Kär & galen...

Kär & galen… det har väl drabbat oss alla nån gång, eller hur ?

Och det är minsann ett tillstånd som kan  vara rätt påfrestande – inte bara för oss själva utan också för omgivningen.

 

HJÄRNAKTIVITETEN FÖRÄNDRAS….. och enligt en studie av Journal of Sexual Medicine så aktiveras 12 regioner i hjärnan när man blir förälskad.. och det sker bara pangbom och därmed vet man att kärlek vid första ögonkastet kan ske.. man kan bli kär inom en femtedels sekund

 

HJÄRTAT SLÅR LÅNGSAMMARE… är man kär så blir hormonerna påverkade och detta sänker blodtrycket och hjärtat slår långsammare

SVÅRT ATT SOVA…. i studien från Journal of Adolescent Health säger testpersonerna i en undersökning att de förlorade en timmes  sömn per natt eftersom de tänkte på personen de var förälskade i

 

 

VÄRK OCH SMÄRTOR FÖRSVINNER… förälskelse aktiverar samma neurologiska receptorer i hjärnan som smärtstillande tabletter.. enligt Stanford University School of  Medicine

 

GLÖMSK… man blir förälskad så utsöndrar hjärnan oxytocin som också kallas för kärlekshormonet och som påverkar minnet negativt

 

SVARTSJUK… förälskade blir lättare svartsjuka när din partner samtalar eller umgås med en annan tjej/kille.. du blir överbeskyddande av din partner

 

ALLT SMAKAR SÖTARE….. American Psychological Association genomförde en studie på nykära.  De fick äta olika livsmedel och oavsett vad de åt så smakade det sötare… jämfört med den grupp som inte var förälskade

 

LÄTT DISTRAHERAD… eftersom du jämt tänker på din partner blir du inte lika fokuserad på annat och din kapacitet påverkas.

 

Man kan bli typ lite galen av passion och förälskelse.

Ordet passion betyder egentligen LIDANDE.

Den franska filosofen Voltaire hävdade att LYCKAN ÄR EN DRÖM OCH LIDANDET VERKLIGET. 

Somliga menar att förälskelse handlar om ett slags psykotiskt tillstånd medan kärlek handlar mer om förnuft.  En passion brukar ebba ut. Dopaminhalterna sjunker och istället för idealiseringen och idealbilden du har skapat så börjar du se förmålet för din passion på riktigt- sådan som hen verkligen är.

 

När förälskelsen lagt sig kan vi börja bygga en kärleksrelation. Det är först då vi ser varandra ” på riktigt” för de vi är.. och inte den vi vill att hen ska vara….

Ja jösses… det här med kärlek är inte lätt….

Kram o kärlek !!

1 Pamela:

skriven

Hej Esmaralda!

kan du se något om vem min framtida man är?
kram:)

2 55:

skriven

Jaa det är då mycket som händer . Känner du om det är i vardagslivet eller dans? Jag träffar min själsfrände

Svar: Nej, jag kan inte känna var ni möts.. men klickar rejält gör det... kram :)
Esmaralda

3 Nalle:

skriven

God morgon Es! Grymt inlägg. Visst är det så som du beskriver :) Älskar din blogg!

Varför hör han inte av sig trots att han har möjlighet? Har han alltid gjort tidigare. På söndag kommer han hem från sin resa. Sa innan han åkte att han skulle höra av sig då men kommer han verkligen att göra det? Vill inte ödsla tid på någon som inte bryr sig så hoppas att du kan hjälpa mig på något sätt.

Kramar :)

4 Camilla:

skriven

Så är det väl, men jag har så otur med mina förälskelser, det är i förälskelsen det blivit och sen när han sett min rätta sida så blir jag lämnad... det är inte så roligt precis!!! Kram Es

5 Anonym:

skriven

Vilket roligt och intressant blogginlägg Esmaralda! Dethär med kärlek är alltså även komplicerat rent kemiskt :)

Jag har någon sorts relation till en person som jag vet att jag inte ska tillbringa framtiden med, men som är viktig här och nu ändå. För första gången vill jag verkligen satsa även på en sådan kontakt. Kan du se något om vad han tänker om mig så blir jag jätteglad.

Tack snälla du och ha en skön torsdag :)

Kram

6 Susan:

skriven

"Hjärnan är ett fantastiskt organ. Det fungerar 24 timmar per dygn, 365 dagar om året, från det att man föds..... tills man blir FÖRÄLSKAD"
Ett tillstånd jag ser framemot att drabbas av😉 alldeles för längesen mitt hjärta gick amok 😞
❤️❤️❤️

Svar: och saken är klar att du kommer att drabbas :) kram :)
Esmaralda

7 Nervös:

skriven

Godmorgon vännen. Mår inte så bra mentalt just nu. Har blivit "Lovad" jobb i augusti. Blir det så? och kommer hösten blir lättare?. Sommaren har varit den värsta någonsin.Lever med en Helt frånvarande människa. Tycker han om oss alls? Har ingen livslust egentligen.Går jag kvar i samma hjulspår,för jag har inte styrkan o energin att bryta?

Svar: Du kommer att göra något åt din situation snart och det blir en riktig lättnad.. kram :)
Esmaralda

8 Skorpan:

skriven

Ja tack, förälskelse o passion tages emot med tacksamhet, anybody? Då vet jag åtminstone att jag lever ;)... O jag/vi lär ju ska bli så förälskade att taket lyfter mmmm... O det sexuella då, klarar jag av att tillfredsställa honom? Hoppas det...

Går i funderingar om jag ska inhandla ett kort till ett gym, bara gym, som öppnar i höst. I början av nästa år öppnas ett annat gym o där har dom gympa också, inte bara lyftande av skrot. Är det en bra investering, rätta elemntet för mig? Eller är jag skapt för någon annan typ av motion?

Känns lite höstlikt här, regn i vargtimmen, blåst. Jag väntar faktiskt på att sommaren ska komma, det brukar den ju, då skolorna börjar ;).

Hoppas på bättre tider, gällande jobb, karl, pengar, motionsmotivation. Nåja, det sistnämnda är bra just nu...

Ha en bra dag, kram Skorpan

Svar: Gym med också motionsträning känns bäst för dig... kram :)
Esmaralda

9 Jobbet:

skriven

Godmorgon :) går det bra på jobbet i höst? Får vi finnas kvar? Kram

10 Otursförföljd:

skriven

Hej!

Blir det en bra höst och vinter?? efter några otursår måste det väl vara min tur att få lite tur någon gång.

kram

11 Skorpan:

skriven

Tack Es :)!

Är tyvärr typen som lätt tröttnar, så det måste vara varierande, o det gäller också jobb, o kanske karl ;D? Nej inte från blomma till blomma, hur skulle det gå till, svårflirtad o hårdkokt som jag är.

Ååh så jag väntar, lever dock under tiden, att bli kär o galen...

Kram Skorpan

12 Anki:

skriven

Godmorgon Es !
Kärlek är underbart ...Förälskelse och passion är oxå underbart men samtidigt lite läskigt men något jag verkligen önskar alla att få uppleva
Ser du om yngsta sonen får uppleva förälskelse på nära håll snart ?

Här ska besökas optiker i storstan så kanske man åtminstonde ser när kärleken slår till ;-)

Ha en härlig Torsdag med sol hoppas jag !

Kram Anki

13 undrar:

skriven

Skulle vilja "drabbas" av en riktig förälskelse och passion någon gång. Min blivande livskamrat, finns han i min närhet?

Svar: han är inte intill men närmar sig och visst drabbas du av passion.. kram :)
Esmaralda

14 Anonym:

skriven

Hej! ser du om jag får jobb i min hemstad eller på annan ort?

kram

Svar: Jag ser dig jobba på annan ort..kram :)
Esmaralda

15 Anonym:

skriven

Hej! Han långa blonda killen på mitt jobb, är han någo intresserad? Får blickar av han ibland..svårt o tolka..är det pos Lr neg?
Kramar!

16 Karolina:

skriven

Klockrent skrivet, kändes direkt riktat mot mej :-) Trodde jag hade bra koll på mej själv nu i "mogen" ålder, men har nog trillat dit igen utan att själv riktigt hänga med, man blir nog aldrig tillräckligt gammal eller luttrad :-) Har grunnat lite kring det du skrev i senaste seansen om min gåva, är det den jag känner av i händerna? *kramar*

Svar: nej, för gammal för förälskelse och kärlek blir man aldrig.. kram :)
Esmaralda

17 Pollan:

skriven

Minst 20 år sen man haft en känsla av förälskelse!!Varit o farit???

18 Nadja:

skriven

Hej Esmaralda! Jag behöver din hjälp! Kommer Ugur att publicera mina foton Eller är dem raderade? Kommer min familj att fà veta om det? Tack!

19 Jobbet:

skriven

går det bra på jobbet i höst? Får vi finnas kvar? Kram

Svar: Jag ser en risk.. något dåligt kan ske.. chansen att ni stannar är faktiskt fifty fifty nu i skrivande stund.. kram :)
Esmaralda

20 maria:

skriven

Kärlek ja!
Skön känsla att vara nykär! Och det är ju just denna start av ett förhållande som varje par i det långa finner bindande för det är där det startar! Men sedan den där varma innerliga känslan där denna förälskelse mjuknat ner till just att älska och känna trygghet med en annan människa samtidigt som man är bästa vänner och vill den andra väl!
Ja jag önskar att jag fick inte vara kär utan ha det som kommer efter just kär perioden det som är äkta djupt och innerligt!

Nu är ju huset budat på och inte från mig! Känns lite sorgligt för det är ett fint läge med så enorma möjligheter!
På fredag får barnens pappa sin nyckel till lägenheten iaf!
Å jag vet inte än! Vad jag vill!
Det är jobbigt att vara kluven att älska men samtidigt vara klar!


Du får många frågor om just kärlek även vilket bevisar hur enormt viktig just den biten är för hela mänskligheten!


Vad ser du för mig på kärlekens stig?

Kram





Svar: Jag ser en positiv förändring.. något bra sker så småningom.. kram )
Esmaralda

21 Browallia:

skriven

Helt klart blir man smått förvirrad. Igår råkade jag kliva på fel buss när jag skulle till jobbet samtidigt som jag gick och dagdrömde om min kärlek... :D

22 Anonym:

skriven

Hej Esmaralda!
Funderar han på mig och saknar han mig?
Kram

23 Jossan:

skriven

Men usch vad händer i världen nu?! De finns risk för inbördeskrig i Turkiet! Nu blir man ändå orolig för att åka dit! Hur kan världen ha låtit IS ta över som de gjort! Du hade inga varningssignaler för den resan så får hoppas på att jag kan åka.. Kommer jag och min kärlek bli ett par innan eller när vi är på semester? Kram

24 Maria:

skriven

Nej, det ska gudarna veta......att det kan vara svårt med kärlek till en annan vuxen människa.
Jag går runt och funderar på om jag verkligen vill stanna i denna relation eller lämna den, vilket val blir det bästa för mig & barnen och kommer jag klara av ett liv som ensamstående....kommer jag ha chans att träffa någon ny partner igen med min ryggsäck......mycket tankar som kommit på senaste tiden.

Pussar och kramar,
Maria

25 Never:

skriven

Kan tyvärr inte säga att den känslan är bekant, tror faktiskt aldrig jag blivit upp över öronen förälskad i någon..

Håller tummarna att jag drabbas, låter så himla mysigt :)

Kram på dig/er!

26 TjejenO:

skriven

Åh Es, så sant som det är sagt (som vanligt) :)

Det får mig att tänka på en kille, bekant, som jag tidigare vet bytte tjej vart och vartannat år när passionen lagt sig, någon som letade efter "ruset" som jag kan tycka att passion till stor del är, och när det försvann, så försvann även tjejerna.
Jag har också varit ute efter passion, såklart, men idag är jag glad över att jag uppskattar en starkare, djupare kärlek - den som innebär att man som du säger - ser vem personen är, även om det såklart är härligt att vara sådär knasigt nykär också. Men allt har sin tid! :)

Idag är det min sista dag på kontoret, känns mycket jobbigt, jag trivs sååå otroligt bra här. Men nu har jag min roadtripresa i USA att se fram emot, vi åker i helgen. Och efter det väntar ett nytt spännande jobb. Allt har sin mening även om man inte alltid kan se den!

Jag ska bjuda på fika idag och sedan skicka ut ett "Hej då och tack för den här tiden brev", blir det bra?

Stoor kram till er, själv behöver jag extra energi och styrka idag! <3

27 erika:

skriven

Hej! Kommer jag att möta min själsfrände i detta livet?

28 Skrållann:

skriven

Hej!
Mm, mycket händer i kroppen när förälskelsen slår till och jag far himlastormande passionerad när jag träffade min man. Det där har fullkomligt lagt sig och jag känner ingenting längre och tror inte jag kommer få tillbaka dom känslorna för honom någonsin. Frågan är om jag ens kommer uppleva förälskelse någon mera gång?

Kram:)

Svar: Det kommer du med all säkerhet att göra.. kram :)
Esmaralda

29 Anna:

skriven

Sker det något med kärleken 2015 eller 2016? Står inte ut.

30 Zita:

skriven

Hej! Esmaralda. Japp ibland undrar man någonsin blir passionerat kär o galen..tor du det blir kärlek vid första ögonkastet:) kram

31 Lil:

skriven

Klart man känner igen sej i detta :) har gjort många (sett i efterhand) tvivelaktiga saker i förälskelsens galenskapstillstånd. Flyttat till andra sidan jorden t.ex och kastat mej in i relationer som kanske inte varit de egentligen bästa för mej. Planerar att ta det lite lugnare nästa gång och kanske fundera en gång extra på om det verkligen är en bra person för mej och så :)

Funderar (apropå ämnet :)) på om jag ska fråga han i butiken om han vill hitta på något kanske, det är väl inte hela världen om jag skulle få ett nej? :)

Kram!

Svar: klart du ska fråga... du är ju inte den mesiga sorten och det ska du vara stolt över.. kram :)
Esmaralda

32 Helena Ir:

skriven

Ja,är det något att suckta efter egentligen? Den där
kärleken verkar ju göra människan helt kokobeng i
huvudet! :)
Man ser kärleksföremålet lite som man själv vill
ha,i början.
Jag minns en gång för rätt många år sedan,redan då
hade jag en värkande kropp. Men ut och vandra i
Norge och tälta och hade mig..med hjälp av
den där "kärleken" som medicin..
Det var som sagt i början! ;)

Men ändå så är det ju en viss spänning,i den där
förälskelsen och kärleken :)))

Ha det bra!
Kram :)

33 Jossan :

skriven

Men usch vad händer i världen nu?! De finns risk för inbördeskrig i Turkiet! Nu blir man ändå orolig för att åka dit! Hur kan världen ha låtit IS ta över som de gjort! Du hade inga varningssignaler för den resan så får hoppas på att jag kan åka.. Kommer jag och min kärlek bli ett par innan eller när vi är på semester?

Jävla skit telefon! Nu kan jah inte ringa i telefonen för jag hör inye den på andra sidan luren.. Blir galen!!!!!
Kram

34 Skorpan:

skriven

Jag talade till mig en intervju, tills imorgon.
Ser du något kring detta Es?
Chansen till jobb, sådär ungefär, hur många procent?
Långt från hemmet, o kvällsjobb också, men det ska väl gå... Eller är det något annat? Ja är ju inte där ännu ;).
Kram Skorpan

35 Anna:

skriven

Hmmm......hade ju bestämt att jag aldrig mer ska trilla dit och bli förälskad för det leder mest till elände kan jag tycka.

Så svårt att styra över känslorna dock :) Någon gång kan det ju bli bra också! Har ju kanske inte gjort det hittills direkt ;)

Kram :)

36 Smulan:

skriven

Att vara kär är väl den allra bästa känslan? Jag är så kär och så säker på denna karln, men borde jag vara det? Han går från säker till osäker hela tiden... Blir det något mer med M eller slutar det såhär? :(

37 L:

skriven

Hej Esmaralda!
Saknar han mig? Vill han ha kontakt igen?
Kram

38 Razawa:

skriven

Bästa Esmaralda ❤

Kommer min kille göra frieriet snart? Har ju råkat luska ut att han beställt ringen osv. Men verkar själva frieriet bli snart? Kommer gå/bli bra?

Svar: Det blir snart ;) Kram :)
Esmaralda

39 Anonym:

skriven

Hej Esmaralda!
Är han mer intresserad utav henne?
Kram
Å

40 Anonym:

skriven

Kommer även jag få uppleva förälskelse? Känns som jag bara träffar fel killar. Tänker/saknar han mig alls eller skall jag släppa även honom och gå vidare?

Svar: Snart känns det som att du fattar ett beslut och mycket talar för att du går vidare.. kram :)
Esmaralda

41 Carina ST:

skriven

Ja jag tror jag skulle må bra av att bli kär och galen som omväxling till den ändlösa vardagen :) Jag känner mig redo för förändringar igen. Känner mig färdig med det liv jag levt sedan min skilsmässa för över sex år sedan. Det brukar vara precis så som jag känner nu som gör att jag skapar förändring i mitt liv. Skillnaden nu är att det känns som jag vill förändra många områden på en gång, inte bara ett. Jag som trivts så bra i min lilla lägenhet känner nu ingen trivsel längre. Kände att jag ville stanna i Skåne vid havet. Jag vill jobba med annat än det jag gör. Och jag längtar efter den där kärleken. Hmm, så var börjar jag? Och hur? Är tillbaka i lägenheten sedan igår. Börjar jobba på måndag. Behovet av förändring är så intensivt och starkt, som strax innan jag skiljde mig. Kram, Carina ST

Svar: och du tar snart ett steg vidare... det är dags.. kram :)
Esmaralda

42 sus:

skriven

hej
kärlek är underbart....
men det kan göra ont också....
jobbar på att acceptera....
tycker att det här med förändring inte händer....
love sus

43 CeCe:

skriven

Förälskelse... det får mig nästan verkligen att bli galen!
Min spontanitet den går då i överstyr, kan göra riktigt märkliga saker då! Rädslan och hämningar för att visa känslor försvinner helt!
Men sorgligt nog har de förälskelser jag än haft nog bara varit ensidiga :(
Men hoppas på att möta någon snart!
Tvivlar på att jag träffar den som är menad för mig på min resa, även om jag känner att jag är på rätt väg och börjar känna mig redo för att möta honom!

Så jag ställer mig i kön för att fråga om kärleken idag ;)
Frågan är:
Finns chansen att jag träffar någon på min resa som kan få mig lite kär & galen?
Men lite spontan passion och hetta skulle jag nöja mig med ;)

Svar: Chansen finns... kanske inte så stor men det finns verkligen.. kram :)
Esmaralda

44 Linnean:

skriven

Herre Jisses, vad märkliga saker som sker i kroppen när man råkar se in i ett par ögon ibland.

Själv gjorde jag det, inte ont anande, i april. Tog lugnt och kallt på dejten. Bara någon jag skulle "morsa på" efter 8 månaders mailande. Men något hände! Poff!
Men inte är det utan komplikationer och väntan osv.
Får väl se vad som sker med det hela. Men nog är det gött att gå igång i förälskelseyra! Dock inte när man betalar in räkningarna för sent pga tokfnurr i skallen.
Är min kirop åxå inne på "det spåret"? Han stötte verkl på mig och jag trodde inte mina öron först..när han sa det där om smärta. Det är väl fullmåne nu så alla verkar bli lite småtossiga.
Dags för storhandling...Bläää!
Sol och värme åt alla!
Kram.../Linnean 🌺

45 Sophia* :

skriven

Ser du mig ha jobb i höst? Jag som kastar mig ut i frihet fast ändå i en riskhög för mitt mående, är jag rädd att allt jag kämpat för bara raseras. "Tänk om jag inte får jobb, pengar & bostaden jag skulle få flytta till snart..."

Mitt beslut känns rätt & som du sa är universum en del i det, men jag är rädd att det går för segt innan jag får jobb. Hur ska jag försörja mig liksom...

TACK!
KRAM :)

46 anna e:

skriven

Kommer min killes familj komma till USA snart?

47 Agnes:

skriven

Åh-fan...är det därför folk blir som idioter, när de tror sig funnit "The One"?

Intressant, faktiskt...själv har jag aldrig haft någon känning av något liknande...utan hos mig har det mest varit det sexuella, som "tänt mitt intresse" för en man. Givetvis har jag uppskattat mannen för andra egenskaper, men det är sexet som varit det primära...visst har jag gillat att fika eller gå ut o dansa, ihop...men det där med att " sitta på varandra i en soffa" o glo på tv...visst, jag har härdat ut, men varit glad åt att kunna göra något annat...

Påstår fortfarande att kärlek är en illusion...tror man sig ha varma känslor för någon, så skapar man det...och kär, ja, det vet jag inte vad det är...däremot vara kåt på någon...tyvärr...

Är fortfarande kåt på en o annan karl, men tyvärr så är det inte besvarat...inte kul att ses som oliggbar vid min ålder, då jag själv ser mig som rena, rama fyndet...men män ser mig inte längre som liggbar kvinna...eftersom jag passerat 50...spela roll hur välhållen, tränad och aktiv jag är...tyvärr är det mest gamla gubbar utan sexuell förmåga, som kan tänka sig mig...och då är jag hellre fortsatt ensam..är inte mannen välvårdad, vältränad, dansat och POTENT, ja, då får det vara...jag är inte skapt för att vara sällskapsdam/kuttersmycke åt äldre män....

Fortsätter mitt liv med min träning, mitt dansande och min längtan efter sex....jag är vingklippt utan sex, men måste inse, att det r något som varit...vilket är svårt, då jag får energi av sex...

Kärlek skiter jag i...för mig endast något som män använder för att hålla kvinna på plats...och jag gillar inte att vara ägd av en man...tror inte på något som jag insett inte finns i min värld...att andra nu tror sig vara fångna i en illusion, är helt ok...men jag själv tror inte ett ögonblick på det...visst...det har funnits män som yrat om att " jag älskar dig"...de har jag lämnat...våga vara tillsammans med en galning, typ...suck...

Saknar män...saknar sex...men måste inse...jag är för gammal, helt enkelt....

Hade någon sagt till mig vid 30, att när jag passerat 50 så skulle livet som sexuell varelse vara över, så hade jag slagit vederbörande på käften...men med facit i hand...så är det fakta...
Det som finns, är att agera "lärarinna" åt yngre män...men vad ger det mig...sex, utfört av visserligen potenta unga, män....men utan den mognad som förhoppningsvis finns hos de lite äldre, potenta männen...

"Kär o galen"...aldrig varit där, och kommer aldrig att hamna...här är det kontroll som gäller...inte bra att låta sig bli ägd av en man...haha!
Men visst hade det varit bra att få lite lägre blodtryck, jag som ligger för högt i det!

Ha det bäst, alla, och Kram!

Svar: :) Kram :)
Esmaralda

48 Mosaic:

skriven

Kär vill jag också bli!
Har en dejt idag, tror inte känslor infinner sig.
Men vad kommer denna dejt att tycka om mig?
Kommer det åtminstonne finnas något intresse för mig?

49 Det största:

skriven

Ja kärlek kan väl vara det största och viktigaste i livet - i all dess form

..Och det speglar även av sig i våra kommentarer ;-) tjatmostern här undrar om du ser någon förändring på kärleksfronten för hennes del i år?

Kram!

50 sarali:

skriven

Hej kära du:) känner jag rätt angående personen jag precis mött? Kände någon slags dragning direkt när jag såg honom... Kram till dig :)

51 Susanne Amalia :

skriven

Kärleken är vacker.. Vägarna är fantastiska och bara man älskar sig själv.. och ger av kärlek.. Det är då det fantastiska kan hända och folk ser med andra ögon.. Häromdagen fick jag visa legemitation på systemet.. Jag är 54år.. Jag vill hjälpa människor och det finns en speciell man s skulle må bättre om han nara tillät mig hjälpa honom., kommer det att ske.. Sedan hoppas jag att han kan skutta ut i livet och njuta av det.. Han har såå GA låsningar och energinlockafer att jag blir lite ledsen av att se honom. 🌞 i ❤️ Till Dig och alla i dessa regntider ❤️❤️

52 HhgL:

skriven

Hej Esmeralda
Kan du se när kärleken med stort K kommer till mig ❤️? Vill vara tvåsam. Är det mitt ex eller ngn "ny" ?
Kram och tack.

53 Pia1:

skriven

Ja nu är jag ju kär i en låtsaperson eller hur man ska säga.
Men det är bra, det ger mig liv och drömmar. Allt har känts mrningsllst länge nu och jag behöver komma igång och drömma så kanske jag tar mig upp. Kram!

54 Anonym:

skriven

Hej Esmaralda!
Kan det gå hela vägen?
Kram

55 Anonym:

skriven

Hej Esmeralda
Kan du se när kärleken med stort K kommer till mig ❤️? Vill vara tvåsam. Är det mitt ex eller ngn "ny" ?
Kram och tack.

56 Kärlek:

skriven

Hej Es!
Ja förälskelse är underbart o jobbigt på samma gång.
Finns det chans till en date med mannen till helgen?
Kram

57 Ärjagälskad:

skriven

Känner mig orolig! Kan du se hur hösten å vinterhalv året kommer att se ut ekonomiskt? Kommer jag att plugga vidare? Kan du se om jag hittar kärleken eller är jag inte redo än? Önskar mig ett svar♡ Kramar om..

58 hoppas:

skriven

Hejsan. Är jättenervös om jag får jobbet jag så när blivit lovad?Passar det mig att jobba där? Kommer jag bo kvar där jag bor nu ?

59 Anonym:

skriven

Hej! Han blonda killen är han intresserad?
Kramar!

60 Luwe:

skriven

Ska jag ge luwe en chans? Är osäker men han är stabil....

Svar: Ja, känn in ordentligt.. kram :)
Esmaralda

61 Soulmaten?:

skriven

Hej Es.

Hur stor är chansen att soulmaten dyker upp i år?
kram

Svar: Runt 55-60 % är möjligheten.. kram :)
Esmaralda

62 Anonym:

skriven

hej varför ble ahn E så kalltmot mig gör han så med meinngen

63 Händelser?:

skriven

Hej Ez

Ser du något positivt roligt som händer mig snart?
kram

64 Anonym:

skriven

Hej Es!
Ska jag avvakta tills han hör av sig?
Kram

65 Zita :

skriven

Hej! Esmaralda . Tror du det blir kärlek vid första ögonkastet

Svar: Japp, det tror jag.. kram :)
Esmaralda

66 N:

skriven

Hej Esmaralda!
Kan den utbildning jag går nu hjälpa mig eller öka mina chanser att komma in på socionom utbildningen sen?
Kram

Svar: ja det kan faktiskt vara till hjälp.. kram :)
Esmaralda

67 d:

skriven

hej varför blev han E så kall mot mig? gör hans å med mening

68 Sophia* :

skriven

Vad menar du med att han gillar mig på en lite speciellt sätt?

Och ser du mig ha jobb inom en månad? Kan ju ske ett mirakel haha..

Kram

69 sus:

skriven

hej
ser du något runt mannen som finns i mitt liv?

love sus

70 Emelie:

skriven

Hej!

Känner han något för mig enbart som vän eller mer? Och borde jag ta hjälp för att sluta dricka helt?

71 Erika/:

skriven

Agnes: Reagerade över din "benämning" gällande personer som är upp över öronen förälskade/kära. Om man tittar lite närmre på ordet "Idioter" så blir
det här: Synonymer: IQ-befriad, byfåne, dum i huvudet, dumbom, dumhuvud, dumjävel, dumskalle, dåre, fån, imbecill, korkad, nolla, nöt, skitstövel, tok, träskalle, trög.

Finns inga idioter Agnes. Däremot finns det människor som kan har en störning eller av andra orsaker inte beter sig som andra förväntas sig
men, kalla andra för idioter är väl ändå att tar i?

Vi lever i en grym värld, ett samhälle med mycket ondska, kan vi då inte glädjas åt någon som funnit en kärlek eller vad det nu kan tänkas var som gör den personen lycklig-glad och skiner som en sol dagarna i ända utan att blir benämnd som idiot/idioter. Fy usch!



72 Erika/:

skriven

Susanne Amalia = Håller med dig i det första du skrev i din kommentar. Bra skrivit! :)

73 Moonshade:

skriven

Kanske lite ovanlig fråga med vad är chansen att jag sover med en man i helgen?

Svar: Beror på hur pass seriöst du går in för det.. chansen är god.. kram :)
Esmaralda

74 Sara:

skriven

Hej Es.

Jag är nåt så vansinnigt kär (olyckligt kär)..

Kan det bli lyckligt mellan oss? Kan han få känslor för mig igen på sikt?..

Mvh

Svar: Allt kan ju hända men när jag ser en bra bit framåt så jag jag att du är i en lycklig relation med en annan.. kram :)
Esmaralda

75 tjejen :

skriven

Känner farfar på sig att han snart kommer att dö? Var han glad över att jag besökte honom idag? Nu har jag varit där en gång och orkar inte tvinga mig till sjukhuset igen, tror du någon kommer tycka att jag är egoistisk? Stor kram

76 Anna:

skriven

Kan det vara så att man är mer mottaglig för kärlek och sånt ju mindre brydd man är?

Har aldrig direkt letat efter någon och de ggr jag definitivt bestämt att jag inte ska få intresse för någon så trillar det fram nån karl från nåt konstigt håll och ställer till det, och ett ömsesidigt intresse har funnits. Har hänt flera ggr! Sen att det inte blivit nåt mer är ju en annan sak :)

Kram :)

77 Anonym:

skriven

Förälskelse , passion o lidande... Jo jo, det må vara livsfarligt. Har blivit handlöst förälskad i en man, hemligt förälskad då jag lever i en relation redan. Han känner för mej med o jag vet inte vart detta ska sluta, snart möts vi o då får vi se vad som händer...vet du?

78 Lie:

skriven

Hej Esmaralda!
Kommer jag att hitta "rätt" arbete för mig? Ser du om jag kommer att tjäna bra?
Kram

Svar: Du kommer att söka dig fram och hitta rätt.. det tar lite tid men du lyckas.. kram :)
Esmaralda

79 Chokladkartongen:

skriven

Hej Es!
Hör han av sig tror du!
Kram

80 Anna L:

skriven

Är Ben A en min framtida kärlek, kommer vi att mötas och i så fall kan det menad kärlek?? Kram!

81 Flytt till nytt?:

skriven

Hej fina ES!

Ser du hur min framtida flytt ser ut & om det dröjer länge tills den blir av?
stor kram:)

82 Diamante:

skriven

Hej Es!

kommer min ekonomi bli bättre?
kram

Svar: Japp, det blir den... sakta men säkert.. kram :)
Esmaralda

83 Susanne Amalia :

skriven

Då önskar jag dig en fantastisk kväll.. Love is in the Air... Men jag tror mig veta ., kanske har jag fel.. Kramar ❤️❤️🙏🌞🎈

84 Agnes:

skriven

71 Erika/:
Du var mig en lustig varelse...ta du o goggla på vilka synonymer som finns till "galen"...så kan du ju sedan ge även Es en skopa av ditt snusförnuft...tycker jag...

Med varm hand och stort hjärta, så återsänder jag ditt "Fy Usch!" till dig! *LOL*

Kram!


85 Sophia* :

skriven

Vad menar du med att han gillar mig & så på ett lite speciellt sätt?

Kram

Svar: Kan inte förklara närmare.. kram :)
Esmaralda

86 Sophia* :

skriven

Vad menar du med att han gillar mig & så på ett lite speciellt sätt?

Kram

87 A:

skriven

Ska jag behöva vara orolig för min ekonomi, orolig att utsätts för bluff inbetalning?? Ser du någon varning i detta...

88 Soulmaten:

skriven

Tack snälla för svaret Es:)
kram<<3

89 Diamante:

skriven

Tack Es för svaret:)❤️❤️❤️

90 A:

skriven

Ska jag behöva vara orolig för min ekonomi, orolig att utsätts för bluff inbetalning?? Ser du någon varning i detta...


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: