukare och jag gav aldrig upp . Idag är han drogfri.

 

Alltsamman höll på i över två timmar.

Olika ljus och ljusfenomen kunde konstateras, bortsett från de besked vi fick.

Det var starkt, det var omtumlande och jag har aldrig varit med om dess like varken förr eller senare.

Nu arrangerade ju Esmaralda detta bara vid  två tillfällen ( såvitt jag vet)  för 20 år sedan men  kära Es, om du gör det igen så vill jag stå först i kön och jag längtar efter att återigen få denna upplevelse som  gick utanpå allt annat jag varit med om.  

Det är sant att det är en lek, men med enbart mediala människor kan det ske  märkliga ting också under lek.

Kram och hälsningar

Margaretha

 
1 Tanten:

skriven

Vilken speciell och häftig upplevelse. Klart att det måste bli något helt extra när alla deltagare är mediala.

En fråga uppstod: Följer en människas medialitet alltid med under en människas alla liv, eller föds man ibland utan denna gåva beroende på vad man skall lära sig? Nu svarar jag nästan på frågan själv, men det låter logiskt att man ibland föds utan denna gåva.

Kram

Svar: ja, ibland föds man utan gåvan.. för att man har lärdomar också detta att göra.. kram :)
Esmaralda

2 Lisa:

skriven

Hej Es! Kommer M och jag ha någon merkontakt...kommer han ta kontakt med mig? Kram Lisa

3 Lillis:

skriven

Du hade rätt.Allt löste sig för sonen igår med räkningarna,banken.Så nu är allt betalt. Tack ännu en gång.Kommer grannen underfund med sitt förhållande snart? Kram

4 Lillis:

skriven

Kommer grannen att fortsätta verkligen med honom igen? Kram

5 Fundersam:

skriven

Jag undrar om L verkligen var vän med M på riktigt, eller om hon låtsades för att få uppmärksamhet?

Var snart 10 år sen, men är nåt jag grubblat på mycket.

Svar: det ser ut att vara både och.. på något märkligt sätt.. kram :)
Esmaralda

6 anki:

skriven

Hej Es
Vilken gästblogg Margaretha ! Så spännande Har velat göra "anden i flaskan" men inte vågat , min syster säger att man kan locka fram "onda" energier....

På tal om "onda" energier ...ser du om den "onda" grannen kommer bo kvar här för evigt , eller kan jag hoppas på flytt ?

Ha en strålande start på veckan

Kram Anki

Svar: Tyvärr verkar det inte som om det blir någon flytt närmaste tiden för grannen.. kram :)
Esmaralda

7 Orolig :

skriven

Kommer det gå bra?

8 Lilla Jaget:

skriven

Godmorgon Esmaralda,
Hälsningen jag fick genom dig från andra sidan gav mig stor värme...och samtidigt, efter ett tag, en viss oro. Förra gången jag hade en för mig känd och fysisk närvaro var i samband med en kär äldre släkting som lämnade jordelivet. Så denna gång väcktes en även inre oro, speciellt då jag förstod att farfar hälsade på det sätt han gjorde. Pappa blev väldigt mycket sämre i fredags. Jag är glad att vi alla hann dit. Läkarna beslöt att all aktiv vård skulle upphöras och vi stod där med stor oro och sorg och inväntade...usch usch usch säger jag bara. Jag sov i ett rum intill pappa just denna natt och vaknade 4 på morgonen av en obeskrivligt högt tickande väggklocka. I efterhand undrade jag hur den kunde ticka så högt... tre och en halv timma senare lämnade pappa jordelivet. Det sista han gjorde var att ge mamma en kyss på kinden och sen släppte han taget. Det är så tungt och ledsamt.
Men jag hoppas innerligt att han hörde mina sista ord till honom och att är med oss och skyddar mamma även framöver. Jag lovade att ta min intervju igår, mitt i alltihop, och lyckades samla ihop mig och gå dit. Jag hoppas det gick bra-det är dags för det nu också måste jag säga.
Kram Esmaralda och tack. :)

9 Anonym:

skriven

Hej es!
Kommer det ordna sig med boende då jag flyttar för jobb?
Kram

10 Anonym:

skriven

Hej ES,
Hur blir det egentligen med mitt äktenskap, ser du oss tillsammans i framtiden eller kommer våra problem att dela på våra vägar?

Kram

11 Anonym:

skriven

Hej es!
Blir det troligtvis slut med min nuvarande sambo när jag flyttar?
Kram

12 Dalkullan:

skriven

Margaretha, vilken häftig upplevelse du ahr varit med om..håller med dig jag skulle oxå vilja var med på en sådan sittning.

undrar om jag kommer att möta kärleken innan året är slut? kram

Svar: Tveksamt, men chansen finns.. kram :)
Esmaralda

13 Anonym:

skriven

Hej es!
Ser du en pojke eller flicka för mig?
Kram

14 DIANA:

skriven

Hej ES

Ser du något om han kommer ta upp kontakten igen ? KRAM

15 Anonym:

skriven

Hej es!
Vad är det mellan mig och en kollega? Det är inget större, men det känns som om det finns någon spänning?
Jag vet inte om jag gillar henne riktigt, det är någonting! Men samtidigt så kanske jag är lite snabb att döma just nu!
Ser du något angående detta?
Kram

Svar: Det finns en laddning mellan er och det ger sig snart vad det handlar om.. kram :)
Esmaralda

16 Anonym:

skriven

Hej es!
Han kan dyka upp lite ibland i mina tankar och drömmar, inget starkt så men han dyker upp ibland!
Tror du att han tänker på mig någon gång? Finns jag i hans tankar ibland?
Kram

Svar: han tänker på dig ibland men jag är osäker på hur starkt och hur hans känslor ser ut.. kram :)
Esmaralda

17 Student:

skriven

Hej Es!
Just nu så går mycket tankar runt i huvudet på grund av plugget och jag vill verkligen klara de men känner mig chanslös! Kan du se ifall jag kommer klara de om jag verkligen lägger ner tid på de!?
Tacksam för svar!
Kram D

18 Anonym :

skriven

Hej!
Börjar hans känslor svalna för mig?

Kram💕

19 CA:

skriven

Hej
Det låter spännande, jag vill också vara med, vet inte hur medial jag är men lite iallafall.

Nyfiken på varför det är som det är, skulle vilja åka på ett bananskal ett tag, så att allt flyter på i en bra mental takt.

Ha en bra dag!!

Svar: Bananskalet kommer.. än är det inte rätt i tiden men snart.. kram :)
Esmaralda

20 Ha:

skriven

Hej Es!
Har jag min ängel med mig i det här? Gör jag rätt?
Kram

Svar: ja, det känns rätt... lita till din egen känsla.. den leder dig rätt... kram :)
Esmaralda

21 Helena Ir:

skriven

Margaretha,jag förstår att det kändes spännande,
för dig..och att det stämde så väl!
Jag är glad för din skull,att du är frisk,och att
det också blev bra för din son.
Själv är jag inte medial,och skulle inte våga mig
på det..
Tack för att du berättade..

Nu har skolan börjat för min dotter igen,tyvärr har
2 av de tjejer hon umgicks med hoppat av utbildningen. Det känns tråkigt,för jag oroar mig
att min dotter känner sig ensam. Hon har inte så lätt att hitta nya bekanta..
Ser du Esmaralda något om det? Hur kommer det gå för henne med studierna?

Kram :)

Svar: Bara hon inte ger sig.. så löser det sig.. jag ser en ny kompis som hon kommer att umgås med.. och det kommer gå bra.. kram :)
Esmaralda

22 Carolina:

skriven

Kommer jag få ett positivt svar ifrån försäkring kassan?

23 moncan:

skriven

Hej! Det hade varit en upplevelse att vara med... Men ä så rädd för tråkigheter..
Har haft det extra jobbigt sen slutet på oktober.
Min mam lämnade mig efter många år.. Min mamma gick bort...jag opererades efter en 15 år gammal förlossningsskada.... Uppsagd pga arbetsbrist. You name ut...
Har nu träffat en kille som jag tycker mycket om. Bor ett stenkast från mig.
Blir det något mer mellan oss. Måste veta. Annars vill jag bara glömma o gå vidare för att finna lyckan....
Kramisar

Svar: inom två månader vet du hur det blir mellan er.. ha fokus på det som inte är bra och känn in om du kan leva med detta eller inte.. kram :)
Esmaralda

24 Carina ST:

skriven

Den här gästbloggen berörde djupt. Tårarna var nära. Inte av sorg utan av att jag just nu känner mig så nära det andliga. Just nu känns det som om jag är på väg genom den sista slöjan som fortfarande gör att jag inte riktigt hittat vägen för min andliga kontakt. På vissa sätt har jag funnit min väg, genom mina meditationer där jag har haft starka upplevelser av regressioner, vägledning och energiöverföring. Dessa upplevelser tvivlar jag inte alls på. De var så starka att det inte finns tvivel. Men jag vill utvecklas mer inom det andliga, mediala.

Och nu Esmaralda tror jag att jag har bestämt mig för att göra upp den plan som kommer att ge glädje och energi framöver Jag ska göra vad jag kan för att lägga lite pengar och tid bara för mig, spara där jag kan spara om det är möjligt. Sedan ska jag boka regression med Nettan och resa ner för att göra den. Och någonting säger mig att de dagarna där kommer att innehålla mer. Jag ska börja planera för det. Jag har varit med om regressioner på egen hand men tror att jag kan gå djupare med hjälp av någon annan.

Den första regression jag gjorde på egen hand var för många år sedan. Den tog mig tillbaka till när jag var runt fyra år och en situation som rörde mammas och pappas skillsmässa. Jag har inte haft något medvetet minne någonsin från det här. Mamma och pappa bråkade. Pappa hade kommit på mammas otrohet, hon pratade i telefon med honom utan att veta att pappa var hemma. De grälade och pappa gav mamma en smäll och efter det lämnade han oss. Jag har aldrig vågat fråga någon av dem om detta. De har alltid haft andra förklaringar till skillsmässan. Men i våras satt jag hemma hos pappa och han berättade exakt den här historien för mig och sa att han inte var stolt över att han hade slagit till mamma. Så jag satt med öppen mun och fick alltihop bekräftat.

De regressioner jag har gjort efter den har tagit mig till tidigare liv. Och styrkan i känslorna har gjort att jag inte tvivlar på dem.

Så dagens gästblogg fick mig att känna en längtan efter att lära känna mina tidigare gåvor för att finna min väg.
Kram, Carina ST

Svar: Du har gjort och gör så rätt.. du lever din process.. du tar det i etapper och du försöker inte skynda i förväg.. och i detta landar du... mycket väl... och inom det andliga har du mäktiga och underbara upplevelser att se fram emot.. regressionen känns som en viktig del men var beredd att gör ett par stycken..för att det ska falla på plats riktigt.. kram :)
Esmaralda

25 Ängeln:

skriven

Hej! Varför har min mamma brutit kontakten med mig och min familj?

26 Millan:

skriven

Hej!

vilket är det bästa alternativet för oss? Jobb på hemmaplan, i grannlandet eller en flytt till vår gamla stad?

Kram,
Millan

27 Tro:

skriven

Hej Esmaralda!
Kommer det någon bra dag i mitt liv snart då jag kan känna mig glad och får tro på framtiden?? som det är nu så har jag bara otur med mesta.

kram

Svar: Så mycket bättre tider kommer.. kram :)
Esmaralda

28 Louise:

skriven

Vilken berättelse. Tack för att du delade med dig. Glad att läsa att du besegrade cancern och att sonen din blev drogfri.

Just nu är allt mörkt jag vet att jag blivit förlåten av min lilla bebis fick tecknet igår. Men jag känner att universum inte lyssnar på mig när jag ber de om saker. Är de trötta på mig eller önskar jag för intensivt.
Blir mitt förhållande bättre?
Just nu har vi en extremt jobbig tid framför oss, vet inte vad ödet har bestämt för oss.

Tacksam för svar. ha en bra dag. Kram

29 Anonym:

skriven

Finns det potential för mig att bli personlig vän med S och Y? Jobbar ihop. Hur ska jag göra i så fall?

30 A:

skriven

Låter så spännande Margaretha, det hade jag oxå velat vara med att prova, om du funderar på det Es så vill jag gärna.

Hur ser du gällande min ryggsmärta som för tillfället är förfärlig. Har gjort röntgen x flera, sjukgymnasik, akupunktur ect... Kommer jag att träffa någon som finner lösningen, och kommer jag att bli smärtfri (utan starka mediciner)??
Kram :)

Svar: jag ser inte hur men när jag känner en bit framåt i tiden så verkar det faktiskt som om du är av med smärtan.. och den lär inte komma tillbaka.. kram :)
Esmaralda

31 Jennifer:

skriven

Spännande, och lite ruskigt också!

Fina Esmaralda, hur kommer han att reagera på min fråga?

Kram

32 Frida:

skriven

Es, är han nyfiken på mig? Träffas vi?

spännande läsning idag!

Kram!

33 Emmi:

skriven

Menade mitt ex vad han sa om att jag inte behöver betala tillbaka min skuld till han? Handlar ändå om lite pengar och jag vill bara göra rätt för mig.

34 Bella:

skriven

Hej
Vart kommer jag möta min livskamrat&hur ser han ut?
kram:)

35 Anonym:

skriven

Hej!
Min svärmor utreds för ryggbesvär och jag känner mig lite orolig att det ska vara något allvarligt. Hennes söner har ingen kontakt med henne. Ska jag informera dom eller ska jag inte lägga mig i deras relationer?

Kram💞

36 Väninnan:

skriven

Hej!
Nu verkar min väninna sur på mig igen och då har hon ett konstigt avståndstagande. Tycker det är jobbigt att hon blir sådan när det inte riktigt går hennes väg. Ska jag bara låta det bero.

Svar: Ja, och när det blåst över så prata med henne om det.. kram :)
Esmaralda

37 Anonym:

skriven

Hej es!
Vad känner du angående detta, kommer jag att behöva göra ett test på mig?
Kram

38 Anonym:

skriven

Hej es!
Kommer jag att behöva göra ett test denna gång?
Kram

39 Nicki:

skriven

Hej Es! Kommer M och jag ha någon mer kontakt...kommer han ta kontakt med mig? Kram Nicki

40 Bella:

skriven

Hej
Vart kommer jag möta min livskamrat&hur ser han ut?
kram:)

41 Singel för alltid:(:

skriven

Es:När kan du se mig i ett seriöst förhållande?krm

Svar: Jag kan inte se när men jag ser ju att det kommer så singel för alltid kommer du då inte att bli.. inte alls.. kram :)
Esmaralda

42 Anonym:

skriven

Hej es!
Kommer jag att få göra ett test eller kommer det att "lösa" sig ändå?
Kram

43 Carina ST:

skriven

Tack Esmaralda för dina ord. De stärker mig. Ja jag har märkt och mer och mer accepterat att jag inte kan gå fortare fram än vad som är meningen. När jag velat för mycket och pressat på så har det blivit pannkaka av alltihop. Och när jag fått de starkaste upplevelserna så har de kommit när jag inte har haft några speciella förväntningar utan bara följt med i det son hänt, i det som visar sig för mig. Under vissa perioder tar vardagslivet över mer och meditationerna sker mer sällan. Jag har märkt att jag behöver den balansen. Precis som du beskriver vågskålarna.
Jag har med glädje nu börjat planera för att resa ner. Kan inte boka någonting förrän ekonomin tillåter, men jag planerar så att det sedan bara är att göra när allt faller på plats.
Kram, Carina ST

44 Anonym:

skriven

Hej ES!

Kommer saker och ting att ordna sig mellan mig och min man snart?
Kommer vi att fortsätta där vi slutade?
Kram

Svar: nej det känns inte som om ni kan ta vid där ni slutade får då blir det inte bra.. det behövs ett nytänkande.. kram :)
Esmaralda

45 Zoe:

skriven

Hej ES
Möter jag på någon kärlek innan året är slut?
Kramiz

46 Helena Ir:

skriven

Tack Es,det känns bra i mammahjärtat!

Kram

47 Anonym:

skriven

Hej esmaralda!
Kan jag vara "lugn" och allt är som vanligt? Inga nya nyheter?
Eller lär jag få bekräftat det jag oroar och undrar över att det är så?
Kram

48 Linda:

skriven

Jag har mailat dig med frågor :)

Svar: Kul :) Jag ska snart kolla min mail.. kram :)
Esmaralda

49 A:

skriven

Tusen tack för svaret, det ger mig enormt hopp!
Tack fina Es! ❤
Kram A

50 Fråga:

skriven

Finns det något som jag bör veta, som du ser runt om mig?? Kram

51 Anonym:

skriven

Finns det något som jag bör veta, som du ser runt om mig?? Kram

52 Anonym:

skriven

Kära ES varför har jag fått ett stopp i mitt liv, jag kan varken gå framåt eller bakåt och det känns väldigt frustrerande..vad vill livet att jag skall lära mig?

Kram

Svar: Stanna i stunden just nu .. det känns som om det finns ett beslut som du ska fatta.. sedan ser universum till att du går vidare.. kram :)
Esmaralda

53 Hälsning:

skriven

Finns det någon hälsning till mig från andra sidan?? Kram

54 Anonym:

skriven

L har förlorat 2 lägenheter nu sen jag lärde känna honom gör 2 månader sedan.. Mäklarna beter sig förjävligt mot honom.. Han bor nu hos en vän..

Det det ut som han kommer få en lägenhet snart?

55 Anonym:

skriven

Vad läskigt med witch boarden, hade dött av skräck;) fast lite övernaturligt i mindre uppenbar tappning skulle jag inte säga nej till :) längtar tills det händer något spännande på den fronten.

Kram!

56 Anonym:

skriven

Berättelsen fick mig verkligen att le och minnas vissa tokiga saker man gjort, när man velat känna på krafter som varit både onda och goda. Hade en tältsemester för många år sedan på Gotland och där gjorde vi ceremonier på diverse energiplatser, och fick då uppleva mer än vi tänkt oss.

Jag kan verkligen sakna de gemensamma träffarna, kortdragningarna mm. Geografiska avstånd och småbarn gör det svårt. Har en väninna i närheten, och det är omtumlande hur man påverkas av de energier man tillsammans kan skapa i sådana här sammanhang. Es, ibland får jag känslan att denna väninna är på väg bort, är det så? Eller är det bara omständigheter som gör att jag känner att jag är den som driver?

Es, du får väl dra samman lite cirklar!

57 fjärilen:

skriven

kära es, hur ser den kommande månaden ut för mig? händer något roligt? kram

Svar: Ja, något kommer att dyka upp så fånga det. kram :)
Esmaralda

58 Anonym:

skriven

Hej Es! Mitt ex Micke skickar massa mess te mig, han har flickvän..varför? han säger att han vill ha tebax mig om dem gör slut..kommer dem göra slut?? han verkar vara olycklig..Kramar!

Svar: jamen herregud,, vad då att HAN vill ha dig tillbaka OM de gör slut !!??? Sån skit ska du inte finna dig i. Du ska inte vara något andrahandsval. Han är omogen.. så är det och det finns MYCKET bättre kärlekar för dig så gå vidare och lägg honom bakom dig.. kram :)
Esmaralda

59 Lotta:

skriven

Jag undrar om dina väninnor finländskorna också åtar sig att göra regressioner? Noterade att de har semesterstängt just nu, men kanske du kan svara (eller så råkar de läsa här själva;-))?

Svar: De erbjuder en hel del intressant... och just nu är de faktiskt i Grekland och semestrar.. just där jag befann mig i våras.. maila dem.. och de svarar helt säkert när de kan.. kram :)
Esmaralda

60 DIANA:

skriven

Hej ES

Saknar han mig ? Ser du något om han kommer ta upp kontakten igen ? KRAM

61 Anonym:

skriven

Hej es!
De kommande jobbet som jag ev kommer att få, kommer jag att känna mig nöjd med det?
Kram

62 Anonym:

skriven

Hej es'
Kommer det att hända något speciellt denna månad?
Kram

63 Anonym:

skriven

Hej es!
Är jag gravid?
Kram

64 Anonym:

skriven

Hej es!
Har han känt sig sårad av mig i det förflutna?
Kram

65 Sus:

skriven

Hej
Verkar som att han har förstått att han inte kan ha både ock ser du hur han kommer välja verkar som han håller på sig? Vad betyder de?

Love sus

66 D:

skriven

Hej Es!
Kommer jag och A att träffas något denna månad eller är det jag bara som inbildar mig!

Tacksam för svar! Kram D

67 DIANA:

skriven

Hej ES
Uppskattar han verkligen det jag har gjor för honom eller utnyttjade han mig bara? Ser du något om han kommer ta upp kontakten igen ? KRAM :)

Svar: Han ÄR en utnyttjande person i mångt och mycket men jag tror ändå det finns ett korn av uppskattning.. kram )
Esmaralda

68 Anonym:

skriven

L har förlorat 2 lägenheter nu sen jag lärde känna honom gör 2 månader sedan.. Mäklarna beter sig förjävligt mot honom.. Han bor nu hos en vän..

Det det ut som han kommer få en lägenhet snart?

Svar: ja, det ser så ut.. kram :)
Esmaralda

69 Händelse:

skriven

Kommer det någon rolig nyhet inom familjen snart

70 Fråga:

skriven

Kommer vi få fler barn kram

71 mimmi:

skriven

Hej, Esmeralda.
Hur mycket jag än försöker att vara positiv och vara positiv så är det som någon tömmer mig på all energi. Verkligen tömmer mig helt och hålet, jag får negativa tankar av hopplöshet (ständig trött), som ett gummiband som kastar mig bakåt hela tiden in i ett mörker jag aldrig kommer ur. Det har följt mig hela livet, vad är det som dränerar mig på energin och inte låter mig vara glad och känna mig stark, kan du se det?
MVH M

Svar: jag känner starkt att du borde göra några regressioner.. där kan du nog hämta förklaringen till vad som sker och även hitta en lösning.. kram :)
Esmaralda

72 d:

skriven

Hejhar philip tänkt på mig? var han seriös när min kompis nämnde mitt namn och han svarade vilken D**** , eller lekte han dum?

73 E-L:

skriven

Wow vad coolt. Tänk att få uppleva något så mäktigt. Starkt.

74 Anonym:

skriven

Hej se!
En kort fråga,
Skulle han vara öppen för att träffa mig? Skulle chansen vara större om jag bröt mig helt fri från min nuvarande relation?
Kram

75 Lillis:

skriven

Blir frustrerad om grannen tar tillbaka killen efter 4 mån.Han dricker ju ännu.Vad tror du? Kram

76 Anonym:

skriven

Hej es!
Skulle han vara öppen för att träffa mig?
Kram

Svar: känns så .. kram :)
Esmaralda

77 Dinara :

skriven

Hej Ezmeralda! Ser det ut som om jag klarade tentan i ekonomi? Kram!

78 Anonym:

skriven

Hej esmaralda!
Har han känt att det finns något mellan oss?
Kram

79 Dinara :

skriven

Hej Ezmeralda! Ser det ut som om jag klarade tentan i ekonomi? Tack!

80 Anonym:

skriven

Hej esmaralda!
Känner han att det finns något mellan oss?
Kram

81 moncan:

skriven

Tack för ditt svar. Jag har djupa känslor för honom. Han har precis varit här på kaffe. Längtar så mycket efter honom redan..ä. Han lika go o snäll som han verkar. Vill bara att det blir vi två. Kramisar till dig

Svar: och det är alls inte omöjligt.. kram :)
Esmaralda

82 Anonym:

skriven

Hej esmaralda!
Känner han att det finns något mellan oss?
Kram

83 DIANA:

skriven

Hej ES jag är så tacksam för alla svar jag har fått av dig uppskattar det du verkligen gör tusen tack :)

Du sa tidigare till mig att han älskar mig, men förstår inte varför det är så komplicerad mellan oss, finns det chans att det blir vi två i framtiden? KRAM :)

84 Solstrålen:

skriven

Kommer något speciellt roligt att hända mig snart?
kramiz:)

85 Björk:

skriven

Hej E. Tänker hon på mig?

86 Nyfikna Jag!:

skriven

Ser det ut som om jag hamnar i säng med någon innan årets slut? ;D

Svar: Chansen är stor.. kram :)
Esmaralda

87 anki:

skriven

Tack för svar Esmaralda !

Jag får försöka med vänlighet och går inte det får jag helt enkelt försöka strunta i dom .

Kram Anki

88 moncan:

skriven

Tack för ditt svar. Jag har djupa känslor för honom. Han har precis varit här på kaffe. Längtar så mycket efter honom redan..ä. Han lika go o snäll som han verkar. Vill bara att det blir vi två. Kramisar till dig

89 sus:

skriven

hej

tror du att det kommer att fungera?

susanne

90 Skorpan:

skriven

En dum fråga: vad är en witchboard? Ja jag förstår ju det om jag lägger ihop orden, men vad gör man med en sån i praktiken?
Undrar sa flundran, blir den nån resa av nånstan inom en nära framtid, ensam eller med familjen? O kanske nån sängkamrat ;)? Vilka frågor säg...
Kram Skorpan

91 Irene:

skriven

Spännande att ta del av denna historia!

Testade detta en gång i ett kollektiv som jag bodde i, och glaset det rörde sig, men svaren bestod bara av konstiga bokstavskombinationer, inte riktiga ord. Tror inte att nån av de andra förde glaset, men vet inte säkert. Kan du se varför det blev så konstiga svar? Dyslektisk ande?

92 Anonym:

skriven

Hej es!
Har han känt som jag att det finns något mellan oss?
Kram

93 Anonym:

skriven

Hej es!
Nu råkade jag nämna för personalchefen att jag söker nytt jobb!
Kommer detta bli problem på grund av det eller vara till mig nackdel på något sätt?
Kram

94 Flytt?:

skriven

Hur ser min nästa flytt ut att bli?
kram:)

95 emilia:

skriven

Ser du om det kommer att bli något mellan mig och T igen? Kommer vi ha mer kontakt än nu?
vill så gärna veta :/

96 Tanten:

skriven

Tack

Kram

97 Elise:

skriven

Häftigt Margareta! och Es också då du ordnade den träffen med wichboarden :)

Es vet du om det fungerar så att jag kan sända positiva/goda tankar till någon som kan behöva det? Kan personen ta emot mina tankar/känslor (goda sådana) ?



98 Rosé:

skriven

Hej Es!

Kommer Han höra sig?
Kram

99 moncan:

skriven

Hej! Det hade varit en upplevelse att vara med... Men ä så rädd för tråkigheter..
Har haft det extra jobbigt sen slutet på oktober.
Min mam lämnade mig efter många år.. Min mamma gick bort...jag opererades efter en 15 år gammal förlossningsskada.... Uppsagd pga arbetsbrist. You name ut...
Har nu träffat en kille som jag tycker mycket om. Bor ett stenkast från mig.
Blir det något mer mellan oss. Måste veta. Annars vill jag bara glömma o gå vidare för att finna lyckan....
Kramisar

100 tjejen:

skriven

Händer det något betydande snart, under lång tid? Det känns som att jag kommer att gå under annars.

101 September:

skriven

Hur ser vinter ut att bli för mig?
kram.)

102 Töntig fråga:

skriven

Undrar om karln jag tänker på är singel? Nyfiken bara för det skulle inte bli något iaf. Han är väldigt charmig bara :)

Kram :)

103 d:

skriven

finns det eller har de funnits något från han PJ sida för mig? Om ja vad isådana fall..

104 Resa runt:

skriven

kommer jag åka till Paris&italien ngn gång?
kram:)

105 lippan91:

skriven

Du ger en såna bra svar=)
Kommer jag finna mitt rätta, kommer jag få fira jul men någon annans?
Kram

106 lippan91:

skriven

Eller nyår?

107 moncan:

skriven

Hej es.
Du säger att jag ska ha fokus o känna in om jag
Vill leva med detta. Hur menar du då... För jag vill inte bli sårad mer. Vill bara vara älskad av honom. Ha ett kärleksfullt liv. Många kramisar

108 Lillis:

skriven

Kommer jag nånsin att bli bra i mitt knä?Dom säger att jag är för ung att operera.Därför har jag sjukpension.Vad tror du? Kram

109 moncan:

skriven

Hej es.
Du säger att jag ska ha fokus o känna in om jag
Vill leva med detta. Hur menar du då... För jag vill inte bli sårad mer. Vill bara vara älskad av honom. Ha ett kärleksfullt liv. Många kramisar

110 Maria :

skriven

Hej! Lät väldigt spännande det där:) vore kul att vara med om något sådant nån gång.
Har hösten ngt trevligt i beredskap åt mig...?
Kram

111 D:

skriven

Hej bästa Es!

Jag håller på och läser till sjuksköterska och just nu ser de ut som om jag har hinder framför mig på grund av att jag har bara en chans kvar till att klara tentan för o få gå vidare till termin 3... Jag kommer kämpa igenom detta för du har sagt att kämpar man så klarar man de! Ser du något om hur det kommer gå för mig! Jag mår så dåligt över all tänkande :(

112 KP:

skriven

God kväll E.
Känner mig lite förvirrad då jag upplever att jag får dubbla budskap av A. Vill han ha något förhållande?

113 Chatrine:

skriven

Dagens blogginlägg gick inte av för hackor. Sanna mina ord. Blir så avundsjuk, hade så gärna velat vara med. Fast det var för 20 år sen. Esmeralda får hålla sådana cirklar igen. Det skulle uppskattas tror jag.

Några sammanlänkade frågor som slog mig: Es, märker du av om det skulle finnas tycke mellan två personer på din blogg? Typ soulmate eller vänskap? Något som vi läsare inte märkt men du kan. Har du känt något "kall" någon gång att sammanföra två personer? Skulle vara jättekul om du ville svara på det.

Kram Chatrine

114 Agnes:

skriven

Tack för svaret i går, Es!
Vet att det låter en smula udda, men tror att jag nu har monterhunden runt benen då o då...eller så är det något/någon annan form av energi som fladdrar omkring just nu runt mig...alltså...helt crazy, alltså...men NÅGOT håller på...eller...lite långsökt, en levande persons intensiva tankeverksamhet...känsla...känns helt ok för min del, blir glad, så oavsett, välkommen, haha!

Withboard...eller ouijabräde...eller nu "Anden i glaset"...senaste gången jag gjorde "anden i glaset" var när jag var runt 16 år...har sedan dess inte gjort detta...av olika orsaker...men vill verkligen äga en äkta ouijabräda... det dyker upp någon, för medvetet köpa en, tänker jag inte...den ska liksom "dyka" upp, när tiden är rätt...

Nu sista natten...var o dansade innan jobbstarten...och fick inte harva på bland nybörjarna längre...haha...blir ju bättre o bättre på dansandet...jag som nu har dansat tidigare liv...vild och galen, kanske, hihi...och denna känsla, den vilda och galna, den vaknar till liv när jag dansar med specifika män...med specifikt ursprung...den röda tråden finns där...

När energier dras mot varandra, så ska man inte ifrågasätta...utan bara ge sig hän...ni som nu undrar över möten...ge er hän, det är tänkt att vara så...mitt råd...

Så jag är full av nyfikenhet på vad nu som väntar framöver...det är så här det är tänkt...japp, jag bjuder in...hur skulle jag kunna låta bli...

Kram!

115 M:

skriven

jag kan inte mycket men ni är nog smått tokiga som leker med dessa ting :)

lärt mig att man inte vet vilka krafter man bjuder in vid tllfällen som dessa, men som som sagt jag vet inget :)


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: