När ett nej inte är ett nej....

 
I går fyllde mamma 83... och är fortfarande lite i flyttröra.. så hon beslutade sig för att INTE ha kalas... och vad tror ni hände ?
 
 
Jo  släkt och vänner kom och gick under dagen i alla fall... och hade mat och tårta med sig... pojkvännen kom med läcker lax... barnbarnet med en stor fin  tårta.... väninnor kom med hembakade bullar och kakor.... och på kvällen kom vi med  smörgåstårta och paket !!
 
Mormor började att öppna sitt första paket och det var som att trycka på en Mannabonne Glenn knapp.. han tog i och började skrika och bröla..... tills mormor begrep att HAN  ville hjälpa henne att öppna... och öppna gjorde han..... vartenda ett av paketen... sen var han nöjd !!
 
 
 
Nu önskar jag er alla en fredaxmysfredag... i dag  tar jag det lugnt.. håller seanser... och i morgon blir det kalas för mina två barnbarn somm fyller tätt efter varann... 11 och 14.. herregud vad tiden går !!
 
Och så måste jag ju ladda inför Islandsresan... på onsdag åker jag..
 
Kram & massa kärlek
1 Alma:

skriven

Ett stort grattis till din fina mamma:)


kommer våren med något roligt?
kramis

Svar: Ja det gör den så var beredd :) kram :)
Esmaralda

2 Orolig:

skriven

Hej Esmaralda,
Jag är jätte orolig för min berorshälsa. Han har fått en hjärntomur och ska opereras om 2 veckor. Är hans sjukdom obotlig? Kommer han att leva länge?

3 sus:

skriven

hej
Härligt....
Så ska de va,ta hand om varandra...
jag känner mig slut efter alla separationer i mitt liv....
kommer något jag önskar snart?
love sus

4 Helena Ir:

skriven

Fantastiskt pigg hon ser ut din mamma!
Och vad roligt för henne att vänner och släkt
kunde fira henne på det bästa sättet,med medhavd
fika! Perfekt..och hjälp med paketöppningen fick
hon ju också..av charmtrollet :)

Ha en skön och härlig fredag med den bästa upp-
laddningen :)

Kram :)

Svar: Kram :)
Esmaralda

5 h:

skriven

Hej..i min seans för 6år sen sa du att jag kommer få ett arv från någon ja knappt känner...när kommer detta arv? O från vem?
Kramar!

Svar: Det kommer att dröja flera år till... och räkna inte med att det är av den kalibern att du blir rik... det ser ut att komma från en avlägsen släkting.. kram :)
Esmaralda

6 Sheri:

skriven

Hej Esmaralda!
I början av året såg du att något jag önskar verkarkunna ske under det nya året. Har tidigare frågat om du ser mer om detta och du bett mig återkomma längre fram då du kanske får fram något.

Så ser du möjligtvis något mer om detta, tex. Inom vilket område kanske?
Min största önskan är att möta min soulmate så hoppas att det är just det, men har så klart andra mål och önskningar också. Verkar det vara en önskan mer arbets/ skolrelaterat eller kärlek eller kanske något helt annat.
hoppas verkligen att du ser något kring detta :)

7 Mikaela:

skriven

Hej! Har frågat för några år sen och du sa att min sambo är min soulmet. Och det känner jag även om vi går igenom både tuffa och bra saker ihop. Jag vet att jag älskar och jag hoppas han gör det också. Men min fråga är då det hänt lite ekonomiska saker från hans sida så undrar jag kan jag fortsätta lita på honom och ge en ny chans? Alla kan göra fel och han har verkligen sårat mig. Är det fortfarande vi :) trevlig helg E. Hoppas på att få ett svar för vill göra veta

8 Linnean:

skriven

Asså, MG är en så himla skön polare så det är bara helt sjukt! Men ibland får man skrika och bröla så man blir hörd! 😉 Det gav ju utdelning så han åxå fick lite glädje av presenterna 😀
Himla fin mamma har du åxå! Hon ser så söt och go ut. Ser fram emot berättelserna från din och Nettans Islandsresa. Det ska bli kul att höra om!
Lycka till med kalaset och hoppas du och alla ni andra får en skön helg! Kram...
/Linnean 🌺

Svar: tack o kram :)
Esmaralda

9 G:

skriven

Hej Es! Ser du om jag får ett sommarjobb? Vad är det för typ av sommarjobb?

Hoppas du har haft en bra dag, kram! :)

10 Milla:

skriven

Vad fint. Min mamma är snart lika gammal. Härligt med överraskningskalas. Kommer jag få det jobbet där jag är kallad till intervju tror du?

Svar: Du har en riktigt god chans.. kram :)
Esmaralda

11 <3:

skriven

Vad go han är MG. Han är precis som min lilla hund vill vara med och öppna paket och prassla med papperet och leka med snöret. Grattis till din mamma från oss med. 🎂🐶🎁
Kan inte sluta tänka på Filip. Bör jag själv ta kontakt med honom. Vet inte om han läste eller tog det seriöst med kortet min vännina skickade. Han har inte skrivit till mig. Vet inte hur jag själv skulle reagera om jag var han. Hoppas att hoppet finns kvar.
Allt är bara trist. Ligger i lunginflammation så det känns tungt.
💜💜💜

Svar: Stackars dej, du får krya på dej.... tyvärr tror jag inte han är intresserad men ring honom så får du veta.. sådant ska man inte vara rädd för... kram :)
Esmaralda

12 kikki:

skriven

Hej Es!

Har jag någon varning dag,vad ser du?
kram

13 Malina:

skriven

Grattis till din mamma Esmaralda!
Härligt med så många barn och vänner som tittar in:-)
Här blir det en lugn kväll, ska upp och jobba tidigt imorgon...
Lite avis på dig som snart åker till Island:-) jag pratade just i veckan med en kollega om just det, vi vill också åka dit...men, men en annan vacker dag så...Jag börjar verkligen längta efter en resa igen, men jag har ju planerat att min arm ska läka först så att jag kan åka på en ridresa. Som en belöning för denna "läkningstid".
Och MG den lilla raringen, vilken glädjespridare han alltid är. Lika kul att läsa om hans upptåg varje gång:-) kram!

Svar: Och en helt underbar ridresa kommer du också så småningom iväg på. kram från mej och puss från MG :)
Esmaralda

14 Tisa :

skriven

Det blir väl inte akuten igen? Jag får aldrig bli frisk. Jag är en svamp för baciller och virus. Jag hoppas mitt immunförsvar blir bättre snart!

15 Sa:

skriven

Hej Esmaralda!
Vad trevligt, hoppas det blev uppskattat även om det inte blev som tänkt! Hon ser så glad ut iallafall din mamma!
Träffar jag min soulmate?
Kommer jag och min soulmate få gemensama barn?
Kram

16 a:

skriven

Hej Esmaralda!
Kommer det hålla mellan min vän och den man hon planeras gifta sig med?
Kram

17 Anna:

skriven

Vissa saker slipper man inte undan helt enkelt :)

Här blir en lugn afton gissar jag. Har mkt jag skulle behöva joxa med härhemma så hoppas på att få lite gjort. Men i övrigt inget. Har inte lust helt enkelt.

Ha en trevlig kväll!!

Kram :)

18 JianaOlfsträm:

skriven

Hej Es vad fina bilder och vad kul att ni hade en spontan kalas det är så kul att följa din blogg som en "äventyr" något jag följer hela tiden🙈..
Vad ser du om mannen jag haft kontakt med o 2 månader, han blev ju kall efter att det visade sig att han dejtat min kusin för 3 år sedan, förstår inte varför detta ska påverka oss, jag mår så dåligt över att få lära känna så många olika killar utan att det blir rätt.
Jag börja tycka om den här 33 åriga mannen trots att jag knappt var beredd på det.
Hur ska jag gå över honom? Han är så perfekt för mig:(
Tror du att han kommer att komma tillbaka till mig? Han sa att han tycker om mig men att det blir fel i framtiden för att han dejtat min kusin och att det inte blir något mellan oss!
Vad ska jag göra? Kommer han vilja ha mig om jag ignonerar honom?

🙏🏼vill så gärna ha råd och hjälp, jag vet att du är bra på att hjälpa och du har hjälpt mig med råd tacksam Es:) kram

Svar: Jag tycker att du ska ignorera honom... betyder du inte mer för honom än att han släpper dig på grund av kusinen.. ja då är han inte värd dig.. inte på långa vägar.. kram :)
Esmaralda

19 An:

skriven

Blir det bra med min lägenhetsförsäljning och köpet av den nya?

20 Mimmi:

skriven

Hör han av sig?

21 Fåtöljresenären:

skriven

Vad jag avundas dej som har möjlighet att resa! Jag önskar att jag kunde få råd att bjuda min tonåriga dotter på en utlandsresa så att vi kan komma varandra nära igen. Ser du nån resa för oss inom de närmaste 1-2 åren? Tack för din lärorika och roliga blogg!

Svar: Jaminsann, det gör jag och det blir en bra resa... kram :)
Esmaralda

22 Moster?:

skriven

Hej ES
Ser du om jag kommer bli moster igen, den närmsta tiden?kram

23 Lunora:

skriven

Hej!
Vilken härlig födelsedag!

Jag känner mig så ensam när jag inte har barnen. Längtar så efter att träffa den rätte, men just nu har jag svårt att förstå hur det ska gå till. Var kommer mötet att ske? Tycker att tillfällena är få.
Har flera resor att se fram emot under året. Kommer det att bli bra, känner viss oro.
Kram

24 Lii:

skriven

Hej Esmaralda!
Verkar han sakna mig eller finns intresse kvar?
Kram

25 Sus:

skriven

Hej
Allt är otroligt märkligt....
Kommer det till någon nytt snart?
Love sus

26 Cecilia:

skriven

Vilken go vovve du har där!

Finns det någon chans att jag får ett jobb hos detta företag? Är väldigt tveksam, men det kan ju vara värt ett försök i alla fall. Och den här killen som jag grubblar över, tycker han att det börjar bli jobbigt nu? Vad tycker han om mig? Kramar

27 Skorpan:

skriven

Grattis tiil Mormor, din mor :).

Det är väl helt okej att ordna kalas om alla hämtar med sig något, fastän man sagt nej, men om man undandbett sig o folk ändå kommer o förväntar sig att man ska bjuda nåt, det är ju elakt, tycker jag. Kanske ska ordna med knytkalaskalas då jag fyller ;). Ja inte är det ännu, tack o lov..

Mailade dig igen, hittade liksom inte svaret jag sökte? Blindstyre ;)...

Några goda råd inför helgen, eller kommande vecka? Så jag inte gör bort mig...

Kram Skorpan

28 Hilda:

skriven

Hej Esmaralda!
Ser du män som är intresserade utav mig och tycker jag är attraktiv?
Kram

29 💕 Zoey 💕:

skriven

Kära Es!
Å vad fint gjort av er! Kan tänka mig att din mamma blev glad. 😊 Gratta henne från mig!
Något ja hoppades på var att fira alla hjärtans dag med någon i år men blir ensam i år igen 😞😢 Ser du om någon romans närmar sig snart? Känner verkligen att ja blir galen av att vara singel. Saknar verkligen att ha någon. Tack på förhand! Kram Zoey 💕

Svar: Någon närmar sig men jag ser inte hurpass seriöst.. håll ögonen öppna.. kram :)
Esmaralda

30 Anonym:

skriven

Hej Esmaralda!
I början av året såg du att något jag önskar verkarkunna ske under det nya året. Har tidigare frågat om du ser mer om detta och du bett mig återkomma längre fram då du kanske får fram något.

Så ser du möjligtvis något mer om detta, tex. Inom vilket område kanske?
Min största önskan är att möta min soulmate så hoppas att det är just det, men har så klart andra mål och önskningar också. Verkar det vara en önskan mer arbets/ skolrelaterat eller kärlek eller kanske något helt annat.
hoppas verkligen att du ser något kring detta :)

31 <3:

skriven

Tack kära Es för Krya och svar. Jag som trodde det fanns lite hopp med F. Är han fortfarande singel ?
Kram
💜

32 Alma:

skriven

Tack Esmaralda för svaret:)
kramis<3

33 CA:

skriven

Hej
Jag vet inte vad jag ska göra.
Skickade några ansökningar i början på veckan men drog tillbaka dem. Nu skickade jag en ny, den kommunen har sagt nej för ut.
Ska jag behålla den ansökan? Eller?
Vad ska jag göra, fattar inte att jag ska ha sån otur.
Mina arbetskamrater är underbara och stöttar jättebra.
Men dom är också oroliga och jag vet att flera söker annat arbete.
Allt är så osäkert. Vad tänker cheferna?
Jag trodde ju äntligen att det skulle bli bra. Du sa att jag skulle avvakta men vad ska jag vänta på?
Skatorna är med mig men det är mycket på jobbet att göra men sinnet är i kaos.
Har du något råd?

Svar: Det är nog allt dags för dig att du följer ditt hjärta.. innan dess blir det inte bra.. kram :)
Esmaralda

34 Signe:

skriven

Hej!
Innerligt tack för ditt mail med spådomen idag! Hoppas du har haft en fantastisk dag med dina nära. Vi tittar på Mello, men är alla lite frustrerade ;-). Imorgon debut för mig och dottern i Ulared. Ska bli roligt! Mår fint efter healing (:-)) och känner att sömnen blir god.
Varma hälsningar 💞

35 Hanna:

skriven

Tack för dagens skratt! Stavningsprogrammen får man se upp med.

Min vän och jag åker snart på USA-resan som vi laddat inför så länge. Går igenom kamerautrustningen nu och ska prova det nya tältet inatt. Det känns som att jag börjar få lite flyt på grejer igen!

Kram


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: