Jobbehunden...

 
Vad  har ni i era matlådor ? undrar Mannabonne Glenn som tycker att man faktiskt ska dela rättvist.
Han skickar slabbig puss till er alla !
1 Helena Ir:

skriven

Om man jobbar, så borde man få vara med och dela..men du MG,du får vara rädd om lilla magen :)

Puss tillbaka..lite mindre slabbig,dock :)

2 Mm:

skriven

Haha javisst tror jag det, mg är också sugen såklart!

Es, när jag träffar min kärlek även om han har barn sedan innan kommer han vilja skaffa fler barn tror du? Kommer jag att få fler barn? Mest pojkar eller flickor?
Kram

Svar: Ja det ser ut som om det blir mer barn för dig.. könet ser jag inte.. kram :)
Esmaralda

3 Mm:

skriven

Fast jag vet också att det är inget som är givet det är en gåva att få barn!
Kram


4 Skorpan:

skriven

Loving is sharing, eller var det andra vägen? No anyway, man kan ju byta med den andra ;), ifall nu någon packat ner något som inte är det bästa man vet ;).

Jushålet fortfarande upp och ner, om en o en halv vecka kommer vår gäst och jag vet inte alls vad vi ska göra för att få hen att trivas? Vanligt vardagslov i vår familj, Herregud, måste ju bli trist det ;). Ja ja, skulle inte ha lovat...

Före detta besök, ser det ut att hända något kul Es? Som att jag skriver under ett kontrakt o säger upp mig, eller nåt?

Slabbiga pussar till Mannabonne, men inte till dig, du får nöja dig med en kram ;) -Skorpan

Svar: Något sker.. ganska snart... men vad ? Jag kan inte se det men det handlar om en förändring.. kram :)
Esmaralda

5 Ametist :

skriven

Hel snygga, ståtliga MG!
I skålarna finns tissekmat,, vet inte om du tycker om det?
Vill du fråga mamma Es om hon ser om det serr bra ur för mig, kanske ngt råd som kommer till henne?
Kram Goa MG önskar dig en fin kväll

Svar: Hon säger att det ser riktigt bra ut... först händer något motigt men sen lättar det allt.. kram
Esmaralda

6 Mimi:

skriven

Hej Es! Har jag någon från andevärlden som hälsar på mig ibland???

kram

Svar: Javisst har du det..kram
Esmaralda

7 Mimmi:

skriven

Hej Esmaralda!
Tror du mitt barn kan ha någon diagnos? Jag tror väll inte det egentligen men ibland tycker jag han tar in så mycket ljud och intryck! Lite svårt att komma till ro! Men kanske inte är något att oroa sig för? Är allt normalt?
Kram

8 Skorpan:

skriven

Tack Es! Förändringar hmm..
Jushålet, vad är det? Hushållet skulle det stå ;D. Och vet du Es, exet sade ja gällande julveckorna två o två, så du hade alldeles rätt :). Yess yess...
Kram Skorpan

Svar: Jushålet :) Det var lite kul :) kram
Esmaralda

9 Ametist :

skriven

Hej snälla MG o Es för svaret!
Det där motiga, går det o se vad det handlar om? Finns det något jag kan göra?
Kram på Er båda❤️

10 Smöla:

skriven

Kommer mina vänner att fira mig i jul när jag fyller år?

11 F.u:

skriven

Drömde inatt att jag dansade med en främmande Karl vad kan det betyda?!

12 F:

skriven

Hur blir 2017 för oss kommer vi forsätta med vårt företag 😊 blir det bättre omsättning? Kram

13 Virrhönan:

skriven

Klart han ska va nyfiken, den lille fyrbente och allra helst också få en smakbit...
Är det hemma hos dej det byggs och fixas nu?
Min chef kom till mej och pratade, hon såg att jag inte mådde bra. Det är nog den mest förstående chefen jag haft som visar empati när man inte har sina bästa dagar. Hon gav en del råd eftersom hon själv vet vad jag pratar om och hon förstår precis vad jag går igenom. Ska prata mer nästa vecka. Det känns ganska bra....hoppas att det kommer att bli bra också...
Det är alldeles för mycket som rör sej i huvudet, och det är faktiskt så att jag hoppas att det där hjärnspöket snart försvinner så man kan bli sitt vanliga jag igen. Men jag tror inte att jag är färdigt riktigt än och kanske inte hjärnspöket heller...?

Svar: Nej då.. min vän inspekterar hus och MG brukar följa med honom på jobbet :) Nej inte riktigt än.. men snart kommer lugn och ro i sinnet.. kram
Esmaralda

14 <3:

skriven

Sötaste MG. Hoppas att han fick smaka lite mat i lunchlådorna.
Blir det ett isbryt tror du om jag skickar julkortet ?
Kram
💗💗💗

Svar: kan det bli så skicka du.. kram
Esmaralda

15 Agnes:

skriven

Så härligt det ser ut...solen skiner, och även grannen kom med på bilden, haha...

Så kul att Herr fralla får följa med lite överallt...det är ju så en hund ska ha det...och det är mycket därför jag väljer bort hund...därför att det finns ingen tid...och som det känns...kommer aldrig att finnas...lika bra att finna sig i "sitt öde", haha!

Läste om ekologiskt...där var modren före sin tid...startade ett kafe med ekologisk inriktning typ 10 år för tidigt i Stockholm...visserligen var det ju jag som fick sköta om det...(känns historien igen, sagt med ironisk stämma)
När skulderna skulle betalas, så sålde hon...pengar in, var kul...pengar ut...ignorans...suck...

Eller...när jag drog mig ur, så sålde hon...

Konstigt...saker funkar för dessa energitjuvar så länge jag finns med i bilden...när jag väljer att gå, efter att ha tröttnat på spott o spe för att jag existerar...så går det mindre bra...eller inte alls...hm...

Inte bara Herr fralla "knegar på"...utan även jag!

En undran...den där soulmaten...finns han i detta livet, eller är det någon som jag kommer att träffa när jag gått över? Har undrat tidigare, men inte fått svar...min mardröm är ju att mannen är svensk...eller nordisk...har ju svårt med denna typ av man...föredrar ju utomnordiska män...men om han finns på andra sidan, så spelar det ju ingen roll, haha! Där är ju alla liksom en enda nationalitet....om jag får säga det så...

Säger som min mor...den man jag anser kunna duga åt mig, är ännu inte född!

Kram!

Svar: Jodå... MG är med på jobb flera dagar i veckan.. han inspekterar hus och hummar och snörvlar och gör helt klart att han är mutbar så länge mutan går att äta :) Mannen du ska träffa är i detta livet. helt klart är det så... och något händer.. kanske i din egen process som gör att du tar denna man till ditt hjärta med hull och hår.. det klickar.. du behöver inte anstränga dig det minsta.. känslan finns där bara och den kommer vara besvarad. Kram
Esmaralda

16 Lillan :

skriven

Pussar tillbaks lilla söta Mg<3

Es ser du om något nytt spännande händer mig på kärleksfronten?kram:)

17 Anonym:

skriven

Hej Esmaralda!
Jag tycker det är tråkigt att min mamma är så självupptagen! Hon har svårt att ge en utrymme!
När man träffar henne är det ofta att hon säger att det bara blir en snabbis sen har hon annat för sig!
Jag saknar det där att man känner sig lite sedd eller liknande, lite kvalitetstid med sin mamma! Hennes behov går alltid i första för det känns inte som om hon har tid med annat?
Ser du varför det är så?
Vet hon om det själv?
Kram

Svar: Hon är stressad men hon tänker inte på att det går ut över hennes närmaste.. kram
Esmaralda

18 Fest:

skriven

Hej

Ser du något festligt jag kommer gå på?
kram

19 Agnes:

skriven

Hm...med hull o hår...alltid kul med nya upplevelser, haha!

Och härligt att vi båda befinner oss s a s på den här sidan...samtidigt...

Spelar roll när han dyker upp då jag har massor att göra utan att behöva tänka på en karl....och om jag nu springer på något liggbart i karlväg under tiden, så får jag se om det går att klämma in lite sex under mina lediga dagar...ju längre tid det går utan sex desto mindre är stressen över att inte få något...lattjo!

Synd att det inte är Herr Fralla som gör slutbesiktninharna...hade kunnat bli hur roliga hus som helst, haha!

Kram!

20 Smöla:

skriven

Kommer jag iväg till Ullared på torsdag?

21 Hoppas:

skriven

Hej, Kommer det någon positiv förändring i mitt liv snart vågar jag hoppas???

kram

Svar: Jadå, de kommer.. väldig snart även om det är i det lilla så är det ett steg i rätt riktning.. kram
Esmaralda

22 F.u:

skriven

Hur blir 2017 för oss kommer vi forsätta med vårt företag 😊 blir det bättre omsättning? Kram

23 F:

skriven

Drömde inatt att jag dansade med en främmande Karl vad kan det betyda?!

Svar: Att du ska vara positiv till förändringar sådär allmänt..kram
Esmaralda

24 Carro:

skriven

Snälla, snälla, HUR ska jag stå ut! utan mannen i mitt liv! Kommer han tillbaka???

25 Positiva ting?:

skriven

Hej

kommer det in någt nytt positivt snart?
kram

26 Smöla:

skriven

Kommer de nån positiv förändring i mitt liv snart, vågar jag hoppas?

27 Fågeljägaren:

skriven

Hej

Förs och främst, en sån söt hund ;-)

Och om du hinner och har tid.
Kommer vår ekonomi att lösa sig snart?
Hur kommer det att gå för en av mina söner och ena dotter(dom jag ororar mig för just nu)

Ha det gott
mvh Fågeljägaren

28 Mamman som varit med från början:

skriven

Godmorgon! Jag har bara matlåda ibland eftersom jag oftast kan äta det som serveras på jobbet. Sist jag åt var det hemmagjord pyttipanna på kycklingfilé och kalkonkorv. Det var gott!
Igår kväll tackade jag ja till resan så idag får jag chansa att försöka beviljas ledighet! Och det är inte lätt på min arbetsplats vilket är tungt tycker jag...man känner sig som en robot som bara ska prestera!
Tror du att de tre arbetsdagarna det gäller beviljas Esmaralda? Usch jag är så nervös och orolig...
Kraaam

29 Mamman som varit med från början:

skriven

Godmorgon! Jag har bara matlåda ibland eftersom jag oftast kan äta det som serveras på jobbet. Sist jag åt var det hemmagjord pyttipanna på kycklingfilé och kalkonkorv. Det var gott!
Igår kväll tackade jag ja till resan så idag får jag chansa att försöka beviljas ledighet! Och det är inte lätt på min arbetsplats vilket är tungt tycker jag...man känner sig som en robot som bara ska prestera!
Tror du att de tre arbetsdagarna det gäller beviljas Esmaralda? Usch jag är så nervös och orolig...
Kraaam

Svar: Ja jag tror de reder sig... kram
Esmaralda


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: