Jag söker ingen man !!

Dagens gästbloggare är: Adya

Hej

Jag  vill berätta att jag är stolt över mig själv. Jag är uppvuxet i  Indien och sedan boende på internatskolor på flera platser i världen. 

Jag gifte mig med en välbärgad äldre man från Iran när jag var 21 år.

Mannen hade mina föräldrar valt och jag accepterade såsom seden var.

Han var vänlig och generös och jag fick allt jag pekade på men kärleken från mig var inte med. 

Vi fick en son och två dottrar. 

Han dog  av sjukdom när barnen var små och mina föräldrar arragerade nytt giftermål för mig  med en indisk ma  också  mycket välbärgat man. Denne man var inte snäll.  

 

Vi flyttade till Sverige och mannen hade business runtom i världen och vi reste mycket.

 Barnen växte upp och var stora och vuxna och fann sina eget liv. Det var jag och mannen kvar. Och våra släktingar på båda håll.

 Med åren som gick blev jag mer och mer svensk. Det kom sagta.  

Jag fick fina svenska väninnor. Började arbeta mot min makes vilja och byggde eget liv. Det tog tid.

Och det var hela tiden starkt motstånd från maken och båda våra släkter.

Traditionen säger att kvinnan ska vara i hemmet och ta hand om det och maken men jag började tänka mer kritiskt och kanske mer svenskt. 

För två år sedan när jag var 61 år skilde jag mig.

Jag visste det skulle vara  katastrof.

 

I förväg hade jag hyrt lägenhet så jag kunde flytta medetsamma.  På många sätt det också blev en katastrof. Mannen tappade ansiktet inför sin släkt och mina släktingar kom resande och skulle övertala mig flytta tillbaka. Jag vet inte var jag fick styrkan.

Jo, genom Esmaraldas spådomar och allt stöd  och  mina vänner men inte från någon släkting.

Kaos i nästan två år och nu börjar det bli normalt.

Inga  hot mer på telefon eller på mail och brev.

Inga släktingar som ringer på dörren för att övertala och hota.

Jag känner att jag kommit i mål och jag har klarat det.

 

Jag vill skriva detta för att ge mod till kvinnor i liknande situation som inte vågar göra sig fri. Alla kan vi. Se bara så du har egna vänner för du behöver de.  

Jag  arbetar som arkitekt och jag har lön som betyder jag klarar mig bra.

 

Mina vuxna barn bor utomlands men är ofta på besök.  Jag söker ingen ny man. Jag är glad  att vara helt utan.  Jag trivs att vakna på morgonen och det är helg. Jag tar på morgonrock och kokar te, läser tidning och tar bad och pysslar om mig själv. Kanske jag hälsa på någon väninna eller bjuder hem men  går gärna  ensam på stan och fikar eller på  teater eller bio.  Först nu så njuter jag helt av livet. Fullt ut.

Med varma hälningar

Adya
1 <3:

skriven

Starkt av dig Adya och gå din egen väg och visst är det skönt och ha kära Es som stöd.
Drömde om F inatt och att han låg i koma och hans mamma ringde och berättade att han vaknat och att han skulle få barn med sitt gamla ex. En olycka. Vad hände egentligen med F och hans känslor har han gått vidare helt nu från mig ? Saknar byn så otroligt mycket ibland. Är han borta ur mitt liv för alltid. Betyder drömmen något.
Kram

2 Fians :

skriven

Hej Adya,
Vad glad jag blir av att höra din historia! Du har mycket styrka o glädje.
Din historia värmer o berör. Bra kämpat!
Ha en fin dag,
Kram Fians

3 Tekla:

skriven

Vad starkt gjort Adya! Tack för att du delar med dig och låter oss andra inspireras av dig och din styrka.

Esmaralda kan du se om hur relationen med den man jag nyligen blivit mer bekant med utvecklar sig?

Kram

Svar: Det kan bli något men jag tror inte han är din soulmate.... för din speciella kärlek ligger fortfarande i din framtid..... kram :)
Esmaralda

4 Lotta S:

skriven

Tack Adya för att du delade med dig av dina erfarenheter, det du berättar inger hopp!

Es, vad gäller mina livsdrömmar så undrar jag över hur det går med mitt bokmanuskript i tävlingen, och om det ges ut?

5 Helena Ir:

skriven

Tack för din berättelse Adya..fint att du har fått ett liv som passar dig bra..och jag önskar dig allt gott för framtiden.

Idag hoppar jag träningen på gymmet,jag träffar en väninna som är på besök i stan..alltid lika trevligt!

Ha det gott :)
Kram :)

Svar: träffa väninnor är heligt och man kan skippa allt för den sakens skull.. kram :)
Esmaralda

6 Sus:

skriven

Hej
Skönt.....
Jag vill ha lite stabilare....
Vad tänker han...
Är han nöjd?
Love sus

7 Dunegull:

skriven

Vad härligt att du trivs med att vara ensam.

E!
Jag brukar vara ute och gå/springa med min mammas häst. Tycker han om det? Han brukar även vara hemma i min trädgård ibland.
Kram

Svar: Jag får en stark känsla av att han tycker det är hus mysigt som helst.. kram ;)
Esmaralda

8 Kiara:

skriven

Adya, Å vad skönt för dig! Önskar dig all lycka till ditt nya liv! 😊

Es, gör ett nytt försökt ... jag undrar hur många år efter jag har gått ur högskolan som jag får mitt/mina sista barn? Blir det strax efter eller kommer det dröja flera år efter? Tack i förhand! Kram Kiara ❤

Svar: Jag ser inte det .. ser bara att det kommer barn.. kram
Esmaralda

9 Morgonströvare med tax:

skriven

Wow Adya.
Vilken modig kvinna du är.
Vilket drömliv du nu lever.
Och helt tack vare dig själv..
Sådan inspiration!!

Esmaralda.
Kanske inte lika världsomvälvande förändringar som ovan, men ser du någon liten detalj kring hur min höst blir?

Stor kram på en seg arbetsmåndag!



Svar: Hösten blir lite hit och lite dit... små positiva ting sker dock då och då.. kram :)
Esmaralda

10 Varis:

skriven

God morgon!

Asua,
Vad fint att du vågade lämna relationen och att du hade viljan och tron på att ge dig själv det du önskade. Jag önskar dig en fin fortsättning på livet.

Verkligheten är tillbaka efter semestern. Det känns bra med höst. Skall satsa på en nystart för mig, med fokus på hälsa och välmående. Mkt nytt som kommer att hända oxå, o det ska bli kul.
Vad säger du Ez, om hösten o
vintern för mig?
Kram

11 <3:

skriven

Menar han det han säger att han vill flytta ihop och skaffa ett barn till.
Borde jag satsa på honom ändå och vara nöjd. För sex år sedan trodde jag inte att vi skulle vara där vi är idag. Tar tid för mig som du vet och anpassa mig och tycka det är bra. Väntar min soulmate jag kommer leva med fortfarande runt hörnet ?
Kram
💜💜💜

Svar: Du måste känna i ditt hjärta att de är rätt.. fullt ut rätt. Gör du inte det, ja du ÄR det ju inte rätt.. kram :)
Esmaralda

12 MALIN:

skriven

Tack Adya för din fina och starka berättelse. Du inger tro och hopp för alla som står inför viktiga och avgörande val i livet. Jag har själv varit där så jag vet... Jag önskar dig all lycka på din fortsatta livsväg.
I ljus och kärlek/Malin

PS.Ezmaralda, kan du se om mannen som jag pratade med imorse har ett jobb på lut? Det känns som att det kommer något ur vårt spontana (vid posthämtning) samtal tidigare idag... DS.
Varm kram/Malin

13 F:

skriven

Godmorgon har en fråga. Min mAn har blivit politiskt intresserad och arbetar mer i mer med en grupp ifrån hans hemland, ser du om de är seriösa med honom?? Kommer han att lyckas med detta?? Kram

14 Mim:

skriven

Hej!

Ser du om något positivt är på väg till mig??

kram

15 Anki:

skriven

Godmorgon

Tack Adya för att du delar med dig <3 Så trevligt att få ta del av starka kvinnors berättelse Önskar dig all lycka i framtiden

Har fortsatt krångel med magen...vågar inte gå på undersökningen Har jag gjort fel som avbokat tiden ?

Kram Anki med flock

Svar: Ring och boka på nytt och tala om hur rädd du är.. så får du lite extra hjälp och lugnande... känns som om du bör genomgå undersökningen trots allt... kram :)
Esmaralda

16 Camilla:

skriven

Tack för detta, ger säkert mod och tro på att man klarar sig, det gjorde jag med, gav upp allt för att stå på egna ben, har inte hittat nån ny fin man i mitt liv, men kanske jag ska njuta av singellivet istället för att vänta på HONOM jämt...

17 Anonym:

skriven

Hej Esmaralda!
Ser det ut som om jag kommer att få pendla till mitt jobb? Eller får jag något i närheten där jag kommer bo?
Kram

18 N:

skriven

Hej Esmaralda!
Kommer jag att få pendla till mitt jobb? Eller kommer jag att få något i närheten där jag bor?
Kram

Svar: En pendling lär det bli ändå även om det inte blir så långt.. kram :)
Esmaralda

19 Karin:

skriven

Hej,

ser du någon mer solresa för oss igår och är det ringar med i bilden..hihi..

tack

20 Glitterlöv:

skriven

Adya, Vilken Superwoman du e'! Stor lycka att läsa.

Es. Det ska bli såå skönt att lämna hemstaden o åka upp till studieorten igen. Jag stagnerar här efter ett tag.. Kan du avläsa något om vad de kallare månaderna har att erbjuda mig?

Kärlek & kraft till er allihop!

21 Pia1:

skriven

Starkt gjort att följa ditt hjärta! Det här med att försöka uppfylla sina egna önskningar... Ja jag kanske ska be om en dejt helt enkelt ;) har några saker på min att göra innan jag dör men de flesta måste tyvärr vänta tills jag är friskare. Föremålet för önskedejten fick jag träffa som hastigast i lördags, wow! Vilka fina selfies jag fick på oss hihi <3 Det var stort! Och sen upptäcker jag, och inte bara jag, att vi ser ut som syskon! Ja jag är inte sådär bedövande snygg eftersom den näsan och munnen inte passar riktigt lika bra på en flicka men men ;) kram!

22 💕 Zoey 💕:

skriven

Hej!
Jag undrar lite vad som kommer hända nu till hösten när de gäller praktiken. Jag har ökat mina tider till max i kyrkan vilket motsvarar ungefär halvtid (de är då dom har öppet). Enligt S så ligger förskolan väldigt långt in i framtiden så de skulle jag inte tänka på alls.
Det jag undrar är om jag kommer får vara kvar i kyrkan (trivs jättebra!) eller kommer jag hamna någon annanstans??? Tack så mycket i förhand! Kramar Zoey 💕

23 Michaela:

skriven

Jag förstår dig verkligen! Jag märker att jag trivs bäst på egen hand jag med. Nått jag tänkt på är att jag är nu 35 och att träffa min soulmate när jag är i 40 eller 50 års åldern ( om det dröjer så länge ) känns mindre kul. Då tycker JAG (gäller inte andra) att jag är för gammal för att hålla på och inleda något. Då vill jag redan ha träffat honom och byggt upp en stabil relation. Så känner jag. Kram

24 ThereseC :

skriven

Hej Bloggfamiljen!

Vad imponerad jag blir av dig Adya. Det är verkligen starkt att våga bryta sig loss så där och ta ödet i egna händer. Vet inte om jag själv hade klarat det om jag vore i din situation. Så himla kaxigt.

Jag har det bra. Jag läser en bok om kreativitet och i den står olika övningsuppgifter. Den uppgiften jag läste nu var att beskriva sitt drömliv med hur en vanlig dag ser ut och hur man skulle vilja ha det. Jag tyckte att det verkade vara en rolig övning. Tills jag satte mig ner och det tog helt stopp i hjärnan. Jag har det så himla bra just nu så jag kunde inte drömma om något bättre. Inte så att jag vill behålla det här nuet för alltid, saker får gärna förändras i framtiden. Men just nu, just här längtar jag inte efter något annat än det jag just har. Det här är min drömtillvaro. Jag gullar med kaninerna, jag skriver, tar en promenad då och då, umgås med vänner och med J-O. Jag funderar över när jag ska resa till Nederländerna nästa gång, för jag vill absolut dit. Jag har en ny ide till en bok jag vill skriva och det är sol så att jag kan sitta ute. Alldeles nyss tog jag en kopp kaffe och jag kände mig lyckligt lottad som kan göra vad jag vill hela dagen, dricka elvakaffe i trädgården till exempel. Det är skönt. Så här bra skulle alla människor ha det :)
Kram ThereseC

Svar: Så underbart skönt att vara helt nöjd !! E sådan känsla i hjärtat är guld värd.. kram :)
Esmaralda

25 N:

skriven

Hej Esmaralda!
Hur stor är chansen att jag träffar min kärlek inom 1-2 år?
Kram

26 Emilia:

skriven

Hej!! Alltså Ez jag håller på att avliiiida! Den här helgen/veckan har varit riktigt jobbig. Har T och M något på gång eller är de bara vänner?? när vänder det för mig?! känner att jag behöver en spådom snart! mailar dig.

Svar: Än så länge verkar de vara bara vänner... ha fokus på annat.. kram :)
Esmaralda

27 Dunegull:

skriven

Vad kul, tack för svaret!
Får du in ngt annat kring hästarna eller min katt?
Blir dem glada när jag hälsar på. Gör det varje vecka.

28 Förändring:

skriven

Hej Es! Kommer jag att klara av att ändra på mitt liv??
kram

Svar: Javisst klarar du det... kram
Esmaralda

29 Ledsen lycka:

skriven

Så strongt av dig Adya, all lycka till dig och ditt nya <3

Önskar att jag kunde tänka i liknande banor, men kärlekstrasslar tyvärr just nu.. Es, tror du att A håller avstånd pga att jag snart åker härifrån, ses vi någon gång nu innan?

Försöker vara oberörd men saknar och drömmer om honom.. Kramar.

30 Hönan:

skriven

Vad starkt av dig Adya att våga lyssna på dig själv och stå emot alla andra. Önskar dig all lycka till i framtiden och tack för att du delade med dig.
Det har varit en del getingar och trollsländor runt mig de senaste dagarna, kände att de kanske hade något att säga så jag sökte runt lite på deras betydelse. Tydlig kommunikation, förrändring och utveckling. Känns som att förändring är på gång, åtminstone på ena fronten, men kanske på båda. Tror universum vill att jag ska vara tydligare, inte gömma det jag känner bakom massa fluff och konstigt beteende. Tror jag behöver vara tydlig för att förändring ska kunna ske.
Vad tror du, verkar jag vara inne på rätt spår i mina tolkningar?

Kram

31 Jossan :

skriven

Nä men gissa vad jag gjorde igår! Jag satte min värmepistol som jag använde för att få bort den gamla färgen med på mitt ben.. Snyggt brännmärken kan jag säga! Och ont har jag!

Idag blir det arbetsintervju! Ska bli intressant! Hoppas på jag får jobbet..

Jag drömmer mig bort till en egen lägenhet.. Ska söka till sommaren.. Kommer de gå lätt att få lägenhet?

Kram

Svar: usch, hoppas det läker snabbt !! Det tar ett tag men du hittar en bra lägenhet.. kram :)
Esmaralda

32 h:

skriven

Hej!

Är Jonas intresserad av mig? Jag är lite förtjust i han men vet ju inte va han tycker😊
Kram!

33 Susanne Amalia:

skriven

Hej Adya....
Härligt att du har funnit styrka att leva ditt eget liv... kramar och kärlek till dig ...
Det krävs ju lite att bryta upp och ändra på en situation som man inte är nöjd med..
Kärleken till livet och till friheten är så stark och njut nu bara av allt fantastiskt runt omkring dig... kramar ...

Det finns mirakel överallt och det är helt otroligt..
Dunegull... din mammas häst älskar dina små utflykter.. känner riktigt hur han ler med hjärtat <3

I dag ska jag åka till Örebro för att installera min son inför terminen .. mmmm .. inte långt från där han bor finns det magiskt goda pizzor... mmmm KRUTHUSET.. ska ni besöka om ni bor i Örebro..

NU undrar jag lite över positiva vindar..
Blåser det in sådana <3 <3

Stor kram till alla och EllaBella hälsar så klart <3 <3

Svar: Ta vara på de goda vindarna och hämta energi.. kram från oss till er :)
Esmaralda

34 Klara:

skriven

Hej Ez!
Borde jag satsa på skådespeleri/sångerska, jag har alltid fått känslan av att det är något jag borde satsa på, eller ser du mig göra något helt annat i framtiden?
Kram Klara

Svar: Jag ser både och... satsa du på det du vill satsa på... och känn dig för.. kram :)
Esmaralda

35 Rebecca:

skriven

För någon dag sedan låg jag och läste, plötsligt lät det som att någon knackade på mitt fönster. Så mycket att jag hoppade till och tittade mot fönstret, helt övertygad om att någon stod där i familjen och ville säga något. Det var ingen där. Gick upp ur sängen för o titta om någon stod utanför, ingen där heller. Vad var detta? Var det någon från andevärlden som ville något? kram

36 Loressa:

skriven

Tack för att du dela med dig Adya, mycket starkt jobbat<3

Es: Ser du något nytt som händer i höst?
tacksam för svar:)

37 F:

skriven

Godmorgon har en fråga. Min mAn har blivit politiskt intresserad och arbetar mer i mer med en grupp ifrån hans hemland, ser du om de är seriösa med honom?? Kommer han att lyckas med detta?? Kram

Svar: Ja jag ser att han är mycket uppskattad i det han gör.. kram :)
Esmaralda

38 Lily:

skriven

Undrar om det finns en hälsning till mig ifrån andra sidan ❤️❤️

39 💕 Zoey 💕:

skriven

Hej!
Jag undrar lite vad som kommer hända nu till hösten när de gäller praktiken. Jag har ökat mina tider till max i kyrkan vilket motsvarar ungefär halvtid (de är då dom har öppet). Enligt S så ligger förskolan väldigt långt in i framtiden så de skulle jag inte tänka på alls.
Det jag undrar är om jag kommer får vara kvar i kyrkan (trivs jättebra!) eller kommer jag hamna någon annanstans??? Tack så mycket i förhand! Kramar Zoey 💕

40 Tildis:

skriven

Starkt gjort va dig Adya och vad härligt att höra att du trivs med ditt liv så som det är idag :) En fråga Es jag gjorde ett misstag idag på jobbet. Ser det ut att lösa sig på ett smidigt sätt? Kram

Svar: Ja, jag tror inte att det blir någon big deal av detta inte.. kram :)
Esmaralda

41 n:

skriven

Hej Esmaralda!
Finns intresse från hans sida?
Möter jag på honom snart tro?
Kram

42 Linnean 🌸:

skriven

Adya, du är verkligen en stark kvinna som klarat att ta dig ur inte bara ett förhållande utan gå emot traditioner och seder. Du har all anledning att vara stolt över dig själv!
Önskar dig allt gott i framtiden...Kram...
/Linnean 🌸

43 Lillis:

skriven

Starkt gjort Adya <3 Ljus och Kärlek till dig <3 Snälla Es <3 Kommer jag att få någon hjälp med mitt knä. Så jag kan gå bra snart igen? Kramar <3 Tack <3

Svar: Ja och du ska inte ge dig... kram :)
Esmaralda

44 Anki:

skriven

Tack för svar Es !
Nu hade de redan skickat tillbaka remissen...men samtalet med expertissköterska lugnade mig och hon tyckte det skulle utredas mer med prover innan denna undersökning ...skönt...
Kram Anki

45 Skorpan:

skriven

Tror jag förstår dig Ady, hade jag blivit tvingad o gifta mig med någon som någon annan valt åt mig ja då tror jag nog jag skulle leva som du ). Lycklig, fri, obunden. Ha det gott!

Dumt är det att uttala sig efter första dagen när jag är loaded med information om allt, men jag gör det ändå ;). Försöker vara öppen då jag träffar nya människor men det fanns några jag fick mindre bra vibbar av. Ser du också det Es eller är jag bara hispig? Undrar också hur jag kommer o komma överens med barnen, de är ju ändå de viktigaste där? Det braiga är att jag ska cykla dit så länge dt inte är halka, lite mer muskler i benen o kanske kilona håller sig i schack ;)?! Nog om det...

Körde hem längs vägar jag aldrig färdats på förut o det var kul. Ombyte förnöjer... Kan jag ju göra när ingen väntar hem mig...

Loppiset avslutas idag, lite cash kom in men med tanke på arbetet som lagts ner skulle jag nog säga att det ligger på minussidan. Ok, vi har ju fått bort något förstås...

Får se hur jag sover i natt, inget alls för att jag är så nervös? Nå då sover jag bättre följande natt, antar jag...

Kram Skorpan

46 Ledsen idag:(:

skriven

Hej Es!

Jag har haft en riktigt oturs dag idag med allt:((
när blir det bättre och ljusare?

47 Lotta:

skriven

Otroligt starkt gjort Adya. Önskar att fler kvinnor i din situation också kunde "komma loss". Kan samtidigt förstå att du njuter fullt ut av din frihet nu :)

En liten pyttefråga...Har blivit fixerad av att min blivande man som jag letar efter har hår på huvudet så det betyder att jag väljer bort alla fina tunnhåriga. Kan du se något utseende på min kommande livskamrat måntro :)

Kram

Svar: Nej, jag er inget utseende...bara en kärlek som nalkas... men tänk på att en man som har massa hår faktiskt KAN raka av det.... kram :)
Esmaralda

48 55:

skriven

Tack för att du delar med dig adya......

49 Misstjejen:

skriven

Hej

Kul att han vill har mig i hans instagram som jag såg igår. Är det något som han tänkt på om mig?

50 Misstjejen:

skriven

Hej

Kul att han vill har mig i hans instagram som jag såg igår. Är det något som han tänkt på om mig?

Ha det en trevlig kväll
Misstjejen :)

51 När det gör ont :

skriven

Hallå E

Skulle bli så glad för ditt seende i detta:

Ser du om han drar sig undan eftersom jag snart ska härifrån, kan ändå känslor hinna blomma och bli djupare innan?

Tacksamhetskramen 💕

52 Fröken T:

skriven

Hej es

Jag undrar om du ser ngt angående mig och Thomas?

Ha en fin dag!

Blessings 🌟🌟🌟
T.N

53 Kämparvilja:

skriven

Hejsan Es,
Ett lite uttjatat tema kanske,
men betydelsefullt för mig.

Undrar om känslor hinner uppstå från hans håll och hur vi då löser det? Tänker på distansen..
Och mitt hjärta..

Kram, kram!



Svar: Ja känslor får du räkna med.. kram :)
Esmaralda

54 Jen:

skriven

Kommer jag att lämna honom på riktigt nu... vad ser du kring det?

55 Tessie:

skriven

Hej Es

kommer jag möta en kärlek snart?

56 Sus:

skriven

Hej
Kommer ingenstans.....
Händer det något snart?
Eller ska jag stampa på så här i flera år?
Love sus

57 Hej.:

skriven

Jag har sett svarta fjädrar lite här och var när jag varit ute och gått, är det någon som vill mig något

58 Hönan:

skriven

Tror du det är kolhydraterna som gör att min mage krånglar? Är oftast efter jag ätit kolhydrater som den går igång. Annars kanske gluten eller laktos är boven? Vill ju bara att lilla kroppen ska få vara nöjd.

Kram

59 Lillis:

skriven

Es <3 Tack så mycket för ditt svar <3 Kramar <3

60 Makaon:

skriven

Viljen styrka du ha, önskar dig lycka till!

61 Boudica:

skriven

Skriver kanske lite sent, men vad gör det? ;)
Måste ju börja med att säga det var starkt gjort av Adya!
Att gå emot familj och kultur är inte lätt!
Som tur så behöver jag inte göra det.

J är tillbaka på jobbet efter semestern. Jag som trodde att han var ute ur mitt system, näh men han letade sig in i mina tankar! Lite irriterad över det, men jag tror jag skötte mig rätt väl ändå!

Stack ju tidigt från jobbet för tandläkaren, hon var rikigt förvånad över mina rena tänder, måste vara low carb kosten, den enda ändringen sen senast!

Kollade lite kort på OS dressyren, och fick nån tanke om att min livskamrat har häst eller något med hästar att göra. Märkligt, stämmer det? Eller kan jag ha blandat det med tidigare liv?

KRAM!

62 Fröken T:

skriven

Hej es, ledsen att jag skriver dör andra ggn idag men jag har en liten klump i bröstet 😔

Ser du ngt mellan mig o Thomas?

Jag vill inte vara för på när det gäller honom, sen vet jag inte ens vad jag själv vill eller känner men det är så mysigt med närhet. Vill inte heller skapa en illusion av kärlek från min sida bara pga bristen på en kärleksrelation...

Suck....

Åh en kul grej, jag är 32 och har nyligen upptäckt hur gott röd vin är! Har druckit billigt strävt rött förut men har nu testat mustigt, dyrt rött och oj oj oj... Jag förvånade mig själv, det var ju faktiskt gott hehehe.

Ha en trevlig kväll🌟Hoppas du svarar, hoppas du kan känna av ngt.

Blessings🌟🌟🌟
T.N

63 Khaleesi:

skriven

Åh, Adya. Tack för ditt inlägg. Jag blev rörd till tårar. Har själv det tufft just nu och blir så imponerad av din styrka! Wow. Njut av ditt liv, det förtjänar du verkligen. <3 Es, kommer livet börja gå åt rätt håll snart? Vill så gärna att något positivt ska hända.

64 Li:

skriven

Vad roligt att höra din berättelse! Har precis separerat själv och det ger mycket att höra andras erfarenheter. Går gärna på stan själv men bio har känts lite tabu men kan du så....

65 Fanny:

skriven

Vilken styrka! Jag är djupt imponerad och glad över att du valde DITT liv <3

Esmeralda, längtan efter ett syskon till min son har kommit som en smäll på käften. Vi vill så gärna men när blir jag gravid? Ser du kanske någon årstid eller datum det kommer att ske?

Stor kram

66 kr:

skriven

Hej Esmeralda.
Kan du se något om min fram tid och kärleken?

Svar: Allt kommer att falla på sina platser och bli bra.. kram )
Esmaralda

67 Makaon:

skriven

Viljen styrka du ha, önskar dig lycka till!


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: