En gång i månaden...

 
 
Det här är  klassfotot som aldrig blev taget.  Fotografen tyckte det var äckligt och vägrade.
Ungarna ville visa att mens inte är nåt att skämmas över.
Man kan tycka vad man vill... kanske inte ett foto man ger till mormor i julklapp precis.. men å andra sidan.. väldigt kreativt kan jag tycka.  Som en slags konstnärlig installation...
 
 
 
Så var det tjejen som blev tillfrågad om leg på Pressbyrån när hon ville köpa tamponger.
På riktigt.
Tampongerna fanns bland sjukvårdsgrejorna och för att köpa sjukvårdsgrejor måste du vara 18 år fyllda.... och detta då i kombo med en expeditet som inte kan tänka själv ... ja, då blir det hutlöst.
Nu ska i alla fall Pressbyrån ändra  på detta... man tackar....
 
Nån målade Donals Trumps ansikte med mensblod, minsann...
 
.. och nu är porträttet som heter " Whatever" till salu.
Jag är INTE spekulant, kan jag tillägga.
 
Det är ett tag sen min mens tog slut. Övergångsåldern hände.  Och att eländet en dag skulle ta slut - såg jag fram emot med glädje. 
 
Dagen kom. Det VAR skönt. Ett litet tag
 
Nu när jag är 60  SAKNAR jag mensen.
 
 Nej, det har ingenting att göra med fertilitet eller att vara kvinna... utan det har blott och  bart med att göra att när jag fick mens.. mådde jag inte alls bra... och därför tog  jag hand om mig.  Jag virade in mig i filtar, köpte tidningar och godis  och bara myste. Allt ljus på mig !
 
Det är det här månatliga  myset jag saknar.
 
Visst, säger du... att man kan väl mysa i alla fall men det är INTE detsamma.
 
I morgon är det dagen D... då  börjar vår resa.. min & Nettans !
 
kram & kärlek
 
 
 // Mensmonster !!//
 
 
 
 
1 Anonym:

skriven

Jag bara längtar tills mensen är över. Har ett helvete varje månad. Härligt inlägg förresten :)

Jag blir vansinnig på mig själv som inte kan sluta dras till den här mannen. Släpper jag tagit så småningom eller fortsätter våran kontakt? Vad är han för personlighet?
Kramiz

2 Tanten:

skriven

Oh yes, Girl Powerbilder. Målningen på Trumph borde skickas till honom.

Trevlig resa i morgon.

Kram

Svar: Tack :) Kram :)
Esmaralda

3 Varis:

skriven

God morgon Ez,
Mens ja, det har jag oerhört dålig erfarenhet av. Jag är en av dem som nästintill förblödit när jag haft mens. Enorma problem! Men det var länge sen nu tack i lov :)
Ha en bra dag!

4 Anonym:

skriven

Hej! Vad har H.B emot mig? Är hon avensjuk på mig så som hon beter sig? Känner onda vibbar från henne..behöver ja vara orolig??
Kramar!

5 sus:

skriven

hej
det där med mens har aldrig varit någon stor grej för mig......
varför har jag hela tiden en känsla av att jag vill att han ska ångra sig?
är det bara en önskan ?
love sus

6 Therese:

skriven

finns det någon chans att c kommer tillbaka till mig eller ser det ut som vi förblir ovänner?

7 Susan:

skriven

Inget jag saknar men känner igen det där med soffa, godis, tycka synd om mig... men det har ju kommit nya krämpor så jag har fortsatt me det😇

Önskar jag va Teskedsgumman så jag kunde krypa ner i din resväska o hänga me er, längtar efter att bara få vara o kurera min trötta o ömmande kropp😫

Kram o ha en härlig tripp till värmen😎

Svar: tack för din hälsning o stor kram :)
Esmaralda

8 S:

skriven

Kära Es testar igen o hoppas verkligen på svar * håller tummarna *

Vad ser du kring min närmaste framtid? sker något nytt och spännande? I så fall ser du va eller inom vilken område?

kram:)

9 Browallia:

skriven

Visst är det underligt att mens som kvinnor har haft i aĺla tider är tabu och anses som äckligt. Själv har jag kommit in i klimakteriet och ser just nu fram mot när det är över med vallningar och svettningar. :)

Följer MG med på resan eller får han stanna hemma?

Önskar dig och Nettan en trevlig resa.

Kram och kärlek



Svar: Det där med svettningar och vallningar drabbades jag inte av.. tack o lov... nix MG får stanna hemma den här gången.... tack för din hälsning... kram :)
Esmaralda

10 Anonym:

skriven

God morgon kära Es, finns det ngt intresse kvar hos den kärva mannen ? Kram <3

11 Tekla:

skriven

Hej!

Kan du se något positivt som ligger nära till hans för mig? Det känns som det skulle behövas något att se fram emot just nu.

Kramar

12 Anonym:

skriven

Hej!
Kan du se om resten av året kommer att bli bra för mig?
Kramar

13 Skorpan:

skriven

Nja, inte mormors foto precis, men helt okej.
Undrar hur länge et tar innan man är du med sin mens sen den börjat? Gissar att det är mamma som i många år får handla bindor o tamponger åt döttrarna... Tror inte jag kommer att sakna min mens, speciellt som den bara ökat på senaste år, antar att allt ska hinna ut innan den sen tar slut ;).

Grattis till din vän idag Es!
Hoppas ni får en myspysdag idag, just innan du ska åka :). Förstår att väskan är packa, i god tid denna gång, o allt är klappat o klart ;). Vilken härlig värme ni ska få åka till, längtar jag också efter...

Får antagligen söka min värme annanstans, o knappast är det hos glasögonmannen du såg Es? Är det någon jag ser ofta o varför tittar han efter mig? Ingen vacker julgransprydnad precis, snarare nåt som katten släpat in ;). Men visst värmer det, att nån kollar in en, o det ger ju hopp med tanke på framtiden, kanske nån vill ha mig ;D...

Idag får jag lov o inviga gymkortet, annars lär det väl inte bli av. Imorgon är det breakfast at Tiffany´s, I wish, nja inte riktigt men det blir nog superbt ändå :).

Lycka till med packandet o resans början Es!
Kram Skorpan

Ps. Läste din bok igår Es o den kändes riktigt ruggig ibland, o då påstår jag mig vara en jordnära typ ;)...

Svar: Tack för din hälsning :) Kram :)
Esmaralda

14 Smöla:

skriven

Jag står inför valet och kvalet, så jag behöver verkligen svar på denna frågan!
Kommer jag flytta till en annan lägenhet innan jul?

15 Jossan :

skriven

Usch mensen är det värsta jag vet! Jsg får riktigt jobbig mensvärk. Mina P-piller tar inte bort den. Men jag tänker inte byta igen. Har bytt ca 5ggr. Anledning minipiller fungerar inte... Sen är jag allergisk mot nevoletta. Fick knölros efter 1 år med dom. Tråkigt när de fungerade så bra...
Min "kille" klarar inte av mensprat. Jag var arg på honom en gång så fråga han om jag hade pms, jag svarade honom Ja, det ska du väl vara glad för... Konstigt när han haft förhållande sen han var 14 och sambo tidigare.. Vad är det med killar och mens?
Den bästa känslan är när man märker att det är inne på sista dagarna. Bara 25 dagar tills jag fyller år igen! (Åter igen har jag den på min födelsedag) Det går undan! Massa i skolan och SM satsning på träningen.. Hoppas med hela mitt hjärta att min kärlek kommer på mitt släktkalas.. Men det är upp till honom. Syrrans sambo sa i lördags "börjar undra om den där mekanikern existerar" haha!
Vill också åka till Malta! Älskar det landet :)
Kram

Svar: Ja du har mycket bra omkring dig just nu... fortsätt var aktiv... det ger gott tillbaka.. kram :)
Esmaralda

16 Anna:

skriven

Brrr.....vem vill hänga den tavlan på väggen!?

Råkades hitta en låt på Spotify....What Are You Waiting For-Nickelback. Kände mig en aning träffad måste jag säga. Vad fasen väntar jag på egentligen? Varför ska man vara så jävla feg. Kan ju inte vela om saken hur länge som helst. Blir så trött på mig själv!

Härligt med resa!! Längtar bort jag med. Hoppas ni får det härligt :)

Kram :)

Svar: Tack :) Kram :)
Esmaralda

17 Anonym:

skriven

Kom jag gör en stor föreläsning i framtiden?

Svar: Ja definitivt.. kram :)
Esmaralda

18 Jennie:

skriven

Hej. Ja mens är ju naturligt men samtidigt anser jag att det är en privat sak som tillhör privatlivet... Som enligt min mening är onödigt att skrika ut om och att skylta med offentligt. Varför, liksom? Förstås ska man kunna prata om det, men jag tycker personligen att gränsen går vid mensmålade tavlor.

Hur ser hösten ut för mig? Händer det något bra och roligt? Kram

Svar: ja, tavlan har passerat gränsen.... sen är det väl ok om skolungar vill skoja till det :) Ser ut som något bra kommer i höst... kram :)
Esmaralda

19 Jenny:

skriven

Hej! Vad ska jag göra att ville bli av med ilsken genom att jag blir fortfarande är förkrossad med person som sårade mig att har hittat nytt förhållande istället för mig?

Svar: Sätt sig över och gå vidare... stor steg framåt.. kram :)
Esmaralda

20 H.G:

skriven

Hej! har haft kontakt med Richard nu ett tag och till veckan ska vi träffas för första gången..hur kommer detta sluta? kommer vi inleda ett förhållande?
Kramar!!

21 Anki:

skriven

Godmorgon Es
Ja vad passar bättre än att ta upp än mens i blodmånstider ;-)

Konstinstallation Ja ! Klassfoto ...Nej !
Om jag saknar mensen...Nej ...såå skönt att vara fri...nästan lika skönt som att vara rökfri...

Det ska bli så roligt att följa er resa !

Ska jag ge upp syrran och lägga henne till "handlingarna"

Kram Anki

Svar: Ge upp för ett tag kanske... känn sedan av på nytt... välkommen med på resan.. kram :)
Esmaralda

22 Yvonne 63 år snart:

skriven

Hej Esmaralda!

Ja nu är det ett tag sedan min mens tog slut också. Snart tio år sedan,
Kommer det att hända något mer positivt I mitt liv?. Ny man, (är änka sedan 10 år) något roligt för barn eller barnbarn?.
Ha nu en riktigt fin resa du fina Esmaralda.

Svar: En ny kärlek kommer att slå ner i ditt liv med dunder o brak ! Kram :)
Esmaralda

23 Virrhönan:

skriven

Jag hatar mens, verkligen hatar o det har blivit värre med åldern! Vill ju inte bli äldre men vill bli av med skiten!!
Är allt packat o klart? Nerverna på rätt ställe? Nån liten MB har inte smugit sej ner i nån resväska? Nu blir det frukostkaffe o rostade mackor här, höstsolen strålar, o jag ska försöka ta mej ut om jag hinner efter matlagning, städ, tvätt o planering. Jag önskar er båda en riktigt trevlig resa o ser fram emot att höra om era upplevelser.

Svar: MB är såååå bekymrad och går och sneglar på resväskan.. muttrar i skägget och småpratar hela tiden... tack för hälsning :) Kram :)
Esmaralda

24 Anna e:

skriven

Precis,mamma saknar också mensen, hon skulle hellre haft det än övergångsbesvär... Hur som helst...

Bra beslut att jag sökt till utbildning? Kommer jag in? Nytt jobb såg du mig på,blir det snart? Blir det snart? Utanför vården?

Svar: Det känns som bra beslut och det känns som om du är på väg mot något riktigt bra.. kram :)
Esmaralda

25 Anna e:

skriven

Träffar mamma en man snart? Hur och när i så fall?

26 Anonym:

skriven

Hej Esmaralda!
Finns det någon risk att jag får det lägsta i mammapenning?
Kram

27 Anonym:

skriven

Hej Esmaralda!
Kommer jag att ha råd att bo själv under mammaledigheten?
Kram

28 Helena Ir:

skriven

Udda..men inte stötande..
Den där mensplågan är förbi..saknar inte på något
vis..men jag gjorde det i början.

Känner inte igen mig..utan att inte gå in på det
för mycket..så är jag ledsen..vill inte göra ett
jota egentligen. Går väl över..som vanligt.
Visst blir det bättre?

Tänk att du åker iväg,imorgon :)
Kram :)

Svar: Ja, klart det blir bättre... det är trögt just nu men det lättar... japp, i morgon bär det av.. kram :)
Esmaralda

29 EE:

skriven

Tänk att dyra månader alltid även blir dom med oväntade utgifter :/ reder vi ut alla dessa betalningar?

30 Klara:

skriven

Hej esmaralda! Borde jag vara orolig för att M har så många tjejkompisar? Kommer det bli något seriöst mellan oss? Kram Klara

31 panik:

skriven

Snälla Esmaralda hjälp mig!! Vet inte vad som händer med min hälsa!! det blir värre dag för dag och jag är rädd! Det är så förvirrande och tar så ont, orkar inte hyperventilera hela natten och tro att jag håller på att dö. har tid till undersökningar/sjukhuset men det tar så länge och ingen verkar ta mig seriöst! jag är så rädd och olycklig, jag är bara 18 och hela mitt liv har bara varit elände, hade blivit spådd för några år sen att det skulle bli bättre och att mitt liv skulle vara mer likt ett liv då jag är 18 och nu detta! Jag vet inte vad jag ska ta mig till för att något ska hända, känns bokstavligen som att jag kommer dö varje natt. vad ska jag göra??
kram

Svar: Så här kan du inte ha det !! När det är som värst då ska du åka till akuten... hittar de inget fysiskt fel på dig.. så skickas du eller går självmant till psykakuten... för det kan mycket väl handla om ångest... som tar sig fysiska uttryck och det måste du ha hjälp med... be någon som du litar på att följa med dig.... stor styrkekram !!
Esmaralda

32 Anonym:

skriven

Hej Esmaralda!
Ser du något som kan komma och hindra mig från att flytta till annan ort? Kan svärmor hindra mig?
Kram

33 Anonym:

skriven

Hur ser denna vecka ut? Händer det nått kul i mitt liv snart? Hoppas du får en underbar resa! Kram

Svar: Tack :) Bra saker kommer in i ditt liv och ganska snart dessutom.. något som överraskar på ett positivt sätt.. kram :)
Esmaralda

34 anna e:

skriven

Va bra! Nytt jobb såg du mig på,blir det snart? Utanför vården?

Mamma, träffar hon någon bra man snart då?

35 Anonym:

skriven

Finns det något nytt på väg in i mitt liv under hösten / vintern som jag kan se framemot nu när jag börjar känna mig trött och utråkad? Ser du i så fall vad det är eller inom vilket område?

kram

36 Anna:

skriven

Du sa att om jag följde magkänslan angående detta så kunde det bli bra.... Är det så verkligen? Får lite panik mellan varven för att jag så gärna vill men inte törs! Är rädd att missa nåt bra om jag inte gör något!

Kram :)

37 Anonym:

skriven

Hej!
Kommer jag bli kallad till intervju?

Kram❤️

38 Tisa :

skriven

Kommer det bli bra med allt som sks ske? Jag börjar bli ganska nervös.

39 Smöla:

skriven

Kommer jag flytta till en större lägenhet innan jul?

40 Kicki:

skriven

Hej E. Kommer jag att få fler barn?
Kram

41 Mariao:

skriven

Åh, Es! Jag blir så trött på mitt ex......jag ska ju flytta snart och utav våra två gemensamma barn vill min flicka flytta med mig. Hon är fast besluten i det och vet vad hon vill. Pojken vill stanna hos pappan och gå klart 6:an. Nu, har han såklart ring socialen och vägrar låta henne följa med mig i flytten. Kommer han mjukna upp och lyssna på henne? Han kommer göra henne väldigt väldigt olycklig om han tvingar henne bo kvar hos honom.
Jag blir så ledsen av att han inte ser till hennes vilja, utan bara tänker på sig själv!

Kramar,
Mariao

42 Anonym:

skriven

Kommer jag möta någon ny kärlek snart? Eller kan en gammal kärlek komma tillbaka till mig?

43 Li:

skriven

Kära Es,
Blir huset vårt?
Lever vår Elvis och får vi tillbaka honom? Tack snälla för din tid!
Kramar

44 Kille:

skriven

Hej Es

Jag undrar vad hon (xxxxx) på jobbet tycker om mig?
Vore kul att veta det;)

Kram

45 anonym:

skriven

hej E...

KOMMER HAN ATT ALLTID ATT ÄLSKA MIG OCH JAG HONOM?? ELLER BLIR DET KALLT...

46 Anonym:

skriven

kommer lillasystern at snart bli gravid?

vad hade hennes dröm för betydelse?

kramm

47 Sophia* En annan plats :

skriven

Jag frågade en hel del om saken & du tyckte att jag skulle ringa dom och samtala med dom personligen. Första mötet "bara blev det" så att jag inte kom. Andra gången försov jag mig så skulle inte hinna dit vid tiden. Och nu blir det isåfall tredje gången som jag försöker boka in ett möte. Men något hindrar mig - och jag tror det har med mina rädslor att göra. Att inte bli tagen på allvar, att kanske mötet inte leder någon vart - eller att jag får höra att det absolut enda saken jag kan göra, är något jag verkligen inte vill göra/vet att jag inte skulle må bra utav. Så jag fegar ur. Det är förståerligt att jag gör det, men något måste ju ske.

Tror du att jag kommer ångra mig om jag inte tar mig dit, ger det en tredjegångengillt-chans?
Det är absolut inte min mening att tjata, jag önskar bara att min sits inte var så komplicerad, och jag är rädd att (som det blivit förut.) att jag ska hamna på en sämre plats än den jag redan befinner mig på. Men det är andra tider nu, jag vet. Jag hade bara hoppats på andra sätt att ta mig härifrån.

Kram

Svar: Du har redan försatt dig i lite sämre dager genom att missa de två första avtalade mötena.. inte bra... nu får du fatta beslut om vad du verkligen vill och ro det i hamn oavsett vad du beslutar.. kram :)
Esmaralda

48 Romans:

skriven

Hej Esmaralda!
Kommer att hända något mellan mig och Fa?

49 Anonym:

skriven

Hej esmeralda idag ska jag på mitt andra möte, spännande!! Ser du om detta kommer hjälpa mig iframtiden kommer jag kunna ta det steget fullt ut o uppfylla min dröm att kunna studera en hel utbildning, och bli något??? Kram

50 Matilda:

skriven

Hej! Kommer det gå bra imorgon? :)

Soliga hälsningar!

51 Timjan:

skriven

Hej Esmaralda och tack för ditt svar igår angående jobbet. Du ser inte om jag kommer att få ett annat jobb snart om jag säger upp mig? Är mitt jobb rätt för mig? Känns inte så just nu. Vad passar jag inom för yrke? Kram <3

52 Gamlingen:

skriven

Hej Es!

Jag har börjat gå i baby tankar den senaste tiden. Ser du något budskap i detta? eller är det bara mina egna tankar här, att klockan tickar & det börjar bli dags snart? kommer det dröja länge tills jag blir mamma?
Tacksam för svar:)

53 Anonym:

skriven

E?!

Hur får jag självkänslan ?

Kram

Svar: Genom hårt arbete med dig själv.. tålamod... och lite terapi.. kram :)
Esmaralda

54 A.L:

skriven

Vinner min Pappa pengar? Kan det dröja länge. Orolig om han gått med i Lotto, Eurojackpot i onödan utan att få vinst, och bara slösar av pengar...
Hur hög är chansen att han vinner det högsta priset, han spelar på fast rad? En vinst hade förändrat våra liv.

Han är modig, själv är jag för rädd om pengar om det inte går till behövande/välgörenhet. Kram :)

55 Tilde:

skriven

Hatar verligen min Mens:( det är det är värsta monstret jag går igenom varje månad, med värk & spya första dagarna:( & inga tabbletter jag prövat har hjälpt på år:( Enligt en barnmorska jag träffat ska det bli lättare för mig när jag födder barn? hmm.. kan det verkligen stämma? Skulle inte klara av att födda något barn,men vill så gärna ha ett i framtiden:) puh..vad man måste gå igenom som kvinna det är inte klokt!!
Jag bara Lääängtar... sååå... tills den dagen Mensen är över då skall här firas stort stort:))

Önskar dig och Nettan en riktigt trevlig resa<3
kram:)

Svar: Jo.. för mig blev det faktiskt lite bättre efter första barnet.. inte bra men bättre så det finns gott hopp.. kram :)
Esmaralda

56 Maria:

skriven

Hej Esmeralda! Ser du om jag kommer att resa snart, kram

Svar: ja jag ser dig resa... kram :)
Esmaralda

57 Mamma Mu:

skriven

Hej Esmaralda!
Tror du att jag någonsin kommer att vinna några pengar?

Svar: Ingen jätte vinst så att du blir rik och oberoende, nej... tyvärr... kram :)
Esmaralda

58 Anonym:

skriven

Es!
Har mitt Ex en lång framtid framför sig? Kram

59 Han:

skriven

Hej Es,
Var på en arbets-intervju, hur ser mina chanser ut att få jobbet?

Kram

Svar: Chansen finns absolut.. runt 70 %.. kram :)
Esmaralda

60 Cecilia:

skriven

Förstår att vissa kanske inte vill prata om det öppet eftersom det kan kännas privat som nån skrev innan, men för mig känns det helt okej att prata om det öppet med mina killkompisar och min bror. De verkar inte så besvärade heller, eller så visar de bara inte det.
Ez, ser du om någonting positivt inom kärlek sker snart? Du skrev att någonting tillfälligt mellan M och mig kunde ske och av ren nyfikenhet undrar jag vad det innebär. Kan det vara ett kort förhållande, en fling eller kanske något mer intimt? Kram och hoppas resan går bra :)

61 Mitt cv. :

skriven

Visst kan jag skriva på ett bra sätt men inte låter mina cv:n så intressanta. Jag tycker ju att jag kan visa mer i verkligheten än på papper, därför känns det inte så rättvist. Och långt ifrån en chans till jobb. Jag vet att jag har mer kapacitet och förmågor än det låter som på pappret. Är det någon som ens kommer kontakta mig för intervju?

Kram

62 Kajla:

skriven

Hej Es!

Ser du om min framtida man är svensk/utländsk?
kram:)

63 Anonym:

skriven

Vad ser du kring min närmaste framtid? sker något nytt och spännande? I så fall ser du va eller inom vilken område?

kram:)

64 nyfiken:

skriven

ser något speciellt ut att ske på fredagen när jag ska dit??

nyfiken

65 nyfiken:

skriven

ser något speciellt ut att ske på fredagen när jag ska dit??

nyfiken

66 Agnes:

skriven

Helt underbart att till sist, om nu inte kroppen får spel, slippa detta eviga blödande...med tanke på att jag haft monstervarianten av mens...att bli sittande på toa därför att det rinner blod...och bli avfärdad av läkarna, att vissa HAR extrema blödningar...för mig har det vrit "normalt" med att ha både tampong, OCH tjock binda, samtidigt, för att kunna vistas bland folk...och alltid veta vart närmaste toa funnits.

Vet inte hur många gånger som jag varit tvungen att uppsöka ett provrum, för att byta bindor...efter att ha köpt nya kläder, för att jag blött igenom det jag haft...att ALLTID ha med mig ombyten...nu slipper jag...äntligen...hoppas jag!

Vilken frihet, alltså...att kunna göra saker, UTAN att släpa på binda, tampong och ombyte...haha!

Fick ju mens tidigt, och anser att jag gjort mitt som fertil kvinna....efter drygt 45 år...minus när jag varit gravid, då-rå....hehe!

Har heller aldrig haft något mys under mina mens-attacker...i min värld inget man tillät sig...utan för mig gällde det mest att härda ut skiten de 5-7 dagar per månad, som liksom var till ingen nytta i mitt liv...NU, däremot...förhoppningsvis...frihet att göra det jag vill...som sagt...utan mens-attacker...soft!

Jobbar lite lätt på att få min säng-kandidat i säng....för nu djeflars så SKA jag ha sex...snart!
Förhoppningsvis så är snubben potent utav bara den...haha!
Och jag spinner mitt lilla nät runt honom...som den beräknade kvinna jag nu är...och ser inget som helst fel i att använda det jag nu har tillgång till...vem vet...kanske fler, trevliga män fastnar?

Skulle vara trevligt...kanske...men gäller att vara en smula försiktig med vad jag önskar...så det inte blir för mycket "av det goda"....hihi!

Önskar dig och Nettan en fantastisk resa...UTAN en massa konstigheter "på vägen"...har ju förstått, att det sker både det ena o det andra när du är ute o rör på dig....men det som sker, är väl sådant som liksom har en mening....

Som nu detta med mitt beslut med min säng-kandidat...att det är tänkt att han o jag faktiskt "måste" igenom detta umgänge...för så är det tänkt...för oss båda...spännande, faktiskt....gäller att ta till sig tecknen...typ!

Ha det bäst, alla, och KRAM!

Svar: Jo.. särskilt när jag reser med Nettan rör det på sig en hel del...så det ska bli spännande att se vad som händer... kram :)
Esmaralda

67 Ser inget "Hur" :

skriven

Jag förstår ärligt talat inte vilken väg jag ska gå, du sa att du ser mig flytta inom året eller nästa - du kan dock inte se hur. Och de är ju det jag inte heller kan se. Jag har frågat folk, jag har sökt aktivt hos privata fastigheter och är inskriven i ett Kösystem. Jag har sökt speciellt boendeform, jag har sökt en man och blev lovad av honom att han skulle hjälpa till - du sa dock att han inte skulle det så då sket sig det med... Och du har rätt. Jag kan inte lägga mitt liv i andras händer - men hjälp bör jag ju få, och det suger om jag måste gå vägen genom att kontakta de för akutbehov.

Om jag inte kan få hjälp via myndigheter & liknande människor, hur kan man då få lägenhet? De är ju bara de personerna som erbjuder det ( som tex fastigheter) och jag kan ju inte bo på kollektiv och boenden på det viset. För mig är det inget liv, och jag vill ha min frihet när jag tar nästa steg... Träffa vem jag vill, när jag vill & göra det jag behöver själv..

Kram

68 e:

skriven

hej!
Es, mina kusiner är jätte oroliga o ledsna över deras katt som varit borta i 7 veckor...vill försöka hjälpa dem o därför vänder jag mig till dig, kan du se vart hon är eller vad som kan ha hänt?
kram

69 Guldgul:

skriven

Lite för ung för att "droppa" mensen helt, men min p-stav är magisk och gör att jag slipper ändå ;)

Undrar om någon av årets sista månader blir extra fin? Skulle behöva en sådan känner jag.

Kram!

70 Anonym:

skriven

Hej!
Jag har alltid haft ett komplicerat förhållande till min syster, mamma och egentligen hela släkten.
Jag har alltid känt att jag inte kan mäta mig med min syster som alla älskar.
Hon är öppen och social medan jag är mer osäker och tänker och känner mycket.
Kommer det att bli bra någon gång.
Nu är vi ju närmare 50 respektive 60 båda två.
Kram!

Svar: Sluta tänk på jämförelser mellan er två... ha mer fokus på dig själv... och jag ser att du är äskad du också.. kram :)
Esmaralda

71 Anonym:

skriven

Ser du vad jag kommer att arbeta med i framtiden?

72 M34:

skriven

Om jag bestämmer mig för att resa nästa vecka .... kommer jag iväg och hur blir det?
Kram och ha en underbar resa!

73 CeCe:

skriven

Jadu... mens är inget roligt när man får värk från helvetet!
Har haft sån otrolig värk att jag nästan svimmat, utsugen på kraft, och mått som skit helt enkelt. Slutade med att jag tog en värktablett så fort jag började känna av, annars var det för sent.
Värmekudden blev min bästa vän dessa dagar..
Men sen en dag bestämde jag mig för att kasta ut kolhydrater, som pasta, bröd och socker, började må bättre, och förvånansvärd försvann värken också. Med law carb diet så kände jag knappt av den, efter många år med rent helvete till värk! Vilken lättnad det blev!

Hoppas du har fått i ordning allting till avresan så att du inte glömmer något (eller väskan!)
Malta verkar intressant så jag ser framemot dina uppdateringar och storhealing längtar jag till!

lite nyfiken med, finns det ett tillfälle som är bättre än annat när det gäller att be honom ta en öl med mig? Något jag ska tänka på?

Ha en trevlig resa nu!

74 Alex:

skriven

Hej Es,

Har du några bra tips & trix för hur man "överlever" klimakteriet?
Ett längre inlägg om detta skulle jag önska från dig.
Ha det BÄST!
KRAM, Alex ( detta meddelande är till dig, inte för din blogg) Tack.

75 Susanne Amalia:

skriven

OJ det där med mens är inte kul... Jag blev sjuk och blödde i flera dagar... blodbad totalt... kunde inte ta mig från A-B... jag är så lycklig att jag inte blöder längre.. de opererade bort livmodertappen på mig för at jag inte skulle blöda... det var en av de bästa dagarna i mitt liv... ;) FRÅGA... kommer jag att få huset sålt innan hösten slut?? ljus och kärlek... till dig och jag fär önska dig och Nettan en fin resa... kramar och hälsa MG att Bella har hittat klöven i dag också.. vilken tjej ... blodspår är nog det bästa hon vet... ;)


Svar: under närmaste halvåret är det god chans att huset blir sålt.. duktiga Bella :) kram från oss :)
Esmaralda

76 Rosita:

skriven

Hej
Är något roligt på väg att hända mig Es?
kram

77 Helena Ir:

skriven

Tack :)..du har nog rätt! Svårt att förstå sig
själv ibland!
Kram :)

78 Anonym:

skriven

Hej esmeralda idag ska jag på mitt andra möte, spännande!! Ser du om detta kommer hjälpa mig iframtiden kommer jag kunna ta det steget fullt ut o uppfylla min dröm att kunna studera en hel utbildning, och bli något??? Kram

79 kompis?:

skriven

Hej Es!

Ser du någon ny vänskap för mig den närmsta tiden?
kram

80 Smiley:):

skriven

Hej Es:Händer det något positivt roligt för mig snart som gör mig glad?
kram

81 anna e:

skriven

Nytt jobb såg du mig på,blir det snart? Utanför vården?

Mamma, träffar hon någon bra man snart då?

82 Anonym:

skriven

Hej Es!

Varför blir hon så sömnig,finns det något som gör det bättre?
kram

83 Livsturisten:

skriven

Usch jag må vara den enda i världen som inte gillar något med mens förutom att det är nödvändigt för kroppen att ha för att fortplanta sig. Annars finns för mig inget positivt med den... känner mig äcklig, jobbig, grinig, har ont och är bara så obekväm med allt den veckan. Tur att man är på väg bort från den säger jag. Dock tycker jag inte man ska skämmas över den eller så, men det är bara inget positivt för min del och jag förstår mig inte på det konstnärliga i det heller. Antagligen för att jag mår så pyton av den. Som att göra konst av maginfluensa...yäk! ;) Verkar jag tjurig och inne i "fel vecka"?? mycket möjligt...haha. Kram!

84 Vill ha hjälp bli gravid undra om du ser när jag bli gravid:

skriven

Kan du ser när jag bli gravid undra om du ser det


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: