Nu är jag kär...

Nu är jag kär igen.... i Oman !!
Sicket ett underbart land.... !!
Vi tillbringade hela dagen där igår......
 
 
Dessa visdomsord fanns på ett bygge.. längs vägen.....och vännen som  ju är kontrollansvarig  till sin profession  blev rent till sig...
 
 
Mellan Arabemiraten och  Oman åker man på en 7 filig motorväg... och med öken på båda sidor !!
Man kan ju gott säga attt det gamla och det nya blivit förenat !
 
 
Allt funkade  hur bra som helst innan den fruktade passkontrollen mellan länderna.
Här blev vi hängande i flera TIMMAR !!  Men glodde surt och avigt på oss.. pekade i passen och undrade vad vi hade där att göra... och  jag vet fatiskt inte vad det berodde på... kanske för att jag hade en gammal stämpel från Israel i passet.... till slut kom vi loss i alla fall
 
... och for raka vägen mot båten !!!!!
 
 
Så här mysigt var det verkligen !!!!
 
 
Och  Mohammed var en trygg och jättetrevlig kapten...
 
 
Vi såg massor av delfiner....
 
 
Vi glider fram i  fjordarna... med de gamla vackra klipprona runt oss... precis som naturen format dem...
 
 
Middag bjöds det på... och det var hur läckert om helst...
 
 
Min vän dyker i.. och det skulle jag också gjort.. men vid det här laget hade min ena hand svullat upp  sjukt mycket och värkte nåt hemskt... ingen aning om vad det kunde vara.. så jag tog en Treo och tittade avundsjukt på...
 
 
Efter en lång dag till havs styr vi mot land... och  man kan inte låta bli att reagera över alla getter som strövar omkring precis överallt.  Jag antar att de har ägare.. men hur hittar man sin egen get ? Och den kan ju befinna sig varsomhelst i  stan.... ibland stannar trafiken upp och då är det nån velig get som skulle gå över till andra sidan..
 
 
På hemväg.. det har mörknat och  överallt runt motorvägen ser man små eldar som lyser upp där i öknen... och det visar sig vara folk som är ute och grillar !
Man kör helt enkelt av motorvägen och en bit in i sanden... och sen grillar man med familj och vänner !!
 
När vi passerade gränskonrollen på väg "hem" från Oman... så krånglades det på samma sätt och det blev att sitta rätt upp och ner i två timmar och bara vänta.. utan att veta varför !
 
Väl hemkommen.. framåt småtimmarna... tog vi varsin liten whiskyhutt... från Kastrups taxfree..  tack så mycke... och sen slocknade jag innan jag  ens hunnit duscha ! 
 
Bara den här dagen var värd hela resan hit !!
 
I dag är tanken att vi ska ta oss runt i stan och den är STOR .. med 2 1/2 miljoner invånare...... jump on jump off  bussar finns här också och det brukar jag alltid satsa på  när jag kommer  till ett nytt ställe !
 
GLÖM INTE STORHEALINGEN PÅ NYÅRSDAGEN... all info finns på bloggen från igår !
 
Kram & kärlek
 
1 IeIe:

skriven

Spännande med utflykt, ser ut som ni hade det mys och trevligt igår :) Drygt bara att fastna i passkontrollen..

Funderar.. Har fått en vänförfrågan på ansiktsboken från en släkting, gissar på att E`s begravning här om dagen har något med saken att göra.. Så jag undrar vad personens intention är? Nyfikenhet, nån som vill knyta kontakt, bara för att? Om jag accepterar, vad händer då? Något som kan leda till något positivt eller negativt? Bu eller bä som jag säger ;P hehe..

Tack på förhand och ha en fin dag :)

Svar: Känns som att det är någon som tar lite initiativ men som är trevande .. kram :)
Esmaralda

2 Hej.:

skriven

Vilken härlig dag ni haft trots strul i passkontrollen.
Hoppas att handen är bättre idag.

Svar: Hej o tak.. handen är bättre men inte bra... tänk sådana märkliga ting som kan hända.. kram :)
Esmaralda

3 Jossan :

skriven

Ni verkar ha det underbart! Hoppas jag också får se delfiner när jag åker iväg!

Sista jobbdagen innan det är nytt år. Vi väntar typ 8 barn så det är lugnt.

Idag ska jag träffa en kompis efter jag jobbat. Är inte pepp men bara att göra :)

Imorgon är det nyår och jag ska umgås med mina vänner.

Kommer jag lyckas få min examen som lärare?

Kram

Svar: Jadå du får di examen... det beror ju på dig själv och du har vad som krävs... kram :)
Esmaralda

4 Misstjejen:

skriven

Hej

Kommer det blir något att jag besöka en skola som för längesen jag gick i? På nästa år?

5 Nettan:

skriven

Du har världens största ❤️ och är fantastiskt duktig!
Kram

6 Cj:

skriven

Vilken helt underbar dag ni har haft. Härligt att läsa om. Har problem med min hälsena.. och undrar om jag kommer att klara av tjejvasan? Kram

7 <3:

skriven

Godmorgon kära Es hoppas att handen är bättre nu. En barnslig fråga varför tog han sig inte tid och köpa en julklapp i tid till mig ?När han säger att jag är hans hjärta och lilla skatt. Han ville inte ta emot min när han inte hade någon till mig och min hund. Han sa vi öppnar varandras sen. Är det jobbet som gör honom stressad eller är jag helt enkelt inte viktig för honom ? Annars är han väldigt generös mot mig.
Kram
💗💗💗

8 Skrållann:

skriven

Hej!
Vilken dag ni verkar haft och tack snälla för att du berättar om den. Det är alltid så fantastiskt att få följa med dig/er på resorna och eftersom en av mina resedrömmar är att komma just till Dubai så är det extra roligt att läsa om det.
Idag ska jag åka och handla och fixa inför morgondagens fest som blir här hemma. Ser fram emot att vi ska vara här hemma och vi blir totalt 19 personer. För längre sedan skrev du att en flytt kunde bli aktuell så småningom, kan det bli i år tro?

Kram❤

9 Anonym :

skriven

Hej Esmeralda är mannen med runda magen jag tänker på i ekonomisk knipa. Får ingen riktigt pejl på situationen. Han har ofta cash. Och är upp och ner vad han vill göra med semester och saker.Var det en en gångs företelse tror du med lilla påsen med det vita pulvret jag hittade. Tror att det var en party grej i jul.

10 EPM:

skriven

Åh vad det ser härligt ut!
Det är dig väl förunnat 😊

Ser du något om mitt 2017..? Jag vill ha förändring men är rädd att det kommer förstöra för många, samtidigt är jag trött på att enbart leva mitt liv för andra.

Kramar

11 Mange:

skriven

Vad fint ni har det!

Kommer jag fånga min blomstertjej så att hon blir min? Vad har du för känsla? Hur ska jag gå tillväga för att nå bästa resultat?

Tack på förhand!

12 Blåklockan:

skriven

Ser ju hur mysigt ut som helst det där.
Hoppas handen är bra idag.

Mannen jag träffar är lite avståndstagande ibland tycker jag. Har han överhuvudtaget några känslor för mig eller har han någon annan i tankarna?

GOTT NYTT ÅR och god fortsättning Es och alla ni andra här på bloggen.

13 Malina:

skriven

Oj så underbart och vilka okända vackra platser det finns i världen!
Gissa om man blir sugen på att åka ut och resa... men nu känns det som om jag inte har nån att resa med så det får väl bli nån kortare tripp ensam då.
Hoppas handen snart blir bättre och att ni får en fortsatt härlig tid i Dubai . Hälsa vännen också/ kram.

14 Mi:

skriven

Hej Es! Kanske blev du biten av en insekt när handen svullnade upp.

Kan jag se framemot nästa år och hoppas på att det blir ett bra år med positiva förändringar??? något måste hända orkar bara inte ha det så här längre.

Kram och ha en bra dag.

15 Kristin:

skriven

Kjære Esmaralda. Takk for din fine beretning fra Oman. Du skriver så levende og godt, så sammen med dine bilder var jeg også en liten stund i Oman. Herlig.
Nå håper jeg resten av turen vil bli like fin og at din hand har blitt bra.
Jeg ønsker deg og din venn mange fine opplevelser.
Gleder meg til neste beretning.
Kram :)

16 Drutten:

skriven

Oj, häftigt med nya upplevelser.

Själv så vet jag inte om jag kommer iväg på resan. Problem med kattvakt... Såklart jag förstår att man inte kan binda sig att vara kattvakt i en månad.
Ska försöka ringa pensionat och kolla idag, men det brukar vara dyrt. Vill ju att min gumma ska ha det bra om jag är bortrest.

Så ser du om det ordnar sig med kattvakt och om jag kommer iväg på resan? Eller om det.

17 mg:

skriven

Hej!
Kommer hon få jobbet utomlands?
Kram..

18 Emma:

skriven

Hej Ezmeralda!
Oman har lockat mig länge. Det är något med ökenlandskap som gör att jag känner mig hemma!
Jag och min man har precis beslutat att äntligen skaffa hund. Vi har öppnat upp möjligheterna både för valp och för omplacering.
Ser du någon hund som passar oss, tik eller hane? Blir det valp eller omplacering och blir det isåfall innan sommaren? Jag vill gärna ha en hund nu, medan min man vill vänta lite.
Vad känner du blir bäst?
Kram och fortsätt njuta av din resa!

19 Tjejen:

skriven

Ååå vad härligt ni ser ut att ha :)
Dit skulle man ju verkligen vilja åka nån gång.

Är så kär. Leder det till nåt bra det här?

Kram & Kärlek

20 Mm:

skriven

Hej Esmaralda!
Skulle nog också blivit kär!
Fantastiska bilder!
Hoppas handen känns bättre!

Har jag fast jobb när jag möter kärleken? Känns det långt borta?
Kram

21 Rebecca:

skriven

hej jag funderar på att deltaga i healingen. Kan jag välja tre ord som glädje,styrka,energi/pigghet? Tonar du in då på just mig att jag ska få det? kram

22 Skorpan:

skriven

Verkar som om vissa lever i det förflutna, jösses säger jag, en stämpel...

En härlig dag trots allt väntande o idag blir det ännu mera äventyr. Nästan som om man själv skulle ha varit ute o rest ;), - värmen förstås. Har aldrig känt någon dragning åt de länderna, men iom din resa kanske det kan bli aktuellt nån dag...

Idag ska allt försöka fixas inför resan till föräldrarna. Ser det ut att gå bra med den fyrhjuliga, den lät lite illa på juldagen, o vi kommer oss fram som vi ska Es? Mamma lät så trött i telefon o det lyfter ju inte precis känslan av att fara dit, tyvärr...

Drömt har jag massor o en känsla slog mig, kan det vara så att jag får mitt "eget" jobb tillbaka för januari månad? Pengarna behövs ju så...

Önskar alla en trevlig dag!
Kram Skorpan

23 Anki:

skriven

Hej Es
Låter spännande ...min far var i Omar med jobbet och han talade gott om vistelsen där...bla om all öken...

Drömde jag fick pengar ...mycket pengar hoppas på sanndröm :-)

På tal om drömmar...så cirkulerar en annons från blocket på facebook om en autistisk pojkes "drömmar" nämligen reklampennor....jag kolla upp annonsen och skickade 1/2 kg reklampennor efter Björn hoppas det fanns ngr nya åt honom...kanske ngr här på bloggen oxå har pennor åt honom ?
https://www.blocket.se/ostergotland/Autistisk_pojkes_onskan_70813183.htm?ca=11&w=3&last=1

Kram Anki med flock

24 Tanten:

skriven

Hoppas verkligen att din hand är bättre nu, inte kul att få sånt, särskilt inte när man är ute och far.

Kram

25 2017:

skriven

Hej Es! Ser du mig i arbete nästa år och kan du möjligen se vilket jobb det blir stor eller liten arbetsplats??

Kram

26 Nyår🎉:

skriven

Hej Esmaralda!
Tror du nästa nyår blir annorlunda med massa vänner?
Kram

27 Fia:

skriven

Wow vilket ställe!
Njut bara njut.

Slänger in en undran till dig E, om du ser något i flirtväg, innan eller på långresan? Hade suttit fint.

Ha det fortsatt fantastisk!




28 Nyår🎉:

skriven

Hej Esmaralda!
Hur tror du nyår blir bäst för mig och sonen, antingen fira med exet eller med mina föräldrar?
Båda ska iväg med annat folk!
kram

29 Shirine:

skriven

Vilken underbar dag ni verkar ha haft igår!
es ser du vad min soulmate gör iust nu som gör att mötrt dröjer? Ser du kanske när eller hur mötrt sker? Får jag vänta laänge??

30 Shirine:

skriven

Vilken underbar dag ni verkar ha haft igår!
es ser du vad min soulmate gör iust nu som gör att mötrt dröjer? Ser du kanske när eller hur mötrt sker? Får jag vänta laänge??

31 Noura:

skriven

SnÄlla Ezmaralda behöver verkligen hjälp. Ser du vad M tycker o tänker om mig och hela vår grej? E han verkligen intresserad o kmr det bli något?

32 Tisa:

skriven

Varför är jag täppt hela tiden? Använder nässpray som bara har effekt ett tag..

33 Alex:

skriven

Hej Esmeralda,
Jag känner mig otroligt ensam utan mina systrar och mamma. Har en liten en som jag är själv med hela dagarna och som mest har ont och är jätteledsen hela tiden. Har provat magdroppar, att ta ut henne, att själv äta bra och extremt nyttigt, men inget hjälper. Ser du om det är en period som går över eller är nån typ allergi jag måste kolla upp?
Tack

34 Susanne Amalia:

skriven

Önskar dig en fin dag ...
Omar låter lika fantastiskt som jag trodde...
Att ni satt fast i passkontrollen beror kanske på att de som kollar (gränsvakterna) bara vill demonstrera sin makt...

Något ska det ju ha att göra ute i öknen ..

Men vilken fin båtfärd... den skulle jag ju velat vara med på.. och dyka... mmmmm med delfiner att leka med.. jag älskar dyka.. delfiner och sköldpaddor.. härleigt..

Nu har jag bokat till Irland.. och i dag ska jag till Tallin.. har även bokat i Kungälv på hotell.. till kursen jag går..

så vart det.. det ska ju bli fantastiskt .. jag har nu bara två kurser kvar och så alla praktiska prov.. vilka är 7stycken.. sen är jag klar... tjooohooo... Sedan ska jag till Ystad och så ska jag rida på Irland ...

huvudproverna är klara och jag ska bara göra ett prov till i maj...

Detnna resa som jag ska göra i dag blir den sista utsväningen som jag ska unna mig...
Man säger ju att det första som man gör runt tolvslaget är det man ska göra mycket av nästkommande år ... jag vill flytta till båt och jag åker båt..
Det måste vara bra.. mina drömmar blir sanna...

Tack för svaret ..häromdagen..

Det kändes så bra för självförtroendet...
Så klart att jag ska göra detta ... och att det kommer att gå fantastiskt bra... båtar, forskning och kreativt skapande.. och lite skidor..
Fokus på 2017.. ett magiskt fantastiskt år..

Kärleken kommer... är här..
allt är fantastiskt ...
Nyskapande gammalt och magiskt..

NU ska jag göra nytta och packa.. vad har man på sig på nyår ?? det löser sig... kramar till dig och hälsa din man .. Sol i hjärtat .. så klart och flockmedlemmarna hälsar <3 <3

FRÅGA: kommer jag att få en nyckel till huset så jag kommer in och får hämta mina saker??
MIn mamma har ju bytt lås på huset...
Jag skulle vilja ha mitt porslin min tavla och mina fat?? resten får hon ta.. Nu står huset och förfaller och jag har ju ingenstans att bo.. suck..

35 Pia1:

skriven

Ååå vi är så glada att du tar oss med!
Nu är jag hemma igen. Tror inte besöket ledde till nåt alls, han såg ut och betedde sig som ett psykfall och ville att jag skulle ha migrän. (Nä det har jag inte). Svårt att diskutera, han mötte aldrig min blick, undersökte mig inte. Min journal hittades aldrig (vart är den???) Strax efter fick jag veta att det är HAN som är under utredning för hur han behandlar patienter... Skvatt galen på riktigt. Några bra saker kom ut men tror inte han fullföljer. Tittade inte i mina papper och de hade inte kollat på mina röntgenbilder.
Jag har en privat om två veckor. Snällaste rara universum... Låt honom vara på riktigt... Men annars är det pengar som gäller och göra det själv... Kan inte äta pillren han tyckte jag än en gång skulle prova, har fått astma av min ständiga bihåleinflammation. Idag är ingen bra dag, världsrekord i huvudvärk. Men jag var modig som flög alldeles ensam iallafall. Kram ❤

36 Noura:

skriven

SnÄlla Ezmaralda behöver verkligen hjälp. Ser du vad M tycker o tänker om mig och hela vår grej? E han verkligen intresserad o kmr det bli något?

37 ThereseC:

skriven

Hej Es!
Vad trevligt ni verkar ha haft det :)
Jag drömde om en skola i natt. Det var en positiv känsla kring den, på ett sätt som jag inte hade upplevt tidigare i skolmiljö. Jag undrar varför jag drömde om skolan.
Kram ThereseC

38 Virrhönan:

skriven

Låter ju helt underbart förutom den där passkontrollen då... kanske inte är så mycket turister som åker till Oman? Hoppas din hand blir bra, lät inte så roligt.
Sista dagen på 2016, får alltid lite ångest över allt som man önskade inför nya året, samma sak i år. Jaja, kör väl på som vanligt och man får se vad som händer o sker, ser du nåt särskilt? Önskar er en härlig dag i den stoooora staden. Säg åt vännen att hålla hårt i dej så du inte blir såld för några kameler, araberna kan ju vara lite fascinerade över skandinaverna... 😜
Kram

39 Carina ST:

skriven

Ser helt underbart ut! Härligt att få följa dig på din resa och också lära känna platserna genom dig. Öknen och delfinerna påminner mig om en resa i Egypten för snart 30 år sedan. Vi var ute i öknen, reste till Siwa oasen nära Libyska gränsen. Då fick vi uppleva öknen. Delfinerna upplevde vi vid Röda havet på en ort som då inte var exploaterad för turism. Där tältade vi. Härliga minnen. Och roligt att påminnas om dem genom att följa din resa. Jag önskar dig och din vän en riktigt härlig resa på alla vis.
Kram, Carina ST

40 Zita:

skriven

Hej! esmaralda Tror du jag får ett bra år? Vad ska jag tänka extra på? Kram :)

41 Josefine:

skriven

Kommer något hända mellan mig och Rickard på nyår eller i januari?

42 jessica:

skriven


Es, vad tycker hans mamma om mig? Känns som att hon tycker att jag är en dålig tjej och typ inget för hennes son.. Kommer hon säga till hennes son (han som jag gillar) att hon såg mig? vad kommer han säga då? ganska konstig fråga, jag hoppas att du förstår vad jag menar, Kram :)

43 X:

skriven

Hej. Låter härligt, fast ni såg ju bara en liten glimt av Oman. Där finns mycket att uppleva, underbar natur!

Nu verkar det som om jag igen sitter utan planer för nyårsafton imorgon. Känns lite trist, hade gärna gått på fest och göra nyåret minnesvärt.

44 Dora:

skriven


Hej E!

Ser du om det finns en möjlighet för oss att bygga ett hus eller är det bättre att köpa ? Det du något kring det ? Är ju inte säkert vi får lån att bygga ett hus. Men drömmen hade ju varit det men man är ju så rädd att vi inte fixar det ekonomiskt. Kommer vi sälja lgh till ett bra pris eller är det så att vi kommer bo ett bra tag till i lgh? Kram till dig

45 Anonym:

skriven

Vilken underbar dag ni verkar ha haft igår!
es ser du vad min soulmate gör iust nu som gör att mötrt dröjer? Ser du kanske när eller hur mötrt sker? Får jag vänta laänge??

46 Dunegull:

skriven

Kommer jag kunna rida själv med Lilleman med tiden? Kommer det gå bra?

47 Zoey:

skriven

Hej Es!
Åh vad underbart ni har det! Åh delfiner! Älskar dom djuren. Har halva lägenheten full. Är inte alls avis på dig! 😉 Hoppas man får träffa dom själv i framtiden.

Nu har man kommit fram till New York och allt har gått bra hittills, var dock lite stressigt mellan flygbyten men gick bra. Benen kändes som gele och man var helt slut och orkade inte springa, men de blev de iaf. Trodde jag skulle svimma på flygplatsen i Bryssel. Men det blev att jag fick peppa på mig själv för att orka. Nu när jag skriver är klockan 06:05 på morgonen så man är nyvaken. Hos er är den 12:05, skiljer sex timmar. Idag blir det bl a 5 timmars stadsrundtur med buss och sen får vi se vad dagen bjuder på. Kameran är iaf laddad. 😊 Jag undrar lite vad mitt 2017 bjuder på, vad ser du? Resor? Jobb/ny praktikplats? Romansen? Flytt? Ha en bra dag och tack i förhand! Kram Zoey

48 Anna.L:

skriven

Nu har jag sökt mig till två olika projekt, jobb! Hoppas det blir en audition/casting och kan leda till något mer... Kram :)
Ser du någon varning med att söka projekt jobb på sidan om min utbildning?

49 Milla :

skriven

Hej, trevligt med semester. Har oxå några dagar men hemma blir man mest slö. Har beställt en behandling av en medial kvinna och undrar om du ser att den kommer ge mig något till det bättre. Är rätt orkeslös ibland. Tack

50 Lotta S:

skriven

Hoppas handen reder sig!
Hoppas också du noterade mitt desperata rop på seanshjälp igår, väntade inte ens på klartecken...

51 AnnaK:

skriven

Väldigt vackert 😊

Finns det verkligen nåt bra för mig i framtiden? Allt känns som att det är utom räckhåll för mig.....har förstört så mycket för mig själv.

Kram 😊

52 C:

skriven

Ni verkar ha det härligt! Kul att följa dig på dina resor och äventyr.

Själv ligger jag sjuk i influensan sedan 6 dagar tillbaka.. Känns som den aldrig försvinner eller så går det bara ruskigt långsamt.. Så roligt är det inte iallafall! Hoppas krafterna kommer tillbaka snart.

Sen undrar jag givetvis om du kan se ifall jag får till det med denna kille jag träffade förra månaden? Finns det chans att vi träffas snart och möjligtvis lite mys?

Kram

53 Mrs mys:

skriven

Men hallå eller..
Nu blir göteborgskan avis! ;-)
Fullproppat med äventyr på 24 timmar.
Själv får man nöja sig med ett spännande avsnitt av Fröken Friman ikväll..
Nåt härligt, tillfälligt med en man skulle definitivt sitta fint.
Ser det ut att dyka upp nåt snart?
Man kan alltid hoppas.
Jag ger då inte upp.

Kram & fortsätt gotta dig!



54 Ullegull:

skriven

Gott nytt år E och alla här i bloggen!!

Hur kommer2017 bli för mig? Nytt jobb? Håller kärleken?

55 D:

skriven

Varför gjorde Anton så mot mig, kommer vi prata igen?

56 Varis:

skriven

Ez jag älskar dina reseberättelser. Det är så underbart. Lite som att man är med.
Usch hade blivit orolig om de ej släppt in mig pga stämpel i passet.

Nu en fråga. Jag har fått kontakt med en man i Italien. Han och jag har helt galna synkronisiteter i våra liv. Personliga grejer som stämmer överens på ett galet sätt. Jag är chockad!
Vad är detta Ez? Ännu en som ska ta mig närmre min rätte?
Kram

57 Helena Ir:

skriven

Så roligt att höra att om er resa igår,trots långa stopp vid passkontrollerna,så var den lyckad. Men jag hoppas att du nu börjat bli mycket bättre i din hand! Annars är det läge att kolla upp den,eller hur?

Jag har tränat,och mår bra..tänk om fler förstod hur bra man kan må, även i psyket,efter träning..mycket bättre än piller..åtminstone är det så för mig,lika bra att tillägga :)men så snackar jag ju en del också..:)behöver också tilläggas..

Den gamle mannen som nästa år fyller 94..jag gillar han mycket! Tror det är ömsesidigt,faktiskt :) kanske har vi känt varandra i något annat liv? Får du till dig något om detta?

Ha det så bra, vännen,och du..och var rädd om dig!
Kram <3

58 Liten:

skriven

Åh så härligt ni haft det,till dubai skall jag med en dag:)

Ps: ser du något positivt som väntar mig?
kram

59 Mimsan:

skriven

Hej!

Blir det jobb och en högre inkomst 2017?? hoppas slippa vända på slantarna nästa år.

Kram

60 Michaela:

skriven

Härligt ni har det😊
Jag har funderat på en sak och det är varför jag inte kan tänka mig ett förhållande med någon som har barn. I alla fall inte barn under 18 år. Tycker att det är för struligt och man kommer alltid i sista hand och det vill inte jag. Är jag hemsk och självisk som tänker så? Har aldrig varit barnkär och sån är jag bara. Gillar djur mer. Kram

61 Mamna:

skriven

Hej Esmaralda!
Nästa år går jag in i ett nytt förhållande då?
Kram

62 Boudica:

skriven

På jobbet, sista passet avklarat detta år! Har inte riktigt fattat att det är nyår imorrn.

Denna person på jobbet verkar försöka lyfta upp mig för platschefen den senaste tiden. Inte för det fungerat speciellt väl! Min undran är ju VARFÖR? Om han nu gör det vill säga!


Healingen ska jag anmäla mig till, lite energi att börja nya året med kan ju va bra!
Jag som har bestämt att 2017 ska bli ett förändringarnas år för mig! På flera plan i livet ;)
Må jag bara klara av det!

Fint det verkar vara där!
Dubai är ett land på min lista!

kram




63 Mamma:

skriven

Hej Esmaralda!
Jag måste fråga, när jag lämnade bort sonen som är 10 månader under en hel dag, känner han sig sviken av mig då?
En dag när han varit med sin pappa så var han liksom lite likgiltig när han såg mig efter hela dagen!
Känner han sig sviken när jag lämnar bort honom?
Kram

64 Isis:

skriven

Din resa låter härlig! Synd med handen. Jag älska öknen. Jag undrar om jag och exet hittar tillbaka till varandra och i så fall när? Genomskådar han snart den besvärliga personen? Bryter han med hen?

65 Vantrivsel:

skriven

Hej Esmaralda! Kommer jag att flytta till annan ort?? känner mig inte hemma i den stad jag bor nu. Vantrivs dessutom i min lägenhet.

Kram

66 Razawa :

skriven

Men vad underbart:)

Beställde hem din bok "Esmaraldas seanser" fick den idag och sitter med den i knät och ska strax börja läsa - spännande ❤

67 Tingeling :

skriven

Åh delfiner!! Det är ett av mina favoritdjur. Hoppas jag får simma med delfiner någon dag. Härlig dag ni haft!

Nu har jag slutat på mitt jobb, och har ett tillfälligt över helgen och sen börjar mitt nya jobb. Så hoppas det blir bra nu.

Tror du att jag kan jobba utomlands redan i höst eller måste jag utbilda mig först?

Hoppas du hittade mycket att shoppa 😀

Kram!

68 Fantacy:

skriven

Så roligt ni har det mums maten ser god ut:)och där din vän simmar ser helt fantastist ut härligt njut<3

Es ser du om jag 2017 blir ett bra år för mig?
Ha de gott!
kram

69 Tjejgumman:

skriven

Det ser helt underbart ut! Fast +30, det pallar jag inte med. Föredrar nog så här års minus 30, förutsatt att jag har ved inne... 🔥
Har just varit på kyrkogården, för andra gången på 10 dagar verkar gravljuset i lyktan ha slocknat innan jag hunnit till bilen igen. 🕯 Tände det igen, utan problem, och stannade en liten stund medan det brann så fint. Är det något de vill säga mig? Vad??

70 Camilla:

skriven

Gud vad hörligt det ser ut!!!
Hoppas nya året blir llika bra
Själv verkar det som min förlovning inte blir mer än så...
Mannen har tvivel och jag vet varken ut eller in
Kramar ❤️❤️❤️❤️

71 Ljuva:

skriven

Hej Esmaralda!
Finns det chans att jag träffar på "d" i morgon?
Kram

72 Lunora:

skriven

Hej!
Vilka upplevelser! Ser verkligen härligt ut!
Om två veckor kommer vår utbytesstudent från USA som ska bo hos oss i tre månader, ska bli så spännande!
Kommer det att gå bra för mig, barnen och studenten?

Ser du kärlek för mig under 2017? Ser du något om honom? I vilket sammanhang träffas vi?

Gott nytt år!
Kram

73 Lunora:

skriven

Hej!
Vilka upplevelser! Ser verkligen härligt ut!
Om två veckor kommer vår utbytesstudent från USA som ska bo hos oss i tre månader, ska bli så spännande!
Kommer det att gå bra för mig, barnen och studenten?

Ser du kärlek för mig under 2017? Ser du något om honom? I vilket sammanhang träffas vi?

Gott nytt år!
Kram

74 Anonym:

skriven

Hej!
Vilka upplevelser! Ser verkligen härligt ut!
Om två veckor kommer vår utbytesstudent från USA som ska bo hos oss i tre månader, ska bli så spännande!
Kommer det att gå bra för mig, barnen och studenten?

Ser du kärlek för mig under 2017? Ser du något om honom? I vilket sammanhang träffas vi?

Gott nytt år!
Kram

75 Mimi:

skriven

Tack för ditt svar! Du har alltid haft rätt, så jag är verkligen tacksam. Känner mig så lyckligt lottad att jag nästan inte vågar tro att livet är sant! Den mannen som håller på att ta steg in i mitt liv är för bra att vara sant! Lever i en dröm just nu.
Njut av semestern! Jag ska också dit.. snart!
Kram kram..

76 F:

skriven

Träffade en idag som säger sig se andar o berätta att det finns en kvinna som följer mig vart jag än går o liknar mig, jag frågade då om det var min skyddsängel eller guide, men hon sa att vi liknar varandra, ser du om hon talade sanning ?


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: