HJÄLP !!!!!

 
Jaha.... då var det  stekta fläsket kokt... eller vad det är man säger !!
 
Jag frågade nyss mitt  barnbarn Ellisen  om  vad hon  önskar sig i julklapp och hon önskar sig hett  en HATCHIMAL !!  Inget annat. Bara Hatchimal.   Klart du ska få det, svarade  deras  galna mormor... innan hon  visste bättre.
 
Hatchimals är nåt nytt.  Men man googlar och  får upp lite styrfart.
Inser att de bara säljs på BR Leksaker och Toys r us.
 
 
 
 
Så jag ringder dit... och får veta  att de är SLUT och  det kommer inte nya förrän nån gång efter nyår.
 
Men på andra platser i landet... både i mellansverige och norröver finns det gott om.
Men de skickar inte leksakerna... det gör man bara från ett speciellt lager och där är de också slut.
 
Min tanke är nu att nån av er kanske ska till  nåt av dessa leksaksvaruhus och handla till era barn/barnbarn och om ni kanske vill hålla utkik efter en  sådan här filur??
 
De kostar strax under  600 kronor.
 
Och du får enkelt lita på att jag swishar dej pengarna !! Och så klart betalar jag frakten också.
Plus att du får en peronlig healing... värd 500 kronor. Som tack.
 
 
 
 
 
 
Jaha, nu känner  jag att jag gjort vad jag  kan !!!
 
I dag är jag och Nettan... i Ullared !!! Inte för att shoppa så mycket.. och Hatchimals finns inte här... utan mer för att sitta i vår stuga ikväll  i stearinljusets sken. dricka ett glas  vin... äta en räkmacka och planera inför våra två veckor i februari i  Grythyttan !!
 
Jamen herregud, säger ni, varför kan inte människorna planera hemma ?  Varför till Ullared ?
Jo, bara för att det är så mycke roligare i Ullaredd, säger jag :) 
 
Du är välkommen på personligt besök både för spådom och regression i Grythyttan
Den 1-15 februari
Nettan har extra rabatt
Söker du någon att samåka med så maila mig och jag  publicerar din efterlysning här.
 
Ring eller SMS:a henne: 070  6661570 
-----------------------
 
Varken idag eller i morgon har jag möjlighet att besvara era frågor..
 
Kram o massa kärlek
1 Helen:

skriven

Gomorron, ha det riktigt gott i er stuga. Visst är det vackert runt campingen. Har ett tips innan Ni druckit vinet.
Ta en tur till http://www.ljusverkstan.se/hantverksbutik-16970161.

Ha en fin dag Du o Nettan , ja alla Ni andra som läser här också. Kram

2 h:

skriven

Hej!
Jag söker bostad i sthlm..kommer jag hitta något? Vad ser du kring detta?
Kram!

3 Anna.L:

skriven

Jag är så otroligt dålig i magen för tillfället, kommer det bli bättre? Vad kan det bero på, tror du vila och vätskersättning är en bra grej. Det blir ju som en magsjuka i sig, med detta. :(
Kram!

4 Browallia :

skriven

Vi har Br leksaker här i norr i stans Galleria. Jag kan titta in där och höra om de har HATCHIMAL. Någon speciell färg som önskas?

Jag säger Godnatt så länge. Kram

Svar: Färgen spelar all ingen roll.. och så himla snällt av dig !!
Esmaralda

5 Skorpan:

skriven

Ja se vad de svaga stunderna ställer till med ;). Finns säkert de som kan hjälpa dig Es! O varför skulle man inte dra någon annanstans om har möjligheten, skulle jag också, vara här o där... Trevlig Ullaredsvistelse ni två!
Kram Skorpan

6 <3:

skriven

Godmorgon kära Es drömmer mycket sista tiden. Och det är krig och om förintelsen. Otäcka drömmar. Vad betyder det ?
Kram
💗💗💗

7 Mm:

skriven

Hej Esmaralda!
Ha så himla trevligt!
Jag ska hålla utskik och säger till om jag hittar:)
Kram

8 Helena Ir:

skriven

Hoppas någon kan hjälpa dig..den var söt..kan förstå barnbarnet..

Ha 2 fina dagar tillsammans med Nettan!

Kram :)

9 Healingkund mm:

skriven

Hej Es!
Den verkar finnas här. Jag jag gå o köpa den idag,'jag mailar dig,
Kram

Svar: Jaaaaa snälla du 😆
Esmaralda

10 Amanda :

skriven

Hej! Det är säkert att en kille som jag börjat träffa och tycker om har tappat bort sitt pass och ID-kort på samma dag (i fredags). Och nu kan vi verkligen inte hitta det. Vart kan de finnas?
Kram
Amanda

11 Anki:

skriven

Godmorgon Es

Hoppas du får hjälp med julklappen.!

Ha ett fantastiskt planeringsmöte ;-) Kör försiktigt ...här töar det ...bra när man ska åka till Ikea idag ...

En väninna åkte in på sjukhus igen igen...( jävla rökning...) vaknade i morse med en dålig magkänslan ......vad tror du ? Hon har precis skaffat en kattunge...

Kram Anki med flock

12 F:

skriven

Nä vad roligt då kanske vi syns på ullared 😊😊

13 <3:

skriven

Hoppas att ni får en mysig dag i Ullared.
Kram
💗💗💗

14 Orolig:

skriven

Hej Es! Jag är orolig för mitt ena öra. Har inte ont i örat men hör lite dåligt på det örat och det är inte en vaxpropp. Visst kan jag leva med lite nedsatt hörsel men det som oroar mig är om det kan vara något farligt. Kan du se om det kan vara något farligt??

kram

15 Drutten:

skriven

Hej Ez!

Vi har Toys R Us här i min norrländska stad. Ringde och kollade, men tyvärr var det också slut där.

Kram Drutten

16 Linnean 🌸:

skriven

Hejsan!
Är det en ny "fluga" den där Hatcimal Hanibal? 😉 Det var länge sen man köpte leksaker nu. Minns när jag var liten och lyckotrollen var populära. Är förtjust i dem än! Man kanske ska börja gå i barndom och köpa ett stort och börja fixa kläder till det? Tja!
Hoppas ni får kul i Ullared och att planerandet går bra! I butiken lär det väl vara ganska fullt nu i juletid. Ha det och hälsa Nettan!
Kram.../Linnean 🌸

17 Tjejen:

skriven

Hej

Lycka till med sökandet efter julklappen!!

Kommer jag och min flirt fortsätta ses ett tag??

Kram

18 Mikaela :

skriven

Kommer vi köpa ett hus till nästa år ?

'Kram Mikaela

19 Anna E:

skriven

Hittar vi hus att hyra innan våren/sommaren?

20 Intuition?:

skriven

Idag innan jag vaknade tänkte jag att du och Nettan säkert åker till ullared. Vad coolt att det blev så också:))

jag har fått många sådana tankar den sista tiden.
Att jag även nynnade till en låt på morgonen idag som grannen spelade högt på och sjöng.

och igår och andra dagar så hann jag tänka på något som någon annan nämnde högt? mycket sådant som dyker upp nu:)lite kul och häftigt ändå:)

kram

21 Mamman (som varit med från början):

skriven

Då håller jag tummarna att du får tag på din leksak! Jag såg att någon snäll bloggläsare kommenterade här ovanför om detta :) du får berätta hur det gick Esmaralda!
Men så otäck din historia om De Grå var som du skrev om häromdagen. Jag vågade knappt läsa det ens! Hur stod du ut att uppleva det?!
Är det ofta som du upplever så läskiga saker...? Är det så att du sen barnsben fått deala med att få besök av den ena läskigare än den andra...?
Människor som kan se saker, har de olika infallsvinklar på vad de ser?
Det verkar som vissa profilerar sig på att vara duktiga på att ta in bortgångna släktingar och får då kunder som vill få bevis på att deras bortgångna kära har det bra.
Och andra verkar vara proffs på änglakontakt osv.
Är det så?
Själv har jag både sett och hört mycket och det har eskalerat mycket de senaste åren men hittills har jag aldrig upplevt något otäckt alls och jag hoppas att jag slipper göra det också för jag hade nog inte klarat det!
Det jag har sett och hört har varit fint. En röst som varnade mig i trafiken och hindrade mig från att köra på en mamma och ett barn t ex. Jag har också sett klart och tydligt min "svärfar" som gick bort tidigt i höstas och han sa en mening till mig som jag uppfattade kalrt och tydligt och ordagrant. Tyckte mig också känna av närvaron på en begravning i fredags...men den var annorlunda! Där kändes personen så stor!!! Som att hen fyllde halva kyrkan! jag funderar på om jag kan ha sett hen i sin själsform?
Skriv gärna mer om detta i ett inlägg! Det hade varit spoännande!

22 Fundersam:

skriven

Hej, har den senaste tiden väldigt starkt känt av en mans energi på jobbet. Försöker förstå varför. Har du ngn bra förklaring??

23 Hönan :

skriven

Åh så härligt det låter, hoppas ni får en riktigt mysig kväll :)

Kram

24 f:

skriven

såg dig aldrig på ullared idag :(

Svar: Och jag lullade runt där överallt mest hela dagen !!! kram :)
Esmaralda

25 <3:

skriven

Så himla synd att du inte la ut detta igår när jag var i Stockholm. Vilka butiker i landet finns de ibså kan man ju kolla om man bor nära eller har en kompis som kan köpa till dig. Var svårt att välja vad jag skulle göra i helgen. Valde Stockholm och afternoon tea och champagne i Cadierbaren och Nordiska Kompaniets julskyltning grymt vacker. Stod där som ett barn och knäppte kort och lyssnade på skridskoänglarna.
Kram
💖💖💖

26 Madde:

skriven

Löste det sig? Vi hade kvar på vårat bra för er dagarsen. Jag kan kika om du vill? Sa hon nått om vilken färg?
Kram madde!

Svar: ja snälla kolla.. ingen annan har lyckats än... kram Färgen kvittar...
Esmaralda

27 AGS:

skriven

Bästa Es! Jag ska köra ett julklappsrace imorgon (onsdag) och kan självfallet hålla koll!
Skriv gärna på bloggen så snart någon hittat den lilla filuren, så vet vi.

Kramar!

Svar: Absolut så skriver jag det direkt.. tack för att du vill hjälpa !! kram
Esmaralda


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: