Jingle Muh

 
Den här  är bara så söt... så jag måste dela med mig
 
Kram & kärlek
1 Browallia:

skriven

God morgon!
:D Tack för att jag fick börja dagen med ett skratt. Önskar dig och MG en trevlig onsdag. Kram

Svar: Och detsamma önskar vi dig... kram :)
Esmaralda

2 MM:

skriven

Hej!
Vår dotter går i femman och har lite problem med kompisarna. Hon har svårt att sova och finner ingen direkt riktig vän och hon är i utkanten av ett tjejgäng som inte bryr sig om henne direkt. Blir det bättre nästa år när de byter skola och en del nya barn kommer in? Kommer hon nånsin få en riktig vän?
Kram

Svar: ja det blir bättre när det rörs om lite i grytan och ny barn tillkommer... din dotter kommer få en kompis och kommer så småningom att vara med i ett litet "gäng" som umgås.. kram :)
Esmaralda

3 Anonym:

skriven

Hej

Jag fråga vad hon tänkt om mig som jag bruka tänkt på henne och känna av saknar henne. Jag undrar vad hon tänkt tanke om mig?

4 Anonym:

skriven

God morgon kära Es i min senans såg du inte Anders som jag kallar för "M" i mitt liv. Han fyller jämt idag. Ska jag höra av mig till honom och säga grattis. Eller gör det ingen skillnad. Allt blev så fel mellan oss från slutet från kärlek till hat känns det som från hans sida. Tänker han inte på mig längre ? Kram <3 <3 <3

5 Jossan :

skriven

God morgon

Gud vad jag är trött! Men det är dags att gå upp och åka till praktiken. Bara 1 vecka kvar! Det är sjukt! Men ska bli skönt att kunna sova länge igen.

Jag har börjat bli mer och mer rädd att förlora L.. Innan jag träffade honom fick jag veta att det kommer en tredje.. Hsn är den tredje.. Jag hoppas snart att vi börjar ses ofta och blir ett par på riktigt.. Hoppas du ser det..

Om några dagar är det farfars födelsedag och jag har fortfarande inte fått höra något från min farbror eller mina kusiner om stiftelsen. Fast detta var väntat att de inte skulle höra av sig. Vilket fall så kommer det blandas in advokater..
Får jag pengarna kommer jag ta och lägg undan mycket och sen köpa möbler till lägenheten jag ska bo i sen..
Har redan hittat soffa..
Hur ser mitt liv ut 2016? Med kärlek, boende, jobb, resa.. Ja allt..

Kram

6 Emmiie:

skriven

Tror du jag kommer få det där intyget från min läkare i tid? Innan 5 december? Jag har som lite halvstress kring det.. :S

7 ❤️:

skriven

Hvis jeg lar min kollega klippe meg, vil jeg bli fornøyd?

Svar: Ja.. men kanske inte fullt ut.. kram :)
Esmaralda

8 Stumpan:

skriven

Har jag någon hälsning från andra sidan?

9 Susan:

skriven

Ha ha .. min koskräck kan nog botas👍😃


Svar: Ja, kossor ÄR som regel snälla och fina.. kram :)
Esmaralda

10 Ullegull:

skriven

Mår dåligt över min viktökning, kan knappt knäppa vinterjackan :-( Vill göra något åt det men klarar inte ens av att börja med någon diet då det innebär matlagning (som jag ogillar skarpt). Ser du om jag till slut lyckas och i så fall hur??

Svar: Få bort allt socker och det mesta av kolhydraterna och du fixar det.. kram :)
Esmaralda

11 Jennie:

skriven

Hej. Vilken gullig kossa, som sprider äkta julstämning :)

Hur kommer mitt nyårsfirande att bli? Antingen brukar jag vara ofrivilligt ensam, eller så är jag den enda singeln bland en massa par. Ärligt talat vet jag inte vilket som är värre.... Räcker det inte nu, jag vill inte och orkar inte vara ensam under mitt trettiosjätte nyår. Inte igen, liksom. Been there, done that. Universum, ge mig något nytt tack.

Svar: och universum kommer att ge dig... du kommer att arbeta utomlands.. och vad det gäller nyår så planera och äg den dagen... gör den till det du vill med de resurser du har... på så sätt tar du lite egen kontroll och det kommer gott ur sådant.. kram :)
Esmaralda

12 Anonym:

skriven

God morgon Es

Var möter jag min fling ? Något som utmärker honom på något sätt?
kramar

13 Skorpan:

skriven

:) söt.

O helt otroligt att det imorgon är bara fyra vckor kvar till jul! O allt är öppet gällande julfirandet... Verkar var mitt jobb att fråga, hur, var, varför... Undrar hur julen skulle te sig om jag firde den i min ensamhet, skulle jag palla fr det? Eller skulle jag gråta i min ensamhet? Nån dag kanske jag vet det också.

Frissa idag, äntligen, ska bli skönt o få sig uppfräschad, hoppas det blir bra. Sen kanske jag ska vandra runt lite i stan o kolla julskyltning o sånt, glömma allt vad måsten heter ;). Det blir nog bra.

Drömde, har varit mycket aktivitet i sängen de senaste nätterna ;), att jag skulle på tenta o hade slarvat bort ett papper där det stod tio viktiga saker, historia anske det var. Sen sökte jag en toaltt, inget nytt, o blien fick nya däck under sig, den hissades upp medan jag o min kompis låg i den :D. Inget av värde där, eller?

Ha det gott alla!
Kram Skorpan

Svar: Drömmarna andas lite lätt katastrof och visar att det finns något du borde gjort eller sagt, ett steg som du kanske inte tagit.. kram :)
Esmaralda

14 Anna:

skriven

Ja, den var söt :)

Julstämningen har lyst med sin frånvaro här men ska försöka rota fram julpyntet nån dag. Blir ju trots allt jättemysigt när det väl är gjort :)

Men har lite tappat sugen för det mesta och vill helst sova men det är väl en tillfällig svacka hoppas jag.

Ha en bra dag!

Kram :)

Svar: Ja, det är tillfälligt.. kram :)
Esmaralda

15 J:

skriven

Hej Esmaralda!
Ser du hur sambon känner över mig och oss?
Finns det tvivel?
Kram

Svar: Inte egentligen... kram :)
Esmaralda

16 Lii:

skriven

Hej Esmaralda!
Ser du om de kommer att pratas om mig idag mellan dem?
Kram

17 Anonym:

skriven

Hej Esmaralda!
Ser du om andra ser mig som en bra tjej?
Kram

18 Lii:

skriven

Hej Esmaralda!
Tror du att det blir lite snack om mig mellan dem?
Kram

19 H:

skriven

Hihi, vilken söt! Nu fick jag jul-feeling!! :D

Jag undrar om du kan se varför min vän A verkar så nedlåtande när jag pratar om min pojkvän.
Gillar hon honom inte eller är hon bara avundsjuk?
(Dom två har aldrig träffats)

Många kramar från H

Svar: Det här är bara avundsjuka... fast hon är nog inte själv riktigt medveten om det... och lite rädd att du ska försvinna och inte hinna med henne mer.. kram :)
Esmaralda

20 Anki:

skriven

Godmorgon Es
Så nu har jag röstat på söta Smulan !
Så fint juligt du fått ! Plädar kan man aldrig få för mycket av !
Här luktade det saffran igår då jag gav mig på saffransskorpor ! Jag som inte fått till en vettig bulle i hela mitt liv tänkte att skorpor...de ska ju vara hårda ..så det kan man ju bara inte misslyckas med ;-)
De vart helt ok

Lilla mamman sover mest efter den stora operationen men allt hade gått bra så nu gäller att hålla henne lugn och att hålla Moses ifrån henne

Har äntligen fått min efterlängtade änglakortlek i brevlådan , nu ska det dras kort Tycker verkligen om den

Kram Anki

Svar: Låter mumsigt med saffransskorpor... har jag nog aldrig smakat ! Vad roligt att du kände för änglakortleken... för det är ju så att man ska få den rätta känslan.. kram på dig och de fyrbenta :)
Esmaralda

21 Lii:

skriven

Hej Esmaralda!
Pratas det om mig mellan dem?
Något negativt eller nedlåtande?
Kram

22 Skorpan:

skriven

Tack Es!
Jasså? Finns säkert mycket jag inte sagt o gjort, kan det ännu sägas o steget tas månne? O vad gäller det??

Kram Skorpan

23 G.H:

skriven

Hej Esmaralda, livet känns rätt bra och det enda som stör mig är att det snart är dags att börja jobba igen, jag har ingen lust, känns som jag inte har några kunskaper kvar och saknar motivation. Kommer jag kunna bli bra på mitt jobb igen ? Ska jag söka mig till min gamla arbetsplats eller leta efter något nytt? .... Kanske ett nytt område?

Kram!

24 Maria:

skriven

Hejsan:)
Känner mig trött och utarbetad.. Finns det möjlighet till annat jobb framöver? Söker men svårt hitta tycker jag.
Sen är det lite problem med dottern här, hur ska det gå tro?
Kram på dej!

Svar: Ta tag i det med dottern... det kommer bli bra !! kram :)
Esmaralda

25 Malina:

skriven

Klart jag röstar på smulan, så himla rar... Muh! Muh!
Jag har drabbats av höstsnuva just nu när jag ska göra en liten resa till Stockholm och hästshowen. Men äntligen , jag känner att jag behöver ett litet break nu. Och träffa en ganska ny väninna. Ska bli kul och jag ska nog bli halvdöd för att inte åka.
Jag känner mig konstigt omotiverat på bra humör just nu, trots allt liksom. Man bara tackar och tar emot såna känslor. Det har minsann varit annorlunda ...
Och tack till dig Es för all inspiration!

Svar: You go girl !! Ha det riktigt fint i Stockholm nu... kram :)
Esmaralda

26 Adad:

skriven

God morgon Es

Var möter jag min fling ? Något som utmärker honom på något sätt?
kramar

Svar: Bara det faktum att du snabbt mår väl i hans sällskap och ditt hjärta rusar iväg lite extra.. hans blick är fin... kram :)
Esmaralda

27 Smöla:

skriven

Den tyckte min son om! Mer mu, mer mu :)
Ser du om T är intresserad?

28 Matilda:

skriven

Hej Es! Kommer tentan på tisdag att gå bra? :)

29 Anonym:

skriven

Hej Es! Kommer han höra av sig någo mer? Va tror du..
Kramar!

30 Adad:

skriven

God morgon Es

Var möter jag min fling ? Något som utmärker honom på något sätt?
kramar

31 Soso:

skriven

Hej Ez

Du har tidigare sett att någon är på väg in i mitt liv och att en förändring i mitt kärleksliv är att vänta. Ser du när detta sker och i vilket samband? Vad ska jag hålla ögonen extra öppna för ?

32 Soso:

skriven

Hej Ez

Du har tidigare sett att någon är på väg in i mitt liv och att en förändring i mitt kärleksliv är att vänta. Ser du när detta sker och i vilket samband? Vad ska jag hålla ögonen extra öppna för ?

33 Pia1:

skriven

Nu har jag förstått varför man får symtomen och varför hjärnan dras ner i ryggmärgskanalen. Ja, det är vidriga plågor. Svensk sjukvård har tyvärr inte kommit ikapp med kunskaperna och jag hoppas bara jag kan få op i barcelona innan det är too late... kram!

34 sus:

skriven

hej
Glad kossa....
varför händer inget?
Ser du något nu hur han vill göra?
love sus

35 väntan:

skriven

Hej finns vårt kommande barn i universum? Dröjer det länge tills hen kommer?

36 Soso:

skriven

Hej Ez

Du har tidigare sett att någon är på väg in i mitt liv och att en förändring i mitt kärleksliv är att vänta. Ser du när detta sker och i vilket samband? Vad ska jag hålla ögonen extra öppna för ?

37 Anonym:

skriven

Var ska jag träffa kärleken? Tack!

38 Anonym:

skriven

Var ska jag träffa kärleken? Tack!

39 Smöla:

skriven

Jag blir så glad när han skriver till mig! Det sprätter i hela kroppen.. Jag vet att det finns en annan kärlek för mig, men jag njuter verkligen av stunden! Finns de en liten romans mellan oss? Menar han dom orden han skriver till mig? Eller finns det fler som han utbyter såna ord med?

40 Nyfiken:

skriven

Hej Ezmeralda!

Skulle vara kul att höra om du tror att barnet jag väntar är en pojke eller flicka? Försökte tjuvkika på ultraljudet, men det var inte det lättaste. :)

41 M:

skriven

Godmorgon Es. Vad tycker han om mig? Kram

42 Therese:

skriven

Har jag och Erik ett förhållande i min framtid?

43 Sandra:

skriven

Han känns spännande! Skall jag tacka ja till träff eller blir det misslyckat?

44 Estrella:

skriven

Hahaha, jag fattar inte var du hittar alla såna galna klipp! Du är en sån härligt tokig människa som alla borde få ha i sin vänkrets! :-)

I vilket sammanhang kommer jag att möta mannen med stort M, som jag blivit spådd om flera gånger? Jag antar att det blir ännu en ensam jul, men kanske nästa år....?
Jag fortsätter hoppas och söka med ljus och lykta...<3



Svar: jadu, jag önskar jag kunde svara på din fråga men jag ser inte var han dyker upp.. och till denna julen kan du inte förvänta dig att det sker.. men chansen är god under det kommande året.. kram :)
Esmaralda

45 Anonym:

skriven

Är mitt ex nya tjej gravid? Får den känslan.

46 Anna:

skriven

Fasen också.....nu dök människan upp men jag stod i kassan på Ica så han hann åka. Känns ju för tusan som att det är lönlöst....hinner ju bli försent....

Finns din hemsida kvar föresten? Skulle tipsa min kollega men hittade den inte. Ger mailadressen din istället om hon vill ha.

Kram :)

47 Helena Ir:

skriven

Härliga Jingle Muh..skickade till barnbarnen :)
Sånt här som man blir glad av..
Röstade på kissekatten

Kram :)

Svar: tackar :) Och visst är kossan fin !! kram :)
Esmaralda

48 Bea:

skriven

Hej Es!

Ser du något gifmål för mig den närmsta tiden?
kram

49 Anonym:

skriven

Hej Es

När vänder det?
kram

50 Anonym:

skriven

Hej Es!

kommer jag skaffa barn i framtiden?
kram

51 Anonym:

skriven

Hej Es!

vad kommer jag jobba med när jag blir äldre?
kram

52 Anonym:

skriven

Hej Esmaralda!

Hur blir 2016?
kram


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: