Ingen okey mamma....

När sonen var 15 år for vi till  Egypten  för han skulle ta dykarcertifikat.

Vilken han mycket riktigt också gjorde…..

…medan jag stod kvar på stranden och oroade mig sjuk  för  hungriga hajar.

 

När vi nu ändå var  liksom på plats och  båda gillar kultur så passade vi på att ta en veckas kryssning på Nilen. 

  Hur läckert som helst och jag kan rekommendera alla denna kryssning och nej, inte blev vi magsjuka heller. Varje morgon klockan åtta skulle man vara redo att lämna båten för att besöka tempel och efter två dagar hade jag fått nog.. och sov gott vidare.. men sonen besökte vartenda tempel.

 

 

En gång hade vi ett strandhugg där vi kunde få rida kamel om vi ville…  och vad tror ni sonen gör ?  Jo… varm och svettig som han är så kastar han sig i NILEN och simmar utåt !!

Och katastrofen är ett faktum.

  En haj ligger och lurar under ett halvt omkullfallet träd.. den får korn på sonen och far iväg som ett juhu rakt mot honom. Jag skriker mig blå:  SHARK… SHARK.. HELP… SHARK…… och inte en kotte reagerar. 

De tittar lite konstigt på mig och nån skrattar till och med.  Sen skrattar fler.  Och jag ser att hajfenan var en bit av en plastpåse.

 

Sonen skämdes ögonen ur sig  för att jag inte  begrep att det inte finns hajar i Nilen… och jag menade att en haj nog hade kunnat slinka in nånstans vid nåt utlopp eller inlopp till havet.. eller nåt....

Jag lovade sonen att hålla mig lugn och inte skämma ut honom nåt mer.

15 åringar är rätt känsliga för sånt.

 

Samma kväll ( varför händer allt elände samtidigt?)  åt vi en god middag i den fullsatta restaurangen.

Jag gick på toa… en liten skrubb med dörr direkt ut mot restaurangen. Och fanskapet gick i baklås.  Det var omöjligt att få upp dörren !! Jag hojtade och tjoade att HELLO HELLO…. CAN SOMEONE HELP ME.. PLEASE.. I AM LOCKED IN… HEEEEEELP….

En personal försökte prata mig ut och sa hur jag skulle vrida på låset… men det gick ju inte… och vad heter baklås på engelska? The door is backlocked, tjoade jag… BACKLOCKED....!!!

Sen fick jag order om att ställa mig längs in i hörnet… och så högg  man sönder dörren med en YXA…. det var riktigt  dramatiskt… alla samtal i restaurangen hade tystnat och   folk följde min  befrielse med stort intresse.

Så stort att de applåderade när jag  vimmelkantig klev ut…. och sonen.. han hade gömt sig bakom en stor servett och tittade åt ett helt annat håll

” För helvete mamma, du lovade”  väste han till mig

Men sånt bara händer  och det kan man ju inte hjälpa, försökte jag förklara.

Sista dagen under Nilenkryssningen förstörde  jag en leksaksorm i trä för ett barn.

 

Jag trodde den var riktig där den låg precis framför en liten 3 åring – redo att gå till attack och jag tänkte att det  får bära eller brista… och så tog jag ett svanhopp uppåt och framåt och landade på ormen.. sen hoppade jag jämfota på den tills jag var rent utmattad.

Nog såg jag att ungen grät förtvivlat  men det trodde jag berodde på   rädsla och shock.  Barnets mormor tog mig  i armen och sa att nu får jag ju lugna ner mig… och jag insåg  att jag inte hade utfört en  räddningsbragd… och ormen  bestod av träflisor !! Så nog var 3 åringen chockad alltid !!

På en vecka kan man hinna med mycket !!

En gång yckades jag glömma mina enda skor, ett par sandeler vid ett  stopp och hela båten vände om för att hämta dem och alla undrade varför vi vände... sonen nöp mig i armen och jag sa så oberört jag kunde att jag har  ingen aning alls....

Sonen svor högtidligt att han aldrig någonsin mer skulle åka med mig nånstans –  för att jag aldrig kunde uppföra mig som en normal mamma !!

Det blev fler resor… och numera skrattar han gott åt vad som jag anser vara min otur och han anser vara en särdeles god förmåga att alltid hamna i prekära situationer !!

Kram & kärlek

1 Tingeling :

skriven

Haha! 😁 du gjorde ju dessa saker av god vilja i alla fall! Att rädda från hajar och ormar, det blir nog aldrig tråkigt att resa med dig 😊

Min mamma var också pinsam, tyckte jag, när jag var i tonåren. Min mamma gillade nämligen att dansa. När jag hade kompisar hemma och vi lyssnade på musik i mitt rum. Med dörren stängd. Då kunde hon bara komma in och börja dansa och sjunga. Och så började hon dansa med mina kompisar... Idag kan jag skratta åt det 😁

Min dotter gillar att dansa. Hon är mer inne på balett nu. Jag försöker med lite annan musik, att hoppa och skutta och dansa till. Men hon vill helst titta på 4-åringar som dansar balett på Youtube och sen dansa efter. Får se om det håller i sig, så får hon börja med balett sen om hon vill. Tror att man måste vara 4 eller 5 år. Och så vill jag börja på simskola igen (för min dotters skull alltså). Åh vad jag längtar att få komma i fas med mitt liv så jag ORKAR göra saker och ta tag i saker.

Jag försökte tänka tillbaka på hur jag tänkte när jag tackade ja till jobbet. Chefen hade ju glömt bort vårt första möte, och jag minns att jag inte var ledsen eller besviken över det. Men sen kom en ny chans och jag kände mig tveksam och när jag fick jobbet blev jag inte så glad som jag trodde jag skulle bli men tackade ja ändå. För jag trodde allt handlade om det okända, att gå in i något nytt, att det bara var nerver. Nu vet jag att det var magkänslan. Nästa arbetsintervju ska jag försöka sortera magkänsla och nerver/osäkerhet.

Trevlig lördag! För mig blir det Ikea! Ska bl a köpa grejer att hänga på julgranen.

Kram!

Svar: Ja låt du dottern få pröva balett... och kom själv igång med simningen ! Ja håll ditt sinne klart och tydligt och du fattar de rätta besluten... kram :)
Esmaralda

2 <3:

skriven

Kommer jag och UL mötas igen? Har han glömt bort brevet.
Kram

3 Tanten:

skriven

Vilka härliga minnen du gett din son och det HADE ju kunnat vara en riktig orm eller haj. Bättre att ta det säkra före det osäkra.

Lite av en dysterkvist nu, måste undra som andra ibland, om något roligt dyker upp? Påverkas nog för mycket av allt elände ute i världen.

Ha en fortsatt fin helg alla.

Kram

Svar: Gör upp lite bra planer som du lever och du ska se att universum i sin tur kommer att leverera dig gott och positivt tillbaka.. kram :)
Esmaralda

4 <3:

skriven

Är G intresserad och flörtar med Susanne J tror jag hon heter ? Fast han säger att han vill att vi ska vara ihop.
Kram
💜💜💜

5 Bubbel:

skriven

Hehehe, låter hysteriskt roligt då du berättar om dina dråpliga incidenter, men jag kan föreställa mig att du hade lätt att hålla dig för skratt medan de pågick. Och dina intentioner var ju goda, så det är väl det som räknas :-)

Själv har jag varit med om ett o annat under mina resor, men lyckats förtränga de mest pinsamma händelserna... Fördelen att råka ut för pinsamma saker på resor är väl att man med stor sannolikhet aldrig mera ser människorna igen.

Ser du något om hur min nyårsafton blir? Kram

Svar: Ja nog kunde jag hålla mig för skratt alltid :) Jag brukar tänka så... att dessa människor försvinner ur mitt liv och kommer aldrig att påminna mig om pinsamheterna ! Det ser ut som om du firar nyårsafton med någon.... kanske inte något romantiskt.. men ensam är du inte... kram :)
Esmaralda

6 Hej :

skriven

Hahaha fick mig ett gott skratt. Tur att du och sonen också kan skratta åt det nu i efterhand.

Svar: J, det är minsann tur.. kram :)
Esmaralda

7 sus:

skriven

hej
härlig berättelse....
nu är han på gång....
vill flytta till stan....
varför vill han inte bo här?
love sus

8 Lizette:

skriven

Hej:)
Hihi så roligt:-) låter lite som jag, bara lite.. Barnen brukar skämmas för mig eftersom jag alltid är om mig och kring mig, hihi;)
Hur ska det bli med kärleken? Kan jag glömma honom eller finns det något hopp för T o mig..?❤️
Kram

9 Varis:

skriven

God morgon Ez,

Haha herregud jag ser framför mig hur du hoppar på "ormen" haha jag hade nog kissat ner mig av skratt.
Det är så roligt att du bjuder på dig själv och era upplevelser. Det är verkligen kul att läsa.
Kram

Svar: Tack :) Och kram :)
Esmaralda

10 Skorpan:

skriven

Åh Es vad du alltid råkar ut för en massa :D. Förstår sonen, har lite börjat skönja samma skamkänslor hos mina barn. Förstår inte varför? Jag är inte den som råkar ut för något speciellt o är mycket normal ;). Skulle vilja påstå att mina barn valt en mycket trevlig mamma hehheh...

Hur är det med kepsen idag då, trängre än i veckan? Eller drack du mycket vatten och mår som en prinsessa? Tror det...

Sitter här med en kaffe framför mig. Sonen värmer upp inför en match o jag skulle handla på en butik som inte alls var den jag trodde. Igår kväll då vi skulle handla i vår market kunde vi inte komma in för att någon hade hotat att det fanns risk för explosion!? Polisen hade spärrat av området redan tidigare, men tydligen räckte det inte med det. Herregud, vad går det åt folk? T om exet ringde och frågade var vi var när detta hade hänt. Ja jag hade ju barn med mig, tror inte han hade ringt annars.

Undrar om du Es kan se om högtider och födelsedagar är viktiga för mannen? O är han romantiker som ordnar med lite extra? För tillfället får jag stilla min hunger för romantik genom att se på film, wow...

Jaha, dags att dra vidare, gräsmattan kallar ;).
Kram Skorpan

Svar: Nja.. vatten glömmer jag alltid o dricka.. så det blev vin.. men känns ändå okey idag, konstigt nog !! Hot och våld och ond bråd död, det är för mycket av sådant... skrämmande är vad det är ! Jodå han är lite av romantiker och firar gärna.... kram :)
Esmaralda

11 Mimlan:

skriven

Haha, så kul! Vilken underbar personlighet du har.

Vore det en bra idé för mannen att ta jobberbjudandet?
Stor kram

12 Misstjejen:

skriven

Hej

Jag undrar om jag kommer bor i en stor huset?

13 C:

skriven

Underbara härliga E💕!!
Kommer 2017 innebära tvåsamhet? Vad kännetecknar min soulmate?💕. Kram

14 Anki:

skriven

Godmorgon Es !

Så härliga minnen !
Alla mammor är pinsamma i den åldern ...fråga mina grabbar...vi var bjudna på julbord på Häringe slott ....första ggr för grabbarna och som mamma förmanar man ..inte röra fasta inventarierna ..gammalt...dyrt....som tex riddarrustningen ...vem tyckte att det svärdet måste man ju bara känna tyngden på....svärdet var såå tungt att jag inte fick det tillbaka i samma läge...rustningen lutade betänkligt efter vi passerat ....

Appropå minnen....jag försöker prata om Björn...men yngsta vill inte alls prata om pappa och äldsta pratar bara om det han ska eller har gjort på graven ...Är det bäst att bara låta allt vara ?

Kram Anki med flock

Svar: Låt det inte vara... ta upp ämnet då och då... inte överdrivet ofta men ibland, så att det blir normaliserat.. berätta något gammalt minne osv... grabbarna vänjer sig och det behöver de göra :) kram
Esmaralda

15 Solstjärnan:

skriven

Hej och god morgon😊

Du är då allt toppen Es!!😃
Hajar ,wc dörrar och ormar kan minsann trassla till det för en.

Förstår din son,i en känslig ålder då att han inte var så happy about sin mammas agerande men...
det är bombsäkert att han tycker du är en toppen mamma.

En mamma med humor och action i alla de kategorier.😊
Det händer och sker ju minsann omkring dig.

Så roligt att du delar med dig till oss här på bloggen👍

Es undrar var hittar jag mitt kommande jobb.
En annonsi en tidning?
På nätet?
Via någon person?
Blir jag tillfrågad?

Idag är det lördag.😊
Sååå skönt!
Sköt om er🌼🌼

Kram Solstjärnan🌼🌼


Svar: Ja, det ser ut som om du får nys om jobbet och söker dig dit.... kram :)
Esmaralda

16 Skrållann:

skriven

Hej!
Haha, du är obetalbar och jag förstår om sonen tyckte det var lite jobbigt;)
Var på fin tillställning igår med massa celebra människor. Det var trevligt och mannen var alldeles exalterad och uppslukad av stämningen. Själv kände jag mig lite sorgsen. Vi är bara artiga och trevliga mot varandra och ibland känns det nästan som om vi inte känner varandra. Vi har inte så mycket att säga och tystnaden blir ibland jobbig. Hur länge ska vi ha det så och vad tycker han egentligen?

Kram❤️

Svar: Ni behöver prata ut ordentligt... gärna att en samtalsproffs finns med som kan styra upp så att det viktiga blir sagt.. boka tid för parterapi.. det tror jag ni behöver.. kram
Esmaralda

17 Zara:

skriven

Hahaha! Idag fyller jag år,får se hur dagen blir.

Es, vad ser du kring mitt kärleksliv? När möter jag honom, något som utmärker honom eller i princip vad som helst. Vad ska jag hålla utkik efter? . ❤️❤️❤️

Svar: Grattis på din dag :) Håll utkik efter en person med stark utstrålning som inte är blyg.. kram :)
Esmaralda

18 Mamma:

skriven

Hej Esmaralda!
Hoppas ni hade det trevligt igår!
Haha ja va fasen det är sådant man skrattar åt sen!

Es, när sonen blir äldre kommer han att bli svårhanterlig med många "fajter"? Kommer jag att kunna prata och förklara så han förstår rätt och fel?
Kram



Svar: Ja det kommer du att kunna göra....och du reder situationerna bra.. kram
Esmaralda

19 Sheri:

skriven

God morgon Ezmaralda och alla bloggvänner! Idag fyller jag 24 år, vet inte hur jag känner kring det.. Hur ser året som 24-åring ut att bli? Något särskilt som sker kanske?

Önskar er alla en mysig och trevlig lördag:)

Svar: Stort grattis på din dag !! Året som kommer blir bra men du kommer ha beslut du ska fatta och när de är fattade så rullar livet på lite enklare.. kram :)
Esmaralda

20 Rosemqvarts :

skriven

Hej Es!
Så det kan bli :) men du har ju hjärtat på rätta stället o menade ju bara väl.
Idag skall jag besöka en loppis o kolla om jag hittar något jag vill ha, kommer säkert hem med något krams:)
Vad kul med kusinbesök o ryska syster❤️
Kommer han höra sig?
Kram

Svar: Ja, alltid hittar man nåt på loppis :) Han kommer nog höra av sig men det blir inte så mycket med det hela.. kram
Esmaralda

21 Helena Ir:

skriven

Du är rolig du,Es, :) du gör saker med inlevelse..den där farliga ormen,oj,vad du måste hoppat och skuttat :):)..skönt att ni kan skratta efteråt..jag är helt säker på att din son älskar dig :)

Ha en skön vilodag idag och imorgon..

Kan du se något trevligt, som jag får var med om?

Kram..kram :)

Svar: Ja jag hoppade för livet på den där giftormen !! Och jag och sonen älskar varann... även om han då och då tyckte att jag var en pinsam mamma. Det kommer trevligheter och glädje till dej.. små i början men ta tag i dem och de kommer fler.. kram
Esmaralda

22 Mannabonne fan:

skriven

Hej!

När tror du han hör av sig? Kram ❤️❤️

Svar: Det kan dröja.. gå inte och vänta.. kram
Esmaralda

23 Pia1:

skriven

Hahahaha 😅 Tack för ett gott skratt till morgonkaffet!

Svar: :)
Esmaralda

24 EPM:

skriven

Hahahaha 😂😂😂
Du är ju underbar!!

Min orossituation är löst. Jag har träffat en glad, rolig, innerlig och musikintresserad person- vi är på samma våglängd, det är så skönt!

Är det han som är hos mig om 10 år..?

Kramar

Svar: Det KAN vara så... lev för stunden och njut och trivs och du kommer snart att veta om det blir långvarigt.. kram
Esmaralda

25 Camilla:

skriven

Tack igen för morgonens uppiggning, din härliga blogg <3 Kramar

Svar: :)
Esmaralda

26 Alie:

skriven

Ha ha ha 😂 Förlåt att jag skrattar, men Gud så mycket "pinsamheter" på en å samma gång... Härligt att du bjuder på dem.

En fråga; ser det ut som jag firar in det nya året i Sverige, eller kommer jag iväg på nån resa med syrran efter jul?
Kram :)

Svar: Ja det bara drösslar av pinsamheter runt mig.. tyvärr ! Det finns en god chans att nya året firas någon annanstans men i så fall får ni ta tag i det nu.. kram
Esmaralda

27 Mikael:

skriven

Hajen, ormen och yxad ut från toaletten hahahaa

Fantastiskt,att leva med dig är nog litet äventyr, med en hel del underhållning :)

Svar: Ja, tyvärr tenderar det att bli så.... det liksom bara händer ! Kram :)
Esmaralda

28 Månflickan:

skriven

Hej Es!

Tack från hjärtat för att du skickat healing till min bror, det har gjort stor skillnad. Han tillfrisknade mot alla odds- liknar mer ett mirakel, & han blev utskriven för en vecka sedan. Tack också till alla er andra på bloggen som har visat ert stöd, det har betytt mycket.

Jag har haft mamma på lasarettet också,hon fick lunginflammation & rosfeber. Det var krävande att ha både bror & mamma inlagda samtidigt. Men nu är båda tack & lov hemma igen.

Igår fredag skulle jag ha en lugn dag tillsammans med mamma. Hade sett fram emot att nu äntligen få vila, för efter allt som varit sedan september månad så är jag helt slut på alla plan. Men nu blev mammas katt akut sjuk, & vi var tvungna att ta honom till veterinär. Efter att ha letat länge, så fick vi tid på en liten klinik i närmaste stad. Nu hoppas vi att han mår bättre efter medicinering i helgen, så får vi göra en ny bedömning i nästa vecka. Han är gammal, & kanske är det dags för honom att återgå till alltet.

Jag vill bara vila nu, men tillvaron vill aldrig lugna ner sig. Ibland undrar jag vad jag har gjort för ont för att förtjäna detta, för prövningarna tar aldrig slut.

Hoppas att ni andra har en fin helg!💖

Svar: Jag blev SÅ glad att få höra detta om din bror !! Verkligen !! Och in mamma är också hemma igen. Ja, du befinner dig en tid med prövningar omkring dig en det är tillfälligt och det vänder och allt lugnar ner sig.. kram på er alla tre !!
Esmaralda

29 Mm:

skriven

Hej Esmaralda!
Ser han ut att ha någon nyfikenhet åt mig?
Kram

30 Pinsam mamma 2:

skriven

Haha, ett roligt och samtidigt värmande inlägg! Relationen i tonåren är spännande :)

Jag minns själv när min mamma föll i fontänen på ett snoffsigt all-inclusive hotell.. Vi vrider oss av skratt när vi talar om det idag, på den tiden gömde sig dock mitt 14-åriga jag bakom en pelare..

Kontentan: Alla hade vi nog den pinsammaste mamman!

Vad tror du E, får vi en mysig eller stel söndag ihop jag och den lite äldre främlingen?

Kramen!

Svar: Ja, oavsett vad så är man rätt pinsam som mamma inför sina tonåringar och man får absolut inte sticka ut :) Tur att de växer till sig så man får fortsätta vara pinsam i lugn och ro :) Det kan bli lite stelt o början med det lättar och blir bra.. kram
Esmaralda

31 Nettan:

skriven

Haha 😂

32 Virrhönan:

skriven

Haha tack för ett gott skratt på lördagmorgonen. Förstår sonen just när sakerna sker men efteråt går det ju att skratta åt galenskaperna. Försöker att sköta mej inför barnen men ibland flippar jag ur. Hahaha börjar garvar igen...en haj i Nilen😂
Hoppas ni hade en trevlig kväll du o din ryska syster, maten smakade säkert utsökt! Själv åt jag makaroner o falukorv, smakade himmelskt😜
Han, den mystiske o jag småpratade lite, det verkar emellanåt som han vill mer men inte vågar, hursomhelst så är det väldigt kul när vi pratas vid o det tycker ju han också. Jag tror att vi skulle ha väldigt mycket att prata om om vi bekantade oss mer med varann, ser du nåt runt detta? Jag är så himla nyfiken på honom, varför? Ja det kan man undra... nåt är det...
Ha en skön lördag allesammans o hoppas att du är klar i Hjärnkontoret idag Ez😜

Svar: ta du initiativ och se hur han reagerar... det finns en god chans att reaktionen blir positivt.. kram :)
Esmaralda

33 Linnean 🌸:

skriven

Ha ha ha...det där var skoj!! Du är fantastisk! 😂
Vet hur det känns för jag har åxå en son som än i dag anser mig ytterst pinsam. Han är mer den korrekta typen (lik sin far) medan jag inte är så förtjust i det stela och korrekta (lik min far). Brukar babbla med okända människor och det tycker sonen är ytterst pinsamt. Eller när jag var med till en kirurg som skulle ta bort en liten grej på sonens hals. Inget allvarligt alls. Men bedövning behövs ju. Jag hatar sprutor! Så när kirurgen skulle bedöva fick jag frispel och skrek "Vad fan gör du? Du kan väl inte sticka en spruta i HALSEN på honom" Sonen var lugn men modern som skulle följa med som stöd...rena hisphoppan. Tja, så där har det väl varit allt som oftast. Kan aldrig glömma eller sluta vara tacksam för min sons lugn och vettiga skalle, den gången vi övningskörde! Vi närmar oss en större rondell och jag får nåt hjärnsläpp och gapar "gasa"
Sonen tittar på mig säger "Du kanske menar bromsa?" Jaaa!! Så vaddå bra moder? Du är inte ensam!
Nu löser jag vidare på melodikrysset och ska baka en tårta och sen blir det lite firande i kväll. Dock inte helt utan oro för det finns en viss person med som stört min sinnesro länge. Men ska försöka vara positiv!
Ha en fin lördag allesamman! Kram...
/Linnean 🌸

Svar: Japp.. jag vet precis hur det är !! fast nu vid 24 års ålder kan sonen här skratta åt mina tossigheter och har slutat gömma sig och slutat låtsas som om vi inte känner varann :) Kram :)
Esmaralda

34 h:

skriven

Hej!
Du är allt rolig Es 😀😀

Hur länge tror du jag kommer stanna på mitt jobb? Vill cheferna ha mig kvar?
Kram!

35 Kia:

skriven

Hej!
Undrar om jag kommer att kunna köpa lägenheten jag tittade på igår. Ett bud är lagt. Den är jättefin och jag tror mig kunna trivas där. Ser du Esma om den blir min?
mvh Kia

36 Mm:

skriven

Hej Esmaralda!
Ser du mig som själv länge?
Kram

Svar: Ett tag till... kram :)
Esmaralda

37 Mina:

skriven

Ha ha ha , jag skrattar så tårarna rinner:)
Blir jag arbetslös länge om jag säger upp mig.

Svar: Det kan ta sin tid och jag råder dig att inte säga upp dig förrän du har nåt nytt.. kram
Esmaralda

38 Hej :

skriven

Månflickan, vad glad jag blir när jag läser att din bror tillfrisknat.

39 Lena:

skriven

Vilken underbar mamma du har varit och är! Med hjälp av ditt pepp tar jag ansvar för mig bättre men inget händer i alla fall......i alla fall ingenting bra..... Vilket motlut mitt liv är!!!! Känner mig som Sisyfos....SSDD same shit different day liksom...... Mötte en person som sa att jag har en hel del brunt i auran......HELVETE inte det också- ...kan du känna in hur det ser ut NU? För brun känner jag mig inte!

Svar: och brun är du inte... inte en chans !! Motlutet ger vika och du kommer få flyt.. riktigt ordentligt.. kram :)
Esmaralda

40 Skorpan:

skriven

Tack Es!

Så skönt för dig Månflickan!

3-0, stolt mamma :D.
Kram Skorpan

41 Tanten:

skriven

Tack för ditt svar. Ska tänka ut något.

Kram

42 Mm:

skriven

Hej Esmaralda!
Barnet har kommit i en otroligt känslig period verkar det som! Gråter lätt och vill väldigt gärna vara i knä!
Ser du om det beror på något speciellt?
kram

43 Moonshade:

skriven

För länge sedan spådde du mig att jag kommer ha sex med en av samma kön. Är det något nytt för den personen med? Vad är den personens tankar om något sådant i dagsläget?

44 Gemini:

skriven

Hahahah UNDERBART!!:D
Kram!!

45 Michaela:

skriven

Underbar historia! 😀
Haft feber sen i tisdags utan att man vet varför. Behöver jag oroa mig? Kram

46 AnnaK:

skriven

Stackars pojk.....förstår att det måste varit lite traumatiskt för honom 😜

Försöker städa och julpynta lite härhemma men går fruktansvärt långsamt. Mår inte bra än och har sån värk i huvud, axlar, nacke och skulderblad. Men ger mig inte.....ska bli klart 😊 Vill kunna få slappna av ikväll och njuta av lite julmys!

Ha en fin lördag!

Kram 😊

47 Vlora:

skriven

Hahahaha!! Du gav mig härligt skratt! Bäst är ju när man försöker förställa sig dig i de situationerna! Haha

Ser du om vi blir tillsammans igen, jag och E? Är det menat för oss?

Kram :)

48 Elisa:

skriven

Hej!
Ser det ut att kunna bli roligt ikväll?
Kram

49 A:

skriven

Haha 😂😂
Detta va precis vad jag behövde ☺️👏🏼

Vad tänker o känner han om mina sms? Bryr han sig? Tänker han något på oss?
Han svarar inte mig nämligen 😰💔
Tänkte att han kanske började fundera mera nu när det visade sig att jag får barnen mer än honom o det inte alls blev som han ville när vi va på kommunen..

Nej, nu ska jag se om yngsta sonen vill somna så jag kan baka lussebullar med storebror ❤️🎅🏼

Trevlig eftermiddag ❤️

50 Elisa:

skriven

Hej!
Skulle det vara positivt att skicka ett meddelande till honom om varför jag gjorde som jag gjorde? Vi känner ju inte varann så bra..
Kram

51 hör av sig?:

skriven

kommer han höra av sig till mig igen snart?

52 F:

skriven

Magen är spänd och känner mig konstig idag, vad är det som händer??

53 Olga:

skriven

Hihi:))härliga minnen:)

Es Bir jag singel länge till?
kram

54 Agnes:

skriven

Haha...tack för skratt!

Även jag är en pinsam mamma....och tydligen även farmor...då nu barnbarnen har börjat med att se besvärade ut när något händer....

Näst yngsta barnbarnets kommentar för sådant som det suckas över...."Men faaaaarmor då..." med ett tonfall och obetalbar min till det....*fnissar*

Att fisa i en mörk klädkammare med barnbarn...det är en höjdare....haha!

Kram!

Svar: ha ha ha ha :) ja det MÅSTE bara vara en höjdare :) kram
Esmaralda

55 Susanne Amalia:

skriven

God Eftermiddag från Klosters.. Men vad kul.. Vilken härlig berättelse..
Hmm tänk om vi skulle åka på samma semester. Oj oj oj då skulle alla (inte bara din son samtala om vad som hänt)
-kan jag få nycklarna.. Så vi håller ordning på dem?? Frågar min son alltid..

son nummer två har fått jobb på restaurang.. Den där han praktiserar.. Fram till Jul..och hela julhelgen.. Härligt..

Son nummer ett har fått projekt som inbringar 3 millioner kronor.. Skönt hoppas bara han blir frisk från cancern..

Fråga: kommer det in pengar till mig så jag kan göra saker här i Schweiz?? Får jag låna någon stans??

Här är det barmark och snö i bergen.. Alperna är fantastiskt..

Har köpt en klänning till festen.. Röd blev det.. Jag bleb spådd en gång att jag skulle ha en röd klänning när jag mötte min prins.. Hmm då tänkte jag att jag kommer alldrig bära rött.. Men här står jag nu med en röd klänning och ska ha en prins till bordsplasering.. Hmmmm.. Jag trodde ju att det var min hjärteprins som jag skulle dela livet med.. Ingen riktig.. Skratt.. så det kan bli,.

Önskar dig en fantastisk dag.. Med solsken i hjärtat.. Hälsa stiliga MG.. Kramar.. 💗🌞❄⛄

Svar: Och du blir så fin i din röda klänning.. Mg är trött efter allt festande och just nu sticker bara svansstumpen fram under den röda filten.. och han snarkar så jag överväger att stoppa in öronproppar... kram :)
Esmaralda

56 Kristin:

skriven

Takk for at du deler disse herlig minnene, Esmaralda.
Jeg tror du må lage en film av alle dine minner. Det blir garantert vellykket og en kjærkommen anledning til å trimme lattermusklene.
Du skriver så levende, så jeg lo godt.
Takk! :)
Kram!

Svar: :) tack o kram :)
Esmaralda

57 Hund och kattmamman:

skriven

Godkväll!
haha, dessa barn, de kan ställa till de mest pinsamma situationer ibland =)
Men de är underbara <3

Undrar så om du kan se något om kärleken runt mig?
Dyker det upp någon, i vilket sammanhang`?
Så många år har gått nu och det skulle vara så kul!

KRAM

Svar: Det kommer någon alldeles speciell men det kan dröja en tid till.. kram :)
Esmaralda

58 Helena Ir:

skriven

Tack😊
Kram

59 Abbas:

skriven

Hej Es

Vad kan du se om min soulmate?

60 F:

skriven

Magen är spänd och känner mig konstig idag, vad är det som händer??

61 Queen:

skriven

Kommer min syster att börja leva snart

62 (ツ):

skriven

Hej

Finns det något viktigt meddelande till mig..📩?
kram♥

63 Dolly:

skriven

Hej Esmaalda!

Ser du om det vänder och blir bättre tider snart?
kram

64 A:

skriven

Tänker han på mig?
Saknar han mig ikväll?
Kommer han att höra av sig?
Vart sover han i natt?

Saknar R nått så fruktansvärt.
Varför skriver han inget?

Trevlig kväll o tack för dina uppiggande berättelser ❤️

Kram


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: