Det var dans på Vejby ängar....

 
Härlig lördagskväll !!!
Vårat gäng skrålade o sjöng o tog i från tårna ... och hade så himla roligt !!
Lotta Engberg & Hasse Andersson.... o Hasse spelade ju på hemmaplan... han har sitt hus i
Ängelsbäck.. i samma kommun som jag bor.....
 
 
Sen var det några som följde med hem på nattamat.... brorsan och svägerskan
 
 
och så mamma förstås !!!
 
Kram & kärlek och glöm inte att gå in på förra blogginlägget och delta i tävlingen
 
Kram
 
OBS VIKTIGT:  NI SOM BOKAT TID TILL NETTAN I SMÅLANDSSSTUGAN OCH SOM INTE FÅTT EN DETALJERAD VÄGBESRIVNING.. KONTAKTA HENNE GENAST.. annars blir det svårt för er att hitta !
Tel: 070 6661570
1 Ullegull:

skriven

Hur ska jag hantera situationen med kollegan som anser mig vara ond? Ignorera eller agera? Försöker att inte bry mig men det känns jättejobbigt.

2 Anna:

skriven


Kära Es! Du brukar ha rätt i dina svar..
Dejtade en man i våras/somras som verkligen fick mig att skratta.
Längesen jag mötte nån man hade så härlig kemi med. Dock så var tajmingen fel o vi lade det på is. Han var något speciellt o jag har haft svårt o glömma honom. Det fanns något speciellt mellan oss. Sådant växer ju inte direkt på träd. Så jag skrev ett sms,han föreslog att ses över ett glas. Vad är din känsla av det hela? tror du chanserna är goda till att han också har dörren öppen till att börja träffas och se vart det leder?? jag har som sagt inte bråttom. Men jag grubblar mkt på detta då jag gärna vill ge det en chans till!

Stor kram!

3 Lavena:

skriven

God morgon!
Ser ju superhärligt ut!!! Ni verkar haft väldans tur med vädret...
Idag börjar skolan och allvaret här! Ska bli skönt med rutiner😊
Du hade så rätt om den mannen jag frågade om, han velade fram och tillbaka, sen rätt som det var sa han upp kontakten!

Jag var helt förtvivlad en hel natt, sen tänkte jag, att vad fan, jag säger vad jag känner, mer kan jag inte göra...

Och nu har vi bestämt att fortsätta framåt, han är väldigt seriös och omtänksam och jag tycker så mycket om honom!

Kan du se om det vänt, eller om det fortfarande är nåt som hindrar honom?

Tack för att du finns!!!

Ha en underbar ny vecka!!! Stor kram💞

Svar: Räkna med att det kan bli lite mer stök innan det flyter på.. kram :)
Esmaralda

4 Tildis:

skriven

Så mysigt! Idag påbörjas en veckas semester vilket ska bli helt underbart. Nu ska jag bara njuta :) Tror du vi får sålt bilen sen när vi kommer hem? Kram och trevlig måndag

Svar: ja det ser ut som om bilen blir såld.. kram :)
Esmaralda

5 C:

skriven

Så himla mysigt ni har det👍👍.

Kommer det att kunna bli något seriöst med A? Törs han ta steget??

Eller finns det en annan som kommer... Kram

6 Helena Ir:

skriven

Härligt..och inte illa alls att få lyssna på dessa två. Och med alla skratt har ni förlängt livet ytterligare :)

PÅ onsdag åker jag och dottern,en miniresa,tåg och hotell..känner mig inte så peppad..jag är så trög just nu..men för min dotters skull. Är det något vi behöver tänka på,som du kan se?

Ha en bra måndag :)
Kram :)

Svar: Allt kommer gå bra och det blir riktigt trevligt.. kram :)
Esmaralda

7 Mamman som varit med från början:

skriven

Vilken härlig lördagkväll ni såg ut att ha!!!
Det hände en hel del kul i helgen för mig också, picknick med vänner på fredagskvällen och fest på lördagkvällen. Det tråkiga är att jag och min kille haft lite tjafs i veckan som tynger mig även om han säger att han redan har släppt det och ser framåt med glädje. Jag är lite känsligare och låter det oroa mig lite. Men relationer går ju i vågor precis som livet :) ser du om det snart går uppåt igen Esmaralda?
Kram :)

Svar: Ja det vänder ganska snart och du känner dig gladare igen.. kram :)
Esmaralda

8 CA:

skriven

Hej
Jag sover så dåligt nu för tiden
Vet inte vad det beror på
Att jag har huvudet åt fel håll eller att det är ny säng i ny miljö eller något annat
Kan du se något kring detta
Kram
CA

9 Skorpan:

skriven

Det var sångdags igen ;). Lät mycket trevligt.

Här skoldags o regn som vill falla, ääh. Cykla eller inte cykla, ja det är frågan. Vill ju ine vara plaskvåt då jag kommer till jobbet...

Ställde en fråga igår trots att det var "förbud", sorry, men kan du se något om handleden som fick sig en törn i fotbollen då grabben blev omkullvält av en från motståndarlaget. Behöver den bara vila eller är det värre o behöver ses om av en doktor?

Talgoxarna har vaknat till igen, just var det en som ville komma in via köksfönstret. Vad är det dom vill mig? Har inte kommit till insikt....

Önskar alla en trevlig måndag :).
Kram Skorpan

10 Varis:

skriven

God morgon!
Låter som en härlig dag ni hade. Nattamat är väl nästan bästa maten hehe. älskar när man är ett gäng som äter ihop efter en lång dag.

Något jag tänkt mycket på sista tiden. Undrar så om du har svar på detta.
Den där blivande mannen, är han åt det andliga hållet såsom jag.

Önskar er alla en ny fin vecka!
Kram


Svar: Han respekterar andlighet - men är själv inte så mycket lagd åt det hållet.. kram :)
Esmaralda

11 Fröken T:

skriven

Godmorgon Es!
Idag är jag förkyld men ska dra mig till jobbet ändå… vi har kvällsmöte dessutom så jag vill helst inte missa det. Blir jag sämre så åker jag hem bara ….

Kära Es, tack för ditt senaste svar ang thomas.
När du skrev fifty fifty som svar på om det blir ngt mellan oss så kändes det verkligen rätt! samt att jag snart kommer få veta hur det blir.
Och vet du, kort därefter bjöd han över mig på mingel hos sig o sen på gatukonsert inne i stan. så jag fick träffa både hans far, jobbkollegor och vänner…Nu var det inte första gången han bjöd över mig till ngt event med flera bekanta, han har bjudit mig några ggr förr när vi har flört dejtat för ngt år sen, och nu dessa veckor då vi återupptagit kontakten, men jag har pga olika anledningar tackat nej. Fast inte senast! Nu tackade jag ja och det var jätte nervöst och trevligt :) Jag är mer intresserad av thomas nu än jag varit någonsin, ha inte kommit underfund på varför men det behöver jag nog inte komma på nu tänker jag, allt går ganska "långsamt" fram. Vi har alltså sovit ihop och sånt men inte pratat om vad det är vi är eller håller på med. Jag vill inte riktigt ha en sån diskussion ännu för jag vet ingenting än hehehe, känslorna är lite förvirrade just nu. Vad vill jag, vad vill han o sånt… men vill helst bara ta det som det kommer. Thomas är ganska social, så jag lägger nog ändå inte såååå jätte stor vikt vid att han presenterade mig för sina nära (han presenterade mig som sin vän), men å andra sidan tar man inte o visar upp vem somhelst för sina nära. Det tro jag inte han skulle. Jaaaa Es, du ser, jag är inte så klok just nu, jag låter ju förvirrad. Men jag tycker om honom, han känns snäll. Och känns som att det finns potential till ngt mer hållbart. Vi har ändå varit bekanta i 4 år nu….well well, tiden lär ju utvisa vad det blir av det hela. Jag lär ju också veta vad jag vill med tiden men har du några andra tankar som dyker upp nu när du läser detta så är jag så tacksam för det!
Jag funderar på vad han tycker om mig, känner för mig, osv...

Det är dags för lite kärlekslycka för mig del.

Jag önskar dig en fantastisk måndag!

Blessings ***

T.N

12 Mathilda :

skriven

Hej! Är det rätt val att läsa till beteendevetare? Kommer jag ha någon chans att komma in? Kram mathilda

13 N:

skriven

Hej Esmaralda!
Jag har en fundering om min väns man, tror du det har blivit lite "stelt" mellan oss? Tror du det behöver talas om saker eller är det bättre att låta allt vara och bara se framåt? Jag har fått en känsla utav att det är vad dem vill! Har de talat om mig och något illa eller så?
Kram

14 framtid:

skriven

godmorgon idag är en speciell dag, vår dotter börjar första klass, så spännande.

vi jobbar hårt o förhoppningsvis så ska vi nå vårt mål en dag...undrar om du ser oss göra det.

kram

Svar: Ja, ger ni er inte så verkar det det som om ni når era mål.... härligt att ha en förstaklassare.. kram :)
Esmaralda

15 n:

skriven

Hej Esmaralda!
Vad himla trevligt!!

Tror du det blir jobbigare än jag tror? Eller kommer jag fixa det bra?
Kram


Svar: bestämd dig för att fixa och det och du gör det.. kram :)
Esmaralda

16 llly:

skriven

Ser du mig utbilda mig inom annat yrke??? kan du se vad isåfall

17 ??:

skriven

kommer jag bli helt frisk iframtiden, ifrån min ångest jag har..

Svar: Jadå, men det krävs att du aktivt jobbar med ditt mående.. kram :)
Esmaralda

18 Dunegull:

skriven

Ska springa ett lopp om tre veckor. Kommer jag klara det? Blir det en lyckad helg?

Svar: Visst klarar du det och det blir en bra helg.. kram :)
Esmaralda

19 Jossan :

skriven

Ja då är man på jobbet! Eller nja börjar om 14 minuter. Blir att jobba 1 vecka till sen blir det 4 veckors praktik och efter det 6 veckors jobb och sen ytterligare 4 veckors praktik. Fick veta i torsdags så.. Nytt ställe så jag hoppas jag klarar båda praktikerna.

Kommer jag klara det?

Kram

Svar: Jo det kommer med all säkerhet att gå fint.. kram :)
Esmaralda

20 Anonym idag:

skriven

Fick min mens nu på morgonen så jag var inte gravid. Var nog klokt att jag tog dagen efter pillret. Ser du mig gravid i framtiden Esmeralda?Har fått känslan att jag inte kan få barn och i min seans såg du barn men inget om det var mitt eget. Funderar och oroar mig för det här och gjort det en längre tid. Min älskade bror sa igår med att han önskar att jag får barn och familj snart. Är det runt hörnet.
Kram

21 s:

skriven

Hej Esmaralda!
Skulle jag trivts bättre i det andra området?
Kram

22 s:

skriven

Hej Esmaralda!
Skulle jag trivts bättre i det andra området?
Kram

23 💕 Zoey 💕:

skriven

Hej Es!
Gud vad trevligt ni verkar ha haft det! Din goa mamma ser alltid så glad ut! 😊

Jag har parat honan jag köpte med en av mina hanar och jag undrar om det tog sig eller ser det ut som om det får bli en omparning? Ser du hur många ungar honan kommer få? Tack i förhand! Kram Zoey 💕

24 F:

skriven

Jag saknar en person väldigt mycket.. Finns det någon chans att vi ses igen? Ser du oss på något sätt få tillbaka kontakten så som vi haft tidigare..? Kram

25 Kräsen kvinna:

skriven

Nu snackar vi helgmys på hög nivå. Man hade gärna hängt med!! :)

Es. Finns det några detaljer på kärleksfronten för min höst? Älskar att dejta, men är tyvärr riktigt kräsen när det kommer till pirr och passionskänslor...

Kram å suck från kräsen kvinna...

Svar: Inte är du kräsen.. men du vill att det ska vara rätt.. och det BLIR rätt också. så småningom.. kram :)
Esmaralda

26 Susanne Amalia:

skriven

God Morgon God Morgon...

I dag är en dag som jag har mycket funderingar efter gårdagens smsande..
Jag ska släppa och vända näsan åt ett annat håll, njuta av världen och glädja mig åt att jag har en underbar hund.
I förrgår var jag på föreläsning och det var så kul.. det var helt magiskt.

Jag kan inte sluta att tänka lite på denna Micke som far omkring mellan tjejer och ska ha det optimala.. tycker synd om honom och finner ingen glädje i att prata med honom.. han känner sig alltid lurad.. tråkigt.. det är en dålig energi och hans svär upptar alldeles för mycket i mina tankar.
Ska prata med min häst om det.. han som alltid är med mig.. och med min 1500tals ängel..
Kramar ett träd och jorda mig..

I dag ska jag träffa en väninna som jag har haft sedan jag var 8år och sedan är det kanske daxs att bli vän med min väninna som jag ska resa med. Jag sa till henne att jag hon inte kunde anmäla sig till en avancerad ridtur på en vecka i Irland .. eftersom hon skulle stoppa hela truppen.. dessutom är det farligt att rida för avancerade turer om man inte är van.. då får kan man trilla av i en fart man inte behärskar..Då blev hon sur men hon har faktiskt inte ridit sedan hon var 7år och nu är hon nästan 70år. Jag sa att hon kunde börja på en ridskola kanske ,,, och en nybörjartur på Islandshästar .. de är en bra början.. Då blev hon arg...
suck... sedan har hon inte pratat med mig på en vecka..

Boka biljetter och betala in ridresan på Irland .. fixa hotellrum i Göteborg och plugga lite ... sedan ska jag måla glas till festen .. (jag har lovat att måla glas till en fest..) alla ska få ett handmålat glas med en ros på och sitt namn.. dessa glas får de sedan ta med sig hem och behålla.. jag trodde att det var kanske 10 peroner som skulle komma ..men det var kanske 70..hmm bara att måla på..

Jag har en fråga .. har jag lyckats att skaka av mig MIcke nu .. sa till att jag inte ville träffa honom.. eller kommer han tillbaka efter 1 vecka och dyker upp som gubben i lådan.. ??

NU ska jag meditera lite dricka kaffe och träffa min vän..

Jag önskar dig en underbar dag med glädje och kärlek .. EllaBella hälsar både dig och MG ... (hon vill också ha glass en sådandär god strutglass... de köper matte på strandpromenaden i Ystad) .. Skåne sand sol sommar längtar vi till.. <3 EllaBellaoch jag .. <3 <3

Svar: Jistanes.. ja är man nästan 70 och inte har ridit sedan man var 7 då ska man definitivt inte ge sig på några avancerade turer... du är det nybörjarturer som gäller och inget annat... Micke kommer nog dyka upp igen vid tillfälle men då ska du vara lika tydlig och klar.. och det blåser över helt.. kram :)
Esmaralda

27 Lie:

skriven

Hej Esmaralda!
Tror du jag kommer hinna springa på honom innan jag åker här ifrån?
Kram

28 Desp:

skriven

Kära Es borde jag resa med mamma????? Blir det lyckat????? Kramar

29 Desp:

skriven

Esmeralda ser du om jag får lägenhet snart är så trött verkligen jag vill inte meraaaaaa

30 Myran:

skriven

Hur hittar jag den rätte... dyker han bara upp eller ska jag söka. Kan jag göra något speciellt för att hjälpa mig själv... vill ju inte gömma mig så att han missar mig... orolig för det

Blir så arg att mitt ex hittar ny tjej direkt... varför får han alla lycka och jag som är snäll blir utan?

Svar: Din tur kommer också och det blir rätt och bra.. håll ögonen öppna , det räcker.. kram :)
Esmaralda

31 Desp:

skriven

Jag har fått reda av en spådoms kvinna att det är en kille som iakttar mig? Men han vill bara ha sex.... Stämmer detta? Är det någon jag känner Es? Kramar

Svar: nej jag tror inte det är någon du känner.. bara någon som ser dig då och då och som är attraherad av dig.. kram :)
Esmaralda

32 Jen:

skriven

Har nu förstått att mitt ex är mytoman.
Pratade han sanning när han sa att han har boende, jobb och tjej nu eller ljög han bara för att göra mig ledsen. Hoppas på det sista.
Ser du om han kommer att ändra sig? Inte för min skull men att han tar tag i sina problem och få ett lyckligt liv med någon. Vill ju att han ska ändra sig och å bra. Kommer han gifta sig och få flera barn som han önskar?

Svar: Riktigt sant ser det inte ut att vara. Strunt i om han ändrar sig eller ej.. lägg allt fokus på dig själv istället.. kram :)
Esmaralda

33 a:

skriven

Hej Esmaralda!
Hans syster har nu träffat en ny kärlek blir det långvarigt med denna nya man?
Kram

34 Hönan:

skriven

Åh vad roligt med lite allsång :) Är alltid sån himla härlig stämning tycker jag. Tyvärr är det alldeles för längesen jag själv var på allsång. Det får det minsann bli nästa år.
Gällande vårt möte, tror att han också reagerade lite på det?

Kram

Svar: Ja, en aning i alla fall.. kram :)
Esmaralda

35 massan:

skriven

Hej Es!

Snälla, kan du se om det svaret jag väntar på att få i veckan blir positivt eller negativt? Tack på förhand.

Hälsningar Massan

36 anonym fråga:

skriven

Hej Esmaralda!
Jag har alltid velat göra både en bröstoperation och en nästipp operation, KANSKE i framtiden att jag kommer att kunna göra båda, men jag vill helst inte behöva ta några större lån utan tänkte spara ihop största delen innan jag gör det!
Vilken operation skulle göra mig själv mest nöjd med mitt utseende?
Kram

37 Pia1:

skriven

Men ååå så mysigt! Jag kom på mig själv med hemska tankar. Eller jag har väl haft dem ett tag. Att jag måste bli frisk och jobba och ha pengar, så att min mamma och syster ska tycka om mig!!! Fy fasen vilken dum tanke. Jag fattar ju att jag är den jag är, alltid. Frisk ska jag bli för min och barnens skull. Och med det, kärlek till alla, ni duger som ni är och annars får det vara <3

Svar: Ja, bort med sådana negativa och destruktiva tankar... du är en helt underbar kvinna precis som du är.. kram :)
Esmaralda

38 Elsa:

skriven

Vad trevligt! Kanske ska ta och vara med i tävlingen också ;) Behöver jag oroa mig för mötet nästa vecka? Kram

39 Kaffehörnan:

skriven

Hej hopp
Gud vad kul detta var, fina bilder

40 IeIe:

skriven

Så kul! Inte för att jag gillar dans eller så men ja, ni verkar ha haft en rolig kväll i trevligt sällskap så då kan jag glädjas med er på så vis 🙂

Dagen började lite stressigt.. Sov lite för länge, datorn strulade så fick inte ut alla papper jag behövde till en bokad tid, som jag nästan missade bara för det så fick gena över folks gårdar.. Hoppas ingen tog illa vid sig, försökte hålla mig till tomtgränsen och skynda på mig.. Kom precis i tid så det var lugnt, fick låna dator å skriva ut de sista så det gick ju
bra ändå.. 🙂

Gick på byn sen för att handla men då hade jag såklart glömt börsen hemma i all stress å panik för att komma mig iväg så det var bara att snällt traska hem igen men nu ska jag snart ut igen på ett nytt försök 😋

Fråga.. Är grannens katt borta? Såg inte hans korg nu när jag kom hem igår och tänkte direkt att han fått vandra vidare.. Han var visst gammal fick jag höra av hyresvärden som även sa att ägaren ska flytta. Kanske för att så många frågat kring katten och hur den mår/vem som äger den och varför den fick vara ute så
mycket utan närmare tillsyn eller
omsorg.. Bara en smutsig korg att sova i som stod i trapphuset.. Ingen mat eller vatten samt ofta många timmar själv.. Hade det inte varit för min allergi så hade jag kunnat ta hand om katten men nu får jag bara minnas han med lite sorg och glädje för han verkade så fin. Lugn, mysig, tillgiven och social. Blir beklämd
att tänka på om hans sista år i livet kanske inte var dom bästa,
om han nu inte fått flytta men tror inte det.. Tror du katten gillade mig förresten? Har inte ens tänkt på det, för jag kliade honom ofta och pratade med han. Tyckte han var värd lite uppmärksamhet samt att jag gav han mat här för ett tag sen oxå då han hade varit ute nästan ett dygn och jamat förtvivlat nästan all den tiden..

Nåväl, lång kommentar om nästan ingenting. Ooops.. Ha det så fint, njut och må väl! 🌺

41 Cattis :

skriven

Vill han satsa seriöst?

42 Lilly:

skriven

Ser du mig utbilda mig inom annat yrke??? kan du se vad isåfall

Svar: Jag ser inga detaljer men jag ser att du utbildar dig och det kommer bli riktigt bra.. kram:)
Esmaralda

43 Oroad:

skriven

Oroar mig för en i familjen, ser du vad det är som gör att personen mår som den mår??

44 Fröken t:

skriven

Hej es

Skrev långt inlägg imorse, kanske går bättre med en kort fråga...

Kan du se nu om Thomas vill satsa seriöst på oss?

Blessings 🌟🌟🌟
T.N

45 💕 Zoey 💕:

skriven

Hej Es!
Gud vad trevligt ni verkar ha haft det! Din goa mamma ser alltid så glad ut! 😊

Jag har parat honan jag köpte med en av mina hanar och jag undrar om det tog sig eller ser det ut som om det får bli en omparning? Ser du hur många ungar honan kommer få? Tack i förhand! Kram Zoey 💕

46 Fanny2:

skriven

Musik är som medicin för själen. <3

Tror du att min mamma har något mer utöver högt blodtryck? Hennes natthosta oroar mig. :< en kvinna som spådde henne för länge sen sa att hon hade problem med hjärtat. Det här var innan vi fick reda på att hon gick runt med skyhögt blodtryck länge... Läkarna hon har träffat verkar inte heller vilja göra särskilt mycket för att undersöka saken.

47 Fröken t:

skriven

Hej es

Skrev långt inlägg imorse, kanske går bättre med en kort fråga...

Kan du se nu om Thomas vill satsa seriöst på oss?

Blessings 🌟🌟🌟
T.N

48 Helena Ir:

skriven

Tack för ditt svar..nu ska jag släppa oron :)

Kram :)

49 💕 Zoey 💕:

skriven

Hej Es!
Gud vad trevligt ni verkar ha haft det! Din goa mamma ser alltid så glad ut! 😊

Jag har parat honan jag köpte med en av mina hanar och jag undrar om det tog sig eller ser det ut som om det får bli en omparning? Ser du hur många ungar honan kommer få? Tack i förhand! Kram Zoey 💕

50 Sindri:

skriven

Hej! Jag känner mig så ensam. Min bästa vän dog för fem år sedan och jag saknar henne så vansinnigt. Min mamma dog i våras. Har en sambo nu men jag vet inte om han är rätt. Gjorde slut för ett tag sen men tog tillbaka honom. Jag har en förmåga att göra slut utan att ge folk en ärlig chans att bättra sig. Så jag gav honom en chans å han har blivit bättre. Men jag vet inte om det känns bra. Känner mig alltid ensam. Känns som att vi har inget att prata om och alla problem är fortfarande bara mina. Och de flesta kostnader också (hoppas att det ska bli bättre nu när han jobbar). Fast vi är sambo. Han är snäll, fixar mycket här hemma och funkar med barnen. Så det funkar ändå. Men hur vet man att man är kär? Och hur viktigt är det? Har daglig kontakt med en man som jag tycker mycket om... Och som känns som bra och "hemma" (mer än så tänker jag inte känna efter så länge jag är sambo med en annan). Men man kan väl inte bara byta? Förut har jag tänkt att man gör slut när man hellre är ensam än tillsammans... Men nu har jag varit singel så länge och jag vill verkligen inte vara det igen. Mycket annat jobbigt också. En viktig komponent (min hobby och en stor del av "meningen med livet") i livet har försvunnit, oflyt med pengar och oflyt med jobb. Det känns kämpigt nu med andra ord. Förlåt för långt inlägg men jag är så ledsen och var tvungen att skriva av mig lite. Kramar/ Sindri

Svar: Jag tror att du måste fatta mer tydliga och medvetna beslut.. några garantier för att det blir rätt beslut har du inte.. men beslut måste fattas i alla fall. Så länge du har daglig kontakt med en annan man.. ger inte du heller nuvarande relation rätt chans. .. så tänk till.. tänk ett varv till och fatta dina beslut.. kram :)
Esmaralda

51 Linnean 🌸:

skriven

Gud, så mysigt det ser ut! Hasse är verkligen en riktigt mysig man! Lotta sprider alltid värme och glädje! Vilken härlig afton! Så go din mor är! Såå snygg brorsa du har!! 😉
Härlig brittsommardag i dag! Och varmt och fint ska det bli! Kanske kan bli stranden i sluter på veckan tom...om vännen kör ner hit igen. Hoppas det! I dag ägnar jag mig åt något så "kul" som att samla...kiss! Nej då, det är inte någon pervers böjelse, ingår bara i alla tester som ska göras på mig. Snacka om att det verkar gå psykologi även i kiss! Har druckit fyra koppar kaffe, ett stort glas vatten är inne på nässelte nu och inte fan är jag kissnödig. Inte för jag måste prestera en viss mängd men det är lite knäppt att det blir stopp just då. Nåja, det fixar sig väl! Får väl gå lös på vindunken eller klämma några öl. Skojar bara...får nog hålla mig nykter. Fortsätter väl att sticka på torgvantarna jag håller på med och sen lite solsken på näsan. Ha det så fint allesammans! Kram.../Linnean 🌸

Svar: Man tackar både å mammas o brorsans räkning.. ja, han ser inte ut att vara 65 inte !! Öl brukar ju trigga kisseriet :) så roligt att kunna sticka egna vantar... själv kom jag aldrig längre än till provlappen i skolan ju oavsett vilket handarbete det gällde... kram :)
Esmaralda

52 G.H:

skriven

Vilken härligt kväll!! :)

,,, här har det varit full rulle i helgen, en värderingsman kommer ut idag för att vi vill lägga om lånet. Försökt piffa och laga sånt som varit synbart trasigt.
Hade massa energi i helgen och fick mycket gjort, det känns bra:)

Kram☀️

53 Zarah:

skriven

Så roligt ni haft det:)fina bilder<3

Ps: Ser du någon nytt på väg?
kram

54 Boudica:

skriven

Hade själv roligt i helgen. Att vara social på brölloppet jag var på gick över alla förväntningar.
Minglade runt och hade trevligt.
Men dagen efter kändes det, blrjar nog bli lite gammal för festande sent in på natten ;)

Pratade med en grabb som jag tyckte var rätt söt. Bara lite småprat. Inget flirtande, ovanligt för mig ;p
Har inte tänkt på han igår, men idag besöker han mina tankar lite nu å då. Även jag förvånar mig över det. Det är väl inte så att jag snappar upp hans tankar? Nääh det tror jag inte!
Men vad fick han för intryck av mig? Lär ju inte träffas igen.

Obs hur länge gäller tävlingen? Kanske skriver nåt där ikväll.

Kram!

Svar: Han har också ägnat dig en extra tanke.. han fick ett gott intryck. kram :)
Esmaralda

55 Anna:

skriven

Jag och sambon har precis kommit fram till att vi ska försöka skaffa barn. Blir jag gravid snart? Kram

Svar: Ja jag tror inte du behöver vänta länge.. kram :)
Esmaralda

56 mg:

skriven

Hej!
Om jag gör en bröstförstoring, kommer allt gå bra me operationen?
Kramar!

57 Tisa:

skriven

Jag har varit så trött nu i några dagar och jag är så himla rädd att få tillbaka trycket i huvudet. Snälla säg att tröttheten försvinner, eller är det medicinen som borde höjas igen?

Svar: Försvinner inte tröttheten snart så kan det vara medicinen som behöver justeras.. kram :)
Esmaralda

58 f.:

skriven

Vad skulle hans tanke vara om han fick ett meddelande från mig?

Svar: Lite överraskad o lite glad.. kram :)
Esmaralda

59 n:

skriven

Hej Esmaralda!
Vill min pappa egentligen få mer kontakt med min mamma eller har han intresse utav henne? Tycker han gärna vill lägga sig i!
Kram

60 Oroad:

skriven

Oroar mig för en i familjen, ser du vad det är som gör att personen mår som den mår??

61 klara:

skriven

Hej

Ser du något roligt som händer mig?
tacksam för svar

62 N:

skriven

Hej Esmaralda!
Varför lägger min pappa sig i så mycket angående min mammas liv?
Kram

63 n:

skriven

Hej Esmaralda!
Hinner jag träffa på honom innan jag åker?
Kram

64 Michaela:

skriven

Finns det någon chans för romantik mer detta år? Kram

65 Gemini:

skriven

Nu har jag påbörjat min utbildning och tvivlar så förbannat på mig själv. Vill ge upp allraredan för kan för allt i världen inte skapa och vara kreativ i ett annat sammanhang än i ensamhet!!! Nu med alla människor omkring mig låser jag mig. Idag misslyckades jag fatalt:(

Kommer jag fixa detta?

Kram

Svar: JA DU FXAR DET o du växer varenda dag som går.. ge dig inte bara... då skulle du ångra dig rejält... kämpa på en tid nu.. och sedan landar du så bra i det hela.. kram
Esmaralda

66 Hönan:

skriven

Tack :)

Hoppas ni får en skön kväll. Här har solen tittat fram och plötsligt blev det en varm härlig sommarkväll att njut av, då får man passa på.

Kram

67 <3:

skriven

Vilken härlig helg ni haft. Din mamma ser så söt och snäll ut.
Får inte riktigt TE ur tankarna. Får små söta mejl av honom nästan varje kväll. Börjar det närma sig äpplena på Södermalmstorg? Är det åldersskillnaden som gör att han inte riktigt vågar eller tror att jag vill träffa honom. Lite huvudbry kanske jag gett honom. Är han intresserad?
Kram


Svar: Han gillar intresset.. en samtidigt ser det ganska svalt ut från hans sida.. kram :)
Esmaralda

68 AnnaK:

skriven

Åh, vad ni haft trevligt som vanligt :)
Ser det ut att dröja länge det jag längtar efter?

Kram :)

69 Dahlia:

skriven

Kära du E!
Ser du mig dejta eller i förhållande inom rimlig tid?
Hoppas det inte dröjer flera år till.
Har knappt haft några förhållanden i mitt liv och börjar bli till åren.
Känns så ensamt...

70 MissTjejen:

skriven

Hej

behöver få mig tänkt annat tankar så vill fråga om kom det snart att dom publicerar i facebook om föreläsning?

hoppas jag det och ha det en trevlig kväll

71 N:

skriven

Hej Esmaralda!
Tror du jag möter min kärlek utomhus? Hur stor är chansen att det sker inom 1-2 år?
Kram

Svar: Chansen är god och troligtvis sker mötet utomhus.. kram :)
Esmaralda

72 Myran:

skriven

Tack fina Esmaralda för att du finns!

73 Fråga?:

skriven

Hej Es

ser du något.. känntecken på kärleken:)?
kram

74 Alie:

skriven

Leker jag med elden eller har jag rätt att roa mig lite? ( nej jag har inte fallit tillbaka hos honom, men vill ha närhet)
Kram

75 Helena Ir:

skriven

Vad är det för gott som finns i ugnsformen framför din bror och svägerska? Ser smarrigt ut..:)

Kram :)

Svar: Nattamat.. Janssons frestelse... som käkades med ägghalvor, mörkt bröd o ost o knaprig grönsallad :)
Esmaralda

76 Emelie :

skriven

Hej!
Jag undrar om känner nägon graviditet ? Är jag gravid? Kommer jag bli gravid väldigt snart ? Kan du känna vilket kön det blir?

Tack

Med vänlig hälsning,
Emelie

77 Lost:

skriven

Hej Es

Blir det bättre och vänder?

Svar: Ja, ett stort ja.. kram :)
Esmaralda

78 Oroad:

skriven

Oroar mig för en i familjen, ser du vad det är som gör att personen mår som den mår??

79 stjärnan:

skriven

hej , kan du se om jag kommer att få barn inom två år ? kram :) :)

80 Fröken t:

skriven

Hej es... Igen... Ber om ursäkt till dig o bloggfam. för att kag skriver ett tredje inlägg på en o samma dag.
Mina tankar har varit på Thomas hela dagen. Vad vill han, när vet jag? Osv osv.
Så lite försiktigt frågade jag.
"Jag är säker på att jag inte vill inleda ngt nytt just nu, talar om det så att du inte riskerar att bli besviken.."
Blev en del av hans svar.

Ja ja... Just nu. "Just nu"... Jag vill nog inte riskera ngt. Eller vill jag ge honom tiden? Han är snäll o skrev mer än det jag skrivit ovan, kan inte skriva med allt för det orkar jag inte o d blir för
Mkt att läsa.

Men jag förstår honom, ny separerad och lång historia med trassligt ex.

Jag är ju på en annan nivå.

Åh nu är jag ändå ledsen och tårar rinner.
Förlåt mig mig för orden men när fan ska det liksom bli rätt?!
Jag är inte kär i Thomas men potential finns. Men för övrigt liksom, när fan blir d min tur att bli
Åtrådd av ngn jag är förälskad i?

Åh es, vilken mindre trevligt kväll 😔

Nu kanske det inte längre är 50/50 som du såg tidigare? 💔

Han var väl inte min soulmate 😔 ?

Blessings 🌟🌟🌟
T.N

Svar: Nej, nu lutar det tydligare åt att det är någon annan och att din rätta kärlek kommer så småningom.. ta nu hand om dig själv... kram :)
Esmaralda

81 Helena Ir:

skriven

Mums vad gott 😊

82 Lizette :

skriven

Hej!
Mm så gott med Janssons, tillhör mina favoriter:-)
Ser du om jag kommer vara singel ett tag till? Har kontakt med några killar( nätet) samt en tidigare dejt..
Men känner mig förvirrad. Ser du nånting som bringar klarhet?
Kram å natti

Svar: Du kommer känna starkt och säkert när det är rätt kille. natti :)
Esmaralda

83 Anonym:

skriven

Fick väldigt fin present nyss, ett halsband med älskad på så vackert, det är min b-day imorn 💞💞

84 Lycka:

skriven

Känner lycka just nu, vill passa på att önska dig en god natt 💞


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: