Det blev bara värre....

Mellan bajsattackerna fick jag plockat på mig lite varor på GeKås.. bland annat  julklappar  till dotterns tre katter.. mammakatten med sina två bebisar.

Jag satsade på en rejäl pälsig råtta till mamman… och så två mindre till ungarna.

 

När vi sitter där i bilen och har kört några minuter börjar  det mus-pipa från den gula jättebagen.. längst bak o längst in….  Och det piper bara värre och värre…

 

Man undrar varför folk köper Hatchis när man kan köpa en råtta för 9.90 som gnäller och ylar och tjuter.

Halvvägs hem fick vi stuva om i bilen och få stopp på eländet. Men vid vartenda gupp skrek fanskapet i alla fall.  Den kickades igång på rörelse.

 

Väl hemma kånkade jag in kassen… och la mig på sängen… och skulle just till att ta mig en liten lur  när eländet satta igång igen…vet inte vad det var som triggade den…. det var bara att ta den i svansen och bära ut den i gäststugan och där sitter den fortfarande och ylar övergivet !!

Den måste ha gått i spinn på nåt vis.  Få se hur kattungen hantera situationen när det blir så dags.

Annars mår jag bra nu

Tack snälla alla ni som skickat hälsningar

 

Ljus & kärlek och stora kramen

1 Tingeling :

skriven

Hehe 😁
Själv störs jag inte riktigt av sådana ljud. Min dotter hade massa saker som lät när hon va mindre och mig gjorde det inget om tre saker var igång på en gång. Hade kompisar som sa att deras barn inte får ha saker som låter. Däremot gjorde jag misstaget att köpa en flöjt till henne, trodde aldrig att en barnflöjt kunde låta så högt. Och hon hade svårt att "spela" på lagom volym.... Det stod jag inte ut med så en dag "försvann" den. 😉

Har inte längre ont i magen när jag går till jobbet, och jag sover bättre. Men fortfarande så räknas jag inte. Jag bara är där liksom. Tråkig känsla. Varje dag är det nåt som gör att jag känner "gud va skönt att jag snart slutar". Men konstigt nog känner jag att denna erfarenhet med jobbet på nåt sätt var bra ändå. Jag kom närmare en tanke om vad jag vill bli "när jag blir stor".

Trevlig torsdag!

Kram!

Svar: Ja, jobbet hade i alla fall något viktigt att ge dig.. och så är det ofta... om man bara kan stanna upp känna in budskapen.. kram
Esmaralda

2 <3:

skriven

Skönt att du mår bättre nu kära Es.
Har känslorna ändrats för mitt ex Daniel. Det känns annorlunda mellan oss än det gjorde för tio år sedan. Vi umgås igen som vänner men det kändes som något mer när han kramade om mig i måndags. Han var väldigt besviken när jag gjorde slut. Känns ibland som jag borde välja honom om gan ger mig en chans igen. Han är världens bästa pappa känns det som och driven. Det skiljer bara några år mellan oss. Vad ser du Es ?
Kram
💗💗💗

Svar: Har du inte rätta känslorna för honom ska du inte välj honom... vänta in kärleken innan du gör något val.. kram )
Esmaralda

3 Skorpan:

skriven

Du är som min mamma, förr då hon hjälpte mig o städa här hemma kom han alltid åt någon leksak som lät o se, den höll på den, för att hålla paus en stund o sedan gå igen :). Det hände aldrig mig, bara henne...

Idag blir vi av med fyra sopsäckar med julklappar, dem bar jag till bilen igår kväll, tur det, för i morse var jag ju så trött så trött. Mörkt o halt är det också, inget vidare väder för vår gäst att komma till, som vi nu äntligen vet könet på, hon kommer ju först i morgon. Aah sarkastikern har talat, igen ;). Städa o handla idag då o försöka tänka ut meny. Tänk om det inte är en allätare?

Beställde en dröm, lite lustigt ja, o drömde om helt "fel" karl, som drog en gympalektion o sedan stod o putsade av en stor svamp, som sedan skulle bli en fin blomma som skulle blomma hela sommaren. Varför dök den karln upp i min dröm fastän jag beställde en helt annan?

Snart dags att dra...
Ha en bra dag alla!
Kram Skorpan

Svar: För att vi inte till 100 % kan beställa våra drömmar och som en påminnelse om att du ska ha ett öppet sinne kram :)
Esmaralda

4 sus:

skriven

hej
så kan de va....
här händer ingenting....
vad tänker han nu?
love sus

5 Zuzeee87:

skriven

Hej

Jag e nervös över mitt medarbetar samtal idag... kommer de gå bra?
Kommer jag vara glad efter??

Kram

Svar: Jag tror det blir okey.. kram :)
Esmaralda

6 Åsa M K :

skriven

Det är ju mus/rått-år i år ;-)
Stackars Sibbebebis som får galen mus.

Provar en sista gång att fråga om jobbet.
Helt klart ska jag vidare...
Ser du något om jobb? Byte verksamhet eller inom samma?
Något måste ske iaf.
Kram <3


Svar: Jag ser ett arbetsbyte. till något bättre... eventuellt ingår en kurs eller studier av något slag för att du bättre ska kunna nischa in dig.. kram
Esmaralda

7 Bara elände:

skriven

Hej!
Har fått ont nedanför ögat så nu är det både problem med örat och ögat. Fast jag har inte ont i örat men hör dåligt. Bör jag oroa mig eller går det över???

kram

Svar: Sök läkare om det inte är över på ett par dagar.. kram
Esmaralda

8 Alex:

skriven

Hej Esmeralda,
Min syster hör fortfarande inte av sig. Är det något jag gjort eller sagt?
Tack!!

9 Hej:

skriven

skönt att du mår bra nu, du får ringa/ maila dom ni köpte tårtan av och klaga.
Kul råtta katterna blir säkert glada men din dotter kanske inte bli lika glad för pipandet.
Väntar otåligt på ytterligare besked du har tidigare sagt att projektet kunde svaja får du fortfarande den känslan eller är det, det faktum att vi inte hör något som gör det svajigt?

10 Angeli:

skriven

Hahaha...
Fyfaen att ha sånt skit runt sej när man mår kasst o är sliten efter en matförgiftning!

Skönt att du mår bättre nu. :)

Hoppas dagen blir okej o Kram!

/Angeli

11 Pia1:

skriven

Haha... Jag gillar att köpa presenter till mina katter och jag vet hur hemfärden kan låta 😂 Skönt räkorna gett med sig åtminstone... Hade sällskap till familjeläkaren igår för sjukskrivning och jag bestämde mig för starka mediciner så länge och jag fick det. Gick mkt bra allt istället för det som varit, han har inte varit schysst... Men. Han är otroligt kåt på att komma över MINA utlåtanden, Finland som jag kommer få, och senare från lund. Jag undrar, varför??? Är han genuint intresserad eller finns en baktanke? Trots allt har han bett mig ge upp, jag kommer inte hitta hjälp eller bli bättre osv. Vägrat skicka remiss och nu vill han ha pappren som kostat närmare 6000 kronor hittills pga ingen hjälp. Hmm. Ska jag ge dem iallafall? Det är min privata utredning.
Kram!

12 Virrhönan:

skriven

Ha ha ha ha kul o få garva lite så här på morgonen, jävla råtta då, den kanske hade nåt budskap till er :-)
Igår var det dags igen för ännu ett utbrott, undrar om det börjar bero på åldern, jag blir ett monster. Tjöt hela kvällen så idag ser jag knappt för mina svullna ögon. Hoppas på att denna dag blir lite bättre men har ont i magen och är helt tom på lust och energi. Behöver nåt skoj, lite flört från flörten hade varit kul, om han ger sej till känna snart förstås. Nähä måste ha lite kaffe för att komma i bana. Skönt att ni är fria från era bajs o spyattacker. Tur i oturen att det kom nu, hade varit värre vid jul eller tänk,på flyget till Dubai..hua...

Kram till alla!

13 EPM:

skriven

😂😂😂 sonen hade en leksak som började prata när jag satt helt stilla och ammade en natt- ingen vibration alls och den var 4 meter ifrån mig. Jag blev livrädd!

Ser du nåt om mitt liv det närmaste halvåret, kommer det som jag drömmer om att ske?

Kramar

14 Vill gärna veta:

skriven

Hej Es! Ser du mig ute i arbetslivet nästa år??? tror du att jag får ett jobb igen?

kram

15 Agnes:

skriven

Så skönt att du repat dig efter det där "äventyret"...

Kommer ihåg när jag åt "skämd" pölsa...blev totalt däckad...bland det värsta jag varit med om...och jag har varit med om rätt mycket när det kommer till att må tjyvtjockt...tänk när man till sist kunde stappla sig fram mot diskbänken, och hitta resterna i slasken och ovanför så surrade en form av småflugor som jag aldrig tidigare sett...de var som överviktiga blomflugor som på sin feta kropp hade ränder i brunt o orange...yeck...

Jag, som verkligen gillade pölsa med rödbetor innan detta hände, kan än i dag inte förmå mig till att ens tänka tanken på att åter äta pölsa...

Festliga grejer de har på Ullared...men jag kommer som sagt aldrig mer i mitt liv sätta foten på detta ställe...har varit där EN gång, och det räcker...blev senast i höstas erbjuden att få sällskap i bilen ner till Ullared...No Way *skrattar*

Hoppas däremot på att få till det med någon man inom en snar framtid...skulle behöva lite massage både här o där...men tydligen så skrämmer jag män...och är man som jag en smula "kräsen" med vad det är som skall få krama mina mjuka liljekullar, så blir det till att vänta...

Kunde ha varit värre, faktiskt...

Ännu ett krya på er där nere i Skåne...nu ska jag lägga mig, eftersom jag nu åter jobbar!

Kram!






Svar: Visst skrämmer du.. du har en stark aura.. så dämpa den medvetet och gör dig ofarlig.. le lite mer... var lite mjukare... inte så att du blir fjäskig.. bara ofarlig... jag tror du förstår hur jag menar.. kram
Esmaralda

16 Anki:

skriven

Godmorgon Es

Skönt att du mår bra nu ..
Pipleksaker är förbehållet hundarna.Mina katter vill att jag ska vara med ...så jag har en laserpekare som dom älskar springa efter eller spöt med leksak på....kan verkligen rekommendera laserpekaren !

Här är de förkylt...ska inte klaga ...har varit frisk hela hösten...

töväder ute...= skitiga hundar...

Kram anki med flock

17 Jas:

skriven

Va lustigt, jag drömde i natt om att jag fått in en råtta som jag skulle försöka fånga och ta ut. Men det var mer som en söt mus! Vad tror du det kan betyda? 🐀🐁🐭

Kram 💕

Svar: Att det finns något i ditt liv eller inom dig som du behöver bearbeta och bli kvitt.. kram
Esmaralda

18 AnnaK:

skriven

Förstår att du kanske inte ser nåt om mina återkommande drömmar men varför denna person. Vad representerar han? Är så otroligt skön känsla i drömmen. Lugnt, tryggt och mysigt. Lite det jag längtar efter att känna. En önskedröm kanske helt enkelt 😊

Nåväl.....ha en bra dag!

Kram 😊

19 D:

skriven

Es Es hon ska ringa idag vAd ser du kring detta ? Kmr dem att förfölja mig? Kram

20 💕 Zoey 💕:

skriven

God morgon underbara Es!
Vad är jag läser! Usch och fy för matförgiftning! Jag förstår att den där musen irriterade dig, jag menar mår man inte bra så blir man lättirriterad. Det blir iaf jag. Skönt att du mår bättre nu! 🌹

Något jag undrar över är om min ork att fortsätta kämpa kommer tillbaka samt blir det mycket kämpande innan glädjen kommer till mig? Blir det lika mycket kämpande som jag har kämpat hittills eller mindre kämpande att ta sig igenom? Mycket tacksam för svar! Kram Zoey 💕

21 mg:

skriven

Hej!
Kommer min situation me min chef bli bättre?
Är hon nöjd me mitt arbete?
Kram!

22 F:

skriven

Godmorgon esmeralda

Skulle du kunna kolla vem det är som är närvarande vid mig den senaste tiden? Kram

23 Anna:

skriven

Ser du mig gå igenom en graviditet till ❤️ Det har inte gått på sista tiden?

Svar: ja chansen är god.. över 70 %.. kram o lycka till
Esmaralda

24 Lurad online?:

skriven

Ha ha. Den där resan kommer du kunna skratta åt, med lite distans till det hela ;-)

Förvirrad och lite ledden kring detta.. Pratade med en härlig man online, och det kändes som vi verkligen klickade. Ömsesidigt. Han ställde in två träffar och jag ställde honom mot väggen. Min långresa var tydligen problemet, att han bara skulle "gå o kära ner sig". Kommer han ångra sig, kanske höra av sig när jag är tillbaka sedan? Funderar på hur ärligt det svaret var ens.. Ser du något där Es?

Nu ska jag försöka släppa och gå vidare. Men det är inte ofta jag känner sådant intresse..

Stora kramen från mig!

Svar: Gå vidare.. det är något med honom som inte är seriöst alls.. kram
Esmaralda

25 MK Gbg:

skriven

Usch, inte kul att drabbas av magsjuka..
Hoppas det vänder nu. Ve och fasa för att befinna sig någonstans där det inte finns toa....
Jag har googlat din "Hatchimal"...
Tänkte be en väninna som ska till England imorgon att köpa en där till dig...
Men tji fick vi.
De verkar ha gått åt som smör i solsken. Överallt, även i Tyskland, efterlyser folk dessa ägg..
INGENSTANS finns de att finna just nu.
Man får väl hålla tummarna att de dyker upp nån dag innan jul, så som det var med "Furby" för några år sedan. Jäklar vad jag sprang och letade. Sen kom typ 10 stycken till Toys R Us några dagar innan jul..
Pust...
Kanske kan just "Furby" vara ett alternativ. De ska man ju också prata med... de sover och snarkar och lever rövare...nåja.... Min dotter älskade dessa Furbys. Kolla in dem är mitt tips.
Ha en riktigt bra dag!

Svar: Japp.. de där djuren verkar vara slut i hela världen och säljs på internationella auktioner för tusentals kronor !! Barbabrnets mamma tror att hon blir lika glad över en dinosaurie som funkar typ som en Furby.. kram :)
Esmaralda

26 Kiara:

skriven

Hej Es!
Jag drömde något helt underbart härom natten, drömde att jag skulle gifta mig och trots att det var jag och min man, som jag inte kunde se ansiktet på, skulle gifta oss så var jag den som fick all uppmärksamhet. Min blivande hade planerat ena överraskningen efter den andra ihop med mina systrar. Bortsett ett litet tåg som åkte runt med jättefin belysning som julbelysning med disney figurer så var det delfinshow, dock ingen riktig delfin utan staty, med jättefin blåbelysning. Fick även ett jättetungt och dyrt halsband av någon som såg ut som en kung. Min man fick oxå något dyrt men minns inte vad det var för något. Förstod inte heller vad han pratade för språk när han höll tal. Vad betydde denna drömmen egentligen? Kram Kiara ❤

27 Shirin:

skriven

Es, Vill fråga dig angående killen som var inne på mitt jobb i lördags och kom tillbaka i måndags. Vad ser du kring honom? Blev han intresserad av mig eller inbillar jag mig? Tar han kontakt?

Svar: lite intresse från hans sida finns det allt.. dock tveksamt om han tar sig samman och kontaktar dig.. kram
Esmaralda

28 Skrotmaja:

skriven

Hej!

Finns det något jobb för mig därute??? Funderar varje dag hur jag ska fixa ett jobb men det börjar bli skitjobbigt att gå och skrota hela dagarna.

kram

Svar: jag ser dig i jobb men ser inga detaljer.. så ge dig inte.. bara på det.. kram
Esmaralda

29 <3:

skriven

Hej kära Esmeralda testar och frågar igen om du kan se vart den tunna ringen tagit vägen i vitt guld med briljanter i. Kände på mig i fredags att den var borta när jag höll på och packa för Stockholm och pappa var dålig. Var stresssad och orolig den dagen. Brukar alltid lägga ringen i en tennskål med änglar som jag har på skrivbordet. Har ärvt ringen så den betyder mycket för mig.
Har för mig att du någon gång skrivit att du inte ser sånt men jag hoppas ändå att du får något till dig.
Kram
💗💗💗

30 Varis:

skriven

Hej Ez,
Usch för matförgiftning. För det måste cäl ha varit smörgåstårtan..?
Hoppas magen är okej nu.
Haha eländiga leksaker med ljud. Jag kan bli galen på sånt! Hoppas katterna uppskattar dem 😊

Det vart ett stundvis rätt så tufft 2016 för mig. Många kamper jag fått ta ensam men jag inser min egen styrka. Så du hade så rätt kära Ez 😘
Nu undrar jag såklart om 2017. Vad är huvudsakliga temat eller händelsen för nästa år för mig?

Kramar

Svar: 2017 blir ett år med många öppningar för dig... du måste se dem för att fånga dem och välja dem... så var på hugget.. kram
Esmaralda

31 I:

skriven

Hej!

Vad härligt att du delar med dig av dig själv och även dråpliga situationer! :-)

Jag har en fråga om bloggämne. Jag skulle tycka att det vore intressant att få din bild kring det här med olika diagnoser.

Jag är inte lastgammal, men då jag var ung fanns det vad jag minns ingen som hade t.ex adhd. Iaf inte "på papper".

Nu träffar jag ganska många som har den diagnosen, eller andra. Och har man den inte på papper så har man kanske googlat och "självdiagnpstiserat" sig.

Jag upplever att fler och fler har någon form av "diagnos" idag. Jag är för dåligt insatt för att förstå hur det har blivit såhär och vad för o nackdelar är.

Ibland upplever jag att man lätt kan "gömma sig" bakom en diagnos och skylla lite på sin diagnos.

Känsligt ämne kanske, men jag tänker att du som "varit i branschen" länge kanske har större förståelse.

Kanske är det också så att alltfler faktiskt har en diagnos idag i jämförelse med för kanske 20 år sedan, jag funderar dock ibland på vad detta kan bero på?!

Svar: Bra tänkt.. de intresserar mig och detta bloggämne kommer.. kram o tack för tipset..
Esmaralda

32 Helena Ir:

skriven

Härligt att du mår bra igen :)

Jag har ett minne av en sån där Ferby..som har låtit och behövt omsorg..när.dottern inte varit hemma..minns däremot inte hur jag fick tyst på den.
Det var ju så att alla skulle ha en..precis som det här som alla vill ha nu..

Inatt drömde jag att hörseln var nedsatt..mycket med drömmar nu..

Tack för ditt svar igår..måste försöka känna in min ängel.

Kram :)

33 Dunegull:

skriven

Hur blir julfesten ikväll?

Svar: Helt okey.. ha positivt fokus.. kram
Esmaralda

34 Vv:

skriven

Hej. Nu prövar jag igen. När Kommer a och jag träffas igen?

Kram

35 S💓S:

skriven

Kära fina esmeralda. När kommer vi få en lägenhet när blir det?Stor kram

36 Hönan:

skriven

Hahha nää, på riktigt?! Känns som att detta var en helg där ert tålamod prövades rejält! 😂
Skönt att du mår bättre nu, kan inte ha varit roligt.
Och hoppas att det löser sig med den lilla varelsen du är på jakt efter. Hade vi haft någon leksaksbutik här hade jag såklart kikat, men är inte mycket det bjuds på i lilla köpcentrumet tyvärr.

Äntligen. Känner att det nog hände av en anledningen, tror inte riktigt att det finns något som heter slump. Var dags för ett litet steg framåt tror jag. Tack universum för hjälpen, tänkt att det kan vara så magiskt ibland.

Kram

37 Lotta S:

skriven

Så var vi tillbaka från Hong Kong. Grunnar lite på detta med att du såg att resan skulle bli bra. Detta är alltså inte ett klagomål på något vis, mera ett försök att greppa detta med att jag funnit stor tröst i att höra att en resa ska bli bra, för att våga åka iväg (med tanke på det som hände så nära katastrof med flyget tidigare). Och så blev den inte bra, med dottern sjuk alla resans 11 dygn, extra tungt med försening till sista flyget, plus ännu nu hemma från skolan. Och speciellt i relation till att just hon verkligen inte vill resa, nu hade hon det illa och fick inte ens njuta av sina hotellfrukostar och annan mat som ju är hennes grej och gjorde att hon åtminstone kom med med gott mod. Jag vet att det ju är något av ett i-landsproblem i det stora hela, och att en resa blir bra är kanske just att man inte störtar eller råkar ut för allvarlig olycka eller så? Och kanske det var annat som gjorde resan bra som jag ändå inte fattat ännu då jag blev så besviken att hon aldrig fick bli frisk? Och jag vet ju att du inte ser lika mycket som under en seans, men ändå svårt att greppa att ingen varning kom? Försöker helt enkelt bearbeta allt mycket oflyt nu, lite chockad så jag litat på att framtiden skulle föra med sig mer positivt än negativt.

Skönt om magen rett upp sig efter smörgåstårte-oflytet!

Svar: När du frågade om resan så hade jag fokus på olyckor.. med flyget eller i andra situationer.. och det var fel av mig.. jag skulle känt in annat också och det ber jag om ursäkt för. kram till er båda :)
Esmaralda

38 Helena Ir:

skriven

Louise,grattis till godkänt! Du är en kämpe..
Jag har själv en dotter på samma utbildning,som snart är i mål..

Kram

39 Anonym :

skriven

Hej Esmeralda den här mannen jag har eller haft ett förhållande med. Tror det är slut mellan oss nu. Han blir sur när vi inte ses och och tjurade igår när mitt ex var med i en video med tillbaka blick på år 2016 på FB. Jag hade inte brytt mig om hans ex var med där eftersom vi inte var ihop då. Känns så barnsligt när jag skriver det här nu. Varför gör han såhär vill liksom trycka ner än på sitt sätt när han inte får som han vill. Är han svartsjuk och lite psykopat? Känns konstigt för oftast är det mysigt med honom och han säger att jag gör honom lycklig. Jag vill ta det lite lugnt och inte hasta in i något och orkar inte ses varje dag. Han sa igår att han älskar mig och idag är det slut. Ett tag trodde jag att vi hade något att bygga på.
Är det verkligen over den här gången från hans sida ? Vad är din känsla med honom ?
Kram

40 Susanne Amalia:

skriven

God Morgon.. <3
Hahahahaha..
Pipande saker kan vara störiga...
Fick en key founder av min granne för många år sedan (32år) sedan ..
Den gick igång när min nyfödde son skrek eller bara gnydde lite i sömnen eller när min hund skällde...
Det blev ett kort besök för denna nymodighet i vårt hem..
Som råttan åkte den ut och fick bo alldeles själv..

Denna alkoholiserade människa som jag besökte är helgalen, smart och bakslug. Hon pepprar mina mail med massa skit..
Fråga: Ska jag byta mail eller slutar hon?? Jag sänder situationen kärlek och låter änglarna ta hand om detta.. Polisen som hon kontaktade frågade mig rakt ut om jag fann henne tokig i huvudet ..


Nu ska jag städa dammsuga och koka kaffe.. gå ut med EllaBella.. och hoppas att Micke hör av sig.. <3 <3

Jag ska forska och plugga njuta av en sak i taget...

Det är så skitigt i lägenheten att jag tycker att det ska bli roligt att städa...
EllaBella löper och jag ska skura bort varenda fläck..
Sedan ska jag måla glas till julmarknaden den 18/12 ..

Önskar dig och MG en underbar dag med kärlek och glädje <3 <3

EllaBella och Saga hälsar också...
till med blöt puss och en stillsam slick... till dig och MG ...





Svar: Öppna inte hennes mail, läs dem inte.. kasta bara bort demGe henne inget av din energi.... stor kram
Esmaralda

41 Mm:

skriven

Hej Esmaralda!
Skönt att du mår bra nu!

Vad kommer min kärlek ha för stil?
kram

42 Karin:

skriven

Hej Es,

Kommer vi att förlova oss snart, och gifta oss i framtiden ?

Kram

43 YR:

skriven

Haha. Sådär har jag först gått omkring på stan.Och sen cyklat hem.Med en leksaks-brandbil med diverse tut och andra utryckningsljud. Ibland varvat med gnissel från en stege som sakta gick ut.Skrämde väl rätt många.Och såg väl rätt dum ut.men men ,de va lite kul också..Liten fråga,som gnager i skallen. Har sökt jobb på före detta,detta Arbetsplats.efter 20 min ringer hon och e jätteintresserad. Kallar till möte med specialpedagog mm. När jag kommer upp e det liksom "konstigt". Ingen specialpedagog är där,och jag får veta att det kommit en ansökan med teckenkännedom,så tyvärr.Hon måste gå före... Jag har ju inte tvingat dom att ringa mig akut? Nu en månad senare är annonsen ute igen,Men jag är inte så sugen längre.De har ju redan mitt nummer,om jag nu var så bra.Jag anar att en såndär psykopat som jobbade där sist och som jag inte slickade röven på,blandat sig i:-Kan det va så, eller har jag hjärnspöke? Har inte sökt denna gången,är sårad såatt säga. Ha det så gott och trevlig uppfart på julen.

Svar: det är faktiskt troligt att det är precis som du misstänker. kram
Esmaralda

44 Louise:

skriven

Påbörjat att söka jobb igen men jag är inte lika taggad som i höstas. Jag tror det har med att göra att jag har en del kvar och inte kommer få jobb förrän efter sommaren. Jag har i alla fall bestämt att göra mina två sista VFU perioder i början av maj och sista i juni innan semestrarna börjar.
Jag sökte till vikariebanken igen men jag tror inte jag kommer tillbaka dit. Vi kommer i alla fall att fortsätta med vårt examensarbete med start 16 januari och vi ska försöka bli klara till mars april så vi kan opponera och ha examination då. Där efter får vi se vad som händer.
Kommer jag få jobb nu eller det blir några månader i vikariebanken?
Ha nu en bra dag och råttan har fått slut på batteri.

Kramar.

45 Mamma:

skriven

Hej Esmaralda!
Kommer min älskade son gå bra ihop med en ny kärlek?
Kram

Svar: Ja absolut. kram
Esmaralda

46 Michaela:

skriven

Haha😅! Härligt att du mår bra igen!

Ser du något om mitt 2017? Kram

47 Vonsan:

skriven

Hej. Skönt att du är bättre. Är genomförkyld. Känner mig oxå nedstämd och allt känns tråkigt och enformigt. Kommer det att vända?

48 Linnean 🌸:

skriven

Ha ha ha...den galna musen! Sånt där kan jag sitta och garva åt! Själv blev jag "julmus" på FB i något test. Ha ha ha! Mjuk och fluffig! Så jäkla hårig är jag inte! Höll på att slå ihjäl mig på en mus med bjällra, som jag tramapde på. Kattens leksak. Mycket möss nu! 😄
Är GLAD! Jag har lyckats lugna ner mig och ändra mig så det går bra med min "svärdotter" nu. Det är ett enormt framsteg för mig och ger mer lugn i själen. Känns det som julfesten nästa vecka går i lås i min grupp? Har ju lite vaj med hälsan än. OCH...kommer det att funka med kattgossen som ska bo här i 2 månader ihop med min lilla kattös? Är lite orolig att de ska slåss och riva mitt hem.
Skulle vara en gnutta störigt.
Ha en trevlig dag, hörrni! Kram.../Linnean 🌸

Svar: Känns positivt kring dig och svärdottern... himla bra gjort av dig.. mkt starkt ! Katterna kommer inte att älska varann och det kan bli lite strul men till sist visar de viss ömsesidig respekt.. kram
Esmaralda

49 Jossan :

skriven

Skönt du mår bättre!

Även jag bestämde mig för att kolla om de fanns en sån du letade efter på mobilia i Malmö men de fanns det inte. Du kan ju alltid lägga en bild av den i paketet och berätta att h*n får den när den kommit in igen.

Idag ska jag stänga. Jag var halvt utvilad när jag åkte hit men när jag var på jobb var jag trött. Kändes som dålig stämning och Kaose med personal som inte är på plats.. blir så trött...
De på en av avdelningarna tycker jag ska söka jobbet här. Jag ska prata med chefen om det..

Igår kom L och det kändes riktigt bra. Men jag är så tankspridd... nu är det dags att ta tag i vikten igen. Dags att gå ner 10 kg. Jag orkar inte se hur jag ser ut i spegeln längre. Är så trött på min kropp... hoppas jag klarar det denna gången..


Kommer L vara med mig på nyår detta året?

Kram

50 Virrhönan:

skriven

Fnissar fortfarande åt den där råttan...
Funderar hjärnspöket på mej fortfarande, positiva tankar? Kommer han slå till tror du?
Några tankar bara mitt i alla andra tankar....

51 Adad:

skriven

Kan M vara den rÄtte för mig eller verkar det mer vara en flört?

52 Inre är bäst - Sophia* :

skriven

Jag litade på mitt inre som du sa att jag skulle göra. Det är en regel jag ofta lever efter men ibland tror jag att jag gör fel i det - för att jag faktiskt har eller kan måla F*n på väggen. Men jag tog det rätta beslutet & är glad för det!


Det finns en äldre man som skulle hjälpa mig med jobb, men det har gått 2-3 mån nu & den som fixat intervjuer är jag själv. Gör han verkligen någon nytta?
Jag vet... Du har sagt förr, att den enda som kan hjälpa mig helt är jag själv.

Kram & hoppas du mår bättre!


Svar: Och jag säger detsamma igen... det är bara du själv som kan hjälpa dig.. kram :)
Esmaralda

53 Nettan:

skriven

Stackars er!
Kontaktade ni stället ni handlade på?
Hoppas ni mår bättre!

54 Karin:

skriven

Bor ihop med en superbra kille, han är inte som alla andra, vi har det superbra. Ibland blir det lite dippar och han blir sur på mig. Men för det mesta är det bra.

jag vill så gärna ta ett steg till och förlova mig och gifta mig med honom.
Händer det snart ?

kram

55 F:

skriven

Skulle du kunna kolla vem det är som är närvarande vid mig den senaste tiden? Kram

56 IeIe:

skriven

Haha.. Hoppsan hej vilket oljud fast lite kul ändå.. Förstår att du hivade in den i gäststugan tillslut, får hoppas den slutat leva om tills näste gäst sover över eller lagom tills den ska bli inslagen fast annars kan det ju vara skoj med ett tjutande paket oxå.. Haha.. ^^

Såg att den var en som kommenterat och önskar inlägg om olika diagnoser, det hade jag också uppskattat, gärna ur en mer medial/andlig synvinkel.. Tänker även att olika diagnoser kanske inte var lika vanligt förr eftersom det var ett annat samhällsklimat då, mer lugnare och nog inte lika öppet och synligt som idag, det som var annorlunda gömdes sen undan och var tabu.. Idag är allt mer öppet och alla ska få vara med på lika villkor, vilket jag personligen tycker blir lite galet för alla har inte alltid samma förutsättningar, av en eller flera orsaker, att vara delaktiga i den stora klicken.. Och bokstavskombinationer fanns väl förr men skyldes på att den eller den var bråkig/rebellisk/lat/dum osv.. Tror att dagens samhälle och stress kring allt spär på ohälsa av olika slag, du ska vara si och göra så, mycket sinnesintryck och saker som händer.. Normer/pekpinnar/råd.. Är väl inte så konstigt att folk blir lite knasiga då..

Hmm.. Blev som positivt överraskad igår, åkte in till stan och hälsade på min kompis D.. Är ju van att sånt tar mer energi än vad det ger men vet inte vad det var med gårdagen men nu fick jag faktiskt mer energi och känner mig riktigt uppladdad, härligt! Det var som så lugnt, mysigt och trevligt.. Kände mig harmonisk och glad.. Däremot pratade vi inget om det som hände här sist, hon tog aldrig upp det så då gjorde jag inte heller det.. Känns inte som det behövs eller? Kan det vara något som kommer tillbaka och spökar? Och idag har jag sovit som en drottning, är pigg och utvilad för ovanlighetens skull, mycket skönt..! Vad hände egentligen? Var det någon osynlig hand som kom till hjälp och gav mig en energikick eller gynnsam nyck? Med tanke på hur låg, tom och energilös jag känt mig på sistone.. Glad och tacksam är jag iaf :)

Nåväl, långt och mycket skrivet nu..
Önskar dig/er en fortsatt fin dag :)

57 Agnes:

skriven

Hahaha....tack Es...Jag ler utav bara fan...ingår i mitt koncept att ändra på mig själv, eftersom min omgivning nu inte gör det! =)

Jag menar det här med att träffas över en fika med de där lirarna på dejtingsajterna jag är med på...de kroknar juh efter typ några mail...Mötesplatsen där går de inte ens in på min profil, längre, stockholmslirarna, trots att de "skriker" om att vilja träffas över en fika...jag håller mig neutral i dessa mail, nappar inte på krokar stora som ankare som de hivar ut, och då skiter de i att fortsätta sitt skrivande....

Fattar mig inte på män...begriper de inte att en fika kan vara nyckeln till både det ena o det andra...är karlar totalt igenkorkade i sitt tänk?

Inte konstigt att de i sådana fall blir utan fikaträffar...de fattar ju inte det enklaste koncept i världen...möts man IRL så är chansen att få ligga så extremt mycket större, än att sitta o tramsa med en massa onödigt lallande via mail....

Inte konstigt att en kvinna som jag VÄLJER att vara singel...jag är inte road av att bli lägrad av en tröghög till karl...bah...

Det där med att dämpa mig och LE UTAV BARA FAN....ett mycket bra råd...göra mig ofarlig...inte morra med lyft överläpp...människor blir skrämda, och jag kanske blir skjuten med en silverkula...vem vet, haha!

Även jag har jagat hatcimals stockholm runt...fanns några exemplar på Gotland, men de försvann under loppet av en halvtimmme...tydligen blev de poppis i september, lanserades som den ultimata interaktiva "leksaken" för barn och det har, tydligen" varit en enorm PR-grunka för att få folk att köpa...vilket verkar ha varit väldigt gynnsamt...

Och de där smarta individerna har köpt på sig ett gäng med visshet om att kunna prångla ut de där hatchimalarna till desperata föräldrar...

Kanske något att slå sig på till nästa jul...sätta sig in i vad som blir en hajpad pryl för ungar, köpa ett litet lager, och sedan hetta upp tradera som en tvättäkta börshaj...

Jaja....

Kram!

Svar: Kan vara dags att du skriver helt ny presentation på dejtingsajterna... du är inte riktigt densamma som du var för ett år sedan.... och när du är ute bland folk och ser något tilltalande så börja konversera.... och det här med Hatchimals... rätt sanslöst som det kan bli... jag hoppar inte på det tåget.. nån måtta får det minsann vara. Jättetack för att du hållit ögonen öppna... kram
Esmaralda

58 Smiley:):

skriven

Oj vad ni har varit med om..härligt att du mår bättre:),hoppas Nettan också mår bra nu<3

Es:
Undrar om julen kommer med något överrasskande i år? kram

59 Skorpan:

skriven

Öppet sinne? För karlar då? Har hittat en annan sarkastiker också på jobbet, yey, så kul. En mycket ung karl det också ;). Vad är det med mig o unga karlar? Förstår inte varför jag dras till dom? Verkar som om jag inte har koll på hur gammal jag egentligen är!? :DD... Saknar definitivt en karl i mitt liv jo...
Kram Skorpan

60 Dreamy*:

skriven

Hej Esmaralda!
🙄undrar hur 2017 kommer bli för mig?
tacksam för svar💜

61 Ebba:

skriven

Hej Esmaralda

Kan du se vad den rätta kärleken har för yrke och klädstil?tack på förhand

62 <3:

skriven

Skönt att du mår bättre nu kära Es.
Har känslorna ändrats för mitt ex Daniel. Det känns annorlunda mellan oss än det gjorde för tio år sedan. Vi umgås igen som vänner men det kändes som något mer när han kramade om mig i måndags. Han var väldigt besviken när jag gjorde slut. Känns ibland som jag borde välja honom om gan ger mig en chans igen. Han är världens bästa pappa känns det som och driven. Det skiljer bara några år mellan oss. Vad ser du Es ?
Kram
💗💗💗


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: